'Ajax hoopt nog op Bergwijn en wil bod verhogen tot 22 miljoen euro'

door NielsOpdam 82

Bron The Athletic

'Ajax hoopt nog op Bergwijn en wil bod verhogen tot 22 miljoen euro'

door NielsOpdam 82

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt Steven Bergwijn deze maand nog over te nemen van Tottenham Hotspur, zo schrijft The Athletic donderdagavond. Volgens het medium zijn de Amsterdammers bereid om het bod te verhogen. Ook transferexpert Fabrizio Romano schrijft op Twitter dat 'Ajax niet opgeeft'.

'Nadat eerder deze maand een bod van ongeveer 18 miljoen euro werd afgewezen, wordt aangenomen dat ze bereid zijn te verhogen tot ongeveer 22 miljoen euro', schrijft The Athletic. Volgens het Britse medium houdt Tottenham vast aan een vraagprijs van 25 miljoen euro. Daarnaast moet er volgens het medium eerst iemand gekocht worden voor de positie van Bergwijn bij The Spurs.

De Londense club is momenteel met FC Porto aan het onderhandelen over een nieuwe aanvaller. Luís Diaz is het doelwit van Tottenham Hotspur. Volgens The Athletic blijven beide clubs tot nu toe echter nog ver uit elkaar over de prijs van de Colombiaan.

'Denk dat Ajax in laatste week nog poging zal ondernemen'

Maandag vertelde Ajax-watcher van De Telegraaf, Mike Verweij, in de voetbalpodcast van de krant dat Ajax de komst van Bergwijn nog niet had losgelaten. 'Ik ga er nog niet helemaal honderd procent zeker vanuit dat de transfer van Bergwijn niet doorgaat. Sterker nog: ik denk dat Ajax in de laatste week nog wel een poging zal ondernemen om hem binnen te halen', vertelde Verweij.

Lees meer over:
Plaats reactie

TD-Ajacied +3731

Ik zou liever hebben dat Brobbey wordt gekocht.
Net als Bergwijn een voormalig jeugdspeler.

Geeft wel te denken: betalen we Mazraoui en Gravenbergh wel genoeg?

28-01-2022 18:25

vandenhaas4 +15120

Ik geloof dat Gravenberch een van de best betaalde spelers in de selectie is.

Volgens de website Salary Sport verdient Mazraoui ongeveer een kwart van wat Tagliafico verdient, en een stuk minder ook dan Rensch. Als dat klopt is dat wel opmerkelijk, al zal hem inmiddels wel een flinke verbetering zijn aangeboden.

28-01-2022 18:40

Jariiii +22271

Dat is erg veel geld voor een speler als Steven Bergwijn. Hij is absoluut veel beter en effectiever dan Promes, maar ik zal niet warm worden van zijn komst.

28-01-2022 18:04

sebastiaan1900 +5369

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=399573
Tottenham Hotspur is in verregaande onderhandeling met Juventus over een huurdeal voor Dejan Kulusevski, zo melden The Athletic en GOAL. The Spurs dachten voor de rechtervleugel Adama Traoré binnen te halen, maar de 26-jarige vleugelspits van Wolverhampton Wanderers kiest voor Barcelona. Kulusevski heeft zijn jawoord aan Tottenham al gegeven.

28-01-2022 17:47

Jeffsajax +1895

Welcome aanvulling, we spelen CL en willen mee doen in het mondiale voetbal. Ajax wilt zichzelf meten dan dienen de posities kwalitatief in de breedte vervult te zijn.

Vertrek van; Anthony, Haller lonkt
Tadic gaat echt wel een keer minder worden
Brobbey is op huur en vertrekt en Neres is verkocht.

Daramy gaat het niet worden en in de jeugd klopt niemand op de deur.
Binnen halen en knallen!
Alle prijzen naar Amsterdam

28-01-2022 15:30

ajaxcied4life +26091

'Daramy gaat het niet worden'

3 invalbeurten en 1 basisplek in een bekerwedstrijd tegen amateurs. 🤡🤡🤡

28-01-2022 15:34

Jeffsajax +1895

Ik heb de beste man zien spelen in Denemarken, bij het nationale team en inmiddels bij Ajax. Hij heeft ruimte nodig voor zijn snelheid en diepgang, iets wat hij bij Ajax niet krijgt. Technisch onbehouwen en grof, het spijt me, maar dit talent gaat geen basis Ajax 1 materiaal worden.

31-01-2022 10:17

Ozymandias +159568

"Vertrek van; Anthony, Haller lonkt"

Zolang ze Antony maar houden.

28-01-2022 15:35

ajaxcied4life +26091

Einde verhaal Bergwijn naar Ajax. Porto heeft een bod van Liverpool op Diaz aanvaard en deze flankspeler was DE transfertarget van Tottenham.

28-01-2022 13:52

Johan4ever +10914

@ajaxcied4life als Ajax betaald wat Tottenham er voor wil hebben word hij gewoon ajacied!

28-01-2022 13:59

ajaxcied4life +26091

@Johan4ever Naahhh, het is denk ik duidelijk dat Tottenham opzoek is naar een buitenspeler en als die niet komt, zij er niet nog eens een van de hand gaan doen.

28-01-2022 14:10

Godenzoon24 +15394

Gelukkig! Bergwijn voor 22 mlj is idioot. Mislukt in Londen. Dan mag er wel meer dan 8 mlj af. En dan nog zijn dikke salaris en jeugd die hij in de weg loopt.

28-01-2022 15:11

Ozymandias +159568

En Haller is gemiddeld bij minder doelpunten en assists betrokken (gemiddeld elke 81 minuten) dan Traoré (gemiddeld elke 47 minuten) en Brobbey (gemiddeld elke 42 minuten) sinds begin vorig seizoen voor het eerste van Ajax (zelfs als je de wedstrijd tegen VVV waarin Traoré vijf keer scoorde en drie assists gaf niet meetelt). Voor 22 miljoen euro heeft Ajax een speler gekocht die hetzelfde brengt als de spelers die bij Ajax uit de jeugd kwamen. Brobbey kon zonder enig wedstrijdritme in zijn eerste 106 minuten terug bij Ajax tegen FC Utrecht en PSV toch drie keer scoren. Haller doet het goed doordat Ajax het hun spitsen momenteel héél erg makkelijk maakt.

28-01-2022 15:27

GeorgeAdamski +3583

De conclusie dat Ajax voor 22 miljoen euro een speler heeft gekocht die hetzelfde brengt als de spelers die bij Ajax uit de jeugd kwamen volgt niet automatisch uit de toch zeker opvallende cijfers. De gemiddelden van Haller zijn gebaseerd op een veel langere periode.

Consistentie is ook belangrijk. Je weet niet wat Traoré had kunnen brengen en wat Brobbey eventueel kan brengen over een even lange periode als Haller. Stel dat Brobbey over langere periode zijn huidige gemiddelden vasthoudt (die volgens jou beter zijn dan die van Haller), dan zou je conclusie zelfs moeten zijn dat een speler van 22 miljoen minder brengt.

28-01-2022 15:43

Ozymandias +159568

"Tuurlijk Brobbey en Traore hadden er ook 10 ingelegd in de CL."

Want de doelpunten die Haller in de Champions League maakte hadden Traoré en Brobbey niet kunnen maken? Zelfs zonder enige wedstrijdritme kon Brobbey tegen FC Utrecht en PSV dat soort goed voorbereide kansen tot doelpunten omzetten. De man had een half jaar zo goed als niets gespeeld en vind ik zijn eerste 106 minuten bij Ajax tegen relatief (aan het niveau van de tegenstanders die Ajax tot nu toe dit seizoen is tegengekomen) redelijk tot goede tegenstanders.

"De gemiddelden van Haller zijn gebaseerd op een veel langere periode."

Niets doet mij geloven dat Traoré en Brobbey die statistieken niet ongeveer hadden doorgetrokken. Net als Haller scoorde ze namelijk gewoon ongeveer net zoveel doelpunten als volgens hun xG (expected goals) werd verwacht.

28-01-2022 15:58

Godenzoon24 +15394

En dus iedere mislukking maar halen. Haller heeft lig nog in Duitsland op het hoogste niveau gepresteerd!

28-01-2022 16:07

GeorgeAdamski +3583

Dan heb je dus, zeg ik dan maar, een prima onderbouwd vermoeden. Dat ik overigens neig te delen. Maar mijn formele kritiek op je post blijft staan. Die conclusie had je op basis van de cijfers niet mogen trekken.

"Haller doet het goed doordat Ajax het hun spitsen momenteel héél erg makkelijk maakt." Dat geldt dus voor alle (mogelijke) spitsen. Voor de duidelijkheid: zeg je hiermee dat Haller minder goed is dan hij lijkt? Dat Haller een prima spits is voor het Ajax dat het de spitsen erg gemakkelijk maakt? En wat zegt het over Haller tov Traoré en Brobbey?

