Seedorf aangesteld als lid van Raad van Commissarissen Betaald Voetbal

door Jesse ter Haar 71

Bron KNVB

Seedorf aangesteld als lid van Raad van Commissarissen Betaald Voetbal

door Jesse ter Haar 71

Bron KNVB

Laatst geüpdatet

Clarence Seedorf is officieel toegetreden tot de Raad van Commissarissen Betaald Voetbal, zo brengt de KNVB naar buiten. Ruim drie maanden geleden werd de oud-Ajacied voorgedragen als lid van de RvC en tijdens de algemene vergadering betaald voetbal van dinsdag werd de aanstelling officieel gemaakt.

Binnen de RvC is Seedorf vanaf heden verantwoordelijk voor 'de voetbaltechnische portefeuille'. De laatste persoon die de positie invulde, was Han Berger. Hij nam in februari van dit jaar echter afscheid van de functie. Een maand later droeg de KNVB Seedorf al voor als nieuw lid en sinds dinsdag is de opvolging definitief.

Vlak na de voordracht van Seedorf als lid van de RvC reageerde de oud-speler van Ajax al op zijn aanstaande functie. Hij bleek vereerd door de kans. 'Ik dank de KNVB en de RvC voor het vertrouwen en de waardering. Als commissaris kan ik mijn kennis en ervaring delen met mijn collega’s binnen de KNVB met als doel positief bij te dragen aan het spel waar we allemaal zoveel van houden', sprak hij toen.

Seedorf als trainer

Seedorf kent een rijk verleden als voetballer, maar zijn carrière als hoofdtrainer is tot op heden niet erg succesvol gebleken. Hij stond voor de groep bij AC Milan, Shenzhen FC, Deportivo La Coruña en Kameroen, maar echt lang hield hij het nooit vol. Bij de club uit Milaan stond hij - gekeken naar het aantal wedstrijden - het langst aan het roer. Als hoofdtrainer maakte hij er 22 wedstrijden mee, waarbij hij een puntengemiddelde van 1,59 vergaarde.

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

TeringHenkie +28261

Zal mij benieuwen wanneer de eerste irritaties komen met Seedorf binnen de KNVB!

21-11-2024 18:35

vanreenen +10224

Clarence zal het beter doen dan die afgetreden droplul. Trouwens ik vermoed zelfs de verstandigste bestuurder binnen de KNVB.

21-11-2024 18:25

Ghs +414

Mooi. Maar wat jammer dat we deze topper niet bij ons binnen hebben gehaald.

27-06-2023 21:43

Danielson +50165

Echt niet. Wat moeten wij met een betweterige, wijzneuzerige nepfilosoof?

27-06-2023 22:04

hetje +2166

Jij noemt het betweterig ik noem het kritisch.

28-06-2023 06:51

mokum007 +6522

Precies, en dat snap ik nog steeds niet.....

28-06-2023 22:37

AFCAHELLMOND +2240

Lekker de hele dag lullen, echt iets voor Clarence.

27-06-2023 20:23

Koekie87 +20966

Dan kan hij net zo goed aanschuiven bij Veronica offside of programma's zoals Rondo en noem het allemaal maar op.

27-06-2023 21:15

Web +178830

Die weten altijd waar het fout gaat
Maar nooit met oplossingen
Dat gezanik bij ESPN ook

27-06-2023 21:53

Koekie87 +20966

Idd krijg je van die zogenaamde analisten als Marciano Vink, Arnold Bruggink en noem ze allemaal maar op.

28-06-2023 14:56

Het_Olympisch_Stadion +5626

Hij volgt Han berger op... Ik ken wel wat namen, maar moest toch ff googlen wie dat was. Heel leuk voor Seedorf, maar vraag me oprecht af wat hij gaat doen

27-06-2023 19:49

Danielson +50165

Dat weet hij zelf ook niet maar dat maakt bij Seedorf nooit iets uit.

27-06-2023 22:05

MarcHogervorst +35302

Ik heb ook een voetbaltechnische portefeuille, mijn geldbuidel is in Ajax kleuren.

Vaag. Wat moet je nu doen als commissaris betaald voetbal voetbaltechnische portefeuille? Voorbeeld?

27-06-2023 18:39

Koekie87 +20966

Zal wel om zaken gaan zoals de prestaties van het Nederlands elftal op voetbal gebied.

