Realisme heerst bij PSV: 'Staan tweede en dat is waar we minimaal moeten blijven staan'

door Brent Tomassen 120

Bron Ziggo Sport

Realisme heerst bij PSV: 'Staan tweede en dat is waar we minimaal moeten blijven staan'

door Brent Tomassen 120

Bron Ziggo Sport

Peter Bosz, Luuk de Jong en Guus Til zijn na de historische afgang tegen Arsenal, 1-7 verlies, in de achtste finale van de Champions League en de dubbele nederlaag tegen Go Ahead Eagles realistisch: PSV moet zich voorlopig richten op de tweede plaats in de Eredivisie. De Eindhovense ploeg staat momenteel acht punten achter op koploper Ajax.

Bekijk hier de volledige stand in de Eredivisie.

PSV kent een dramatische reeks na de winterstop. Zo won het in de Eredivisie alleen van NAC Breda en werd het in de halve finale van de TOTO KNVB Beker uitgeschakeld in eigen huis door Go Ahead Eagles. Afgelopen zaterdag was de ploeg uit Deventer ook in de competitie te sterk voor de Brabanders: 3-2. In de Champions League werd nog wel een succesje geboekt door Juventus uit te schakelen.

Drie weken geleden werd Bosz op een persconferentie gevraagd of hij nerveus werd van het feit dat Ajax toen net de koppositie had overgenomen van PSV. 'Het is knap dat ze boven ons staan, maar daar hoef ik toch niet nerveus van te worden? Als ik ergens nerveus van zou worden, zou dat van ons spel kunnen zijn. Daar heb ik invloed op. Daar hebben we het de hele dag over', sprak de trainer toen dappere taal.

Tekst gaat verder onder de foto.

peter bosz psv aja 23 24
Drie weken geleden werd Peter Bosz nog niet nerveus van Ajax.

Na de wedstrijd van dinsdag is het vertrouwen van Bosz in een kampioenschap toch flink afgenomen. ‘In Londen gaat het volgende week lastig worden, maar we staan nog steeds tweede in de competitie en dat is waar we minimaal moeten blijven staan’, zei hij na afloop van PSV - Arsenal voor de camera van Ziggo Sport.

Op zijn persconferentie herhaalt Bosz deze woorden nogmaals en blikt hij al vooruit op het weekend. ‘Onze eerstvolgende wedstrijd is tegen Heerenveen. We staan tweede in de competitie en dat moeten we blijven. Minimaal. Daarvoor moeten we die wedstrijd tegen Heerenveen winnen. Nu is het aan mij om die jongens, die nu aangeslagen zijn, binnen drie dagen met de kop omhoog het veld in te krijgen.’

De Jong en Til aangeslagen

Bij de televisiezender komen ook spits De Jong en middenvelder Til aan het woord. Ook bij het duo is het geloof in de titel na de afstraffing in eigen huis flink afgenomen. ‘Je bent voetballer en je moet de hoop nooit opgeven, maar natuurlijk wordt het lastig als je acht punten achterstaat met nog tien wedstrijden te gaan', benoemt De Jong de situatie op de ranglijst. 'Maar je staat ook zes punten voor op de nummer drie. Een club als PSV wil altijd Champions League spelen, dus wij moeten beseffen dat als de eerste plek niet lukt, wij zeker tweede moeten worden. Dat is waar we voor moeten strijden nog.’

Til oogt flink aangeslagen en hoopt dat PSV de slechte reeks weet te doorbreken, maar ook hij moet toegeven dat de tweede plek nu is waar PSV zich op moet richten. ‘Ik heb heel veel vertrouwen in deze ploeg en dat maakt het extra zuur dat we niet de vinger op de zere plek kunnen leggen. Maar voor nu moeten we de tweede plek veiligstellen. Dat is op dit moment de realiteit.’

Lees meer over:
Plaats reactie

trefzeker2024 +322

Psv 1 Heerenveen 8

05-03-2025 22:21

MPAjax +8437

Realistisch

05-03-2025 21:13

Aurelius1 +19736

Verklaring mindere resultaten psv: pepi die wegvalt (doelpuntenmachine), ledezma in plaats van karsdorp (kardsorp is geen hoogvlieger maar ledeszma is echt waardeloos verdedigend), malacia die altijd al verdedigend zwak was, schouten die niet vrijuit speelt door blessures, en het wegvallen van Tillman. En ook een saibari die de vorm van de eerste seizoenshelft mist. Alles valt altijd te herleiden tot kwaliteit, vorm en blessures versus de rest van de kwaliteit, blessures en vorm van de teams in de competitie. Maar er doen nu weer allerlei indianenverhalen de ronde uiteraard, als zou Bosz de 'grip' op het team hebben verloren, lol.

05-03-2025 18:33

zico +184

🙄 Mocht PSV toch opzoek gaan naar een vervanger voor Bosz, dan adviseer ik absoluut geen Italiaan te nemen. Die hebben geen idee van fitness, teambuilding, tactiek en spelers beter maken. Echt, niet doen.

