Van der Vaart: 'Mits fit ben ik nog goed'

door SJvanveen 29

Van der Vaart: 'Mits fit ben ik nog goed'

door SJvanveen 29

Laatst geüpdatet

Rafael van der Vaart wil nog niet stoppen met voetballen. De ex-Ajacied vindt het spel te leuk en gaat nog minimaal een jaar door, het liefst in Denemarken.

Dit stelt de middenvelder tegenover het Algemeen Dagblad. Afgelopen seizoenen kwam hij in een verre van succesvol dienstverband uit voor FC Midtjylland. Nu wacht mogelijk een transfer naar Esbjerg, een Deense promovendus waarbij de vriendin van Van der Vaart ook handbalt. 'Privé zou dat de mooiste oplossing zijn', tekent Van der Vaart op.

Waarom hij door wil? Plezier, zo stelt hij. En omdat hij nog voor veel teams van waarde denkt te kunnen zijn. 'Mits fit ben ik nog goed. Dat wil ik nog gewoon laten zien', is Van der Vaart stellig. 'Hoe fit ik ben? Ik moet natuurlijk wel een goede voorbereiding draaien, want wedstrijdfit ben ik niet.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Mits fit. Misfit?

31-05-2018 08:37

3*stars*3 +23523

Mits fit, is RvP nog steeds nr1 spits van oranje.....
Gewoon triest geval die Raffie.
Als ze jou in Denemarken al niet serieus nemen en je het moet doen met potjes in de reserveligaen....
Financieel zit hij sowieso top maar sportief is het gewoon een anti-climax maar hij voelt gewoon niet dat hij alleen maar aan het wegglijden is, triest...

29-05-2018 20:39

Ajax_026 +3082

RvP is klaar vriend. Eerst volgende toernooi is zo ver weg dat je gewoon moet door selecteren en andere spelers moet opleiden. op dit moment is Depay gewoon de beste keuze. ik zou RvP niet eens meer oproepen tijd voor de volgende generatie.

30-05-2018 08:43

ajaxinho +13

Haal hem gewoon als reservespeler.
Met de aankoop van reservespeler Heitinga haalden we een jeugdtrainer binnen.

Deze spelers kunnen de toptalenten mentaal voorbereiden op het topvoetbal.
Als ze tactisch en technisch tekortkomen, moet je specifieke assistenten naast ze zetten.

29-05-2018 20:38

WinstonWeed +2

Wtf?????
Moesten ze eerst iemand die niet eens meer kon rennen een duur spelers contract geven voordat ze hem een trainer konden maken???
Wat een logica zeg....

30-05-2018 14:47

Oempaloempa +1478

Kijk eens. Niet iemand om af te zeiken.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rafael_van_der_Vaart

29-05-2018 20:37

3*stars*3 +23523

'It ain't where you from it's where you at'....

29-05-2018 20:43

Ajax#1900 +1

Dan is hij al een jaar of 5 niet meer fit.

29-05-2018 18:19

Freddy Al +11

Ik vond hem een geweldige speler bij ons, HSV en Tottenham,graag zou ik hem in een technische functie bij de jeugd terugzien.
Een speler die op en top liet zien waar het bij Ajax om gaat, daarnaast een sympathieke gozer.

29-05-2018 17:33

SjaakWolfs +4

Raffie was een geweldige voetballer, maar geen echte prof en zeker geen voorbeeld voor de jeugd. Als je hem hoort praten bij de NOS (ook dit jaar weer analist bij het WK), dan komt er toch niet heel veel zinnigs uit, met alle respect. Een goed paard maakt nog geen goede ruiter, zullen we maar zeggen. ;)

29-05-2018 19:05

AjaxCitizen +2163

Ja. Voor Fc Bitterbal en Frikadel misschien. VDV had heel veel talent, alleen nooit echt als sportman geleefd. Dan lijkt het mij stug dat hij nog fit kan raken om op niveau te komen.

29-05-2018 16:12

Bensco +7175

Die uitspraak is echt uit zijn verband gerukt maat. Ik snap niet dat mensen de kant van Maxim Hartman kiezen, een man die niks met sport heeft gedaan, terwijl een Ajacied als VDV de grond in wordt getrapt omdat hij zegt dat hij af en toe frikandel eet.

