Brobbey-update: 'Wordt achter de schermen druk gepuzzeld om tot een oplossing te komen'

door Bart Veenstra 315

Bron De Telegraaf

Brobbey-update: 'Wordt achter de schermen druk gepuzzeld om tot een oplossing te komen'

door Bart Veenstra 315

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt Brian Brobbey nog altijd over te nemen van RB Leipzig. Achter de schermen wordt onder meer door Brobbey's zaakwaarnemer José Fortes Rodriguez hard gewerkt om tot een oplossing te komen, zo schrijft Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf.

Verweij heeft nog altijd het gevoel dat Brobbey in het komende seizoen voor Ajax speelt. 'Maar het gat tussen de clubs is groot', voegt Verweij eraan toe. De journalist vindt daarnaast niet dat Ajax 'extreem' op de centen let. 'Dat valt mee als Ajax uiteindelijk meer dan dertig miljoen euro voor Bergwijn betaalt, tien miljoen euro neertelt voor Wijndal en ver gaat voor Brobbey.'

'Maar 25 miljoen euro voor een zelfopgeleide, transfervrij weggelopen speler is (nog) te gortig. Hoe graag Schreuder hem ook wil', aldus Verweij. Hoe ver Ajax wel wil gaan om Brobbey terug te halen, wordt niet aangegeven. In eerste instantie dacht Ajax Brobbey voor vijftien miljoen euro terug te kunnen halen, maar RB Leipzig vraagt - zoals bekend - dus 25 miljoen euro.

Lees meer over:
Plaats reactie

vanreenen +10287

Als je herhaaldelijk hebt laten weten heel graag terug te willen naar Ajax, begrijp ik niet waarom er in de media staat dat TH probeert Brobbey naar M.U. te halen.
Of de media moet dagelijks gevoed worden met onzin berichten of Brobbey is niet te vertrouwen. Ik houd mij aan het eerste vast.

08-07-2022 18:08

robtjeajax +634

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=405590 ten hag wil brobbey

07-07-2022 20:36

Allesreiniger +3361

Ja zag het ook! 😂 Wat een bende.
Brobbey is een sufferd, Ten hag de nieuwe ajax naaiert en de journalistiek is compleet de weg kwijt met zijn invalide- of niks-nieuws.

Benieuwd wat brobbey straks doet! Ik kijk wel op 31 augustus naar de samenvatting/conclusie van het brobbey verhaal...

Edit: laten we anders suarez aan deze transfersoap koppelen! 😂

07-07-2022 20:46

Noahdepoah2021 +4856

Tja als dat waar zou zijn dan graaft Ten Hag zijn eigen graf en kan ie zich ook nooit meer laten zien bij Ajax. Wat een loser ben je dan als trainer dat je nog ff je oude club leeghaalt. Achtjarige we hadden het kunne. Weten met Labyad en Klaiber.

07-07-2022 21:39

Spielmacher +10760

Ik zou hier geen al te grote haast mee maken. Dossier even laten liggen tot half augustus en onderussen alternatieven zoeken. Er is sowieso geen club bereid te betalen wat Ajax wil voor Brobbey en 25KK is echt een asociale vraagprijs. Misschien kan Brobbey ondertussen een beetje moeilijk gaan doen daar.

07-07-2022 13:56

Tom Buter +253

Overschakelen op Zirkzee

06-07-2022 22:38

theflyingdutchm +307

Ajax moet hier een punt achter zetten. Ze hadden hem al niet terug moeten huren en nu zeker niet 25 mil gaan betalen. Wat is dan de boodschap aan de jeugd. Vertrek lekker transfervrij als je het daar leuk doet dan pikken we je wel weer op voor een record bedrag en ondertussen kan je lekker een paar mil tekengeld in je broekzak stoppen. Man schei toch uit. Brobbey heeft zijn keuze gemaakt destijds, iedereen riep dat het dom was, hij deed het toch na aan het lijntje houden, draaien, draaien en toch gaan. Dan moet hij nu maar de gevolgen onder ogen zien van zijn eigen acties. Zo gaat dat namelijk in het leven als je een keuze maakt dan vloeien daar gevolgen uit die je moet aanvaarden. Koop een paar samba klerenkasten voor hetzelfde geld. Die zullen ook wel kunnen fungeren als aanspeelpunt en balvasthouder. We hebben daar toch scouting rondlopen. Ik zou die wel eens aan het woord willen hebben, wat die denken van deze waanzin.

06-07-2022 18:20

Amsterdam90 +8266

Je hebt helemaal gelijk.