"Want de doelpunten die Haller in de Champions League maakte hadden Traoré en Brobbey niet kunnen maken?"

Mallerd vraagt zich af of Traoré en Brobbey ook 10 doelpunten in de CL hadden kunnen maken. Jij antwoord dar Brobbey met nauwelijks ritme en voorbereiding de goals VAN Haller had kunnen maken. Dat betwijfel ik. Het zijn spelers met andere kwaliteiten.

Als je bedoelt dat Brobbey ook 10 goals in de CL had kunnen maken omdat hij zonder goede voorbereiding en ritme tegen 2 relatief sterke ED tegenstanders heeft gescoord is natuurlijl a bit of a leap en niet veel meer dan een educated guess. Maar wel een interessante. (Bovendien bevat je post een complementaire argumentatie; die zie je niet veel op AS. Misschien iets voor mijn bijschoolklasje groep 7 en 8. Ik pluk regelmatig iets van AS, vinden de jongens leuk.)

28-01-2022 16:22

DeHeerVanDeMeer +25201

Ajax moet géén dure spelers kopen voor op de bank, voor de basis Ok maar voor reserves moet Ajax voorrang geven aan de eigen jeugd, daar zijn we groot mee geworden en moeten we nooit gaan verloochenen. Er is genoeg kwaliteit aanwezig in jong achter de basis top 14 spelers in de selectie.
Een gezonde mix van kopen én jeugd moet het beleid zijn anders worden we net als de rest een koopclub..

28-01-2022 13:32

Henk de Vries +11137

Neeeeeeeeeeee

28-01-2022 13:22

Steffenhagen +38076

Weer niet overtuigend Ajax tijdens deze transfer window . Was genoeg te doen , maar het is allemaal een beetje manyana bij Ajax . Geldt ook voor contractverlengingen en vastleggen jeugdspelers . Het zal ongetwijfeld niet zo zijn maar in de beeldvorming vind ik dit toch wat hautain

28-01-2022 13:03

Medoz +4322

Is het nou mañana of hooghartig van Ajax? In de beeldvorming bevat je post een wip-wapstandpunt.😉

28-01-2022 13:16

Libero +19210

Ik heb op meerdere Engelse sites bedragen in Ponden gezien. Kan best dat ze dat van elkaar over hebben genomen, maar iig zou Ajax eerder 15 miljoen Pond (ca. €18mio) en daarna 18 miljoen Pond (bijna €23mio) geboden hebben. Ik heb ook wel vaker gezien dat de munteenheden met elkaar verward werden, dus het zal me benieuwen wat ervan klopt. 22 miljoen Pond zou ik echt een bizar bod vinden; voor Bergwijn, maar vooral voor een speler die we niet direct nodig hebben.

28-01-2022 12:59

Snellejapie +11401

Goed, kan je 22 betalen dan kun je ook 25 betalen. Laten we hopen dat deze ellende niet doorgaat. Mede gezien de absurd hoge salariseisen van meneer gaat dit veel te veel geld kosten.

28-01-2022 12:24

Ozymandias +159568

Als je 22 miljoen kan betalen kan je ook 25 miljoen betalen en als je 25 miljoen kan betalen kan je ook 28 miljoen betalen en als je 28 miljoen kan betalen kan je ook 31 miljoen betalen en als je 31 miljoen kan betalen kan je ook 34 miljoen betalen. In conclusie, Ajax kan 49 miljoen euro voor Bergwijn betalen aangezien ze ook 22 miljoen voor Bergwijn kunnen batelen. ;-)

28-01-2022 12:51

Godenzoon24 +15394

Amen! Maar op football manager doe ik dat ook gewoon hoor!

28-01-2022 15:15

Snellejapie +11401

Vraag is alleen moet je dat willen batelen?

28-01-2022 16:59

thepower1990 +35726

Uiteindelijk komt natuurlijk maandagavond om half 12 het bericht wat we allemaal al lang weten dat gaat komen. Er is Chinees gebracht bij de Arena, we gaan het doen met de selectie die er staat.

28-01-2022 12:22

Godenzoon24 +15394

Er is een spits bij. En dat is prima met een selectie die alles won in hun champions league poule en daarmee geschiedenis schreef. Ook met het aantal doelpunten. Geweldig voetbal en Dortmund grootste nederlaag ooit toebracht. Echt belachelijk dat zon ploeg uit de nietige eredivisie niet nog 5 aankopen doet.

28-01-2022 15:18

Jeyson.R +1773

komt die ihattaran nog ? hoe zit dat ? is nu wel aantal dagen still. of was ihattaran een afleiding voor mislopen van Bergwijn?

zou me niets verbazen als er uiteindelijk helemaal niemand komt.

28-01-2022 11:56

Snellejapie +11401

Dat zou niet best zijn voor Ihattaren. Kutrecht zal hem nu niet meer willen….

28-01-2022 12:25

Mark10 +1073

Door corona veel zuid amerikaans voetbal gekeken.
Ga dan voor Gabriel Veron (evt als Spit Kaio Jorge...)

28-01-2022 11:09

Jutter1 +4316

Matig voetbal daar. Een toernooi dat zeker niet kan wedijveren met zijn Europese tegenhanger. Hard, zeg maar gemeen, voetbal dat alle glans van het spel afneemt. En echte vedetten tegenwoordig in die contreien ook nog eens met een kaarsje te zoeken zijn; zeker nu enkelen bijna al aan hun voetbal pensioen toe zijn! Nee, het kan mij niet echt bekoren!

28-01-2022 15:21

JaapStam +137665

Hij komt hij komt!!! NIET!!!

28-01-2022 10:43

Ozymandias +159568

Haha, na Traoré loopt Tottenham waarschijnlijk ook op het laatste moment Díaz mis. De kans dat Bergwijn naar Ajax komt is daarmee nog een beetje afgenomen.

28-01-2022 10:03

fc Barcelona_ke +19255

We zien wel na 1 februari.

Ik geloof die bericht niet, anders hadden mike verweij of fabrizio romano even vermelden...

28-01-2022 10:37

Ozymandias +159568

The Athletic is betrouwbaarder dan Verweij en Romano samen.

28-01-2022 10:39

xxxsince85 +1581

Fabrizio heeft het ook vermeld dat Liverpool voor Diaz gaat. Bergwijn gaat niet weg zonder vervanger.

28-01-2022 10:43

Jeyson.R +1773

ik zit helemaal niet op een Bergwijn te wachten. Haal maar een braziliaan ofzo.

Wat moet je nou met een speler die voor spurs juich in 2019 ipv een nederlandse club. Dan is die nog een amsterdammer ook.

maar goed. Als die kom zal ik hem supporten puur vanwege het dragen van het mooie shirt van ajax.

28-01-2022 12:02

Nr.10 +111573

Ik zou het echt fantastisch vinden als wij in de wintertransferperiode even Brobbey, Ihattaren en Bergwijn ophalen.

28-01-2022 09:49

Nr.10 +111573

En als Eriksen daar nog bij komt, dan verklaar ik dit officieel tot de meest zieke transferperiode ooit.

28-01-2022 09:59

Ozymandias +159568

Ik verklaar Ajax dan officieel een ordinaire koopclub.

28-01-2022 10:06

Nr.10 +111573

OK, daar lig ik niet wakker van. Zeker niet omdat drie van die vier jongens bij ons in de opleiding heeft gezeten, en de vierde eigenlijk nu zijn opleiding gaat krijgen.

28-01-2022 10:13

Ozymandias +159568

Vreemd hoe weinig loyaliteit fans en supporters van Ajax hebben aan hetgeen wat de club al hun successen heeft gebracht. Door naar de geschiedenis van Ajax te kijken kan je voorspellen dat het huidige beleid zowel financieel als sportief op een gegeven moment fout gaat. De donkere periodes bij Ajax beginnen altijd bij het tot halt komen van de doorstroom van talenten. Dat zorgt er namelijk voor dat er steeds minder aandacht aan de jeugdopleiding word gegeven (waarom veel aandacht geven aan een jeugdopleiding als je toch elke vertrekkende speler vervangt door een aankoop?) waardoor het gat tussen jeugdopleiding en het eerste een onoverbrugbare kloof wordt en valt het fundament van elk succes wat Ajax ooit heeft bereikt en ooit zal bereiken weg. Ajax heeft momenteel net zoveel recent opgeleide talenten (Mazraoui, Timber en Gravenberch) in de basisroulatie als Chelsea (Mount, James en Hudson-Odoi). In mijn ogen is het absurd dat er supporters van Ajax zijn die het acceptabel vinden dat terwijl de jeugdopleiding goed functioneert er maar drie recent door Ajax opgeleide talenten in de basisroulatie zitten. Zo zie je maar hoe ook maar een heel klein beetje succes (zonder zelfs maar het winnen van Europese prijzen) mensen verblind.