27-06-2023 19:08

MarcHogervorst +35302

Ah, Clarence gaat mee helpen met het oefenen op penanties schieten! Kraakhelder, dank je. :-)

27-06-2023 19:11

Koekie87 +20966

Tja bij Ajax kan ik me die functie nog wel ergens voorstellen aangezien Blind toen ook in de RvC zat vanwege het voetbaltechnische gedeelte. Alleen bij Ajax geeft zo iemand dan zijn advies in de RvC als Ajax een speler wil aankopen. Maar aangezien de KNVB niet aan transfers doet kan ik me dus echt niet voorstellen wat hij dan precies gaat doen. Zal me ergens ook weer niet verbazen als dit een of andere gecreëerde functie is.

27-06-2023 19:17

MarcHogervorst +35302

Ja lijkt me dan ook. Zo een functie zonder inhoud waar je dan een beroemde naam op zet voor de marketing en de uitstraling of zo. Komt handen schudden bij de groepsloting?

27-06-2023 19:19

FrancescosRavioli +15110

Misschien toch kijkend naar hoe spelers in NL worden opgeleid en hoe dat in het NL elftal geïntegreerd wordt. Een soort cultuurbewaker.

Mogelijk ook tippen op spelers als Frimping die perfect bij Oranje passen, maar die Koeman WEIGERT te selecteren.

27-06-2023 19:23

RSM +3917

Ja net als Japie

27-06-2023 19:38

Koekie87 +20966

In het geval van Frimpong heeft Koeman uiteindelijk toch echt het laatste woord lijkt mij. Ja Seedorf kan hem voorzien van advies. Maar dan ligt het er nog aan wat Koeman doet met dat advies. Maar kan me voor de rest niet voorstellen dat hij echt heel veel te zeggen heeft hoor.

27-06-2023 19:53

TeringHenkie +28261

Dat kon hijzelf helemaal niet!!

21-11-2024 18:32

UwSchipper +5591

Mooie penalty ook...

27-06-2023 18:18

MarcHogervorst +35302

Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van elf meter schoot
Er is leven, er is leven na de dood

27-06-2023 18:31

Koekie87 +20966

Heeft hem wel altijd achtervolgd en schijnbaar zijn er nog steeds mensen die hem dat na 27 jaar kwalijk nemen.

27-06-2023 19:18

MarcHogervorst +35302

Tja. Weet je wat het is met Seedorf. Hij had nogal veel zelfvertrouwen, misschien wel een hoge dunk van zichzelf, en speelde bij topteams, maar in het Nederlands 11tal speelde hij altijd alsof hij dacht, leuk een dagje vrij. Hoe hoog hij ook speelde in die competities met zijn club, heel vaak toch teleurstellend in Oranje.

En dan als klap op de vuurpijl de pingel missen. En dat is dan een soort 'meme' geworden. Een grap die iedereen ging herhalen bedoel ik. Zo erg dat Freek de Jonge hem in zijn liedje opnam.

27-06-2023 19:23

Ajacied33 +36661

Was Seedorf wit geweest, dan was de pingel allang vergeten. Heeft iemand het nog over de twee gemiste strafschoppen van F. De Boer? Of de cruciale pingel van V Basten tegen Denemarken? Seedorf wordt altijd anders behandeld dan de rest van zijn generatie en dat vind ik gewoon niet fair. Natuurlijk heeft hij ook fouten gemaakt, maar ik kan me gewoon niet onttrekken aan zijn huidskleur ook. Dat speelt gewoon mee. Jammer en erg zonde. We leven nou eenmaal in een niet al te eerlijke wereld

27-06-2023 19:52

MarcHogervorst +35302

Nee Ajacied33, had Seedorf niet zo'n hautaine arrogante bek, dan was de pingel al lang vergeten. Hou ras er nou eindelijk eens een keer buiten. Patrick Kluivert heeft ook wel eens een strafschop gemist bijvoorbeeld. Ergerlijk gewoon hoe bepaalde mensen altijd de discriminatie kaart gooien.

27-06-2023 20:46

Koekie87 +20966

Heeft ook helemaal niks met ras te maken. Maar die kaart trekken en je positioneren in een slachtofferrol is natuurlijk wel altijd lekker makkelijk. Is er gewoon nooit uitgekomen bij Seedorf bij Oranje. Jaap Stam zijn penalty zie ik ook nog weleens langs komen en word ook nog weleens de spot mee gedreven. Die penalty was nog wel vele malen slechter dan die van Seedorf.