07-07-2022 13:06

DulceDesde +369

Vindt het ook nog best veel geld 15 miljoen je koopt iemand terug wat spijt heeft maar wel met zijn volle verstand getekend heeft!

06-07-2022 17:27

Sven Heida +1384

Zolang heeft Brob AJAX ook aan het lijntje gehouden en liep alsnog gratis de deur uit en nu piepelt RB hem .

06-07-2022 15:38

Rentokill +4607

Ik vind het wel een keiharde opstelling van RB. Dat is hun goed recht overigens maar enige coulance rekenhoudend met de geschiedenis zou ze sieren. Misschien zijn er creatieve oplossingen te verzinnen. Hulp bij de jeugdopleiding, uitwisselingen. Dat soort werk. Goed voor de PR en das ook wat waard.

06-07-2022 14:44

glenn_van_helden +555

Nog een jaar huren

06-07-2022 05:44

GvanAchteren +871

@ratje
Inderdaad, wij zouden ons kapot schamen als H2 hem zouden verkopen voor 25 miljoen, met zo'n lang contract nog.

06-07-2022 01:24

Ferd +38558

wij zouden een speler die in 6 maanden tijd geen knikker heeft geraakt en niet eens een hele wedstrijd kon spelen een absolute miskoop vinden die we transfervrij zouden moeten lozen.

06-07-2022 10:20

NuchtereAjacied +2029

We hoeven geen voorrondes CL te spelen. Ik zou radiostilte richting RBL inlassen. We kunnen prima met Tadic als spits starten. En dan 1 dag voor het sluiten van de transferwindow 14 miljoen bieden. Graag of anders stik je er maar in.

05-07-2022 23:29

gi0vanni +7279

Je moet ook een backup van kwaliteit hebben. Dus minimaal een extra spits erbij. Geen Brobbey dan maar een ander. Die Zirkzee eventueel.

06-07-2022 02:30

Aldek +5090

Waarom niet gewoon nog een jaar huren…

06-07-2022 10:37

Rob.C +8410

Depay > Brobbey !!

05-07-2022 23:00

GvanderK +2747 moderator

Kunnen we hem niet beter nog 1 jaar huren met optie tot koop?

05-07-2022 22:13

Gogopepa73 +3529

Die optie is op andere fan sites ook geopperd maar wie zijn wij? Geen H2 iig.

05-07-2022 23:46

PH2BOT +40380

....maar voor het echte puzzelwerk moet je bij puzzelaarTen Hag zijn...laat die nou net vertrokken zijn.

05-07-2022 21:20

AFCAjax +17839

gepuzzeld betekent dat er doorverkooppercentages enz. bij komen kijken. gewoon niet aan beginnen.. aanval is klaar.. of doorschakelen.

05-07-2022 20:48

AFCA1961 +3302

Krankzinnige prijs voor Brobbey waar je nooit aan moet beginnen. Zijn die Duitsers helemaal gek of zo.....een speler voor 0 euro binnen halen en dan voor 25 verkopen zonder dat ie 1 minuut voor je k*t club heeft gespeeld. Ik snap wel dat ze er iets aan willen verdienen maar 15 is ook al teveel natuurlijk.....maar dat is dan nog redelijk.

05-07-2022 20:47

Het_Olympisch_Stadion +5631

voor 25 miljoen lopen er vast ook wel 3 Braziliaanse talenten voor de spits.

05-07-2022 20:22

Engeltje +7352

Eigenlijk begrijp ik de hype om Brobby niet zo goed, tuurlijk heeft hij een deel in het kampioenschap gehad maar heeft nog geen hele wedstrijd uit kunnen spelen,talent zeker waar maar 25 miljoen is toch echt een grote gok.

05-07-2022 20:16

Wamberto +2968

Het absurde bedrag voor Bergwijn is nog te verantwoorden voor een international die goed in de markt ligt. Die gaat het ook echt leveren.
Profiteer een keer van de Raiola-stal door hen de druk op RB Leipzig te laten verhogen. En doen ze het niet voor het gewenste bedrag, laat Brobbey dan maar heimwee hebben naar Ajax en Amsterdam.

05-07-2022 19:30

ratje +3508

Deze puzzel is een eitje. Magallan die kant op en Brobbey + 5miljoen hierheen.

05-07-2022 19:20

Mikee +6403

Ja ik zou 'm erbij willen. Maar voor 25 miljoen zou ik doorschakelen, zeker gezien de historie. Even jaartje laten banken bij rbl en daarna voor de helft oppikken.

