'Valencia druk bezig om Cillessen te verkopen'

door Bas Velzel 85

Bron Marca

'Valencia druk bezig om Cillessen te verkopen'

door Bas Velzel 85

Bron Marca

Laatst geüpdatet

Jasper Cillesen heeft te horen gekregen van zijn werkgever Valencia dat hij mag uitkijken naar een andere club. De 33-jarige doelman werd zaterdag uit de selectie gehouden door trainer Gennaro Gattuso en een vertrek lijkt daarmee aanstaande.

Cillessen is bij Valencia één van de grootverdieners en de club moet ruimte vrijmaken in het budget. Dat schrijft de Spaanse sportkrant Marca. Dat de doelman mocht vertrekken bij de club was al langer bekend. Volgens de sportkrant is de keuze van Gattuso om Cillessen niet mee te nemen naar Engeland een teken dat een transfer duidelijk de bedoeling is.

De oud-Ajacied zou zelfs al aan zijn ploeggenoten hebben laten weten dat hij op zoek is naar een nieuwe club. Met het oog op het aankomende WK wil Cillessen meer speeltijd krijgen. Wat hij vanwege blessures en conculega Giorgi Mamardashvili bij Valencia niet lijkt te krijgen.

Geen aanbiedingen

Geruchten gingen dat Cillessen zich op kon maken voor een transfer richting PSV of een terugkeer bij Ajax. Maar volgens Marca heeft Valencia nog geen concrete aanbiedingen ontvangen voor de doelman, die nog een contract voor één seizoen heeft in het Mestalla.

Lees meer over:
Plaats reactie

karlhof +4721

Vertrouwen in Gorter blijven houden is nu het belangrijkste.

01-08-2022 13:12

Erik20 +7393

Cillissen is chronisch geblesseerd tegenwoordig. Als je hem zou halen heb je grote kans dat je uiteindelijk toch weer met Gorter moet spelen. (En daarnaast is hij niet goed genoeg als je een rol wilt spelen in Europa)

01-08-2022 10:45

HenryVakH1972 +1018

Kopen dan! Nu doorpakken Ajax!

01-08-2022 10:28

GinoAFCA +14908

Haha nope

01-08-2022 12:02

Hetzijnmaar +5453

Gewoon Gorter het vertrouwen geven die jongen moet hier ff doorheen
Menzo Sar Onana hebben dit ook meegemaakt
En zijn net zoals velen hier en in de media met de grond gelijk gemaakt
En daarna aansluiten in de polonaise

01-08-2022 10:10

Ron Nieman +250

Unnerstall of Cillessen, dan altijd voor Unnerstall gaan

01-08-2022 04:43

Harold +10581

Jij doet nu net voorkomen of wij nu voor deze keuze staan. Bij mijn weten komt er dit seizoen geen keeper bij.

01-08-2022 08:35

In Bassey we trust +15361

Direct halen.. Mogen hij en Pasveer samen gaan vechten. Kan Steek stoppen en Gorter bij jong keepen, het eerste moet hij maar even uit zijn hoofd zetten na gisteren.

31-07-2022 22:34

Amsterdam90 +8266

Precies! Gorter moet je een jaartje verhuren aan een club onderaan de eredivisie waar hij een basisplek kan veroveren.

31-07-2022 23:23

Masz +3731

Onderaan?
Dan speelt hij in een hele andere rol dan bij Ajax. Bij goahead had hij veel meer clean sheets als bij jong.
Denk niet dat dat handig is

01-08-2022 15:40

Amsterdam90 +8266

Ik wil hem in de eredivisie zien. Bij go ahead speelde hij in de top van de kkd.

01-08-2022 19:23

Been +12546

Zou wel een armoedige move zijn als H2 aanklopt…

31-07-2022 19:57

AlexIbarra +19293

Ik vind hem toch iets te jong voor een keeper van Ajax..

