Van 't Schip rekent zich niet rijk inzake komst Henderson: 'Meer clubs met belangstelling'

door Jesse ter Haar 155

Bron NOS

Van 't Schip rekent zich niet rijk inzake komst Henderson: 'Meer clubs met belangstelling'

door Jesse ter Haar 155

Bron NOS

Laatst geüpdatet

John van 't Schip rekent om teleurstelling te voorkomen niet op de komst van Jordan Henderson. De oefenmeester ziet een echte kwaliteitsinjectie in de Engelse middenvelder, maar weet dat er nog enkele hobbels moeten worden genomen.

'Ik ga ervan uit dat ik met deze groep verder ga. Als Henderson erbij komt, is dat een bonus', aldus de hoofdtrainer van Ajax in gesprek met de NOS. Van 't Schip weet bovendien dat er kapers op de kust zijn voor wat betreft het aantrekken van de oud-middenvelder van onder meer Liverpool. 'Er schijnen meer clubs belangstelling te hebben, dus ik reken me absoluut niet rijk.'

'Een speler met zijn ervaring zou wel heel belangrijk kunnen zijn om het niveau van het elftal op te krikken', vervolgt de oud-Ajacied, die gelooft dat huidige spelers van Ajax zich aan Henderson zouden kunnen optrekken. 'Andere jongens worden daar weer door ontlast. We zijn ernaar op zoek, maar of het gaat lukken, dat is afwachten.'

Interview Pasveer

Ook komt Van 't Schip te spreken over het interview dat Remko Pasveer gaf over de kwaliteit en topsportmentaliteit bij Ajax. Erg specifiek gaat de oefenmeester er niet op in, maar wel geeft hij zijn algemene gedachte prijs. 'Ik denk dat het allemaal weer uit de context wordt gehaald. Het is een jonge ploeg en we zijn daar continu mee bezig. De druk ligt na een slecht begin eigenlijk continu op deze ploeg. Ik wil daar niet te veel op ingaan.'

Eén ding kan de voormalig buitenspeler de buitenwacht wel verzekeren. De technische staf en spelers van Ajax laten niets aan het toeval over. 'Er wordt hard gewerkt. Dat er bepaalde dingen beter gedaan kunnen worden, is duidelijk. Je blijft altijd verbeterpunten houden. Dat er in z’n totaliteit meer volwassenheid in de ploeg moet komen, dat is duidelijk', besluit Van 't Schip.

Lees meer over:
Plaats reactie

95 +2164

Zo Maurice, Rondo gekeken? Zo sta je achter je spelers.

15-01-2024 21:03

Age M +493

Ajax is haar internationale naam en faam aardig behoorlijk aan het verkloten .
Het lijkt beheerst te worden door transferjagers en namedropping . Waarbij ik wel eerlijk moet zeggen dat bij internationale topspelers de naam Henderson niet vaak genoemd werd .
Terwijl ik het voetbal toch aardig volg .
De transfer van 100 miljoen voor vriend Anthony doet Ajax ook geen goed , Hetzelfde geld voor de transfer van F de Jong , die zijn geld ook nog nooit heeft kunnen waarmaken . Hij is nog steeds “veelbelovend “ maar heeft wel een dik contract .
Dus krijgt Ajax de naam van een tweede hands autoverkoper die verkoopt met verborgen gebreken .
Dat kost vertrouwen . Wat te voet komt ( cruyffinvloeden ) maar te paard vertrekt

15-01-2024 18:26

willycicci +3794

Ik vind het echt ongelooflijk dat Ajax zo onvoorbereid deze transferperiode is ingegaan. Hoe kan je nou de focus hebben op een speler die 15 miljoen per jaar verdient en waarvan de club hem niet kwijt wil. Dit is pure onkunde en scoort lekker bij de achterban maar is meer een blijk van hopeloze achteloosheid dan van ambitie.

15-01-2024 11:16

mvdk +43726 moderator

Misschien zijn ze op de achtergrond wel met meer spelers bezig? Henderson is een mooie bliksemafleider.

15-01-2024 16:31

Engeltje +7351

Daily mail schrijft dat Henderson in januari niet naar een andere club zal gaan, ze laten hem niet gaan
Jordan Henderson is set to STAY in Saudi Arabia https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12962871/Jordan-Henderson-set-STAY-Saudi-Arabia-rest-season-Ajax-Juventus-table-Al-Ettifaq-not-let-ex-Liverpool-midfielder-leave-January.html?ito=native_share_article-top
gaan.

