'Bosz bezoekt training van SC Heerenveen'

door Bart Veenstra 21

'Bosz bezoekt training van SC Heerenveen'

door Bart Veenstra 21

Laatst geüpdatet

Voormalig Ajax-trainer Peter Bosz heeft vrijdag een training bezocht van SC Heerenveen. Dat meldt Voetbal International vrijdagmiddag.

Wat Bosz precies deed bij de Friese club is nog niet bekend, maar de mogelijkheid is er dat de oefenmeester het gesprek aanging om trainer te worden bij SC Heerenveen. Hij sprak er immers met Gerry Hamstra (technisch manager) en Terry Peters (performance manager). De Friese club is op zoek naar een nieuwe coach, omdat Jurgen Streppel na dit seizoen vertrekt.

Bosz was vorig seizoen trainer van Ajax en eindigde als tweede in de Eredivisie. In de Europa League bereikte hij met de Amsterdammers de finale, waarin er werd verloren van Manchester United. Afgelopen zomer maakte hij de overstap naar Borussia Dortmund, maar daar werd hij al snel ontslagen.

Lees meer over:
Plaats reactie

Web +178830

Mocht Bosz naar Heerenveen gaan.
Mooi clubje voor hem, zijn nivaeu.

Zo op zijn bek gegaan bij Dortmund
Totaal de selectie verkeerd ingeschat.
Waarom niet voor borduren met enkele aanpassingen van de vorige trainer?
Hij komt nooit meer bij een top club terecht.
Die hebben het wel door.

Sanchez heeft zoveel verbloemd. Ook Klaassen, niet de voetballer maar de winnaar Klaassen.
Dolberg top seizoen. Traore top in EL zelfde teld voor Younes, Een goal van Viergever die hij NOOIT weer maakt. Alles viel op zijn plek

En dat wist Bosz maar al te goed, Dortmund kwam zo mooi uit.
Boontje komt omzien loontje

05-05-2018 14:29

martin1234 +2

Serieus ik denk dat Bosz bij Heerenveen maar eens moet laten zien wat hij kan, of hij echt die wonder trainer is. Ik ben benieuwd. Ik denk dat Bosz nog wel eens zwaar tegen zou kunnen vallen.

05-05-2018 16:36

ajax1forever +404

Heeft ie laten zien vorig seizoen. Ajax heeft toen sinds tijdperk van Gaal niet meer zo goed gevoetbalt.

05-05-2018 22:27

DeGodenzonen020 +1

Was het zo constant? Ook potten zoals heracles thuis verloren onder Bosz. Europees zag het er goed uit, maar onder Frank herinner ik me ook nog wel AC Milan uit en Barca thuis. En op een doelpunt niet door na groepsfase, dus ook prestaties (was wel onder zijn eerste 50% v z tijd)

07-05-2018 22:31

MelleAfca +14328

Schei uit man. Hoe kun je nou over het hoofd zien dat Bosz ons verreweg het beste voetbal van de afgelopen pak hem beet 10 jaar (misschien nog wel langer)heeft laten spelen?
Tuurlijk was Sanchez belangrijk maar niet cruciaal in de manier van spelen, daarnaast excelleerde spelers als Viergever juíst omdat Bosz het zo goed op orde had. Dat is dus eerder een compliment waard dan geluk.

05-05-2018 18:07

ETM +3

Heeft Bosz jou wat aangedaan ofzo? De ophemelarij (die ik persoonlijk prima vind) nuanceren, okay. Maar jij hebt echt een enorm bord voor je kop of persoonlijke issues met Bosz..

Mijn vermoeden: Je had een gigantische zwak voor Frank en werd gek van de keiharde kritiek die Frank kreeg. Toen kwam die pretentieuze ex-Feyenoord captain met zn Cruijffbabbels. Dat stond je al tegen. Toen toonde hij ook nogeens aan dat je met Ajax heeeeel anders kon voetballen, wat hem uiteindelijk razend populair maakte en natuurlijk met terugwerkende kracht voor velen een bevestiging was van een deel van de kritiek op Frank en voila.. Web moet te pas en te onpas tegen Bosz schoppen..

T is maar een vermoeden..

06-05-2018 08:23

Freddy Al +11

Hij is een prima trainer,kan het goed gaan doen bij Heerenveen.
Bij Ajax hoef ik hem nooit meer te zien, hij heeft ons laten barsten voor het geld uit Dortmund.

