Van Persie nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord

door Jari Perridon 123

Bron Feyenoord

Van Persie nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord

door Jari Perridon 123

Bron Feyenoord

Laatst geüpdatet

Robin van Persie is officieel aangesteld als de nieuwe hoofdtrainer van Feyenoord. De oud-speler van de club neemt het roer over van de ontslagen Brian Priske die het niet heel lang volhield in De Kuip. Na aanhoudende slechte resultaten werd de Deen ontslagen door Feyenoord.

Van Persie begon dit voetbalseizoen aan zijn eerste klus als hoofdtrainer van een club. In de zomer van 2024 werd de oud-prof aangesteld als hoofdtrainer van sc Heerenveen. Hij stond 23 Eredivisie-wedstrijden aan het roer bij de club uit Friesland. In die duels boekte hij veel wisselende resultaten. Na zeven overwinningen, zes gelijke spelen en tien verliespartijen is sc Heerenveen terug te vinden op de negende plaats in de Eredivisie en moet de club op zoek naar een nieuwe coach.

Volgens de NOS gaat de 41-jarige Van Persie een contract tot medio 2027 tekenen bij Feyenoord. Van Persie kwam tot 122 optredens voor Feyenoord, verdeeld over twee periodes. Na minder dan een jaar keert hij terug bij de club waar hij vorig seizoen nog trainer was van Feyenoord O19. Rene Hake wordt de assistent van Van Persie.

Behoorlijke opgave voor Van Persie

Van Persie zal zich met Feyenoord gaan richten op de derde plaats in de Eredivisie. Aan het begin van het seizoen hadden de Rotterdammers zich iets anders voorgesteld, maar een plek bij de eerste twee van de Eredivisie lijkt niet realistisch meer. De achterstand op nummer twee PSV bedraagt momenteel negen punten.

Feyenoord is terug te vinden op plek drie in de Eredivisie, maar FC Utrecht, AZ en FC Twente hijgen in de nek van de Rotterdammers. Het is nu aan Van Persie om Feyenoord op die derde plaats te houden om zo in ieder geval de voorrondes van de Champions League te halen. Van Persie zal op 1 maart zijn eerste wedstrijd aan het roer staan. Dan neemt Feyenoord het in de eigen Kuip op tegen NEC.

Lees meer over:
Plaats reactie

Hijosdedioses +6691

Laat Heerenveen in de steek. Betere start is nieuwe seizoen.

25-02-2025 22:40

Yeshyeshyall +10983

Ik vind het wel een sympathieke vent (geworden), had nou niet het idee dat het bij Heerenveen zo goed liep maar op zich geloof ik wel dat hij een sympathieke aanvallende spelopvatting heeft. Als hij de grote talenten bij Feyenoord aan de praat krijgt zou het in theorie best goed uit kunnen pakken. Uitdaging is dat zijn visie icm jong talent en de huidige blessures waarschijnlijk vrij veel puntverlies gaan opleveren en dan zijn de rapen alweer gaar

24-02-2025 20:31

Bruno04 +15800

Had vroeger een hekel aan de arrogante van Persie. Tegenwoordig kan ik hem prima hebben. Enthousiaste jongen en dat arrogante is er een beetje af. Natuurlijk een wereldspeler geweest dus hoop uiteindelijk wel dat hij een goede trainer word. Hebben we er helaas te weinig van in Nederland van zijn lichting.

Zou ook heel goed zijn voor het Nederlandse voetbal.

24-02-2025 19:22

MinionBazz +75

Maak er maar een Kuyt bij ADO scenario van

24-02-2025 18:28

erwtenpeller +2039

Zo van dat geouwehoer zijn we ook weer af.

24-02-2025 17:51

ajaxwestland09 +29038

Zat even op espn te kijken naar de persco 😂 tenenkromend

24-02-2025 16:54

Balgevoel +30951

Dit gaat gierend mis. Het tijdperk Te Kloese in Rotterdam is eindig, dit is de laatste etappe. Als je ziet hoe naïef Van Persie bij Heerenveen begon...

24-02-2025 16:43

Qajax +782

Mooi voor ons, kunnen we ook weer beetje om 010 lachen!

