Vissers: 'Afhaken Ajax onbegrijpelijk'

door Sam van Raalte 61

Vissers: 'Afhaken Ajax onbegrijpelijk'

door Sam van Raalte 61

Laatst geüpdatet

OPINIE - Willem Vissers, sportredacteur van de Volkskrant, vindt het onverstandig van Ajax dat de club is afgehaakt voor Adam Maher. 'Onbegrijpelijk dat Ajax afziet van Nederlands grootste talent Maher', twitterde de ervaren journalist. 'Nieuwe zuinigheid neemt groteske vormen aan.' 'Op Maher verlies je nooit. Nu kopen voor negen miljoen euro of zo, over twee jaar weg voor 25-30 miljoen', redeneerde Vissers. 'En Maher is een schitterende speler. Simpel.'

Lees meer over:
Plaats reactie

drazic +0

Het is natuurlijk altijd leuk om Nederlands bij ons Ajax te zien schitteren maar inderdaad waarom zoveel geld aan az geven voor Maher als we Fischer en Andersen al hebben lopen. Dit zijn twee spelers die Europese topclubs graag zouden willen hebben. Geef mij dan maar een onbekende speler voor veel minder geld zoals een Maxwell of Zlatan vroeger.

22-06-2013 15:30

bluecoat +0

Ik vind het een goede voetballer,maar zag laatst een interview met hem en denk dat Overmars dat ook gezien heeft,het had nogal een groot IK gehalte .

21-06-2013 20:39

omisom +1

De toekomst zal uitwijzen of dit een slimme zet was. Ik was, ben het eigenlijk nog, een voorstander om Maher aan te trekken maar Ajax heeft nu eenmaal een beleid uitgestippeld én blijft, eigenlijk móet, dit natuurlijk blijven volgen. Ik hoop dat ze in geheim met één of meerdere spelers bezig zijn dus wacht het maar af.

21-06-2013 08:01

ajaxtukker89 +0

zit ook wel kern van waarheid en als je wat goed wil hebben kost het duur maar of maher al dat geld waard is weet ik niet denk het,
maar dat zelfde verhaal als van ginkel of hij geld waard is

21-06-2013 01:09

Mike24-7 +0

psv zit tot hun nek in de schulden geven meteen weer geld uit als ze een paar spelers hebben verkocht.
De druk voor hun om kampioen te worden word steeds groter.
Denken ze nou echt dat nu ze Maher waarschijnlijk hebben alles veel beter gaat.
Ajax heeft een betere ploeg ook zonder Maher.

21-06-2013 01:07

MankeNelis +7

Gelukkig werkt meneer Vissers niet bij Ajax. Het voetbal verstand gaat boven het oppertunisme. Sure Dude, 30 miljoen werd niet eens voor Suarez betaald.

20-06-2013 22:18

ST +23097

Grootste talent van NL, Amsterdammer, international. 8 miljoen is echt niet te veel. 20 a 25 miljoen lijkt mij wat opportunistisch, maar als hij zich zo door ontwikkelt is 15 a 18 miljoen zeker niet ondenkbaar. En waarom moeten we altijd op spelers die we aankopen verdienen? Als je quite speelt en je wordt kampioen en bent Europees succesvol dan is dat toch ergens goed voor geweest?

20-06-2013 22:12

N-ajax +0

Dat kan alleen als Ajax quite draait zonder transferinkomsten, wat alleen het geval is als ze CL halen.

20-06-2013 22:24

Cello +52979 moderator

Maar met een doorverkoop van Maher na pak-em beet 2 a 3 jaar voor 15-18 mio, maakt Ajax gewoon per saldo een paar miljoen verlies hoor!. Niets quite.
salaris, zaakwaarnemer en bij een verkoop de fiscus, die komt innen....alles moet je meerekenen. En dan speel je misschien brteak-even als je hem voor rond de 22-23 mio kan wegzetten na 2 a 3 jaar. En die kans is gewoon heel klein, zeker als je kijkt naar wie voor welk bedrag de laatste jaren vertrok uit NL en bij Ajax.

