Gaaei krijgt lof: 'Bepaald geen Cafu, maar zo'n bal geven kan hij bijna als de beste'

door Bart Veenstra 113

Bron de Volkskrant

Gaaei krijgt lof: 'Bepaald geen Cafu, maar zo'n bal geven kan hij bijna als de beste'

door Bart Veenstra 113

Bron de Volkskrant

Willem Vissers heeft zich in zijn column in de Volkskrant lovend uitgelaten over Anton Gaaei. De rechtsback, die vorig seizoen mindere tijden kende, was tijdens De Klassieker van afgelopen zondag beslissend door de assist te leveren op de winnende goal van Kenneth Taylor.

Waar Gaaei vorig seizoen nog werd gewisseld en uitgefloten, was hij dit keer een van de helden bij Ajax in De Klassieker. In de blessuretijd ondernam de Deen opnieuw een rush op de rechterflank. 'Wat volgt is een harde voorzet over de grond, in de geest van Cafu, de beroemde Braziliaanse rechtsachter van voorheen. Voor alle duidelijkheid: Anton Gaaei is bepaald geen Cafu, maar zo'n bal geven kan hij bijna als de beste, als onderdeel van het palet aan kwaliteiten van Cafu destijds', schrijft Vissers.

De verslaggever ziet in Gaaei een speler die nooit heeft opgegeven. 'Zoek anders even naar de verschillen met vorig seizoen', schrijft Vissers, waar de hoofdrolspeler zelf ook nog over sprak. 'Ruim een jaar geleden veegde Gaaei zijn socials leeg om beledigingen te vermijden, na zijn erbarmelijke optreden tegen Feyenoord in de ArenA. Kinderlijk verdedigen, foute breedtepass, klaar. Hij was gewisseld na pakweg een half uur, een proces dat zich later herhaalde bij AZ. Hij was het symbool voor het totaal mislukte seizoen.'

Tekst gaat verder onder de foto.

anton gaaei ajax feyenoord 24 25
Gaaei leverde de assist op het winnende doelpunt tegen Feyenoord.

Waar andere aankopen van voormalig technisch directeur Sven Mislintat inmiddels zijn vertrokken, is Gaaei er nog steeds. En hoe. Vissers zag dat Gaaei in de zomer al belangrijk was door enkele strafschoppen te benutten tegen Panathinaikos, waardoor Ajax zich plaatste voor Europees voetbal. 'Hij vroeg zelfs aan aanvoerder Jordan Henderson of hij de beslissende pingel mocht nemen. Hij trapt tegenwoordig hoekschoppen. Hij was gekocht van Viborg, op data vooral, maar dat waren data op een lager niveau. Hij verzamelt nu data op een hoger niveau, bij Ajax in opbouw.'

Complimenten voor Farioli

In de column zijn er ook complimenten voor Francesco Farioli. De trainer had zijn spelers 'helden' genoemd. 'Dat is een flagrant verschil met Maurice Steijn, uit het nog recente verleden dat Ajax terugwierp naar de status van nederigheid die volstrekt atypisch is voor de club van hemelbestormers. Steijn benadrukte dat de nieuwelingen niet zijn spelers waren, en verloor meteen krediet. Farioli is intern kritisch, maar prijst zijn spelers in het openbaar.'

Tekst gaat verder onder de foto.

francesco farioli ajax feyenoord 24 25
Farioli ziet zijn spelers als 'helden'.

Vissers benadrukt dat Farioli is aangesteld als 'metselaar' van een nieuw gebouw dat in niets mag lijken op het oude. 'Het hoeft niet meteen het mooiste huis van de straat te zijn, als het maar stevig is. Nu het voorlopig staat, ziet iedereen dat het veel mooier en strakker kan, maar de filosoof uit Italië heeft zelfs de veeleisende supporters van Ajax overtuigd dat zo'n sterk huis weer eens wat anders is dan een protserig paleis met tierelantijnen. En dus pinkt Farioli een traan weg na weer zo'n gelukkige zege van de vechtlust, een zege met de ziel van Anton Gaaei.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Rodedraad +180

Die Jongen komt er wel. Heb er nog wel vertrouwen in.

06-02-2025 17:07

brullie +7063

Gaaei is een goede speler voor ons en laat hem maar de vaste RB worden.

