Vissers kritisch op Ajax: 'Het spel is nauwelijks beter dan vorig seizoen'

door Jesse ter Haar 121

Bron ESPN

Vissers kritisch op Ajax: 'Het spel is nauwelijks beter dan vorig seizoen'

door Jesse ter Haar 121

Bron ESPN

Willem Vissers vindt het Ajax-spel 'nauwelijks beter' dan vorig seizoen, zo vertelt hij bij Voetbalpraat. De Amsterdammers verloren punten door een gelijkspel tegen Go Ahead Eagles en dus laait de kritiek op het niveau van Ajax weer op.

'Ik vind ze vrij slecht', begint Vissers zijn verhaal. 'Tegen Fortuna vond ik dat al, maar dan schrijf je er een tweet over en krijg je een hele Ajax-menigte over je heen. Ze speelden een aardige tweede helft, maar dat was wel tegen tien man van Fortuna. En Fortuna was echt ongekend slecht in de eerste helft. Ze deden echt alles fout wat je fout kon doen.'

'Tegen Go Ahead Eagles was het eigenlijk niks', gaat de journalist verder. 'Go Ahead Eagles deed eigenlijk alles beter. Ze voetbalden beter, het was een beter team. Dan kun je zeggen dat ze ingespeeld zijn, maar Go Ahead Eagles gebruikte ook vijf nieuwe spelers. Het heeft er dus niets mee te maken.'

Het huidige niveau van Ajax heeft volgens Vissers niet in de laatste plaats te maken met de samenstelling van de selectie. 'Ze laten op de laatste dag twee buitenspelers weggaan en ze hebben drie spitsen. Als je Akpom het hele jaar in de spits zet, maakt hij gewoon minimaal twintig goals. Hij is nu derde man geworden in de spits. Iemand die twintig goals kan maken, is nu je derde spits.'

De verslaggever wil daarmee niet zeggen dat het probleem bij de spitspositie van Ajax ligt, maar het is een voorbeeld van de ontbrekende balans. 'Het probleem zit overal. Ik vond het ook al vreemd dat Ramaj gepasseerd werd. Hij deed het vorig jaar goed en is gewoon een talent. Je zet iemand die geld vertegenwoordigt gewoon op de bank.'

Francesco Farioli

Francesco Farioli maakt een goede indruk naar de buitenwereld toe, maar Vissers wil vooral dat hij Ajax laat presteren binnen de lijnen. 'Ik vind hem leuk en sympathiek. Hij breekt met het verleden en zegt: we moeten veel harder werken. Ik vind dat hij heel veel dingen goed doet, maar het spel vind ik nauwelijks beter dan vorig seizoen.'

'Als je alleen al naar de buitenspelers kijkt…', haalt Vissers tot slot aan. 'In de tweede helft moesten Gaaei en Ramussen spelen. Ze hebben met Sutalo, Rensch, Taylor, Klaassen, Berghuis en Brobbey best kwaliteit, maar het is niet zo dat het overloopt van kwaliteit.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ferd +38589

Het spel is duidelijk beter dan vorig seizoen. Is het gelijk geweldig en op het niveau dat we van Ajax moeten verwachten? nee, duidelijk niet, maar er zit wel progressie in, zeker ten opzichte van vorig seizoen. Vissers doet hier een Driessentje

28-09-2024 08:43

Bjorn +12629

Tegen NAC en GAE was het inderdaad net zo slecht als vorig jaar, op de verdediging na. We geven minder weg. Vorig jaar was het daar 3-0 of 4-1 geworden, denk ik.

Tegen Panathinaikos, die Polen (2x) en Fortuna zag je bij vlagen een stuk beter, georganiseerder voetbal. Het swingde zelfs bij vlagen. Dat zagen we vorig seizoen alleen thuis tegen Aston Villa een beetje, thuis tegen PSV en thuis tegen FC Utrecht.

26-09-2024 19:34

Henkjanklaas +20661

Vissers heeft gewoon gelijk. Ja het is lastig voor menigeen dat toe te geven. Tegen NAC en de Eagles was het niveau zeker bijzonder laag.

25-09-2024 20:48

Opperhoofd +12664

Achterin staat het beter, voor de rest is het nog tranentrekkend.
Maar ik ben nog vol goede moed.

25-09-2024 18:34

OuweDibbes +11966

Vissers is een kakkerlak.. hou je met die bout club uit Rotjeknor bezig..

25-09-2024 11:15

Erik20 +7397

Wat een onzin. Ik durf wel te zeggen dat je met Van 't Schip zeer waarschijnlijk geen Europees voetbal nu had. Daarnaast heeft Ajsx nog nauwelijks gespeeld in de competitie.

24-09-2024 20:55

Babangida83 +23950

Één slechte wedstrijd nemen als graadmeter van hoe Ajax voetbalt. De pers is er dol op.

De pers leeft nog in een oud business model, dat niet meer rendabel is. Vandaar dat dit soort teksten vandaag de dag de regel zijn. Gelukkig heb je ook nog voetbal international, die wel weten hoe je nieuws en verslaggeving rendabel vermarkt.

24-09-2024 19:23

TJHooker +3938

Één slechte wedstrijd is ook niet representatief, toch? We hebben nog geen echte tegenstand gekend en we hebben eigenlijk nog helemaal niet overtuigd.
De organisatie is beter, daardoor ook minder tegendoelpunten. Verder vind ik het echt niet goed.

