AD verwacht dat Klaassen slachtoffer terugkeer Gravenberch wordt

door Gino Haverkamp 36

Bron Algemeen Dagblad

AD verwacht dat Klaassen slachtoffer terugkeer Gravenberch wordt

door Gino Haverkamp 36

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Davy Klaassen komt in de vermoedelijke opstelling van het Algemeen Dagblad, voor het duel tussen Willem II en Ajax, niet terug in de basiself. Het medium verwacht dat hij het slachtoffer wordt van de terugkeer van Ryan Gravenberch.

Gravenberch kampte enkele weken geleden met corona, waardoor hij niet kon spelen tegen Heracles Almelo (3-0) en Vitesse (5-0). Steven Berghuis verving hem als 'nummer acht', terwijl Klaassen van de bank in de basiself belandde als meest vooruitgeschoven middenvelder. Het Algemeen Dagblad denkt dat laatstgenoemde weer terug naar de bank verwezen wordt door de terugkeer van Gravenberch, die vorige week tegen FC Twente nog inviel. Berghuis zou dan teruggaan naar de 'nummer tien'-positie. Edson Álvarez behoudt zijn plek als controleur.

Voor de rest verwacht het Algemeen Dagblad geen wijzigingen. De viermansverdediging met Noussair Mazraoui, Jurriën Timber, Lisandro Martínez en Daley Blind houdt stand, terwijl verwacht wordt dat Antony, Dušan Tadić en Sébastien Haller voorin staan tegen Willem II. Remko Pasveer staat tussen de palen.

Vermoedelijke opstelling AD

Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Gravenberch, Klaassen; Antony, Tadić; Haller.

Lees meer over:
Plaats reactie

Josey Wales +11676

Wat een kutkrant is dat ad toch ook.

19-02-2022 21:50

Adrie De Bruijn +14

Echt niet. Wat draait houdt Ten Hag aan vast

19-02-2022 18:25

AlexIbarra +19293

Toch onpersoonlijk dat Gravenberch via het AD moet vernemen dat hij niet speelt.. ;)

19-02-2022 17:42

Jake the Snake +17354

Stop aub met AD. Slaat nergens op die foute opstellingen. Het is gewoon knap elke keer fout.

19-02-2022 17:38

OdjePils +6320

Oprotten met Gravenberch

19-02-2022 16:55

AFCA1961 +3302

Was dit niet de man die schamper lachend stond te beweren dat ie bij Ajax nog niet uit geleerd was en dat Ajax zijn cluppie was en meer van dat soort dooddoeners?
Was dit de man die riep "komt goed" toen ze hem vroegen waarom het allemaal zo lang duurde?
Ben helemaal klaar met al die leugens van die gasten.....zeg gewoon waar het op staat en rot op. Ten Hag gaat je echt niet op de bank zetten dus wat kan je gebeuren?
Doodziek van gasten zoals Mazraoui en deze meneer Gravenberch die helemaal niks heeft toegevoegd de afgelopen 10 wedstrijden. Gewoon Klaassen laten spelen.....Berghuis deed het op de positie van Gravenberch aanmerkelijk beter,

19-02-2022 16:50

frenkiedejong53 +9792

volgens FcB Inside afkoopsom tussen 25 -30 miljoen

19-02-2022 16:36

frenkiedejong53 +9792

Gravenberch overal in het nieuws bij ons in duitsland.
Kicker, Focus, Bild, enz. zeggen dat het salaris bij Bayern al rond is, minstens 6 miljoen per jaar. Bayern eerste keuze voor hem.

19-02-2022 16:32

WillyBrokamp +11117

Dat lijkt me raar. Laat Mister 1-0 maar spelen en Mister Natte Krant mag op het bankje.

19-02-2022 15:30

ajax4ever001 +18626

Het zou wel heel stom zijn als Ten Hag zijn basiself nu verandert nu het erg goed loopt.

19-02-2022 15:02

MarcoB1971 +4783

Grappig in de papieren versie van het AD staat dat Gravenberch uit de opstelling wordt gelaten

19-02-2022 14:07

FissaDeGekste +3403

Hah, de oude Valentijn Driessen truc!
In de krant of in VI roepen dat X gaat gebeuren, op Youtube roepen dat Y gaat gebeuren.

Achteraf heb je dan altijd gelijk!

