Verbeek: 'Snap beslissing van Ziyech niet'

door Finn Dekker 28

Verbeek: 'Snap beslissing van Ziyech niet'

door Finn Dekker 28

Laatst geüpdatet

Gertjan Verbeek, die maandagavond te gast was bij Voetbal Inside, begrijpt de transfer van Hakim Ziyech naar Ajax niet. Dat de creatieve aanwinst van de Amsterdammers nog niet uit de verf komt, verbaast hem dan ook niet. 'Ze hebben geen idee wat ze ermee aan moeten', aldus Verbeek.

De keuze van Ziyech voor Ajax is voor de 54-jarige trainer van Bochum ook een raadsel. 'Als ik zo'n goede voetballer was als hem, dan zou ik voor één positie gaan. Als een club die toezegging vervolgens niet kan geven, dan zou ik niet naar die club gaan. Ik snap niet waarom hij deze beslissing heeft genomen.'

'Waarom haalt Ajax Ziyech?', vraagt hij zich daarna hardop af aan tafel. 'Eerst zeggen ze dat ze hem niet nodig hebben, vervolgens halen ze hem alsnog.' Verbeek wil echter niet te snel oordelen. 'We moeten hem wat tijd geven. Het is pas zijn tweede wedstrijd, dus we moeten hem het voordeel van de twijfel geven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

milan-jantje +2838

Stiekem hoop ik dat deze Verbeek nog eens onze trainer wordt niet dat ik fan ben van hem. Maar meer om die snotneuzen net sterallures en inzet van 0 eens goed hard aan te pakken. Reken maar dat ze dan echt aan de bak moeten.

21-09-2016 09:01

wdw020 +0

zo is het gert jan hij moet op 10 ga jij dat peter effe uitleggen

20-09-2016 20:37

AjaxAddicted +2997

Net zitten kijken naar Kees aan tafel. Daarin vertellen ze precies hetzelfde. Ziyech op 10, schone rechts of misschien el ghazi en Gudelj ernaast. Helemaal mee eens! Laat hem daar starten of verkoop hem. Ze vertelden ook nog dat hij dinsdag de volle laag kreeg bij de training...Bosz maakt alles kapot wat nog een beetje heel was binnen Ajax...

20-09-2016 20:09

Hammerzeit +147

'Snap beslissing van Bosz niet'

Ik heb serieus het idee dat het verhaaltje van 'de beste speelt' naar Fabeltjesland kan. Bosz heeft een opstelling in zijn hoofd en wil ten kosten van alles zijn gelijk halen. Dat idee krijg ik een beetje.

Sowieso nog wel vertrouwen in deze man en dit team, het is namelijk een veel betere selectie dan voorgaande jaren.

20-09-2016 19:11

LezDeBoer +566

Ziyech heeft z'n redenen waarom hij naar Ajax is gegaan. Hij gaf ook aan dat ie aan de hand van het gesprek met Bosz en de trainer zelf graag naar Ajax wilde.

"Ik snap niet waarom hij deze beslissing heeft genomen." Dat kan meneer Verbeek. Als Ziyech zelf maar snapt waarom hij deze beslissing heeft genomen, zo'n domme jongen lijkt ie iniedergeval niet.

20-09-2016 15:35

Fredschuit1 +1536

Ook zo'n papegaai van Derksen en Gijp. Snap niet waarom die stugge boer zo vaak word gevraagd voor het programma. Wereld van verschil met Boskamp en Kraaij..

20-09-2016 12:15

wdw020 +0

hij heeft er wel verstand van en aanvallend voetbal is zijn motto

20-09-2016 20:38

ambtenaar +23

Die Verbeek moet ook altijd zijn plasje doen over Ajax. Hij heeft heerlijk gefaald daar in Rotterdam dat dan weer wel.