29-05-2018 19:03

Dennish +3501

Bensco je hebt gelijk. Men heeft liever dat sporters zeggen wat ze moeten zeggen en dan dus ook gewoon glashard moeten liegen. Zie een Labyad en Duarte die tot het officieel was keihard moesten liegen.
Van der Vaart had naar Ajax moeten gaan ipv naar HSV de 2e periode. Dat is zijn fout geweest en nu is het roemloos afgelopen. Dat frikandellen verhaal moet ook maar eens afgelopen zijn indd.

29-05-2018 21:16

AjaxCitizen +2163

Diezelfde Ajacied wilde anders nooit terugkomen toen het hem werd gevraagd en we hem best konden gebruiken. Maar toen Ajax weer kwam om hem om advies te vragen, wilde hij zogenaamd wel weer terugkeren en dacht hij dat het telefoontje over hem zou gaan.

Verder is het gewoon zo dat VDV niet als een topsporter leefde. Prima dat hij af en toe van een kroketje en een frikandel hield, maar dat is ook aan zijn lichaam te zien. Hij kan daarom dit soort uitspraken wel doen, maar als hij gewoon eerlijk is tegen zichzelf dan weet hij ook dat hij niet fit kan raken met zijn levenstijl. Op je 35e moet je er echt alles voor over hebben om nog in het profvoetbal mee te doen.

29-05-2018 21:32

Bensco +7175

Moet je nog blij mee zij ook. Zoals Dennish hieronder al aangeeft had VDV terug moeten komen bij Ajax na Tottenham. In die fase had je nog wat gehad aan hem maar na zijn 2e periode bij HSV was het wel klaar met hem. En toen stonden hier een hoop leden te schreeuwen om hem en wouden ze hem allemaal een topsalaris en dik contract aanbieden. Frank/overmars zag zelfs een goede spits in hem. Nou we hebben allemaal gezien wat er van over was.

En hij heeft niet geleefd als een topsporter? Met alle respect maar kunnen jij en ik daar echt een oordeel over geven? Ik sport vrij actief en hanteer een vrij schoon voedingspatroon maar ik benader bij lange na niet het niveau wat een topsporter haalt.

30-05-2018 11:23

Red Devil +3604

Helaas is hij niet fit de laatste jaren dus hij kan beter stoppen en ergens de jeugd gaan trainen met zijn ervaring.

29-05-2018 15:54

Web +178830

Wat was dat een wergaloze voetballer.
Wat heb ik van hem genoten.
Vooral zijn eerste periode bij Hamburg en Tottenham.
Dat blijft in mijn gedachten.
Zijn lichaam zat niet mee.

Als je in een kleine ruimte speelt, en je zet de tegenstander vast, is er geen betere.

29-05-2018 15:52

trainerdv +2

Er is een reden dat iedereen zo rond die leeftijd stopt. Die 'mits' is dan nog maar zelden het geval. Zo zelden dat trainers liever met andere (jongere) spelers in zee gaan ookal zijn ze technisch/tactisch iets minder. Ajax heeft er goed aan gedaan hem niet terug te halen. Als trainer is hij later uiteraard meer dan welkom. Een echte liefhebber, echte Ajacied, vriendelijk en een goede opleiding gehad.

29-05-2018 15:40

WIJSNEUS14 +0

Hoewel er altijd heel negatief over Van der Vaart wordt gepraat vind ik het juist wel mooi dat die jongen zo graag wil blijven voetballen en zich nergens te groot voor voelt. Die gaat voor de liefde in Denemarken spelen en is blijkbaar een echte liefhebber. Vind het spelletje prachtig en gaat graag zo lang mogelijk door als prof. Prima toch?

Natuurlijk, hij had met zijn talent meer uit zijn carriere kunnen halen. Maar ik vond het een schitterende voetballer qua stijl en ik heb van hem genoten toen hij nog wekelijks actief was op de velden. Die jongen was echt exceptioneel goed hoor, maar blijkbaar hebben maar weinig mensen hem live in actie gezien in zijn goede tijden.

29-05-2018 14:31

Web +178830

Ik zal hem nooit uitlachen.
Juist, dat verdiend hij niet.

29-05-2018 15:54

Freddy Al +11

Ik vond hem altijd beter dan Sneijder eerlijk gezegd.

