Vissers herkent patroon onder trainer Farioli: 'De tent sluiten op zijn Italiaans'

door Roy Jansen 116

Bron de Volkskrant

Vissers herkent patroon onder trainer Farioli: 'De tent sluiten op zijn Italiaans'

door Roy Jansen 116

Bron de Volkskrant

Laatst geüpdatet

Willem Vissers zit vol verbazing over de voorsprong van Ajax op PSV, zo schrijft hij in de Volkskrant. De columnist weet het zeker, Ajax wordt kampioen. Maar hoe dat kan en over de manier waarop is de journalist niet te spreken. 'Het is een grote grap, het is haast een middelvinger naar de kunst van voetbal.'

Na de nederlaag van PSV in Deventer en de uitoverwinning van Ajax op Almere City durft Vissers de conclusie wel te trekken: Ajax wordt kampioen. De column draagt dan ook als titel: 'Het is een grap, de titel voor Ajax.'

Vissers schrijft daarnaast over een herkenbaar patroon bij de Amsterdammers. 'Ook in Almere was het weer vaste prik: doelpuntje maken, de tent sluiten op zijn Italiaans en hup, de voorsprong op PSV uitbreiden naar acht punten.'

'Ajax zaait op akker die twee jaar lang openbare podium was van zelfdestructie'

De verslaggever schrijft dat mensen die dit scenario twee maanden geleden hadden aangekondigd zouden zijn weggezet als 'totale nitwit'. 'Het leuke van voetbal is dat de nitwits op sommige dagen de specialisten zijn. Ajax zaait op een akker die twee jaar lang het openbare podium was van zelfdestructie, op een dor veld waarop niets meer groeide, waar het riekte naar verrotting.'

Vissers ziet dat het 'niet de allermooiste bloemen zijn op de akker'. 'Maar voor wie goed laveert, is er best een fijn boeket samen te stellen', vervolgt de journalist, die het onvoorstelbaar vindt wat er gebeurt. 'Nou ja, het kan natuurlijk nog anders lopen, omdat de specialiteit van het huis in hoogtijdagen is verdwenen: makkelijk winnen. Maar met weigeren te verliezen, onder leiding van trainer Francesco Farioli, heeft Ajax een andere deugd toegevoegd aan de huisstijl.'

Tekst gaat verder onder de foto.

Vissers voorspelt aanstaand kampioenschap van Ajax: 'Het is een grote grap'
Volgens Vissers heeft Farioli een duidelijke huisstijl weten in te voeren

'Het is daarbij verbijsterend hoe snel de aftakeling verloopt bij rivaal PSV'

In de column verbaast Vissers zich ook over de ineenstorting van PSV en roemt hij tegelijkertijd de trainer van Go Ahead Eagles. 'Het is daarbij verbijsterend hoe snel de aftakeling verloopt bij rivaal PSV, hoewel gezegd zij: verliezen van Go Ahead, dat kan de beste overkomen. Het gebeurde PSV binnen een week twee keer. De trainer van Go Ahead, Paul Simonis, mag zich meteen rekenen tot de toptalenten van het métier.'

Bij de ineenstorting van PSV staat één speler volgens de columnist symbool voor de fase waarin PSV zich nu bevindt. 'Fascinerend, hoe snel deze kampioensploeg zichzelf naar de vergetelheid voetbalt, met Joey Veerman als symbool van onvermogen. Zie hoe hij de armen heft, om aan te geven dat het ergens onderweg fout liep. Hij wijst meestal naar anderen, terwijl hij vaak aan de basis staat van de mislukking.'

Ook spreekt Vissers over het functioneren van Peter Bosz en de 'gespeelde rust' die de trainer van PSV uitstraalt richting de media. 'Hij zal beseffen dat hij eigenlijk niet meer kan blijven, mocht PSV de zeker gewaande titel mislopen. Dan is het over. Hij oogde rustig na de nederlaag, maar in zijn hoofd is de totale paniek uitgebroken.'