20-09-2016 10:38

Rho1980 +1499

Probleem voor Ziyech is dat Ajax nu een paar wedstrijden heeft gewonnen en PeeBee dus denkt dat dit een juiste samen- cq opstelling is. Hij wilt nu niet wijzigen omdat hij bang is weer op zn bek te gaan en Ziyech is kind vd rekening. Denk dat PeeBee zelf ook echt wel weet dat Ziyech beter rendeert op het middenveld dan zn huidige positie alleen je wisselt niet 1 plek maar meerderen. Voor mij persoonlijk is Ziyech ook echt een 10 en Klaassen veel meer box to box op rechts met Traore ervoor en Dolberg in de punt. Gudelj achter Ziyech en Riedewald naast Sanchez achterin. Sinkgraven heeft de paar minuten die hij kreeg het best gedaan op linkshalf maar tis geen 'loper'. Wat mij betreft staat die nog open of vdBeek of Bazoer moet daar ook kunnen spelen? Jammer dat Tete niet meer in beeld is..... Veltman is alles behalve een zekerheidje achterin. Enfin, het is wachten totdat men weer volledig op zn bek gaat en hopelijk dan krijgt Ziyech kans op zn eigen stek.

20-09-2016 09:47

MichelAngelo66 +22265

Verbeek? Waar traint hij nu? Zo raar dat hij het niet snapt....

20-09-2016 09:34

A-west +5744

Flikker die Gudelj eruit. Enge ego. Waardeloze speler voor Ajax. Het probleem is dan meteen opgelost.

20-09-2016 08:47

GJK +0

Boer moet Krul zijn hoop ik?

Verder snapt iedereen dit (alhoewel ik Cerny mis) maar onze trainer denkt dat de supporters dit blijven accepteren.

20-09-2016 09:34

Lekiam +1

Juist en tegen Bazoer en Gudelj zeg je dat ze zich of heel snel moeten schikken in de rol van 6 zodat Riedewald een plaats naar achteren kan of ze zitten op de bank als vervangers wanneer Klaassen of Riedewald uitvalt.

Ik denk namelijk dat mocht Bazoer zich hier echt op willen richten bij dit zeer goed kan. Voor zijn vorm dip liep hij veel meters, won zijn duels zowel verdedigend als aanvallend en hij had weinig bal verlies. En hij bracht (dat dan weer wel) de bal altijd bij een teamgenoot. Nu is dat dan Ziyech en die moet er iets mee gaan doen, dat moet de creatieve speler zijn.

20-09-2016 10:58

De_Realist +365

Riedewald terug naar de verdediging, of als linksback ipv Dijks, of als CV ipv Viergever

Younes - Dolberg/Cassierra - Traore

Klaasssen - Ziyech - Gudelj

20-09-2016 08:08

talent020 +7

Riedewald op 6 houden, hij laat zien dat hij daar beter uit de verf komt,

Het is hier op AS impopulair om te zeggen maar Gudelj of Klaassen zou eigenlijk op de bank moeten plaatsnemen.

20-09-2016 08:11

Eastwood +0

Gudelj maar op de bank. Klaassen en Ziyech op het middenveld moet een lekker duo kunnen zijn.

20-09-2016 09:29

Mokummerdam +3

Ik persoonlijk denk, dat Bosz hoopt op een blesure van Klaassen of Gudelj.

20-09-2016 06:33

Minsc +1520

ZE weten wél wat ze met Ziyech aanmoeten, alleen kalkoen Bosz niet.

20-09-2016 01:01

OntlastendeMiddenvelder +1987

Waarom kunnen we Ziyech niet na twee wedstrijden afserveren? Over onze Duitse veteraan konden we dat wel, zelfs na één wedstrijd.

20-09-2016 00:05

De_Realist +365

Omdat verdediger Westermann als een verdediger werd gespeeld, en middenvelder Ziyech als een aanvaller. Op dit moment is het niet zijn schuld dat hij niet uit de verf komt.