05-03-2025 17:45

Edjekadetje +77

https://bsky.app/profile/simonhendriksen.bsky.social/post/3ljlgxuyeos2m

05-03-2025 17:39

Torcida +5770

Hahaha, briljant!

05-03-2025 20:51

Robbie78 +3800

Mostradamus!

05-03-2025 21:38

Caparzo +4244

Haha die had al een paar schnaps achter het vestje, dat hoor je. En ook qua wat hij zegt.

06-03-2025 17:15

superajax +11572

Nu maar hopen dat ze 3e worden ofzo.Heerenveen is zo blij dat ze van v.Persie af zijn dat ze gaan stunten in Lampegat.

05-03-2025 16:20

JanBiesbos +29224

Vond het eerder depressief en paniekerig

05-03-2025 15:42

Cello +52979 moderator

Om een beetje een indruk te krijgen hoe of de ploegen het in de ED doen sinds 1 januari 2025 is het onderstaande misschien wel interessant:

https://www.voetbal.com/wedstrijdgegevens/ned-eredivisie-2024-2025/rueckrunde/

Van de 7 gespeelde wedstrijden tot nu heeft bijvoorbeeld PEC er 2 gewonnen, 2 gelijk gespeeld en ook 3 verloren (staan 13de). AZ, die we dan een week later krijgen, doet het iets beter met 3 keer winst, 2 gelijke spelen en ook 2 verloren duels (staan 5de).
Opvallend is ook, dat clubs die we recent hebben verslagen, Heracles en GAE hoog staan in de stand over 2025: 4de en 2de. Let ook even op de 14de plek van PSV!.

Al met al geeft het wel een beetje aan hoe of de clubs er op dit moment voor staan, denk ik. En ook hier het grote gat tussen ons aller Ajax en eigenlijk de rest van de ED.

05-03-2025 15:29

alwaysinmyheart +1188

Veelzeggend! Spectaculaire verschillen in doelsaldo en punten.
Mooi man, om te zien

05-03-2025 15:38

AlexIbarra +19291

Ajax meer punten dan Psv en Feyenoord samen, maar ook meer dan PSV en Twente samen.
Meer dan Feyenoord en AZ samen, en Feyenoord en Utrecht.
De enige die minder dan tien punten achterstand heeft op Ajax na 7 wedstrijden is Twente, die hebben namelijk 9 punten minder. De rest van de top 6 allemaal minimaal 10 punten minder en ook minimaal 10 punten doelsaldo minder.

RKC heeft een aanzienlijk beter doelsaldo dan Psv, Fey, Az en Utrecht. Go Ahead ondanks het verlies tegen de koploper knap tweede, en Heracles op een vierde plek.
Van mij mag dit de rest vh seizoen zo doorgaan. :)

05-03-2025 17:09

Amsterdamnoord +6147

PSV heeft een doelsaldo van 14-16, ongelofelijk

05-03-2025 17:30

Cello +52979 moderator

@Amsterdamnoord

Na speelronde 15 had PSV een doelsaldo tov Ajax van +28. Inmiddels is dat gedaald tot nog +10 in het voordeel van PSV. Ajax is dus tov PSV inmiddels al 18 doelpunten ingelopen. En dat in dus 9 wedstrijden tijd.
Als ze op deze manier blijven doorstuntelen in Eindhoven gaan ze ook wbt doelsaldo nog door Ajax voorbij gestoken worden.

05-03-2025 17:34

JanBiesbos +29224

Oke dus pec is wisselvallig puntjes wegslepen dan

05-03-2025 15:43

Danielson +50538

Redelijk absurd dat je na 7 wedstrijden 8 punten voorstaat op de nummer '2'...

05-03-2025 17:52

Elayais +5073

Ik gun ze een 3de plaats en voorrondes die al lekker vroeg in de zomer beginnen.

05-03-2025 15:25

TeringHenkie +28562

Mike Verwey:

https://x.com/MikeVerweij/status/1897030778502160474

05-03-2025 15:16

JanBiesbos +29224

Koning heeft zich vergist met onlyfans denk ik

05-03-2025 15:45

Oxxer +164598 moderator

Ik wil graag dat Bosz bij PSV blijft en dat ETH zo snel mogelijk een club vindt voor het komend seizoen. Stel Bosz vertrekt en ETH is beschikbaar, zullen ze zeker voor hem kiezen.

05-03-2025 15:06

Amsterdamnoord +6147

Of Simonis, dat zou ik nog vervelender vinden.

05-03-2025 15:10

Oxxer +164598 moderator

Simonis vind ik te vroeg om te oordelen, net als bij een promovendus is het 2e seizoen lastiger. ETH naar PSV zou ik heel vervelend vinden, voor de Eredivisie is de PSV selectie niet verkeerd , ETH heeft het bij Kowet, FC Utrecht heel goed gedaan.

05-03-2025 15:29

PuurAjax +1084

En bij Ajax schijnt ie het ook wel aardig gedaan te hebben….

05-03-2025 15:49

AlexIbarra +19291

TH zal toch wel hoger mikken dan Psv?