En als je dan de clubs op een rijtje zet, die onverantwoordelijk veel geld uitgeven, dan houdt het na PSG, Manchester City, Real Madrid en tegenwoordig ook Monaco al heel snel op. Misschien een verdwaalde Russische oliemiljardair, die zich te buiten wil gaan...maar dan heb je het wel.
In de rest van Euiropa lijkt het realisme te hebben toegeslagen en dus zullen de echt grote transfersommen steeds minder vaak voorkomen...zeker als de eerder genoemde clubs er niet bij betrokken zijn.

20-06-2013 22:59

Sterretje73 +5288

Klopt maar als ze voor andere posities zoeken en Maher helemaal niet nodig denken te hebben waarom zou je dan alsnog zoveel geld uitgeven en niet voor kwaliteit op je onderbezette posities gaan ? Als je zo denk kun je wel elke speler gaan kopen die je goed vind ongeacht of je hem daadwerkelijk nodig hebt of niet. Het technische beleid word mede door Overmars en de Boer bepaalt en ik vind dat ze het, met medenemening van de strakke koers, prima doen tot nog toe. Keep the faith !!

21-06-2013 12:10

afc_red +2

PSV : We hebben een ton ! /geeft ton uit
Ajax : We hebben een miljoen! /geeft jeugdspeler de voorkeur

20-06-2013 21:56

Jowen +1

9 is al weer een stuk meer, maar 7,5 zou ik wel acceptabel vinden. Het is nog best veel geld, maar de kans op verlies is erg klein.

20-06-2013 21:54

Groengras +49

Eriksen wordt begeert door vele topclubs in Europa en voor hem leggen deze clubs waarsschijnlijk ook maar max 15mil neer..

20-06-2013 20:19

Marokko_Ajax +0

1 jaar contract meneer groen gras..

20-06-2013 20:35

insectenverdelg +23555

Het is niet per definitie dat Maher het niet waard is, het is dat je direct de deur dicht gooit voor de ontwikkeling van andere spelers die Ajax heeft, die ook een berg aan talent hebben. Kortom, dat is ook directe kapitaalsvernieteging als die zich niet door kunnen ontwikkelen.

20-06-2013 19:47

vakMforever +294

PSV is met vuur aan het spelen en ligt alles in handen van Brands. Haha...ga lekker kopen ouwe kakkerlak!
Wij hebben Bazoer!! Enne...voor heel weinig ouwe knakenpoetser..

20-06-2013 19:06

Cello +52979 moderator

Ja echt hè?. Ik hoor het Brands een flink aantal weken geleden nog zeggen..... Maher is een gesloten boek en niet haalbaar. Eigenlijk zei hij iets dergelijks ook bij Narsingh. Verder zei Brands, dat de prioriteit bij de verdediging kwam te liggen.....hmmm.

En wat gebeurt?. Okay, men heeft interesse in Bruma, maar de eersten waar ze daadwerkelijk op af gaan zijn Maher (ondanks het eerder tegen te spreken) en Schaars. Beide, hoe verrassend...geen verdedigers.
Virgil van Dijk, waar menig psv-supporter om schreeuwde, staat op het punt om te tekenen in Glasgow bij Celtic.
Kijk....had Brands geloofwaardig geweest dan had ie eerst Van Dijk en Bruma gekocht, dan had ie eens woord gehouden.
Straks zijn ze kwa bezetting in de verdediging er niets mee opgeschoten, hebben ze wel alle toppers verkocht binnen het team, maar wegen de vervangers (ondanks een eventuele komst van Maher) niet op tegen het vertrokken aantal spelers....

Dan per saldo ga je er dus tov seizoen 2012-13 gewoon op achteruit kwalitatief gezien.

20-06-2013 21:44

vakMforever +294

Ik lach mij eigen de pleuris...iedereen doet net voorkomen of Maher een tweede Xavi of Iniesta is. Het is een aardige voetballer maar daar lopen er bij ons ook een aantal van. PSV heeft straks weer geen team..kopen namen maar kijken niet of spelers bijelkaar passen en blijft die verdediging van die boeren een variant op de josti-band. Gaat leuk worden komend jaar...

