Hansen ruikt kansen dankzij mogelijk vertrek Antony: 'Stiekem hoop ik dat het gaat gebeuren'

door Bart Veenstra 151

Bron ESPN

Hansen ruikt kansen dankzij mogelijk vertrek Antony: 'Stiekem hoop ik dat het gaat gebeuren'

door Bart Veenstra 151

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Sontje Hansen zou het persoonlijk niet heel erg vinden als Antony deze zomer bij Ajax vertrekt. De aanvaller, die normaliter zijn wedstrijden voor Jong Ajax speelt, ziet zijn kansen richting minuten in het eerste elftal stijgen bij een vertrek van de Braziliaan naar Manchester United.

In het competitieduel met De Graafschap was Hansen maandagavond namens Jong Ajax tweemaal trefzeker. 'Kijk, de trainer zei dat ik mezelf vandaag moest laten zien', zegt hij bij ESPN. Dat Antony mogelijk Ajax verlaat, biedt kansen voor Hansen. 'Als ik hoor dat hij misschien weggaat, moet ik harder werken. Ik moet trouwens geen rare dingen zeggen, want ik moet sowieso hard werken. Maar nu moet ik net wat extra gas gaan geven. Dat heb ik vandaag wel gedaan.'

Hansen scoorde maandagavond dus twee keer en vooral zijn tweede deed denken aan Antony. De buitenspeler ontdeed zich van een verdediger en schoot vervolgens hard raak. 'Ze weten hier wel dat ik goed kan voetballen. Maar ik mis nog rendement. Gelukkig heb ik vandaag laten zien dat het er in zit. Maar Antony is nog niet vertrokken.'

Zelf weet Hansen niet veel over de toekomst van Antony. Hij moet het, net als bijna iedereen, doen met wat hij in de media leest. Wel zou Hansen het niet erg vinden als Antony vertrekt. 'Stiekem hoop ik wel dat het gaat gebeuren. Maar als hij blijft, is het een fantastische speler voor Ajax.'

Heitinga geeft Hansen advies

Jong Ajax-trainer John Heitinga gaf Hansen voorafgaand aan het duel met De Graafschap nog advies. De trainer vertelde aan de talentvolle buitenspeler dat zijn kans in Ajax 1 misschien wel gaat komen. 'Als hij de dingen doet, die hij moet doen, komt het vanzelf naar hem toe. We weten dat Ajax structureel wil aanhaken bij de Europese top. Dan moet je écht goed zijn. En dat was hij vandaag.'

Sportbookies had afgelopen weekeinde tachtig procent van zijn voetbalwedstips juist. Check hier de laatste tips!

Bestel het nieuwe Ajax-uittenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

gi0vanni +7335

Liever eerst Conceicao erin. Tegen de lagere teams kunnen we als we voorstaan talenten testen dat is prima. Zet Hansen ook maar een keer op de bank en in laten vallen tegen Go ahead ofzo.

24-08-2022 10:24

ajax1981 +3136

Mooi bluf en ambitie!

24-08-2022 10:03

mokum007 +6523

Laat Son maar tegen Utrecht spelen, want Berghuis richt op positie 10

23-08-2022 21:42

Ferd +38604

want Berghuis richt zich op positie bank

24-08-2022 04:28

UwSchipper +5684

Heerlijk!
Iemand die eerlijk is!

23-08-2022 20:21

Harrier Du Bois +39053

Ik zou Hansen wel de kans geven in dit Ajax, aan hem om zich op te trekken aan het niveau. Maar eindeloos in Jong is ook niet best natuurlijk. Ik hoop dat Schreuder al op het oog heeft wanneer het wel en niet kan (nu niet, je bent net begonnen). Zodra alle automatismes en dergelijke er zijn, zullen we het hopelijk zien

23-08-2022 19:01

Dennish +3507

Die een op een had moeten zitten gisteren.

23-08-2022 16:59

Ozymandias +159568

Wow... wat een perfect voorbeeld van een AjaxShowtime post...

23-08-2022 18:49

Andersen de man +2002

Inclusief drie keer moeten lezen

24-08-2022 10:12

Berghuis4ever +1260

Het is hier ook nooit gauw goed bij een aantal hè. Zondag werd er nog geklaagd dat bepaalde J-Ajax spelers in de selectie ontbraken.
Nu vertelt een Jong-speler zijn ultieme droom, wordt die belachelijk gemaakt of de maat genomen.

23-08-2022 16:53

conoswa +527

Zelfs als Antony vertrekt gaat Sontje niet of nauwelijks aan spelen toekomen.

23-08-2022 15:48

VoorAltijdNummer14 +25466

Ik kan niet begrijpen dat je naar aanleiding van zo’n interview, negatief kan zijn over Sontje.

Ik ben blij dat hij zelfvertrouwen krijgt van zo’n optreden, want dat is gegrond.

Verder eist ie ook helemaal niks. Hij toont gewoon ambitie. Dat hij die wens uitspreekt is gewoon hartstikke normaal. We zijn per slot van rekening Ajax!

De dag dat talenten vanuit de jeugd en Jong niet meer het gevoel hebben dat ze bij een vertrek in het eerste voor een kans moeten gaan, is de dag dat Ajax zijn ziel verkocht heeft.

Of het geheel realistisch is, valt natuurlijk te betwijfelen. Sontje is in ieder geval goed bezig en heeft honger naar meer!

23-08-2022 15:40

Biss +10492

Die dag nadert ;)

23-08-2022 17:57

Rentokill +4609

Kansen voor Hansen
Geef... giro 555

23-08-2022 15:32

AFCAjaxMidNineties +12773

Pijnlijk om te lezen dat Ajax- talenten het hier van moeten hebben.. stof tot nadenken!

23-08-2022 15:20

Rentokill +4609

Want? de jeugd breekt niet door? Zullen we tellen?

23-08-2022 15:33

AFCAjaxMidNineties +12773

Ga jij de aankopen van deze zomer maar eens tellen...

23-08-2022 16:17

komopajax777 +13320

De jeugd blijft kansen krijgen bij Ajax dat zie je aan de basis elf en de selectie, maar je ontkomt er niet aan om spelers te halen die er vrijwel meteen staan.Daarachter blijft de jeugd de kans krijgen.Bij Ajax luidt al sinds jaar en dag het motto:wie goed genoeg is speelt!