15-01-2024 08:01

Patrick.L +2608

Daily mail.... een grotere sensatie krant bestaat d'r bijna niet

15-01-2024 10:03

ajax4ever001 +18407

Breaking:"Ajax geeft de hoop op Henderson op en schakelt door naar de Roon". Let maar op

15-01-2024 07:58

mvdk +43726 moderator

Met het huidige zwakke team kun je ze allebei wel halen indien mogelijk. Henderson als 8 en De Roon als 6.

15-01-2024 08:55

brullie +7031

Ajax moet waken om als club niet constant als benchmark gebruikt te worden.

15-01-2024 07:25

Rockpotje +9533

Ik denk dat Henderson een enorme meerwaarde zou zijn. Maar als hij op zijn leeftijd richting de 15m euro moet gaan kosten en een flink salaris opstrijkt moet het voor ons ophouden. Dergelijke investeringen zonder restwaarde kunnen we ons niet veroorloven. Ga dan maar all in voor Matusiwa. Die schijnt ook te duur te zijn, maar die heeft nog een hele prima leeftijd om zich door te ontwikkelen.

15-01-2024 01:14

036AFCA97 +146646

Ben Jacobs meld dat Ajax z’n volledige salaris moet overnemen als ze Henderson willen huren en als ze hem willen kopen zou het om 20 miljoen gaan. Koekoek.

https://x.com/jacobsben/status/1746680102815953011?s=46&t=jXUMhiWzvnHFttdVeWBZVg

Nou, wachten tot De Roon wordt gehaald.

15-01-2024 00:50

Rodsje +14676

Ben Jacobs zit er vaak naast hoor.

15-01-2024 00:54

036AFCA97 +146646

https://x.com/transfersector/status/1746663258994430357?s=46&t=jXUMhiWzvnHFttdVeWBZVg

Volgens deze bron mag Henderson niet vertrekken deze winter.

14-01-2024 23:45

GNBL +89859 moderator

Betrouwbare bron. Die komt dus niet.

15-01-2024 00:20

mvdk +43726 moderator

Misschien een spel. Zij hebben denk ik ook niks aan een ongemotiveerde speler.

15-01-2024 05:46

Artemio +31792

Ik vestig mijn hoop op Mannsverk. Ik verwacht dat hij positioneel een stuk beter zal zijn dan Tahirovic. Die komt tekort als 6 voor Ajax.

14-01-2024 23:41

PH2BOT +40047

Raffa zit ook weer lekker de tijd vol te lullen bij NOS Studio Voetbal. Toch weer €. 2.000,- in de knip. Kassa!

14-01-2024 23:09

wim_wenderson +1412

Off topic: Hoe is het mogelijk dat een Wereldclub van altijd eigenzinnig aanvallend voetbal verworden is tot een chaotische vereniging met blinden spelers zonder ruggengraat, techniek en gogme ? Deze raadselachtige teloorgang moet zijn oorsprong haast wel vinden in bestuurlijke onkunde! Het kan natuurlijk ook zijn oorsprong vinden in een natuurfenomeen zoals " Mysterieuze krachten in de sport" van
Joris van de Bergh uit 1941 het omschreef en misschien wel toepasbaar is op de Mastodonten die nu bestuurlijk Ajax regeren! Vragen, vragen naar aanleiding van onze voetbal cultuur teloorgang! ( Ach, Ach, Ach, vroeger kon je in 'de Meer' op de tribune onder de wedstrijd een lekker kroketje op de tribune kopen, ook een teloorgang trouwens!)

14-01-2024 23:05

PH2BOT +40047

Henderson komt niet naar Ajax. Waarom zou 'ie ook.

14-01-2024 22:10

mvdk +43726 moderator

Ajax is een fantastische club!

14-01-2024 22:48

PH2BOT +40047

Blijkbaar helpt dat niet voldoende mvdk.

14-01-2024 23:07

mvdk +43726 moderator

Zullen we even afwachten?

15-01-2024 00:11

Jariiii +21838

Weet je helemaal niet.

14-01-2024 22:50

GiiaAfca +9070

Bij de goal van Tahirovic juicht die in z’n eentje, iedereen loopt naar Berghuis toe omdat die een assist geeft. Wel apart

14-01-2024 22:07

JCr14 +453

Dan kan Tahirovic er ten minste snel uit. Dekt lucht, komt niet vrij en schakelt niet om.

14-01-2024 22:01

Sampaoli +39155

OFF: Chico Conceicao weer met een assist voor Porto. Die jongen was 'gewoon' basisspeler geweest dit jaar. Is iets ouder dan Carlos Forbs maar in mijn ogen een betere voetballer en past hij vooral beter bij de voetbalvisie van Ajax.