21-06-2013 08:51

vakMforever +294

Willem Vissers....wie???????
Who the fuck is Willem Vissers...wij hebben er nogal wat achter de hand voor de positie van Maher.
Dat gelul over wat hij mogelijk waard zou kunnen zijn..! Kijk naar Narsingh...blessure of ramadan en je hebt geen kloten meer aan die gasten. Wij hebben Serero, Klaassen, De Jong, Andersen, Fischer, Sporkslede...en mogelijk al die aangetrokken talenten in de A-jeugd en Jong Ajax. Verstandig Marc...en als Maher slim is blijft hij gewoon lekker bij AZ! Daar is hij belangrijk en mag hij nog mindere wedstrijden spelen. Lekker nog een jaartje onder leiding van Verbeek en na het WK naar een grote buitenlandse club. Niet de keuze maken om naar PSV te gaan want geef ik je op een briefje dat het weer een kut jaar gaat worden in Eindhoven. Wees slim gozer...blijf bij cluppie..!!!

20-06-2013 19:03

barbaanjur +0

ik had het leuk gevonden als Ajax Maher zou kopen, maar ze hebben genoeg mensen op het middenveld. Ik heb liever dat ze echt een goede goede vleugelspeler caliber Chadli kopen om goed aan te sluiten bij de subtob van Europa.

20-06-2013 18:54

dezengene +2

25 miljoen lijkt me wat veel, toch zit het er dik in dat hij met winst zal worden verkocht. Ik ben het dan ook eens met Vissers. Maher is een uniek talent, bovendien is hij Nederlands en Amsterdammer. Hij past dus bij de club en zal zo aanhaken bij het niveau. Indien AZ genoegen neemt met 8-10 miljoen, dan neemt de zuinigheid inderdaad groteske vormen aan. Laten we wel wezen, in tegenstelling tot Sulejmani heeft Maher het al meerdere jaren bewezen, kost hij 7 miljoen minder en zal hij minder gaan verdienen. Een lager risico met een lagere prijs. Zonde dat Ajax hem laat lopen.

20-06-2013 18:38

glob +230

Ook zonder eriksen is ons middenveld sterk genoeg. Onze aanval moet beter!!

20-06-2013 18:11

Robinjo1988 +1

25-30 miljoen wordt niet meer betaald voor een eredivisie speler.
Bovendien zijn Siem en Eriksen nog niet weg dus we hebben hem niet nodig.

Dit is weer de zoveelste vent die praat zonder na te denken.

20-06-2013 18:08

Ardoe +578

Wat een simpele ziel die Vissers.

20-06-2013 14:30

carina +0

ajax heeft genoeg talent voor het middenveld!! Als hij echt wil, moet hij dat maar kenbaar maken

20-06-2013 14:25

carina +0

ajax heeft genoeg talent voor het middenveld!! Als hij echt wil, moet hij dat maar kenbaar maken

20-06-2013 14:24

Raikkonen94 +641

25-30 miljoen? Heeft deze man verstand van voetbal? Geen enkele buitenlandse club betaalt nog zulke bedragen voor een speler uit de Eredivisie. Ik snap niet dat zoveel mensen 100% zeker weten dat Maher bij Ajax net zo makkelijk bepalend is als bij AZ. Sowieso spelen we bij Ajax met de punt naar achteren waardoor hij minder ruimte heeft als aanvallende middenvelder en bij Ajax krijg je zoveel minder tijd/ruimte dan bij AZ.

20-06-2013 14:11

nicholas87 +818

Simpele beredenering van een journalistje zonder verantwoordelijkheid. Ajax heeft een beleid uitgestippelt en houdt zich daar gewoon aan. Sulejmani MOEST ook gekocht worden voor 17,5 miljoen, loopt 5 jaar later transfervrij de deur uit....

20-06-2013 13:52

Cello +52979 moderator

Inderdaad.... de achterliggende gedachte was ook, dat Sulejmani, gechargeerd gesteld, de volgende Jezus op voetbalschoenen zou worden en uiteindelijk wel met winst verkocht zou gaan worden....... maar ja met een aanschaf van bijna 18 mio, 5 jaar bijna 2 mio salaris..... dan maak je pas bij bedragen boven de 40 mio eens een keer winst.