06-02-2025 06:50

Jarikoning +7482

Cafu en Gaaei in 1 zin is prachtig

05-02-2025 07:16

MVG +16480

Ik vind,ondanks dat Gaaei echt wel een ontwikkeling doormaakt, hem nog steeds geen basis waardige speler. Hij komt verdedigend en positioneel echt nog steeds veel te kort. Ik zie in hem wel een hele goede wisselspeler met specifieke kwaliteiten vooral wanneer de ruimtes op het veld wat groter worden in de 2e helft. Kijken wat Rosa wordt natuurlijk maar we hebben in elk geval wat te kiezen op de RB positie.

04-02-2025 18:45

FrancescosRavioli +15465

Als hij deze groei nog een jaar doorzet kan die zomaar wel basis waardig worden.

Al zou zijn plafond bij ons liggen, dan vind ik dat echt prima. Klaagt nooit, heeft een enorm goede mentaliteit. Als je ziet waar die vandaan komt kan ik daar niks meer dan respect voor hebben. En ja, ik heb hem met menig Ajacied vervloekt.

Soms zie je te laat wat spelers echt waard zijn. Bij hem en in mindere mate FJ heb ik me daar wel schuldig aan gemaakt.

04-02-2025 22:49

MVG +16480

Begrijp me niet verkeerd… ik vind het een prima gozer in heel veel opzichten en hij heeft ook zeker zijn kwaliteiten, maar of die rust in het verdedigen en het oog hebben voor wat wel en niet kan op die positie er ooit gaat komen, vraag ik me wel af. Laat hem gewoon lekker die strijd aangaan met Rosa, zou ik zeggen en we zien wel waar zijn plafond ligt. Voordeel is dat Rosa met zijn bescheiden transfersom zeker geen ‘beschermende status’ heeft op die positie.
F J vind ik overigens een talent dat je moet koesteren. Als je kijkt naar waarvoor een Gravenberch hier uitgemaakt werd een aantal jaren geleden, kunnen sommigen zich nog wel eens achter de oren krabben. Daarmee niet te zeggen dat FJ het per se zo ver gaat schoppen.

04-02-2025 23:01

Babangida83 +24004

Zo zie je maar wat een verschil een andere trainer kan maken voor een speler

04-02-2025 17:58

Juan62 +46827

Ik lees hier de vergelijking met Dumfries ,die ik eerlijk gezegt niet zo vaak zie spelen
Wat ik van hem Dumfries zie vind ik een beperkte techniek gekoppeld aan een enorme drive
en waarschijnlijk ook inzicht.
Maar bij Gaae vraag ik me af; kan hij verdedigen ?

04-02-2025 17:20

Ajax34 +4129

Hij wordt er beter in. De laatste 2 wedstrijden had hij toch geen koekenbakkers tegen over zich en heeft hij het verdienstelijk gedaan.

04-02-2025 18:14

Babangida83 +24004

Heb je Dumfries wel eens zien verdedigen?

04-02-2025 19:56

401Middenweg401 +6083

Ja, tegen Tadic. Hij deed zijn best, moet ik zeggen.

04-02-2025 21:31

FrancescosRavioli +15465

Naja ik zei tot 3 wedstrijden terug nee. Maar de afgelopen 2 potten heeft ie amper fouten gemaakt. Zeker als je ziet hoe hoog die speelt en hoe snel hij terug is, is dat razend knap.

De laatste back die wij hadden die zo snel was, was denk ik vd Wiel of zelfs Trabelsi. (Nico misschien. Denk zelf dat Gaaei sneller is)

04-02-2025 22:51

Dennisvm +1779

Knap hoe hij er wel weet te staan. Mentaal best wat tikken gehad natuurlijk. Laten we deze jongens vooral aanmoedigen en niet afzeiken. Daar wordt niemand beter van. Ben benieuwd of ie nog gaat spelen als Rosa er is. Zou wel weer een dreuntje zijn als je dan wederom backup wordt

04-02-2025 16:57

AJAX020ADAM +7014

Misschien lust Gaaei helemaal geen lof, ik vind het heerlijk, met ham en kaas uit de oven vandaan.

04-02-2025 16:46

DaleyMOKUM +291

Dit zijn de ballen die je hoopt te zien van een Ajax back.