Met nog tien duels te spelen heeft Ajax op dit moment een voorsprong van acht punten op PSV. De twee ploegen elkaar op zondag 30 maart in Eindhoven. Dit seizoen wacht Ajax nog lastige thuisduel met AZ en FC Twente, terwijl de ploeg van Farioli ook nog op bezoek gaat bij FC Utrecht. PSV op zijn beurt wacht nog uitduels bij onder meer FC Twente en Feyenoord.

Lees meer over:
Plaats reactie

MarcelvTol1971 +15406

AJAX Showtime :,in plaats van aandacht geven aan dit soort koekwouzen kunnen jullie beter aandacht geven aan de filmpjes die AT5 op you tube plaatst ivm 125 jaar AJAX
voorbeeldje :
https://youtu.be/SQfpbuB0fgk?si=T0lJSRNoA7ar86Xt

en er staan er meer op, erg leuk om terug te zien.

04-03-2025 21:53

PH2BOT +40467

Overduidelijk een hard gelag voor dit lampjes menneke als Ajax dit seizoen de schaal pakt. Ik hoop.dan ook dat Arsenal vanavond gehakt maakt van Vissers ' 11 tegen 10' uit Lampegat.

En laat de kakkies woensdag ook maar lekker in de eigen Kuip vet op den bek gaan tegen Inter...dat zal daar meteen de toon zetten na 2 wedstrijden onder coach Van Spertie.

04-03-2025 03:17

sander.m +38

Het is beter voor het Nederlandse voetbal als de kakkies en de lampjes het juist ook goed doen

04-03-2025 03:57

JanBiesbos +29224

Nee hoor:
We behoren bij de beste zestien ploegen van Europa. Misschien moet ik zeventien zeggen, want Ajax staat boven ons", aldus Bosz op de persconferentie. Veel PSV-fans kunnen niet echt lachen om die opmerking.

04-03-2025 00:08

erwtenpeller +2036

Beste Willem dan heb je Feijenoord-Almere niet gezien het had met de rust al 3-0 voor Almere kunnen staan maar als je nog tijd over heb moet je even langs pearl lopen.

03-03-2025 22:21

BillyAjax +1267

Ik vind Willem Vissers een grote grap met zijn pseudo literaire stukjes altijd.

03-03-2025 20:50

Spuit11 +1288

Het is te danken aan dat Psv instort qua teamsfeer waardoor Ajax nu eerste staat.

Neemt niet weg dat het ook knap is om zovaak achter elkaar nationaal te blijven winnen. Pure wilskracht maakt nu het verschil.

Maar goed, de beste opinie makers moeten toch wat schrijven en zichzelf indekken over het feit dat ze in september allemaal zeker wisten, psv word kampioen.

03-03-2025 20:37

EersteAanname +2195

Vissers is denk ik bang dat zijn boek 'de beste van de eeuw' over twee jaar al niet meer klopt 😁

03-03-2025 19:41

Jariebombarie +1007

Mooi toch? Toch geloof ik er nog niet in hoor. We spelen zo lachwekkend slecht 😁

03-03-2025 19:16

RuudKroket +995

Deze man spoort niet.

03-03-2025 18:43

Rymesyt +8054

EDIT: Ik heb net de hele column gelezen en dat is een stukje genuanceerder dan alleen wat ik hier las. Wat ik verder schrijf vind ik nog steeds, maar wilde dit er wel even bij plaatsen. Ik vind het eigenlijk een prima column.

Serieus, rot op met deze narratief. Dat een Ajax supporter klaagt dat deze speelstijl niet bij Ajax past begrijp ik helemaal. Maar dat een random journalist zegt dat dit een 'middelvinger naar het voetbal is', kijkt hij voor het eerst voetbal? Of helemaal niet? Want dit is absoluut niet de eerste keer dat een ploeg die niet mooi aanvallend voetbal speelt een toernooi of competitie zou winnen. Zelfs onze eigen eredivisie is vaak zat gewonnen door ploegen die absoluut niet sprankelden maar gewoon oerdegelijk waren, zoals het Twente uit 2010 of het Feyenoord onder van Bronckhorst. Ja, absoluut Ajax zou mooi moeten spelen en bij Ajax past het niet. Maar dat is het dan ook wel. Niet een 'grote grap' of 'middelvinger naar het voetbal'.