Een Maher kopen voor 9 mio en verkopen voor 20-25 mio zou misschien ook net een klein beetje winst opleveren...want salaris kost ie ook, zijn zaakwaarnemer wordt ook door Ajax betaald voor verleende diensten en niet te vergeten wil bij de verkoop van Maher tzt de fiscus ook een aardige hap van die transfersom hebben.

En dan loopt ie misschien over 2 a 3 jaar bij Ajax weg voor wie weet 15-16-17 miljoen (dat bij als ie het goed doet), roepen vele nitwitten, dat Ajax mooi winst van misschien wel 8 miljkoen heeft gemaakt... alleen de werkelijkheid is dat overall de club Ajax dan zelfs geld verloren heeft.....

20-06-2013 15:16

Vakkie125 +0

25 tot 30 miljoen. uuuh hoeveel clubs hebben dat nou voor een speler bij ajax over. Echt niet. ajax is goed bezig. Fischer op de plaats van Eriksen. Beter... Na mijn idee!

20-06-2013 13:37

Vakkie125 +0

25 tot 30 miljoen. uuuh hoeveel clubs hebben dat nou voor een speler bij ajax over. Echt niet. ajax is goed bezig. Fischer op de plaats van Eriksen. Beter... Na mijn idee!

20-06-2013 13:37

nicholas87 +818

Simpele beredenering van een journalistje zonder verantwoordelijkheid. Ajax heeft een beleid uitgestippelt en houdt zich daar gewoon aan. Sulejmani MOEST ook gekocht worden voor 17,5 miljoen, loopt 5 jaar later transfervrij de deur uit....

20-06-2013 13:30

ajaxfanmarcel +1469

iedereen denkt dat de groote bedragen nog kan. de tijd van dikke bedragen is voorbij. ze kunnen nu gek doen maar vanaf volgend jaar is dat niet meer mogelijk.

20-06-2013 12:57

De_Realist +365

Tja, hadden we nu Lodeiro and Özbiliz maar niet verkocht en iets meer vertrouwen gegeven lol.

Dan hadden we geen middenvelder en buitenspeler meer nodig ;)

20-06-2013 12:14

De_Meer +1

Laat Spaan, Vermeulen, Nijnatten, Vissers zelf eens voetbalclubje gaan runnen. Ben benieuwd hoe ze het er van af brengen. Niet al te best ben ik bang voor ze! Dan toch maar liever dik betaald de Beste Stuurlui uithangen!

20-06-2013 12:08

laurens24 +0

Ik vind het wel ja mer dat Maher niet komt en welnaar dat irritante PSV gaat. Maar tegelijkertijd doet de no-nonsense instelling van Marc me erg goed. Het TH laat zich gewoon niet gek maken.

20-06-2013 12:06

De_Meer +1

100% mee eens!!!
Vissers mag ongetwijfeld weer goed betaald met z'n droogkloterij bij dat Boekhouders programma op zondagavond aansluiten.
Mogen ze net al vorige seizoenen Ajax en Cruijff helemaal afbranden en dan plotseling als de resultaten weer de goede kant opgaan hun mening in ene 180 graden draaien.
Opportunistische scorebordjournalistiek door zichzelf aangestelde voetbalprofessoren die om Onbegrijpelijke redenen denken het allemaal beter te weten!
De NOS is toch staatstelevisie, moeten we nog belastingcenten voor die droogkloterij ophoesten ook, geef het dan liever aan Marcel Brands, krijgen we tenminste weer een beetje competitie!

20-06-2013 23:13

Obnoxious +1

Wel weer typisch voor Ajax supporters dit. Moord en brand schreeuwen terwijl er niets ernstigs is gebeurd.. Wacht nu maar gewoon af wat er deze zomer gaat gebeuren. Het afhaken komt niet uit de lucht vallen, er is een plan.