28-01-2022 10:22

RuffRhythim +24837

Ja Ozy, nu praat je Overmars een beetje na dus: er komt ooit wel weer een mindere periode blabla.
Volgens mij stroomt er nog steeds genoeg jeugd door naar Ajax 1, elk jaar! Doe nou niet alsof er niks meer doorstroomt.

Ja...je kan weer lekker teruggaan naar een Ajax met grotendeels eigen kweek, dan verzeker ik je dat de woorden van Overmars "er komt ooit sportief een mindere periode aan" in dikke hoofdletters geschreven kunnen worden, en sneller dan je denkt.

De mix die er nu is (ervaren spelers/jeugd) is een ideale mix die uitstekend in balans is. Ik heb er echt geen zin meer in om terug te gaan naar een tijd dat een spelertje als Boilesen de aanvoerder was en de lijnen in het veld moest uitzetten naar zijn mede leeftijdsgenoten.

28-01-2022 10:29

Ozymandias +159568

"Volgens mij stroomt er nog steeds genoeg jeugd door naar Ajax 1, elk jaar! Doe nou niet alsof er niks meer doorstroomt."

Ajax heeft momenteel net zoveel recent opgeleide talenten in de basisroulatie als Chelsea...

"Ja...je kan weer lekker teruggaan naar een Ajax met grotendeels eigen kweek, dan verzeker ik je dat de woorden van Overmars "er komt ooit sportief een mindere periode aan" in dikke hoofdletters geschreven kunnen worden."

Staw man argument. Ik heb nooit beweert dat Ajax terug moet gaan naar een spelersgroep met grotendeels eigen kweek.

"Ik heb er echt geen zin meer in om terug te gaan naar een tijd dat een spelertje als Boilesen de aanvoerder was en de lijnen in het veld moest uitzetten naar zijn mede leeftijdsgenoten."

Nog een strawman argument. Als Eriksen en Bergwijn niet komen zal een speler als Boilesen niet als aanvoerder bij Ajax in de basis staan. Er zal niet veranderen ten opzichte van hoe Ajax nu is.

28-01-2022 10:30

Champy95 +1516

Zomer 1997 is en blijft de meest zieke transferperiode ooit.

28-01-2022 10:51

Rymesyt +8141

Fans worden nou eenmaal altijd blij van transfergeruchten, met name in de transferperiode. Van mij hoeft Bergwijn niet te komen, en hoewel ik een grote zwak heb voor Eriksen en hij altijd welkom is wat mij betreft, zie ik ook niet in waar hij nu zou moeten gaan spelen. Helemaal met je eens dat er altijd eerst naar eigen jeugd moet worden gekeken en pas als daar niets loopt wat volstaat, dan een aankoop doen. Kleine kanttekening is wel dat Chelsea door de transferban nu meer spelers uit eigen talent in de roulatie heeft dan ze normaal gesproken zouden hebben. Als je het vergelijkt met de rest van de wereldtop (Man City, Real etc.) dan zijn daar volgens mij weinig clubs te vinden die met 3 eigen, recent opgeleide talenten in de basisroulatie spelen. Maar nogmaals, kleine nuance, je punt staat.

28-01-2022 10:57

Nr.10 +111573

@ozy, dat punt over Chelsea klopt niet, want je vergeet Brobbey steeds, en is niet zo interessant, omdat het ook een beetje toeval is dat Chelsea nu een keer flink wat spelers uit eigen jeugd erin heeft. Als je elk jaar één of twee spelers uit eigen jeugd in het eerste elftal erbij krijgt doe het het volgens mij goed. Timber is pas vorig jaar doorgebroken. Rensch ook. Dit jaar komt Regeer er hopelijk een beetje bij. En als Ajax zoveel poen had als Chelsea, dan hadden we nu ook nog met De Ligt, vd Beek, de Jong, Dest, Kluivert etc. kunnen spelen.

28-01-2022 11:14

Nr.10 +111573

@champy, Haha, Arveladze, Oliseh, Michael Laudrup, Geraldinho Sibon, Tuut tuut boing boing Benni McCarthy, Tobiasen, Andrej Rudy… vergeet ik nog iemand?
En ja, je hebt gelijk dus :-)
93-94 moet misschien ook in de top 3: Van Vossen, Rijkaard, Kanu, Finidi, John vd Brom. Zaten wel een paar voltreffers tussen.

28-01-2022 11:22

Nr.10 +111573

Nu ik zo tussen de transfers van de jaren ‘90 zit te kijken, valt toch ook wel op dat van het team uit de glorietijd van Lowietje er ook meer zijn gekocht dan je denkt. Je krijgt zo’n soort mythisch beeld van een zelfopgeleid team soms, maar dat klopt natuurlijk gewoon niet. Vd Sar is op zijn 19e gehaald, beetje vergelijkbaar met Frenkie misschien (ging er ook vaak over of die dan ‘eigen jeugd’ was of niet, lekker boeiend ook, maar goed). Blind kwam natuurlijk van Sparta, Rijkaard was een oud-speler die teruggehaald is. Bogarde was een aankoop, Ronald de Boer was ook weg en is daarna teruggehaald van Twente. Litmanen, Finidi, Kanu, Overmars waren natuurlijk ook allemaal aankopen. Ik zie hier een paar mensen door emmeren over ‘recent doorgebroken jeugd’, maar daar heb je er in die glorietijd ook maar een handjevol van (Davids, Kluivert, Seedorf). Anderen, die wel eigen jeugd waren, zaten er gewoon al behoorlijk lang, zoals Frank de Boer, Reiziger. Zelfs Davids maakte eigenlijk al in ‘91 zijn debuut.
Was toen ook een totaal andere tijd, toen kon je zulke topspelers gewoon nog 6 jaar bij de club houden, dat veranderde natuurlijk halverwege jaren ‘90. Kun je nagaan, dat is echt alsof wij nu Frenkie, de Ligt, vd Beek etc er nog in hadden staan. En ja, een beetje wat Chelsea dus kan doen, Ozy, want die kunnen Mount en Hudson-Odoi gewoon het grootste deel van hun carrière bij de eigen club houden als ze willen.

28-01-2022 11:32

Johan4ever +10914

Ozy Ajax heeft nog steeds genoeg oog voor de jeugdopleiding.Alleen in deze tijd kan je niet alleen maar jeugdspelers opleiden voor Ajax 1.Want echte top talenten worden naar 1 of 2 goede jaren gelijk weggekocht.Daar kan je niet tegen opboksen als je Ajax 1 op dit niveau wil houden.Vroeger bleven grote talenten veel langer dan hoef je ook minder te kopen zoals nu.

28-01-2022 11:46

De_Realist +365

Wat moeten wij met Eriksen dan? Te langzaam voor de vleugels en op het middenveld is er geen plaats.

28-01-2022 12:37

Ozymandias +159568

@Nr.10
", dat punt over Chelsea klopt niet, want je vergeet Brobbey steeds"

Brobbey hoort niet bij de basisroulatie van Ajax. Die speelt alleen omdat basisspeler Haller even afwezig was.

"Ozy Ajax heeft nog steeds genoeg oog voor de jeugdopleiding."

Overmars en Ten Hag hebben totaal geen oog voor de jeugdopleiding. Talenten krijgen pas de kans wanneer aankopen mislukken.

"Want echte top talenten worden naar 1 of 2 goede jaren gelijk weggekocht."

Tja, als Ajax die spelers net zo'n hoog salaris zou bieden als ze bij aankopen doen dan zou dat veel minder het geval zijn.

"En ja, een beetje wat Chelsea dus kan doen, Ozy, want die kunnen Mount en Hudson-Odoi gewoon het grootste deel van hun carrière bij de eigen club houden als ze willen."

Als Ajax doorgebroken talenten net zo goed zou betalen als een middelmatige aankoop als Haller (4 miljoen per seizoen) zouden die talenten ook langer blijven.

Brobbey was bij Ajax gebleven als ze Haller niet hadden gekocht en Brobbey de helft van het salaris van Haller hadden geboden (2 miljoen per seizoen is wat Brobbey eiste en dat was 5 ton meer dan de 1.5 miljoen per seizoen die Ajax bood). Brobbey is geen mindere spits voor Ajax dan Haller en Ajax zal nu waarschijnlijk meer geld kwijt zijn geweest aan Brobbey dan als ze hem nu terugkopen.