24-09-2024 22:10

Hebbendiekip +4828

Tja psv heeft ook 1x tegenstand gehad. Dat was vrij kansloos.
Zo heeft ook Feyenoord 1x echt tegenstand gehad, dat was nog 10x erger.

Nederlandse voetbal is gewoon weer van een dramatisch niveau.

24-09-2024 23:14

Henkjanklaas +20661

Laten we vooral naar ons zelf kijken. Tegen NAC en Eagles was het gewoon dramatisch.

25-09-2024 20:49

Bruno04 +15801

Gelukkig heeft Willem vissers geen kennis.

24-09-2024 19:06

MichelBoerebach +29216

Het is voetbal-organisatorisch zeker niet net zo slecht als vorig seizoen. Maar als we dit soort wedstrijden vaker zullen gaan zien, zoals ik de afgelopen dagen veel heb gehoord en gelezen, dan worden we aan het einde van de rit dus gewoon 4e of 5e. En dat zou dus wel net zo slecht zijn als vorig seizoen, En dat is misschien wat Willem Vissers bedoelt?

24-09-2024 17:57

Hebbendiekip +4828

Op basis van wat wordt je dan 4e of 5e?
Tis nou niet dat derest (op psv na) nou zo lekker draait en domineert in hun wedstrijden. Ik denk dat als Ajax organisatorisch net wat beter wordt, je gewoon kans maakt op CL voetbal.

24-09-2024 23:16

MichelBoerebach +29216

Laten we het hopen. Ik heb er een hard hoofd in.

25-09-2024 17:57

Hebbendiekip +4828

Ik ben ook wel sceptisch hoor. Vind vooral het algehele niveau van de ED echt schandalig slecht, vandaar dat ik ons kans zie maken.

25-09-2024 20:44

DikDukdalf +346

Willem Vissers is een nitwit die geen kans onbenut laat om Ajax naar beneden te praten.

24-09-2024 17:40

KleineReus +6552

Vissers is over het algemeen best genuanceerd. Ook over Ajax. Misschien je eierschaal eens af doen?

25-09-2024 10:57

OuweDibbes +11966

Genuanceerd met een voorliefde voor Feyenoord..

25-09-2024 11:17

DikDukdalf +346

Kom op gast, ik heb verder tegen niemand iets in dat wereldje, zelfs Jan Joost niet. Maar Willem Vissers vind ik toch een misselijke zeikcilinder...

25-09-2024 19:06

analist2399 +702

Vorige week waren ze na Fortuna allemaal lyrisch en nu kunnen ze er zogenaamd niks meer van. Als Farioli met dezelfde 11 was begonnen, hadden ze die wedstrijd gewoon gewonnen. Farioli is iets te ver doorgeslagen met het rouleren en dat zou een keer misgaan. Het is momenteel belangrijk om vastigheden te blijven handhaven.

24-09-2024 16:55

Lavie +2327

Vorig seizoen wonnen we met meer geluk dan wijsheid in Deventer en thuis tegen Fortuna werd het 2-2. Beide wedstrijden hadden we moeten verliezen. Defensief staat het stabieler. Farioli wilde niet verliezen tegen GAE en dat is met een beetje mazzel gelukt. Ik moet nog maar zien dat we dit jaar wel boven AZ en Twente gaan eindigen. Ik sluit in ieder geval niet uit dat we weer vijfde worden. FC Utrecht is heel erg gegroeid en kan zo maar een vervelende concurrent voor ons zijn ook.

24-09-2024 16:25

barry1988 +24071

De drank maakt meer kapot dan je lief is.......Willem laat in het vervolg de drank staan dat lijkt mij verstandiger.

24-09-2024 16:08

Opnaarde4eSter +1592

Oh, jeetje, Willem, kon je je haat weer niet beheersen of zijn het de stalorders.
Het was natuurlijk veel aangenamer in de Kuip. vorige week en vooral in Turijn was het genieten.
Een tip voor je: kom voorlopig maar niet naar de Arena tenzij dikke Ronald met z'n vedetjes langs komt

24-09-2024 14:03

w86 +9467

Vissers met een warrig verhaal. Verwijt hij Farioli nu dat Gaaei en Rasmussen als invallers op de vleugel weinig brengen?

Dat is toch al wat je vooraf kan uittekenen? Gaaei is geen buitenspeler en Rasmussen is niet het gewenste niveau. Maar er is niet beter. Ik denk dat Farioli dat net zo graag anders had gezien als iedereen hier. En straks zal noodgedwongen ook Akpom weer op rechts staan, en ook dat zal tegenvallen.

Simpelweg omdat onze TD liever een 3e spits haalde ipv buitenspelers. Met z'n Ajax-DNA heeft hij een behoorlijke 442 selectie samengesteld.

24-09-2024 14:01

Jariiii +22212

Tegen Go Ahead was het inderaad weer knudde, tegen Fortuna bijvoorbeeld niet. Wie niet ziet dat het spel van Ajax over de hele linie verbetert, dat Ajax alweer dwingender kan spelen en dat er patronen zichtbaar worden (maar nog niet in elke wedstrijd nee) kijkt met zijn neus, en dat is een journalist onwaardig.