Porto heeft een optie van 10m, die gaan ze op zeker lichten. Jammer, want ik denk dat Chico bij ons wat had kunnen toevoegen.

14-01-2024 22:01

Oxxer +163839 moderator

Bedankt voor de reminder, stond op mijn lijst, Porto vs Braga is een mooi affiche.

14-01-2024 22:03

Kryptonite +76738

Hij wilde gewoon zelf niet meer. Kreeg heimwee. Een soort Brobbey geval. Daar doe je verder niks aan helaas. Alleen die optie is gewoon te laag, had daar dan 15m van gemaakt oid, dan kan je eventueel daarna altijd onderhandelen.

Het blijft absurd dat je achtereenvolgens Neres, Antony en Conceicao verkoopt en GEEN ENKELE rechtsbuiten ervoor terug koopt. En dat terwijl je in Jong ook geen enkele speler (met potentie) hebt. Self sabotage gewoon.

14-01-2024 22:12

Oxxer +163839 moderator

Jammer dat hij heimwee had, vind Conceição beter dan Forbs.

14-01-2024 22:37

jo1 +4584

Dat is niet zo moeilijk. Dat die Forbs ooit gescout is op basis van wat?

14-01-2024 22:40

Okocha078 +13684

Volgens mij niet eens zozeer heimwee, maar het feit dat hij weer weinig spelminuten zou krijgen. Die koopoptie is volgens mij alleen bij een percentage aantal wedstrijden van minimaal 45min verplicht, haalt hij dit niet dan moet ik opnieuw onderhandeld worden las ik. Aankomend seizoen vertrouwen geven, dan hebben we een toptalent op rechts al in huis.Die verplichte clausule gaat hij trouwens niet halen

14-01-2024 23:11

Artemio +31792

Forbs is toch gehaald voor de rechtsbuiten positie?

14-01-2024 23:28

Steffenhagen +37784

Nee hoor , lichtgewicht voegt niets toe

14-01-2024 23:09

Daneman +1383

Met je eens, ruwe diamant die flink bijgeslepen diende te worden

15-01-2024 07:34

Steffenhagen +37784

Berghuis is gewoon een rotte appel in deze selectie

14-01-2024 21:52

Robertini +39069

Hij schijnt bij Al Ettifaq £36miljoen per jaar te verdienen... Ik zie het niet gebeuren.

Edit: 18.2 belastingvrij volgens andere bronnen. Moeilijk te weten wat waarheid is. Ajax gaat hopelijk niet meer dan 4 miljoen bruto betalen, en zelfs dat is al veel voor ons. Waarom zou Henderson zoveel inleveren voor Ajax?

14-01-2024 21:39

Ajacied1981 +17412

wordt elke dag meer, morgen is het 80 miljoen per jaar

14-01-2024 21:50

YungInternet +3866

3 miljard las ik

14-01-2024 21:53

Matzet +5346

Het maakt geen reet uit wat hij nu verdient. Het gaat erom wat hij wil gaan verdienen bij een eventuele nieuwe club (Ajax).

14-01-2024 21:59

ck69 +13061

Dat was per week

14-01-2024 23:23

Robertini +39069

Was de Daily Mail, dus idd niet bepaald betrouwbaar, maar minimaal 10 miljoen zal hij wel verdienen, en het is daar netto. Waarom zou hij meer dan 2/3de van z'n salaris inleveren om bij Ajax in de Eredivisie en Conference League te spelen? Het lijkt me erg onwaarschijnlijk.

15-01-2024 00:27

Ferd +38316

het maakt wel uit, want terug naar Engeland wil hij niet omdat hij dan de helft kwijt is aan de belastingdienst. De helft van 9 miljoen of de helft van 30 miljoen is nogal een verschilletje. En dat verschil dan het wel eens lucratiever maken om bij Ajax te tekenen dan in de PL

17-01-2024 06:00

JariJari +15115

Bergwijn verdient fiks meer dan dat en ook Berghuis verdient 4M zie: https://www.capology.com/club/ajax/salaries/

Uiteraard is dit omdat Sven nog niet klaar met puinruimen was toen die idioten hem eruit trapten.

15-01-2024 13:07

Robertini +39069

Meer dan wat?

15-01-2024 13:15

JariJari +15115

De 4M die genoemd wordt.

16-01-2024 01:00

Robertini +39069

Oh, maar niet close aan 18miljoen. Zelfs 5miljoen bruto is minder dan een kwart van z'n huidige salaris en vernietigt ons salarishuis.