28-01-2022 12:54

Yeshyeshyall +11000

Zeker iets waarvoor we uit moeten kijken want opleiden is wat Ajax Ajax maakt. Tegelijkertijd vind ik je redernering iets kort door de bocht: een aantal talenten is ook op jonge leeftijd vertrokken, niet altijd door Ajax' schuld (denk ik?). Ook vind ik dat je een teruggekochte Ajacied minder goed tot eigen jeugd kan rekenen maar tegelijkertijd: ze waren hier nooit geweest indien niet zelf opgeleid dus laten we zeggen: telt voor de helft (Klaassen niet, Blind wel). Tot slot vind ik dat Onana ook eigen jeugd is en dat hij door omstandigheden niet speelt, zou je ook mee kunnen tellen. Als je dat allemaal in beschouwing neemt heb je:
Mazraoui
Gravenberch
Timber
Brobbey, Klaassen, Stekelenburg, Blind (tellen als 2 :))
Onana
5 a 6 man dus, niet slecht. Met Regeer, Taylor en Unuvar die er aankomen. En de Ligt, de Jong en vdBeek heb je, door het succes van dit beleid, helaas vrij jong verkocht. Net als spelers als Rijkhoff en nog wat vroeg vertrokken talent. Al met al goed om in de gaten te houden maar dat er nu maar 3 spelers spelen in het eerste is feitelijk waar maar behoeft wel enige nuance

28-01-2022 13:43

Yeshyeshyall +11000

Als we net doorgebroken spelers 4 miljoen gaan bieden dan gaan we snel failliet - totale fantasie dit! Ik snap de gedachte maar je schiet echt door om je gelijk te halen. Of Brobbey dan was gebleven weten we natuurlijk ook niet - die maakt keuzes niet echt met zn verstand is wel gebleken dus daar zou ik niet al te stellige dingen over beweren.
Talenten krijgen nog steeds de kans maar Ajax wil op een hoger niveau acteren en dus stromen ze minder snel door. Daar schuilt absoluut een risico in maar zo'n jongen als Regeer (net als Timber) komt nu toch ook gewoon door? Rensch hetzelfde, die vergeet ik nog.

Neemt niet weg dat ik wel met je eens ben dat Ajax iets royaler zou kunnen zijn in de waardering van talent. Ik ken de cijfers niet maar het voelt wel alsof ze beetje worden behandeld als 'laat het eerst maar eens zien'

28-01-2022 13:53

Ozymandias +159568

"Ook vind ik dat je een teruggekochte Ajacied minder goed tot eigen jeugd kan rekenen maar tegelijkertijd: ze waren hier nooit geweest indien niet zelf opgeleid dus laten we zeggen:"

Dat klopt maar dat zegt niets over het huidige jeugdbeleid. Het zegt wel iets over het huidige transferbeleid. Namelijk dat Ajax graag spelers die ooit uit de jeugdopleiding van Ajax kwamen terugkoopt.

"Tot slot vind ik dat Onana ook eigen jeugd is en dat hij door omstandigheden niet speelt, zou je ook mee kunnen tellen."

Ik zie Onana niet als eigen jeugd maar als Barca jeugd. Hij was al te oud om nog in een jeugdopleiding te mogen spelen toen hij bij Ajax binnen kwam.

28-01-2022 13:54

Yeshyeshyall +11000

Mja hij stroomde toch echt door uit de jeugd en je hele punt is dat dat niet meer, of niet genoeg gebeurd - of ie, in dat licht, vroeg of laat bij de jeugd komt is voor je argument niet echt relevant: doorstroom is doorstroom

28-01-2022 14:05

Rymesyt +8141

'Als Ajax doorgebroken talenten net zo goed zou betalen als een middelmatige aankoop als Haller (4 miljoen per seizoen) zouden die talenten ook langer blijven.'

Op het moment dat de onderhandelingen liepen was Brobbey nog helemaal geen doorgebroken talent. Toen Haller gekocht werd liepen de onderhandelingen met Brobbey al 1,5 jaar. Bovendien werd Haller pas gekocht toen Traore vanuit de jeugd te licht was bevonden en Brobbey geblesseerd was + niet wilde verlengen. Dus in dit specifieke geval was er wel degelijk eerst de kans gegeven aan de opleiding.

'Tja, als Ajax die spelers net zo'n hoog salaris zou bieden als ze bij aankopen doen dan zou dat veel minder het geval zijn.'
Is dat zo? Ik denk van niet. Uiteindelijk willen talenten ook gewoon in een betere competitie spelen. Daarnaast kan je die salarissen in het buitenland absoluut niet benaderen. De Ligt ging bij Juventus 12 mil verdienen. Een absolute sterkhouder bij Ajax krijgt maximaal de helft daarvan. Dat kun je echt vergeten.

28-01-2022 14:37

Godenzoon24 +15394

Als je ze nooit laat spelen kunneb ze dat ook nooit brengen ook!

28-01-2022 15:21

wladimir +3059

Ik ben het grotendeels met je eens zoals vaker. Als Ajax aankomende zomer Haller verkoopt en Brobbey terughaalt dan verwacht ik dat ze er financieel beter van zijn geworden. Desalniettemin had dit ook heel anders kunnen aflopen.

Die hele Brobbey situatie lijkt een ego strijd te zijn tussen Raiola en Overmars waarvan Brobbey de dupe is geworden. Het zwakke punt van Overmars is zijn slechte relatie met Raiola, de machtigste Nederlander in het Europese voetbal. Tweede zwakke punt is dat hij aankopen beter betaalt dan eigen jeugd.

28-01-2022 16:02

Brooklyn +4154

Heb hier altijd mijn twijfels uitgesproken over Bergwijn omdat ik het voor zijn leeftijd teveel een speler vind van pieken en dalen.
Maar misschien moet Ajax de 22m gok toch maar nemen met het oog op de CL waar je bijna voelt dat er iets mogelijk is dit jaar. Je moet in dit toernooi altijd wat geluk hebben, wil je ver komen. Maar dat geluk kun je ook een beetje afdwingen. Een gelukkige piek van Bergwijn kan je zomaar een extra ronde opleveren. Elke ronde verder betekent een dikke 10m+ extra inkomsten alleen al aan premie. Vertrouwen op de jonkies hier is een te grote gok, zeker met het oog op logische blessures en kaarten wanneer je verder komt.
Daarnaast vermoed ik dat zich een aantal clubs reeds gemeld hebben bij Overmars voor jong Braziliaans international Antony. Marc heeft een groot netwerk. En Marc doet vaak zaken met een duidelijke blik op de toekomst. Zelf aanvaller, ziet hij duidelijk wat in Bergwijn. I put my trust on Marc. Buiten dat, we zijn niet alleen afhankelijk van een Bergwijn volgend jaar. Echte talenten laten zich niet verloochenen.

28-01-2022 09:23

hakimziyech +18246

Adama en Barca is ook rond. Die Conte zal ziedend zijn. Spurs bottled zelfs versterkingen tegenwoordig. Denk dat we Bergwijn kunnen vergeten voor ff.

28-01-2022 08:24

hakimziyech +18246

Min of meer bevestigd dat Luis Diaz naar Liverpool trekt voor 50 miljoen pond. Spurs had ook biedingen staan. Kijken of ze doorschakelen of Bergwijn willen houden.

28-01-2022 08:08

brullie +7054

Ik las op Nu.nl dat hij gisteren in Amsterdam is gezien met zijn zakenwaarnemer die een selfie maakte met Bergwijn in de auto. Vraag me af of echt voor de laatste onderhandelingen komt. Als Ajax maar geen 22Mi gaat betalen voor een wisselspeler, zo geweldig is hij ook weer niet dat hij 22Mi waard is.

28-01-2022 07:46

Qifesh +24917

Met die 22 miljoen kun je heel wat spelers in je basis houden.. vooral gek dat je juist 1 vd beste spelers dit seizoen niet gaat verlengen omdat het stukloopt op "geld"...

28-01-2022 07:25

DeWijsneus +25798

Uitgaande van 22 miljoen plus 4 miljoen salaris per jaar. Zonder tekengeld. 42 miljoen euro. Smeer dat uit over 5 jaar en je kan zeker een aantal spelers langer binden. Zeker prima idee. Ik vind het persoonlijk ook gewoon geen topper, maar weet niet of ik dat verkeerd inschat. Aan de andere kant, wie gaat hij uit uit de basis spelen dan?!

28-01-2022 09:21

Laudrup10 +17185

Het loopt altijd stuk op geld. Nous kan straks miljoenen tekenbonus vragen en een salaris dat drie keer hoger ligt dan Ajax zou kunnen geven. Wat zou jij voorstellen dan ? Mazraoui een salaris geven van 8 miljoen per jaar en geen nieuwe spelers meer halen ?