19-02-2022 14:44

ajax4perez +9565

Prima toch! Als Klaassen woensdag dan in de basis staat is er niks aan de hand

19-02-2022 13:54

ajax4ever001 +18626

Benieuwd of je er zo ook over praat als we tegen Willem II punten verspelen met een zwak spelend Gravenberch

19-02-2022 15:08

ajax4perez +9565

Dan ga k er vanuit dat Ten Hag gewoon ingrijpt. Maar k verwacht minimaal een 4-0 of 5-0 winst voor Ajax vanavond

19-02-2022 15:17

NeeI +107936

Ja, want laten we bewust de basis verzwakken in de CL, daar we zoveel indruk hebben gemaakt met Gravenberch in de basis.

19-02-2022 15:40

El Pacino +3609

Gravenberch is een storende factor in het Ajax spel. Niet laten spelen.

19-02-2022 15:56

TsigalkoAFCA +1752

Zou mooi zijn! Klaassen voldoet in de eredivisie maar kan niet mee op CL-niveau. Met Benfica uit voor de deur goed als we vandaag in de sterkste opstelling oefenen.

19-02-2022 13:36

oudzuid2 +7294

laatste twee wedstrijden niet gezien zeker?

19-02-2022 13:50

TsigalkoAFCA +1752

Toen speelden we in de CL? Klaassen overigens twee keer veruit de zwakste schakel.

19-02-2022 13:51

ajax4perez +9565

Eens met Oudzuid. Gravenberch was continu de zwakste schakel op het middenveld/totale elftal.
Klaassen, Berghuis en Alvarez is wel echt hét middenveld voor Ajax nu

19-02-2022 13:58

ajax4ever001 +18626

Gravenberch hoort niet meer in de basis. Die speelt niet constant genoeg, verlies vaak de bal. Lekker laten banken tot eind van het seizoen

19-02-2022 15:04

Dutch Schaefer +6149

Gravenberch lekker laten gaan deze zomer voor een mooie prijs. Ons middenveld staat prima met alvarez, berghuis en eventueel klaassen/jeugd.

19-02-2022 12:49

Nick14 +25889

Gravenberch in de basis dus, top.

19-02-2022 12:47

ajax4ever001 +18626

banken met die overschatte gast

19-02-2022 15:05

Musica Merlo +8213

AD is de weg kwijt, zegt dat Klaassen het slachtoffer word en zet hem gewoon in de verwachte opstelling ten koste van Berghuis!

19-02-2022 12:36

TsigalkoAFCA +1752

Dat is een fout van AS. Op ad staat gewoon Berghuis op 10 en Gravenberch op 8.

19-02-2022 13:38

YRGI +32964

Gravenberch lekker banken.

19-02-2022 12:28

Bjorn +12629

Dat zou volledig onterecht zijn. Klaassen en Berghuis koppel functioneert geweldig.

19-02-2022 12:25

ricky10 +5915

AD denkt dat Klaassen het slachtoffer is van de terugkeer van Gravenberch, maar is de vermoedelijke opstelling mist Berghuis, bijzonder.

19-02-2022 12:10

TsigalkoAFCA +1752

Fout van AS op AD staat gewoon Berghuis op 10 en Gravenberch op 8.

19-02-2022 13:38

vandenhaas4 +15105

Naar mijn bescheiden mening is:

Berghuis ------‐------- Klaassen
------------Alvarez----------------

Beter dan
-----------Berghuis----------
Gravenberch---Alvarez

Zeker als in die laaste formatie Gravenberch in balbezit hoger gaat spelen. Denk dat Gravenberch op den duur zich zal gaan richten op een 6 positie.

19-02-2022 12:06

Ajax4ever86 +3967

Gravenberch moet zich op den duur gaan richten op welke plek hij gaat zitten aan de zijlijn.

19-02-2022 12:23

Sambavleugels +18734

Laat het AD het aub een keer goed hebben.

Die frustratiegevoelens van fans dat Graaf er niet in moet omdat ie niet wil verlengen: 1) hij loopt niet eens gratis de deur uit, 2) je wil met je beste team spelen en 3) je wil z'n waarde hoog houden. Hem eruit houden puur om 'm te straffen zou oliedom zijn.