05-07-2022 19:13

ST +23081

Vergeet niet dat Man Utd ook 2 keer Pogba transfervrij heeft kwijtgeraakt en 1 keer heeft teruggekocht. Voor heel veel meer geld. Het overkomt ook andere clubs. Geen excuus, maar dat het ooit een keer gebeurt is geen ramp.

05-07-2022 19:09

MankeNeliss +9814

25M kan gewoon niet. Bovendien geen enkel vertrouwen in Fortes Rodriguez dat hij het recht gaat breien. Doei Brian het waren twee leuke maanden.

05-07-2022 19:05

AjaxIsBeast +5975

Heeft Ajax bij het aanstellen van H2 wel goed overwogen heeft of ze capabel zijn voor het grote werk? Het lijkt er niet op... jezelf inwerken doe je maar lekker bij een club als Telstar. Ik heb een maand geleden al mijn twijfels hierover uitgesproken maar werd toen met de grond gelijk gemaakt.

05-07-2022 18:49

RijkdeGooier +2875

Dit heeft niks te maken met onkunde van H2, maar meer met de manier hoe Brobbey is vetrokken en wat hij liet zien toennhij werd gehuurd. Die Duitsers proberen daar gewoon een slaatje uit te slaan en dan moet je zeggen: jammer dan blij Brobbey maar bij jullie en kunnen jullie kijken of een andere club wel 25mlj. neertellen voor een ongemotiveerde speler!

05-07-2022 18:58

AjaxIsBeast +5975

Alles lijkt deze transferperiode mis te gaan, daarnaast is het al bizar genoeg om om je zo blind te staren op Brobbey en 15 miljoen te bieden.

05-07-2022 19:00

ratje +3508

Als Brobbey nog van ons was zou jij zeggen dat we minimaal 70 miljoen moesten vragen.

05-07-2022 19:24

Skajhigh +2285

Wat gaat er dan mis? Gravenberch en Haller verkocht voor een mooi bedrag, Bergwijn en Wijndal binnengehaald en we gaan de hoofdprijs krijgen voor Martinez. Dat Mazraoui weg is is jammer, maar wisten we al maanden.

05-07-2022 22:48

ram +7283

Eigenlijk heel onprofessioneel als "zelfopgeleide, transfervrij weggelopen speler" ook maar enigszins uitmaakt. Dat moet voor een zakelijke afweging helemaal niets uitmaken.

05-07-2022 18:23

AFCAjax +17839

in principe niet, al blijft dat gevoel toch spelen.
Maar buiten dat is 25 miljoen voor Brobbey gewoon veel te veel geld, iig vanuit Ajax perspectief. Als wij Brobbey hadden vastliggen met dat contract was 25 miljoen veel een veel te weinig geweest, met name omdat we hem niet kwijt zouden willen.

05-07-2022 18:29

ram +7283

Dat is dus niet zo professioneel.

En het bedrag op zich staat daar los van natuurlijk. Je kunt inderdaad vinden dat 25 te veel is. Misschien vind ik dat ook wel. Weet ik eigenlijk niet.

Maar Ajax moet wel kijken naar de beste speler, voor het beste bedrag. Niet blindstaren op Brobbey maar ook niet gevoelig zijn over het verleden. Je moet Brobbey zien als een nieuwe speler (maar wel meetellen dat ie de club al kent en zich heeft bewezen in ons team/spel).

05-07-2022 22:24

Harry.S +4

Ik vindt het aantrekken van Bergwijn cruciaal, dat in tegenstelling van Brobbey

05-07-2022 18:19

Ozark +355

Ik heb liever dat ze snel werk gaan maken met het binnenhalen van Zirkzee, maar ook sowieso dat ze ophouden met dat eeuwige getreuzel waarmee ze in het (recente) verleden al naast enorme talenten hebben gegrepen (Richarlison, Sulemana, enz).

05-07-2022 18:03

NoPants +7505

Getreuzel, of niet mee konden in bepaalde eisen/wensen van de speler? Bij sulemana zag het er niet naar uit dat hij veel ging spelen, met tadic, haller, en antony voor hem. Richarlison kon naar de PL en daar meer verdienen, veel meer.

05-07-2022 18:12

ST +23081

Sulemana heeft gelijk gekregen. Hoeveel wedstrijden had hij gespeeld op de positie van Tadic? Geloof alleen dat Rennes niet echt een succes is geworden.

05-07-2022 19:10

NoPants +7505

Ja die had ook gewoon gelijk denk ik. Hij koos gewoon voor speeltijd, want ik denk dat voor de meeste spelers CL met ajax aantrekkelijker is dan stade rennes.

