Heitinga over vakantieperiode Ihattaren: 'Moet afspraken maken met zichzelf'

door Bart Veenstra 79

Bron Het Parool

Heitinga over vakantieperiode Ihattaren: 'Moet afspraken maken met zichzelf'

door Bart Veenstra 79

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

John Heitinga hoopt dat Mohamed Ihattaren ook in de vakantieperiode blijft werken aan zijn fitheid. De aanvallende middenvelder, die wordt gehuurd van Juventus, heeft in de afgelopen periode stappen gemaakt, al is hij nog niet waar hij moet zijn.

'Hij moet zelf de handschoen pakken', zegt Heitinga, de trainer van Jong Ajax, in een interview met Het Parool. 'Als Mo op Champions Leagueniveau wil voetballen, moet hij nog stappen zetten. Intrinsieke motivatie is belangrijk, maar sommige talenten hebben een extra zetje nodig. Iets meer structuur en kader. Er komt nu een vakantieperiode aan, dan moet hij afspraken maken met zichzelf.'

Tadić en Eriksen als voorbeelden

Een speler die een goed voorbeeld voor Ihattaren zou kunnen zijn, is Dusan Tadić. Heitinga vertelt dat de aanvoerder van de Amsterdamse club aan het begin van het seizoen op het trainingsveld bij Jong Ajax stond. 'Zijn motivatie en zijn arbeidsethos werken inspirerend. Jongens gaan zich afvragen: kan ik dat elke dag opbrengen? Tadić zet echt een norm neer. Als zo’n voetballer van het eerste achter je aan zit, dat werkt beter dan welke trainingsvorm ook. En beter dan een preek van een trainer.'

Ook Christian Eriksen, die eerder dit kalenderjaar nog een periode meetrainde bij Jong Ajax, moet als voorbeeld gelden voor de talenten van het belofteteam van Ajax. 'We speelden een keer een positiespel, twee tegen twee met Chris als vrije man. Iedereen stond eromheen: spelers, staf­leden. Niet één fout maakte hij. Nul. Voor jonge voetballers die denken dat ze zelf vrij goed zijn, is dat een eyeopener.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax27 +19086

Ihattaren heeft nu de gunfactor. Ik hoop voor hemzelf en voor ons dat ie topfit na de vakantie als eerste op het veld staat. Dan kunnen we echt enorm veel plezier aan m gaan hebben. Stel je voor dat je hem op 10 hebt met daarachter Berghuis en Tadic. Als die andere 2 het op kunnen brengen om controlerend hun werk te verrichten heb je echt een middenveld met het mooiste en creatiefste spel.

Een voorhoede daarvoor met links en rechts 2 nieuwe aankopen. Bergwijn is uitstekend, daar nog een topper bij en dan in de spits Brobbey/suarez. Man dan wordt het smullen.

18-05-2022 23:47

peet-w +315

Een middenveld met Ihattaren op 10 en Berghuis en Tadic er achter... what can I say. Goed dat niet iedereen trainer is.

19-05-2022 00:07

Ajax27 +19086

Ik weet het niet... Schone stond jarenlang als voorhoede speler op het veld. Maar als controleur bij Ajax met Frenkie ernaast (ook verdedigend geen wonder) was het perfect. Berghuis heeft laten zien dat ie als spelverdeler meer dan goed uit de voeten kan. Waar Barca in hun hoogtijdagen met Xavi, Iniesta en Busquets een en al voetbal hadden staan, kan dat bij Ajax ook zeker. Tadic als linksbuiten kan volgend jaar niet meer. Daar ga je een nieuwe positie voor zoeken. Een linie naar achteren op Gravenberch z'n plek zie ik zomaar gebeuren.

20-05-2022 00:19

DankzijCruijff +48673

Ik ben samen met velen absoluut voor veel creativiteit op het middenveld, maar een middenveld bestaande uit Ihattaren, Berghuis en Tadic slaat echt als een tang op een varken. Dat begrijp je zelf toch hopelijk ook wel? Het is geen OSM, he.