16-01-2024 10:51

JariJari +15115

Op basis van je vraag eens gaan kijken waar ze uberhaupt zlk soort extreme salarissen betalen (bovenin de PL, Barca, Real en Bayern Muchen zijn de enigen) en kwam even voorbij dat Frenkie blijkbaar 37.5M per jaar binnenharkt. Jezus Christus.

https://www.capology.com/club/barcelona/salaries/

16-01-2024 11:12

Robertini +39069

Ja, niet slecht, dat is ook waarom ze tdt van hem af wilde.

16-01-2024 12:48

Engeltje +7351

Was dus gewoon een probeersel waar de uitkomst al duidelijk was

14-01-2024 21:27

Turbo +41820

Henderson zal ons een kortstondige stabiliteitsboost geven en hopelijk types als Taylor of vdBoomen het gevoel kunnen geven dat ze ontlast worden en daardoor een iets hoger niveau halen, maar onze problemen gaat hij niet oplossen. Ajax mist voetballend vermogen, handelingssnelheid en hersenen. Henderson voegt slechts op dat laatste vlak (hopelijk) iets toe.

14-01-2024 21:23

036AFCA97 +146646

Denk ook wel dat dit het geval is. Als je de passmap van vandaag ziet is het echt janken. Alles via de backs. 0 creativiteit.

14-01-2024 21:40

Turbo +41820

We hebben ook totaal de spelers niet om ons type voetbal te spelen. Die hadden we al niet en hadden gehaald moeten worden. Als je dat niet doet krijg je dit. Spelers die niet per definitie slecht zijn, maar wel slechte "Ajax spelers" zijn en binnen onze speelstijl at best een aanvullende rol kunnen vertolken.

Het is hopen dat Manssverk een schot in de roos blijkt of iemand als Misehouy zich als een komeet ontwikkelt, want zonder dat soort types gaan we deze problemen ook in de komende transferwindows niet oplossen.

14-01-2024 21:50

036AFCA97 +146646

Klopt, in potentie heb je met Mannsverk, Vos en Misehouy een heel mooi middenveld. Hopelijk pakt het goed uit met Mannsverk z’n herstel en de contractverlenging van Misehouy.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we geen hele slechte selectie hebben, alleen er mist balans en ervaren. Het is puur gebaseerd op statistieken en niet op hoe het als puzzel samen zou moeten werken.

14-01-2024 21:56

Turbo +41820

Onze selectie is niet slecht, maar je mist dé cruciale kwaliteiten. De kwaliteiten die Ajax voetbal op de mat kunnen leggen. Er zitten voldoende interessante talentjes of projectjes tussen, en een aantal potentieel nuttige waterdragers, maar alles wat je selectie speciaal zou moeten maken of de kar in kwalitatief opzicht zou moeten trekken ontbreekt.

14-01-2024 21:59

ck69 +13061

Hopelijk ontlast Henderson ons van Taylor in de basis

14-01-2024 23:24

31xAjax +7879

Ja dat gebeurd dit seizoen ook zo vaak....

14-01-2024 21:17

Opperhoofd +12565

Zou Ajax de afgelopen periode echt niet verder gekeken hebben als Henderson ?

14-01-2024 21:17

036AFCA97 +146646

We hebben mensen nodig op het middenveld die de bal willen hebben. Branco, Mannsverk, Vos, Misehouy, Taylor, Berghuis. In principe heb je zat opties qua spelers die echt wel kunnen voetballen, alleen je moet het goed neerzetten en een tactisch plan hebben. Vandaag speelden we weer alles via de flanken. Verschrikkelijk.

Henderson erbij zou top zijn. Daar kunnen onze andere middenvelders zoveel van leren.

14-01-2024 21:15

Professor +11128

Oxxer heeft helemaal gelijk er moet een creatieve speler op tien komen. Vinden ze Misehouy daar nog niet goed genoeg voor dat moet je er één halen.
Ik vind dat we Misehouy gewoon moeten proberen.

14-01-2024 20:53

Web +178830

Die moet eerst tekenen

14-01-2024 21:10

AFCACruijff14 +161006

Een speler die niet bij wil tekenen moet je geen minuten geven. Uitgezonderd oude spelers zonder restwaarde. Misehouy dondert maar lekker op of tekent bij.

Maar eens, we missen een echte aanwezige spelmaker.

14-01-2024 21:14

Oxxer +163839 moderator

Jij denkt dat Eriksen haalbaar is?