05-05-2018 11:43

GregNeck +0

Wat een onzin. De clubleiding heeft hem laten barsten en hij koos eieren voor z'n geld. Bosz heeft Ajax weer zijn gezicht teruggegeven. Een heerlijk seizoen met goed voetbal en een topprestatie in Europa. Ik zou hem graag terugzien.

05-05-2018 12:14

Babangida83 +23945

Lol, dat weet jij dan dus ook niet. Of was jij er wel bij dan?

05-05-2018 13:32

Ajacied33 +36807

Voor het geld he? Daarom gaat ie van een riante salaris in Duitsland naar een "hongerloontje" in Heerenveen. Deze man is gewoon liefhebber,doet het niet voor het geld zo te merken. En bovendien heeft jouw trainer van nu zijn vorige club in de steek gelaten om voor Ajax te werken...

05-05-2018 13:20

martin1234 +2

Misschien heeft hij geen betere aanbiedingen?

05-05-2018 17:31

SFK +0

Wat een onzin. Wanneer je een goed seizoen hebt gedraaid bij Ajax met zeer aanvallend voetbal (iets wat Dortmund ook al jaren speelt) en een club als Dortmund wil je per se hebben, natuurlijk maak je dan die stap. Daarnaast werkte de technische staf hem ook tegen, en die zijn nu inmiddels ook zowat allemaal ontslagen omdat ze slecht functioneerden.
Heeft Suárez ons laten barsten voor Liverpool? Of Sanchéz voor Tottenham? Nee, natuurlijk niet. Die hebben ook de stap hogerop gemaakt, in de hoop dat ze nog beter zouden worden. Bij hun is het duidelijk wel gelukt, bij Bosz helaas niet. Dat kan gebeuren, dus ga nou niet haten op de trainer die ons het mooiste voetbal in de 21e eeuw heeft laten spelen en Ajax zijn gezicht weer heeft teruggegeven (iets wat we nu helaas alweer bijna kwijt zijn).

07-05-2018 06:35

Freddy Al +11

Hij had gewoon eerlijk kunnen zijn en vertellen waarom hij weg ging, dat deed hij niet en verschool zich achter allerlei onzin over de staf zelf willen samenstellen en vermeende problemen met anderen.
Daarbij had hij een mooi verhaal verteld over zijn toekomst bij Ajax en hiermee spelers ook gevraagd om comitment.
Puntje bij paaltje liep hij weg en veroorzaakte hij allerlei onrust in de pers, bij de spelersgroep en in het bestuur.

Ik vond hem helemaal niet zo geweldig als velen hier, hij maakte ook fouten en had ook verschrikkelijke wedstrijden,verspeelde de beker en het kampioenschap waar het anders had gekund.
Zijn tactische capaciteiten vind ik helemaal niet van een hoog niveau.
Voor mij hoeft hij nooit meer terug te komen.

07-05-2018 08:11

tijger19 +123

Dit was een trainer met opvattingen waar ik blij van werd! Zou toch wel verwachten dat er betere clubs te vinden zijn op Europees subtop niveau die Bosz interessant vinden?

05-05-2018 10:23

koppendicht +4

Bosz heeft nooit een prijs gepakt en ontslagen bij dortmund. Veel te kleine vis voor de subtop. Psv, ajax en feyenoord zijn al bezet, dus blijven de subtopclubs in Nederland of de topclubs in Belgie over.

05-05-2018 11:10

Jeroen88 +0

Hereveen??? Als ik bosz was ga ik naar een Twente dan naar een hereveen ,daar lekker een nieuw team opbouwen met creatieve techiniche spelers en terug komen op de hoogste vlak.

05-05-2018 09:31

Gewoon Gijs +18422

Opvallend dat Hamstra desgevraagd geen uitlating doet of Bosz hun nieuwe trainer wordt. Als die kans niet zou bestaan kon hij het gewoon ontkennen.

05-05-2018 07:50

Labrador +10

Dan moet Nosz behoorlijk terug in Salaris.

05-05-2018 08:41

Ajacied33 +36807

Bosz is dus geen geldwolf zoals velen hier lieten optekenen. Ik wil er niet eens aan denken dat Heerenveen straks een toptrainer in huis heeft en het grote Ajax een amateur in dienst heeft.....Pijnlijk

05-05-2018 08:44

martin1234 +2

Hij zal waarschijnlijk een riante afkoopsom van Dortmund gehad hebben. Voorlopig is hij binnen en dan is Heerenveen op zich geen onlogische keuze. Leuke subtopper, positieve sfeer. Als het niet lukt krijg je niet direct de hele internationale pers over je heen.