19-05-2022 01:01

Ajax27 +19086

Tjah, als je een paar jaar geleden had gezegd dat Frenkie, Schone en Ziyech (en later Donny) het middenveld zouden dicteren zonder 1 echte pure verdedigende middenvelder erbij, dan had ook iedereen je voor gek verklaard. Schone speelde altijd als voorhoedespeler. Waarom zou Tadic die rol niet op kunnen nemen? En naast hem Berghuis die het spel tevens verdeelt. In die rol heeft Berghuis ook al een paar keer laten zien dat ie echt kan uitblinken. Heb je meer controle nodig heb je altijd Alvarez achter de hand, maar Tadic als linksbuiten zie ik gewoon niet meer gebeuren.

20-05-2022 00:32

Caparzo +4227

Als ik me goed herinner, kwam hij vorige zomer afgetraind terug, alleen voor Herr Schmidt was het onvoldoende. Sja, dan knapt er wat dat kan je je voorstellen. Hopelijk deze keer ook weer en haalt hij het. De laatst mogelijke ticket naar eventueel topniveau.

18-05-2022 20:29

Tommyshelby +128526

Ik denk dat Schreuder en Mo wel eens een hele goeie match kunnen zijn. In de voorbereiding moet hij minimaal op hetzelfde niveau zitten als de rest. En eigenlijk een lichte voorsprong. Want we kunnen een type als hem altijd gebruiken.

18-05-2022 19:30

linksbinnen +8108

Excuus voor de dubbele post.

18-05-2022 19:18

linksbinnen +8108

Eerst maar eens fit en op het juiste gewicht terug van de zomerstop komen voordat de optie eventueel wordt gelicht. Hij moet het zelf en mbv Ajax gaan doen. Als dat lukt heb ik vertrouwen in een mooi vervolg, anders niet.

18-05-2022 19:18

MarcelvTol1971 +15308

Ik denk dat Ajax pas een poging gaat wagen om Ihataren van Juve los te weken op het moment dat ie fit terug gekomen is van vakantie. En anders sturen ze hem lekker terug.
Ik hoop dat ie zich helemaal het rambam traint en zo fris als een hoentje meegaat op trainingskamp in juli

18-05-2022 18:29

Qifesh +24917

Als ik zie hoe Schreuder niet schroomt om bv een Lang of Ziyech apart te nemen, om ze vervolgens weer helemaal in de juiste "koppie erbij" modus te krijgen, denk ik dat het wel goed komt met Mo..

18-05-2022 17:26

DeHeerVanDeMeer +25169

Mo samen met Tadic op vakantie sturen naar een bergachtig dorpje ver weg van een McDonald..!

18-05-2022 15:58

Kaito +188

Ihataren is helemaal niet zo moeilijk. Het is een vrij simpele jongen. bezin vorige seizoen kwam hij ook goed afgetraind terug bij PSV, maar dat Schmidt kom het allemaal niet waarderen en maakte alleen maar grappen.

Mo werkt echt wel hard, maar dan moet je ook een arm om zijn schouder slaan en even laten weten dat hij het goed doet. Dit soort jongen hebben af en toe een beetje liefde nodig. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.

18-05-2022 15:14

12eman +5882

Ongelooflijk dat dit nog steeds tegen hem gezegd zou moeten worden. (Als dat het geval is natuurlijk).
Ik zou me helemaal de vernieling in trainen om de nieuwe trainer te kunnen laten zien waarom ik in Ajax 1 zou horen. Man, als ik toch half zo veel talent had. Kan je een leuke carrière hebben als voetballer.

18-05-2022 14:50

profoff +8361

Bijzondere analyse van heitinga, als ik as doorgaans lees hoort mo een basisplaats cadeau te krijgen

18-05-2022 13:25

DankzijCruijff +48673

Misschien lees je met te veel stront in de ogen.

18-05-2022 14:31

profoff +8361

Lees alle livetopics van de laatste weken maar terug, en kijk eens hoeveel mensen er om een niet fitte ihataren roepen,

18-05-2022 16:10

MarcelvTol1971 +15308

@DankzijCruijff : wat een reactie ........