04-02-2025 16:02

letsvencook +13071

Gaaei > rensch

04-02-2025 15:16

arigold +7905

Het is hier misschien vloeken in de kerk.
Maar Gaaei doet mij denken aan Dumfries. Die had het voetballend ook lastig in het begin, maar werd vooral opgesteld vanwege zijn drive naar voren en ging later ook beter verdedigen (en regelmatig scoren).

04-02-2025 14:14

LichaTheButcher +3887

Haha enhoe! Lijkt bijna op alles op Dumfries, alleen Gaaei heeft betere trap. Dumfries kan ook nog eens scoren die gek

04-02-2025 16:54

FrancescosRavioli +15465

Gaaei kan ook scoren. Die pegel vergeet ik niet meer.

Alleen Dumfries doet het vooralsnog vaker. In een competitie waar het erg lastig is om te scoren.

04-02-2025 22:52

Ferd +38681

en als Gaaei scoort dan zijn het ook gelijk enorme beauties. Die man maakt geen lelijke goals.

05-02-2025 06:02

Amsterdamnoord +6208

Gaaei is dit seizoen al persoonlijk verantwoordelijk voor 5 punten extra met voorzetten tegen Heracles en Fey, en dat wonderschone doelpunt tegen Utrecht.

Zonder hem hadden we op 6 ipv 12 punten van Feyenoord gestaan.

04-02-2025 14:11

FrancescosRavioli +15465

Vorig seizoen heeft ie ons enorm veel punten gekost. Ik vind het wel mooi om te zien hoe z'n knop is omgegaan.

Zelfs al zou die niet bij ons slagen, ik gun hem echt het beste. Heb veel respect voor hem gekregen

04-02-2025 22:53

komopajax777 +13365

Vissers is een van de beste sportjournalisten.Ik lees zijn stukken altijd met veel plezier in de Volkskrant.

04-02-2025 14:08

HenriR +481

Mooi stuk

04-02-2025 14:04

Danielson +50662

Vissers heeft echt wel een beetje een zwak voor Ajax. Prachtige column evenals het filmpje waaraan hij refereert.

04-02-2025 13:55

profoff +8420

Gaaie geeft heel vaak zo'n bal. Hij vergeet vaak alleen te kijken of er ook iemand loopt

04-02-2025 13:37

Danielson +50662

Bekijk het filmpje en zie dat hij twee keer over de bal heenkijkt alvorens de voorzet te geven. Puur bewust.

04-02-2025 13:56

4Ever14 +6657

@Danielson

Profoff heeft wel gedeeltelijk gelijk, er zijn veel wedstrijden geweest waar hij de bal gewoon blind gaf. Maar tegen Feyenoord was hier duidelijk een ontwikkeling in te zien, eerst kijken wie waar loopt en dan vervolgens op de juiste moment de voorzet geven.
Hopelijk zet hij dit door, hij heeft voor mij sowieso de gunfactor wegens zijn mentaliteit.

04-02-2025 14:56

Danielson +50662

Ja. Soms doet hij inderdaad maar wat. Maar hij kan het wel.

04-02-2025 15:03

profoff +8420

Precies wat.ik ze toch

04-02-2025 16:52

FrancescosRavioli +15465

Ligt er ook aan wie er in de punt staat.

Weghorst is vaak te laat bij dit soort ballen op de counter als spits (nu stond ie toevallig niet in de punt)Net als Brobbey. Als je een spits, 10 of linksbuiten hebt met wie hij een tandem kan vormen is hij wel echt een wapen. Zie Ziyech-Promes destijds.

2e was echt niet bijzonder, maar liep altijd goed als Ziyech de bal had

04-02-2025 22:55

80HD +1563

En vaak moet een Weghorst of Brobbey daar al lang lopen maar laten zij het afweten, onze spitsen hebben heel vaak slechte loopacties bij ballen vanaf de zijkant/achterlijn

04-02-2025 14:46

Godenzoon24 +15406

Mooie column. En is Gaaei gegund. Maar hij speelt ook gewoon echt veel beter!

04-02-2025 12:13

Sjaakie +5827

Bijzonder dat ik dit nu allemaal lees. De afgelopen 1,5 jaar was ik de enige die me positief uitliet over Gaaei, zeker vergeleken met meneertje Rensch.

04-02-2025 11:52

profoff +8420

Was ook geen reden voor.