23-08-2022 16:41

AFCAjaxMidNineties +12773

Hoe kan je weten of iemand goed genoeg is als er steeds een aankoop voorrang krijgt???

23-08-2022 17:15

Rentokill +4609

Op de training bijvoorbeeld. Of JA.

23-08-2022 17:30

Biss +10492

@komopAjax777 Probeer iets verder te kijken dan je neus lang is ;). Wat vandaag in Ajax 1 speelt, komt voort uit een goed beleid dat (6-8) jaren geleden gevoerd werd.
Of er de komende jaren nog jeugd door komt dat goed genoeg is voor een plek in Ajax 1 ligt aan het beleid wat we sinds 6 jaar geleden voeren. De jeugdopleiding is zo’n 6 jaar geleden, sinds Cruijff weg is, veranderd. De vraag is dus of de jeugdopleiding sindsdien nog wel van dergelijk hoog niveau is.
Daar mag je gerust je zorgen over uiten, ik heb grote twijfels namelijk!
Dus leuk, dat motto van jou, maar Ajax moet er voor zorgen dat jeugdspelers goed genoeg zijn (zodat aankopen dus niet eens nodig zijn).

23-08-2022 18:07

Biss +10492

@Rentokill

Ok, hoeveel zijn er bij de selectie gekomen deze zomer?

23-08-2022 18:13

Noam +4133

Onrealistische uitspraak. Conceicao, Ihattaren (als die terugkomt) en zelfs Berghuis zijn van een totaal ander niveau. Als ik hem was zou ik alvast gaan shoppen want een plek voor hem in Ajax1 zie ik niet zo snel gebeuren.

23-08-2022 14:47

MPAjax +8458

Je kan hem gewoon gebruiken hoor, ihattaren kan zomaar weg zijn door privé problemen en conceicao weten we nog niet of die het niveau aan kan

23-08-2022 14:57

nuff-said +1652

Of ie et niveau aankan? Grootste talent van Portugal kan et niveau niet aan?

23-08-2022 15:52

MPAjax +8458

Heb jij hem bij Ajax al een hele wedstrijd zien spelen ?

23-08-2022 16:01

CruijffLegend +4976

In potentie doet hij echt niet onder voor de door jou genoemde spelers. In mijn ogen een van de grootste talenten in Jong.

23-08-2022 15:27

komopajax777 +13320

Hansen is echt goed bezig de laatste tijd na zijn periode vol blessures.

23-08-2022 16:42

Ferd +38604

Berghuis op rechtsbuiten is inderdaad van een totaal ander niveau. Daar heeft Sontje geen concurrent aan. Dan blijven alleen Ihattaren en Conceicao over, waarbij de eerste nog niet eens bij de selectie zit

24-08-2022 04:30

Maxipaxi +21

Naar t eerste dus

23-08-2022 14:46

Maxipaxi +21

Doorschuiven deze jongen

23-08-2022 14:46

Flipper33 +6826

Die wordt totaal overlopen in de eredivisie en CL

23-08-2022 14:39

4-3-3 +3515

Het is geen verdediger of middenvelder. Hoewel ik ook niet denk dat hij al vast in de basis zou moeten staan, denk ik wel dat hij in veel ED duels tijdens invalbeurten zijn directe tegenstander zou overlopen. ;)

23-08-2022 15:07

Tinus +10430

Ah, zo ken ik je positieve posts weer Flipper!
Er zijn maar weinig talenten die echt direct een meerwaarde zijn voor een elftal van het niveau van Ajax natuurlijk. Maar in een draaiend elftal kunnen juist dit soort talenten aanhaken en weer stappen zetten. Ze moeten echter wel eerst de kans krijgen. Niet elk talent is een VdVaart of vBasten.

23-08-2022 15:48

komopajax777 +13320

Rustig minuten geven als het kan.

23-08-2022 16:43

AFCAMM +11392

Vind het wel mooi dat hij dit gewoon zegt, in plaats van te doen alsof ‘ie hoopt dat hij blijft omdat dat het beste is voor de club en allerlei ander gelul.

23-08-2022 14:34

Dolberg25 +8859

Kan het zelf ook wel waarderen, maar als iedereen net zo eerlijk zou zijn als Hansen, ligt de hele kleedkamer overhoop na een paar ‘te’ eerlijke interviews.

23-08-2022 14:54

Maxwell_5 +6979

Laten we vooral niet vergeten dat hij dit interview geeft vanuit een, vermoed ik, euforisch gevoel, na een gewonnen wedstrijd waar hij goed voor de dag kwam. Op zo een moment snap ik heel goed dat hij even zijn mediatraining vergeet en gewoon aangeeft wat misschien wel zijn drijfveer is geweest.

23-08-2022 16:11

komopajax777 +13320

Hij zegt niets verkeerds.Hij toont ambitie en dat is Ajax!

23-08-2022 16:44

Steeph +3867

Een jaar of 5/6 geleden zat hij allang bij het eerste. Nu wordt Ziyech gewoon gehaald die dezelfde onschendbaarheid gaat krijgen als Tadic. Dat worden geen kansen voor Hansen.

Zonde of niet, maar nu Ajax kan kopen wordt er heel veel verwacht van de jeugd. Je kan niet én presteren én opleidingsclub blijven met wisselvallig talent dat misschien ooit een keer de top haalt. Je moet al top zijn.

23-08-2022 14:30

4-3-3 +3515

Ajax speelt toch niet in de PL?
In de ED kan je prima af en toe talenten inpassen. Die minuten hebben ze nou eenmaal nodig om naar het niveau toe te groeien. Als je ze af en toe laat spelen in het eerste, dan weet je ook beter wat je in huis hebt en hoe ver ze zijn.

23-08-2022 15:15

Maxwell_5 +6979

Ik ben zelfs van mening dat Sontje en mogelijk zelfs een paar anderen, het mogelijk nog beter zullen doen in het 1e elftal. Natuurlijk door betere spelers om hun heen en gesteund door het publiek. Maar waarom ik dit vooral denk, omdat in Jong van bepaalde spelers wordt verwacht dat zij de kar moeten trekken, een niveau halen waar de nieuwe jonkies zich aan kunnen optrekken. Hoe lekker is het als ze dat even los kunnen laten en zich aan het niveau van anderen op kunnen trekken? Ik kan mij goed voorstellen dat sommige verzuipen in die rol.