18-05-2022 18:32

Sjakio +2367

Kunnen we net als in Rusland de Mac niet sluiten...

18-05-2022 13:24

Red Devil +3604

Hopen maar dat hij geen All in one bij de Burger King heeft geboekt.

18-05-2022 12:53

Mike1 +5342

Misschien handig om dat structureel te doen om spelers van het 1e te laten meetrainen met jong Ajax om als voorbeeld te dienen.

18-05-2022 12:51

Lazell +16983

Met dat drukke schema is dat niet te doen. Zou het houden zoals het nu is, spelers uit de jeugd mee laten trainen met 1.

18-05-2022 13:37

Ajaxhartt +10710

Heeft Ajax geen begeleiding geregeld? Hoe werkt dat eigenlijk bij de club? Mag iedere speler gwoon z’n gang gaan, of krijgen ze gepersonaliseerde traingsschema’s mee voor in de vakantie, met al dan niet tussentijdse checks bij Ajax?

18-05-2022 12:34

Het_Olympisch_Stadion +5628

Vakantie is vakantie hè. Heel belangrijk als sporter. Dus ja ze zijn echt vrij. Je hebt als prof alle mogelijke faciliteiten qua training tot je beschikking, maar zal het toch echt zelf moeten doen.

18-05-2022 13:25

InOost +1073

Vakantie is vakantie toch? Of zou jij het fijn vinden als je baas je tijdens je vakantie ging 'begeliden' of je wel genoeg vak materiaal las.

18-05-2022 13:26

Ajaxhartt +10710

De vergelijking is leuk en goed gevonden, maar het ligt toch iets anders. Als ik een aantal weken geen vakmateriaal lees, maakt me dat niet per sé dommer. Als ik als sportman een aantal weken stilsta, maakt me dat geheid minder fit. En zeker in de situatie Ihattaran moet je dat toch echt willen vermijden, lijkt me.

18-05-2022 13:30

InOost +1073

Dat snap ik, maar mijn punt is dat je als werknemer rechten hebt en een daarvan is op vakantie gaan en niet 'lastig' gevallen hoeft worden door je werkgever. Natuurlijk zou het slim zijn van Ajax om het wel een begeleider en programma aan te bieden, maar ik zou zo maar kunnen voorstellen dat ze juridisch gezeik kunnen krijgen.

18-05-2022 13:36

Lazell +16983

Maar het is ook een stukje intrinsieke motivatie wat vanuit de speler moet komen. Je kunt niet alles blijven voorkauwen, dan krijg je zo'n gepamperde, verwende nesten. Als hij niet fit terug komt, komt hij gewoon niet bij Ajax1, zo simpel is het. Dat werkt vaak beter. Maargoed, volgens mij is dat kraakhelder gecommuniceerd met hem. Bij PSV kwam hij ook na de winterstop topfit terug, dus hij kan het wel.

18-05-2022 13:40

Ajaxhartt +10710

OK. Dat laatste is goed om te lezen. Had een andere indruk van hem, kennelijk ten onrechte.

18-05-2022 15:04

MarcelvTol1971 +15308

Lijkt me toch dat Ajax ervan uitgaat dat volwassen spelers zich ook volwassen gedragen.
Salaris wordt keurig op tijd gestort, daar staat wat tegen over.
Soms is het net werk.

18-05-2022 18:34

Berghuis +14312

We zitten inmiddels in Mei en ik moet toch te kennen geven dat ik zelf had verwacht dat hij fitter eruit zou zien dan hij momenteel doet... Volgens mij moet er nog zeker een kilo of 8 tot 10 af en dat vind ik behoorlijk aan de forse kant, zeker als je rekent dat nu de vakantie begint. Als hij niet door traint deze zomer heb ik er nog weinig hoop op dat hij echt fit zal worden. De beker finale en de huldiging waren voor hem een absolute zoethouder, laten we hopen dat hij het kan opbrengen.