03-03-2025 18:27

Redrum +96198

Of alle titels van psv behalve die van vorig jaar. Die club heeft nooit iets anders gedaan dan laf op de counter spelen. Tijdens de 4 titels op rij met Gomes op doel kregen ze in één seizoen zelfs de meeste schoten tegen op één club na. Maar die Braziliaan pakte simpelweg alles. Toen hoorde je niemand klagen over de speelstijl van psv hoor.

03-03-2025 18:55

Rock69 +8411

Weer zo'n papegaai die het nog mooier wil vertellen. Wat hebben deze mensen gemakkelijke baantjes. Hoef je geen opleiding voor te hebben gevolgd. Want ieder kind kan dit ook. Eigenlijk is het allemaal plagiaat wat gebruikt wordt onder de riooljournalistiek. Wat moet je nou vertellen over Ajax. Gewoon herhalen wat anderen zeggen of schrijven. Peace of cake!

03-03-2025 18:15

Spuit11 +1288

Ik denk oprecht dat vissers deze keer een chatbot heeft misbruikt.

03-03-2025 20:38

MarcelvTol1971 +15406

De hele mening van Willem Vissers zal me werkelijk aan m'n reet roesten. Als journalist mag je enigzins objectief zijn maar deze eigenschap mist Willem volledig.
Hij zou zich nu kapot moeten ergeren aan PSV, aan Noa Lang aan Schouten, Veerman, beroepswatje Til en dorpseigenwijs Peter Bosz. Maar nee, Willem richt zich op Ajax.
Ik hoop van harte dat Willem Vissers zich voorlopig nog een paar weken kapot zal ergeren aan Ajax, en dat AZ tweede mag worden.
Morgen eerst maar eens plat op de bek tegen Arsenal

03-03-2025 18:08

JS16 +2950

Het wordt steeds mooier. Zelfs verslaggevers die objectief moeten blijven barsten uit hun vel en zijn niet neutraal meer. Aaaaaah wat een haat. Heerlijk!!!!

03-03-2025 18:06

4EVERAJAX +8407

Hahahahahahah

03-03-2025 18:04

Jelluhafca +3427

Wat vinden alle analisten & journalisten het jammer dat het zogenaamde grote pisvee niet met de carnaval al kampioen is. Nu blijkt dat psv helemaal geen team te zijn, een trainer te hebben die geen plan b heeft en heel veel selectie spelers heeft met een aflopend contract (die zitten al met hun hoofd bij de volgende stap en zal het een rotzorg zijn).

03-03-2025 18:00

Tadic020 +1899

Als dat zo is ga ik naar huldiging met mijn maat maar eerst onze wedstrijden blijven dat is eerst belangrijk

03-03-2025 17:51

JanBiesbos +29224

FF verdient ALLE credits met dit materiaal maar dat is natuurlijk tegen het zere been en alle trots en eer van de zogenaamde analisten die ernaast zaten dus proberen ze met allerlei frames en verhaaltjes alsnog hun gelijk te halen om maar vooral geen applaus aan FF te hoeven geven, erg kinderachtig van die kneuzen.
-
En dan ajax de schuld geven dat we de punten wel pakken en de rest niet?
-
Hahaha is dit een grote grap ofzo?

03-03-2025 17:45

Dirk.v +15140

Het is een grote grap?

PSV was Italiaanse degelijkheid toen zij kampioen werden met vaak maar 1 doelpunt verschil.

Nu doet Ajax het, met nota bene een Italiaanse trainer en dan krijgen we gezeik.

03-03-2025 17:42

Juichtoon +32653

Oei wat zijn de druifjes zuur voor Willem.