04-02-2025 13:38

Sjaakie +5827

Gaaei is niet veranderd. Het enige wat anders is, is dat hij nu gewoon een kans krijgt.

04-02-2025 20:46

FrancescosRavioli +15465

Gaaei is veel minder onzeker dan eerst.

04-02-2025 22:56

Sjaakie +5827

Wat denk je, als Rensch om onduidelijke redenen telkens de voorkeur krijgt.

05-02-2025 00:59

Picasso +6832

Niet de enige hoor 😉

04-02-2025 17:13

Ferd +38681

niet liegen Sjaakie, je was niet de enige

05-02-2025 06:03

Sjaakie +5827

Jij iig niet Ferd.

05-02-2025 10:48

Ferd +38681

Zoek maar terug, ik heb Gaaei vaak genoeg verdedigd vorig seizoen.

05-02-2025 15:00

Sjaakie +5827

En dat als fanatieke Rensch-fan: da geleufde gij toch zelluf nie.

05-02-2025 23:52

Ferd +38681

zoek het maar op.

06-02-2025 01:55

Sjaakie +5827

Niks mis met mijn geheugen Ferd.

06-02-2025 08:58

Ferd +38681

Dan weet je dat ik het voor Gaaei heb opgenomen. Zoals ik vaker mild ben over spelers (zoals Rensch, die je al aankaartte en waar ik ook gelijk in had) die potentie hebben alleen de potentie op een bepaald moment nog niet benutten zoals Gaaei vorig seizoen

06-02-2025 10:16

Sjaakie +5827

Ik hoorde je alleen maar over Rensch. Toon maar eens 1 voorbeeld van het tegenovergestelde.

06-02-2025 10:35

Ferd +38681

een voorbeeld: iedereen zeek over Gaaei, ik schreef hem nog niet af. En dat valt in alle oude topics terug te zoeken.

Ik hoef me niet te bewijzen tegenover jouw leugens en jouw slechte geheugen

09-02-2025 04:24

Sjaakie +5827

Niet zo agressief Ferd, zo laat je je enorm in je kaart kijken. Goh: slechte verliezer.

09-02-2025 11:49

tripleA +3954

Die penalty tegen Panathinaikos, die kanonskogel tegen Utrecht of tegen Go Ahead, deze assist. afgelopen zondag, of die assist op Weghorst tegen Groningen.

Niet alles kan goed vallen maar als je geen risico neemt heb je de mooie momenten nooit. Iedereen kan een veilig balletje breed over 10m spelen. Loopt ook heel vaak vrij en trekt gaten in de verdediging waar onze slome Traoré dan iets mee kan. Gaaei is beter dan Rensch nu.

04-02-2025 11:44

Ajax34 +4129

Niet iedereen bij Ajax kan een veilig een balletje over 10m spelen, gaat te veel te vaak nog mis.

04-02-2025 18:18

Dolblij +45819

Uitgebalanceerd stuk van Vissers, goed om te lezen. Gaaei beschikt over de juiste mentaliteit en zoals hij zich heeft ontwikkeld, verdient dat alleen maar lof.

04-02-2025 11:41

Wobbo +11619

Hij geeft weleens een mooie voorzet ja. Maar het is wel erg vaak gewoon inleveren hoor. Beetje rustig met gelijk dst hosanna gedoe.

04-02-2025 11:27

Ferd +38681

hij geeft wel eens een mooie voorzet, dat is al meer dan dat jouw gewenste aankoop, Tete, doet.

05-02-2025 06:04

Wobbo +11619

Ik hoop helemaal niet op Tete. Ik zou het niet erg vinden als hij terugkomt maar ik zit echt niet de hele dag te denken "oh wat hoop ik toch dat Tete terugkomt!". Ik vind alleen wel dat als je iemand haalt voor de rechtsback positie en je moet kiezen tussen Veltman en Tete ik dan altijd voor Tete zou kiezen.

05-02-2025 10:35

Ferd +38681

Je hebt meerdere keren Tete getipt, nu niet gaan liegen Wobbo.

05-02-2025 15:00

Wobbo +11619

Ik zou het niet erg vinden als hij terugkomt nee. Maar echt niet vol verlangen hoor. Ik weet ook niet hoe hij er nu voorstaat eerlijk gezegd.