24-02-2025 15:03

Lavie +2326

Rene Hake heeft het goed gedaan bij GAE, maar die draaien nu ook best goed. Onze overwinning gisteren was best wel een beetje geflatteerd. Als assistent van ten Hag is het niet echt iets geworden. De kans op succes op succes als assistent van Robin moeten we afwachten. Het is niet de voltreffer zoals met Slot.

Mijn gevoel zegt dat we van Feyenoord geen last meer gaan hebben.

24-02-2025 13:43

AlexIbarra +19293

Betaalt Feyenoord wel netjes een flinke afkoopsom aan Heerenveen?
Geld zat met al de CL premies..

24-02-2025 10:21

tripleA +3916

Van Persie speelt naïef kamikazevoetbal. Daarbij schijnt hij zich bij Heerenveen onhebbelijk gedragen te hebben en alleen op een eilandje te opereren. Dit lijkt mij een drama in wording.

24-02-2025 10:05

Balgevoel +30951

Mij ook. Liet bij Heerenveen verdedigers instappen met veertig meter in hun rug. Zal best een talentvolle trainer zijn, maar bij Feyenoord is het momenteel geen bouwen, maar consolideren. Ik voorspel cabaret.

24-02-2025 16:45

seerseker +881

Van Persie mag ervaring opdoen bij Feyenoord. Is dat nou een Nederlandse topclub?

24-02-2025 05:46

Mijnclub33x +9987

Beginnend trainer v. Bommel, v. Nistelrooij bij PSV, het ging allemaal mis.
v. Persie is een complete softie, alleen al dat geklooi met keepers, naïeve spelbenadering met spelers die dat niveau niet aankunnen. Hij is een beetje de Basten onder de trainers die het ook niet redde bij Heerenveen.

24-02-2025 00:39

Mijnclub33x +9987

Ik ben er bijna zeker van dat Bosschaart een veel betere optie is dan v. Persie. Wat zegt een papiertje nou of je dan het eerste mag trainen of niet. Wat ik van Bosschaart gezien heb in de media is dat hij betrouwbaar en nuchter overkomt. Ik had B. het seizoen laten afmaken en aan het eind van het seizoen dan bekijken of Fnoord dispensatie kan krijgen voor B.

24-02-2025 00:56

Aurelius1 +19736

Er is geen verband tussen beginnende trainers en resultaten, dat is weer het zoveelste fabeltje. Cocu, de boer, van bronckhorst etc. wonnen allrmaal het landskampioenschap.

24-02-2025 08:40

Mijnclub33x +9987

Hebben alle drie geen club of worden er na een paar maanden uit gebonjourd.

24-02-2025 13:22

Aurelius1 +19736

Ik mag die bosschaart wel. Van persie vind ik een beetje een engerd en onbetrouwbaar. Die lijkt een rol te spelen.

23-02-2025 21:47

TeringHenkie +28586

Heb je wel gezien hoe die Boschaard eruit ziet?

Over een engerd gesproken!!

24-02-2025 13:26

Aurelius1 +19736

Omdat ie een baard heeft? Achterlijke opmerking als je denkt dat iemand een engerd is door hoe ie eruitziet.

24-02-2025 13:34

TeringHenkie +28586

Engerd
Engerd logo #1010
1) Akelig iemand 2) Akelig mens 3) Akelig persoon 4) Akelige man 5) Creep 6) Griezel 7) Griezelig mens 8) Griezelig persoon 9) Griezeltje 10) Kwal 11) Man om bang voor te zijn 12) Mispunt 13) Naar schepsel 14) Naarling 15) Onaangenaam persoon 16) Raar iemand 17) Rare kerel 18) Rotzak
Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/Engerd

Met die haatbaard is het een griezel 1ste klas.

24-02-2025 13:41

Aurelius1 +19736

Ik zou zeggen dat jij een nog veel grotere griezel bent, en dat blijkbaar zonder zogenaamde 'haatbaard'.

Veel succes in je leven als je denkt dat mensen goed of slecht zijn door wat ze dragen. Ik hoop dat je tegen de verkeerde stuit omdat je vanuit stupiditeit oordeelde dat een goed mens geen baard draagt.

24-02-2025 13:50

TeringHenkie +28586

"Veel succes in je leven als je denkt dat mensen goed of slecht zijn door wat ze dragen."

Waar zeg ik dat hij goed of slecht is? En is dit een bedreiging van je dat je hoopt dat ik klappen krijg? Ik zou dit eigenlijk moeten rapporteren, maar toe maar weer!