18-05-2022 12:15

frenkiedejong53 +9792

Klopt. Hij doet er imo gewoon te weinig aan.
Gebrek aan zelfdiscipline en werkopvatting. Hij zou in ieder geval zn perfecte gewicht al lang moeten hebben . Tijd genoeg gehad. Conditioneel is een ander aspect. Meteen nadat ie bij ons was de helft nog eten. Dietist erbij en klaar.
Na 2,5 maand nog steeds overgewicht? Zet hem op water & brood, dat funktioneert.

18-05-2022 12:49

afcas +3761

Als er een diëtist op is gezet dan is het juist niet verwonderlijk dat hij nog niet op het juiste gewicht zit. Een echte diëtist zorgt er namelijk voor dat iemand op de juiste manier gewicht verliest. Meteen uit het niets de helft eten van wat je normaal eet is bijvoorbeeld erg ongezond en zal zeker voor een sporter niet helpen fit te worden. Het zal juist een energie tekort opleveren waardoor hij niet vol kan trainen. Op water en brood zetten is al helemaal achterlijk.

18-05-2022 13:42

frenkiedejong53 +9792

Het was ook zwaar overdreven beschreven van mij. Wilde alleen iets duidelijk maken daardoor.

18-05-2022 14:00

Wouter.H +11156

Ten eerste weet je niet wat zijn startgewicht was en kan je dus niet zeggen waar hij nu zou moeten staan. Ten tweede is het goed dat hij niet een crashdieet volgt maar zich waarschijnlijk een gezonde levensstijl toegeëigend heeft. Dan gaat het gewichtverlies weliswaar minder snel, maar is het risico op terugvallen veel minder groot.

18-05-2022 21:32

frenkiedejong53 +9792

Ik hoop dat je gelijk hebt.

18-05-2022 21:33

Ajax1812 +9046

Je kunt als topsporter niet afvallen zoals normale mensen dat doen, je moet namelijk gewoon je spierkracht behouden, dan gaat het al een stuk langzamer.

18-05-2022 13:05

Jeugd +24669

Tja dat roept men nu al vanaf februari. Pure onzin, deze man kwam niet van 140 kilo. Hij had in ruim 3 maanden echt wel veel fitter kunnen zijn. Dit excuus werkt in maart en misschien in april nog maar het houdt wel op hè.

18-05-2022 13:35

Ajax1812 +9046

Dat heeft niks met "excuus" te maken, het is gewoon zo.

18-05-2022 13:37

Drukwerk1968 +7110

Berghuis: volgens mij moet er 8 tot 10 kg af. U weet hoeveel hij weegt, zou moeten wegen en wat zijn vetpercentage is?

18-05-2022 13:34

Qifesh +24917

Lol ik zag een Berghuis met echt best wel een zeer zwak bovenlichaam trouwens.. hoe ironisch..

18-05-2022 17:08

Kaatje +4791

Ik gun Mo weer de voetballer te zijn waar iedereen weg van was. Hij heeft een goede start gemaakt en ongetwijfeld ook (voetballend) vertrouwen gevonden. De lach op zijn gezicht tijdens de huldiging van Ajax was al goud waard.
Maar het belangrijkste begint nu: discipline, motivatie vasthouden, en doorzetten. De vakantieperiode moet nu niet de spelbreker worden.
Ik hoop ook heel erg dat er afspraken zijn met Mo dat hij bij iemand aan de bel kan trekken als nodig. Of een trainingsmaatje. Niet alleen Mo moet doorzetten, ook vanuit Ajax ben ik van mening.
Daarnaast hoop ik op een snel contact tussen Schreuder en Mo; beetje kennismaken, aftasten wat je van elkaar wil. Voor Mo wellicht een extra motivatie.

18-05-2022 11:52

Rasmussen +25823

Ihatarren had een dikke kop bij huldiging. Ik verwacht hem in juli in een XXXL polo te zien bij 1e training.

18-05-2022 11:45

Rolo +13621

Dan heeft iedergeval de afdeling merchandise een uithangbord voor grote maten.....

Ik hoop dat deze jongen toch zichzelf kan motiveren en de laatste strohalm pakt. Als dat zo is kan je als Ajax zijnde nog veel plezier aan Mo beleven. Zowel sportief als straks financieel.