05-05-2018 17:34

geronimo +4

Ajax 4 jaar zonder prijs en in die 4 jaar is dat jaar met Bosz ook bij en de finale EL was ook een afknapper

04-05-2018 22:13

martin1234 +2

Een prijs als een beker of zelfs een kampioenschap zou ik anders zo ruilen voor een finale EL. Hoe vaak heeft ajax de afgelopen 25 jaar in een Europese finale gestaan en hoe vaak hebben ze kampioenschap behaald. Dan is zo een finale toch specialer , zelfs als je hem verliest.

05-05-2018 17:37

Biss +10376

Mij lijkt het nu het perfecte moment dat (team) Jonk, Bosz en Jordi Cruijff eens om de tafel gaan zitten om een plan te bedenken om de hele teringzooi bij Ajax over te nemen en het naar de hand van Johan te zetten. Zoals het hoort.

Dromen mag toch?

04-05-2018 18:02

Bobbaasje +3

Ik droom met je mee.

04-05-2018 18:14

Robinjo1988 +1

Helaas blijft dat bij dromen.

Elke keer als ik die ten hag hoor raaskallen krijg ik weer heimwee naar vorig jaar...

04-05-2018 18:40

MankeNelis +7

Jordi is in beeld bij Barça, die snappen het wel..

04-05-2018 18:55

Jornnn +5

Wat heeft Jordi nou helemaal bewezen? Laat hem eerst maar eens een echte club leiding geven.

04-05-2018 19:28

BRAMHOUTEN +3813

Ik lees net 2 stukjes achter elkaar, je verwijt deepblue dat hij niet kan oordelen over de communicatie van jonk omdat hij nooit hem heb gesproken maar jij weet wel te vertellen dat Jordi een betrouwbare kerel is! Waar is dat op gebaseerd dan? Ik vind dat de meeste heer heel selectief te werk gaan. Vorig jaar was een fantastisch jaar maar hang niet alles op aan 1 persoon. Het viel goed en als bosz was gebleven hadden we met zijn alle af moeten wachten of het ook weer een fantastisch jaar was geworden. Ik denk namelijk dat de verkoop van sanchez en het wegvallen van nouri zoveel impact heeft gehad. Als deze 2 spelers er nog waren geweest had keizer met bergkamp als assistent kampioen geweest met ook fantastisch voetbal

04-05-2018 19:59

3*stars*3 +23523

Zou mooi zijn want Bosz en Ajax waren echt een perfecte match.
Maar stel voor als Spurs volgend jaar aanklopt, dan is Bosz ook gewoon weer weg,
Dezelfde Bosz die Onana en de rest aansprak, na de EL finale om te blijven en verder bouwen.
Bosz heeft gewoon geen clubhart en denkt aan Bosz en Krüzen.

Jonk zie ik sowieso graag terugkomen maar denk niet dat hij er zin in heeft.

04-05-2018 19:15

Biss +10376

Het scenario wat je beschrijft zou elke coach toch doen? Of denk je dat onze huidige coach zou blijven als er interesse uit het buitenland is. Een clubhart bestaat niet/nauwelijks meer onder trainers en spelers. Eigenlijk alleen supporters kennen het nog, omdat zij het niet voor het geld doen. FdeBoer heeft een Ajax-hart, maar daar is ook heel veel kritiek op geweest.

Helemaal met je eens verder, vandaar ook mijn laatste zin ;)

04-05-2018 19:20

3*stars*3 +23523

Eens met jouw punt over Frank.
Maar als we willen zien dat er financieel/sportief aan een sterk Ajax gebouwd gaat worden, hebben we mensen nodig die blijven en werken aan langetermijn.
Ik denk gewoon niet dat Bosz daar dan voor geschikt is, tenzij hij heeft geleerd van zijn jaartje Dortmund.
Bergkamp is ook vertrokken, als dat hem dwars zat.

04-05-2018 19:43

Biss +10376

Klopt, maar de trainer die jij zoekt is ontzettend moeilijk te vinden in het huidige voetbal vrees ik. Dan zou misschien iemand als vh Schip een optie zijn. Verder komen er niet echt namen in me op die voldoen aan het plaatje wat jij schetst. Maar inderdaad, daar moet Ajax wel naar streven.