24-09-2024 13:19

Lavie +2327

Nog steeds is iedere wedstrijd moeilijk. Tegen PAOK hebben we schijtmazzel gehad. Verloren in Breda. Het is niet veel nog niet. Het is Kroes niet gelukt om Akpom, Brobbey, Gaaei, Ramaj, Rensch, Tahirovic, Wijndal. Hij heeft een paar overbodige spelers weten te verhuren. Opbrengst Bergwijn valt niet tegen, maar ja dat waren een paar gekke Arabieren. Er lijkt wel rust te zijn. Dat is het enige positieve wat ik zie.

24-09-2024 16:32

Babangida83 +23950

Die wedstrijd in Breda was niet zo slecht als men beweerde. Daar spelen we best aardig. Paok was bij voorbaat een lastige tegenstander, omdat wij fysiek er niet klaar voor waren. GAE is een incident. En dat gaat nog wel vaker gebeuren. Maar het blijven de uitzonderingen.

24-09-2024 19:30

Lavie +2327

Morgen thuis tegen Beskitas gaan we zien waar we staan.

25-09-2024 10:37

Jariiii +22212

Weer iets meer ja. Maar als Ajax een zaadpot speelt is Farioli's proces niet in één keer mislukt, en als het crescendo gaat is het lek niet in één keer boven.

25-09-2024 11:25

MaxPower +2683

Het is echt wachten op een nieuwe generatie toptalenten die opstaan. Je had de generatie: De Ligt, F. de Jong, Neres... En de generatie Sneijder, Vd Vaart, Maxwell, Zlatan... En natuurlijk de generatie Kluivert, Davids, Seedorf,...
Een paar echte toptalenten, dat maakt het verschil. Met natuurlijk een paar meer ervaren spelers erbij zoals Rijkaard, Blind, Tadic. Nu heb je de generatie Taylor, Brobbey, Rensch, niet slecht maar ook echt geen topniveau

24-09-2024 11:26

Lavie +2327

Met Eiting, Jensen, Lang, Llansana, Regeer, Selah-Eddine en Timber voor ons i.p.v. tegen ons was het misschien beter gegaan. We waren sowieso nog fucking rijk geweest.

24-09-2024 16:34

mvdk +44279 moderator

Beetje een schele man.

24-09-2024 11:01

Nr.10 +111509

Ik kan me daar niet helemaal in vinden. Het is duidelijk een probleem dat we te weinig creativiteit hebben, en te weinig kwaliteit op de flanken, zeker nu Berghuis ook geblesseerd is.
Maar ik heb dit seizoen al wedstrijden gezien waarin we minder kansen weggaven dan in welke andere wedstrijd ook in het vorige seizoen (bijvoorbeeld tegen Heerenveen). Ik heb ook wedstrijden gezien waarin we bij vlagen gewoon goed voetbal op de mat legden (Vojvodina, Pana uit, Jagyllonia, Fortuna), met herkenbare patronen in balbezit en bij balverlies. Dat was dan misschien niet tegen goede tegenstanders, maar dat heb ik vorig seizoen een heel jaar niet gezien hoor, tegen welke tegenstander dan ook.
Ik denk wel dat het volkomen terecht is om te zeggen dat we tegen NAC en GAE niet beter waren dan vorig seizoen. Maar dan moet je conclusie dus zijn dat het met vallen en opstaan gaat, en dat is ook niet zo gek, aangezien je momenteel inderdaad met ongeveer dezelfde selectie werkt, en bovendien je beste speler (Berghuis) mist.
Farioli is natuurlijk geen wonderdokter, maar ik heb nog wel vertrouwen in de staf. Het is echt heel zonde dat hij nu zo'n offensief impotente selectie heeft gekregen, want nu wordt het moeilijk om te zien wat hij kan. Ik verwacht in elk geval dat er meer consistentie in komt de komende maanden, en dat de defensieve organisatie beter en beter wordt. Over een paar maanden kan je daarover oordelen.
Waar ik geen vertrouwen in heb na afgelopen zomer, is de technische directie, daar moet echt iets aan gebeuren, het liefst natuurlijk nog voor de winter.

24-09-2024 10:45

Lavie +2327

Conclusie moet ook zijn dat top 3 er dit seizoen nog niet inzit.

24-09-2024 16:36

Nr.10 +111509

Voor die conclusie is het nog veel te vroeg. Je hebt pas vier wedstrijden gespeeld in de competitie. En als je de twee inhaalwedstrijden zou winnen, sta je feitelijk al 3e.
Het is ook duidelijk dat Feyenoord veel minder is dan vorig jaar (wat ook wel was te voorspellen met het vertrek van Slot). AZ is echt niet zo stabiel dat ze het hele seizoen het huidige puntengemiddelde blijven halen. Wat mij betreft ligt dat allemaal nog helemaal open, zelfs vorig jaar had je in januari nog volop uitzicht op de 3e plaats. De 1e plaats is een ander verhaal, PSV zit nog steeds op een ander niveau dan de rest.