23-08-2022 16:16

Eurysaces +29558

Ik zou Sontje en Unuvar als koppel ergens verhuren, het komt voor beide nog te vroeg. Het zijn talenten die het niet van hun fysiek moeten hebben, die hebben gewoon langer nodig om op niveau te komen.

Beide hebben het talent voor Ajax 1, maar er komt meer bij kijken. Ik denk eigenlijk dat de ontwikkeling die ze nodig hebben beter te vinden is bij een club uit de eredivisie dan jong Ajax.

23-08-2022 14:12

Odysseus +14340

Eens, maar onder voorwaarde dat dit soort trajecten dan ook echt worden ingezet om heb klaar te stomen voor de eerste elf.

23-08-2022 14:43

Henk de Vries +11137

Toch zonde dat dit soort jongens ook dit seizoen geen of nauwelijks kansen gaan krijgen. Eigenlijk zou een vertrek van Berghuis misschien wel het beste zijn..

23-08-2022 14:06

4-3-3 +3515

Dat denk ik ook. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Misschien gewoon Tadic op rechts zetten, in plaats van een aankoop te doen? Dat kan hij net zo goed als hij vanaf links deed en dat zal niet veel minder zijn dan Ziyech. Dan komen er vanzelf meer minuten vrij voor Berghuis en Kudus op 10 en voor Conceicao en Hansen op rechts.

23-08-2022 15:26

Zomer +1862

Zeker als hij zo speelt als afgelopen zondag

23-08-2022 15:50

BillSplate +9739

Vind ik ook. Alleen als Antony blijft zie ik hem nauwelijks minuten maken. Hebben echt veel te veel opties voorin. Zelfs als Tadic op 10 komt te spelen.

23-08-2022 18:24

Petterson +25244

Ik zie het heel erg in Sontje zitten. Dus ergens hoop ik dat zo’n scenario mogelijk is. Maar heel realistisch lijkt het me helaas niet. Overigens Ook wel weer tekenend dat er ergens dan toch een gebrek aan motivatie zat om wekelijks in Jong te knallen 🤔.

23-08-2022 14:04

Professor +11208

Petterson wat jij schrijft over gebrek aan motivatie dat viel mij ook op. Deze jongens moeten juist elke week wat extra's geven om in aanmerking te komen voor Ajax 1.

23-08-2022 14:55

4-3-3 +3515

Dat zie je bijna altijd bij Nederlandse jeugd, toch?
Die lijken te denken dat alles vanzelf gaat en het wel zal komen aanwaaien allemaal.
Jongens die het wél snappen, spelen daarom vaak maar kort in JA, of slaan JA zelfs helemaal over.

23-08-2022 15:39

Dolblij +45570

Hansen ruikt kansen
Driessen moet piesen
Ihattaren moet verklaren

23-08-2022 14:04

nuff-said +1652

Concecao heeft meteen laten zien wat voor niveau je minstens(!) moet hebben om aan te sluiten bij de eerste en ik geloof niet dat hij dat heeft ook al gun ik et em van harte

23-08-2022 14:01

RJB1979 +25966

Hansen maakt kansen. December komt er weer aan hoor.

23-08-2022 13:56

DeHeerVanDeMeer +25201

Nou stel Sontje maar op tegen Utrecht en laat het maar zien..

23-08-2022 13:42

Panna +5059

Ik hoop stiekem van niet!

23-08-2022 13:35

wijzijndebeste123 +165380

kom op zeg. vorig jaar n matig jaar gehad. nu n paar potjes goed en hij zou zn kans bij ajax1 moeten krijgen volgens sommigen hier? laat die jongens eens n langere periode constant de beste zijn bij jong ajax.

23-08-2022 13:19

4-3-3 +3515

Ik denk niet dat mensen denken dat hij meteen in de basis moet na een goede voorbereiding en een paar goede potjes in Jong. Maar als Ajax een vervanger voor Antony haalt, dan wordt de kans op minuten wel erg klein voor hem. Mensen weten echt wel, net zo goed als Sontje zelf, dat invalbeurten bij het eerste de volgende stap zou moeten zijn in zijn ontwikkeling.

23-08-2022 13:51

Nick14 +25889

Volgens mij zegt niemand dat hij een basisplaats moet hebben.
Maar laat hem eens een kwartier invallen, begin daar eens mee.

Jongens als Hansen en Unuvar mogen er wel wat meer bij betrokken worden.

23-08-2022 14:03

Ferd +38604

je moet ook wel weten waarom hij een matig jaar had. Verdiep je eens in de situatie dan begrijp je het een stuk beter en roep je wellicht minder domme dingen.

24-08-2022 04:32

Masz +3731

Bergwijn ---- -- Brobbeast ---- -- Sontje
----------Tadic --------------Ziyech -------
------------------Alvarez -----------------
-Wijndal -- Bassey -- Timber -- Rensch -
------------------Pasveer -------------------
Wijndal moet zich bewijzen anders Blind.
En laat de bal maar rollen.

23-08-2022 13:18

Masz +3731

Dit is een item over Sontje.
Anders had ik ook een plekje voor Kudus gezocht. ;-)

23-08-2022 13:20

ajaxmachtig +815

Haha, deze aanvulling bespaart wellicht wat reacties... :D
Ik vrees dat Sontje net tekort komt, maar ik kan er natuurlijk naast zitten!

23-08-2022 13:32

Mike1 +5390

Lees je mee Jan Roelfs? :)

23-08-2022 13:15

Biss +10492

Aankoop conceição, aankoop Berghuis en aankoop Ihattaren voor hem in de pikorde. En ohja, ze willen nu Ziyech huren..
Lees je mee Mike1? :)

23-08-2022 13:20

Mike1 +5390

Jazeker lees ik mee :) je hebt absoluut een punt!