04-05-2018 20:05

Jeugdtrainer +1

Hoe vaak moet duidelijk worden dat Bosz sowieso al ging vertrekken?

Hij kon op deze manier niet werken: assistenten steunden hem niet in de aanvallende filosofie (was te roekeloos), stonden niet achter zijn keuzes (wissels en spelersvoorkeur) en vonden de methode van Verheijen (daar doet Bosz aan, bij Ajax is dat verboden) niets (duur van de training was niet lang genoeg) en kwam het allemaal DOOR het beleid dat ze de finale haalden.

Elke trainer is op zoek naar steun en waardering. Maar die kreeg hij niet van Ajax. En daarom is hij pleite..

04-05-2018 19:29

3*stars*3 +23523

Meningen verschillen daar over maar het kwam hem imo toevallig allemaal wel erg goed uit.
Reactie van Onana bevestigde het voor mij alleen maar.
Dat hij zijn jeugdliefde in de winterstop verliet voor Israël, na een half jaar Israël vertrokken naar Ajax en na een jaar weer naar Duitsland....
Een terugkerende patroon, binnen een paar jaar...

Tuurlijk waren er achter de schermen wat dingen maar leek mij geen breakingpoint.
Hij dacht er ook over om zijn staf samen te stellen maar hij nam ook alleen Krüzen mee naar Dortmund toch?

Vond Verheijen methode wel prima want er waren weinig blessures en Ajax was erg fris en vol energie in wedstrijden en vooral na de winterstop.

Nogmaals Ajax en Bosz waren een hele goede match en jammer dat het 1 seizoen duurde.

04-05-2018 19:37

Web +178830

Hoe vaal moet duidelijk zijn dat Bosz sowieso ging vertrekken?
Een beetje van luister eens naar mij. Niet zo leuke opmerking toch?

Als ik jou zeg dat hij in mei zij dat hij het ontzettend naar zijn zin had, sterker nog hij zij of ze moeten niet tevreden zijn met een lach. Niet zeggen dat het niet zo is. Ik heb hem het zelf horen zeggen

Hij had met Ajax geregeld dat Spijkerman naar Jong Ajax ging, en Maas zou hij mee nemen. Ik vind nogal dat Ajax hem tegemoet komt. Winter ziet hij toch niet staan.

Meneertje heeft zelf tegen de selectie gezegd, ik hoop dat jullie allemaal blijven, wij zijn met iets moois bezig.

Onana wis niet wat hij hoorde in de vakantie.

Dortmund kwam langs, een beetje te hoog gegrepen voor Bosz, hij dacht wel even te regelen, maar daar lopen een paar persoonlijkheden in de selectie, die Bosz niet pruimen, en waarom omdat hij niet naar de mogelijkheden van de selectie kijkt.

Zo is het NIET anders.

04-05-2018 20:43

Jeugdtrainer +1

Web, je bent toch niet achterlijk? Spelers als Onana hoeven ook helemaal niet te weten wat er speelt. Daarom is het ook logisch dat Bosz in de media mooi-weer heeft gespeeld. Maar intern was alles al klip en klaar: of je kiest voor Bosz of je gaat door met Spijkerman? En die verzonnen oplossing was helemaal geen oplossing.

Zegt genoeg hoe jij erin staat met je opmerking ‘beetje te hoog gegrepen’. Dat is kul, aangezien hij het top deed. Echter had hij geen klik met de selectie, hadden ze genoeg van hem en toen vielen alle resultaten weg. Kan gebeuren, hij paste er kennelijk niet.

En dat is ook de reden dat de spelers van Ajax van niets wisten: Bosz tactiek werkt alleen als iedereen voor je door het vuur wil gaan! En daarom mocht ook niemand nog weten dat het niet klikte tussen de trainers. Wat zou dat een aparte sfeer creëeren zeg..

Nu ik het zo zie: wat een held die Bosz, fantastisch, alles voor het resultaat en het team gedaan om alles intern te houden. Fantast!