05-02-2025 15:06

Ferd +38681

Gaaei kan beter voetballen dan Tete, Gaaei is ook niet bang voor de bal. En gaaei heeft Ajax nooit proberen te naaien zoals Tete toen samen met die dooie Italiaanse crimineel

05-02-2025 15:28

Wobbo +11619

Gaaei beter dan Tete?? Nou dan moet Tete in die tussentijd wel heel erg zijn afgedaald qua niveau want Tete kon gewoon mee op Champions League niveau. En waar dat massale gepijp naar Gaaei nou weer vandaan komt. Echt de teloorgang van deze club.

05-02-2025 16:56

Ferd +38681

Tete kan niet voetballen, die is bang voor de bal

06-02-2025 01:55

Baco123 +7070

Begint zich steeds beter te ontwikkelen in Amsterdam
Lekker laten staan voorlopig in de basis

04-02-2025 11:12

alwaysinmyheart +1214

Prima verhaal! Zoals zo vaak van Willem. Een verademing zijn stukken, zeker in vergelijking met de zure en vaak leugenachtige oprispingen in de Telegraaf en vaak ook het AD

04-02-2025 11:12

Veli +1994

Ik denk dat het het Ajax voetbal achterhaald is. Wij zullen naar een synthese toe moeten van het voetbal van Farioli en het Ajax voetbal van het verleden.
Maar daar moet jij wel de spelers voor hebben: een man kunnen uitspelen, technisch onderlegd , gevoel voor ruimte , atletisch en gedisciplineerd .
Alleen dan kom je tot resultaten en voetbal wat mooi is om naar te kijken!

04-02-2025 11:12

Aegukka +709

Hoezo is het Ajax-voetbal achterhaald? De laatste keer dat we dat speelde, met een inschuivende 4, zonder 6 die voortdurend naar achter loopt, dynamische veldbezetting, veel jeugd, enzovoorts, stonden we bijna in de finale van de Champions League

04-02-2025 11:39

Veli +1994

De laatste jaren ( al onder ter Hag) kregen wij op kinderlijke wijze enorm veel doelpunten tegen!
Plus, het voetbal van Farioli heeft veel aspecten van het totaal voetbal van Michels, de bakermat van de succes jaren van Ajax!

04-02-2025 11:41

Spielmacher +10863

Ten Hag speelde met een dubbele 6.

04-02-2025 14:44

Aegukka +709

In 18/19 met Schone en De Jong ja - zoals het "oorspronkelijke" Ajax-spel, met een 10 en een voorstoppper die doorschuift waardoor er een ruit op het middenveld ontstaat. Daarna ging ie met Alvarez op de punt naar achter spelen en werd het veel statischer.

04-02-2025 17:21

MisterAFCA +6472

De laatste jaren onder ten Hag waren ook met heel andere spelers dan de eerste twee jaar. Ajax voetbal speel je met Ajax voetballers. Daar ontbreekt het aan. Niet aan het feit dat het achterhaald is.

04-02-2025 19:00

Pingelaar +13346

Gaaei speelde echt een hele goede wedstrijd, maakte in mijn ogen echt het verschil met zijn passen, rushes en voorzetten vanaf de rechterkant. Mooi ook hoe hij daar goed werd gebruikt met name de eerste helft en stond als het moet ook verdedigend zijn mannetje. Hoop dat hij deze lijn doortrekt, als ik iemand het gun is het Gaaei wel. Met zijn onverzettelijkheid kan hij heel ver komen.

04-02-2025 11:06

Am*dammer +3215

Ik ben al vanaf het begin fan van Gaaei en heb nooit begrepen dat men het nodig vondt hem zo af te maken elke keer als ie een fout maakte. Hij doet altijd zijn best en gaat door het vuur voor ons. Dat hij soms eens een steekje laat vallen. dat gebeurd de beste ook Hato laat wel eens een steekje vallen. De trap van Anton is gewoon boven gemiddeld en dat zag je vorig jaar ook al als ie de achterlijn haalde en voor gaf.

En ja, het moet allemaal nog wat minder "hotseklots" maar hij is nog jong..

04-02-2025 11:04

Francesco +6019

Gaaei heeft gewoon een hele goede wedstrijd gespeeld. Moet het beter? Ja.

De angst moet er helemaal uit. Vooral als hij de bal ingespeeld krijgt van de keeper of cv's.

04-02-2025 10:59

Francesco +6019

Cafu is de beste RB ooit misschien, aller tijden....

bizar om hem dan aan te halen.