20-09-2016 08:10

Rinus M. +900

Blijft treurig dat velen hier Verbeek en andere zogenaamde experts napraten. Feit is dat Verbeek zich met zijn visie op voetbal terugvindt ergens net boven het Duitse amateurvoetbal. Bij die havenslaven lijkt die gunfactor momenteel toch wathoger te liggen, gaan ze zowaar beter van voetballen. Kunnen vele azijnpissers hier nog wat van leren.

19-09-2016 23:32

A Cohen +1

Het is onderhand wel duidelijk dat behalve PeeBee en RdB iedereen het over eens is dat er een aantal verkeerde, ik noem het domme keuzes gemaakt worden ten aanzien van de positie van een aantal spelers in de basis opstelling van Ajax-1.
Zijn deze heren nu zo hard leers of zijn wij nu zo slim en is PeeBee zo dom.
Of is het halsstarrigheid c.q. eigenwijsheid of is het een gebrek aan inzicht.
Ik hou het op alle 3 door mij genoemde eigenschappen.

Het loopt voor geen meter, ik bedoel het voetbal is nog steeds niet om aan te gluren.
Drie overwinningen op rij, doen op papier dit feit teniet.
Als je de wedstrijden gezien hebt, weet je wel beter.

Bazoer en Tete worden tot mijn afgrijzen gewoon kapot gemaakt.
Vorig jaar raakten beiden geblesseerd en dat was een aderlating voor Ajax-1.
Nu zijn beiden opeens niet goed genoeg meer ????
Ajacieden geloven niet in sprookjes.

De stand-in voor Tete, Joël Veltman heeft dat zeker goed ingevuld maar is zeker niet de rechtsback die Ajax waardig is.
Opbouwend zeer zwak en verdedigend kan hij vaak niet voorkomen dat de linksbuiten tot een voorzet komt.
Tete haalt alles eruit met z'n snelheid en perfect getimede slidings, zonder daarbij overtredingen te maken.
Tete zsm terug op rechtsback.
Gewoon een grove schande dat PeeBee hem zo te kijk zet.

De kilometervreter, stofzuigende en sterk in de opbouw spelende Bazoer, die ook nog regelmatig scoorde overkomt het zelfde lot als Tete. In 1 woord: Schandalig.
Als ik dan de altijd te trage Gudelj zie acteren, dan vraag ik mij af: Wat ziet PeeBee in Gudelj wat ik/wij niet zien.
Bazoer svp terug in de basis voor deze "meneer", die zich zelf overeind houdt door zelfoverschatting.

Dan wordt Ziyech ook nog eens verkeerd gebruikt net als Riedewald.
Ziyech is geen rechtsbuiten, maar kan daar als het niet anders kan, mogelijk wel spelen. Hakim is een middenvelder pur sang, die de wedstrijd kan lezen en met slimme passes kan strooien. Hij moet de regisseur van Ajax worden.

Klaassen en Ziyech kunnen beiden afwisselend opduiken in de 16 mtr.

Dan hebben we ook nog Viergever, die zijn stinkende best doet maar zeker niet de gedroomde centrale verdediger van Ajax-1 is.
Riedewald op zijn plek, kan voetballend en opbouwend zeker meer brengen en verdedigend doet Riedewald zeker niet onder voor Viergever. Ik denk zelf dat hij echt veel beter is.

Riedewald naast Sanchez, die in verdedigend opzicht al heel snel mijn hart gestolen heeft.
Hij is zeer sterk in de lucht en gaat met veel succes alle duels aan. Fysiek gezien eindelijk een beest in het centrum.
Voor Veltman dus op dit moment geen plek.

Voor de positie rechtsbuiten hebben we dan nog Traoré, Cerny en El Ghazi. Deze 3 mogen om deze positie strijden.

Dolberg en Cassiera zijn de 2 spelers die in aanmerking komen voor de spits.
Dolberg kan worden aangespeeld en is nu al echt balvast en kan scoren.
Cassiera laat het ook zien bij Jong Ajax.