05-03-2025 17:34

Oxxer +164598 moderator

Lijkt mij wel , voor Marcel Brands is dat geen reden om het niet te proberen.

05-03-2025 18:49

Tommyshelby +129567

Deze passmap verklaart een hoop. Auw. Doet me aan het Ajax van 2019/20 denken.

https://x.com/BetweenThePosts/status/1897049657383248179

05-03-2025 15:05

Been +12522

Het is een noodgreep, in de hoop om wat druk weg te nemen en vrijuit te kunnen voetballen.

05-03-2025 15:01

Nr.10 +111404

Prachtig dit, wat een kunstwerk.

05-03-2025 14:50

Ajax95Duivendrecht +24162

Ergens, hoe bizar ook, geniet ik hier wel van! Ze zijn hier, na het afgelopen anderhalve seizoen, helemaal niet meer aan gewend. Ze kunnen totaal niet met verlies omgaan. Natuurlijk is de huidige slechte reeks van PSV echt ongelofelijk te noemen, zelfs in relatie tot de historie PSV is zo'n reeks denk ik nog maar zelden voorgekomen. Aan de andere kant: wij Ajacieden hebben de afgelopen 3 jaar leren omgaan met nog veel slechtere resultaten, en vooral veel langduriger ook. Oneindige en ontelbare martelgangen en pijn tegen Almere, Heerenveen, Excelsior en zelfs Hercules. Hoe Ajax-onwaardig ook, hebben we het geleerd te relativeren. In Eindhoven kunnen ze niets relatieveren, want ze zijn daar niets meer gewend.

Deze uitspraken van Bosz, Luuk en Til passen helemaal in het straatje. In normale doen is 8 punten verschil stevig, maar zeker niet onoverkomelijk om zomaar al de handdoek in de ring te gooien. Zeker omdat Ajax ook nog zware wedstrijden krijgt en nou ook niet de pannen van het dak speelt, to put it least. Maar bij PSV gooien ze nu al de handdoek publiekelijk in de ring en ik vind dat eigenlijk wel heerlijk ;)

05-03-2025 14:48

DonarPower +42

Pas op, dat kan ook de spelers van een last afhelpen waardoor ze vrijer kunnen gaan voetballen

05-03-2025 15:18

Amsterdamnoord +6147

Heerlijk, de directie van PSV is bij monde van bedrijfspoedel Rick Elferink de eigen spelers voor de bus aan het gooien en laat Bosz zitten. Best denkbare scenario is dat het daar nu intern verder gaat rommelen. Het zal de prestatie en waarde van spelers niet ten goede komen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1261807/bosz-blijft-stuurman-bij-psv-clubleiding-ernstig-teleurgesteld-in-spelers.html

05-03-2025 14:26

Tommyshelby +129567

"PSV beleefde dinsdag een horroravond, door met 1-7 te verliezen van Arsenal in de achtste finales van de Champions League. Na afloop kreeg Bosz vragen over zijn positie. Het ED schetst dat PSV 'zeker nog geen afscheid gaat nemen' van de trainer. 'De vingers wijzen aan de bovenkant van de voetbalorganisatie naar de spelersgroep, die het de afgelopen weken in de ogen van de leiding lelijk heeft laten afweten', klinkt het."

Vind dit eigenlijk ook wel terecht. Spelers als Boscagli, Schouten en Veerman zakken al door het ijs tegen Willem II en PEC Zwolle. En dit zijn spelers die zich eigenlijk te goed voelen voor PSV.

De leiding zelf verdient overigens ook minimaal net zoveel kritiek als Bosz, PSV heeft al 10 jaar lang een zwakke verdediging. Mij hoor je overigens niet klagen, ik geniet er eerder van.

05-03-2025 14:23

Amsterdamnoord +6147

Bosz heeft nog steeds by far de beste selectie van Nederland. Ook met de verdediging. Je gaat me niet vertellen dat Malacia en Flamingo er opeens helemaal niets van kunnen. Het is zeker Bosz aan te rekenen dat er keer op keer gigantische ruimtes vallen. Dat zijn geen individuele fouten, maar resultaat van een verkeerde organisatie en communicatie. Het is de fout die Bosz al keer op keer heeft gemaakt.

Bovendien, het is het domste wat je kan doen, je eigen spelers voor de bus gooien (zie Steijn). De meesten van die spelers blijven nog wel even.

05-03-2025 14:31

Tommyshelby +129567

Bosz valt genoeg te verwijten, alleen al die eeuwige basisplek voor Til is ontslagwaardig. Maar ik zie genoeg spelers die bijna aan werkweigering doen, die mogen ook in de spiegel kijken. Er zijn best wat rotte appels in die selectie die de boel belazeren. En dan kom je uit bij... de leiding.

(Malacia kan er trouwens wel degelijk weinig van, dat is nooit een hoogvlieger geweest)

05-03-2025 14:34

Amsterdamnoord +6147

Dan ga je ervan uit dat je de intenties van de spelers kan lezen. Het gaat er bij mij niet in dat spelers zich bewust met 1-7 laten wegblazen. Zeker omdat je ziet dat keer op keer dezelfde soort fouten worden gemaakt. Dat is mijns inziens voor een groot deel te verklaren door tactische keuzes en het beperkte peoplemanagement van Bosz.