04-02-2025 10:56

Altijdindestraat +40431

Cafu 🤤 was zo goed...

04-02-2025 11:06

Mijnclub33x +10157

Het heeft allemaal met onzekerheid en vertrouwen te maken. De beste speler wordt een lammetje als hij geen vertrouwen krijgt en de mindere, slechtere speler steekt boven zichzelf uit als hij vertrouwen krijgt. En spelers vertrouwen geven heeft Farioli goed aangepakt.

04-02-2025 10:52

Johan14Cruijff +573

Mee eens hoor, maar er komt ook een stukje kwaliteit bij kijken. Hier ontbreekt het bij Anton wel wat aan.

04-02-2025 11:50

Mijnclub33x +10157

De beste wielrenner wint ook niet altijd de etappe, meestal de slimste of de sterkste

04-02-2025 12:58

jollie18 +9992

Zo zie je maar als je spelers vertouwen geeft dat ze best goed kunnen voetballen.

04-02-2025 10:45

twynestar +28777

De meeste rechtsback in Europa vandaag de dag zijn bepaald geen Cafu.

04-02-2025 10:35

Aspers73 +3247

Tsja....helaas voor Gaaei zal hij weer op de bank moeten plaats nemen ben ik bang.

04-02-2025 10:32

Rodsje +14963

“ Farioli is aangesteld als 'metselaar' van een nieuw gebouw dat in niets mag lijken op het oude. 'Het hoeft niet meteen het mooiste huis van de straat te zijn, als het maar stevig is.”

Vele supporters hier op As begrijpen dit blijkbaar niet. De selectie is nog steeds niet top en helemaal niet om mooi voetbal te spelen mr Farioli heeft er een stevige fundering van gemaakt. Dit seizoen moet alles op resultaat halen gezet worden. Vanaf volgend seizoen mag en moet je er meer van kunnen verwachten

Over Gaaei; Hij speelt laatste tijden gewoon goed en ontwikkeld zich prima. Je kan hem tegenwoordig ook de bal aanspelen in de opbouw en hij raakt niet in paniek,sterker nog, heeft vaak ook goeie pass naar voren toe in de opbouw.

04-02-2025 10:28

TeringHenkie +28819

"Vele supporters hier op As begrijpen dit blijkbaar niet."

Ik vind dat zo`n meepraterij. Kijk eens wie er in het elftal spelen, Brobbey, Gods, FJ, Taylor, Hato, Baas, tot voor kort Rensch, Klaassen, Berghuis, Traore.

Dat zijn allemaal jongens die het Ajax voetbal uit hun kop kennen en weten hoe er gespeeld moet worden. Ik denk eerder dat het aan de opdrachten ligt, die de spelers van de trainer meekrijgen! Bijna allemaal jongens uit onze eigen opleiding!

04-02-2025 10:35

Rodsje +14963

Want Jong Ajax speelt zo goed voetbal? Jeugd vergelijken met mannen voetbal is zo een onzin. Als de jeugd zo goed is en allemaal voetbal van ajax kennen dan waarom kunnen Banels en Rasmussen van deze wereld er niks van? En op basis van wat kennen Berghuis en Traore ajax voetbal uit hun hoofd?

04-02-2025 10:43

OwenStevenDalberg +27727

In de tijd dat bovengenoemde jongens in Jong Ajax speelden, speelde Jong Ajax inderdaad goed voetbal. Of denk je dat ze dit seizoen in beide selecties zitten?

04-02-2025 10:57

TeringHenkie +28819

" En op basis van wat kennen Berghuis en Traore ajax voetbal uit hun hoofd"

Dat zijn allebei creatieve aanvallers, zoals Ajax ze altijd heeft gehad. En wie van Jong Ajax speelt er in de basis, die ik genoemd heb? Dit zijn allemaal volwaardige 1ste elftal spelers! Jij komt zelf met Banel enof Rasmussen aan om te eigen post te versterken, maar die jongens noem ik nergens!

04-02-2025 11:10

Rodsje +14963

Op basis van wat kunnen de spelers die jij noemt dan ajax voetbal uit hun hoofd en de banels en Rasmussen niet?