27-06-2023 21:19

Sneijdertje +2379

Dat soort lui moeten ze gewoon het land uitzetten

27-06-2023 22:19

MarcHogervorst +35302

Iedereen die een penalty mist het land uit zetten!! Prima idee Sneijdertje! Ik ben voor!!

;-)

27-06-2023 22:44

MarcHogervorst +35302

"Is er gewoon nooit uitgekomen bij Seedorf bij Oranje."

Ik kan het moment niet terug vinden op youtube of zo. Maar ik meen mij te herinneren dat vedette bij AC Milan toen dacht ik, Seedorf, na de zoveelste draakwedstrijd in Oranje niet meer geselecteerd werd.

Interview. Zegt meneer: "Ja ik vind het jammer dat de bondscoach niet van mijn kwaliteiten gebruik wil maken!".

Ik dacht echt, man, ga heen. Je speelt zelf als een natte krant, en dan zo een opmerking van, 'ik ben geweldig, toch jammer voor dat NL-11tal dat ze mij niet opstellen'. Pfoe heej. Nooit meer goed gekomen tussen mij en Seedorf.

Niet dat hem dat boeit natuurlijk, weet ik.

27-06-2023 23:15

pietvanvliet +4413

Hmm. Nu denk ik niet direct dat het huidskleur was, maar meer dat boutliedje van Freek de Jonge.

Freek nam Seedorf ongetwijfeld de maat omdat Clarence een nogal hinderlijke houding had in interviews. Dat schilder je jezelf een niet te missen doelwit op de rug.

27-06-2023 23:47

WantAmsterdam +115991

Seedorf was meestal slecht in Oranje, verschil als dag en nacht met zijn prestaties bij zijn clubs en vooral Milan. Heeft echt helemaal niks met Huidkleur te maken, maar met prestaties.

28-06-2023 15:19

Breuk +25046

Haha nu Gullit nog

27-06-2023 18:17

michieltje +761

Een geweldige carriere en een goed mens. Maar wat word ik moe van al dat zgn racisme dat hij achter elke voetbalboom ziet. Hoor hem liever over voetbal praten.

27-06-2023 18:11

Sneijdertje +2379

Dat begrijpen jij en ik niet michieltje als blankes. Die mensen worden al sinds mensenheugenis onderdrukt door de grote boze witteman, dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten hoor

27-06-2023 18:24

MarcHogervorst +35302

Ja zwaar onderdrukt met een paar miljoen op de bank. Komt vaker voor met artiesten en sporters die dan zonodig over politiek moeten beginnen. En als je als zeg white working class die de eindjes aan elkaar moet knopen klaagt, dan is het white fragility. Iedereen die daar bij mij mee komt, komt in de negeer bak. Praat ik niet mee.

27-06-2023 18:34

Sneijdertje +2379

Hoe jij daar mee omgaat is idd de juiste opstelling, alhoewel, er moet eigelijk juist wel tegengas zijn

27-06-2023 19:36

michieltje +761

Sneijdertje. Ik snap wel dat er heel lang racisme en erger is geweest, ook in ontwikkelde landen als USA. En nog steeds, maar racisme zal helaas nooit verdwijnen. En dat dat je als zwarte medemens raakt snap ik. Maar dingen roepen als dat er weinig zwarte voetbalcoaches zijn en dat dat komt komt door racisme, geloof ik niet in.

27-06-2023 19:42

Sneijdertje +2379

Het was sarcasme he

27-06-2023 19:44

WantAmsterdam +115991

Die arme onderdrukte Seedorf, kreeg puur op basis van naam de trainersfunctie bij Italiaanse topclub Milan en nu een hoge functie bij de KNVB terwijl je in Oranje nauwelijks gepresteerd heeft.
Jij bent sarcastisch maar andere menen dit bloedserieus.

28-06-2023 15:22

Sneijdertje +2379

Yup, en 'wij' laten het ons ook maar aanpraten, en we zijn er nog lang niet, maak je borst maar nat

28-06-2023 19:33

3sterren +20205

Goede stap van Seedorf richting toekomst.
Hiermee sorteert hij alvast voor op een functie bij Ajax, voor als Jan van Halst zal vertrekken.