20-06-2013 12:04

waynelove +2

donder allemaal op. als ajax nu meegaat in het opbieden, komen we elk jaar weer in deze situatie terecht. "Vorig jaar hadden jullie 9 miljoen over voor Maher, en nu hebben jullie voor talent x maar 5 over?"

Maher had zich ook duidelijk kunnen uitspreken voor Ajax, maar dat deed hij niet. Ik vind het prima. Laat maar die Duarte komen, die wilt tenminste duidelijk bij ons spelen, gevalletje schone hopelijk.

En inderdaad, Serero is ook een toptalent die zijn kans moet krijgen.

Laat PSV maar de geldclub zijn.

20-06-2013 11:59

DeBaas +3

Hij heeft gelijk, helaas hebben wij te maken met de grootste gieren uit de voetbal geschiedenis. Ik dacht dat de portemonnee wel zou worden getrokken voor exceptionele talenten, helaas blijkt dit niks meer dan een leugen te zijn.

20-06-2013 11:53

#1 Ortega +0

Ga huilen! Misschien past DeBaby als nickname beter bij je. Zeikerd.

20-06-2013 12:00

Tpes +1

THULANI SERERO!!!

20-06-2013 11:52

foensai +0

ik zeg Willem Vissers koop jij hem voor ons, gaan we zien of je woorden werkelijkheid worden.

Pfff koekenbakker!

20-06-2013 11:51

De_Meer +1

Nog zo'n door zichzelf aangestelde voetbalprofessor die om Onbegrijpelijke redenen denkt het allemaal beter te weten!
Binnenkort mag hij met z'n droogkloterij weer bij dat Boekhouders programma op zondagavond aansluiten.

20-06-2013 11:48

oudzuid2 +7294

Helemaal eens met Vissers. Onbegrijpelijke werkwijze van Overmars/Ajax. Je geeft nu zelfs PSV alle ruimte om niet de hoofdprijs te betalen, omdat de enige concurrent openlijk is afgehaakt.

Enige motivatie die ik kan bedenken is dat Ajax van zowel Eriksen als De Jong harde garanties hefft gehad dat ze nog een jaar blijven, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk...

20-06-2013 11:36

toniajax +0

Wanneer heeft de laatste jaren een speler uit de Nederlandse competitie meer dan 20 miljoen opgebracht? Volgens mij was Sneijder de laatste. Komt dus zelden voor.

Sommige mensen doen nu alsof je met Maher de finale CL haalt, wat een onzin zeg.

Heb alle vertrouwen in het technisch hart.

20-06-2013 11:30

stefanpetterson +0

Marc laat zich niet gek maken, meegaan in het biedproces op Maher
levert Ajax niets op.....

20-06-2013 11:33

De_Realist +365

Luiz Suarez voor ¤26,5 miljoen ongeveer 3-4 jaar terug dacht ik?

20-06-2013 11:43

robert R. +2

Waar hebben we dat eerder gehoord..........

Garanties heb je niet in het voetbal. Maher kan over 3 maanden ook zijn been breken, en nooit meer echt op niveau komen.

Daarbij ben ik niet zo kapot van Maher, tuurlijk is het een goede speler, maar je moet het ook kunnen relativeren. In die bekerfinale leek het alsof Psv het Oranje van het EK was. Zoveel ruimte dat er was op het middenveld.

En ik vind hem ook ''vervelend''. Gaat hij zeggen dat geluk belangrijker is als geld, maar ondertussen wel in je contract hebben staan dat jij 1 miljoen van de transfersom opstrijk... lekker hypocriet ben je dan.

Op het Ek -21 heb ik op hem gelet, maar daar zie je dat hij moeite heeft om grote afstanden te overbruggen, en heeft hij eigenlijk 1 a 2 mensen nodig die al het vuile werk opknappen. Maar dat is bij Ajax niet zo, daar lopen De Jong en Eriksen zich de ballen uit de broek, en gaan 90 minuten door. Maher moest op het Ek ook grote afstanden overbruggen, en na 65 minuten was het beste er wel af.

Daarom snap ik ook wel dat Ajax liever van Ginkel heeft, die technisch iets minder is, maar wel 90 minuten blijft gaan, en daarnaast is het een nuchtere jongen uit Scherpenzeel, die nooit iets vervelends zal doen.