04-05-2018 22:14

BRAMHOUTEN +3813

Is het niet de taak van een trainer te zorgen om een klik met de spelers groep te krijgen en een plezierige werksfeer te creëren zodat het team op de wedstrijd dag een goede wedstrijd op de mat te krijgen of denk je werkelijk dat een trainer op dat niveau spelers nog wat kan leren. Hij heeft gewoon gefaald in Dortmund , net zo als frank heeft gefaald bij inter. Geef niet maar ga het niet goed praten

04-05-2018 23:23

Jeugdtrainer +1

Onder aan de streep is het inderdaad falen. Maar de oorzaak kan ook bij de spelers liggen, bestuur of idd de trainer. Maar idd, Bosz heeft gefaald bij BVB.

Maar het is volkomen logisch dat hij mooi-weer speelt in de media.

05-05-2018 07:56

Web +178830

Gefaald, als trainer inschatten wat je huis heb
Kan ik zo spelen?
Niet zo moeilijk hoor, hij had voort kunnen beduren op wat er was. En anders er niet instappen.

Die zegt genoeg, hij zag geld, geld, geld.

05-05-2018 14:14

Web +178830

Ongelooflijk naïef ben jij.

Hoe kun je tegen Onana zeggen, dat hij wat moois van plan is. En zelf opstappen, ach hij heeft het zo goed voor met iedereen, hij bedondert de zaak.

Bosz alles intern houden, waar weet jij dit van?
Weet je wat jou probleem is, trainers die in jou filosofie denken, kunnen niets verkeerd doen.

05-05-2018 14:11

Jeugdtrainer +1

En Kinsbergen pakt de ondersteunende rol als sterke factor commerciele man op. Waar hij hoort!

04-05-2018 19:37

Biss +10376

Ben het met je eens dat er (te) veel moet veranderen bij Ajax voordat mijn droom zal uitkomen. Maar ik geef niet op, ik blijf hopen/dromen, net zoals Johan :)

04-05-2018 20:07

BRAMHOUTEN +3813

Bedankt voor je stukje, je schets inderdaad goed hoe het allemaal is begonnen. Het zou mooi zijn als vd sar en overmars toch een lijmpoging zouden doen aan bergkamp en jonk. Nodig ze uit en ga praten. Oud voetballers kunnen toch onder genot van een biertje alles uitpraten ? Dat was tenslotte ook waarom Cruijff oud voetballers op die positie wilde hebben. Zou mooi zijn als het goed zou komen en eens een keer de neuzen dezelfde richting op gingen. Alleen dat is Ajax weer groot en onverslaanbaar. Ajax verliest niet van psv of Feyenoord altijd van zichzelf. Ook dit jaar weer

05-05-2018 08:22

Jelle2500 +0

Wat bij Bosz wel ontbrak was een duidelijk plan B..
Het voetbal was fantastisch en wie weet wat er na volgend seizoen gaat gebeuren!

Ik heb goede hoop dat we een goed jaar gaan draaien en anders zal er echt het nodige gaan gebeuren.

We zullen zien ;)

04-05-2018 23:37

Ferd +38581

Met een goed plan A is er geen plan B nodig

05-05-2018 06:15

Babangida83 +23945

Altijd eerst zorgen dat je plan A goed werkt. Als dat niet meer werkt, dan pas heb je plan B nodig. Heb Pep met Barcelona het eea zien winnen, zonder een plan B. Wel kwamen er af en toe wat nuances als de wedstrijd daarom vroeg. Een speler inbrengen b.v. die net wat andere kwaliteiten had. Zoals Rijkaard Iniesta gebruikte als invaller en Bosz De Jong erin zette als CV.

05-05-2018 13:37

DeGodenzonen020 +1

Eens, zelfs ploegen als Ado zijn in staat het te saboteren met reactie en druk op de zwakke plekken. Wordt voorspelbaar

07-05-2018 22:36

Web +178830

Daarom in Dortmund ontslagen.
Heb je het al door?

05-05-2018 14:18

Babangida83 +23945

You're not the only one

05-05-2018 10:24

tijger19 +123

Heb hier ook wel eens over gedroomd..

05-05-2018 10:26

Simon1 +2959

Als wij nu Ten Hag naar Heerenveen sturen, mogen wij dan Bosz terug?

04-05-2018 17:30

Ajacied33 +36807

Je moet TH juist die kant opsturen

04-05-2018 17:34

Simon1 +2959

Haha ik bedoelde ook gewoon Ten Hag. xD

04-05-2018 18:06

Mike4wheelz +0

Na dit grandioze kut seizoen zou ik geen grotere wens hebben dan dat dit uitkomt!!! Trusten!!