Als je verstand van voetbal hebt, je eigenwijsheid en halsstarrigheid aan de kant durft te zetten en mee wil blijven doen om het kampioenschap zal de volgende basisopstelling in het hoofd van PeeBee moeten gaan opdoemen:

Younes Dolberg/Cassiera Traoré/El Ghazi/Cerny

Bazoer Ziyech Klaassen

Dijks Riedewald Sanchez Tete

Krul / Onana

Wil PeeBee niet luisteren maar wel mooie praatjes verkopen voor de microfoon na en voor een wedstrijd dan heb ik liever dat hij per direct of zsm vertrekt.
Wij zitten niet te wachten op een domme, eigenwijze en halsstarrige trainer, die spelers willens en wetens kapot maakt, dus ook onze club.

19-09-2016 22:43

Minsc +1520

Mee eens, maar om ons nou Ajax -1 te noemen da's ook weer overdreven.

20-09-2016 01:47

de-Ajacied +8

'De kilometervreter, stofzuigende en sterk in de opbouw spelende Bazoer'

Je omschrijft hier nou net precies de kwaliteiten die hij niet heeft. Maar ja hoe groter het stukje dat je schrijft hoe groter ook de kans dat dit soort rare opmerking ondergesneeuwd raken tussen de andere.

20-09-2016 13:27

020bornraised +1262

kilometervretende bazoer? grapje toch?

20-09-2016 18:40

blessure +2

Dat is logisch, Bosz moet deze spelers, op de juiste plek zetten.
Traore rechtsbuiten en Zyech op 10.
Je zet Onana toch ook niet in de spits?

19-09-2016 22:39

31xAjax +7969

Het is natuurlijk wel veelzeggend dat Ajax eindelijk de kwaliteit haalt waar iedereen (hier) om schreeuwt, Traore en Ziiyech, en dat die beide tot nu toe nog geen knikker geraakt hebben.......

19-09-2016 22:33

Ajaxgek1980 +0

als je ze verkeerd gebruikt....

vleugelspits als nr 9 gebruiken
een middenvelder als rechtsbuiten gebruiken

gek he, dat die niet presteren/renderen.
Zoals in dat andere artikel staat: Je laat je nieuwe kok van je restaurant ook niet als ober beginnen

19-09-2016 23:17

BennieDAZ +0

Ajax-beleid blinkt al sinds jaar en dag uit in sportieve 'karaktermoord', dus als ook Ziyech mislukt, dan kan dat niemand verbazen.

19-09-2016 22:19

Talent +693

Hij heeft toch volkomen gelijk.

19-09-2016 22:06

de-Ajacied +8

Ja die boeren uit 010 proberen alles om onrust te stoken bij Ajax

19-09-2016 22:00

3*stars*3 +23522

Hahah boeren uit 010? 1e x dat ik die hoor.

Ik ben totaal geen fan van dat programma en helemaal niet van Gijp, die zichzelf heel grappig vind (met zijn voorgekookte geintjes zoals Younes debiel noemen) en zijn Ajax haat maar vind dat Verbeek nu niets verkeerds zegt.

19-09-2016 22:06

3*stars*3 +23522

Traoré laat met het makkelijk kappen en draaien, zien dat hij juist de perfecte man is op de rechterflank.
Kan Bosz Dolberg en Cassierra gebruiken als spits en ook gelijk kappen met Cassierra als jojo te gebruiken want die gozer is ook helemaal verward; hij spreekt de taal niet, ene week bij selectie, andere week 4 goals scoren voor jong, 3 dagen later op tribune in Griekenland en daarna weer bij selectie maar banken in Almelo...

Klaassen en Gudelj zit het niet tegen, die hebben gister weer kunnen camoufleren door te scoren en hebben hun verzekering op een basisplaats verlengd, met minimaal 8 potjes...