28-01-2022 09:31

Qifesh +24917

sja niemand gaat dat krijgen idd.. timing is alles, een speler op tijd op de juiste waarde schatten.. we hebben geen glazen bol maar als marc eerder akkoord was gegaan met een verbeterd salaris was het toch effe anders gelopen.. de meerwaarde van zijn spel is blijkbaar niet genoeg opgevallen/vergeten na een succesvol seizoen met rensch op de backpositie.. ik denk dat het voor marc verrassend was dat ie nog zo zou doorontwikkelen.. het is en blijft een gok, maar nous is een dynamische voetballer die echt op meerdere posities kan spelen.. we zitten net over de helft en die gast heeft er als rb al 5 inzitten, zorgt er ook voor dat antony tot zijn recht komt en daardoor waardevermeerdering creëert..
maar check ff dit lijstje.. en de leeftijden van de gasten die meer "verdienen"
https://salarysport.com/nl/football/eredivisie/afc-ajax/

28-01-2022 09:56

Jan Doedel +4313

Leuk zo'n lijstje, stiekem ff bij de concurrentie gekeken. Als je Bijlow en Malacia goed vindt zou je die ook vrij makkelijk moeten kunnen overhalen om voor Ajax te kiezen. Persoonlijk vind ik Bijlow niet echt geweldig maar dan heb je wel de keeper van het Nederlands elftal voor betrekkelijk weinig geld. Als jd dan toch het Bayern van nl wilt zijn....
Zie al die schuimbekkende koppen al voor me haha.

28-01-2022 11:06

Nr.10 +111573

@qifesh, ik denk dat het niet zo simpel is hoor, Overmars is toch ook niet gek. Misschien vraagt Mazraoui wel gewoon een onrealistisch bedrag, hij stuurt nu al een tijdje aan op een transfervrij vertrek.

28-01-2022 09:51

Qifesh +24917

https://salarysport.com/nl/football/eredivisie/afc-ajax/

als je kijkt naar de jongere gasten die meer dan hem verdienen.. en minder cl wedstrijden in de benen hebben..

28-01-2022 10:02

Nr.10 +111573

Ja ik zie hier vaak voorbij komen dat hij te weinig heeft verdiend. Dat betwist ik niet hoor. De vraag is of de transfer van Bergwijn daar effect op heeft, én wat er nu gevraagd wordt in de onderhandelingen met Nous.
Verder natuurlijk jammer dat het zo loopt, want hij laat dit seizoen zien dat hij echt een topspeler is, en het staat nu wel vast dat hij niet meer gaat tekenen.

28-01-2022 10:11

Qifesh +24917

ja okay.. ik verzin ook maar een link :D maar het zou er wel effect op moeten hebben, het is inmiddels een dragende speler en misschien rendeert de voorhoede wel minder zonder nous.. dat zou over die gehele linie ook waardevermindering kunnen betekenen

28-01-2022 11:29

hakimziyech +18246

Sterke geruchten rondom Luis Diaz: 65 miljoen richting Liverpool. Spurs heeft de strijd verloren denk ik. Pijnlijk voor ze. Bergwijn gaat nu weer langer duren.

28-01-2022 03:55

Steffenhagen +38076

Ajax moet op zoek naar nieuwe sterkhouders die de club op Europees subtop niveau kunnen houden als straks blind en Tadic stapje terug moeten doen . Als ze die kwaliteit in Bergwijn zien is de investering logisch en gewenst

28-01-2022 00:56

AFCAjax +17839

toen hij nog in nederland speelde was het geen geweldenaar imo.. daar in engeland heeft hij volgens mij niet veel gespeeld.

28-01-2022 02:50

AjaxIsBeast +5975

2500 minuten in 1,5 seizoen noem ik zeker niet weinig

28-01-2022 09:44

Nr.10 +111573

@afcajax, toen hij nog in Nederland speelde was hij wél een geweldenaar man. Hij liep bijna 1 op 1 qua wedstrijden - goals/assists. Alleen de de beste spelers in de Eredivisie halen cijfers zoals hij deed in z’n laatste 1,5 jaar bij PSV (Ziyech, Berghuis, Tadic). Zijn rendement is zelfs veel hoger dan wat Antony nu haalt hoor.

28-01-2022 09:53

AFCAWormerveer +4457

Mooi om alle reacties van iedereen te lezen, variërend van veel te veel geld, hij is het waard, er gaan spelers weg, vervanger voor evt Haller, noem t maar op..
Er is voor alle wat te zeggen vind ik persoonlijk en laat me graag verrassen.

27-01-2022 23:28

AFCACruijff14 +162541

Is er al een Bergwijn update ofwa? Ben nu wel benieuwd. De timing zou prima zijn, heb je nog mooi 1,5 week tot de volgende wedstrijd. Het is gewoon keihard duidelijk dat we een flankspeler met kwaliteit nodig hebben want achter Tadic en Antony zit niet veel.

27-01-2022 23:15

Jan Doedel +4313

Aub doe het niet Overmars!

27-01-2022 22:51

Nr.10 +111573

Net berichtje van Marc. Hij stond op het punt om het af te ronden, maar zag toen deze oproep van Jan Doedel op AS, en heeft het hele zaakje maar afgeblazen. Hij wacht nog op verdere instructies.

28-01-2022 09:55

Jan Doedel +4313

Gelukkig dat ie het net op tijd heeft gezien nr 10 ;-)

28-01-2022 10:34

Lampehoven Aversie +2346

Mensen, laten we aub stoppen met deze massahysterie. Ene Romana banana of die vp roept of schrijft iets en AS pikt dat op en men wordt gek. Geloof me nou, noch Bergharen of Itawijn komt en ik hoop het ook niet. De ene is geldverspilling en de ander heeft geen mentaliteit. Ik stop er sowieso nu mee, fijne avond. Poppenkast!

27-01-2022 22:46

Ron403 +6499

Denk dat het inderdaad mooi is geweest voor jou vanavond

27-01-2022 22:52

Lampehoven Aversie +2346

En jij hebt ws niks beters te doen.

27-01-2022 22:54

KBouter +4122

Wat Bergwijn betreft heeft hij gewoon gelijk.

28-01-2022 10:22

036AFCA97 +146682

Hahahaha jeetje, je dacht we mogen tot 22:00 dus ik ga 3x zo hard?

27-01-2022 23:03

Eurysaces +29556

Vind dit erg zorgelijk, Ajax moet dit soort bedragen niet betalen voor een bankzitter. Ajax moet de focus wel op talent blijven houden, Unuvar moet bijvoorbeeld ook minuten krijgen.

27-01-2022 22:38

fc Barcelona_ke +19255

Haller was de bankzitter van west ham, promes was de bankzitter van sevilla, klaassen was afwisselend met bank en basis, blind was geen verzekerd van de basis bij United. Het zegt tegenwoordig helemaal niks over bedrag en de bankzitter...
Als bergwijn haller blind een basisplaats bij hun club had ajax hen nooit kunnen halen!

27-01-2022 22:44

036AFCA97 +146682

Ik denk dat bij bedoelt dat Bergwijn bij Ajax op de bank zal komen.

Al hoop ik dat hij in de basis komt ten koste van Haller. Maar dan wel nadat Haller voor een mega bedrag is verkocht.

27-01-2022 22:46

Ferd +38603

Klaassen was absoluut basisspeler bij Werder, stond als eerste op het formulier.

28-01-2022 06:46

afca85meer4ever +2955

Helemaal mee eens een record betalen voor een rotatiespeler in deze tijd is zo onnodig. Zeg maar tegen Te Hag dat hij een jeugdspeler toevoegt aan de selectie. Hij roteert toch zelden.

27-01-2022 22:51

Melvin Melvin +496

Ajax zal sowieso spelers kwijt raken Haller zet ik in op 50%
Hangt er een beetje vanaf hoe Ajax het doet tegen sporting en de overige wedstrijden en uiteraard de competitie.
Maar zeker een Mazraoui, Antony, Alvarez, Tagliafico en ik denk ook een Gravenberch.
Die verveeld zich in de Eredivisie.

Ajax zal er goed aan doen om de overige plekken goed bezet te houden Ajax heeft een vracht aan potentiële links of rechtsbuiten voor Ajax 1.

Unuvar, Axel van Dongen, Daramy geef deze jongens de kans, ze gaan je het komend half jaar versteld doen staan in de keuken en Eredivisie.

Unuvar komt op stoom en van Dongen is ook een ruwe diamant.
Daramy kan veel, maar heeft te weinig controle, geen killer voor het doel, technisch niet super.

Misschien Daramy verhuren voor een half jaar?