EngerD

24-02-2025 14:05

Nr.10 +111506

Prima, laat Feyenoord maar een onervaren trainer nemen. En eentje met heel veel krediet, zodat hij het echt lange tijd slecht kan doen voordat ze hem eruit gooien.

23-02-2025 21:04

Aurelius1 +19736

Wat is nou het verschil in kwaliteit tussen Bosshaart en van persie? Op basis van welke objectieve maatstaf wordt bepaald dat van persie beter is? Precies, op basis van sentiment dus, en het feit dat Te kloese zijn positie wil behouden/redden, en dat gaat net iets beter door een zogenaamd 'clubicoon' aan te stellen, of tenminste, hij denkt dat.

Maar we moeten van de gelovigen hier vooral blijven geloven in de narratiefjes van de media, en de luchtballon van het trainerschap, waarbij besturen zogenaamd op basis van rationele overwegingen en doordachte beslissingen mensen aannemen.

Het is een sentimentenkermis, en jullie zijn daar onderdeel van.

23-02-2025 18:30

401Middenweg401 +6055

Volgens de KNVB heeft de een zijn diploma niet en heeft de ander zijn diploma wel. Dat lijkt me een behoorlijk objectieve maatstaf.

23-02-2025 19:46

Aurelius1 +19736

Dat is niet de vraag.

23-02-2025 20:33

401Middenweg401 +6055

Vraag: Op basis van welke objectieve maatstaf wordt bepaald dat van persie beter is?

Antwoord: op basis van zijn diploma's.
Het is net als bij het zwemdiploma, Aurelius. Over het algemeen kan iemand met een C-diploma beter zwemmen dan iemand die zijn A nog moet halen.

Iemand die de universiteit heeft afgerond is doorgaans op zijn vakgebied beter opgeleid dan iemand die zijn lagere school niet heeft afgemaakt.

Dat daar allerlei nuances inzitten en dat het antwoord jou niet zint, dat maakt het niet dat het geen antwoord op je vraag is. Dan moet je je vraag maar beter stellen.

23-02-2025 20:38

Aurelius1 +19736

"op basis van zijn diploma's."

O ja?

"De club denkt juist dat het niveau bij Heerenveen belemmerend werkt voor Van Persie. Met andere woorden: hij kon er zijn visie niet implementeren, omdat hij een hoger niveau is gewend. De verwachting is dat dit bij Feyenoord met betere spelers wel moet kunnen."

23-02-2025 20:40

401Middenweg401 +6055

Zeker. Hij heeft een hoger niveau dan Bosschaart. Want hij heeft zijn diploma. Wat jouw tekst daar mee te maken heeft is dan weer volledig onduidelijk.

23-02-2025 20:42

Aurelius1 +19736

Dit is ook de reden die de clubleiding heeft gegeven? Aha...

23-02-2025 20:55

401Middenweg401 +6055

Geen idee. Maar het doet er ook niet toe. De KNVB heeft vastgesteld dat Bosschaart niet goed genoeg is om langer dan 60 dagen trainer van Feyenoord 1 te zijn. En Van Persie is dat wel. Objectief bemeten, zoals je vroeg.

23-02-2025 20:57

Aurelius1 +19736

Dat is een antwoord op de vraag:
"waarom krijgt van persie de voorkeur boven Bosschaart"

De vraag is:

"Wat is nou het verschil in kwaliteit tussen Bosshaart en van persie? Op basis van welke objectieve maatstaf wordt bepaald dat van persie beter is?"

23-02-2025 20:59

401Middenweg401 +6055

Ja, zo lusten we er nog wel een paar. Waarom is iemand met een VWO diploma met een NG beter in wiskunde B dan iemand die kader heeft gedaan? Omdat de ander daar, objectief, op hoger niveau in is opgeleid, zoals je kan zien aan de diploma's. Als je dat soort dingen wilt ontkennen, ontken je zelf dat er objectieve maatstaven zouden kunnen zijn. Ook best, maar dan is het raar dat je je vraag stelt. Tenzij je er natuurlijk naartoe aan het werken was om je eigen rare trol-riedeltje weer af te steken over trainers die er eigenlijk niet toe doen. Dat zou ook raar zijn, maar is dan weer raar op een andere manier.