24-09-2024 18:41

Lavie +2327

Feyenoord is minder dan vorig jaar, Ajax is niet beter, maar AZ en FC Twente wel. Daarnaast is er een erg sterk FC Utrecht bijgekomen. Morgen Beskitas uit is een test om te zien waar we Europees staan. Die zijn een stuk beter dan PAOK. Zondag uit tegen RKC moeten we 3 puntjes pakken. Daarna thuis tegen Groningen en uit tegen Heracles.

Inhaalwedstrijden tegen Feyenoord en Utrecht zie ik Ajax geen punten pakken eigenlijk.

25-09-2024 10:41

Nr.10 +111509

Ik vind ons tot nu toe in sommige wedstrijden duidelijk beter dan vorig jaar, maar tegen NAC, Pana thuis en Go Ahead niet. Er moet dus meer consistentie in, en dat is ook niet gek als je ziet waar we vandaan komen. Het is nog vroeg voor prognoses over de eindstand, na vier wedstrijden.

25-09-2024 12:20

Baco123 +6735

Tis voetballend totaal niet beter nee
Op naar betere tijden weer met onze mooie club

24-09-2024 10:18

Jariiii +22212

Het is wél beter. Alleen nog bij vlagen en nog niet elke wedstrijd.

24-09-2024 13:20

Baco123 +6735

Ben tot nu toe alles maar dan ook alles geweest, en nee het staat beter das wat anders dan dat het voetballend beter is want dat is het namelijk niet

24-09-2024 14:52

Simpelishetmoeilijkst +25357

Jariii, geheel met je eens.e

24-09-2024 17:30

Aspers73 +3241

Tsja....als je jeugdopleiding alleen maar middelmaat aflevert, dan moet je gaan kopen als club. En zonder veel geld (of goede scouting) wordt er dus ook allemaal middelmaat aangetrokken. Het voelt klote dat we als club in allerlei competities zitten waarin we kansloos zijn voor de eindwinst.

24-09-2024 09:45

Nr.10 +111509

Je hebt helemaal gelijk. Sommige mensen snappen dit niet, en gaan roepen dat we niet moeten kopen maar opleiden.
Als je Mazraoui en Gravenberch vervangt met Rensch en Taylor, dan ga je dus van CL-niveau naar subtop Eredivisie.
Je moet het allebei beter doen. Er wordt nu wel geïnvesteerd in de kwaliteit van de opleiding, heb ik het idee, maar ik vraag me af hoe het zit met de scouting. De afgelopen zomer biedt heel weinig indicatie dat er daar iets goed gaat.

24-09-2024 10:47

Nr.10 +111509

Ja prima dat er veel mensen kritisch waren op Gravenberch, maar als je niet kan zien dat hij echt een ander niveau is dan Taylor, ook toen hij bij ons speelde al, dan snap je er weinig van in mijn ogen.

24-09-2024 10:56

Nr.10 +111509

Ik heb het niet over jou. Je vat het onnodig persoonlijk op.
En ik zeg niet dat iemand die willekeurig welke andere mening heeft dan ik er niets van snapt, maar dat iemand die niet ziet dat Gravenberch een ander kaliber is dan Taylor er niets van snapt. Vind jij dat niet ook heel evident dan?

24-09-2024 12:06

Juichtoon +32677

Gravenberch was meteen al een soort Rijkaard voor het middenveld. Jammer dat hij niet wilde bijtekenen. Ik heb hem en Ajax hierom wat vervloekt. Scheelde Ajax minstens 25 mln.
Mazraoui ging tegelijkertijd gratis weg. 25 plus 40 mln foetsie..brr.

24-09-2024 15:01

Lavie +2327

Selah-Eddine is beter dan Avila, Sosa en Wijndal. Regeer is beter dan Gaaei, Mannsverk, Sanchez en Tahirovic. Eiting is beter dan van den Boomen. Lang en Schouten hadden ook voor Ajax kunnen voetballen.

24-09-2024 16:39

Simpelishetmoeilijkst +25357

Juichtoon, Mazraoui kan ik niets verwijten, gezien de manier waarop hij door Ajax werd bejegend. Werd niet behoorlijk betaald.

24-09-2024 17:33

Nr.10 +111509

@Lavie. Wat is je punt?

24-09-2024 18:37

Schip +23578

Tja, zonder kwaliteit houdt het voor iedere trainer op. Kun je Weghorst wel halen, maar had je inspanningen dan gericht op een creatieve speler voor de basis.

Kroes houdt de hand op de knip en heeft Farioli aangetrokken, maar in zowel verkopen als aankopen een dikke onvoldoende tot nog toe.

24-09-2024 09:06

michelt +796

Waan van de dag journalist

24-09-2024 08:46

dp92 +11265

Als je serieus denkt dat we even slecht spelen als vorig seizoen heb je echt een zeer slecht geheugen.

Afgelopen wedstrijd was niet best maar echt wel in ieder geval verdedigend velen malen beter dan onder Schip. Zijn mensen nu al Bodo, Eagles uit, Feyenoord, AZ etc vergeten? Vorig jaar speelden we 541 om alsnog 2 tegengoals per wedstrijd te krijgen.

24-09-2024 05:05

Steffenhagen +37945

Zo dom en zo naïef : de pijlen worden alweer op Farioli gericht . Zwaar onterecht want de spindictors van het Ajax beleid zijn kroes en de RVC . Die hebben keihard gefaald .