19-02-2022 12:04

vandenhaas4 +15105

Als hij niet speelt, zal dat om sportieve redenen zijn denk ik

19-02-2022 12:07

Sambavleugels +18734

Ik geloof dat TH het idd om sportieve redenen doet, mocht ie Graaf er uit houden. Ik bedoelde meer de gevoelens hier op AS. Waarschijnlijk niet duidelijk genoeg neergezet

19-02-2022 12:07

4xEC1 +7752

Maar zou jij dat niet terecht vinden dan als Klaassen speelt i.p.v. Gravenberch? Wat Ten Hag betreft, die stelt spelers idd. op, of niet, om sportieve redenen, contractsituaties hebben daar bij hem geen invloed op, zie Brobbey vorig seizoen. Gelukkig maar. Gravenberch in de vorm van dit seizoen voegt naar mijns inzien niet veel toe aan dit Ajax. Ik ben geen fan van Klaassen, maar die bewijst wel regelmatig zijn waarde door met goals belangrijk te zijn. En die raakte ook meteen zijn basisplaats aan Berghuis kwijt, het liep gewoon beter met Berghuis erin. Dus wat zijn de argumenten om Gravenberch er weer in te zetten nu? Ik kan er geen een opnoemen..

19-02-2022 12:37

Sambavleugels +18734

Verre van. De reden dat we dit jaar zoveel makkelijker winnen, vooral in Europa, komt doordat je eindelijk twee voetballers op het middenveld hebt. Hoe hoger het niveau wordt, hoe sterker de behoefte aan spelers die in de kleine ruimte sterk zijn, vooral op het middenveld. Met Klaassen en Alvarez valt je middenveld uiteen en Klaassen loopt Haller regelmatig in de weg. Daarnaast biedt Klaassen zich amper aan.

Gravenberch moet z'n eindproduct verbeteren, rustiger blijven in kansrijke situaties. Dat heeft Klaassen absoluut voor. Ook oogt ie lichtjes nonchalant, waardoor het aloude sentiment van sympathie voor de noeste werker tov het flegmatieke talent van toepassing is. Maar Gravenberch haalt een stabiel hoog niveau en is in bijna alles beter dan Klaassen. Vooral voor onze samenstelling is ie belangrijk. Je speelt al met Alvarez en Haller in de as. Klaassen maakt je voetbal veel te statisch en uiteindelijk gaat echt alles via de vleugel, waardoor het vele malen opportunisticher wordt.

19-02-2022 12:48

vandenhaas4 +15105

Klaassen wordt vaak afgeschilderd als een 'noeste werker' alsof dat zijn enige kwaliteit zou zijn. Hij heeft een goede, functionele, techniek en heeft een hoge handelingssnelheid.

In het aanvallende kwart van het veld komt hij veel beter tot zijn recht dan Gravenberch. Hij is (veel) beter in afronden, positionering, snel de juiste oplossing zien (koning van de een keer raken assist).

Aan de zijkanten van het veld waar ruimte ligt vind ik Gravenberch weer beter. En ook als je onder druk wil uitspelen heb je liever Gravenberch op 6 dan Klaassen.

19-02-2022 13:06

TsigalkoAFCA +1752

Totaal onterecht omdat Klaassen helemaal niet goed speelt. Enige rechtvaardiging zou kunnen zijn dat Berghuis uitblinkt op 8, maar dat kan hij volgens mij ook wel op 10.

19-02-2022 13:39

YRGI +32964

Hij speelt gewoon slecht dit seizoen?

19-02-2022 12:29

Turbo +42112

Hoorde in 3 van de 6 CL wedstrijden bij de uitblinkers en zijn concurrent Klaassen speelt vele malen slechter. Je heb dit soort gasten nodig als je wat wil bereiken in de CL.

19-02-2022 12:38

Sambavleugels +18734

Helemaal niet. Hij verprutst kansen, is ietwat wisselvallig en moet zich qua eindproduct zwaar verbeteren (vooral de rust behouden, maar hij speelt aardig tot goed. Veel en veel beter dan Klaassen in elk geval, die op voetballend vlak weinig tot niks toevoegt. Graaf en Berghuis vormden een sterk middenveld en zijn de reden dat we stukken beter zijn dan vorig jaar, waar de aantrekkelijke wedstrijden in de tweede seizoenshelft op een hand te tellen waren. Graaf is de enige die weleens verticaal passeert, is altijd aanspeelbaar, goed in de combinatie, draagt defensief bij en is een atleet. Vorig jaar was ie de enige die het voetballend vermogen op het middenveld verzorgde. Het is alleen zo dat de lat voor hem zo'n twintig kilometer hoger wordt gelegd dan voor Klaassen.