27-01-2022 22:16

ROBtje +625

Mag ik nog inzetten op de wedstrijd tegen sporting

Je bedoelt benfica denk ik

27-01-2022 22:26

36 +8725

Veel te veel geld, doorschakelen

27-01-2022 22:15

AjaxIsBeast +5975

Goeie speler maar 22 miljoen is wel echt de max. Hoop niet dat ze hoger gaan...

27-01-2022 22:13

036AFCA97 +146682

Ik hoor allemaal mensen zeggen dat het rond is, maar waar is dat op gebaseerd? Ik zag dat er net een tweetje was van een account met 60k volgers, maar die tweet is inmiddels verwijderd.

Voor de rest zie ik alleen maar mensen Fabrizio Romano quoten met dat Ajax de komst niet opgeeft. Dat die is gespot in Amsterdam is leuk, maar hij is natuurlijk een Amsterdammer en kan ook gewoon op vakantie in eigen land zijn.

Ik vind het trouwens rond Ihattaren ook heel erg stil. Benieuwd of het nog doorgaat.

27-01-2022 22:11

Ozymandias +159568

Het is meer dat hij samen met zijn zaakwaarnemer in Amsterdam is.

27-01-2022 22:16

036AFCA97 +146682

Maar zijn zaakwaarnemer is toch ook een Amsterdammer? Tenminste het kantoor zit in Amsterdam? Het kan toch dat ze gewoon een meeting hadden of ergens over moesten praten?

Het is gewoon wishfull thinking om te concluderen dat dat betekent dat hij naar Ajax komt. Doe er graag aan mee hoor, maar dat hij op een vrije dag met zn Amsterdamse zaakwaarnemer is zn geboorteplaats in een auto zit zegt niet perse dat hij naar Ajax gaat toch?

27-01-2022 22:23

Ozymandias +159568

Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden maar gezien de omstandigheden is een van de meest waarschijnlijke mogelijkheden dat Bergwijn samen met zijn zaakwaarnemer in Amsterdam is in voorbereiding op een mogelijke transfer naar Ajax.

27-01-2022 22:25

036AFCA97 +146682

Laten we het hopen! Antony even een dik contract geven en volgend seizoen met Tadic - Bergwijn - Antony spelen. Lijkt me top.

27-01-2022 22:27

koenos1 +7968

Content met de aankoop. We spelen nog op alle fronten en er komen nog veel wedstrijden aan. Ook zal Marc rekening hebben gehouden met een vertrek van Antony aankomende zomer (eventueel Haller ook nog). Dan krijg je vaak weer het gelul dat een speler moet wennen. Bergwijn is een kind van de club, kent de speelstijl en heeft genoeg kwaliteit

27-01-2022 22:10

Oeroeboeroe +18511

Verweij denkt weer, nou das pas mooi!

27-01-2022 22:07

Rho1980 +1500

….lekker dan istie ook nog eens gespot in Amsterdam. Ben benieuwd…

27-01-2022 22:06

Kaatje +4830

Ik blijf het een hoop geld vinden. Is Bergwijn nu echt nodig voor de rest van dit seizoen? Is deze financiële aanslag (aankoop en salaris!) nu echt nodig of hebben we geen (interne) alternatieven voor komend half jaar? Of willen we hem sowieso ook met het oog op de toekomst?

27-01-2022 22:05

De-King +20590

Gaat niet om een half jaar.
Dit is uiteindelijk ook een transfer die toekomstgericht is.

27-01-2022 22:09

Ron403 +6499

Dat zien veel mensen hier niet en daar heb je helemaal gelijk in.

27-01-2022 22:54

Soccerskins v2 +43474

Je hoort nu links en rechts steeds meer dat het helemaal goed gaat komen. Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden aangezien ik Bergwijn zeker een fantastische voetballer vindt, alleen heb je met Van Axel Dongen ook een fantastisch eigen talent in huis.

27-01-2022 21:38

Ozymandias +159568

Ik ben het helemaal met je eens maar gelukkig zal wordt Van Axel Dongen nog steeds pas net 21 (of net nog 20) zijn als Bergwijn na drie seizoenen wordt doorverkocht. In de tussentijd heeft Van Axel Dongen waarschijnlijk nog meer dan genoeg genoeg te leren in de Eerste Divisie om niet stil te komen staan in zijn ontwikkeling.

Ik zou Daramy bij Jong Ajax vanaf rechtsbuiten laten spelen. Hij schijnt zowel in de jeugd als bij de profs net zoveel vanaf rechts als vanaf links te hebben gespeeld en gezien zijn kwaliteiten (een hele explosieve eerste eerste en tweede stap) pas rechtsbuiten misschien wel beter bij hem.

27-01-2022 21:56

Soccerskins v2 +43474

Ik geloof niet dat je daarmee wegkomt. Zijn contract loopt tot 2023 en op te verlengen zou je hem toch een beter perspectief moeten geven.

Wat Daramy betreft, ik denk zeker dat die jongen de kwaliteiten heeft om succesvol te zijn bij Ajax, maar je moet hem de tijd geven om te wennen en dat kan inderdaad het beste bij Jong Ajax. Links of rechts lijkt me bij hem ook geen probleem.

27-01-2022 21:59

Ozymandias +159568

Ik denk dat Ajax hem doordat hij op beide flanken kan spelen voldoende perspectief op speeltijd en een doorbraak kan geven om zijn contract te verlengen. Niet als Haller en Antony beide blijven maar ik denk niet dat dit zal gebeuren. Als die beide volgend seizoen nog bij Ajax spelen zou deze transfer nog absurder zijn.

27-01-2022 22:01

Niels. +2226

Bergwijn word ook gekocht met het oog op volgend seizoen he.
Ik ga er van uit dat van Dongen vlieguren gaat maken in de KKD en misschien word Daramy wel verhuurd.
Toekomst van Antony bij ons is op dit moment 50/50, en kan na bijv halve finale CL 70/30 zijn.

Dan hou je Tadic, Bergwijn, Unuvar, Ihattaren(?), Berghuis over.

In mijn optiek is Bergwijn meer dan welkom..

27-01-2022 22:02

Ozymandias +159568

Waarom dan niet eerst wachten hoe Daramy en Van Axel Dongen er na dit seizoen voorstaan en of Haller en/of Antony wel degelijk vertrekken?

27-01-2022 22:02

Ozymandias +159568

Wat een verschikkelijke houding is voor een technisch directeur van een club die groot is geworden door te durven vertrouwen op het talent wat al in huis is.

27-01-2022 22:12

Soccerskins v2 +43474

@Hans Kraay Jr.

Je kunt toch ook wat lijntjes uitgooien en in de zomer concreet worden wanneer andere team concreet worden voor Haller en/of Antony? Dit zou ongeveer hetzelfde zijn als Tadic het rugnummer van Ziyech beloven omdat het erop leek dat Hakim al weg was.

27-01-2022 22:12

Ozymandias +159568

Omdat "goed genoeg is oud genoeg" één van de motto's van Ajax is waar Ajax groot door is geworden en waardoor Ajax ook in de toekomst hun grootste successen zal behalen.

27-01-2022 22:21

Ozymandias +159568

"Ik vind dat Ajax nog genoeg op zijn talenten vertrouwd."

Ajax vertrouwt totaal niet hun hun talenten. Er moet een aankoop mislukken voordat een talent de kans krijgt.

"Ze moeten nu gewoon wel een stuk verder zijn om een basisplaats te veroveren."

Rensch was niet verder in zijn ontwikkeling toen hij een kans kreeg dan toen Klaiber werd gekocht, Mazraoui was niet verder in zijn ontwikkeling toen hij een kans kreeg dan toen Kristensen werd gekocht, Gravenberch was nauwelijks verder in zijn ontwikkeling toen hij een kans kreeg dan toen Marin werd gekocht.

Ik ben voorstander van goedkope miskopen want dat zorgt ervoor dat talenten de kans krijgen.

27-01-2022 22:28

fc Barcelona_ke +19255

In zomer gaat antony vrijwel zeker weg, blijft tadic nog jaar?? Bergwijn heb je prima voor zekerheid binnen. Amourricho gaat na dit seizoen doorbreken als hij zijn lijn blijft doorgaan. Unuvar kan beter op nr 10 richten. Kudus moet meer gravenberch positie samen met taylor de concurrentie aangaan

27-01-2022 22:40

Ozymandias +159568

"Maar een speler die Ajax relatief gezien kan betalen en die op het moment van aantrekken beter is dan wat er rond loopt is iets wat je wel moet doen."

Dan is Ajax niets minder dan een ordinaire koopclub als Chelsea.

27-01-2022 22:58

eenAjaxfan +20414

Ozy, ik denk dat je onderschat wat bv. Klaiber kan betekenen voor onze talenten. Qua techniek waarschijnlijk niet veel, maar er komt meer kijken bij voetbal. En juist daarin kun je dit soort "breedteaankopen'' goed gebruiken.