05-03-2025 14:39

Invincibles +5221

PSV gaat na dit seizoen de verdediging versterken met al die miljoenen en draaien volgend jaar weer gemakkelijk mee. Voorin missen ze Tillman en Pepi gewoon enorm en achterin hebben ze nauwelijks versterkt met dit als resultaat.

Dat is gemakkelijker op te lossen, dan ons elftal afgelopen twee jaar dat als los zand aan elkaar zat.

05-03-2025 15:22

Redrum +96208

Goed nieuws, de psv-leiding geeft de schuld aan de spelers.

05-03-2025 14:19

Ajax95Duivendrecht +24162

Ja, en dat na voor het ongeveer 10e seizoen op rij niet te hebben geïnvesteerd in hun zwakste linie de verdediging...

Ze mogen van mij lekker in hun eigen carnavalssop gaat koken daar in Eindhoven

05-03-2025 14:52

MarkP +21766

Na puntenverlies tegen heerenveen is het voorbei en kunnen we freewheelend naar het museumplein gaan.

05-03-2025 14:08

Lavie +2317

Onterecht verloren in de JC Schaal. Halve finale beker. Laatste 16 Champions League voor het tweede seizoen op rij. Dat lukte alleen Guus Hiddink deze eeuw bij een Nederlandse club. Tweede in de Eredivisie is nu natuurlijk gewoon een prijs. Zo slecht is het seizoen natuurlijk niet.

Wij eindigde de laatste twee jaar als derde en vijfde in de competitie, terwijl er veel kapitaal werd vernietigd. Zo chagrijnig hoeven die boertjes niet te zijn.

05-03-2025 14:07

Redrum +96208

Als je het zo bekijkt kan het een stuk slechter natuurlijk, maar ze geven wel in bijna één week alles uit handen. Toen ze de winterstop ingingen speelden ze nog een fantastisch seizoen. Nu geven ze in één week tegen de Eagles de dubbel uit handen en leiden ze een historische nederlaag in eigen huis in de Champions League. Ik snap wel dat ze nu chagrijnig zijn.

05-03-2025 14:22

Nr.10 +111404

@lavie. Als je kijkt naar de selectie van PSV, dan moeten de prestaties toch veel beter zijn dan dit. Het was ook 1,5 jaar goed, maar nu zie je gewoon dat het helemaal op is met Bosz.

05-03-2025 14:53

Lavie +2317

Ik vind hun verdediging redelijk zwak. Flamingo is een talent waarin Ajax ook was geïnteresseerd. Voor nu verdedigend veel minder dan Rugani en Sutalo. Boscagli deze zomer transfervrij wilde afgelopen zomer eigenlijk naar Brighton. Is wat geblesseerd geweest en toch ook defensief kwetsbaar. De backs die ze hebben gehaald vallen gewoon heel erg tegen en Dest die is nog steeds geblesseerd.

Noa Lang is lang geblesseerd geweest en heeft toch wel een attitude. Ook hij wilde weg afgelopen winter. Beste speler is geblesseerd. Pepi geblesseerd. Schouten en Veerman hebben blessures gehad. Die rechtsbuiten was onder van Nistelrooij een prutser. Vorig seizoen verbazingwekkend goed, maar als ik hem dit seizoen zie is hij hopeloos uit vorm.

Ajax behaalt gewoon heel stabiel resultaten. Die twee verliespartijtjes tegen AZ hadden ook zomaar gelijkspelletjes kunnen zijn. Wat ik zeg. Een tweede plaats is een prijs met als voordeel dat er geen kampioenspremies hoeven te worden betaald. Wij moeten besparen op een jeugdtoernooi en trainingskampen.

05-03-2025 15:04

Aurelius1 +19736

Bosz is gecreëerd door Pieter Zwart (net zoals Ten hag gecreëerd is door Overmars). Voordat Bosz bij Ajax aan de slag ging had ie een ontmoeting met Cruijff. Pieter Zwart en vi.nl hebben toen een propaganda gestart als zou Bosz een cruijff-adept zijn en de 'Guardiola van de lage landen'. Daarvoor kende men Bosz enkel van z'n mislukte periode als TD van Feyenoord en z'n hoogdravende gelul over 'topsportklimaat'.

Zoals je hier in dit filmpje kunt zien kenden Zwart en Bosz elkaar al een tijd:

https://m.youtube.com/watch?v=27-RkMfTt7U&t=34s&pp=ygUXUGlldGVyIHp3YXJ0IHBldGVyIGJvc3o%3D

Pieter Zwart zelf heeft mede meer legitimiteit gekregen door de backing van Bosz, anders zouden zijn verzonnen stukken en hijzelf nooit serieus zijn genomen.

