Van Hooijdonk merkt ongeduld op bij Haller: 'Dan zie je een bepaald chagrijn'

door Terrence Riepma 20

Bron ESPN

Van Hooijdonk merkt ongeduld op bij Haller: 'Dan zie je een bepaald chagrijn'

door Terrence Riepma 20

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Pierre van Hooijdonk ziet dat Sébastien Haller chagrijnig kan worden wanneer hij een paar kansen mist. De analist is van mening dat het komt doordat je bij Ajax geduld moet hebben om een kans te krijgen en vervolgens te kunnen verzilveren. Om die reden zou ongeduld een boosdoener kunnen zijn achter het missen van kansen en dan met name tegen kleinere tegenstanders.

'Het wordt hem weleens verweten dat hij in de wedstrijden tegen de kleinere tegenstanders te weinig scoort. Hij miste in het begin een paar kansen en dan zie je een bepaald chagrijn', constateert de oud-profvoetballer bij ESPN. 'Hij lijdt ook een paar keer onnodig balverlies.'

Haller was, ondanks een paar missers, wel goed voor twee doelpunten tegen Fortuna Sittard. 'Dan schiet je een penalty erin, krijg je een paar minuten later weer een kans en die werk je fantastisch af', gaat Van Hooijdonk verder. 'Plotseling ziet de wereld er anders uit, want bij de aftrap liep hij gelijk door op de keeper om een hattrick te maken.'

Haller ongeduldig?

De speelstijl van Ajax is daarin een belangrijke factor volgens Van Hooijdonk: 'In dit Ajax moet je supergeduldig zijn. Dat is voor een heleboel spitsen best lastig. Je hebt vaak het idee dat je niet echt meedoet, maar je krijgt wel altijd kansen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7049

Lekkere opendeur intrappen Pierre...dit ziet de hele wereld ook als hij de zoveelste kans om zeep helpt.

27-12-2021 07:09

Pizzapunt20 +10041

Liever een chagrijnig die scoort dan een blij ei zonder rendement. Het verschil tussen een topsporter en een semipro zit hem vaak in de wil om constant beter te willen presteren.

24-12-2021 23:23

twynestar +28579

bij ajax moet je geduldig zijn? ik denk dat een spits bij pec zwolle langer op zijn kansen moet wachten.
domme gast, pierre

24-12-2021 09:48

Koningtoto +60641

Ik ben bij elk foutje dat ik maak op mijn werk bloed chagrijnig en ik verdien modaal :p Als ik zo in de schijnwerpers zou staan met zijn salaris zou ik tegen het bloed koken aan zitten.

23-12-2021 22:26

Qifesh +24917

Zoveel scoren en toch chagrijnig zijn omdat je meer wilt.. dat is mentaliteit

23-12-2021 21:51

ddkoning +4536

bij van hooijdonk zie je geen ongeduld, alleen maar chagrijn

23-12-2021 19:03

Ajacied1981 +17412

Verzoek 148 , kunnen we citaten van dit schepsel hier negeren?

23-12-2021 17:22

Ferd +38589

Tip 148: gewoon het artikel niet lezen als je "Van Hooijdonk" in de titel ziet staan.

24-12-2021 11:06

Ajax_026 +3083

Als je niet chagrijnig wordt door gemiste kansen dan moet je een onuitputtelijke plezier hebben in het spelletje (zie bvb Ronaldinho) of je bent gewoon niet gemaakt voor een topsport klimaat.

Maar waarom is "iedereen" opzoek naar wat Haller verkeerd doet?..
De man is spits,
topscorer Eredivisie,
topscorer Champions League,
deelt een record met Messi en Ronaldo,
zeikt niet,
heeft geen kapsones,
en straalt uit dat hij het naar zijn zin heeft.

23-12-2021 15:10

Manov +8581

ik zou ook chagrijnig zijn, is toch ook logisch. Maar hij is wel topscorer in de eredivisie en CL

23-12-2021 13:57

Adrie De Bruijn +14

Het lult weer in de ruimte. Als je ergens vaak meedoet is het juist bij Ajax met kans op kans. Hij baalt gewoon dat hij er nog geen verzilverd niet omdat er geen bal komt zoals bij een spits van de kleintjes

23-12-2021 13:43

Soccerskins v2 +43428

Het lijkt me ook echt enorm frustrerend om Haller te zijn in de Eredivisie. Verdedigers worden (bijna) nooit teruggefloten in een duel met hem maar zodra hij ook maar iets doet is het een overtreding. Komt natuurlijk mede door zijn prijskaartje, achtergrond en het atletisch lichaam van Haller, maar alsnog zijn weinig duels eerlijk.