Misschien dat hij samen met Nigel de Jong ooit zal terugkeren op het vertrouwde nest.
Wat mij betreft zijn beiden welkom ...

27-06-2023 17:51

Altijdindestraat +39837

toeval bestaat niet, Nigel de Jong connectie

27-06-2023 17:42

Misdielat +1235

"Clarence Seedorf is officieel toegetreden tot de Raad van Commissarissen Betaald Voetbal ..."

Hopelijk kan iemand in die positie geen schade aanrichten.

27-06-2023 17:36

Web +178830

Ik had hem graag bij Ajax gezien
Toch een persoonlijk en heeft nooit de waardering gekregen wat ik best jammer vind

27-06-2023 17:28

PimDeKlager +4381

Helemaal met je eens. Seedorf is in Nederland nooit echt gewaardeerd, wat zonde is. Ik heb hem z’n hele carriere gevolgd. Hij is echt één van m’n favoriete spelers allertijden!

Slimme gozer met ontzettend veel voetbalkennis!

27-06-2023 17:36

Misdielat +1235

Ik herinner me voornamelijk dat ik nooit durfde te kijken als Seedorf weer eens ongevraagd "zijn verantwoordelijkheid nam" om vervolgens een penalty over of naast te schieten.

27-06-2023 17:40

WantAmsterdam +115991

Hij heeft dan in Oranje ook nauwelijks gepresteerd. Was altijd klassen minder dan bij zijn clubs.
Waardering in een lang krijg je vooral als je het goed doet bij het nationale elftal. Zoals een Cruijff, Neeskens, Gullit, Van Basten, Rijkaard, Bergkamp en Robben.

28-06-2023 15:24

musicradio +3893

jij lult toch met iedereen mee klager

28-06-2023 16:30

PimDeKlager +4381

Lekker weer musicradio, elke post van je is een one-liner. Geen enkele post is constructief of goed onderbouwd. Beetje jammer!

28-06-2023 17:00

Vik86 +42397

Laat hem eerst maar ervaring op doen..

27-06-2023 17:42

AFCACruijff14 +161004

Seedorf heeft altijd wel waardering gekregen als voetballer, maar de man is gewoon enorm vermoeiend als persoon. En ook eerlijk, in Oranje kwam hij nooit lekker los.

27-06-2023 18:21

De-King +20227

Hier ben ik het volledig mee eens Web.

27-06-2023 20:15

MarcHogervorst +35302

Na zijn voetbal loopbaan in iedere functie mislukt. Hoe vaak moet dat dan gebeuren? Gullit is bijvoorbeeld ook gezien als een 'enorme persoonlijkheid met uitstraling', maar behalve leuk overkomen op tv, zat er weinig achter.

28-06-2023 10:03

champhead +14301

Gullit: “Zie je wel Seedorf wil gewoon in een raad van commissarissen, Ajax wilde hem gewoon niet omdat hij zwart is!!!”

27-06-2023 17:24

Vik86 +42397

Stel je aan, laat hem eerst bij de knvb ervaring op doen..

27-06-2023 17:28

C14 +22326

@champ

Helaas kan dat gewoon het geval zijn, zie ook Reiziger. Racisme kan ook vrij subtiel zijn, dat mensen het zelf niet eens echt in de gaten hebben, een sluimerend vooroordeel.

27-06-2023 17:55

Misdielat +1235

Er zijn mensen die Cruijff een betere voetballer vinden dan Pele. Deze mensen hebben dan niet door dat "een sluimerend vooroordeel" (racisme) hen tot deze overtuiging aanzet.

27-06-2023 18:11

Sneijdertje +2379

Tegewoordig is alles racisme en discriminatie, 9 van de 10 keer niet meer serieus te nemen, waardoor de echt serieuze gevallen ondergesneeuwt worden, met dank aan de lui die het hardst schreeuwen

27-06-2023 18:27

MarcHogervorst +35302

Precies, @C14. Discriminatie van blanken mag daarentegen openlijk en wordt zelfs toegejuicht.

28-06-2023 11:21

C14 +22326

@Marc

Blanken worden niet geweigerd en benadeeld vanwege hun huidskleur. Blanken worden weleens aangepakt in standup shows en comedies, verder kom ik het nooit tegen.