19-02-2022 12:41

ajax4ever001 +18626

Gravenberch speelt te wisselvallig en is zeker geen speler die er klaar voor is voor een grote stap. Dus banken.

19-02-2022 15:06

Sambavleugels +18734

Puur omdat ie nog niet klaar voor een grote stap is laat je 'm banken? Wat voor logica is dat? Dus als Martinez misschien nog niet klaar zou zijn voor een City moet ie maar banken?

Als de concurrentie beter is mag iemand banken. Op dit moment is dat niet het geval. Kudus is niet fit en Klaassen is niet beter.

19-02-2022 15:29

Koningtoto +60642

Gravenberch nooit meer opstellen.

19-02-2022 11:57

NeeI +107936

Zo, dit zijn wel teksten hoor. Misschien kun je het eens toelichten.

19-02-2022 13:34

Flaco +19583

Het team moet worden voorbereid op de wedstrijden in de CL. Dan moet je starten in je sterkste opstelling en dat is naar mijn mening met Gravenbergh. Het feit dat hij zijn contract niet verlengt is geen reden om hem niet op te stellen. We spelen voor de prijzen en kinderlijke emoties mogen daar geen enkele rol bij spelen. We hebben weer een kans om geschiedenis te schrijven en daar moet alles voor wijken.

19-02-2022 11:38

insectenverdelg +23512

Daarnaast herft hij ook nog 1 jaar contract en wil je m zo goed mogelijk verkopen. Je hoopt er toch nog wel 30M voor te vangen oid.

19-02-2022 11:45

oudzuid2 +7294

zou wel weer typisch Ten Hag zijn om Gravenberch te 'belonen' met een basisplaats nu ie niet wil bijtekenen

19-02-2022 11:38

Ajax95Duivendrecht +24166

AD... Dus dan kun je verwachten dat Klaassen gewoon basis staat

19-02-2022 11:35

insectenverdelg +23512

Tenzij Aad zometeen Klaassen in de basis zet.....

19-02-2022 11:44

NeeI +107936

En terecht.

Helaas brengt t AD dit. Dus Davy zal gewoon in de basis starten.

19-02-2022 11:32

Sambavleugels +18734

Vrees het ook. En dan waarschijnlijk tegen Benfica ook..

19-02-2022 12:05

Tiberio +242

gravenberch lekker op de bank wil toch niet bijtekenen

19-02-2022 11:31

Juichtoon +32678

Klaassen in de basis dus ..:-).

19-02-2022 11:25

Berghuis +14373

Ik verwacht dat Gravenberch juist het slachtoffer word door de perikelen rondom zijn transfer na Bayern München. Als Ajax dat z.s.m rond krijgt kan Ajax beter de aandacht verleggen na een andere optie voor komend seizoen.

19-02-2022 11:25

Nr.10 +111510

Het is inmiddels toch wel duidelijk dat Ten Hag niet op die manier werkt. Mazraoui blijft ook gewoon staan, en Brobbey kreeg vorig jaar gewoon speeltijd toen hij al getekend had bij de vieze energiedrankjes.

19-02-2022 11:30

Berghuis +14373

Ik vind het contrast met Mazraoui en Rensch véél groter als dat tussen Klaassen/Berghuis en Gravenberch. We spelen de laatste weken zelfs beter zonder Gravenberch..

19-02-2022 11:32

Nr.10 +111510

Zou mij ook niet verbazen als Klaassen weer naar de bank gaat. Maar toch zou ik het niet erg vinden als het blijft staan zoals de laatste twee wedstrijden. Beide wedstrijden waren we fantastisch, en had Berghuis daar een belangrijke rol in op de positie van Gravenberch. Klaassen voegt minder toe aan het spel dan Gravenberch, maar hij maakt wel goals, en als je dan dus Berghuis hebt die de rol van Gravenberch zó goed invult, waarom zou je dan niet Klaassen als extra doelpuntenmaker opstellen?
Maar goed, ik vind het ook begrijpelijk als Gravenberch er weer in staat en Berghuis teruggaat naar 10. Wel jammer voor Berghuis, want daar komt hij veel en veel minder aan de bal.