28-01-2022 06:57

jerryisthename +31984

Helemaal mee eens, v2.
Klopt ook, Oz...alleen jammer dat die jonge gastjes tegenwoordig bijna geen geduld meer hebben.
Altijd spannend hoe dat dan zal verlopen.
Bovendien vind ik 22 miljoen teveel voor Bergwijn.
Het is geen Tadic ofzo...

27-01-2022 22:01

AjaxDaniel +14558

Welkom, tweede Steven.

Nu Mo snel graag.

27-01-2022 21:37

JordanAFCA +22481

Wel heerlijk om zo’n kwaliteitsimpuls straks te hebben met name in de CL wat echt essentieel wordt voor ons. Als we een ronde verder komen hebben wij zijn bedrag al bijna terug verdient.

27-01-2022 21:30

De Stift +7097

Bergwijn lijkt me een uitstekende vervanger van Neres. Maar toch voelt als overbodige luxe. Zeker om we in de jeugd spelers als Daramy, Unuvar en Van Axel-Dongen hebben die ook op die positie uit de voeten kunnen. Terwijl Tadic nooit geblesseerd is.

27-01-2022 21:27

Niels. +2226

Ajax reaches verbal agreement with #THFC to sign Bergwijn. #THFC will recieve 23,5 million euros which can go up to 25 million. 21:14

Diaz’s main target to replace Bergwijn. https://t.co/uXvPf5V4G


Insider van Tottenham met 62k volgers op twitter meldt dit 15 min geleden!

27-01-2022 21:24

thajax +7423

23,5 gvd wat veel

27-01-2022 23:46

Msc +14160

Het schijnt dat het mediateam al opnames heeft gemaakt met bergwijn in Amsterdam voor de welcomebackinams video

27-01-2022 21:23

Ozymandias +159568

Hoewel ik tegen de komt van Bergwijn ben hoop ik toch een beetje dat dit waar is omdat ik wel wil zien wat het mediateam van Ajax van plan is.

27-01-2022 21:30

Msc +14160

Ken de inhoud niet maar een combi met ihataren en een sneer naar boertjes zou wel grappig zijn.. misschien krijgt zelfs Frank Lammers nog een paar seconden haha

27-01-2022 21:35

JordanAFCA +22481

Hahahaha dat zou echt één van de beste opnames ooit zijn

27-01-2022 21:44

De-King +20590

Ozymandias waarom ben je tegen de komst van Bergwijn?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de komst op zich wel zie zitten.
Dat heeft voor mij de volgende redenen.

Je voegt bepaalde kwaliteiten toe aan je selectie snelheid, kracht en met name diepte.
Opvolger voor Tadic die beide een specifieke kwaliteit hebben namelijk kunnen ze beide goed met een tegenstander in de rug spelen waarbij Tadic dit tot in de puntjes beheert.

Tadic komt ook op leeftijd en dan zou Bergwijn hem goed kunnen opvolgen en dan zou van Axel Dongen de stand-in van Bergwijn kunnen worden.

Overmars wil denk ik ook het niveau van de selectie op een bepaalde hoogte houden.
Ik zou dit op voorhand toch een goede transfer vinden en gericht op de toekomst.

27-01-2022 21:45

Ozymandias +159568

Omdat ik hem overbodig acht met Tadić, Berghuis, Haller, Antony, Kudus, Brobbey, Ünüvar en Van Axel Dongen als opties voor in de aanval.

27-01-2022 21:49

De-King +20590

Maar van de spelers die je nu opnoemt vraag ik me af of Antony er volgend jaar nog is, ik hoop het wel.

Tadic komt ook op leeftijd.
Haller zou ik zelf persoonlijk verkopen voor een mooie prijs aan het einde van het seizoen.
(Voor Haller gaan we nooit meer een betere prijs krijgen door wat hij in de Champions League presteert).
Kudus zie ik het nog wel in zitten hopen dat hij fit blijft.
Brobbey moeten we nog maar is binnen zien te halen aan het einde van het seizoen,
Unuvar wat een talent maar zal toch echt aan zijn atletische vermogen gaan moeten werken.
Van Axel Dongen wat een pareltje.

Ik denk dat je toch iets te makkelijk redeneert, maar meningen verschillen natuurlijk.

27-01-2022 22:01

Ozymandias +159568

Ajax blijft maar opvolgers van opvolgers kopen. Zo blijft er nauwelijks speeltijd voor de talenten over. Ik was zelfs Daramy nog vergeten als negende aanvaller die ik goed genoeg vind voor speeltijd in het eerste van Ajax.

27-01-2022 22:10

Ozymandias +159568

Tadić, Berghuis, Haller, Antony, Kudus, Daramy, Brobbey, Ünüvar en Van Axel Dongen. Allen zijn spelers die op z'n minst de helft van hun wedstrijden in het profvoetbal in de aanval hebben gespeeld. Als je Klaassen meetelt voor als '10' heeft Ajax tien spelers voor vier posities.

"Die talenten kunnen prima in de ED en de beker maar zie jij ze bij blessures van de overige spelers 90 minuten CL tempo spelen?"

Nee, maar dat hoeft ook niet. Ik zie Bergwijn dat trouwens ook niet.

27-01-2022 22:33

Ozymandias +159568

Waarom zouden ze niet als aanvallers worden gezien en wat maakt het uit als ik het heb over tien spelers voor vier posities (linksbuiten, rechtsbuiten, spits en '10')?

27-01-2022 22:55

Simpelishetmoeilijkst +25385

Zondeval het geld lijkt mij. Stel Van Axel Dongen of Daramy maar op!

27-01-2022 21:21

jollie18 +9959

Zou die foto dan toch kloppen dat Bergwijn in Nederland is?

27-01-2022 20:55

Lampehoven Aversie +2346

Welke foto? Heb je een link?

27-01-2022 21:02

Ozymandias +159568

De foto die Bergwijn en zijn zaakwaarnemer op hun eigen Instagram account hebben geplaatst? Ja die zal wel kloppen. ;-)

27-01-2022 21:04

FreeThulli +6029

Ik zie niets op Bergwijn z'n insta. Stond het in z'n Story?

27-01-2022 21:19

JordanAFCA +22481

https://www.instagram.com/stories/nathanvankooperen/2760467718575504769/

27-01-2022 21:22

WantAmsterdam +116219

We geven wel heel makkelijk geld uit, 22 miljoen Haller, 12 miljoen Daramy en 22 miljoen Bergwijn binnen een jaar?
Vind geen slechte speler, maar ook al is hij een andere type (en beter) dan Promes, heb imer een raar gevoel erbij. Is gewoon enorm veel geld voor ons.

27-01-2022 20:49

Web +178830

Ik heb exact hetzelfde gevoel
Ajax pas op
Leef niet boven je stand

27-01-2022 21:01

Simpelishetmoeilijkst +25385

Met jouw ervaring en de mijne; je hebt groot gelijk. Doorselecteren.

27-01-2022 21:23

AFCAMM +11392

Ik heb er niet per se een raar gevoel bij, maar ook zonder dat gevoel snap ik heel goed dat Lenderink wat terughoudend is, voor zover die verhalen allemaal kloppen. Het blijft gewoon heel veel geld.

27-01-2022 21:18

WantAmsterdam +116219

raar is niet het perfecte woord nee, ik ben er gewoon niet zo kapot van en verwacht niet dat hij een sensatie in Amsterdam wordt.

27-01-2022 21:27

ajaxamst1 +864

Ja daar maak ik me ook zorgen over. Natuurlijk hebben we ook een goede CL campagne met rond de 70 miljoen. We moeten er maar op vertrouwen dat de mensen bij ajax verantwoordelijk beleid voeren

27-01-2022 22:19

Web +178830

Veel geld

27-01-2022 20:43

036AFCA97 +146682

Ik hoop zo erg dat Bergwijn komt. Gewoon een top aankoop. Zo’n Giovani zou leuk zijn, maar Bergwijn is een veel grotere kwaliteitsinjectie op dit moment.

27-01-2022 20:34

Laudrup10 +17185

Op dit moment zeker, ben alleen bang dat het plafond van Bergwijn lager ligt. Maar goed Tadic kwam/komt ook te kort voor de top en rendeert geweldig bij ons.

27-01-2022 20:38

goajaxgo +14170

Tadic vond iedereen destijds een topaankoop.

27-01-2022 20:57

hakimziyech +18246

Ik denk alleen niet dat we Bergwijn over 2/3 jaar kunnen slijten als we hem doorselecteren aan een echt grote club. Of hij moet Haller nadoen in de CL. 3 jaar Ajax, elk jaar bij 25 goals betrokken zijn, zoiets heeft ie nodig. En Oranje helpt ook mee natuurlijk.