31-07-2022 19:14

frenkiedejong53 +9792

😅😁👍

31-07-2022 22:20

JaapStam +137548

Unnerstall of Cillessen, dan altijd voor Unnerstall gaan!!! Ik heb niks met Cillessen!!! Slapjanus eerste klas en een vreselijke uitstralling heeft die jongen!!! Bah!!!

31-07-2022 18:54

Ferd +38583

Unnerstall of Cillessen, dan altijd voor Pasveer gaan!!!

01-08-2022 09:41

Oxxer +164691 moderator

OT: Ik zat net een paar min Feyenoord te kijken hoorde de commentator zeggen dat Danilo al 3 kansen heeft gemist, hij mag snel gaan scoren zij hebben net een Mexicaan gehaald. Iemand een idee waarom er geen publiek zit in de Pisbak?

31-07-2022 18:31

TontoKarnaggel +42546

Zelfbescherming....

31-07-2022 19:03

sucre +15242

Mag niet van burgermeester, niemand weet waarom geloof ik..

31-07-2022 19:40

frenkiedejong53 +9792

Kun je beter Unnerstall halen, die is een veel betere keeper met fantastische reflexen ondanks z'n lengte. Ja, hij kan niet zo goed met z'n voeten. Maar dat is niet het belangrijkste.
En die komt niet voor de bank. Heb je keeper 1 en 1A.
Nu heb je keeper 1 en 2, met een grote afstand. Heel slecht teken.

31-07-2022 18:20

champhead +14439

Unpopulair opinion: Ik hoop dat Schreuder tegen Fortuna weer kiest voor Gorter.

31-07-2022 18:00

DrFootball +15145

Volledig met je eens! Vertrouwen wint het altijd van afschrijven na 1 wedstrijd. Een eventuele aankoop staat er waarschijnlijk ook niet gelijk.

31-07-2022 18:14

AjaxIsBeast +5975

Alsjeblieft niet zeg. Hij keept de hele voorbereiding al slecht. Het is geen toeval dat ten Hag koos voor Pasveer ondanks alle kritiek.

31-07-2022 18:25

PuurGeluk +4810

Ja ik ook hoor. Nu laten banken zal ervoor zorgen dat ie nooit op niveau komt. Laat maar lekker een paar wedstrijden spelen. Hoe kan die anders vertrouwt raken?

31-07-2022 19:48

Pvt +864

Verhuren aan een andere Eredivisie club. Risico op puntverlies in de eerste wedstrijden is veel te groot met Gorter op doel. Niet alleen vanwege zijn fouten, de organisatie van de verdediging stond ook voor geen meter.

31-07-2022 23:02

frenkiedejong53 +9792

Onpopulair betekent niet automatisch fout.
Ben ik met je eens.
Alhoewel die jongen Nummer 2 word, mag hij niet met dit klote gevoel gaan banken.
Fortuna uit op doel, anders heb je een mentaal wrak als 2e keeper.

31-07-2022 22:23

DankzijCruijff +48731

Niets unpopulars aan. Elke supporter die vrij is van opportunisme of hysterie begrijpt dat zo'n talentvolle jongen juist nu het vertrouwen nodig heeft.

31-07-2022 22:34

MNJ7 +8717

Tegen Fortuna moet je gewoon met Gorter op goal winnen. Zelf gewoon 4 goals maken met zo'n aanval.

31-07-2022 22:41

vandenhaas4 +15105

Even more unpopular opinion: als PSV vorig seizoen een betere keeper had, dan waren ze misschien kampioen geworden. Je kunt het je niet veroorloven om maar iemand op doel te laten schutteren want dat kost je punten. En je mag niet zoveel verliespunten incasseren dit seizoen.

01-08-2022 13:25

Oxxer +164691 moderator

Wedstrijd is geweest het was een harde les, als Schreuder niet doorheeft dat de puzzelstukken niet goed stonden kan hij beter nu zijn contract inleveren. Ik ben geen waarzegger lijkt mij dat het alleen beter kan.

01-08-2022 13:29

vandenhaas4 +15105

Ja maar als je Gorter nog steeds de voorkeur geeft boven Pasveer ben je niet meer geloofwaardig. Dat gaat tegen alle principes van (top)sport in.