18-05-2022 11:53

Pietsnot +15019

Ik kan niet voor Ihataren spreken, maar als IK in zijn schoenen stond zou ik me deze zomer volslagen de tyfus trainen en als een monsterlijk fitte voetballer de voorbereiding starten.

Het is echt NU of NOOIT, als je in de voorbereiding de sterren van het veld speelt sta je het hele seizoen in de basis

18-05-2022 11:41

NeeI +107658

Ja, het zijn de bekende open deuren, maar je hebt volledig gelijk.

18-05-2022 12:37

Pietsnot +15019

Die open deuren zijn echte inkoppertjes. Laag fruit. Quick wins. Makkelijk scoren dus.

18-05-2022 17:42

MichelBoerebach +29176

Als ik Ihattaren zou zijn, zou ik een vreselijk grote frituurpan kopen en me de hele zomer te barsten eten aan patat, kroketten en frikadellen (met dubbel mayo). (-;

18-05-2022 12:53

Pietsnot +15019

Voor de televisiebeelden zou het natuurlijk schitterend zijn als Ihataren half juni bij de start van het seizoen de Toekomst oprolt met 35 kilo overgewicht.

18-05-2022 12:58

MichelBoerebach +29176

Dat dus! Ik vind het altijd wel iets hebben, dat overgewicht. Die Ralf Seuntjens van NAC is er ook zo een. Die lijkt wel 54, en komt bijna niet meer vooruit. Mooi, man! (-:

18-05-2022 13:18

Qifesh +24917

Bombarda in de as. Afschermen rond de 16 draaien bam!!

18-05-2022 17:13

MichelBoerebach +29176

Dat waren nog eens tijden! Of Hennie Meijer die zijn dikke reet overal indraaide. Goed, man.

18-05-2022 17:32

Pietsnot +15019

Bombarda en Hennie Meijer. Benieuwd hoe het met ze gaat

18-05-2022 18:57

MichelAngelo66 +22224

Ik zou het een goed idee vinden om Heitinga bij Ajax 1 te trekken. Mooie opvolger in de toekomst.

18-05-2022 11:38

Ajaxadam1 +31667

Als hij maar niet net als bij PSV het als iets heel bijzonders gaat zien dat hij fit is. Dat is namelijk het minimale wat je moet doen en een vereiste. Hij was boos dat hij toen geen compliment kreeg en geen basisplek. Hij vergat dat alle andere 25 selectiespelers ook elk seizoen gewoon topfit zijn en dat dat geen bijzondere prestatie is.

18-05-2022 11:36

xstaniox +15059

Ik zou zelf wachten met het aanbieden van een contract tot hij terugkomt.

Als hij niet fit terugkomt (lees: minder fit dan hij nu is), dan zou ik hem lekker terug laten gaan naar Juve, dan zitten wij er niet aan vast.

Als hij fitter terugkomt gelijk overnemen. Dan weet je dat het de goede kant op gaat.

18-05-2022 11:30

eenAjaxfan +20311

Goed idee man, ik hoop dat Klaas-Jan mee leest...😉

18-05-2022 11:33

xstaniox +15059

Haha ik hoop het ook

18-05-2022 11:34

Eurysaces +29507

Eriksen en Ihattaren, zou toch wat zijn als wie die 2 volgens seizoen bij Ajax zouden zien.

18-05-2022 11:27

Suarez16_ +9176

Eriksen gratis halen en Gravenberch voor 30m verkopen zou een werelddeal zijn. Echter heeft Eriksen echt ontzettend goed gespeeld in de PL. Ik vrees dat clubs als Tottenham en Arsenal ook in de rij staan voor hem, maar ik zou zeker een poging wagen. Denk overigens dat Ajax het uit principe niet gaat doen. Over Nouri riepen ze dat hij nooit meer op topniveau had kunnen voetballen na zijn hartstilstand en dan haal je Eriksen die meteen bij de beste 3 spelers van de Eredivisie hoort.