14-01-2024 20:37

FlyingDutchMan +17310

Dat weet je niet, als je met een goed verhaal komt bij Eriksen en hij klaar is met bankzitten dan heb je kans. Geld daar hoeft Chris het niet meer om te doen, al speelt helaas tegenwoordig voor de meeste lui toch geld boven clubliefde.. Alsof Brentford ooit haf gedacht dat ene Eriksen daar zou gaan ballen..

14-01-2024 21:08

Web +178830

Eriksen is denk ik een liefhebber en weet dat hij de basis bij Ajax heeft gelegd en heeft al heel veel verdiend als speler
Waarom zou je geen poging wagen?

14-01-2024 21:12

AFCACruijff14 +161006

Sterker, vlak voor hij naar Brentford ging leek hij al interesse in Ajax te tonen, maar Ajax hoefde hem toen niet wegens teveel middenvelders.

14-01-2024 21:15

4Ever14 +6593

Denk ook wel met een goed verhaal is Eriksen wel te overtuigen voor een betaalbare salaris, echter heeft hij nog een jaar contract dus ben je wel circa 5 à 10 mil kwijt aan zijn transfersom.

14-01-2024 21:16

Oxxer +163839 moderator

Nee dat weet ik wel, deze discussie heb ik vaker gevoerd, de moeder van zijn kinderen leerde hij kennen toen hij London zat. Zij willen alleen in Engeland wonen, zij heeft geen binding met Nederland. Hij zat tijdelijk bij Brentford omdat het gezin niet happy was in Milaan, graag terug wilden naar de UK, hartkastjes niet zijn toegestaan in Serie A. Daarom ging hij in de winterstop 2022 weg bij Internazionale.

14-01-2024 21:18

Oxxer +163839 moderator

Jij en anderen denken te veel vanuit onderbuik en het graag willen zien gebeuren. Gaan voorbij aan het feit zijn vrouw alleen in Engeland wil wonen.

14-01-2024 21:21

Ferd +38316

Eriksen wilde perse in Engeland spelen.

17-01-2024 06:01

Oxxer +163839 moderator

Zijn altijd supporters die denken het beter te weten ipv serieuze media te volgen.

17-01-2024 08:37

IbraSuarezKJH +420

Dromen mag he ;)

18-01-2024 13:47

JoshuaSmits +9338

Branco, Berghuis, Henderson
Taylor Hlynsson, Mannsverk
Fitz-Jim, Misehouy, Vos

Als Henderson wél komt en we zo blessurevrij zijn op het middenveld is het kwalitatief helemaal niet zo slecht.

14-01-2024 20:02

PuntNaarAchterSVP +5243

Qua verdedigende kwaliteiten/bewustzijn icm fysiek is er alleen maar talent Vos, en misschien Mannsverk, maar daar hebben we nog niets gezien.

Er wordt bij Ajax veel gevraagd op 6. Ik zie nog niemand (ook Henderson niet) die aan het hele plaatje voldoet.

14-01-2024 20:14

JoshuaSmits +9338

Branco en Henderson als dubbele zes, met Berghuis op 10 lijkt mij een uitstekend middenveld. Veel voetballend vermogen, ervaring en Fysiek ook prima.

14-01-2024 20:34

Whatever +382

Je bent Tahirovic nog vergeten ;)

14-01-2024 20:15

JoshuaSmits +9338

Bewust. ;)

14-01-2024 20:29

FlyingDutchMan +17310

Mag de bidons bewaken

14-01-2024 21:09

wijzijndebeste123 +163203

Haha. Ik dacht eerst dat dit n opstelling was. 3-3-3 met alleen middenvelders. Tiki taka 2.0 ofzo.

14-01-2024 20:20

doctorsnuggles +99

Laatste keer dat de kakkies thuis een 2-0 weggaven alweer 29 jaar geleden. Natuurlijk tegen Ajax. Ik zat op EE en het was prachtig. We wonnen door Litmanen, Kluivert, Bogarde en Overmars met 2-4

14-01-2024 20:00

wijzijndebeste123 +163203

Klopt. Larsson en Zwijnenberg scoorde voor de kakkies. Vd Sar had tot dan toe iets van 1000 minuten geen tegengoal gehad volgens mij.

14-01-2024 20:21

RuffRhythim +24837

Was ik ook bij 😁
Was toen nog een zijdelings dingetje bezig want vdSar was al xxx-minuten zonder tegengoal. Na 7 minuten stonden we daar 2-0 achter. Al die gasten daar dachten dat ze nu wel eindelijk van ons gingen winnen. Wij op de tribune keken elkaar aan: geen probleem, we hebben nog 83 minuten te gaan....
Na een helft was de schade al hersteld. Dat team had de gave om in de wedstrijd de zaak tactisch om te zetten.