03-03-2025 17:32

Hollister +12623

Nee Vissers, het is geen middelvinger naar de kunst van het voetbal, maar een middelvinger naar alle analisten, columnisten en andere zgn kenners, die er weer eens met zijn allen compleet naast zitten

03-03-2025 17:28

TweeBenig2 +16297

Hier de gehele column: https://archive.ph/AQb74

03-03-2025 17:27

Tinusz +1864

Laat ze lekker huilen en columns schrijven. Harken wij de punten en het kampioenschap binnen. Groetjes van de koploper.

03-03-2025 17:09

markk +8906

Het blijkt wel weer dat een solide verdediging een belangrijke bouwsteen is voor een succesvol team. PSV heeft een betere aanval en middenveld maar een slechte verdediging en dat kost ze tot nu toe de kop. Bosz is nooit goed geweest in het neerzetten van een goede verdediging. Farioli verdient credits voor het neerzetten van een solide verdediging en met Pasveer, Hato, Sutalo, Kaplan, Baas, Gaaei, Rosa, Rugani heb je gewoon een goede balans van ervaring en talent. Ajax is in de opbouw en in de aanval gewoon matig maar de combinatie van goede vechtlust, teamspirit en geluk kom je ook een heel eind.

03-03-2025 17:03

ajaxfm +1968

OT: https://www.vi.nl/video/bosz-over-groot-aantal-tegengoals-wij-hebben-niet-de-spelers-die-ajax-heeft

Peter is zich alvast aan het indekken hahahaha

03-03-2025 16:28

AjaxYahudi +3108

Klopt op zich wel wat die zegt toch? Zij hebben niet de spelers om gegroepeerd en met discipline te verdedigen en wij hebben niet de spelers om tiki-taka te spelen hoog op het veld met veel risico.
Daarom is het realistisch dat Farioli op deze manier zijn wedstrijden probeert te winnen en realistisch dat Bosz op zijn manier de wedstrijden probeert te winnen.

03-03-2025 16:39

Rymesyt +8054

Misschien niet, maar vorig jaar hielden ze met dezelfde spelers (volgens mij is alleen Ramalho weg?) het achterin toch wel een stuk beter gesloten.

03-03-2025 18:29

PaulC +297

En wij hebben niet de trainer die PSV heeft 😂

03-03-2025 17:04

Pep01 +929

Wel een lekker fragment om naar te kijken: een vis die spartelt aan de lijn.

03-03-2025 17:09

ijzerchef +3155

Die journalist Marco Timmer is een gigantische PSV fan en zit elke persconferentie Bosz te smeken om de defensie te repareren. Wel grappig om te zien steeds.

03-03-2025 23:45

Gonzalez75 +5879

Tja, als andere 'concurrenten' punten latenoggen dan heeft dat niks met geluk bij ons te maken. Het heeft met domheid te maken bij deze 'concurrenten'. Vorig jaar hadden we in de eerste competitie helft ook genoeg pech gehad. Nu zit het verdedigend ook een heel stuk beter in elkaar. Van hieruit kun je ook verder bouwen.

03-03-2025 16:28

AFCA. +3283

Maar even serieus:
Wie kan zich 3 competitie wedstrijden herinneren vanwege oogstrelend voetbal in het seizoen van Bosz bij Ajax?
En wie kan er 5 opnoemen onder de geweldige Ten Hag?

03-03-2025 16:28

Pingelaar +13307

@ afca Wat is precies je punt?

03-03-2025 22:31

Noam +4118

Er zit weer veel frustratie bij deze lampen supporter. Maar wat verwacht je, Vissers komt tenslotte ook uit het zuiden.

03-03-2025 16:24

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Het is vooral in middelvinger naar 040 en 010

Ja sorry ik ben analfabeet

03-03-2025 16:20

DeHeerVanDeMeer +25197

Ik zie een nieuwe bedrijfstak ontstaan, de Calimero journalisten en analisten.

03-03-2025 16:16

Rodsje +14769

Ook voor Willem gratis advies! Tissues zijn in de aanbieding bij de Jumbo!