23-02-2025 21:04

Nr.10 +111506

@buurman. Don’t feed the troll

23-02-2025 21:06

Aurelius1 +19736

Dat van persie een diploma heeft en bosschaart niet is geen antwoord op de vraag:

"Wat is nou het verschil in kwaliteit tussen Bosshaart en van persie? Op basis van welke objectieve maatstaf wordt bepaald dat van persie beter is?"

En is ook niet door Feyenoord als reden opgegeven om van persie aan te nemen. Dat ie een diploma heeft is een voorwaarde maar niet een reden die door Feyenoord is gegeven waarom ze hem in kwaliteit beter vinden dan Bosschaart.

23-02-2025 21:11

401Middenweg401 +6055

Wie zei dat Feyenoord die bepaling moest doen? Jij vroeg hoe dit bepaald werd, ik zei dat de KNVB dat op die manier bepaald heeft. Je maakt er ineens een hele andere discussie van. Feyenoord kan dat alleen maar bepalen op basis van obectieve metingen van de KNVB, want zelf is Te Kloese volledig incompetent.
Ik denk zelfs dat hij ook geen KNVB-diploma heeft.

23-02-2025 21:15

Aurelius1 +19736

Die bepaling werd in elk geval door meerdere media gedaan, waaronder Driessen.

23-02-2025 21:30

401Middenweg401 +6055

Interessant. Is dat Freud of Pavlov? Ik zeg "incompetent" en jij begint over Driessen...

23-02-2025 21:33

Aurelius1 +19736

Daarom stelde ik ook mede de vraag: waarom vindt men in de media van persie zoveel beter dan bosschaart? Vanwaar de ophemelarij van van persie?

23-02-2025 21:36

401Middenweg401 +6055

Nee, je had het over narratiefjes. Daar ging je vraag niet over, die ging over objectieve maatstaven. Dat je stiekem had ingevuld dat die niet bestaan, dat is iets anders. Maar die bestaan dus wel. In de vorm van KNVB diploma's. Het KAN natuurlijk dat Valentijn gewoon naar de CVs van beide heren heeft gekeken. Objectief dus.

23-02-2025 21:42

Mijnclub33x +9987

Een diploma zegt lang niet alles. Ik ken enkele hoog opgeleide sukkels die nog niet een een ei kunnen bakken en er een klote zooi van maken terwijl iemand met een MAVO/LBO van alle markten thuis is.

24-02-2025 01:02

Mijnclub33x +9987

Hoe lang heeft v. Persie over de opleiding gedaan? Waarschijnlijk een snelcursus omdat hij een bekende voetballer was terwijl Bosschaart als trainer misschien veel betere kwaliteiten in huis heeft en er een paar jaar langer over moest doen.

24-02-2025 01:06

Sytze Vliege +424

Ik vind jouw reacties erg onsympathiek.

24-02-2025 11:29

TheSpecialOne +8934

Er zijn veel trainers in Nederland met het hoogste trainersdiploma die niet erg succesvol zijn als trainer.
Daarentegen zijn er ook trainers met het hoogste trainersdiploma die redelijk tot heel succesvol zijn.
Dus de conclusie is dat het hebben van het hoogste trainersdiploma niet automatisch betekent dat je een goede trainer bent. Kennelijk spelen ook andere factoren hierbij een rol die niet worden onderwezen bij de trainerscursus.

24-02-2025 17:31

TheSpecialOne +8934

Te Kloese is een politicus pur sang. Hij weet dondersgoed dat ook zijn positie onder vuur ligt en wie kan je dan beter als bliksemafleider aanstellen? Juist! Robin Van Persie.
Robin van Persie had moeten bedanken voor deze eer.

24-02-2025 17:23

Aurelius1 +19736

Dat klopt, te kloese is een bestuurlijke overlever. Maar waar zitten we precies naar te kijken? We zitten naar een show te kijken waarbij van alles wordt gezegd op een persconferentie en in de media terwijl de ware intenties en motieven totaal anders zijn. Ook van persie lult en breit er een verhaal voor de bühne aan vast.

24-02-2025 17:28

TheSpecialOne +8934

Het is niet veel mensen gegeven om alle verbanden te kunnen zien die tot een bepaalde situatie leiden. Woorden zijn slechts een rookgordijn, terwijl gedrag altijd het werkelijk verhaal vertelt.

24-02-2025 17:35

Odysseus +14334

🤭🤭😂🤣🤣

23-02-2025 17:33

Gert.P +926

Nu wordt het verschil op de ranglijst wel 20 punten met die kakkerlakken!