Buiten dat wanneer heeft ajax nou echt mooi voetbal gespeeld? Ajax heeft mooi voetbal gespeeld toen ze de spelers ervoor hadden. Onder Ten Hag was het voetbal redelijk tot mooi na de gouden 18/19 generatie. Hij had daar de spelers ervoor. Maar erna of ervoor was het amper mooi en het was zeker niet gepaard met goed resultaat. Hetzelfde geld ook voor en met Frank de Boer.

04-02-2025 12:02

TeringHenkie +28819

"Op basis van wat kunnen de spelers die jij noemt dan ajax voetbal uit hun hoofd en de banels en Rasmussen niet?"

Waar zeg ik dat dan? Ik noemde alleen maar namen op die basisspelers zijn en NIET meer in Jong Ajax spelen!

"Buiten dat wanneer heeft ajax nou echt mooi voetbal gespeeld?"
Dan moet je lezen wat ik schreef, ik zei dat dat mooie voetbal er niet is omdat ik vermoed dat dat aan de opdrachten van de trainer ligt!

04-02-2025 12:11

Rodsje +14963

Je suggereert dat spelers die uit de jeugd komen perse Ajax voetbal uit hun kop kennen? Vandaar dat ik Banels etc opnoem

Je vermoed veel…

04-02-2025 12:22

TeringHenkie +28819

"e suggereert dat spelers die uit de jeugd komen perse Ajax voetbal uit hun kop kennen? Vandaar dat ik Banels etc opnoem"

Ik noem spelers die uit onze eigen jeugd komen die een basisplaats hebben en niet meer in JA spelen!

04-02-2025 12:27

Mijnclub33x +10157

Laten we zeggen, een functionerend gebouw van beton zonder franje. Daar lijkt het op.

04-02-2025 10:56

eenAjaxfan +20425

Dus als ik Willem goed begrijp moet Kroes nu op zoek naar een paar Polen om het huis mooi af te werken???

Zonder gekheid, een mooi stuk van hem.
Mooi geschreven.

04-02-2025 10:27

Mijnclub33x +10157

Laat Willem zich maar bezighouden met het 'verval' aan de Maas

04-02-2025 10:58

eenAjaxfan +20425

Waarom mag Willem niet een mooi stukkie over ons aller Ajax schrijven? Te positief?

04-02-2025 11:11

Mijnclub33x +10157

Er zijn er al zoveel die een mening hebben over Ajax.

04-02-2025 12:59

MosesD +14730

Ik hoop en vind tegelijk dat Gaaei voorlopig onze rechtsback moet zijn. Doet het gewoon goed. Niks meer, niks minder. Mensen vergeten snel dat hij pas 21 is en ook pas een jaar of 2 back is ipv aanvaller. Chapeau dus.

04-02-2025 10:27

Jeugd +24959

Fijne speler, onterecht afgemaakt vanaf het begin met name door de media en analisten die iets teveel genoten van het kleineren van Ajax en de hetze tegen Mislintat en daar de jonge maar talentvolle Gaaei als makkelijk slachtoffer voor misbruik.
Kritiek was op zijn plaats afmaken was niet terecht.

04-02-2025 10:27

Beachboy +2924

In mijn ogen de beste voetbal journalist van NL. To the point, verhalend en met oog voor details. Soms wat 'Volkskrant' zuur, maar inhoud voert de boventoon. Ik heb ook geen voorbeelden paraat van missers zoals de Telegraaf die haast wekelijks maakt. Niet gaan voor de clicks, maar voor het verhaal. Ik lees het graag, of ik het er nu inhoudelijk altijd mee eens ben of niet.

04-02-2025 10:26

Patrick78 +53130

Perez, zure verliezer, waar ben je nu?

04-02-2025 10:21

YugoVik +33426

Gaaei is een machine met een fijne pass

04-02-2025 10:20

JanBiesbos +29457

Alles behalve gelukkige zege. Bal op de lat, bal op de paal, actie weghorst en rasmussen. Alleen een bal tegen pasveer en de goal waren wapen feiten van Feyenoord . Ajax was agressiever, trok meer high intesity sprints bij terug verdedigen, zie ook artikel VI. Gewoon verdient gewonnen. Geen oogstrelend voetbal maar dat weten we allemaal, de ploeg is fit, weinig blesures, beste verdediging, minste doelpunten tegen en minste verliespunten en dat allemaal met weinig buitenlanders in het veld en nieuw ingepaste spelers, en een hele hoop kritiek op de trainer!