04-05-2018 19:09

Mike4wheelz +0

Na dit grandioze kut seizoen zou ik geen grotere wens hebben dan dat dit uitkomt!!! Trusten!!

04-05-2018 19:09

Redrum +96213

Voor alle Bosz pijpende pubers hier: go suck a big fat hairy dick. Professor Peter heeft ons zwaar genaaid en het feit dat jullie nog een tweede ronde willen baart mij toch wel zorgen.

04-05-2018 16:46

didierajax020 +2

Ten eerste ben ik geen Bosz pijpende puber en ten tweede is het heel cliché om te zeggen dat Bosz ons heeft genaaid. Er waren veel meer factoren (onder andere Bergkamp) in het spel dan wat je nu doodleuk schetst. Belachelijke, kinderachtige reactie.

04-05-2018 16:52

ETM +3

Het berichtje van deze Redrum was gericht aan Bosz pijpende pubers. Ik ga er niet vanuit dat die bestaan en als al dan acht ik de kans erg klein dat ze op AS zitten. Dat deze Redrum daar een boodschap voor heeft is wel heel apart.

04-05-2018 17:17

pinquin +4

Terecht dat Ajax hem geen eigen 2de assistent van buitenaf gaf. Dit was namelijk beleid! En die moet je nooit laten bepalen door een passant, hoe succesvol (??) ook....
Beleid was dat een trainer maximaal 1 assistent zelf mag kiezen en de overige moesten door ajax aangesteld zijn om de continuiteit te waarborgen. Ajax wilde hier Bosz ook in tegemoet komen aangezien Spijkerman niet meer bij de selectie zou zitten in dit seizoen en bergkamp een andere rol kreeg....

En bij Dortmund waren ze met terugwerkende kracht helemaal niet zo tevreden met Bosz en hebben ze ook aangegeven dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt. Het aanvallende spel hoorde enigszins bij Dortmund, maar het feit dat ze nergens op konden terugvallen als de wedstrijd/tegenstander daar om vroeg waren de spelers en bestuurders (al snel) een doorn in het oog...Ook daar dus was een hoop gezeik onderling en achter zijn rug

Kan mij ook niet vinden hoor in de manier waarop Redrum zich uit, maar ga niet roepen dat hij zich moet verdiepen en dat hij rancuneus is terwijl je zelf ook de feiten niet op orde hebt en dat jij alles aangrijpt om Bosz (blindelings) te promoten en vd Sar/Overmars een hak te zetten....

04-05-2018 17:20

pinquin +4

ik sla de plank helemaal niet mis... in jouw reactie op Redrum heb je het over de zomer 2017, nu kom je opeens met keuzes die zijn gemaakt in de zomer 2016.

ik zeg toch dat ze er in meegingen om Spijkerman te vervangen en Bergkamp een andere rol te geven. Dit was op verzoek van Bosz en daar wilde ze hem in tegemoet komen. En ik denk idd ook terecht aangezien Spijkerman een heel andere type is...

De discussie/breuk ging dáár alleen helemaal niet over...het ging over het feit dat Bosz, Spijkerman wilde vervangen met een "eigen" assistent van buitenaf en dat Ajax deze positie wilde opvullen met een assistent voor de langere termijn. En mijns inziens ook helemaal terecht, want dat heet beleid voeren.

Dus dat als Bosz in de toekomst zou weggaan, de 2 assistenten niet ook zouden gaan maar alleen Krüzen en dat de 2de assistent dus voor de gewenste continuiteit zou zorgen in de nieuwe trainersstaf.

Hetzelfde doe je overigens met je "Dortmund reactie"...eerst hemel je het op en nu ligt het opeens aan de spelers zonder je af te vragen wat de rol van Bosz is geweest. Zelfs toen ze de eerste wedstrijden wonnen was er al veel twijfel en waren er wedstrijden bij die qua kansen van de tegenstander (vanwege het zeer aanvallende spel) heel makkelijk anders hadden af kunnen lopen. Of neem Real thuis..leuk dat aanvallende spel maar het had binnen 15 minuten 0-4 moeten staan. En dat waren de spelers zat, omdat ze iets moesten doen wat ze niet beheersten en ook geen "reddingsboei/alternatief" meekregen. Terwijl de selectie zo was ingevuld met instemming van Bosz...
En je gaat er aan voorbij wat de voorzitter heeft gezegd...achteraf had hij spijt van de keuze voor Bosz