Bosz heeft in Nederland nog jaren op een mythe mogen teren en daarmee z'n zakken gevuld, terwijl degenen die goed hadden opgelet bij Lyon, Dortmund, Maccabi en Leverkusen al zagen dat Bosz gewoon volledig afhankelijk was van de kwaliteit van het elftal en er niks magisch aan Peter Potter was, maar omdat een trainer eerder onthouden wordt op basis van resultaten in eigen land werden zijn buitenlandse avontuurtjes selectief uit het geheugen gezeefd en bleef enkel de Bosz over die bij Ajax op een blauwe maandag de finale van de EL haalde.

Op basis van die status eiste Bosz bij PSV vanaf het begin goede spelers, en omdat Brandts en Stewart torenhoge ambities hadden werd de knip getrokken en een toegift gedaan op zijn dreigement niet te tekenen als er geen goede spelers zouden komen. Omdat Bosz net als Brandts een goede verkoper is (hij verkocht op jonge leeftijd tankpassen en weet ook altijd op het juiste moment een interview te geven als ie ergens aan de bak wil - de beste verkopers verkopen zichzelf), wisten ze het bedrijfsleven van Eindhoven te overtuigen bakken met geld in PSV te stoppen.

Bosz heeft toen nog eens 1,5 jaar mogen teren op het geld van asml en jumbo, en op de verheerlijking in de media en de onophoudelijke propagandamachine van zolderkameranalist Zwart.

Bosz was niets meer dan een hype/modecreatie van Pieter Zwart.

05-03-2025 14:06

Saanchez +3117

Wat een lading onzin bij elkaar zeg. Maar niet verrassend, gezien de auteur

05-03-2025 14:16

Aurelius1 +19736

Het zit precies zo in elkaar zoals hier beschreven, maar als je in de mythe Bosz gelooft dan leef je natuurlijk in een paralel universum.

05-03-2025 14:17

Torcida +5770

Dit is het beste wat ik van je gelezen heb, Aurelius.

05-03-2025 20:57

UwSchipper +5660

Heb nog last van het Syndroom van Hercules.
Ben zeker niet gerust op het kampioenschap, maar mijn ziekte verschijnselen nemen wel wat af...

05-03-2025 14:05

Dit is mijn club +10280

Alsof ze in Eindhoven in de huidige vorm plotseling alles gaan winnen en wij (9 overwinningen op rij met 2 tegengoals) plotseling veel gaan verliezen. Gaat niet gebeuren. Ik denk dat als je er van de resterende 10 wedstrijden er 5 wint en minimaal 3 gelijk speelt dan mag je er ook nog twee verliezen. Dat lijkt me gezien de tegenstanders niet eens onrealistisch, maar ook (gezien de voorsprong van 8 punten) voldoende om kampioen te worden.

05-03-2025 14:04

TicoNagliafico +1292

Eens over de vorm van psv. Maar wie zegt dat wij de uitwedstrijden bij Zwolle en Groningen bijv gaan winnen. Op basis van vorm verwacht je van wel. Maar we kunnen daar ook gewoon tegen een zeperd aanlopen. Zeker na een Europese wedstrijd. Dus ik heb hoop dat t goed komt, maar zeker ben ik er nog niet van

05-03-2025 14:37

Rolo +13771

Het ijs waarop wij ons begeven is nog steeds flinterdun. En dat kan zomaar eens een zeperd tegen Zwolle betekenen. Echter, ik denk dat de ervaren mannen als Henderson, Klaassen en Pasveer zich hier ok bewust van zijn. En dus de zwevers met beide benen op de grond proberen te houden.

PSV speelt voor ze ons treffen tegen Heerenveen en RKC, terwijl wij Zwolle en AZ treffen. Winnen we zowel van Zwolle als AZ dan denk ik dat het een heel eind gelopen is. AZ thuis zal een sleutelwedstrijd worden in het kampioenschap. Ga je daar op je bek (wat niet ondenkbaar is), en in Eindhoven, dan is het binnen 2 wedstrijden nog maar 2 punten.

05-03-2025 14:48

Hijosdedioses +6691

Pas als je straks daar bij psv wint wordt kampioenschap serieus. Tot die tijd blijft het spannend. Hoe dan ook moet Ajax kei en keihard blijven werken.

05-03-2025 13:58

Lavie +2317

Bullshit. Het is niet de vraag of we kampioen worden, maar wanneer. Ik zie je op het museumplein ouwe!

05-03-2025 14:07

leeke +10406

8 punten is niet veel,Az,Utrecht,psv,Groningen, twente zijn al 5 moeilijke wedstrijden. Zoals eerder werd gezegd,je moet pas gaan kijken naar psv uit

05-03-2025 14:29

Hamstelaar +15093

8 punten is minimaal met het schema wat wij hebben. Maar PSV krijgt gelukkig ook nog lastige potjes.