Dat was het Ajax van toen ja.....

14-01-2024 20:23

OuweDibbes +11780

haha ik ook. Kreeg nog woorden met Cox op de eretribune.. Die liep te janken en ik zei geven we jullie een 2-0 voorsprong is het weer niet goed..

14-01-2024 20:52

FlyingDutchMan +17310

Alleen die namen van ajacieden al, dat was andere koek dan Medic & Tahirovic

14-01-2024 21:10

AFCACruijff14 +161006

Feyenoord heeft in die 29 jaar nooit een 2-0 verspeeld? Ondanks de vele kutjaren? Kan het me nauwelijks voorstellen.

14-01-2024 21:16

doctorsnuggles +99

Thuis niet nee

14-01-2024 21:45

Noahdepoah2021 +4843

We hebben ook heel veel pech met Vos, Mannskerk en Van den Boomen zo lang geblesseerd. Anders had er allang een ingespeeld middenveld gestaan.

14-01-2024 19:59

mvdk +43726 moderator

Slecht spel, maar: 3 punten ingelopen op AZ en 2 op Feyenoord!

14-01-2024 19:59

mvdk +43726 moderator

Uiteraard! Zonde dat we die wedstrijd voor de winterstop gelijkspeelden tegen PEC

14-01-2024 20:19

Steffenhagen +37784

Als het hele plan bestaat uit een gewenste aankoop van een niet fitte Engelsman dan weet ik genoeg . Ajax had veel meer en veel inventiever kunnen opereren deze wintertransfer- periode

14-01-2024 19:58

Oempaloempa +1475

Wanneer je Fitz Jim tot in december gratis terug kunt halen en je meldt je pas in Januari, dan is je organisatie ruk.

14-01-2024 20:20

NoPants +7470

Waarom kon dat tot december gratis?

15-01-2024 11:37

NoPants +7470

Nee, nu in de winter onder een interim coach veel geld aan nog meer aankopen uitgeven en dan komende zomer je nieuwe coach niet de mogelijkheid geven om een eigen selectie samen te stellen. Dat was top geweest…

Alleen maar kopen is gewoon niet de oplossing. Dat zien we nu al twee seizoenen lang. De garantie dat aankopen deze maand beter zouden zijn hebben we niet, want we hebben geen vaste coach, td, of AD.

Heel goed dat ze nu even een pas op de plaats maken. Henderson zou een top toevoeging zijn door zijn leiderschapskwaliteiten. Ik zou ziyech ook toejuichen als die gehuurd of gekocht kan worden. Maar verder even wachten tot de structuur bij ajax weer staat.

15-01-2024 11:40

Steffenhagen +37784

Schip krijgt krijgt dit elftal niet in een tactische speldiscipline. Dat is toch wel een vereiste voor een Ajax-coach . Valt me niet mee , eerlijk gezegd

14-01-2024 19:56

AFCACruijff14 +161006

Als het nu 3 trainers niet lukt, zal het dan niet meer aan de spelers liggen?

Schip krijgt er wel beleving en fitheid in gelukkig.

14-01-2024 20:19

MalleEppie +15109

Je rekent serieus Maduro mee?

14-01-2024 20:38

Steffenhagen +37784

Fitheid ? Nou dat valt niet mee hoor

14-01-2024 20:39

NoPants +7470

Schreuder, Heitinga, Steijn, Schip.

15-01-2024 11:40

Mokum10 +761

1 slappe zooi

14-01-2024 19:47

thtbk +271

Zelf met Henderson erbij wordt het nog niks. Er mogen daarna nog wel 3 spelers bij. Dus het wordt helemaal niks dit seizoen.

14-01-2024 19:46

De-King +20248

Het zou leuk zijn als Henderson naar Ajax komt.

14-01-2024 19:46

Ajax1998 +3333

Gewoon afwachten op Romano…

14-01-2024 19:44

woutpeters08 +3036

Enigste juiste antwoord

14-01-2024 19:58

nightgoat +30882

Met Henderson erbij hoeft Ajax zich sowieso niet rijk te rekenen.
Gaat namelijk ook geen succes worden vrees ik.

Technische creatieve geslepen voetballers met leiderschapskwaliteiten, het één hoeft het ander niet uit te sluiten maar kom daar tegenwoordig maar eens om als het huidige Ajax zijnde.