De blanke is ook de overheerser, is dus ook een ander verhaal.

28-06-2023 14:47

C14 +22326

@Sneijdertje

Beide moeten natuurlijk aangepakt worden, de echt serieuze gevallen maar ook de kleinere.

Al lijkt me dat 'aanpakken' niet echt iets veranderd, is toch een kwestie van bewustzijn bij mensen zelf.

28-06-2023 14:48

MarcHogervorst +35302

Oh C14 blanken wordt soms zwaar benadeeld vanwege hun huidskleur, hou toch op met die onzin. Ik ken dat duffe CRT (critical race theory) verhaal heus wel hoor. Complete BS.

"De blanke is ook de overheerser, is dus ook een ander verhaal." == Dus anti blanke discriminatie mag wel. Die hebben het toch ALLEMAAL goed. (Niet dus.)

Lagere sociale klassen zijn benadeeld. Huidpigment maakt niet uit. Vroeger dacht links ook op die manier. Toen had ik nog sympathie voor ze. Maar tegenwoordig wordt een miljonair voetballer die zwart is gezien als slachtoffer, een een werkloze blanke voormalige mijnwerker die de huur niet kan betalen is overheerser.

28-06-2023 15:12

C14 +22326

Racisme heeft niks met geld te maken. Een zwarte miljonair die racistisch bejegend wordt is net erg als een zwart, arm persoon.

Het trieste is dat huidpigment voor velen dus wél uitmaakt, hoe kleinzielig en onwetend ook.

Die blanke mijnwerker is niet racistisch bejegend en niet een mijnwerker geworden omdat hij afgewezen werd vanwege zijn huidskleur, maar door bijvoorbeeld slecht of niet geschoold zijn, niet slim te zijn, of door andere omstandigheden, niet door racisme. En daar hebben we het over.

Blanken ondervinden veelal geen hinder, want bepalen voor 99% de top, en die hebben de macht. Weinig zwarte topmannen en managers, en dat wordt in stand gehouden.

Anti-blanke discriminatie is ook niet goed uiteraard. Maar dat is meer vanuit kritiek op de witte overheersing en de witte aanpak, waar terecht kritiek op mag zijn, hele zware, diepe kritiek. Alleen moet men dus niet alle witte mensen over één kam gaan scheren, want dan wordt het inderdaad discriminatie.

Een beetje zoals een volksaard bekritiseren, zoals Fransen die vaak wat serieus en chagrijnig zijn. Dat hoor je overal, is een volksaard, maar wil niet zeggen dat iedere Fransoos daaraan voldoet. De meeste jonge Fransen nemen dat gedrag over, de minderheid denkt meer voor zichzelf en is bewuster.

28-06-2023 16:29

musicradio +3893

vooral door die linkse rotbende in nederland

28-06-2023 16:33

C14 +22326

Ik 'ben' links. Maar niet 'woke'.

Dat woke-gebeuren komt door mensen die doorslaan en het doel niet werkelijk begrijpen. Heeft niet zozeer met links te maken, al vind je het sneller onder linkse mensen, die dus doorschieten. Maar zo heeft rechts ergere uitwassen.

28-06-2023 17:17

MarcHogervorst +35302

@musicradio

Door die elitaire rotbende @musicradio. Vroeger was elitair rechts en de arbeider links. Dat is nu omgedraaid. De elite is links globalistisch, het volk rechts populistisch.

28-06-2023 20:11

C14 +22326

Links wil vooral een gelijkere welvaarstverdeling, goede zorg, onderwijs, is socialer, menselijker.

Rechts is meer van de vrije markt en ieder voor zich, dus competitie, winstbejag, ander laten stikken, etc. Lokt meer hebberigheid, egoïsme en kilheid uit. Anderzijds motiveert het mensen wel tot meer eigen verantwoordelijkheid nemen. Links met een vleugje rechts is dan ook prima wat mij betreft.

Uiteraard was elitair rechts, die behartigde hun belangen, nog rijker worden.
Ja, het volk is inderdaad overwegend rechts populistisch geworden, vooral door bangmakerij en polarisatie vanuit de geopolitiek en media, en negatieve ontwikkelingen in de wereld, angst. Jammer.

Of de elite links globalistisch is weet ik niet.

28-06-2023 23:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.