03-03-2025 16:12

Hamstelaar +15093

Het is zo heerlijk dit allemaal! Wat hadden ze gehoopt dat Ajax de komende jaren een subtopper zou worden.

03-03-2025 16:05

OuweDibbes +11950

Heerlijk Willem Kakkerlak Vissers is zelf een grote grap..

03-03-2025 15:53

LouisVonGoal +2919

Lekker man! Als straks de kampioen schaal omhoog word getild, de hele selectie een middelvinger opsteken en juichen, wij zijn kampioen.. wij zijn kampioen! 😁

03-03-2025 15:38

Amsterdamnoord +6142

"Ajax zaait op een akker die twee jaar lang het openbare podium was van zelfdestructie, op een dor veld waarop niets meer groeide, waar het riekte naar verrotting."

Ik heb weinig geduld voor Willem Vissers en zijn barokke, pseudo-literaire teksten, mijn hemel wat een zinnen zijn dit

03-03-2025 15:31

Bergkam +4704

Feyenoord won recent thuis met hakken over de sloot van Almere en Utrecht verloor onlangs thuis met 0-1 van ze. Dus de 3 lelijke punten zijn zo slecht nog niet. Op naar de CL met wat nieuwe aanwinsten. ( Ihattaren?)

03-03-2025 15:19

Redrum +96198

Dat Go Ahead waartegen we zogenaamd zoveel geluk hadden blijkt ook lang niet zo slecht te zijn.

03-03-2025 15:25

Rymesyt +8054

De grootste grap is dat PSV ook ontiegelijk veel geluk had tegen Go Ahead met een niet gegeven rode kaart, een penalty die erbuiten bleek (dat is een correcte beslissing, maar in onze pot tegen GaE vonden ze dat geluk toch?) en een afgekeurde goal waar volgens mij geen hout van de buitenspellijn klopte. Alleen ondanks al dat geluk winnen ze alsnog niet, wat gelijk het allersterkste argument tegen dat hele geluk gelul is.

03-03-2025 18:32

DeMeervanweleer +7587

Volgens mij is het stramien bij alle winnende ploegen meestal gelijk; een paar wedstrijden heel mooi voetbal, een paar heel lelijk en een hele hoop doelmatig. Dit Ajax onttrekt zich daar niet aan, wat het anders maakt is het ( ook zelfgeschapen) verwachtingspatroon bij Ajax.
Ik denk dat het doel de middelen heiligt, de club moest van heel ver komen.

03-03-2025 15:17

UwSchipper +5657

Mooi gesproken en zo is het.

03-03-2025 20:13

Prometheus +1037

“Een middelvinger naar de kunst van het voetbal”? Als we kampioen worden is het eerder een middelvinger naar de analisten en alle anderen die ons de afgelopen jaren hebben uitgelachen.

03-03-2025 15:14

Jeugd +24867

Verlaag je niet joh. Zo Calimero dit.
Past ook niet bij Ajax dit soort kleinzielig gedrag

03-03-2025 16:06

Prometheus +1037

Nee, dan kun je idd beter medesupporters afzeiken zoals jij 👍

03-03-2025 19:20

Jeugd +24867

Hoge bomen vangen veel wind.
Iedereen weet dat Ajax de grootste club van NL is. Als het dan belachelijk slecht gaat vang je klappen, leedvermaak. Dat hoort bij de grootste zijn. Je moet ook kunnen incasseren.
Dat gejank dat iedereen tegen je is, is om te beginnen niet waar en past niet bij wat Ajax is

03-03-2025 19:53

UwSchipper +5657

AJAX is de meest gehate club in NL.
*zwelt van trots!*

03-03-2025 20:14

Jeugd +24867

Feitelijk onjuist

03-03-2025 21:43

Dulle10 +50

Wie is hier nou de nitwit?