23-08-2022 13:28

Telamon +9192

Dat kan Hansen helaas vergeten, alleen uit nood komen talenten erin, en zeker als Ziyech komt, is er de komende seizoenen geen sprake van nood, in ieder geval niet op rechtsbuiten. Ik voorzie zo niet eens speelminuten voor hem in het komende seizoen, en daarna misschien zelfs ook niet.

23-08-2022 13:15

Miskopabal +2945

Na Kudus voor mij de speler met de grootste gunfactor.

23-08-2022 13:12

Nr.10 +111573

Of Antony nou vertrekt of niet, maakt voor hem niet veel uit, dan halen we Ziyech.
Hij moet gewoon een keer een stabiel en volledig seizoen draaien in Jong nu. Of als het de eerste seizoenshelft nou heel goed gaat, kan je hem verhuren aan een Eredivisieclub.

23-08-2022 13:12

Telamon +9192

Wijndal is niet écht goed, heel matig, Alvarez is verschrikkelijk, Tadic is in deze rol niet écht goed, Klaassen indien niet heel goed ingezet niet goed, Berghuis die niet goed wordt ingezet is niet goed, Rensch is nog niet écht goed, Blind is niet écht goed.

Dus houd eens op die drempel naar het eerste omhoog te praten. Wordt puur als excuus van de trainer van Ajax 1 en directie aangehaald om aankopen te verantwoorden. Taylor was twee jaar lang zogenaamd ook nog niet zover of niet goed genoeg. Wel dus, gewoon geen oog voor gehad. Een 'vermoeden' dat hij er nog niet was, of gewoon gebrek aan vertrouwen en interesse in de jeugd. Daarom is het ook zo belangrijk die gasten, ook als er geen nood is, geregeld eens speelminuten in het eerste te geven, zodat je er een beter beeld van hebt, en zodat ze doorontwikkelen en wennen aan de druk en niveau.

Als ze dat bij Taylor hadden gedaan, had ie er afgelopen seizoen vanaf het begin al in kunnen staan, en was je als team beter geweest. Klaassen zei al dat hij dat niveau het hele seizoen al op de trainingen liet zien. Maar gewoon geen speelminuten.

Ajax is individueel nooit wereldtop, maar hele leuke ervaring gekoppeld aan toptalent.
Voor Ajax is het altijd een teampresteren, en moet het hebben van tactiek, voldoende handelingssnelheid en techniek over het hele elftal om een heel behoorlijk niveau van positie- en combinatiespel te spelen (wel de juiste coach voor nodig), en van lef en bluf (drukzetten waarmee je een sterkere tegenstander zwakker kan doen lijken), en van gretigheid en teamgeest.

Ervaren kwaliteit kan vaak zat afgetroefd worden door mindere kwaliteit en veel talent, als die ervaren kwaliteit minder gretigheid en teamgeest op de mat legt. En dat is vaak het geval, want al vedetten en vaak minder gretig. En grotere ego's en zo minder teamgeest. En daarbij onderschatting. Geregeld ook spelend bij een grote club zonder echt visie en korte termijnbeleid.

Hansen kan al prima mee. Rendement? Niet alleen gisteren getoond. In de voorbereiding ook heel sterk gespeeld met in één wedstrijd twee koelbloedige goals, met zeer goed geplaatste schoten. En kwam zijn man vaak voorbij. Heel snel, maar ook heel handig in de kleine ruimte.

23-08-2022 13:06

De3mos +12082

Iemand anders had ook op rechts moeten staan ipv berghuis. Maarja, onze trainer is vedette geil. Ook mijn kritiek punt op ten hag bovendien. Beide kunnen ook niet rouleren lijkt het maar bij schreuder is het wat vroeg om over het rouleren te oordelen.

23-08-2022 13:10

Telamon +9192

@De3mos

Is waar, maar het heeft er alweer alle schijn van. We gaan het zien.

23-08-2022 13:15

Nr.10 +111573

Ja of Taylor is nu veel verder dan twee jaar geleden…
Je hebt het ook over de Keuken Kampioen Divisie he, waar Hansen nog steeds geen bepalende speler is over een periode van meer dan één wedstrijd. Het verschil in kwaliteit tussen Hansen aan de ene kant, en Tadic, Antony, Bergwijn, Ziyech aan de andere kant, is gigantisch. Misschien dat Hansen over een paar jaar wel op dat niveau zit (ik denk het niet, maar wie weet), maar nu nog lang niet.

23-08-2022 13:15

Telamon +9192

@Nr.10

Nee, Taylor was sowieso begin vorig seizoen er net zo klaar voor als aan het einde van het seizoen. Dat zag je in heel sporadische invalbeurten en voorbereiding, en Jong Ajax. Klaassen zei ook al dat hij het hele seizoen dat hoge niveau aantikte op de trainingen. Bizar dat zo'n jongen dan niet eens de kans krijgt, in ieder geval serieuze minuten mocht maken.

En dan roepen dat talenten een kans moeten verdienen... Heel nare opmerking op die manier, want je houdt ze een leugen voor. Net als Ünuvar een zeer sterk seizoen bij Jong Ajax speelde met enorm veel assists en goals, maar geen enkele kans/minuten kreeg.

Ja, KKD, maar je kan het ook omdraaien. In de eredivisie zou Hansen spelen met veel meer kwaliteit en vastigheid om hem heen, dat beïnvloedt zijn spel in positieve zin. Taylor blonk ook niet per se uit in Jong Ajax. En de top van de KKD is niet altijd minder dan de staart van de eredivisie, waar Ajax vorig seizoen ook geregeld enorm veel moeite mee had, en Tadic en Antony ook geen goal konden forceren, geen of nauwelijks kansen wisten te creëren tegen compact spelende laagvliegers.

De samenstelling en elftal van Jong Ajax is iedere week anders. Hansen speelt ook vaak niet of op verschillende posities. Zo kan je geen consistent niveau neerzetten.
Je moet dan gewoon kijken naar de individuele kwaliteiten, zoals techniek, passing, handelingssnelheid vooral, inzicht, etc. Doe je dat, dan zag je al dat Taylor het ideale type is voor op het Ajaxmiddenveld, en enorm veel tecniek en handelingssnelheid heeft, de basis die het plafond van een speler vooral bepaalt.