24-09-2024 00:58

behangdelul +32814

Dat is nou nieuws, die heb ik nog niet eerder gelezen

24-09-2024 08:21

Aram +18132

Bij Ajax lijken alleen de spelers door te hebben wat een mallotige patjepeeër Kroes is. Ook de media pitten nog grotendeels.

24-09-2024 08:27

wilbert.b +3109

Neemt iemand deze gast überhaupt serieus ?
Heeft een hekel aan Ajax

23-09-2024 23:31

Patrick78 +52641

‘ Neemt iemand deze gast überhaupt serieus ? ‘

Ja.

Vraag het aan Johan1, Controleur, Ajax114, NipeB en co.

23-09-2024 23:47

NipeB +15846

Hij onderbouwt zijn mening niet maar als je naar de stats kijkt heeft hij gewoon gelijk. We zijn niet gevaarlijker voor de goal, sterker nog scoren moeilijker. Verdedigend is het niet beter. De keeper heeft minder reddingen. Op het middenveld blijft het gatenkaas zodat iedereen druk op ons krijgt. Ik ben totaal niet onder de indruk van dit Ajax en aangezien de selectie zwakker is geworden denk ik dat je op dit moment op de koers linkerrijtje zit en meer niet. Heel veel verliespunten zie ik komen, omdat Ajax nog steeds een ploeg is die werkelijk van iedereen kan verliezen.

23-09-2024 23:48

dp92 +11265

Gestopt met lezen bij verdedigend is het niet beter. Als je dit daadwerkelijk denkt ben je niet serieus te nemen. Vorig jaar had Eagles een xG van 4 ofzo lol

24-09-2024 05:01

NipeB +15846

Als je naar 1 wedstrijd kijkt, maar waarom zou je dat doen? Als je alle wedstrijden onder Farioli bekijkt blijkt uit de stats dat de tegenstanders net zo veel kansen hebben als vorig seizoen. Volendam had 2 kansen en 2 doelpunten om dan op het niveau van 1 wedstrijd te blijven.

24-09-2024 07:45

behangdelul +32814

Want we zijn al zooooooveeel wedstrijden onderweg? Gekkenhuis!

24-09-2024 08:22

NipeB +15846

Stuk of 18 als je de oefenwedstrijden meetelt. 10 officiële. 4 eredivisie, 5 verliespunten.

24-09-2024 08:46

Ajaxfan16 +27480

NipeB en hoeveel tegendoelpunten hebben we gekregen? Ik tel er 9. Die hadden we vorig seizoen al na 3 oefenwedstrijden tegen. Dus hoe bedoel je verdedigend is het niet beter?

24-09-2024 10:56

Johan1 +2946

Hij heeft 100% gelijk. We zijn helemaal niks opgeschoten met Kroes en Farioli. Het is nog steeds tenenkrommend slecht. Ik zie ook geen ontwikkeling, Ajax is als los zand. Als het een keer mee zit, win je. Als het tegen zit, zie ik geen basis om op terug te vallen. De ondergrens is zo laag, dan verlies je zelfs van NAC.

23-09-2024 23:30

BokkieBokstra +11340

Vind het spel zeker beter, zit veel meer idee achter, meer energie in en vooral meer plezier. Leiuke spelers, goed vermaak.

23-09-2024 23:28

NipeB +15846

Leg dat nou eens uit. Welk idee dan? Welke energie ? Vermaak? Ja de penaltyreeks was leuk. Verder heb ik me nog helemaal niet vermaakt eigenlijk. Welke leuke spelers als het nagenoeg dezelfde groep is?

23-09-2024 23:50

BokkieBokstra +11340

Zag tegen Fortuna mooie doelpunten en combinaties, verdedigend is Ajax beter dan vorig jaar. Sutalo toch niet zo slecht, Hato linksback goede zet, Baas en Fitz Jim die spelen. Leuke spelers. Vind een duidelijk verschil met vorig jaar, hoeveel van de aankopen van Mislintat spelen er nu nog? Niet veel denk ik, zeker ander team.

Dat Forbs gaat kan ik wel mee leven, Bergwijn was jammer maar die moest ook weg als ik het hier las. Nu komt alles op Godts en Berghuis neer als het om de zijkant gaat. Hoop op de voorhoede nog op aanvulling uit Jong.

Meer een team dan vorig jaar, je zal niet alles winnen maar voor nu nemen zoals het is met een leuk team. Het gaat niet in ene.

Edit: aankopen zijn te begrijpen, extra backup achterin, extra spits en Klaassen is altijd een aanwinst. Slimme speler.

24-09-2024 00:34

Ajax Mario +1618

Denk dat Bokkie een beetje een grapje maakt… 😉😂

24-09-2024 00:07

Simpelishetmoeilijkst +25357

Eigenlijk merendeels dezelfde spelers, en die zijn veelal niet vsn het niveau je verwacht bij Ajax

24-09-2024 17:39

HsvHoek +2840

Alle schuld ligt bij Kroes dat is duidelijk, dat is de man die het wel even beter ging doen dan de meesteroplichter. Heeft helemaal niks voor elkaar gekregen afgelopen transferperiode en dan wordt er nu gezegd, Ajax gaat in de winter de selectie wel versterken. Het spijt me maar daar heb ik 0,0 vertrouwen in, waarom zou het in de winter wel ineens lukken?