23-02-2025 17:28

papflapjes +7218

Ik mis baardman nu al

23-02-2025 16:51

GinoAFCA +14908

Gaat het niet redden

23-02-2025 16:49

henkie58 +2057

Zo’n eigengereid mannetje! Dat gaat helemaal fout! Heeeeerlijk!

23-02-2025 16:38

MarkP +21766

V persie is wel een wereldgozer, maar dit wordt de ondergang van Feyenoord

23-02-2025 16:36

gebakkenperen +3126

Mooi hoor man van de club. Gun het hem wel. Laten we hopen dat ie als coach het stukken minder doet dan als voetballer.

23-02-2025 14:50

pietvanvliet +4430

Best joh. Veel succes, maar niet teveel.

En door.

23-02-2025 14:34

Ajaxrecordmeist +240

Dit is gunstig voor ons... voordat van persie zijn speelstijl heeft ingeslepen, ben je paar weken verder. De kans dat je in die periode tegen een zeperd aan loopt is vrij aannemelijk

23-02-2025 14:14

Bobje99 +7174

Ajax heeft niks meer met Feyenoord van doen. Sterker nog je moet hopen dat ze vanaf nu als een tierelier gaan draaien en van psv winnen.

Neemt niet weg dat ik ook denk dat dit een enorm fiasco gaat worden. Heel rare aanstelling op dit moment.

23-02-2025 22:30

Chalana1984 +4641

Vind het van van Persie toch niet chique om midden in het seizoen met een groot gedeelte van de staf er al weer vandoor te gaan. Opportunisme ten top.

23-02-2025 13:57

behangdelul +32812

Bizarre keuze. Je kan er op wachten dat van Persie gaat sneuvelen ivm te weinig ervaring, te weinig grip op de groep etc. Dan kan Ten Kloese ook vertrekken en dan zijn we weer waar ze thuishoren. Vechtend om een 3e plek achter Ajax. Oh wacht....

23-02-2025 13:48

Tecmessa +1770

Snap niet dat van Persie hier ingetrapt is. Kans dat je met deze selectie en deze staat van fitheid nog CL voetbal gaat halen is zeer klein. Dus dan begin je gelijk met een flinke kras aan je trainerscarriere bij je 'droomclub'. Als je het dan komend seizoen niet gelijk in één keer op de rit hebt, kun je er zomaar snel uitvliegen vanwege die eerdere kras.

En vanuit Feyenoord bezien verbaast het me ook; dit is een wanhoopszet. Kennelijk zijn ze zo bang voor hun eigen fans dat je beried bent om mogelijk een 'clubicoon' vroeg in zijn trainerscarriere kapot te maken. Je haalt hem nu puur binnen obv zijn roem als speler, enorme gok natuurlijk.

Al met al eigenlijk bizar om te zien hoe snel de rollen qua wanbestuur lijken te zijn omgedraaid bij onze beide clubs. Blij dat we aan de goede kant staan!

23-02-2025 13:28

Tommyshelby +129641

Van Persie heeft 6x verloren van Ajax in 1.5 jaar tijd.

Mooi dat Feyenoord hem de kans geeft om deze mooie reeks voort te zetten. 😂

23-02-2025 13:23

Simpelishetmoeilijkst +25357

Tommyshelby,
Een statistics die bekoort. Dankjewel.

23-02-2025 19:57

AJAX020ADAM +6969

Gelukkig hebben ze hem aangenomen, geen ervaring genoeg, het schijnt dat de kroegen in Heerenveen om het te vieren, de hele nacht zijn open gebleven.

23-02-2025 13:22

Mocrodammerr +23056

Vraag me af he. Waarom moet dit op AS?

23-02-2025 13:05

Oxxer +164697 moderator

@Modrodammer

Jij als regelmatige bezoeker zou kunnen weten dat in de rubriek Voetbalnieuws over alle voetbalclubs wordt bericht. FC Kaassoufflé of Feyenoord doet er niet toe, gewoon overslaan als het niet boeit.

23-02-2025 13:08

Mocrodammerr +23056

Haha ik zeg je eerlijk man. Ik zit op de app en scroll enkel naar beneden ipv opzij. Dus m.a.w. ik klik niet op rubrieken.