23-12-2021 13:43

AlexIbarra +19293

Willem Janssen (die verdediger van Utrecht en zo) zei het eind vorig seizoen mooi.
"Bij Haller moet je veel forechecken, dat vind hij niet leuk."

Persoonlijk ken ik niet 1 spits die het leuk vindt om voordat de pass aankomt al drie tikken te hebben gehad. Maar ik zie er nooit een scheids voor fluiten.
Natrappen is rood, maar 'voortrappen' is gewoon doorgaan. Vooral tegen Ajax.

Hij heeft weliswaar 3x geel gehad in de ED maar ik vind dat hij er over het algemeen behoorlijk kalm onder blijft. Ik zou er helemaal schijtziek van worden.

24-12-2021 21:31

Pietsnot +15019

Van Basten was ook geen vrolijkerd als het niet liep. Prima. Zulke spitsen misstaan niet

23-12-2021 13:17

Lazell +17005

Zo lang het maar niet ten koste gaat van zijn scherpte of concentratie, maar gezien die 2 late goals valt dat wel mee.

23-12-2021 14:46

TheRiviera +5478

Ik kan het absoluut wel snappen als hij geïrriteerd en chagrijnig raakt. Maar dat laat juist de honger van de spits zien. Mensen vergeten ook vaak dat het spel van Ajax niet echt bepaald bij Haller past. Hij is een spits die echt goed kan profiteren van goede strakke voorzetten. Zowel door de lucht als over de grond.

Maar zoals we allemaal weten combineert Ajax liever via het as van het veld. Spelers proberen continue mooi te combineren en dat is niet de sterkste kant van Haller. Hierdoor moet hij meer geduldig zijn op het juiste moment. Maar het feit dat hij alsnog zulke geweldige cijfers aflegt laat zien dat het gewoon een goede spits is.

23-12-2021 13:14

Lazell +17005

Combineerde Ajax maar eens wat vaker via de as. Gaat alleen via de half spaces. Links Blind en Tadic, waar Gravenberch en Berghuis ook vaak links uitzakken. Rechts Mazraoui, Antony, ook vaak ondersteund door Timber / Berghuis.

Dan heb je Alvarez en Haller in de as over. Ajax wil de bal zo snel mogelijk uit de as. Blind op 6 was een verademing vanuit dat perspectief.

23-12-2021 14:48

ricky10 +5915

alles wat Pierre vindt is niet relevant.

23-12-2021 13:05

El Pacino +3609

Bedankt voor jouw nuttige bijdrage. Het is een verrijking.

23-12-2021 13:24

ricky10 +5915

graag gedaan...

23-12-2021 15:26

Maxwell_5 +6978

Ach ja, als hij na het missen van kansen schouderophalend zou reageren, dan schrijft men dat hij zo weinig honger uitstraalt. Zou hij lachen, neemt hij het niet serieus. Zwaait hij met zijn hand, dan ligt het aan anderen ipv hemzelf.

Afijn, bedankt voor deze psychologische inzicht Pierre.

23-12-2021 12:35

wijzijndebeste123 +164877

haha idd. zo kan je altijd wat bedenken. als je geen emoties toont bij kansen missen ben je ijskoud (goed)/ongeïnteresseerd (slecht). reageer je wel emotioneel ben je hongerig (goed)/gefrustreerd (slecht).

23-12-2021 12:43

Juan62 +46418

Pierre als oudspits moet het herkennen
Je bent geil voor de goal en dan valt het ff niet zoals je zou willen
Zou mij ook frustreren

23-12-2021 12:24

ajax1981 +3136

Is toch mooi als een sleeping giant zoveel doelpunten al maakt.
Hij heeft al vlagen dat het voetbal goed gaat. Stel je voor als hij echt zijn draai gaat vinden.
Bovendien is zijn marktwaarde nu al veel meer dan zijn aankoopbedrag.

23-12-2021 12:17

Ajaxadam1 +31670

Ik zag ook een ander stuk chagrijn rondlopen, maar o wat is ie gelukkig bij ons. Een karakter verander je niet zomaar, ook niet bij Ajax.

23-12-2021 12:05

Lagasj +2905

Dus ik was niet de enige die dat zag, Ajaxadam1.
Daar zou ik me ongeruster over maken.
Vooral als je dat gaat bedekken met termen als "Hij is gewoon fanatiek"
Zoals je opmerkt zit het 'm in zijn karakter.
En dat is het laatste waar je als elftal/toeschouwer op zit te wachten.
Ik hoop nu maar dat de beleidsmakers van Ajax dit ook gezien hebben en het snel de kop in weten te drukken.