23-09-2024 23:10

Danielson +50580

Kroes: meesteroplichter! Baas boven baas!

23-09-2024 23:13

HsvHoek +2840

Ja idd, er is altijd baas boven baas al hoop ik dat ik er volledig naast zit en dat Kroes de selectie wel versterkt.

23-09-2024 23:22

patrick37 +1746

Gewoon een dramatisch elftal

23-09-2024 22:58

Ajax114 +1706

Hij heeft helemaal gelijk. Alles was zogenaamd beter dan vorig jaar de afgelopen weken . Er werd nog net niet gezegd dat Van 't Schip er niets van kon. Nou ik heb nieuws , Farioli is echt weinig beter dan Van 't Schip.

23-09-2024 22:51

Patrick78 +52641

‘ Farioli is echt weinig beter dan Van 't Schip. ‘

Ik heb nieuws voor je:

Je hebt geen idee wat je zegt.

23-09-2024 22:57

Ajacied33 +36807

Jij bent echt gek. Schip mag de schoenveters van Farioli niet eens strikken

23-09-2024 23:01

Johan1 +2946

Op basis waarvan dan?

23-09-2024 23:31

Nr.10 +111509

John van 't Schip was een goede voetballer, en veel mensen vinden hem een sympathieke kerel, maar hij heeft al trainer echt overal gefaald, ondanks dat hij allerlei kansen kregen op basis van z'n naam als voetballer en connecties met mensen als Cruijff en van Basten.
Farioli is als trainer een self-made man, die zich heeft opgewerkt, in een paar jaar, van een Turkse degradatiekandidaat naar Ajax. Dat is een ander verhaal. Verder vind ik het nog te vroeg om Farioli bij Ajax te beoordelen.

24-09-2024 10:52

JanBiesbos +29235

Vissers is een herrie schopper en ouwe zak met poep in zijn ogen , kroes heeft Ajax vleugellam gemaakt vorig jaar verloren we ook de punten zonder BBB door blessures

23-09-2024 22:46

Aram +18132

Hoe kan het nou aan Farioli liggen als hij geen buitenspelers beschikbaar heeft?

Los daarvan, Akpom is toch duidelijk de tweede spits. De derde spits speelde tegen Go Ahead en dat hebben we geweten.

23-09-2024 22:37

Controleur +465

Farioli is niet geïnteresseerd in opbouwen en kort combinatievoetbal.

23-09-2024 22:34

JanBiesbos +29235

Wat lul jij nou?

23-09-2024 22:43

NipeB +15846

Dat klopt hoor. Farioli is een controlecoach. Kort combinatievoetbal is niet zijn stijl. Snelle uitbraken over de vleugels. Lokken van de tegenstander en dan een diepe bal eroverheen. Heeft ook in alle analyses van zijn eerdere teams gestaan. Alleen werkt dat niet in de eredivisie want niemand stapt dan uit als wij lokken en we hebben de bal al. Farioli past alleen qua balbezit een beetje bij Ajax, verder echt helemaal niet.

23-09-2024 23:53

Nr.10 +111509

Het is wel opvallend dat teams toch blijven wachten tegen ons, ook al zijn we nu zoveel minder dan eerder. Overigens was dat vorig jaar wel vaak anders he, toen zag je ook clubs uit het rechterrijtje ineens op de aanval spelen tegen ons. Ik denk dat we wel al wat meer controle hebben, maar nog niet consistent genoeg zijn.
Verder met je eens dat een lokstrategie bij Ajax dus bijna nooit werkt in de Eredivisie, omdat clubs van nature achteruit leunen tegen Ajax en op de counter willen spelen.

24-09-2024 10:55

AFCACruijff14 +162318

Ajax is fitter, er is in veel wedstrijden meer energie en we verdedigen beter, maar aan de bal is het nog altijd armoedig ja. Ook niet zo gek, deze selectie is maar weinig veranderd ten opzichte van vorig jaar. Er zit wel een idee nu achter maar we creëren te weinig. Gewoon een kwaliteitsverschil met een jaar of 4 terug. Je kan wel praten over balans, ervaring, creativiteit, buitenspelers etc, maar de kern is gewoon op teveel plekken op zijn best gemiddeld. Alleen Berghuis is een soort van sterspeler mits fit en in vorm. Brobbey kan dat ook zijn. De rest zijn waterdragers en teamspelers. Maar goed, geld voor een echte uitblinker is er gewoon niet. Je moet alles op alles zetten om in de top 3 te eindigen en een gooi naar de CL centen te doen. That's it.

23-09-2024 22:08

Ajacied33 +36807

Ik blijf het herhalen, maar een 3e plek heb je echt niets aan. Je moet 2e worden als een titel er echt niet meer inzit. De vCL is gewoon vrij zwaar en je zit tegen die tijd met verhuurde spelers die terugkomen, je selectie is nog lang niet in balans. En dan moet je de belangrijkste wedstrijden van het seizoen spelen. Dat zie ik niet zitten. Dus geen titel is alles op alles zetten om 2e te worden

23-09-2024 22:16

AFCACruijff14 +162318

Ja, we willen allemaal wel tweede worden maar plek 3 moet het minimale zijn. En voorrondes CL kan je best overleven, wie weet heb je een beschermde status. Twente lootte deze zomer Salzburg en had daarna Rangers gehad. Is niet onmogelijk.