05-03-2025 13:46

Hijosdedioses +6691

Zou totaal niet realistisch zijn als psv nu opeens alles gaat winnen

05-03-2025 13:56

Aurelius1 +19736

Bosz zal na de wedstrijd tegen Arsenal ontslagen worden, of als ie dit weekend verliest, en dan zullen weer de meest onzinnige theorieën voorbij komen, zoals een zogenaamd (onbestaand) patroon dat Bosz alleen in het begin goed presteert en daarna als een plumpudding in elkaar zakt, wat niet het geval was bij Ajax, Heracles en Vitesse. Hij zal dan vier keer achter elkaar zijn ontslagen, zowat een record, maar zijn naam zal alsnog genoemd worden als opvolger van Koeman omdat Pieter Zwart van hem een tactisch meesterbrein heeft gemaakt in artikelen en het gros van de mensen dit heeft geloofd.

05-03-2025 13:44

Lavie +2317

PSV gaat Bosz toch niet ontslaan? Op Slot na de beste Nederlandse trainer. Bij Ajax was hij maar één seizoen coach, hè? We haalde wel de Europa League finale, maar werden tweede. Het seizoen erop wist Ajax zich überhaupt niet te kwalificeren voor Europees voetbal.

05-03-2025 14:11

Aurelius1 +19736

Ja en bij Lyon, Leverkusen en Dortmund werd ie ontslagen, en bij Maccabi niks bijzonders. Alleen al op basis van kop en munt is de kans dat een trainer succesvolle resultaten heeft 50% en Bosz zit op 50%. Maarja, mythecreatie en propaganda maken sommige trainers nog wat groter, en de supporters trappen erin.

05-03-2025 14:42

Lavie +2317

Bij Heracles en Vitesse was het een fantastische coach. Ik koester fantastische herinneringen aan zijn seizoen bij ons.

Als Ajax komend seizoen de laatste 16 van de Champions League haalt en tweede wordt dan teken ik daarvoor. Ik vind het fijn om weer kampioen te worden en wie weet wat er nog mogelijk is in Europa. Het voetbal is over het algemeen niet om aan te gluren.

05-03-2025 15:10

Aurelius1 +19736

Ja, het kan weleens zo zijn dat een team goede spelers heeft, wat wedstrijden goed speelt en een coach er toevallig trainer is. Zet jou als trainer bij zes random ploegen en de helft ervan gaat op basis van de kwaliteiten ten opzichte van de verwachtingen succes behalen.

05-03-2025 15:17

Lavie +2317

Uiteraard heb je deels gelijk. Er zijn trainers die toch een verschil maken. Bosz vind ik na Slot denk ik de beste trainer. Ik ben ook erg gecharmeerd van Jans. Uiteraard Louis van Gaal. Over Erik ten Hag ben ik niet overtuigd. Die had wel een heel dure selectie tot zijn beschikking, terwijl Feyenoord en PSV op dat moment behoorlijk zwak waren. In Coronajaartje was AZ eroverheen gegaan natuurlijk.

05-03-2025 15:27

MM1974 +1449

Helaas zeggen 8 punten nog niks, nog genoeg lastige wedstrijden

05-03-2025 13:43

noppenkoning +41447

PEC Zwolle uit wel altijd lastig voor ons, en AZ, ja wanneer winnen we daar nou van, kan mij niet meer herinneren, ben pas zeker van de zaak als we na PSV uit nog met 7 of 8 punten voor staan.

05-03-2025 13:34

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Angst regeert in Lampegat

05-03-2025 13:26

Koningtoto +60595

Hier ook als ik t zo lees

05-03-2025 13:56

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Niet bij mij Koningtoto

05-03-2025 15:25

Jelluhafca +3427

Sterkte Peter komende weken met alle tegenslagen die nog gaan volgen…met jou beste selectie ooit haha

05-03-2025 13:22

ajax4ever001 +18615

De druk ligt er bij PSV nu meer dan bij Ajax gezien het verwachtingpatroon vanuit hun zijde dat is wel lekker.

05-03-2025 13:20

RFHK +12895

Bosz probeert nu duidelijk in die underdog rol te kruipen om wat druk van de ketel te halen. Reken maar dat die gasten nog vol voor het kampioenschap gaan.

05-03-2025 13:18

Lavie +2317

Natuurlijk. Als we zondag winnen in Zwolle dan kunnen we doorgaan in de Europa League. Dan pakken we AZ drie x! Kampioenschap is binnen.

05-03-2025 14:13

GAjax31 +16225

Ik hoop dat ze die tweede plek ook nog kwijtraken.

05-03-2025 13:17

LukaLitmanen +82153

Zou zomaar kunnen;

Staan maar 5 punten voor boven Utrecht. Zij hebben makkelijk programma

PSV moet nog tegen Feyenoord, Twente, Ajax, Groningen uit

05-03-2025 13:20

GAjax31 +16225

Op dit moment hebben ze het met iedere tegenstander lastig, dus ze kunnen ook zomaar punten verspelen tegen Heerenveen en/of RKC. En dan komen wij op bezoek, een ploeg die niet veel doelpunten tegen krijgt terwijl hun verdediging zo lek als een mandje is haha

05-03-2025 13:37

Hamstelaar +15093

Heerenveen is angstgegner van hun en vergeet Sparta uit laatste speelronde niet. Wellicht heeft Sparta dan een punt nodig in strijd tegen degradatie

05-03-2025 13:47

Lavie +2317

Voor het Nederlandse voetbal is het beter dat PSV volgend seizoen met Bosz als coach Champions League speelt.