14-01-2024 19:40

Capocapo +12001

Met zijn ervaring, zijn niveau en dan ook technisch/creatief, dan kom je bij Modric uit
Niet heel realistisch

14-01-2024 19:42

Craain +4953

Inderdaad, Modric is uitstekend geweest, maar hij kan zonder twijfel niet goed vinden met oa Berghuis en Bergwijn. Want Modric moet op ze kunnen rekenen... Bij balverlies van Bergwijn en Berghuis is hij niet meer te belopen.

Tadic kun je wel erop rekenen want hij is balvast en dat brengt meer rust.

14-01-2024 19:44

Capocapo +12001

En daarom speelt hij bij Real en Bergwijn niet. En daarom konden wij Bergwijn wel halen

14-01-2024 19:49

ShiekTakTiek +5906

Modric is balvaster dan Tadic. Technischer, hogere handelingssnelheid en ziet alles nog wat sneller. Dat icm de kwaliteiten om het spel te verleggen maken hem balvaster. Waarschijnlijk bedoel je dat Tadic fysiek sterker is en de bal beter kan vasthouden met een man in zijn rug, dat is waar. In zijn beginperiode was dat een wapen, maar de laatste 2 seizoenen was het standaard Tadic inspelen en die hield de bal vast en vanuit daar wat proberen te creëren. Vooral uit stilstand waardoor het voorspelbaar werd en het tempo eruit ging.

14-01-2024 20:03

nightgoat +30882

@Capcapo

Want Modric is de enige speler op heel de wereld die alleen over deze uitzonderlijke kwaliteiten beschikt..

Probeer anders eens begrijpend te lezen in plaats van hoe je het lezen wil.
Niet heel moeilijk.

14-01-2024 20:07

Capocapo +12001

Is een voorbeeld.
Probeer iets realistischer te zijn, ook niet heel ingewikkeld

14-01-2024 20:13

nightgoat +30882

Nogmaals, goed lezen en niet zoals het jou uitkomt.

Het is een voorbeeld die jij als enige ware optie probeert op te leggen alsof het een feit is.
Jouw zogenaamde waarheid is geen feit.
Veel plezier verder.

14-01-2024 20:31

nightgoat +30882

Hahaha álweer zo'n sterke reactie, typisch.

Je bent waarschijnlijk niet hélemaal dom, je mag raden wat je wel bent.

14-01-2024 20:38

slowmow +1028

Over Henderson. Hij heeft een 3 jarig contract. Het gaat bij de Arabieren om eer en prestige. Niet om geld. Ik verwacht van hen geen coulance.
Iets met een fata morgana

14-01-2024 19:36

ShiekTakTiek +5906

Geef ze eens ongelijk? Is binnengehaald met een vorstelijk salaris, aanvoerdersband gekregen en rugnummer 10. Wil nu doodleuk na een halfjaar weg wat ook geen goede marketing is voor de Saudi’s zelf als een speler met het CV van een Henderson zo snel alweer weg wil.

14-01-2024 20:10

slowmow +1028

Ik geef ze gelijk. Juist hierom vind ik het bijzonder dat er kennelijk onderhandelingen zijn.

14-01-2024 20:25

ShiekTakTiek +5906

Waarschijnlijk onderhandelingen/navraag tussen Hemderson’s management en Ajax. Als dit positief is zal Ajax Al Ettifaq ook benaderen maar zover ik weet is dat nog niet gebeurd en zijn zij ook niet bereid om te onderhandelen (onderdeel van de onderhandelingen). Als zij Henderson makkelijk laten gaan zullen meerdere spelers zo wegwillen waarschijnlijk.

14-01-2024 20:54

Oxxer +163839 moderator

Behalve routine mist dit Ajax een creatieve middenvelder, als zij Misehouy en anderen niet rijp vinden haal er dan 1, met goed kijken hoeft daar geen hoofdprijs voor worden betaald.

14-01-2024 19:32

Capocapo +12001

Is niet het belangrijkste, ook vandaag weer 3x gescoord. Verdediging is het grote zorgenkindje, kijk hoeveel kansen GAE kreeg vandaag.

14-01-2024 19:43

Jozef14 +544

Een beter middenveld ontlast de verdediging.

100% zeker dat een kwaliteitsimpuls op het middenveld het hele team sterker maakt.
Tahirovic-Taylor-Hlynsson is vooralsnog niet goed genoeg.

14-01-2024 20:23

OwenStevenDalberg +27480

Het lijkt erop dat ze op 1 paard wedden en dat ze verliezen. Er moet toch ergens wel een andere middenvelder zijn die veel meer toevoegd dan de middenvelders die we nu hebben? Wat een zootje is dat. Het lijkt wel dat ze rechtstreeks uit de 5e Klasse gehaald zijn. Dat moet gemakkelijk beter kunnen.