23-09-2024 22:18

dp92 +11265

Wat lul jij nou? Met een 3de plek heb je een kans op CL lol.

24-09-2024 05:10

Mitchjo +6216

Heel goede post, dit is exact de situatie

23-09-2024 22:27

NipeB +15846

Fitter en toch zie je steeds spelers met kramp. En dat in de eredivisie. Tegen Fortuna Rensch en GAE was het FJ.

23-09-2024 23:54

Koningtoto +60639

Het geen kansen krijgen is heel erg zorgelijk.

23-09-2024 22:03

Ajax114 +1706

Ook tegen Nac he toen de buitenspelers er nog wel waren.

23-09-2024 22:53

AINIESTA +45216

Het is wat degelijker maar ja het veldspel is niet veel verbeterd. Gister gewoon 0 echt goede kansen gecreëerd. Best triest.

23-09-2024 21:54

Betuwe85 +20851

Selectie is nog meer uit balans dan vorig jaar

23-09-2024 21:50

LukaLitmanen +82165

Organisatie em conditie is stukken beter, maar het veldspel is zeer matig inderdaad.

Gebrek aan creativiteit

23-09-2024 21:34

daslogisch1 +10199

Die Vis met zijn vis mondje moet naar spacsavers!

23-09-2024 21:12

Polifinario +2101

Het beste is nu maar even met 2 spitsen spelen. Godts moet je nu ook niet kapot maken door te veel te vragen. Als het er bij hem überhaupt uit gaat komen, want hij kijkt nauwelijks om zich heen als hij de bal heeft. En dat leer je volgens mij niet meer.

23-09-2024 21:08

afcsjonnie426 +3981

Zie wel degelijk verbetering tov vorig seizoen, alleen zakken we terug in oude gewoontes.

Na 2 jaar bagger zit het de schrik er nog goed in, bij mij ook overigens.

23-09-2024 21:05

Gouda +2058

Dit vind ik een erg slecht artikel. Aanvallend is het zeker slecht, maar zeer begrijpelijk gezien het materiaal. Verdedigend was vorig jaar heel extreem. Iedere uitbraak van de tegenstander was extreem gevaarlijk en vaak een goal. Dit is absoluut niet meer het geval. Er moet gewoon creativiteit bij, dat ziet iedereen. Blij met Farioli. Hij heeft al veel meer uit deze beperkte selectie gehaald dan zijn voorgangers. We moeten het de tijd gunnen en zullen nog vaak zat onderuit gaan helaas...

23-09-2024 21:03

NipeB +15846

Het grappige is dat het verdedigend qua stats ook niet beter is tot nu toe. Tegen NAC was ook iedere kans een goal. XG van de tegenstander beduidend hoger dan vorig seizoen. Ligt ook aan een keeper die minder reddingen heeft dan Ramaj.

23-09-2024 23:56

Wouter1989 +2253

Hoe kom je aan die XG? Met 2 min zoeken kom ik uit bij dat gemiddelde XG tegenstanders beduidend lager is dit seizoen in Eredivisie. Hebben natuurlijk nog geen toppers gespeeld, maar weet dus niet waar jij jouw info vandaan haalt?

24-09-2024 00:09

NipeB +15846

Ik vergelijk niet met de eredivisie. Ik heb het over alle wedstrijden die Ajax tot nu toe speelde. Dat staat niet op 1 site maar dat kun je laten berekenen als gemiddelde op basis van heel veel gespecialiseerde sites.

24-09-2024 00:42

dp92 +11265

Oftewel je lult uit je nek.

Eagles xG tegen van 0.8 vorig seizoen 2.9

Fortuna xG tegen van 0.07 vorig seizoen 1.51

Heerenveen xG tegen van 0.4 vorig seizoen 1.47

De enige wedstrijd met een xG boven de 1 was tegen Panathinaikos...

Vorig jaar was dat juist omgekeerd waarbij we mss enkele wedstrijden onder de xG 1 zaten

24-09-2024 05:26

NipeB +15846

En waar komt dat vandaan? Van 1 site? Dat is toch niet serieus te nemen? En dan kijk je naar een paar wedstrijden en vergelijkt die?
XG verschilt enorm per site en al helemaal xG tegenstander. Ik heb alle wedstrijden van vorig seizoen dus eredivisie en Europees vergeleken met alle wedstrijden van dit seizoen met de xG stats van verschillende gespecialiseerde sites want die verschillen nogal en de computer laten uitrekenen wat dan de gemiddelde xG voor de tegenstander is.

24-09-2024 07:53

twynestar +28579

nipe, als je denkt op basis van een paar wedstrijden conclusies te kunnen trekken over verdedigende stats dan ben je ofwel te dom om iets van statistiek te weten (niet erg dat is vrijwel iedereen rondom voetbal) of je wil gewoon graag bepaalde conclusies trekken.

dat is niet ongebruikelijk maar als iemand anders dan met statistieken komt die ook weinig zeggen maar jouw puntje tegen staan, ga dan niet ook nog bijdehand doen alsof jij ze beter kan interpreteren, geef dan gewoon toe dat je maar wat doelredeneert, knul

24-09-2024 08:29

Wouter1989 +2253

Het lijkt mij toch bijzonder sterk dat je met de wedstijden van dit jaar op een hoger xG van de tegenstander komt dan vorig jaar. Daar zaten wedstrijden tussen dat we er met 5-2 of 6-0 afgingen.