En ik vind ook helemaal niet dat Bosz ajax heeft genaaid en ik heb nu ook helemaal niets tegen hem. Maar het is meer dat ik (in het algemeen) merk dat iedereen Bosz op een voetstuk plaatst en alles gebruikt om vd Sar/Overmars af te kraken zonder zich te verdiepen in de feiten of in de andere kant van Bosz (want het was niet allemaal hosanna, hij heeft ons misschien ook wel de titel gekost (bv psv)).
Ik ben het blinde (in het algemeen) negatieve gewoon een beetje zat...alles wordt aangegrepen. Een interview, bosz in heerenveen, een aankoop, blijdschap om de titel van Jong Ajax, Raiola etc etc.

Succes van 2017 was ook mede het succes van de steun de supporters en daar was al vanaf september niets meer van over

04-05-2018 17:46

Michelinho +9

Wat jammer deze post. Ik kan je reacties normaliter wel waarderen, maar over puberaal gesproken zeg...

04-05-2018 17:10

3*stars*3 +23523

Ik geloof sowieso niet dat dit de echte Redrum is.
Of hij heeft een slokkie teveel op of iemand anders doet ''leuk''...

04-05-2018 19:16

Ferd +38581

Zeg, Bosz is geen Fons Spooren.

05-05-2018 06:17

martin1234 +2

Hé Redrum, ik ben ook geen Bosz fan, maar zou je dit op een andere manier kunnen verwoorden? Ik waardeer iemand met een afwijkende mening, maar dit soort taal ondersteunt je anti-Bosz verhaal echt niet.

05-05-2018 16:32

Bjorn +12627

''Bosz gesignaleerd bij de Johan Cruijff Arena'' kopte AT5 op de website in december 2017, kort na het ontslag van Keizer.

Het was lang geleden dat mijn Ajax-hart weer zoveel hoop voelde op betere tijden.

04-05-2018 16:29

didierajax020 +2

Ik herken dat gevoel ook nog. Wat was ik blij. Tevergeefs.

04-05-2018 16:30

Toekomst1900 +2

Vitesse - Maccabi - Ajax - Dortmund. Dan is Heerenveen niet helemaal logisch.. Gewoon even buurten, koppie koffie. Lijkt me niet dat hij daar gaat staan als nieuwe trainer terwijl Streppel er ‘gewoon’ nog is!

Ik zie de man heel graag terugkomen. Het is alleen geen realistisch iets. We hebben net TenHag aangenomen, ontslaan ze die dan zetten ze zichzelf keihard voor lul. Daarnaast zal Bosz zelf echt niet willen zolang Bergkamp nog gewoon op papier staat....

04-05-2018 16:22

ETM +3

Nee Dortmund toch niet? Okay doe me dan SC Heerenveen maar..

04-05-2018 16:18

godofajax1900 +4171

Als bosz bij Heerenveen aan de gang gaat worden we weer geen kampioen

Ajax had zich zelf bij de ballen moeten pakken en excuses moeten maken maar nee hoor koppig ajax gaat voor th ik denk persoonlijk dat je met keizer verder was gekomen

04-05-2018 16:11

AFCAwooz +124

Tja een voordeel: als hij het goed doet bij Heerenveen en ten hag blijft doorkloten, zit bosz zo weer bij ajax. Dit is toch anders als hij het goed zou doen in het buitenland.

04-05-2018 16:07

GerardAjax26 +2

Kan mij toch moeilijk voorstellen dat Bosz volgend seizoen trainer is van Heerenveen. Dan was hij afgelopen winter ook gewoon haalbaar voor Ajax. Ik heb nog wel vertrouwen in Ten Hag hoor, maar heb wel liever Bosz. Had vandaag de samenvatting van Lyon thuis nog eens gezien, maar wat een heerlijk spel was dat.. voelt alweer als een eeuwigheid geleden aan.

04-05-2018 16:05

AFCAjax +17839

Zolang Sar er zit is hij niet haalbaar, want Sar werkt daar niet aan mee.
Hoe kun je nog vertrouwen hebben in Hag.. die heeft van begin af aan op alle vlakken aangetoond dat ie er niks van begrijpt..

04-05-2018 16:12

GerardAjax26 +2

Gewoon, omdat ik iemand niet gelijk na een half jaar wil afschrijven terwijl het instap moment verre van ideaal was. Hij heeft mij ook nog niet overtuigd hoor en ben vaak genoeg kritisch op hem, maar wil graag volgend seizoen afwachten als hij een volledige voorbereiding heeft gehad.