05-07-2022 21:42

Okocha078 +13874

Adams weg bij Leipzig. Was een gerucht over interesse in Alvarez ,doe maar ruilen met Brobbey en Moriba😀

05-07-2022 18:01

NeeI +107857

Dat is een mooie ruildeal.

05-07-2022 18:26

glenn_van_helden +555

Dat hij maar mee betaald als hij zo graag wil

05-07-2022 17:57

Jariiii +22129

Alles boven de 10 miljoen is mij echt te veel. Principekwestie.

05-07-2022 17:54

vandenhaas4 +15103

Rustig blijven, wachten tot de laatste week voor de deadline. Dan toeslaan. Willen ze bij leipzig nog geen water bij de wijn doen? Overschakelen naar plan B.

05-07-2022 17:49

Hetzijnmaar +5453

Laat Brobbey zijn 5 miljoen tekengeld eerst terug storten aan Leipzig
dan kan dat van die 15 miljoen afgetrokken worden
Hopelijk komen ze er dan uit op 7 miljoen en anders lekker verder kijken

05-07-2022 17:42

Nick14 +25889

Mooie puinhoop heeft Brobbey ervan gemaakt, de flapdrol.

05-07-2022 17:37

ajax1981 +3136

Heerlijk woord, flapdrol! Ook mooi in de scene van debiteuren crediteuren.

05-07-2022 17:42

Afcajelle91 +1438

Als Leipzig ooit nog een speler van Ajax wilt, minstens 80 miljoen vragen. Al is het een jeugdspeler. 25 miljoen voor een speler die daar niks heeft gepresteerd is echt Waaaaansin!

05-07-2022 17:31

Slang +14994

En dan zoekt Leipzig gewoon verder, zoals een normale club zou doen. Alleen wij zijn bezeten van 1 speler

05-07-2022 17:33

Afcajelle91 +1438

Daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar laat ze maar lekker verder zoeken dan in die Oost Duitse grafstad

05-07-2022 17:35

MichelBoerebach +29192

Geobsedeerd...

05-07-2022 18:21

Hetzijnmaar +5453

Het probleem ligt bij Brobbey niet bij Leipzig die hebben gelijk

05-07-2022 17:43

AjaxSoCal +2020

Tadic in spits, Bergwijn en Antony op de flanken. Daar achter genoeg talent Van Axel Dongen, Daramy, Sontje, Ihatarren, Rasmussen, Unuvar, Zirkzee (?) en ook Berghuis en Kudus kunnen voorin spelen.

In de winterstop of volgend jaar zomer nog maar eens proberen Brobbey binnen te hengelen. Ajax is de enige club in de wereld die +15 mil voor een bankzitter in de Eredivisie wil betalen.

05-07-2022 17:23

GvanAchteren +871

Jammer genoeg denk ik dat Antony niet gaat blijven
Zal wel voor zo'n 65 miljoen worden weggekocht.

06-07-2022 01:20

AjaxSoCal +2020

Vrees het ook. Als hij gaat moet er een talentvolle nieuwe snelle rechtsbuiten gehaald worden.

06-07-2022 22:37

ajaxcied4life +26056

Naja goed. Geen idee hoe je een bedrag van 25 mln wilt uitpuzzelen. Ik wens ze veel succes verder.

05-07-2022 17:19

NeeI +107857

Zirkzee nu vastleggen, Brobbey de taak meegeven een aantal maanden te gaan muiten en Leipzig is zo om.

05-07-2022 16:56

Hetzijnmaar +5453

Zirkzee voelde zichzelf op zijn 16e al te groot voor de Eredivisie ook zo n ventje

05-07-2022 17:45

NeeI +107857

Omdat hij kiest voor een andere club dan die uit de Eredivisie, is hij "zo'n ventje"?

05-07-2022 17:48

Alvarez352009Ajax +12061

Het lijkt wel of ze verliefd zijn op Brobbey. Ze gaan maar door en door.

Met zo een groot verschil tussen vraagprijs en biedprijs is er geen land te bezeilen.
Is er nou echt niet een andere spits beschikbaar?

05-07-2022 16:52

ÁlvaroRecoba +13695

Volgens mij is de puzzel compleet als ze hem pas in januari halen, voor een miljoen of vier, omdat dan blijkt dat hij in Leipzig -- ziek van de heimwee -- echt van geen enkele waarde is. Zo verleg je de onderhandelingsdruk, want ook vijftien miljoen is echt wel te veel, al kost een goeie spits natuurlijk wel wat. Maar tot dusver houdt hij een vaste basisplaats fysiek niet eens vol, dus dat mag ook wel meespelen. Een andere spits een half jaar huren?