Thanks voor uitleg

23-02-2025 14:10

Oxxer +164697 moderator

😊, ik zit nooit op de app, ik las veel reacties van bugs e.d.

23-02-2025 14:15

Simpelishetmoeilijkst +25357

Oxxer,
Zijn FC Kaassouffle en Feyenoord niet een en dezelfde club? Althans, dat dacht ik ervan.

23-02-2025 19:59

Dave +5916

Gaat het niet worden geloof me maar.

23-02-2025 13:04

Bollenkemper +667

Ik heb persoonlijk altijd een zwak gehad voor v. Persie. Eén van de beste voetballers waarmee ik opgegroeid ben en qua persoonlijkheid ook gewoon een fijne gast. Voor z’n carrière was het beter geweest om eerst naam en faam op te bouwen bij Heerenveen. Hij is een man met een eigen visie en blijft dichtbij zichzelf. Ik hoop dat deze stap niet te vroeg voor hem komt.

23-02-2025 13:03

AlexLitmanen10 +14429

Wanhoop.
Half jaar matig gedaan in Heerenveen.
9-1 verliezen en nog een lul verhaal ophangen.

Dit gaat niet goed aflopen

23-02-2025 12:56

3*stars*3 +23524

Ze weten het daar niet meer en doen maar.
Inspelen op de sentimenten en hopen dat ze fans rustig kunnen houden met een Feyenoorder.
Nog steeds verblind door de Slot jaren (+Az werknemers /scoutingslijst) en een lucky CL campagne.
Maar die club is nog zieker dan ze denken.
Kwestie van tijd voordat het weer een stabiele subtopper gaat worden.

Overigens is RVP een Feyenoorder maar toch in niets een Feyenoorder.
Niet qua gedrag, speelstijl als speler, geen goor en plat Rotterdams accent.
Het is dat hij daar is geboren maar RVP vond ik altijd in heel veel dingen een Ajax type.

23-02-2025 12:45

DouweVanPelane +337

Inderdaad, veel te fatsoenlijk voor het gros van de fans en clubmedewerkers.

23-02-2025 12:54

AlexLitmanen10 +14429

De club is niet ziek.
Het is gewoon geen topclub.
Ze moeten blij zijn met een derde plek. Meer zit er gewoon niet in (behalve soms incidenteel als alles samenkomt eens in de 20 jaar)

23-02-2025 12:57

behangdelul +32812

Nou over dat accent…

23-02-2025 13:19

3*stars*3 +23524

AlexLitmanen10 Nou, het beleid rammelt aan alle kanten maar elk sportieve succes is weer een pleister.
Maar dat filmpje van BOOS met “supporters” die wat macht hebben en de club die er niets aan doet…
Dan ben je toch echt wel ziek.

@behangdelul, ik kan prima naar hem luisteren als ik hem langs zie komen.
Bij types als Been of de Wolf, haak ik heel snel af.

23-02-2025 13:37

behangdelul +32812

persoonlijk geen fan van dat "gucci-schoudertasje-ik-ben-een-leeuw-van-de-atlas"-accentje.

23-02-2025 13:41

Schip +23554

Hij heeft een mooie spelopvatting - duidelijk een Wenger stempel - maar echt goede coaches halen het uiterste uit een groep. Persie wilde enkel het uiterste uit zijn spelopvatting halen. Contract met Slot kan niet groter.

Ze hopen op zoiets als met Gio vermoedelijk. Ik denk alleen dat Gio veel meer people manager is. Anyway, het zal.

Zoals hieronder gezegd: zolang ze de lampies pakken vind ik het gescheten.

23-02-2025 12:44

Ajax4proud +10887

Het zal mij benieuwen of dit de goede keuze is. Hetzelfde was ook de vraag met Farioli maar die was al bij meerdere clubs trainer geweest en zelfs dat was eigenlijk een grote gok.

Hij wordt natuurlijk gezien als de verlosser van Feyenoord. Heeft de jeugd getraind en goede resultaten gehaald maar dat is nog geen garantie voor een succes bij Feyenoord. Dat wordt afwachten.

Hoe lang krijgt hij de tijd en mocht hij verliezen, hoe vaak mag hij achter elkaar verliezen en of puntverlies lijden. Vast vaker dan Priske.

23-02-2025 12:42

Dit is mijn club +10292

Zolang hij die wedstrijd in Rotterdam tegen die boeren wint vind ik het prima.