03-03-2025 15:13

Berghuis +14372

PSV heeft 20 van z'n 25 titels gewonnen met counteren, maar dat was geen schande natuurlijk. Nee dit Ajax is zeker niet van het niveau dat we zouden willen. Maar je moet ze na geven, ze zijn verdomd effectief. Dat is ook een kwaliteit. Chelsea won 2 CL titels met anti-voetbal. Als wij aan het eind met de landstitel en (gedroomd hopen) EL staan wil ik nog wel is weer horen of men er nog zo overdenkt.. Jaloezie is weer orde van de dag nu Ajax een gat geslagen heeft. Het verschil zit hem in het feit dat onze trainer, ookal word die door iedereen bekritiseerd, een plan B heeft. Bosz heeft maar één plan, kamikaze vooruit. Mourinho heeft hem daar al is een lesje in geleerd. Maar eigenlijk overal waar hij trainer word begint het heel goed en stort het in elkaar zodra ploegen er een antwoord op vinden.

03-03-2025 15:09

edalm +4955

Grappig pisvee verliest twee keer kowet, dat kan gebeuren. Ajax wint van kwetsbare, schande hoe Ajax speelt, onterecht etc. Kunnen we ook vaststellen dat kowet een aardig ploegje heeft?

03-03-2025 14:55

Stamhoofd +11548

Ik geloof niet dat het echt de intentie was van Ajax om na de 1-0 de boel op slot te gooien. Maar de wedstrijd ontwikkelde zich zo en we kwamen gewoon niet goed aan voetballen toe. Dat ziet Farioli dan wel goed, waar een Peter Bosz geen plan B heeft.

03-03-2025 14:54

Bjorn2321 +2066

PSV in huidige vorm was 100% zeker tegen 2 tegengoals aangelopen bij Almere City en was zeker tegen puntverlies aan gelopen. Dat is het verschil tussen de trainers.

03-03-2025 15:41

jerryisthename +31902

Die voorspelling deed ik al in december.
Nu is het gewoon een hele grote deur intrappen, al is Visser wel een klein mannetje. 😅
Wat een grote grap, die journalisten.

03-03-2025 14:52

Aldert Boersma +399

Je kunt het ook anders bekijken Willem , het is een echte grap dat PSV 2de staat .

03-03-2025 14:46

Balgevoel +30934

We maakten 21 goals minder dan PSV en kregen er 11 minder tegen. Het verschil in doelsaldo is 10 en na PSV zijn we 'gewoon' de meest scorende ploeg in de Eredivisie. Ajax speelt wel eens kutwedstrijden, en gister was het héél kut. Tegelijkertijd ben je ook een kutjournalist (sorry, dit kwam gewoon even zo uit) als je dusdanig gefrustreerd bent dat je je krabbels laat beïnvloeden door Ajax-afgunst en de competitie afdoet als grap vanwege één (hele) slechte pot en een jou niet welgevallige uitslag. Of het kortetermijngeheugen van Vissers is gewoon niet meer wat het ooit was, kan ook. Hij was er overigens als de kippen bij om een boekje te schrijven over de successen van '18/'19. Dat wilde ik toch even gezegd hebben.

03-03-2025 14:33

Schip +23520

Farioli speelt meestal rope a dope met Ajax. Dus de tegenstander laten domineren, althans balbezit gunnen, maar in de 16 zelf dominant blijven en alles opvangen. Dan ontstaat het gevoel bij de tegenstander dat ze beter zijn, maar eigenlijk stuurt Ajax dan het wedstrijdverloop.

Is alleen wel zo dat het een tikkie demotiverend werkt op spelers die vanuit een Ajax traditie zijn grootgebracht om dan teruggetrokken te spelen, en dan alsnog veel loopwerk te verrichten om druk op de bal te blijven geven. Zag je gisteren toch ook wel dat de honger bij Almere, dat voor lijfsbehoud vecht, in duels groter is.

In grote wedstrijden lukt dat beter. Zie hoe we Feyenoord's hoop de grond inboorden in De Kuip. En de wisselende samenstellingen spelen ook een rol.

Voorlopig werkt het, maar tegen een team als AZ dat nog meer loopt en intensiviteit erin legt, niet (voldoende). Benieuwd hoe Farioli dat gaat aanpakken in de thuiswedstrijd. Wordt wel weer eens tijd om onze buren op hun plaats te zetten.