Trainers die deze eeuw minimaal de laatste 16 haalde in de Champions League?

2002/2003 Ronald Koeman (Ajax)
2004/2005 Guus Hiddink (PSV)
2005/2006 Danny Blind (Ajax) en Guus Hiddink (PSV)
2006/2007 Ronald Koeman (PSV)
2015/2016 Philip Cocu (PSV)
2018/2019 Erik ten Hag (Ajax)
2021/2022 Erik ten Hag (Ajax)
2023/2024 Peter Bosz (PSV)
2024/2025 Peter Bosz (PSV) Pascal Bosschaart (Feyenoord)

Als we Portugal voor blijven gaat het de komende 25 jaar vaker dan 11 keer gebeuren. Met een beetje geluk haalt een Nederlandse club nog eens een kwartfinale. Veel meer dan dat lijkt me financieel niet realistisch. Clubs als AZ, Feyenoord, Twente en Utrecht zullen zich incidenteel plaatsen voor CL maar moeten vooral punten verdienen in de Conference en Europa League.

05-03-2025 14:20

GAjax31 +16225

Tja, dat zal ongetwijfeld zo zijn maar ik hoop gewoon dat ze CL voetbal mislopen. Wellicht kinderachtig van mij, maar vind het gewoon een irritante club.

05-03-2025 14:24

LukaLitmanen +82153

Vanaf volgende maand;

PSV moet nog tegen Feyenoord Twente Groningen uit en zware thuiswedstrijden tegen ons en Heerenveen, hún angstgegner.

Wij hebben alleen tegen Utrecht uit nog echte zware wedstrijd

05-03-2025 13:17

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Thuis AZ TWENTE uit PSV UTRECHT

Deze win je niet 1 2 3

Uit PEC en Groningen zijn ook niet makkelijk

05-03-2025 13:29

GAjax31 +16225

Als het een beetje mee zit, zijn we al kampioen voordat we naar Groningen moeten

05-03-2025 13:38

Betuwe85 +20845

Spycholoog proggersor dhr. Bosz eerst was hij niet nerveus om achter de schermen de teugels aan te kunnen halen . Nu moeten ze maar voor plek 2 gaan zodat meneer de druk weg kan halen in de hoop dat het gaat lopen.

Hij laat elftallen prima voetballen maar na al die jaren past hij zich nog niet aan aan een tegenstander dat gaat nu paar keer mis en is bij Ajax bv in el paar keer mis gegaan.

05-03-2025 13:16

Redrum +96208

Psv heeft wel eindelijk eens zijn zin: de hele wereld heeft het eindelijk een keer over ze.

05-03-2025 13:15

Noam +4118

Ben benieuwd of Til nu eindelijk wel wat voelt.

05-03-2025 13:14

Redrum +96208

Je hebt irritante kneuzen en je hebt Guus Til. Die staat echt op een eenzaam level wat dat betreft.

05-03-2025 13:15

Noam +4118

Ik vind Til niet zo irritant eerlijk gezegd. Dat heb ik wel bij Luuk en Veerman. Ik denk dat Til te veel nadenkt. Ik zie hem eerder als een student. Die uitstraling heeft ie ook. Hij denkt te veel en dat kun je vaak beter niet doen in de voetballerij.

05-03-2025 13:17

Redrum +96208

Het is zeker iemand die nadenkt, maar hij speelt ook een act. Hij probeert heel nuchter en stoer over te komen. En dat clownshoofd van hem trek ik gewoon heel slecht. Luuk en Veerman zijn ook next-level als het om rotkoppen en uitstraling gaat.

05-03-2025 13:31

FrancescosRavioli +15357

Ondertussen met Farioli: we mogen blij zijn als we 2e worden🤣

05-03-2025 13:13

Redrum +96208

Die blijft dat gewoon stug volhouden totdat we met de schaal in handen staan.

05-03-2025 13:14

SiegiEd14 +2271

Kijk ten eerste hoop ik natuurlijk dat Ajax kampioen wordt en mooi voetbal laat zien. Dat laatste is al een tijdje niet aan de orde, maar er staat wel een team. Waar ik bang voor ben, is dat Ajax ook snel in een verval kan raken en waar vallen ze dan op terug? We staan dan wel 8pm voor, maar die zijn we ook weer zo kwijt als het even misgaat…

05-03-2025 13:10

Rymesyt +8059

Nouja, dat laatste is een open vraag. Zeker, er zijn nog genoeg wedstrijden waar Ajax kan morsen of uitglijden. Dat ontken ik absoluut niet. Alleen voordat die voorsprong dan verdampt is moeten de concurrenten eerst beginnen met winnen. Ik voorzie ook nog genoeg uitglijders bij de andere ploegen bovenin.