Ik kan mij dit seizoen weinig wedstrijden herinerren dat we heel veel tegenkregen. Helaas krijgen we zelf ook nog niet heel veel kansen.

Anyway, ben benieuwd naar je berekeningen

24-09-2024 09:42

NipeB +15846

Alsof met nog minder wedstrijden vergelijken waar anderen mee komen ook maar iets zegt. Dat slaat al helemaal nergens op. Er zijn in totaal al een wedstrijd of 18 gespeeld door Ajax dit seizoen. Ik hoef geen gelijk te hebben en ben zeker geen knul. Dit is gewoon een discussie. Meer niet. Ik zie een slecht Ajax zowel op het veld als in de statistieken. Anderen vinden het proces en alle praatjes van Farioli prachtig en kijken naar uitslagen van vorig jaar en nu. Prima toch? De 4 wedstrijden in de eredivisie en 5 verliespunten veranderen er welk standpunt je ook hebt toch niet van. Donderdag volgende wedstrijd en daarna weer gezellig verder in de eredivisie.

24-09-2024 12:07

Aurelius1 +19736

'Het spel is nauwelijks beter dan vorig seizoen'

Goh, zou het? Eén blik in een gemiddeld onderzoek over de waarde van een trainerswissel, en je snapt (als je tenminste meer dan twee hersencellen hebt) dat een nieuwe trainer geen drol uitmaakt, en louter als doel heeft om de supporters c.q. verwende meisjes de valse indruk te geven dat een trainer iets uitmaakt. Als de ploeg dan versterkt wordt, gaat men appels met peren vergelijken en roepen: zie je wel, de trainer is veel beter dan de vorige, terwijl zelfs een peuter van drie weet dat je dezelfde kleuren niet bij elkaar mag optellen bij een telraam. Als het elftal niet versterkt wordt, beseft men nog steeds niet dat een nieuwe trainer geen drol uitmaakt, nee, men geeft de nieuwe trainer de schuld, en wisselt gewoon vrolijk acht trainers in zes jaar zoals bij United, en verbrast zonder gene tientallen miljoenen euro's aan afkoopsommen.

Dat is de voetballerij. Een compleet achterlijke wereld waar men nog gelooft in de huddle en meer van dergelijke middeleeuwse gebruiken en rites.

23-09-2024 21:02

Ajaxsupporter02 +14255

Jij bent de enige hier met meer dan twee hersencellen dus..

23-09-2024 21:06

FysioPat020 +26059

Aurelius heeft een vacuum waar anderen iig nog 2 hersencellen hebben.

23-09-2024 21:19

Sjaakvaak +26608

Aurelius is ooit van zijn kantoorbaan ontslagen en heeft nu een hekel aan alles wat met huddles en team coaches te maken heeft. Daar zoekt hij vervolgens zeer subjectieve en zelfs irrelevante onderzoekjes bij in de hoop anderen mee te krijgen in zijn tranendal. Het begint dieptriest te worden.

23-09-2024 21:31

twynestar +28579

accurate analyse van sjaak.

24-09-2024 08:25

Jehebtnietaltijdbalbezit +1795

En jij, Aurelius, gelooft veel te veel in jezelf. Dat is in jouw geval echt veel erger dan geloven in ‘huddle en meer van dergelijke middeleeuwse gebruiken en rites’.

23-09-2024 21:50

twynestar +28579

hij gelooft niet in zichzelf, hij is boos op de wereld

24-09-2024 08:25

Breuk +25325

Nu weten we het wel dat er geen buitenspelers en meerdere spitsen zijn. Graag de blik naar voren. Farioli maak er wat van!

23-09-2024 20:52

Standby +10113

Defensief vind ik ons duidelijk beter dan het vorige seizoen (tot nu toe), we geven minder makkelijk kansen weg. Dat komt doordat onze verdedigers minder grote ruimtes hoeven te dekken. Alleen lijken we aanvallend niet consistent genoeg te zijn. Dat komt vooral door het gebrek aan creativiteit op het middenveld en diepgang & kwaliteit op de flanken. Maar gelukkig hebben we daarvoor Klaassen, Weghorst en Rugani gehaald.

23-09-2024 20:44

ratje +3515

Dus de kritiek is volgens hem het gebrek aan buitenspelers (terecht) en vindt dat de schuld van Farioli (onterecht). Ik denk dat Farioli ook wel Bergwijn of Sulemana op links had willen zetten, maar hij heeft die opties niet.
En het spel is weldegelijk beter dan vorig jaar. Je creëert nog net zo weinig zonder Berghuis en Brobbey (door het eerder genoemde gebrek aan spelers die kansen kunnen creëren), maar geeft verdedigend veel minder weg.

23-09-2024 20:44

patrick37 +1746

Helemaal gelijk Willem ,het is nog steeds een rampzalig elftal

23-09-2024 20:36

maikelklaassen +746

Akpom brobbey en weghorst kunnen allemaal 20 goals maken als ze 34 wedstrijden spelen, maar dan moeten ze wel ballen krijgen!!

23-09-2024 20:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.