23-02-2025 12:38

Craain +4973

In het begin, eerste drie wedstrijden, zal van Persie het wel aardig doen daarna wordt het moeilijk.. gebrek aan ervaring, tactisch, media en groepsproces.

23-02-2025 12:34

Ajax4proud +10887

Dit eigenlijk, wie weet is het ook een talent als trainer.. maar een goede paard is nog geen goed ruiter. Ajax heeft hetzelfde mee gemaakt met Marco van Basten.

23-02-2025 12:37

Craain +4973

Klopt in het begin kijken alle spelers tegen van Persie op... Het motiveert hen extra om goed te presteren.. na een tijdje hebben ze het wel door... Dan wordt het moeilijk.

23-02-2025 12:51

AjaxMadrileen +758

Het lijkt wel of Feyenoord hetzelfde doormaakt als Ajax de afgelopen jaren:

Ajax
- Succescoach: Ten Hag
- Opvolger met veel verwachtingen: Schreuder (na een half jaar ontslagen)
- Oud-speler: Heitinga

- Succescoach: Slot
- Opvolger met veel verwachtingen: Priske (na een half jaar ontslagen)
- Oud-speler: Van Persie

Dat zou betekenen dat van Persie een half jaartje de kans krijgt en dan komt er een opvolger ala Steijn. Laten we het hopen.

23-02-2025 12:34

Craain +4973

Zet Maduro, van het Schip maar bij... Welke oud top spelers doen het goed bij hun clubs? Heel weinig...

23-02-2025 12:36

Simpelishetmoeilijkst +25357

AjaxMadrileen,
Goed idee voor die club, op den duur Steijn. En wij denken nu aldatbhet daar een zooitje is…….

23-02-2025 20:03

AlexIbarra +19293

Steijn weet daar vervolgens wel de laatste plaats vast te houden om na degradatie het eerstvolgende seizoen heel knap bijna weer te promoveren. Bijna.

23-02-2025 20:09

WZAWZDB33 +863

Dit wordt lache..

23-02-2025 12:33

OpaHooligan +4028

Mijn eerste reactie is: Tweede plaats is zeker nu dit seizoen. Robin van Persie gaat Feyenoord redden zeker? Nauwelijks ervaring en deed het bij Heerenveen gewoon slecht. Prima gedaan, Rotterdam!

23-02-2025 12:20

FCDuivendrecht +5487

Als er bij Feyenoord geld beschikbaar is doen ze nog veel gekkere dingen. Het wanbeleid bij Ajax is daar niets bij.

23-02-2025 12:13

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25436

Is AS nu in ene FR12??

23-02-2025 12:12

Raydo +1523

Ontslagen/nieuwe trainers in de Eredivisie worden altijd gemeld op AS.

23-02-2025 12:28

RJB1979 +25867

Zelfs bij TBS12 kijken ze met argusogen naar deze aanstelling.

23-02-2025 12:07

KJHuntelaar +3679

Kamikazenvoetbal de komende weken in Rotterdam dus, zou geniaal zijn als dit ze de 3e plek kost.
Ook heel blij dat ze niet voor Simonis zijn gegaan. Dan hadden ze wel een zeer talentvolle jonge trainer binnen gehaald.

23-02-2025 11:53

Vak420 +972

Ze staan zo ver achter dat ze in principe geen bedreiging zijn voor de 1e of 2e plek voor Ajax. Dan mogen ze daar in Rotterdam Zuid prima derde worden, uiteindelijk voor de kwalificatie voor de Champions League en daarmee de coëfficiënten het beste.

23-02-2025 12:50

KleineReus +6552

Het afbreukrisico is enorm. Ik heb zo'n vermoeden dat Van Persie de zoveelste gaat worden in het rijtje van ex-topvoetballers die veel te snel een club toegewezen krijgen die ze op basis van hun cv als trainer nog niet verdienen. Met name aanvallers lijken toch vaak het minst geschikt.

23-02-2025 11:52

Linksbuiten +1810

Mijn eerste reactie was keihard lachen om een keuze die voor de bühne gemaakt lijkt en gedoemd lijkt te mislukken, want op basis van wat wordt Van Persie in godsnaam hoofdtrainer? Maar goed, ik wil het niet jinxen, voor hetzelfde geldt doet hij het straks fantastisch. We zullen zien.

23-02-2025 11:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.