29-05-2018 17:35

Ajax27 +19216

Ik wel, en Jezus wat was hij samen met Sneijder op het middenveld goed. Nooit meer zo'n goed draaiend middenveld gezien als toen, die 2 waren weergaloos, cd Vaart zelfs al wat stapjes verder dan Sneijder in de Ajax tijd.

Hij moet nu gewoon dr eer aan zichzelf houden en niet zoals zoveel duizenden oud profvoetballers... lekker op amateur niveau verder gaan. dan kan ie nog tot zn dood blijven ballen, maar niet als prof, daar moet ie gewoon mee stoppen. Wordt lachwekkend en daardoor vergeet je al snel wat voor topvoetballer het is geweest.

29-05-2018 15:08

Leviathan +168

En hij had 3 4 jaar geleden al bij een middelmatige club moeten gaan ballen dan had hij daar de man nog geweest en wellicht door de vorm ook langer door kunnen gaan gaat nu als een nachtkaars uit en zoals je zegt niemand herrinnert hem straks nog zoals hij was.
.

Vind ik met Ronaldinho ook wel een beetje trouwens die was in zijn hoogtijdagen fenomenaal misschien niet zo effectief als Ronaldo en Messi natuurlijk maar wel een absoluut genot om naar te kijken, maar die ging toch ook al snel bergafwaarts en de jongere generatie zal al niet meer weten wat hij kon. Al was hij nog niet zo slecht als VdV nu is maar hij was de beste van de wereld destijds en heeft dat niveau maar relatief kort volgehouden

29-05-2018 15:37

Web +178830

Ja dat was van een ander nivaeu dan bv Ziyech.

29-05-2018 15:55

EVH +8

Dat was een ander .. wat??

29-05-2018 18:36

Web +178830

Bedankt voor je positieve inbreng weer.

29-05-2018 20:38

RuffRhythim +24837

Mee eens hoor.
En als hij wil blijven voetballen op een voor hem en betrokken club aanvaardbaar niveau, wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Zolang hij zichzelf niet overschat vind ik het prima.

Was gewoon een topper toen hij in zijn beste jaren zat. Al was het alleen maar vanwege die geniale hakbal waardoor ie voor altijd een eindbaas zal zijn. Maar daarnaast ook een meer dan prima aanvallende middenvelder.
Een van de laatste echte nummers 10.

29-05-2018 15:55

Ardoe +578

Je laat voor het gemak maar even weg dat hij zich lange tijd te goed voelde om naar Ajax terug te keren, terwijl Ajax dat oh zo nodig had. Het is bij alle clubs vanaf dat moment niet meer om aan te gluren geweest. En nadat meneer er achter kwam dat ie zelfs niet meer met Betis en Midtjylland mee kon, was Ajax ineens wel weer een optie. Maar toen hadden de heren gelukkig haarscherp in de gaten dat hij niks meer ging toevoegen. Vervolgens trad VdV zielig naar buiten dat de bal bij Ajax lag. Hij heeft meermaals z'n kans gehad, maar hij had andere prioriteiten. Nu dooft zijn carrière als een nachtkaars en dat is eeuwig zonde. Want in tegenstelling tot wat jij klakkeloos aanneemt, was ik enorm fan van hem vanaf het eerste uur. In de jeugd en bij debuut had VdV namelijk nog meer talent en potentie dan Sneijder, de klasse droop eraf. Naar toen het glamourwereldje zich aandiende is het langzaam bergafwaarts gegaan. Waar Sneijder zich bleef ontwikkelen en doorgroeide naar een van de beste spelers ter wereld, bleef VdV altijd maar steken op een bepaald niveau. Het is duidelijk een geval van iemand die altijd op zn talent heeft geteerd en niet heeft geleerd om te vechten en keihard te werken. Dat is op.zich niet erg, maar dan moet hij nu niet het verongelijkte jongetje uithangen. En dat ie nu roept dat ie overal wel voetballen, omdat ie liefhebber is, is natuurijk niet serieus te nemen als geen enkel gerenommeerde club je wil.

Daarom ben ik negatief over VdV. Doe er mee wat je wilt.

29-05-2018 19:11

PetrusKeizer +10739

meer uit zn carriere halen? Hij heeft t bij real goed gedaan, hoor.

31-05-2018 08:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.