Jij zegt dat dat verschil gigantisch is, op wat gebaseerd? Er is wel verschil uiteraard, maar als Hansen nooit die kans krijgt door te ontwikkelen op een hoger niveau, wordt dat gat nooit gedicht. Werken met jeugd en talent is investeren, foutjes voor lief nemen en vertrouwen geven, en dat betaalt zich vrijwel altijd heel erg uit op de middellange termijn, vaak als heel snel. Maar je merkt dat man al jaren, en dat is ook gewoon toegegeven door Overmars, halsstarrig dat 'niveau' wil vasthouden, en dus speler halen die er al direct zouden staan. En die er dus net zo vaak niet staan dan wel, net als bij jeugd, dus vreemde redenering en een misvatting.

Hansen heeft snelheid en diepgang, maar ook heel erg technisch, handig en goed in de kleine ruimte, blijft rustig voor het doel en schiet gericht. Vergelijkbaar met het type Bergwijn, het ideale, complete type voor Ajax.

Bergwijn, Hansen en Conceicao vind ik echte buitenspelers. In het geval van Bergwijn en Hansen kunnen deze ook eventueel in de spits. Hansen zou ook op 10 kunnen.

En ik zeg nergens dat Hansen meteen basis moet, maar achter Conceicao zou hij kunnen doorontwikkelen. Komt Ziyech, en wetende dat ook Schreuder de neiging heeft vooral voor ervaring te gaan, en Berghuis ook boven Hansen wordt verkozen, en misschien Kudus ook wel, dan is het klaar voor Hansen, in ieder geval op rechtsbuiten.

23-08-2022 13:29

Nr.10 +111573

Ik vind ook dat Hansen zich moet ontwikkelen hoor. Aangezien hij tot nu toe nog moeite heeft gehad om in de KKD een stabiele serie neer te zetten, lijkt me dat de eerste stap. Ondertussen zou ik hem dan ook af en toe een keertje laten invallen of in de beker laten spelen oid. En als het hard gaat, kan je hem de tweede seizoenshelft bijvoorbeeld verhuren.
Ik vind het verder echt een no-brainer dat Ajax Ziyech moet halen als dat kan, het zou in mijn ogen volkomen belachelijk zijn om dat niet te doen, alleen omdat er een kans is dat Hansen zich ineens spectaculair gaat ontwikkelen. Dan zou ik als ik Schreuder was ook naar een club met meer ambitie gaan.

23-08-2022 13:36

Telamon +9192

@Nr.10

Hij heeft natuurlijk lang blessureleed gehad, en een moeilijke tijd, maar richtte zich gedurende afgelopen seizoen enorm goed op in Jong Ajax, en trok dat door in de voorbereiding met Ajax 1, en nu weer in Jong. Dan heb je sowieso al een kans verdiend, verdien je sowieso eens serieuze speeltijd in Ajax 1. En niet alleen voor hem, maar om zelf ook beter te kunnen beoordelen waar hij nou staat. Hoe vaak stonden talenten er wel niet meteen waarbij vooraf gedacht werd dat ze er nog niet klaar voor waren?

Ik zie hem liever bij Ajax blijven en trainen op het hoogste niveau, en met spelers waar hij op termijn samen mee komt te spelen, dan een verhuurperiode, waar hij mogelijk ook nauwelijks tot spelen toekomt.

Wat Ziyech betreft, dat staat los van Hansen in mijn ogen. Conceicao vind ik de ideale opvolger van Antony, want kan binnendoor en buitenom, enorm rap, kan een mannetje of twee voorbij.

Ziyech vind ik als rechtsbuiten een beetje dezelfde wapens als Berghuis hebben. En al vind je Ziyech misschien wat beter dan Berghuis, het verschil is te klein om Berghuis te laten verpieteren en wéér een speler te halen. Berghuis wordt ook niet goed ingezet trouwens, dus die kan veel beter.

Ajax dat qua uitgaven in één seizoen zo'n 100 miljoen al heeft uitgegeven, en een hele voorhoede en hele achterhoede heeft gekocht, vind ik al aardig ambitieus ;).

23-08-2022 13:45

Koekie87 +21012

Ook voor de jeugd geld dat ze zich moeten bewijzen om überhaupt een kans te maken bij Ajax en schijnbaar zijn heel veel van die jongens er dan toch nog niet aan toe. Kijk maar naar Unavar die niet speelt ondanks dat het volgens velen een heel groot talent is. Dat kan allemaal wel zo zijn maar hij maakt nou ook niet echt de indruk dat hij al toe zou zijn aan het grote werk bij Ajax. Een Unavar zou gewoon lekker een jaartje verhuurd moeten worden aan een Eredivisieclub om genoeg vlieguren te gaan maken. Zelfde geld voor spelers zoals Baas, Regeer en noem ze allemaal maar op en mochten ze er wel klaar voor zijn dan krijgen ze vanzelf wel hun kansen, kijk maar naar Timber, Taylor en in het verleden Onana, Blind, Klaassen en noem ze allemaal maar op.

23-08-2022 14:15

4-3-3 +3515

Als je persé een vervanger voor Antony wilt halen, begrijp ik dat op zich wel. Er zijn namelijk veel vraagtekens bij de andere kandidaten voor die positie. Maar met Tadic, Kudus en Berghuis heeft Ajax eigenlijk al teveel spelers die prima hangend op rechts het spel kunnen maken op de manier waarop Ziyech dat doet. Ik zou alleen een speler halen als die iets toevoegt aan wat er al rondloopt bij Ajax en dus niet meer van hetzelfde (verschil in niveau daargelaten). Dus iemand met vergelijkbare kwaliteiten als Antony (snel, actie, diepte), anders heeft het geen zin denk ik.

23-08-2022 14:15

Nr.10 +111573

Ziyech 'wat beter' dan Berghuis...? Ik heb het hier al heel vaak herhaald nu, maar alleen De Bruyne en Alexander-Arnold creëeren meer kansen per 90 minuten in de Premier League. Ziyech is gewoon een topspeler, die pech heeft gehad dat Lampard daar snel weg was na zijn komst, en dat die Tuchel het ondanks die statistieken blijkbaar niet in hem ziet zitten. Ook een speler die het verschil kan maken in de Champions League. Hij is meteen de beste speler van de Eredivisie, absoluut ander niveau dan Berghuis (hoewel Berghuis een goede speler is, die helaas wat weinig laat zien afgelopen halfjaar).