01-08-2022 13:32

edalm +4955

Ben geen geen van Jasper. Maar weet ff geen betere optie

31-07-2022 17:50

DrFootball +15145

Sjesus, omdat je geen betere optie weet, halen die handel. Ik ben zo blij dat jij geen TD van Ajax bent.

31-07-2022 18:15

Mokum31 +6141

Kepa Arrizabalaga Maar die gaan ze verhuren aan Napoli

31-07-2022 21:06

Oxxer +164691 moderator

Cillissen zou meteen de beste keeper van de Eredivisie zijn alleen hij is de laatste jaren super blessuregevoelig. Geen goede keus.

31-07-2022 17:47

frenkiedejong53 +9792

Om in Europa verder dan de poulefase te komen heb je meer dan de beste keeper vd ED nodig. En die is hij imo nog niet eens.
Die Benitez gaat de nodige punten pakken voor de Lampen, Unnerstall is een veel betere keeper.

31-07-2022 18:16

FTS95 +16091

Kjell Scherpen had wat mij betreft veel meer kansen moeten krijgen. Was een beest van een keeper, heeft een postuur waar je bang van wordt en heeft ook de uitstraling. Na een paar foutjes direct afgeschreven en hij lijkt daar helaas ook een knauw van te hebben gekregen. Zonde, ik had hem nu graag op goal gehad. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik tot een paar weken geleden ook Gorter fan was. Lekker bijdehante boeven uitstraling en fantastisch op de lijn. Nu weet ik het niet meer, hoop dat hij zich herpakt, want het was een drama natuurlijk

31-07-2022 17:41

Slang +14994

Beest van een keeper? Was een matige subtop keeper at best die opviel omdat hij op jonge leeftijd speelde. Niet per se goed speelde, maar alleen speelde

31-07-2022 17:54

FTS95 +16091

Oneens, Scherpen was onwijs goed

31-07-2022 18:00

DrFootball +15145

Op basis waarvan? Obv welke argumenten moeten we Cillessen halen?

31-07-2022 18:18

Multi +33350

Denk dat Ajax beter voor een 22/23/24/25 jarige keeper kan gaan. Iemand die er direct staat, maar nog wel wat kan groeien. Gorter vervolgens lekker verhuren en dan heb je met Pasveer een prima back-up die dan de beker mag keepen. Vraag is alleen wie je dan moet halen, erg jammer dat ze bijvoorbeeld voor Luís Maximiano te laat zijn.

Keepers waar ik dan aan denk zijn: Alban Lafont, Marco Carnesecchi en Bartlomiej Dragowski.

Eerste 2 zal wel vrij kansloos zijn. Dragowski moest het met een plekje achter Lafont doen die gehuurd was vorig jaar, maar was voorheen toch een groot talent. Misschien dat je die voor een prikje kan overnemen.

31-07-2022 17:35

Bc te P +22130

Ik was zeer gecharmeerd van gorter en was ook blij dat hij naar Ajax kwam. Zag in hem echt de opvolger van onze plaspil. Moeilijk ...

31-07-2022 17:26

Koningtoto +60613

Ik zou hem halen. Uitstraling van een vogel, maar gewoon een enorm betrouwbare keeper als hij fit is. Dan heb je met Pasveer, Stekelenburg en Cillisen drie enorm ervaren en betrouwbare keepers en geef je Gorter de kans tegen de kleintjes. Of je verhuurt Gorter aan een subtopper .

31-07-2022 17:16

behangdelul +32812

3 basisspelers van het Nederlands Elftal worden hier even met de grond gelijk gemaakt, Blind, Klaassen en Cilissen. Maar nee hoor, alle coaches en bondscoaches zien het verkeerd want de reaguurders hier zien en weten het veeeeeel beter. Respectloze droeftoeters hier soms.

31-07-2022 17:11

Carrerdecasp +8167

Een club als Ajax moet investeren in een keeper die zijn rookie-jaren achter zich heeft liggen, maar nog wel kan groeien. Daar mag je nou 15 miljoen tegenaan gooien. Het geld van Schuurs bijvoorbeeld.