27-01-2022 20:40

Sambavleugels +18743

Zou de komst van Bergwijn betekenen dat ze gokken op het vertrek van zowel Antony als Haller in de zomer? Gaat Haller weg ga je er met Tadic en Brobbey namelijk absoluut op vooruit.

27-01-2022 20:27

Ozymandias +159568

Dat lijkt me de meest logische verklaring. Al zou het me ook niet verbazen als ze van plan zijn om Tadić namate hij steeds minder explosief wordt naar de linkerhalf-space te verhuizen en Bergwijn vanaf linksbuiten te laten spelen.

27-01-2022 20:30

Soccerskins v2 +43474

Lijkt me wel een aanvallend middenveld met Tadic op de plek van Ryan.

27-01-2022 20:31

Ozymandias +159568

Ik zie dat vooral als een mogelijk scenario als Antony vertrekt (waarbij Berghuis vanaf de rechterflank komt te spelen). Bergwijn, Brobbey en Berghuis in de aanval met Tadić als '10' in de linkerhalf-space en Kudus als '8' in de rechterhalf-space. De diepgang van Bergwijn en Brobbey past perfect bij de passing van Tadić en Berghuis.

27-01-2022 20:32

Laudrup10 +17185

Ik hoop wel dat ze een Braziliaans dribbelaartje zoeken ter vervanging van Antony. Berghuis op links brengt eens stuk minder.

27-01-2022 20:40

Ozymandias +159568

Ik vind Berghuis vanaf rechtsbuiten meer brengen dan vanaf het centrum. Zoals je op Sofascore kan zien speelt Berghuis grote delen van de wedstrijd al vanaf de rechterflank: https://www.sofascore.com/player/steven-berghuis/100386

27-01-2022 20:47

Sambavleugels +18743

Kudus en Tadic lijkt me een heerlijke combinatie, helemaal met een voetballende 6 a la Fitz-Jim. En dan heb je met Tadic ook weer eens een steekpass-specialist op die plek.

27-01-2022 20:47

Ozymandias +159568

Tadić heeft een fantastische chip pass vanuit de linkerhalf-space de zestien in. Zeker als hij die pass van binnen het laatste 1/3 van het veld kan geven. Zulke passes zijn enorm geliefd onder trainers die advanced analytics gebruiken (zoals Guardiola) omdat ze stastistisch gezien relatief vaak tot kansen leiden en die kansen stastistisch gezien relatief vaak tot doelpunten leiden. Ten Hag heeft al meerdere malen gesproken over de statistieken van Tadić in de linkerhalf-space dus namate hij ouder wordt lijkt dit me een logische stap (zoals Giggs die stap bij United heeft gemaakt in de laatste fase van zijn loopbaan, hij kon het toen namelijk moeilijk meer belopen omdat hij regelmatig tot diep in de nacht wakker bleef om de vrouw van zijn broer te neuken).

27-01-2022 20:51

Soccerskins v2 +43474

Ik vind Berghuis vanaf rechts ook beter, maar moet je dan niet gewoon Van Axel Dongen de kans geven voordat je 25 miljoen uitgeeft aan Bergwijn?

Als we volgend jaar met Gorter, Regeer, Timber, Martinez, Blind, Kudus, Alvarez (6), Tadic, Berghuis, Brobbey en Van Axel Dongen spelen ben ik tevreden. Het liefst zie ik Martinez op 6 en Rensch als lcv maar Alvarez gaat er nooit meer uit bij Erik.

27-01-2022 20:53

Sambavleugels +18743

Mits Berghuis met een combinerende (en idealiter ook snelle) spits speelt en een creatieve 10/half om 'm heen. Ook een type Nous erachter. In de 1-op-1 vind ik 'm namelijk niet bijzonder en op snelheid ook niet. Hij kan het niet grotendeels alleen a la Antony, en ook vergeleken met Ziyech is ie minder onvoorspelbaar, snel en heeft ie een (net iets) mindere trap. Maar met een Kudus of Ihattaren op rechtshalf, die op hun beurt ook genoeg zwerven waardoor Berghuis geregeld in de half space komt en zodoende het middenveld versterkt, en op de andere flank snelheid heeft (Bergwijn, AVAD) zie ik het goed komen. Berghuis-Tadic-Bergwijn, met daarachter Kudus en Gravenberch zou een heerlijke front five zijn.

Edit: Kudus en Ihattaren als halven. Porno.

27-01-2022 20:53

Ozymandias +159568

"Ik vind Berghuis vanaf rechts ook beter, maar moet je dan niet gewoon Van Axel Dongen de kans geven voordat je 25 miljoen uitgeeft aan Bergwijn?"

You're preaching to the choir.

27-01-2022 20:54

Artemio +32216

Met Berghuis op rechts en Tadic op links worden je flanken wel erg statisch. Lijkt mij geen goede combinatie.

27-01-2022 20:57

Sambavleugels +18743

Eens. Berghuis op rechts heeft Tadic centraal nodig (of een aanspeelpunt met diepgang zoals Brobbey) en snelheid op de andere flank.

27-01-2022 21:00

BillSplate +9739

Kudos voor je opmerking in je laatste zin 😂 Ozy. Diepgaande analyse moet beloond worden.

27-01-2022 21:01

Ozymandias +159568

@Artemio
Dat is een van de redenen waarom het me niet verbazen als ze Tadić van de linkerflank weg halen (en naar de linkerhalf-space verhuizen) en Bergwijn daar zetten.

27-01-2022 21:01

Sambavleugels +18743

@ BillSplate

Eens. Belangrijk om alle onderliggende redenen onder de loep te nemen ;)

Giggs is trouwens wel een echte psycho he. Ken er weinig die zich publiekelijk zo keurig presenteerden en daarbuiten zulke engerds waren. Je eigen broer. Acht jaar lang. Dat is nog een stap verder dan je teamgenoot.

27-01-2022 21:04

Ozymandias +159568

Inderdaad, zo jammer want ik hield er enorm van om naar highlights van Giggs te kijken (een echte linkervleugelspeler met een geweldige dribbel, voorzet, flair, etc.) maar nu heb ik daar nooit meer zin in omdat zijn karakter dat voor me heeft verpest.

27-01-2022 21:06

Sambavleugels +18743

Same here. Giggs was voor mij een onbetwiste top 10 PL of all time player. Puur kwalitatief gesproken valt daar wellicht over te twisten, maar qua nostalgie niet. De periode 98-2004 waarin het tussen Arsenal en United ging vind ik nog altijd veruit de mooiste voetbaljaren die ik bewust heb meegemaakt. Al was de gouden Barca-periode (2009-2012/13) dat weer puur qua voetbal.

27-01-2022 21:22

JohnSnow +2978

Fysieke gesteldheid is ook belangrijk in het voetbal. Ik ben ook Brobbey-fan, maar als hij maar 25% van de potjes kan spelen wordt je daar geen kampioen mee. Tadic is natuurlijk een geweldenaar, maar ik voel meer voor spitsen die dmv hun snelheid ook een wapen in de diepte kunnen zijn.

27-01-2022 20:30

Sambavleugels +18743

Die snelheid hebben we nu met Haller ook niet echt, toch? :)

Juist daarom is het duo Brobbey en Tadic een goede invulling voor de spits. Brobbey een snel en sterk aanspeelpunt, en Tadic de draaischijf/false 9 met wie je tegen welke tegenstander dan ook je eigen dominante spel kan spelen. Dan ga je er in mijn optiek op vooruit tov Haller, die je niet beter laat voetballen en ook niet al te rap is.

27-01-2022 20:36

JohnSnow +2978

Daar heb je een punt

27-01-2022 20:52

KBouter +4122

Zucht.....Nogmaals...hoe komen jullie bij Brobbey? Die is na de zomer niet bij ons!!!

28-01-2022 10:29

Ozymandias +159568

Jij denkt dat Ajax, Leipzig en Brobbey niet van plan zijn deze transfer definitief te maken?

28-01-2022 10:35

KBouter +4122

Als Brobbey in de CL 2x scoort....moet Ajax 20-30 mio betalen vrees ik. Dat zal belachelijk zijn, en helemaal als ze ook nog Bergwijn halen!

29-01-2022 18:59

ÁlvaroRecoba +13695

'Ik ga ervan uit', 'ik denk'.

27-01-2022 20:18

JordanAFCA +22481

Zou wel wat zijn als Ajax Eriksen, Ihattaren en Bergwijn weet te halen. Dit zijn pas aankopen i.p.v. een Labyad of Klaiber.

27-01-2022 20:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.