18-05-2022 11:32

TNS +346

Niet direct richting jou hoor... maar ik vind dat verhaal Eriksen vs Nouri zo'n kulargument! Eriksen was al 1 van de beste middenvelders ter wereld. Speelde al lang op CL-niveau. Bij hem was het de vraag of hij zijn oude niveau nog zou aantikken, niet of zijn potentie er op lange termijn uit zou komen.

Appie speelde in Jong Ajax! Die heeft een handjevol wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Geen bal geraakt op CL niveau. We zagen allemaal het talent, maar er was 0,0 zekerheid dat Nouri een jarenlange loopbaan (en salaris, want daar ging het om) zou hebben op Europees topniveau. Ik vind dat écht een essentieel verschil. "What if..." vs een jarenlange carrière. Appels en peren. Een Eriksen op 80% van het niveau waar hij op zat is voor Ajax een topspeler. Nouri op 80% van het niveau waar hij op zat zou in het rechterrijtje van de eredivisie voetballen.

18-05-2022 12:49

Suarez16_ +9176

Ook mee eens. Ik had deze discussie ook gehoord in de Telegraaf podcast. Ik kan het ergens wel snappen, want zou best een klap zijn voor de familie Nouri, maar aan de andere kant was dat wat jij nu zegt ook een mening en vond ik het ook een goed punt. Van mij is Eriksen welkom, maar ik betwijfel of Ajax het gaat doen met Nouri in het achterhoofd.

18-05-2022 15:01

Eurysaces +29507

Als Ajax zich door het compleet andere verhaal van Nouri zou laten belemmeren, zou het wel een amateuristische bende zijn. Er is ook al een uitspraak gekomen en ze hebben miljoenen gekregen..

18-05-2022 15:31

AFCACruijff14 +161029

Stuur die jongen nou 2 weken op vakantie naar een tropisch eiland en zet verder gewoon een personal trainer van Ajax in de zomer op die jongen. Vanenburg misschien weer? Laatste kans voor Mo, dit half jaar was fit worden en minuutjes maken op lager niveau, maar nu moet hij die stap wel zetten. Na de zomer liggen er zoveel kansen voor hem in Ajax 1 en hij weet dat hij CL kan spelen. Als dat niet genoeg motivatie op zou leveren, dan moet Mo lekker stoppen met voetbal. Ik denk dat hij het wel begrijpt, dus verwacht veel van hem na de zomer. Ben echt fan van de oude Mo, maar hij moet laten zien dat die er nog wel is.

1 ding vind ik bij Ten Hag jammer, je had Mo tegen Heerenveen of anders Vitesse wat minuutjes moeten gunnen ter stimulans. Zeker afgelopen zondag had hij prima een half uur kunnen spelen. Anderzijds, nieuwe trainer, nieuwe kansen nu voor hem.

18-05-2022 11:21

Arie Vink +4855

Mo had ook al aangegeven in een interview dat ie deze zomer gaat trainen, trainen, trainen. Nice. Komt goed met die knul

18-05-2022 11:15

Turbo +41868

Vrij korte vakantie periode voor hem neem ik aan. Lekker doortrainen.
Weet niet of het puur aan zijn gewicht ligt maar de minuten die ik tot dusverre van hem heb gezien leek het alsof hij een stuk zwaarder op zn benen stond en ook in het algemeen nog iets gegroeid was. Dat kan een groot verschil maken voor zijn type speler. Als het zwaarder op zn benen staan permanent is en niet een gevolg van overgewicht dan gaat hij het heel moelijk krijgen als Ajax speler en zie ik hem sowieso niet op het middenveld terecht komen.

18-05-2022 11:14

JordanAFCA +22481

Heitinga als assistent zou ik echt toejuichen, ten eerste kent hij de spelers door en door en hij heeft een bepaald soort empathie wat niet vaak aan te leren valt. Zijn groep bij Jong Ajax dit seizoen oogt ook gewoon heel gezellig met elkaar wat ook vaak leidde tot resultaten met attractief voetbal (iedereen deed zijn best voor elkaar).