23-08-2022 14:17

Nr.10 +111573

@koekie. Unuvar wordt waarschijnlijk ook verhuurd.

23-08-2022 14:18

Koekie87 +21012

Zou mooi zijn voor die jongen en denk dat het misschien ook nog weleens goed zou kunnen gaan uitpakken. Misschien is Vitesse wel een mooie club voor hem op dit moment.

23-08-2022 14:39

Telamon +9192

@Nr.10

Ik moet toegeven dat ik mijn oordeel baseer op zijn tijd bij Ajax. De eerste seizoen vond ik Ziyech zelfs slecht, want deed maar wat, eeuwige kansloze slappe schotjes naast doel, door tegenstanders heen willen rennen en passen.

Daarna ging hij meer naar zijn kunnen spelen, dus even man voorbij naar binnen trekken, en dan de goede voorzet vooral.

Een dribbel in combinatie met een combinatie. Beetje wat Berghuis ook doet op rechtsbuiten. En Berghuis kwam minder tot zijn recht doordat de invulling om hem heen niet klopte, waardoor hij zelf gaat pielen, of niet verder komt dan balletje terug.

Ik vind dus Ziyech een beetje overhyped, en Berghuis nu wat onderschat. Denk dat Ziyech wat effectiever is door meer doelgerichtheid, maar nogmaals, ik vind het verschil te klein om de zoveelste aankoop te doen. Daarbij zie ik liever Conceicao op rechtsbuiten, een type die binnendoor en buitenom kan, en de 16 kan 'penetreren'.

23-08-2022 15:05

Dennis129 +11893

Ben jij Scofield die weer eens en nieuw accountje heeft aangemaakt? Of hebben we een tweede "gek" die hele boekwerken hier neerpent?
Hoewel ik vind dat je grotendeels onzin neerkalkt waardeer ik oprecht de moeite die je erin steekt om die 90% puur opportunistische supporters hier maar te overtuigen van je eigen gelijk. Mooi man

23-08-2022 13:17

Telamon +9192

@Dennis

Kom maar met tegenargumenten dan, die hoor ik namelijk vrijwel nooit. Dan mag ik ervan uitgaan dat de meesten het stiekem met me eens zijn, maar het niet willen toegeven, want die Telamon is zo bijdehand.

En er is een vrij vaste groep die het vrijwel altijd met me eens is, dus ik ben niet de enige, gewoon een andere, minder populaire kijk op dingen.

23-08-2022 13:38

Dennis129 +11893

Daarom vroeg ik of jij Scofield was met weer een nieuw accountje, want dan ga ik de discussie niet met je aan. Want dan weet ik al dat je gevangen zit in een tunnelvisie en hier niet bent om te discussieren. Daar stond Scofield helemaal niet voor open die was hier puur om anderen te overtuigen van zijn eigen gelijk. Maar ik zie nog wat reacties van je hier voorbijkomen en het is gewoon 1 op 1 kopie dus jij moet het haast wel zijn.

23-08-2022 13:42

NeeI +108052

Of je kunt voor de verandering eens proberen inhoudelijk op m in te gaan, ipv dit populistische gebrabbel.

23-08-2022 13:45

Telamon +9192

@Dennis

Daar sta ik altijd voor open, maar goede tegenargumenten blijven uit. Vaak zat ook bijgedraaid, maar je krijgt niet alles van me mee.

En uiteraard ben ik dat ;)

23-08-2022 13:47

Dennis129 +11893

Fijn dat je je er ff mee bemoeit Neel. Bedankt voor je bijdrage. Maar dat heb ik in het verleden heel vaak gedaan.

23-08-2022 13:48

Dennis129 +11893

Goed dat je weer terug bent Scofield. Ik lees die boekwerken van je met een glimlach. En al ben ik het regelmatig niet met je eens, maar je bent ieder geval standvastig in je visie en er zit een gedachte achter dus dat waardeer ik.

23-08-2022 13:49

Telamon +9192

Thanks Dennis, die zag ik niet aankomen ;).

En ja, ik denk dingen goed uit en roep niet zomaar wat, maar dat betekent ook dat ik moeilijk van iets anders te overtuigen ben. Maar moeilijk is niet onmogelijk

23-08-2022 15:00

NeeI +108052

Ik vind, los van t feit of ik t met de inhoud eens ben of niet, Ajacieden die de moeite nemen een epistel vol inhoud en argumenten te plaatsen, altijd (be)noemenswaardig. Dat valt te prijzen daar er veelal gereageerd wordt vanuit de onderbuik.

Daarnaast ben ik t 9/10 eens met Daan en vind ik t goed dat hij achter zijn ideologie en filosofie blijft staan. Hij is niet iemand die met alle winden meewaait of opportunistisch achter de bende aanloopt.

23-08-2022 15:08

champhead +14500

Weet niet eens waarom, maar hij heeft de gunfactor. Ben alleen bang dat hij niet goed genoeg is voor Ajax 1.

23-08-2022 13:05

RijkdeGooier +2883

Goed te lezen dat er niets mis is met zijn zelfvertrouwen. Gewoon knallen Sontje!

23-08-2022 13:04

4-3-3 +3515

Ik denk dat we ervan mogen uitgaan dat Sontje niet denkt dat hij al goed genoeg is voor de basis van het eerste. Aan de andere kant heb je niks bij JA te zoeken als je denkt dat je het eerste nooit kan halen. Hij weet ook wel dat iedere speler minuten in het eerste nodig heeft om naar dat niveau toe te groeien. En ik hoop dat hij die gaat krijgen.

23-08-2022 13:03

Sampaoli +39345

Verlengen, Sonna! Zoveel talent, als hij fit blijft is hij voor bijna elke ED club een aanwinst en is verhuur dus interessant.