03-03-2025 14:27

Berghuis +14372

Jij ziet het heel goed kerel. Ik ben echter wel van mening dat dit tegen ploegen als Almere niet mag natuurlijk. Dat moeten we niet doen. Maar tegen ploegen die het goed voor elkaar hebben, dikke prima.

03-03-2025 15:12

YugoVik +33278

Ik krijg het idee dat supporters hier een beetje delusional zijn en niet kunnen accepteren dat er kritiek is dat wij heel sober en slecht voetballen.

Het draait tegenwoordig om het verdedigen en niet om het willen voetballen bij ajax.

Je mag vinden wat je er van vind, maar wat farioli met de selectie laat zien heeft niks te maken waar ajax voor staat.

Dan komen mensen met het excuus van de afgelopen 2 jaar..So what?.. Moet je daarom als ajax je spelopvatting en intenties drastisch op veranderen.

Ik ben gisteren in slaap gevallen bij een wedstrijd van ajax. Dat is nog nooit voor gekomen.

03-03-2025 14:25

Balgevoel +30934

@YugoVik

In slaap vallen bij een potje Ajax had gerust gekund onder de bezielende leiding van mensen als Van 't Schip, Heitinga, Steijn en ook de laatste fase onder Ten Hag was matig tot ronduit slecht. Met het verschil dat we in die wedstrijden vrijwel altijd tegen puntverlies aanliepen. Klotepotjes zitten er altijd tussen, dan verkies ik toch de puntjes als troost...

03-03-2025 14:37

YugoVik +33278

Klote potjes zitten er altijd tussen?. Het gaat om het spelopvatting en de intenties van Farioli. Dat heeft niks met ajax te maken.

03-03-2025 15:26

Balgevoel +30934

@YugoVik

Ja, klotepotjes zitten er altijd tussen. Altijd. En dan stonden we voorheen meestal achter en moesten we twee goals maken. Iedereen wil een sprankelend Ajax zien. Om daar weer naartoe te werken, is dit blijkbaar even nodig.

03-03-2025 15:34

JohnnyHeitinga3 +8016

Dan moet je de wedstrijden onder Ten Hag eens terugkijken. Daar zaten echt vergelijkbare wedstrijden tussen als gisteren. En ja, ten Hag had 11 betere voetballers op het veld dan hetgeen wat er gisteren stond.

Met dit elftal kan je NIET aanvallend dominerend voetbal spelen. Snap dat nu eens. Verder heeft Ajax dit seizoen na PSV het meest gescoord. Zo defensief en slecht is het dus niet.

03-03-2025 14:42

Balgevoel +30934

@JohnnyHeitinga3

Waan van de dag regeert, zoals altijd. PSV is niet zo goed als van de daken werd geschreeuwd, Ajax niet zo slecht. Als PSV zo van Almere had gewonnen, hadden kranten volgestaan met 'Het geluk van de kampioen' of 'Ongeïnspireerd PSV maakt geen fout in Almere'. Het is wat het is. Als Feyenoord tegen een lamlendig City hetzelfde doet als Ajax tegen Almere, is het Nederlandse voetbal aan een opmars bezig. Genieten, toch?

03-03-2025 14:58

MM1974 +1449

Pff wat een gezeur dit zeg, het is niet anders Ajax is een matig team en deze coach levert top werk, als ze nu mooi voetbal hadden geprobeerd stonden ze nu geen eerste, nu echt niet belangrijk hoe je wint.

03-03-2025 14:17

Dit is mijn club +10276

Willem Vissers is een liefhebber en voetbalromanticus. Heeft zelfs nog een boekje geschreven over ons fraaie (met bittere nasmaak) seizoen 2019, waarin hij de loftrompet stak over het sprankelende voetbal van Ajax dat jaar. Zit echt geen zuur in deze man, maar wel verbazing (zoals bij ons allen) hoe dit seizoen tot dusver is verlopen.

03-03-2025 14:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.