18-05-2022 11:07

Ozymandias +159568

Vanaf het begin heeft Heitinga precies de juiste dingen gezegd en gedaan in relatie tot Ihattaren terwijl ik denk dat Ten Hag juist alles fout deed. Ten Hag was eerst overdreven kritisch en haalde hem vervolgens veel te vroeg naar het eerste (voordat hij fit is).

18-05-2022 11:14

Eurysaces +29507

Ik vraag me af of het te vroeg was, volgens mij speelde hij toen al meer dan een helft voor jong Ajax en niet veel later maakte hij bijna een wedstrijd vol. Dan mag toch wel verwacht worden dat een invalbeurt bij het eerste mogelijk is.

Achteraf is het gewoon een provocatie gebleken van ten Hag, anders had hij hem tegen mindere tegenstanders wel een extra kans gegeven, die hij in mijn ogen wel verdiende op basis van zijn spel bij jong Ajax.

18-05-2022 11:33

Qifesh +24917

Misschien wilde Mo echt heel graag

18-05-2022 17:17

noppenkoning +41140

Vindt het wel link dat hij het zelf moet oppakken. Kunnen ze niet gewoon zeggen om 9:00 uur op de club van maandag tot vrijdag en dat er dan een trainer beschikbaar is.

18-05-2022 11:04

Ozymandias +159568

Ihattaren begon dit seizoen totaal afgetraind aan de voorbereiding bij Sampdoria. Daarna is het geheel fout gegaan maar ik denk dat als hij bij Ajax ook geheel afgetraind aan de voorbereiding begint hij een vaste basisplaats zal veroveren en door het drukke programma veel minder moeite zal hebben om topfit te worden en blijven.

18-05-2022 11:03

Soccerskins v2 +43262

Denk je ook dat Ihattaren een basisplaats krijgt als Antony en Haller blijven?

18-05-2022 11:08

Ozymandias +159568

Ja, ik denk namelijk dat een (fysiek en mentaal) fitte Ihattaren bij de beste drie/vier spelers van Ajax hoort. Ik denk zelfs dat een Ihattaren in topvorm beter is dan een Antony in topvorm. Waar ik niet mee wil zeggen dat ik denk dat hij op de positie van Antony zou komen te spelen.

18-05-2022 11:09

Soccerskins v2 +43262

Ik vind Ihattaren echt een combinatie speler en die heb je (behalve als je Erik Ten Hag heet) het liefst in de as van het veld. 10 lijkt me dan ook de beste positie voor hem maar met de aanwezigheid van Berghuis lijkt het me voor ihattaren moeilijk om een plek op het middenveld te veroveren. In de Eredivisie zou je met Berghuis op 8 en Mo op 10 wel wegkomen, alleen in de CL gaat dat lastiger worden.

Mocht Ajax Antony wel verkopen zou ik Ihattaren overigens ook gewoon op rechts de kans geven. Mijn voorkeur ligt alleen op de 10 positie.

18-05-2022 11:17

AFCACruijff14 +161029

Antony speelde een CL groepsfase overhoop en is een onmisbare schakel bij Ajax qua dreiging en snelheid. No way dat Ihattaren dat niveau ooit heeft aangetikt. Kan nog komen, maar Antony is zoveel verder. Ik hoop dat Mo gewoon zich kan richten op die positie van aanvallende middenvelder. Daar ligt zijn klasse.

18-05-2022 11:23

Ajaxadam1 +31667

Ihattaren is beter in het creeeren van kansen en heeft meer spelintelligentie dan Antony. Antony heeft wel een extra wapen met zn snelheid en in de 1 op 1. Maar ik zie Ihattaren niet dat niveau meer aantikken en denk dat Antony altijd beter zal blijven.

18-05-2022 11:33

Jeugd +24669

Ihattaren is in potentie misschien zelfs de beste speler van Ajax maar......dat is hij pas als hij topfit is. Voorlopig is hij dat niet. Deze jongen kun je niet de hele zomer los laten. Gaat gegarandeerd mis.

18-05-2022 13:32

Qifesh +24917

Ik denk dat Berghuis ook wel wat fysiek moet aanhaken volgend jaar.. slap bovenlichaam wat ik zag daar..

18-05-2022 17:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.