Kijk het liefst had ik gewoon Bosz een 2e seizoen gezien. En daarna had ik het liefst Keizer zien aanblijven. Maar Ten Hag is nu aangesteld en wil hem gewoon een eerlijke kans geven volgend seizoen.

04-05-2018 16:30

pinquin +4

heb je ook gezien dat we tot het eerste doelpunt die uit de lucht kwam vallen, niet veel in te brengen hadden. En ook gezien dat Lyon ook de 3-2 niet had kunnen maar had moeten scoren. En dat Lyon in de return 4-1 had moeten scoren....en zo kan ik nog wel doorgaan.
Voor de duidelijkheid ik heb ook (eindelijk) weer genoten van ajax vorig seizoen. Dat kwam oa door het aanvallende spel van Bosz, maar dezelfde Bosz was er ook verantwoordelijk voor dat we nergens op konden terugvallen als de wedstrijd/tegenstander daar om vroeg. oa Twente/Excelsior/Groningen/PSV/Schalke/Lyon/Man Utd. Met gevolg dat we geen kampioen werden en dat we ondanks goede uitgangspunten met alle geluk naar de volgende ronde gingen...

En dan nog het geluk dat Schone op 6 kwam te staan waarna het pas begon te lopen. Als we geen bekerwedstrijd hadden gehad en hij niet perse de talenten wilde laten spelen was dit nooit gebeurd. Het was geen bewuste keuze om hem op 6 te zetten, maar het was de enige positie die over was na het invullen van de jonge talenten

in de hang naar positivisme vergeten de supporters dit nog wel eens...

04-05-2018 17:06

Michelinho +9

Je kan het ook pech noemen dat die kwart en halve finales niet al door meer doelpunten in de thuiswedstrijden beslist waren. De uitwedstrijden zat idd een stukje geluk bij, maar ook strijdlust en uithoudingsvermogen... én toch ook de resultaten door goed voetbal in de thuiswedstrijden.

04-05-2018 17:23

GerardAjax26 +2

Ja zeker had ik dat gezien. Sterker nog, in dat filmpje van Ajax over die wedstrijd zit het commentaar van Bosz in verwerkt. Hij zei precies wat jij schrijft. Dat Ajax de eerste 20 minuten slecht speelde en dat het pas begon te lopen nadat 2 goals uit de lucht vielen. Ook dat vond ik fijn aan Bosz, dat ik na afloop het idee had de zelfde wedstrijd gezien te hebben als hem.

En natuurlijk waren er onder hem ook genoeg wedstrijden dat het niet niet liep. Ik zag destijds ook veel liever Tete spelen, omdat Veltman toen nog lang niet zo stabiele back was als nu. En wellicht dachten we allemaal wel heel anders over Bosz als Viergever die goal niet maakte tegen Schalke.. maarja voetbal wordt bepaald door kleine momenten en de manier van spelen van Bosz stond me gewoon goed aan en ook hoe hij zichzelf presenteerde.

04-05-2018 19:54

ajaxinho +13

Keizer was ook in beeld toch?

Zou geweldig voor het Nederlands voetbal zijn als beide trainers in de Eredivisie optreden.

04-05-2018 16:01

rammbo +0

Bosz hoort natuurlijk bij Ajax. Maar ben wel blij als hij in de Eredivisie aan de gang gaat. Daar wordt de competitie alleen maar beter van.

04-05-2018 16:00

Ajacied33 +36807

Jazeker maar dan wel trainer bij de club waar Peter hoort. In zijn voetbalvisie en opvattingen is het een echte Ajax trainer. Kan TH niet richting Heerenveen gaan,vieren we vanaf morgen een dubbele bevrijdingsdag....

04-05-2018 17:21

talent020 +7

zou voor Heerenveen een toptrainer zijn, onbegrijpelijk dat Ajax na het ontslag van Keizer niet opnieuw met Bosz is gaan praten, nu heeft Heerenveen gewoon een betere hoofdtrainer dan ons, mocht dit waar zijn, de

04-05-2018 15:56

AjaciedRK +3

HAHA en wij zitten met TH opgescheept.

04-05-2018 15:50

didierajax020 +2

Peter hoort in Amsterdam.

04-05-2018 15:45

RoodWit +62

Trainersruil?

04-05-2018 15:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.