23-08-2022 13:03

Slang +14994

Zou mooi zijn weer eens een vleugel uit de jeugd. De eerste stap ligt bij je zelf

23-08-2022 12:59

4-3-3 +3515

Lekker bezig Sontje!
Ik hoop ook dat jij een kans gaat krijgen, maar ik verwacht het jammer genoeg eigenlijk niet.
Ik begrijp ook wel dat hij eerst als invaller moet gaan laten zien dat hij er klaar voor is, maar ook dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Want, ondanks dat het dringen is voor een plek in de basis, en zelfs voor invalbeurten, bij Ajax wordt er gewoon een vervanger gekocht voor Antony. Het worden steeds moeilijker voor de jongens uit eigen opleiding. Het niveau van het eerste is inderdaad omhoog gegaan, maar Ajax speelt ook genoeg wedstrijden tegen mindere goden. Dan denk ik dat je de jeugd wel af en toe de kans moet geven in dat soort wedstrijden als Ajax zijnde. Hopelijk gaat AS hier iets beter mee om dan EtH. In mijn ogen zou Ajax zichzelf nooit mogen verloochenen door een koopclub te worden, waar de jeugd nauwelijks kansen krijgt omdat er altijd directe prestaties geëist worden. Dat is niet waar Ajax voor staat volgens mij.

23-08-2022 12:57

Nr.10 +111573

Iedereen is het eens over waar Ajax voor staat. De vraag is meer of dat nu wel of niet uit komt. Wij hebben in de afgelopen 5/6 jaar een heel elftal aan topspelers opgeleid, waarvan het grootste deel inmiddels helaas in het buitenland speelt bij clubs als Bayern, Barcelona, United. Dat is een uitstekende prestatie en er is geen andere club in de wereld die dat flikt. Met Rensch, Timber, Taylor en Brobbey zijn er ook in de afgelopen 1,5-2 jaar weer enorm veel toppers doorgekomen. Voor sommigen is dat alleen niet genoeg. Het is natuurlijk onrealistisch om te denken dat je én op CL niveau kan spelen, én elke speler één op één kan vervangen met iemand uit eigen jeugd als je spelers altijd maar 2-3 seizoenen blijven en dan worden weggekocht.

23-08-2022 13:20

4-3-3 +3515

Ajax had deze zomer inderdaad weinig keus, omdat er in redelijk korte periode heel veel (zelf- opgeleide) spelers zijn vertrokken. Ik snap dan best dat je spelers moet aantrekken voor posities waar er niemand klaar staat. Ajax heeft echter een paar pareltjes op de flanken in JA. Deze zijn zeker geen zekerheidjes, gezien hun blessure-verleden, maar om dan maar drie buitenspelers te halen in één tranferperiode vind ik misschien een beetje overdreven. Zeker omdat Antony eigenlijk pas de eerste buitenspeler is die vertrekt dit seizoen. En temeer omdat Ziyech zeker een klasbak is, maar in niets lijkt op Antony. Terwijl het juist met dat type speler heel goed in elkaar leek te passen voorin. Just my two cents.

23-08-2022 14:50

Nr.10 +111573

We kwamen vorig jaar al buitenspelers tekort. Neres is in januari vertrokken, en Daramy is deze zomer verhuurd. Ook kwam Berghuis centraal te spelen. We hadden dus eigenlijk alleen Tadic en Antony over, veel te weinig natuurlijk. Je moet dan minimaal drie toppers hebben, en daarachter talenten. Hebben we nu met Tadic, Antony (of Ziyech) en Bergwijn, met daarachter de talenten, met name Conceicao en Axel Dongen.

23-08-2022 14:54

4-3-3 +3515

Daramy heeft natuurlijk geen enkele rol gespeeld in het eerste afgelopen seizoen. Maar voor Neres is inderdaad, ten onrechte, geen vervanger gehaald. Dat is nu eindelijk gebeurd met Conceicao. Dat is een dure fout gebleken. Maar je hebt gelijk; er zijn meer plekken op de flank vrijgekomen, dan er spelers vertrokken zijn. Dus dan zou je nu nog een topper kunnen halen, maar dan blokkeer je de speelminuten voor Conceicao en Hansen die zij nodig hebben om naar het niveau toe te groeien. Je zal mij ook niet horen zeggen dat het een makkelijke keus is. Van Ajax verwacht ik toch dat ze een goed plan voor de jeugd hebben, met daarin ook speelminuten in het eerste. Iemand huren zou dan misschien een betere oplossing zijn dan kopen, maar dan zie ik toch liever een echte vleugelspits komen dan bijvoorbeeld Ziyech. Die ik daarentegen wel graag als opvolger van Tadic zou zien komen, maar dat is een ander verhaal. Tadic kan het op rechts vergelijkbaar invullen als Ziyech, dus moet Ajax een ander type huren voor een jaar, misschien met een optie tot koop voor het geval dat Conceicao en Hansen het niet laten zien. De combi Antony-Brobbey-Bergwijn werkt goed, dus als vervanger kan je dan toch beter een speler halen die vergelijkbare eigenschappen heeft als Antony? Misschien dat iemand als El-Ghazi gehuurd kan worden bijvoorbeeld? Je zal mij dan nooit horen beweren dat El-Ghazi een betere voetballer is dan Ziyech, maar in mijn ogen past hij op dit moment wel beter bij Ajax op rechts dan Ziyech.

23-08-2022 16:11

Tommyshelby +129832

Sontje is beter dan Berghuis.

23-08-2022 12:56

Nr.10 +111573

Gek dat van Gaal hem nog niet heeft geselecteerd dan.

23-08-2022 13:20

Tommyshelby +129832

Als rechtsbuiten.

23-08-2022 13:29

De3mos +12082

Had sontje ook eerder op rechts gezet dan berghuis.

23-08-2022 12:54

oudzuid2 +7294

"Ik moet trouwens geen rare dingen zeggen, want ik moet sowieso hard werken" haha mooi, hij weet ook dat er anders weer rare headlines op VZ verschijnen

23-08-2022 12:51

Cednificent +491

Antony gaat waarschijnlijk en gaat veel centen opleveren. Helemaal prima en dit het verdienmodel van Ajax.

En dan...

Berghuis voldoet niet voor rechtsbuiten. Dit lijkt me voor iedereen duidelijk.
Tadic kan op rechts spelen, maar is ook niet geheel wenselijk.
Mo reken ik (voorlopig) niet (meer) op.