23-12-2021 12:16

Ozymandias +159568

Lijkt me ook ongelofelijk vervelend als de hoofdtrainer de hele voorbereiding op een wedstrijd heeft gehamerd op loopacties de zestien in en jij vervolgend vele van zulke loopacties maakt maar de pass nooit wordt gegeven.

23-12-2021 12:31

Lagasj +2905

Klopt wat je zegt, en dan nog verstoord dit soort reacties het "humeur" van anderen.
En kan dus een kwalijke invloed hebben op het hele team.
Als je dit niet bespreekt gaan andere spelers hem of isoleren of zich aan hem ergeren.
Net als een deel van het publiek.
Een twee-deling dus.
We hebben hier met profs te maken en dit gedrag is minstens on-professioneel te noemen.
Het argument dat je zoals jij zegt voor niets loopt is nou juist de basis van het Ajax spel.
Je loopt meer dan je lief is "voor niets" en laat dat nou net het verschil tussen Ajax en de rest zijn.
Dat wat jij voor niets lopen vindt is nu juist erg verwarrend voor de tegenstander, gevolg .... er loopt altijd iemand anders vrij.
Dat er te weinig diep gespeeld wordt is een feit, maar dan houdt het (voor niets) diepgaan niet ineens op.
Dan is de trainer er op aan te spreken. (opstellen van Alvarez/Klaassen)

23-12-2021 12:41

Ozymandias +159568

Persoonlijk vind ik het juist goed dat een speler zijn irritatie laat blijken wanneer zijn teamgenoten tijdens een wedstrijd veelvuldig dezelfde fout maken terwijl de hoofdtrainer daar nou juist de nadruk op had gelegd tijdens de voorbereiding. Beter nog was als hij onder andere Blind (die de voornaamste schuldige was aan het niet geven van dat soort passes) daar een standje voor had gegeven.

"Dat wat jij voor niets lopen vindt is nu juist erg verwarrend voor de tegenstander, gevolg .... er loopt altijd iemand anders vrij."

Totdat de tegenstander inziet dat de pass toch niet wordt gegeven en ophoud met mee te lopen met de man die diepgaat (zoals je tegen Fortuna zag gebeuren).

23-12-2021 12:47

Lagasj +2905

Het is niet alleen Blind die de diepe pass niet geeft.
Blind is een geweldige voetballer maar imo niet voor het middenveld.
Zo'n middenvelder heeft Ajax op dit moment niet.
Het liefst zie ik Christiaan terug komen.
Op termijn misschien Rensch of Unuvar?

23-12-2021 13:11

Ozymandias +159568

"Het is niet alleen Blind die de diepe pass niet geeft."

Nee, maar hij was gisteren wel degene die by far de meeste opties om die pass te geven onbenut liet.

"Blind is een geweldige voetballer maar imo niet voor het middenveld."

Volgens mij ging het juist veel beter toen Blind naar het middenveld verschoof.

23-12-2021 13:13

Nicoo +19

Wedstijd gister gemist? Blind was onze beste speler. Spel begon pas te lopen toen hij naar middenveld verschoof

23-12-2021 13:15

Ajaxadam1 +31670

Ozy volledig mee eens. Ik snap eigenlijk niet waarom, maar Berghuis wordt al sinds hij bij Ajax komt structureel ovetgeslagen en het rare is dat ik dit ook bij Oranje zie bij hem. Verder denk ik van Ten Hag als je Berghuis niet aan de bal wil hebben op 10 maaf alleen loopacties wil laten maken, gooi dsn maar Klaassen erin, want die krijgt de bal tenminste wel van zijn medespelers.

Wat mij echt er heel erg irriteert is het karakter van Berghuis. Bij Berghuis is het dat iedereen moet zien wat zijn emotie is op dat moment, overdreven boos en overdreven blij en het liefst bepaalt hij de sfeer. Is Berghuis blij, dan moet iedereen dat zijn en is Berghuis boos dan mag niemand lachen. Dat was in ieder geval wat ik bij Feyenoord heel erg bij hem zag. Het is letterlijk een soort aandacht zoeken. Je kan echt wel even met je handen wapperen en tegen Daley zeggen, hallo Daley je ziet toch dat ik loop. Maar dat overdreven laten zien van kijk eens hoe boos ik ben, dat is uitermate irritant. Bij zo een jongetje als Noa Lang van 20 jaar oke, maar een volwassen ervaren man van 30 moet dit al afgeleerd zijn. Tevens weten we ook dat hij geen fijne jongen is aangezien hij uit frustratie tegenstanders een blessure in kan trappen, zie Hatzidiakos. Koopmeiners was dan gelukkig niet geblesseerd geraakt maar dat kon ook net zo goed. Als Berghuis maar laat zien hoe boos hij wel niet is. Het zou hem sieren als hij leert dit intern te bespreken of in de rust, maar niet op het veld.