04-02-2025 10:18

wijzijndebeste123 +166676

Ik vind t sentiment jegens Gaaei heel erg negatief en zelfs vernederend. Als hij goed speelt dan is t altijd “ja hij kan er natuurlijk geen reet van maar…….”

04-02-2025 10:09

Standby +10217

Klopt, hier irriteer ik mij wel aan. Dit komt denk ik omdat de meesten veel kritiek op hem hadden en nu opeens moeten schakelen.

04-02-2025 10:20

MosesD +14730

Ik zie zomaar hetzelfde scenario bij Forbs. Pas 20 jaar en je ziet echt wel de potentie. Was in de voorbereiding al stukken beter dan onder prutsers Steijn en Schip.

04-02-2025 10:29

ajasibu +798

helaas zijn de meeste kuddedieren, roept er 1 dat forbs rent als een blind paard en neemt de rest van de kudde het klakkeloos aan. Zit echt wel meer in die kerel. en wees eerlijk, wat heeft hij nu echt aan minuten gekregen om te laten zien wat hij in huis had? en dat in het meest kutte seizoen van Ajax ever.

maar mensen branden onze spelers nog liever bij de enkels af dan ze te supporten en kansen te geven.

04-02-2025 13:02

Rodsje +14963

Eens! Slaat echt helemaal nergens op. Was dit een jeugdspeler dan was het sentiment volledig anders

04-02-2025 10:30

Dolblij +45819

Dat krijg je als een oude zeur uit Grollo in een nog steeds veel te populair praatprogramma het verkeerde voorbeeld geeft en Farioli voor ober uit maakt in plaats van hem gewoon op zijn merites te beoordelen.

04-02-2025 11:44

Ferd +38681

het overgrote deel van de 'supporters' heeft helaas een pispaal nodig en is zelf te klein om over hun eigen ego heen te stappen als ze het mis blijken te hebben.

Veltman was ook een slachtoffer van dit gedrag, Taylor, Rensch etc.

05-02-2025 06:00

Ans B +20045

Om eerlijk te zijn werd het ook wel weer eens tijd voor een goede voorzet van Gaaei. In het begin van dit seizoen had hij ook enkele fraaie voorzetten, maar de laatste tijd waren ze stuk voor stuk prut.
Gaaei is eigenlijk alleen goed als hij de ruimte heeft, als hij energiek kan opstomen. Dan is hij snel, vol overtuiging en fysieke kracht en kun je inderdaad hopen dat er weer zo'n goede assist komt. Of zo'n mooie trap op doel.

Helaas voor hem speelt Ajax echter vaker tegen tegenstanders die er bovenop zitten, en dan heb je vrij weinig aan hem. Dan moet je eerder vrezen voor weer zo'n paniekerige pass in de voeten van de tegenstander....

Hij is nog jong, heeft wel degelijk het bravoure van een Ajaxspeler, is fysiek sterk en heeft dus inderdaad de potentie voor een goede trap. Ik ben benieuwd of hij voldoende kan bijleren in de kleine ruimtes, want dat zou heel veel schelen.

04-02-2025 09:50

Ajaxsupporter02 +14529

Prima bijdrage weer. Altijd leuk om te lezen.

04-02-2025 10:42

josajacied +3547

Mooie beeldspraak.
Verschil tussen Steijn en Farioli perfect omschreven

04-02-2025 09:39

EuforischeRealist +15683

Mooi geschreven Willem!

04-02-2025 09:34

Akpom +896

Zeker maar vind de zege van Ajax niet gelukkig. Schijnt een trend te worden im dat de roepen. . Zet de kansen van Ajax en Feyenoord tegen elkaar af en op basis daarvan vind ik de winst niet gelukkig en ook niet onverdiend. 20 was Fnoord beter. Na de 1-1 was Ajax weer de bovenliggende ploeg met kansen en niet onbelangrijk eem goal.

04-02-2025 09:50

Maarten111 +1310

Dit seizoen heeft Ajax zeker niet de beste selectie met de meeste kwaliteit, maar het is wel het team met de meeste vechtlust en teamspirit. Veel meer dan PSV op dit moment. De ontwikkeling van Gaaei staat daar symbool voor dit seizoen, ben benieuwd waar dit gaat eindigen..

04-02-2025 09:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.