05-03-2025 13:14

AjaxYahudi +3108

Dat is ook de voornaamste reden om nu niet ineens met veel meer risico te gaan spelen en de discipline los te laten, je kan dan zomaar net als PSV ineens 2 goals om de oren krijgen uit een counter en wie hebben wij in onze selectie die een wedstrijd ineens kunnen omdraaien of een goal forceren?
Zeker zonder Weghorst de laatste 20 minuten en het gebrek aan creativiteit zou ik lekker tot het einde seizoen degelijk en saai je potjes blijven winnen zodat je met die schaal staat.

05-03-2025 13:14

Betuwe85 +20845

Heracles was een goede wedstrijd ook eagels was niet slecht en union uit 2 de helft dus het zit er wel in

05-03-2025 13:17

Redrum +96208

Peter is nog steeds niet nerveus, wel zeer wanhopig.

05-03-2025 13:09

Danielson +50538

Alleen als PSV Bosz er uitgooit geef ik ze nog een kans op een wederopstanding.
Ik denk dat als PSV tegen Heerenveen opnieuw punten verspeelt, Bosz gezien is.

05-03-2025 13:07

Redrum +96208

Als ze nu Peter eruit gooien en met van Bommel weer ouderwets gaan counteren maakt dat me toch wel nerveus. Dan winnen ze hun potjes wel weer hoor.

05-03-2025 13:07

Betuwe85 +20845

Kan ook zomaar een 6-0 worden je weet het niet met dit psv

05-03-2025 13:18

Redrum +96208

Juist nu moeten we scherp blijven en psv geen enkele nieuwe hoop meer geven.

05-03-2025 13:05

LukaLitmanen +82153

AZ is onze grootste angstgegner, daar winnen we al 5 jaar niet van…

Als we die winnen, worden we kampioen

05-03-2025 13:18

Betuwe85 +20845

7 wedstrijden niet gewonnen waarbij ook aantal gelijksnoelen laaste winst was beker 2022

05-03-2025 13:23

LukaLitmanen +82153

Zegt genoeg toch en bedoelde zelfs competitie

05-03-2025 13:24

Baco123 +6701

3 en half jaar , wordt tijd dat we gaan winnen wat ik thuis nu wel verwacht

05-03-2025 16:22

Bjorn +12626

Juventus uitschakelen "succesje", vind ik toch wel een behoorlijke prestatie hoe erg ik ze ook haat.

05-03-2025 13:03

Redrum +96208

Het is een behoorlijke prestatie, behalve als je Juventus hebt zien voetballen dit seizoen.

05-03-2025 13:06

EuforischeRealist +15604

Ik ga dit stuk even uitprinten en inlijsten denk ik ;-)

05-03-2025 13:02

Schip +23520

Ook dat droge onderschrift bij de afbeelding van Bosz :)

05-03-2025 13:04

JBM +2637

Zaak is tegen pec te winnen, liefst met goed voetbal.
Anders kunnen de rollen snel weer omgedraaid zijn

05-03-2025 13:00

Betuwe85 +20845

Pec az winnen en je reist met plus 8 af naar Bosz

05-03-2025 13:19

JBM +2637

Dan kan het bijna niet meer mis

05-03-2025 18:50

AFCACruijff14 +162185

Ik wacht nog even met euforisch doen tot PSV uit voorbij is en we nog steeds minstens een marge van 6/8 punten hebben. Zwolle uit, AZ thuis, PSV uit is een zware reeks nu. Gelukkig zit er wel een interlandbreak tussen, krijgen we oa Weghorst weer terug.

Denk dat PSV vooral geen enkel vertrouwen meer heeft. Die pakken net als wij vorig jaar elke duel zeker 2 tegengoals en het zijn 11 losse spelers, geen team zoals Ajax wel is. Dus ja, het ziet er goed uit voor ons maar laat het overmoedig zijn maar even aan anderen nu.

05-03-2025 12:54

Soccerskins v2 +43386

De interviews van Til en de Jong waren genieten. Ze hebben echt geen enkel geloof meer in de landstitel en ik zie Bosz dit sentiment binnen de selectie ook niet meer op tijd omdraaien.

05-03-2025 12:53

Jariiii +22182

'lastig worden'

Niet zo pessimistisch hoor, Peter.

05-03-2025 12:45

Tommyshelby +129567

De constante mentale druk van Farioli en Ajax is ze teveel geworden. Heerlijk om te zien.

Nu aan ons om dat zo te houden, je wil ze geen hernieuwde hoop geven.

05-03-2025 12:45

LukaLitmanen +82153

AZ thuis maak ik me zorgen om.

Kunnen al 5 jaar niet van ze winnen ofzo

05-03-2025 12:54

Tommyshelby +129567

Je hoeft hem ook niet te winnen, mits je niet verliest in Eindhoven. Dan blijft het gat +6 en stiekem zie ik PSV morsen tegen Heerenveen deze week.

05-03-2025 12:58

LukaLitmanen +82153

Klopt, maar AZ en PSV blijven voor ons taaier tegenstanders.

En Heerenveen is idd voor hun dé angstgegner, dus wellicht heb je gelijk

05-03-2025 13:14

Betuwe85 +20845

Pec uit is ook lastig maken het menig ploeg extreem moeilijk thuis

05-03-2025 13:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.