23-12-2021 13:26

Lagasj +2905

Ik vind Blind te kwetsbaar op het middenveld.
Eriksen terughalen zou een prima oplossing zijn, for the time being.

23-12-2021 13:32

AlexIbarra +19293

Ik heb Berghuis alleen in de laatste 2 wedstrijden zien mopperen eigenlijk.
Of was het daarvoor ook al?

24-12-2021 21:33

Ajaxadam1 +31670

Nee daarvoor niet gezien, tegen Feyenoord ook niet toch? Alleen laatste heel overduidelijk gefrustreerd de hele wedstrijd lang.

24-12-2021 21:44

AlexIbarra +19293

Tegen Feyenoord zat hij niet echt lekker in de wedstrijd en was geloof ik ook niet blij met z'n wissel. Maar extreem was het niet nee.

24-12-2021 21:50

FlyingDutchMan +17316

Denk niet dat het ongeduld was, maar meer frustratie dat Haller zelf wist dat hij beter kan. Waren een paar drama aannames bij en ook tikkeltje pech, dat frustrerende hem vooral denk. Neemt niet weg dat een spits teert op zijn doelpunten.

23-12-2021 11:59

leeke +10406

ik weet niet dat hij beter kan . In de C.L wel , krijgt hij meer ruimte.Vind het maar een beperkte spits ,zeker voor 22 milj.

23-12-2021 12:02

eenAjaxfan +20406

Ik ben het met je eens, dat het vooral frustratie was. Hij weet dondersgoed dat hij beter kan en moet, daar heeft hij al die azijnzeikers hier niet voor nodig... Inderdaad pech dat paar keer een balletje net niet helemaal lekker wordt aangespeeld, maar ook een aantal keren gewoon slechte aannames. Die frustratie kwam er bij het tweede doelpunt wel uit. Die tikte hij lekker binnen...

Die zelfde frustratie zag je bij Berghuis. Die liep zo vaak diep zonder te worden aangespeeld, dat was echt zonde. Dat moesten zijn collega's echt vaker benutten.

23-12-2021 12:09

Lazell +17005

Haller had tot de 85e minuut een snipperdag. Kreeg het in de eerste 6 minuten voor elkaar 2x een vrij simpele kopbal te verprutsen. Het aanvalsspel stokte bij hem, simpele aanname waaruit een doelkans moet komen laat hij van zijn voeten springen...

23-12-2021 11:59

wendoo9 +8125

Snipperdag ?? Volgens mij weet jij niet hoe moeilijk het is om in zo een kleine ruimte te moeten spelen. Tadic in de Cl in de spits was weergaloos, maar Tadic in de competitie bakt er ook geen moer van en weer vlug op links gezet door Ten Hag. Als we alle potten met Tadic in de spits hadden gewonnen, was Haller nooit gekomen. Danilo bij Twente 17 goals met mindere straffe dekking, maar Danilo bij Ajax in de spits is helemaal niks voor Ajax volgens de kenners. Zo branden we onze spelers telkens af en ook de media. Wagelijk vind ik dit. Haller is geen Robert Lewandowski, maar heeft al veel voor dit Ajax betekend. Niet elke kans kan een doelpunt zijn, maar dat verlangen sommigen wel omdat hij bij Ajax speelt, 22 miljoen heeft gekost en 5 milj verdient. Wil het wel willen zien als hij weg is wie daar doelpunten gaat maken. Alle teams moeten tot het bot gaan om de punten te pakken van de kleintjes, maar Ajax en zijn spits doen het slecht omdat omdat er soms niet gewonnen wordt.Zeg het maar.

23-12-2021 13:00

Lazell +17005

Ik heb het niet over Tadic, Danilo, Lewandowski, de media, zijn transfersom of wat je er ook bij wil halen... Zelfs nieteens over de compacte tegenstander (niveau Fortuna, trouwens...). Ik heb het erover dat hij technisch ontzettend veel verkeerd deed in de eerste 85 minuten. Het kan haast niet dat iemand het daar niet mee eens is...

23-12-2021 14:21

3sterren +20205

@Lazell

Ik herinner mij als supporter van Ajax 1 nog goed de tijd dat een spits 89 minuten lang onzichtbaar mocht zijn, zolang hij maar in die resterende minuut de winnende scoorde en de spelers tevreden gingen douchen terwijl de supporters tevreden hun bitterballen wegspoelden met een glas ijskoud bier ...

25-12-2021 02:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.