Blijven over onze Kudus Portugese wonderkind en Sontje. deze 3 zou ik het laten uitvechten. Er ontstaat een plek bij de eerste 11 voor Kudus die gezien zijn kwaliteiten hier zeker kan spelen. Verder kunnen Sontje en Francisco beurtelings minuten maken. In dit kader vind ik Ziyech overbodig.


Echter Ziyech is wel Ziyech en een absolute klasbak. Ben een enorm fan van hem. Toch.. Op veel posities zoals achterin hadden we geen jeugd klaarstaan en was een aankoop echt noodzakelijk. Voorin vind ik dit wel een beetje een overkill. Al begrijp ik zoals gezegd de sentimenten.

23-08-2022 12:43

wladimir +3059

Als Ziyech komt dan zal Kudus uit gebrek aan perspectief wel naar Everton verkassen. Sontje, Naci en misschien die Rasmussen kunnen zo nog maar worden verhuurd.

23-08-2022 13:02

Simpelishetmoeilijkst +25387

Goede argumenten, Hak8m heeft de gun factor, maar op denbduur hoop ik dat Sontje en Francisco de kans krijgen van Schreuder. Beiden hebben het talent om het te maken als rechtsbuiten bij Ajax. Echte Ajax-spelers met bluf en flair.

23-08-2022 13:14

4-3-3 +3515

Eens, Baas had nog niet het niveau waar Ajax naar streeft. Al vrees ik dat Wijndal dat niveau ook niet gaat halen in verdedigend opzicht.
Voorin loopt er echter zoveel talent rond bij JA, dat je als Ajax zijnde verplicht bent om daar eerst naar te kijken. Sontje gaat natuurlijk niet meteen Antony doen vergeten, maar in roulatie met Tadic en Conceicao (afhankelijk van de tegenstander), zou het toch wel moeten kunnen? Ook denk ik dat Berghuis prima op rechts kan, mits zijn medespelers hem goed weten te gebruiken d.m.v. de combinatie met hem te zoeken, ipv afwachten totdat hij diep gaat of een passeeractie inzet. Want dat is gewoon niet zijn manier van spelen. Dat hoef je trouwens ook niet van Ziyech te verwachten, want die lijkt wat dat betreft meer op Berghuis, dan op Antony.

23-08-2022 13:22

NeeI +108052

Sontje draait een uitstekende voorbereiding en begin van t seizoen. Laat m wat meer ruiken aan 1 en minuten maken als invaller van Bergwijn, Brobbey of de rechtsbuiten.

23-08-2022 12:39

Nr.10 +111573

Dit lijkt mij ook een goed idee: invalbeurtjes.

23-08-2022 13:21

Jariiii +22281

Heel goed, that's the spirit.

23-08-2022 12:39

Simpelishetmoeilijkst +25387

Er zou niets mooier zijn als Sontje kan aanhaken bij het eerste als onze nieuwe rechtsbuiten. Hard blijven werken, en geen blessures meer oplopen. Een heerlijke vleugel flitser.

23-08-2022 12:34

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Ziyech speel je er ook niet uit hoor.

23-08-2022 12:34

MankeNeliss +9814

Daarom zou je Ziyech eigenlijk niet moeten halen

23-08-2022 12:36

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

Ga liever met Ziyech de CL in dan Hansen.

23-08-2022 12:40

Telamon +9192

Ik ga liever de CL in als Ajax zijnde, niet als de zoveelste koopclub

23-08-2022 13:08

4-3-3 +3515

Ik niet. Als dat betekent dat de eigen jeugd de deur uitloopt, omdat ze geen kansen krijgen. Want je moet daarin wel een keuze maken als club. En/en kan natuurlijk niet.

23-08-2022 13:30

Eurysaces +29558

Ik denk dat hij zich eerst moet focussen op een sterk jaar bij jong Ajax. Zo indrukwekkend was het afgelopen seizoen niet van Hanssen.

Als hij zich goed laat zien, kan Ziyech misschien op 10 spelen en kan hij op rechtsbuiten concurreren met Conceicao. Ik denk wel dat er minuten in zitten voor Hanssen als hij zo blijft spelen als tegen de Graafschap. Basis is niet realistisch, daarvoor moet het niveau omhoog en constanter worden.

23-08-2022 12:32

nlvcmn +5810

Waar is die Conceicao eigenlijk?? Waarom speelde hij niet

23-08-2022 12:35

Ajax1812 +9178

Geblesseerd

23-08-2022 12:40

4-3-3 +3515

En waar gaat Tadic spelen dan als Ziyech op 10 speelt en Bergwijn op links?

23-08-2022 13:33

Eurysaces +29558

Tadic zal op de bank terecht komen. Net als Bergwijn, Brobbey, Berghuis, Kudus en Ziyech af en toe op de bank terecht zullen komen.

Het is onzin om te denken dat Tadic altijd maar moet spelen, zeker als hij niet levert is het erg belangrijk dat hij als signaal gewisseld wordt. Wat moet Kudus wel niet denken als hij Tadic niet ziet leveren en hij op de bank zit te verpieteren?

23-08-2022 14:06

Soccerskins v2 +43474

Laat Hansen maar eerst een seizoenshelft in de basis bij Jong staan, dan komt 1 uiteindelijk vanzelf wel. Het is lang geleden dat hij een reeks wedstrijden volledig wist te spelen.

23-08-2022 12:28

insectenverdelg +23555

Ik zou 1 jaar verhuurd willen worden als ik Sontjewas, aaneen eredivisieclub. Lijkt me het beste voor allemaal

23-08-2022 12:20

Adam24 +39240

Laat Hansen eerst maar eens een seizoen lang bij de betere spelers van Jong Ajax horen.

23-08-2022 12:59

Telamon +9192

Te grote kans dat hij dan niet speelt, zie je vaak helaas.

23-08-2022 13:09

eenAjaxfan +20417

Nou Sontje, grijp die kans zodra je hem krijgt.
Tot die tijd gewoon je stinkende best (blijven) doen in Jong Ajax.
Ik zou het alleen maar mooi vinden als het hem lukt bij Ajax 1 aan te haken.

23-08-2022 12:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.