31-07-2022 17:10

Stamhoofd +11548

Van mij hoeft Cillessen echt niet te komen, die heeft sinds zijn vertrek bij Ajax geen fatsoenlijk seizoen meer gespeeld.

31-07-2022 17:08

behangdelul +32812

Gelijk halen en Gorter even een seizoen verhuren

31-07-2022 17:06

Berven +277

Misschien kan Ajax Cilessen terughalen.

31-07-2022 16:59

De3mos +12082

Zie graag een keeper komen maar liever niet deze..

31-07-2022 16:49

Wouter.H +11163

Hmm? HAMSTRA??

31-07-2022 16:48

Panna +5055

Hier hoef je toch niet lang over na te denken als je gisteren hebt gezien?

31-07-2022 16:36

Suarez16_ +9300

Cillessen gewoon betrouwbaar. 10 keer liever dan Gorter.

31-07-2022 16:35

DeHeerVanDeMeer +25197

Eerst Pasveer en Stekelenburg oudjes noemen en vervolgens in paniek massaal schreeuwen om 33 jarige Poesje Cilessen..
Is conference league niveau.
Geld beter in een goede keeper van midden 20 steken.

31-07-2022 16:31

SpursAjax +6710

Gorter verhuren en ergens een jaar laten keepen. Cillessen het laten uitvechten met Pasveer en Stekelenburg.

31-07-2022 16:25

thajax +7423

Cillessen als 2e keep achter Pasveer en Gorter verhuren zou ik prima vinden.

Alleen wil Cillessen waarschijnlijk wel spelen met WK pp komst. En zullen Eredivisieclubs na gisteren minder enthousiast zijn over Gorter

31-07-2022 16:01

Slang +14994

Leuk voor AZ. Past daar qua uitstraling ook prima bij

31-07-2022 15:55

Tim.S +3958

Laat hem maar terug komen

31-07-2022 15:54

stopperspil +11203

Pasveer is beter

31-07-2022 15:48

rsvh88 +5479

Eens maar Cillessen is beter dan Gorter. Ik heb liever hem als 2e keeper.

31-07-2022 17:02

stopperspil +11203

Ja eens maar ken zijn salaris niet, misschien een erg dure 2de keeper

31-07-2022 18:02

Dave +5916

Altijd dat negatieve gezeik hier van succes supporters .

31-07-2022 15:39

Altijdindestraat +40234

Wil je even een definitie geven van een succes supporter als de meeste hier het beste nastreven voor Ajax...

31-07-2022 15:46

4Ever14 +6636

Wanneer een grote groep (zie gisteren) alleen maar spelers lopen af te kraken wanneer ze nog niet presteren naar hun verwachtingen in een oefenwedstrijd of zoals gisteren in de JCS, dan geloof ik niet dat hun het beste nastreven voor Ajax.

Om ze supporters te noemen is al tegenstrijdig, aangezien ze de spelers en club alleen steunen wanneer het goed gaat en wanneer het slecht gaat worden de spelers stuk voor stuk als miskopen gelabeld, kortom succes supporters.

31-07-2022 16:03

Altijdindestraat +40234

Dus jij wilt met Schuurs, Pierie, Klaiber, Daramy, Magellan, Regeer, Rensch en Gorter de CL in?

31-07-2022 16:48

Freddy Ax +1387

Van mij hoeft hij niet te komen is een jankerd.

31-07-2022 15:35

DeKenner +9371

Allemaal leuk en aardig voor Cillessen, maar hou hem alsjeblieft weg bij Ajax. We hoeven niet nog een blessuregevoelige keeper erbij die bovendien niet beter is dan Pasveer. Cillessen kan keepen, maar is geen puntenpakker. Gelukkig is er ook helemaal geen interesse van Ajax. Het lijkt meer op vuurtje stoken door AS.