14-01-2024 19:28

Jake the Snake +17336

Wie zegt dat ze op een paard wedden? De naam van Henderson kwam ook redelijk uit het niets.

14-01-2024 19:31

Craain +4953

Henderson is niet het puzzel die we zoeken. Het puzzel die we zoeken is een goede nr 10, rechtsbuiten, creatieve middenvelder, rechtsback en linksback.

Daarnaast hebben we een goede trainer met goede assistent trainers nodig om te groeien.

14-01-2024 19:26

OwenStevenDalberg +27480

Nou, waar het echt misgaat is op 6. Iedereen kan zo het middenveld oversteken zonder dat er ingegrepen wordt (door een 6)

14-01-2024 19:29

Craain +4953

Zoals je op studio sport hebt gezien hoe Tahirovic stond heeft ook mee te maken met hoog druk zetten vanuit achterin, dat is helemaal niet gebeurd. Het is aan trainer dit op te lossen, opdracht geven in plaats van dat de verdedigers achteruit lopen.

Als Henderson daar stond ipv tahirovic ook dezelfde probleem. Want de verdedigers hebben zicht op en middenvelder niet.

Het is tactisch, ik kon al zien dat trainer en zijn staf niet goed hebben gedaan, tactisch en opdrachten.

Echt triest dat studio sport Tahirovic als schuldige wordt gezien.

14-01-2024 19:40

WZAWZDB14 +4620

Ik vind het vreemd dat hier zo openlijk over gepraat wordt door van t Schip. Henderson staat toch nog gewoon onder contract bij de Arabieren? Schijnbaar moet hij zijn vertrekwens nog officieel binnen zijn club aangeven.

Dit is niet anders dan dat bijv. Arsenal nu met een reactie komt dat Hato binnenkort misschien wel bij hen gaat spelen. Zouden wij hier ook niet vrolijk van worden.

14-01-2024 19:26

Tommyshelby +128454

Wel bizar dat deze gozer gewoon 18M gaat inleveren.

14-01-2024 19:24

ajaciedje90 +59793

Zou geweldig zijn voor onze reputatie als wij Henderson weten te strikken. Als hij vandaag gekeken heeft moet hij zich straks Zidane, Pirlo en Modric in één wanen.

14-01-2024 19:25

Ajaxbrl +13679

Wat een fckng soap!

14-01-2024 19:21

Berghuis +14293

Henderson of niks dus... Nou dat is een fraaie gedachte. Net nu Feyenoord in een put begint te glijden en plek 2 ineens helemaal niet zo ondenkbaar is met beter materiaal... Ik gaf t al eerder aan, Henderson is een utopie. Maar dat er geen plan B is, is weer te bizar voor woorden.

14-01-2024 19:20

31xAjax +7879

Je wordt niet eens 4e als je iedere wedstrijd 6-8 levensgrote kansen tegen krijgt....

14-01-2024 19:59

Jozef14 +544

Wel als je 7-9 kansen creëert en vaker scoort.

14-01-2024 20:27

MarkP +21539

Bye bye henderson

14-01-2024 19:20

Ajaxfan31183 +16391

Had er iemand iets anders verwacht dan

14-01-2024 19:19

Ajaciedbrad +8827

In het rijtje Eto'o

14-01-2024 19:18

Lars.v +3039

Jezus dat betekend dat we de rest van het seizoen naar deze clowns mogen kijken.. zonder dat er iets van kwaliteit bij gaat komen?

14-01-2024 19:17

freak31 +5676

Nee dat zegt hij niet...

14-01-2024 19:18

Lars.v +3039

Tussen de regels door...

14-01-2024 19:20

freak31 +5676

Ik hoor tussen de regels heel wat anders namelijk 'ga als de sodemieter achter versterkingen aan, als Henderson komt is dat mooi mee genomen, zo niet pak gelijk door'! Dit was dus een boodschap voor de verantwoordelijke.

14-01-2024 19:23

Copa077 +2761

Dan gewoon plek 4-5 wtf ajax er moet toch wel geld zijn!

14-01-2024 19:20

Lars.v +3039

Jaa pfff

14-01-2024 19:21

RadheAjax2021 +17874

We merken het wel. Dit seizoen kun je toch weggooien.

14-01-2024 19:17

TeringHenkie +28261

Je moet gvd VCL halen!!

14-01-2024 19:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.