19-09-2016 21:53

boris +0

Vond de opmerking van de heren over gudelj niet eens zo verkeerd. Maak daar maar gewoon een cvm van hij is sterk, wint duels en heeft een aardige trap, moet gewoon duels winnen en zo snel mogelijk die bal bij Ziyech in leveren. Dolberg spits en traore rb. Dat betekent riedewald naast Sánchez. Sanchez de mandekker en riedewald de opbouwer. Uiteindelijk zal je dan met dit team gaan spelen:

Younes-- dolberg---traore
Klaassen--------Ziyech
-----------gudelj--------
Dijks-Jairo--Sánchez-Veltman
---------krul---------------

Wissel: cerny, el ghazi, nouri, vd beek, bazoer, Cassiera, viergever, tete.


Komende woensdag hoop ik eigenlijk maar op 2 dingen: debuut nouri en Ziyech op het middenveld. Nu moet dat toch wel kunnen? Meteen thuis tegen Vitesse na 2 trainingen oké dat kan, uit in Griekenland snap ik het ook nog wel, maar nu moet dat toch wel kunnen he.

19-09-2016 21:50

gi0vanni +7309

Ik zou ook een reserve keeper meenemen.

19-09-2016 22:23

Ferd +38581

Nog zo'n debiele opstelling met gudelj op 6. DIE KAN DAT HELEMAAL NIET!

Gudelj rendeert alleen als hij verder naar voren mag spelen. Die mist echt alles om een geschikte 6 te zijn.

20-09-2016 11:42

boris +0

Gudelj meer naar voren laten spelen? Met een draaicirkel van een vrachtwagen en de techniek van een stoeptegel? Laat hem lekker z'n duels winnen en de bal zo snel mogelijk laten inleveren bij een middenvelder die wel iets kan creëren. Is in mijn ogen de beste positie voor hem. Herinner zijn beste wedstrijd van vorige jaar, PSV uit, speelde toen puur vanuit de controle

20-09-2016 13:46

Lewis Hamilton +1

Ik herhaal wat ik al gisteren zei: Bosz mag van mij z'n koffers pakken als hij de beste voetballer van de Eredivisie niet aan het voetballen krijgt.

19-09-2016 21:47

BennieDAZ +0

En dan weer van voor af aan beginnen.. ?

19-09-2016 21:52

ram +7283

Eens. Ik geef hem nog twee wedstrijden, als Ziyech dan niet straalt mag Bosz oprotten. Ik ben nu al helemaal klaar met al zijn bizarre keuzes.

19-09-2016 22:35

ajax4ever01 +13

Nee het is beter dat jij je in het vervolg met F1 bezig gaat houden ipv voetbal

19-09-2016 22:44

BRAMHOUTEN +3813

Hij heeft gewoon gelijk. Het is gewoon een schande wat bosz ons voorschotelt. Er is totaal geen verbetering zichtbaar, terwijl we een veel betere selectie hebben als vorig jaar

19-09-2016 22:49

IDJosh +1014

Bosz moet niet lang zo door gaan met Ziyech anders ben ik bang dat we weer een conflict gaan krijgen tussen trainer en speler.

19-09-2016 21:44

Wijnvoord +193

TB is een soort FdB hoe meer je om iets roept hoe meer ze alles doen om dat niet waar te maken.

19-09-2016 21:43

Ferd +38581

En wie is TB?

20-09-2016 11:40

ram +7283

Ik begrijp Ziyech best. Bosz totaal niet.

Ik ben helemaal klaar met die vent en zijn ongelooflijke keuzes. En ik denk dat Ziyech er, nu al, ook zo over denkt. Hakim wordt keihard verkracht door Ajax. Ik vind dit echt vreselijk om te zien.

19-09-2016 21:39

mickey2602 +4790

Trouwens de heren daar aan tafel zijn het wel met ons eens over de voorhoede. Dolberg is dé spits voor Ajax,Ziyech moet niet rechtsbuiten maar op het middenveld en Traoré rechtsbuiten.

19-09-2016 21:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.