31-07-2022 15:34

OntlastendeMiddenvelder +1987

Onbegrijpelijk dat zo veel reageerders Cillissen níét willen zien komen. Hij is 33, dus zal niet meer duur zijn. En zijn kwaliteiten spreken voor zich. Sowieso beter dan wat we nu hebben. Pasveer doet het uitstekend, maar zal op zijn 38e niet nog een heel seizoen keepen.

31-07-2022 15:34

daansonafca +2223

Cillissen is meer geblesseerd dan dat die speelt en keepers met ervaring hebben we wel genoeg denk ik, en tevens zie ik niet in waarom Cillissen op dit moment beter zou zijn dan Pasveer.

31-07-2022 15:49

OntlastendeMiddenvelder +1987

Als Cillissen een half seizoen kan spelen en Pasveer ook, zitten we goed op het keepersfront. Maar één goede en oude keeper is vragen om problemen. (Ik zeg trouwens nergens dat je hem voor de ervaring moet halen.)

31-07-2022 23:05

behangdelul +32812

Vergis je ook niet in hoeveel reaguurders hier niet voor Ajax zijn of onder de 12 jaar oud

31-07-2022 17:08

sAFCAd96 +1853

Waarom zijn mensen zo negatief rondom het terughalen van Cillessen? Vond het altijd wel een redelijke keeper bij ons, niet buiten proportioneel goed ofzo maar wel gewoon prima. Buiten het feit dat hij vreemde trekjes had zou ik het wel met hem aandurven. Slechter dan Steek en Gorter(nu) zal hij zeker niet zijn.

Verder heb ik hem niet meer gevolgd in het buitenland dus weet niet hoe hij er nu voor staat.

31-07-2022 15:31

Juan62 +46395

ok de keeper vh Nederlands elftal word hieronder flink afgeschreven
Ik zie hem graag bij gebrek aan beter komen

31-07-2022 15:28

AlexLitmanen10 +14429

Cillissen is gewoon beter dan Bijlow. Maar Bijlow heeft de toekomst.

Wij hebben Pasveer, ook prima

31-07-2022 15:32

Juan62 +46395

Bij Bijlow gaat het verkeerd als de spanning toeneemt
Die gozer gaat het niet worden voor Nederland

31-07-2022 15:49

TontoKarnaggel +42546

Bijlow is zo zwaar overhypt, echt bizar. Hij speelt bij feyenoord en de media gunnen die club een "topper", speelde hij bij pakweg utrecht had hij niet eens in de buurt van Oranje gekomen. Gevalletje, clasie, castaignos, vilhena, boetius, kongolo en noem al die "buitencategorie talenten" van feyenoord maar op

31-07-2022 15:52

Ajaxbrl +13859

Haal er maar bij als 2e of 3e keeper, Gorter is namelijk de keeper van Jong....

31-07-2022 15:27

AFCACruijff14 +162291

Ik vind Cillessen gewoon een prima keeper, mag van mij naar Ajax komen als hij weinig kost. Kan je Gorter verhuren, Stekelenburg als 3e keeper en Cillessen/Pasveer mogen het uitvechten.

Ik heb gewoon geen vertrouwen in Gorter voor dit seizoen, dus er moet wat gebeuren. En Cillessen liet in de interlands onder van Gaal nog zien een prima niveau te halen.

31-07-2022 15:27

nightgoat +31195

Jasper zier er graag stoer uit maar hij is het niet.

Ajax heeft een nieuwe échte keeper nodig, geen gemaakte.

31-07-2022 15:17

AFCACruijff14 +162291

Heeft jaren prima voor Ajax gekeept, ook al heeft hij een uitstraling van een zeikerdje.

31-07-2022 15:28

nightgoat +31195

Het kon slechter en verder ís het een zeikerdje en thans niet goed genoeg voor Ajax.

31-07-2022 15:32

Dolblij +45456

Mooie transfer gewenst!

31-07-2022 15:13

Tommyshelby +129638

Lekker terug naar NEC.

31-07-2022 15:09

daansonafca +2223

Dat is leuk voor Valencia, maar ik hoop niet dat dit een serieuze optie voor Ajax is.

31-07-2022 15:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.