Ik hoop daarom ook dat V. Ginkel toch naar Ajax komt, omdat hij echt kwaliteiten heeft. Ook de optie Duarte snap ik wel, hij is niet een geweldige speler, maar heeft wel een geweldige traptechniek, en legt de ballen neer waar hij wil.

20-06-2013 11:26

stefanpetterson +0

25 tot 30 miljoen? Waar is dat op gebaseerd? Eriksen brengt misschien 15 miljoen op, en als Maher het goed doet bij pisvee misschien hetzelde bedrag. Denk dat Adam te licht is voor de echte top, bovendien zie je dat transferbedragen vrij zeldzaam boven de 20 miljoen komt voor een nederlander, en dan heb je het over een super super talent. Denk dat financial fair play ook een neerwaartse invloed gaat krijgen op de waarde van spelers, en krijgt pisvee misschien maar een paar centen terug voor deze jongen. Het is niet het Nieuwe zuinigheid, maar het realisme wat bij ajax regeert!

20-06-2013 11:23

RobinhoV410 +568

Ik kan het ook echt niet geloven.. Nee Duarte, Klaassen en Serero zijn in potentie echt veel beter Marc!

20-06-2013 11:20

DHsuarez16 +1

Goedkoper vriend ;)

20-06-2013 11:29

robert R. +2

Volgens mij vergaat voor jou de wereld als Maher bij Psv zit......

20-06-2013 11:27

Echte Ajacied! +0

niet voor mij maar voor Ajax!

20-06-2013 11:43

Echte Ajacied! +0

Ajax is gek !!!! Snel bod leggen bij AZ !!!!!!! Dit is achterlijk!

20-06-2013 11:18

#1 Ortega +0

Nee jij en vele anderen zijn achterlijk! Voor Eriksen heb je al een hele kudde vervangers met Fischer, Schone en Serero als belangrijkste kandidaten. Fischer heeft dezelfde potentie als Maher en daarnaast komt er dan weer ruimte op links voor Sana, Boerrigter, Andersen etc.

Compleet logisch dat Ajax geen 9 miljoen + salaris gaat neerleggen, want daarbij moet je dan ook de kosten voor serero en co optellen.

20-06-2013 11:29

Echte Ajacied! +0

maar de enige die echt goed is is Fischer! die Serero is niks en die Schone heeft ze momenten!!!

20-06-2013 11:44

#1 Ortega +0

Hahaha grapje zeker? Fischer is #1, maar Serero en zeker Schone verdienen iets meer credits volgens mij.

Serero woont hier sinds 2 jaar en komt vanuit Afrika, toch een wereld vanv verschil met NL op alle vlakken. Die jongen heeft blijkbaar gewoon lang nodig om helemaal te wennen, maar talent heeft ie zeker.. Niet zonder reden is de optie in zijn contract voor 2 jaar gelicht.

Schone haakt probleemloos aan en ik zie behalve leeftijd geen grandioze verschillen met Eriksen. Stel Schone een heel seizoen naast Siem en het loopt net zo lekker. De man heeft passing, visie en een subliem schot, die daarnaast ook nog eens tijgert tot ie niet meer kan.

20-06-2013 11:58

#1 Ortega +0

Hahaha grapje zeker? Fischer is #1, maar Serero en zeker Schone verdienen iets meer credits volgens mij.

Serero woont hier sinds 2 jaar en komt vanuit Afrika, toch een wereld vanv verschil met NL op alle vlakken. Die jongen heeft blijkbaar gewoon lang nodig om helemaal te wennen, maar talent heeft ie zeker.. Niet zonder reden is de optie in zijn contract voor 2 jaar gelicht.

Schone haakt probleemloos aan en ik zie behalve leeftijd geen grandioze verschillen met Eriksen. Stel Schone een heel seizoen naast Siem en het loopt net zo lekker. De man heeft passing, visie en een subliem schot, die daarnaast ook nog eens tijgert tot ie niet meer kan.

20-06-2013 12:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.