05-07-2022 16:34

MosesD +14684

Stop maar met puzzelen, ga voor Zirkzee en ga als de wiedeweerga achter een vervanger van Martinez aan.

05-07-2022 16:08

AjaxSoCal +2020

Helemaal mee eens. Zou mooi zijn als ze is een keer een speler van boven de 1.80 contracteren. Graag eentje die zowel aanvallend als verdedigend kan koppen.

05-07-2022 17:08

Skajhigh +2285

Martinez kan koppen als de beste, springt boven iedereen uit. Die lange hebben we al, Schuurs, en die is met alle respect toch echt een klasse minder

05-07-2022 22:53

AjaxSoCal +2020

Schuurs is te lief, prima voor achter Timber maar zie in hem geen basis speler.
Mocht Martinez vertrekken zie ik ze liever 15 mil uitgeven aan een kopsterke LCV met snelheid en een goede inspeelpas dan een reserve spits die slechts een of twee keer de 90 minuten heeft volgemaakt in de eredivisie.

06-07-2022 22:45

Flipper33 +6826

Puzzelen ? Laat lekker waar die is koop een andere spits Brobbey is sterk en redelijk snel maar technisch niet echt moeten toch wel betere spitsen te koop zijn ?

05-07-2022 15:59

JJFajax +3560

Veel te duur, next

05-07-2022 15:52

NW23 +5061

Blaas die deal aub af. Belachelijke bedragen.

05-07-2022 15:50

Jariking +5445

Leipzig is ook alle schaamte voorbij. Gratis gehaald niet goed genoeg bevonden maar wel extreem geld vragen voor een speler die ze niet goed genoeg vinden en die idd niets bewezen heeft. Ja blessure gevoelig te zijn.

05-07-2022 15:47

Raoul Circkens +1047

Even los van alle sentimenten (zelf weggegaan, zelf opgeleid etc). Wie moeten we dan wel aantrekken als Brobbey het niet zou worden? En voor minder dan 25 miljoen.

05-07-2022 15:44

DankzijCruijff +48726

Niemand per se, tenzij er een buitenkansje voorbij komt. Bergwijn op links, Tadic in de spits en Antony op rechts. Rasmussen de kans geven als back-up van Tadic. Mocht Rasmussen niet voldoen wanneer Tadic toch een keer geblesseerd raakt, dan heb je met Bergwijn ook nog iemand die dat prima kan invullen en heb je op links nog voldoende back-ups.

05-07-2022 15:47

Web +178830

@DankzijAjax
Je schrijft constant goede dingen hier

05-07-2022 16:32

Jariking +5445

Brobbey lijkt de verlosser wel. Is toch niet de enige spits in de wereld? Notabene heeft die een kut streek geleverd. Zou hem nooit meer halen. Zeker niet voor 25 milj. Cavani is vrij, Diego Costa is vrij. Mooie figuren om erbij te hebben.

05-07-2022 15:44

Skajhigh +2285

Cavani, dat zou toch mooi zijn! Diego Costa die smeerlap mag naar de kakkerlakken

05-07-2022 22:55

RichardWitschge8 +5205

Volgens mij waren ze al met Brobbey bezig toen Schreuder er nog niet eens was. Zou Schreuder wel echt interesse hebben in het aantrekken van Brobbey?

05-07-2022 15:23

WillemvH +1626

Was het niet Brobbey die willens en wetens koos voor Leipzig? Waar hij Nagelsmann verwachtte als trainer. En dacht meer kansen te krijgen, ondanks op hem inpraten van Overmars en Ten Hag. Raiola heeft hier ongetwijfeld ook aan bijgedragen.
Hij kan komen, als hij zelf financieel bijdraagt aan zijn eigen financiering.n

05-07-2022 15:22

lexy88 +8818

Raiola heeft hier vooral aan bijgedragen ja. Ik ben er niet rouwig om dat dat niet meer kan gebeuren

05-07-2022 16:22

JariJari +15260

Ik hoop dat het stuk loopt want de al geboden 15M is VEEL te veel.

05-07-2022 15:21

Hugoboss92 +1991

Wat een dramatische transferperiode.. al bijna halverwege juli

05-07-2022 15:20

Ajax14AMS +25205

lol is pas 5 juli.. sarcasme toch?

05-07-2022 20:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.