19-02-2022 11:13

Nr.10 +111510

PS laatste drie wedstrijden, tegen Heracles speelden we ook al met Alvarez-Bergosso-Klaassen

19-02-2022 11:16

Ferd +38589

AD denkt … dus Klaassen speelt. En maar goed ook, Ryan alleen nog maar opstellen als het echt niet anders kan. Die gaat aan het eind van het seizoen toch naar Bayern.

19-02-2022 10:51

Sambavleugels +18734

En lekker z'n waarde naar beneden halen. Slim

19-02-2022 12:06

vandenhaas4 +15105

Het mino-argument. Vandaar dat de interesse van meerdere clubs nu in de publiciteit is

19-02-2022 12:08

Libero +19199

De interesse is er omdat hij als groot talent veel speelt en als je hem nu gaat banken zal dat de onderhandelingspositie van Ajax inderdaad zwakker maken. Is geen raketwetenschap, dit.

19-02-2022 12:39

Ferd +38589

een paar wedstrijdjes op de bank maakt hem niet minder waard. Hij heeft het hele seizoen in de basis gestaan, als je hem nu 3 wedstrijden laat banken gaat er niets van zijn waarde af. Maar goed, dat is waarschijnlijk te hoog gegrepen voor je.

20-02-2022 06:20

koenos1 +7961

Niet verlengen van Gravenberch en met oog op een transfer, lekker laten banken

19-02-2022 10:51

Ajax4ever86 +3967

Met het oog op een transfer??? Hij voegt gewoon niks toe en behoort gewoon niet tot onze beste middenvelders. Dat is de reden dat hij op de bank moet!!

19-02-2022 11:30

koenos1 +7961

Mee eens!

19-02-2022 11:57

3*stars*3 +23546

Die Inan is AD clubwatcher van Ajax maar kan beter Twente of Heracles weer gaan volgen.
Nog nooit een Ajax clubwatcher meegemaakt, die er zovaak naast zit.

19-02-2022 10:46

AFCACruijff14 +162320

Mooi, dan zit Gravenberch dus op de bank en speelt Klaassen.

Zou ook schandalig zijn als Ten Hag na zulke goede wedstrijden nu Davy eruit haalt. Ajax draait als een malle en optie 2 wil de club verlaten.

19-02-2022 10:28

Msc +14160

Je zou berghuis nog steeds prima an de linkerkant kunnen laten staan en Ryan als 10…

19-02-2022 10:40

AFCACruijff14 +162320

Ryan als 10? Noem 1 kenmerk dat hij van een 10 heeft.

Berghuis-Alvarez-Klaassen loopt als een malle. Lekker zo laten.

19-02-2022 10:44

Nr.10 +111510

@msc, inderdaad, waarom Gravenberch op 10? Hij is gewoon heel belabberd voor de goal, terwijl Klaassen regelmatig scoort.

19-02-2022 11:15

Msc +14160

Volgens mij speet Ryan al langere tijd als een soort 10… ik zie berghuis als LM meer toevoegen dan Ryan vanaf die flank want ik vond Ryan op LM met Nico op Lb beter. Het hangt niet van 1 positie af..

19-02-2022 11:22

Qifesh +24917

Lijkt me een goed experiment Msc, gewoon eens kijken wat er gebeurt als je hem daar de tweede helft inzet voor Klaassen, als het niet loopt kun je m zo weer switchen met Berghuis

19-02-2022 11:25

Msc +14160

Ik vind de toegevoegde van Ryan op LM in de eredivisie te klein en die van berghuis aanzienlijk hoger.
In de CL kan dat zomaar anders zijn.

19-02-2022 11:28

Rikkie66 +22850

Met de ontwikkelingen rondom zijn contract heb ik liever dat Klaassen speelt. Zo'n geweldige vorm heeft Gravenbergh nu ook weer niet. Sterker nog Berghuis doet het beter op zijn positie.

19-02-2022 10:27

Jeffreym +1324

Er staat een fout in de vermoedelijke opstelling. Daar staat Klaassen ipv Berghuis.

19-02-2022 10:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.