Tadić onder de maat tegen FC Utrecht: 'Hij had 53 procent passnauwkeurigheid'

door Jesse ter Haar 64

Bron ESPN

Tadić onder de maat tegen FC Utrecht: 'Hij had 53 procent passnauwkeurigheid'

door Jesse ter Haar 64

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Dusan Tadić haalt dit seizoen niet zijn gebruikelijke niveau, zo constateert Kenneth Perez bij Dit was het Weekend op ESPN. Vooral tijdens FC Utrecht - Ajax zag hij de Serviër grossieren in balverlies en zodoende hoopt de oud-Ajacied snel op beterschap.

'Het is geen enkele keer heel goed geweest', vertelt hij over de prestaties van Tadić tijdens het huidige seizoen, waarna hij ingaat op de wedstrijd van zondag. 'Ik ben van mening dat hij meer krediet verdient, maar hij had 53 procent passnauwkeurigheid. Hij heeft dus de helft van de ballen ingeleverd. Als buitenspeler verlies je de bal vaker dan als centrale verdediger, maar mij viel vooral zijn traagheid van handelen op. Hij heeft zijn beslissing in zijn hoofd genomen, maar daarna duurt het te lang om het uit te voeren.'

'Het was vandaag echt beneden alle peil bij hem', voegt Perez er nog aan toe, waarna hem wordt gevraagd of het simpelweg een vormdip betreft. 'Het kan, of hij zit gewoon aan zijn einde. We zijn nu vier weken onderweg en het moet nog blijken. Je kunt het straks in de Champions League echt zien. Dan gaat het een stukje sneller, dus kun je zien of het een momentopname is.'

FC Utrecht - Ajax

Overigens zag collega Hedwiges Maduro de Amsterdammers als geheel gemakkelijk winnen van FC Utrecht. 'Vooral in de eerste helft. Ik had meer verwacht van FC Utrecht in het druk geven en het in de duels komen. Het had ook een beetje met Ajax te maken, maar vooral met FC Utrecht. Ik vond ze heel passief spelen en dat had te maken met hoe ze stonden: 4-4-2 vlak. Ajax bouwde met drie op tegen twee spitsen en dat hebben ze in de eerste helft continu gedaan. FC Utrecht kon daardoor niet in duel komen.'

Het leverde een aanzienlijk voordeel op voor Ajax, zo ziet de oud-speler van onder meer Ajax, Valencia en Sevilla. 'Ik vond het heel goed van Ajax, maar heel zwak van FC Utrecht. Het was positiespel zonder echte druk, waarbij Ajax heer en meester was in de opbouw. FC Utrecht liep achter de feiten aan. In de tweede helft probeerden ze het om te zetten door Toornstra door te laten dekken, maar je stond al 0-2 achter. Het is een pijnlijke constatering.'

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Rob.C +8412

Pak vorm....

29-08-2022 12:16

GVR +3629

Elke week een andere positie "for the team" helpt ook niet mee. Bergwijn staat bij voorkeur linksbuiten en wordt daar dan ook neergezet. Je kunt Tadic niet het kind van de rekening maken als hij zich elke keer "opoffert" om een positie in de vullen. Rechtsbuiten was wel het slechtste wat ik gezien heb van hem, maar dat is dus zijn positie ook niet. Aangezien Bergwijn nauwelijks voorzetten geeft, zou ik hem liever op 10 of rechts zien en Tadic weer op linksbuiten. Ik denk dat hij dan weer veel assists gaat geven op Brobbey en Bergwijn. Dat zijn rendement daar het grootst is, dat zei Ten Hag niet alleen (en die werkte dagelijks met hem), maar hebben zijn geweldige stats ook jaar na jaar aangetoond. Held.

29-08-2022 11:37

Harrier Du Bois +38980

Tadic en Blind zullen hun laatste jaar hebben als basismateriaal en als ze zo doorgaan, dan valt het doek vroeger, het doek van onbetwiste basisspelers. Bij Tadic zie ik het hem nog volhouden, herpakt zich wel, maar bij Blind heb ik dat minder, zijn laksheid af en toe gekoppeld aan zijn snelheid brengt gevaar met zich mee. Al in de Eredivisie zichtbaar, jammer, want Blind kan uitstekend voetballen.

29-08-2022 10:58

KingJames23 +11453

Tadic lijkt wel 80 hoe die over het veld waggelt.

29-08-2022 10:10

Steffenhagen +37945

Ik zit te wachten op het moment dat schreuder begint met het wisselen van alle spelers die niet goed in de wedstrijd zitten , dus ook Tadic en Blind. Als je hen steeds laat staan krijg je straks een hele chagrijnige kleedkamer.

29-08-2022 09:07

ElSalvador +1698

Natuurlijk heeft Tadic de grootste krediet. Hij is de voorzettenkoning. Echter het is niet eerlijk t.o.v kudus en andere talenten. Na 1 wedstrijd kun je Tadic niet laten vallen, maar na een paar wedstrijden achtereen kom je tot de conclusie dat er geen plek meer voor hem is in het elftal dan alleen achter Bergwijn.

29-08-2022 07:48

MokumFinest +124

Nog een paar weken en dan kan Schreuder niet anders dan hem eraf halen als hij zo blijft spelen, Ik hoop ongelijk te krijgen want ik heb Tadic enorm hoog zitten en een Tadic in vorm is een speler van top niveau.

29-08-2022 06:57

Noxin +15583

En dan die overduidelijke schwalbe van 'm. Hij zou toch moeten weten dat je met de VAR hiervoor nooit meer een penalty krijgt.

29-08-2022 03:55

Ozark +355

Kudus in, Tadic uit

29-08-2022 03:32

RSM +3919

Als Tadic en Blind elke wedstrijd opgesteld moeten.worden dan is dit seizoen zga voorbij want wat spelen beide slecht zeg.

29-08-2022 03:32

MonkeyTonk +812

Dit seizoen is uniek met een WK over een paar maanden. Die invloed gaan we op het veld terugzien. Virgil van Dijk deed vorige week bij Liverpool ook extra voorzichtig. Voor Tadic is het WK het hoogtepunt van 2022. (is dit zijn eerste en dus enige WK?) Ik heb het idee dat hij zich daarvoor spaart want hij gaat duidelijk niet voluit. Op kunstgras gaat hij zich al helemaal niet forceren. Ik vind het best, zolang het geen punten kost. Als hij er maar staat in de CL wedstrijden.

Met zijn Ajax-hart kan het ook zijn dat hij zwaar teleurgesteld is dat Antony vertrekt. Zeker nadat al zoveel basisspelers verkocht werden. De CL droom is daarmee weg. Ajax wil ver komen, maar Tadic wil die gewoon winnen. Ajax is nu een stuk zwakker dan vorig jaar, en het is nog maar de vraag of je vanuit hier de weg naar de top opnieuw in kunt slaan.

Misschien geen van tweeen. Misschien een beetje van allebei. In ieder geval was hij er met zijn kop niet bij.

Tadic moet in de as, trouwens. Dat hebben we aan het eind van vorig seizoen gezien. Daar komt hij het best tot zijn recht met zijn inzicht en steekpassen.

29-08-2022 02:50

MokumFinest +124

Ik denk dat we een sterkere selectie hebben dan de afgelopen jaren.

29-08-2022 06:58

MonkeyTonk +812

Het gaat om de balans en om hoe ingespeeld de ploeg is.

29-08-2022 10:36

wendoo9 +8125

Wat Schreuder moet doen is Tadic weer op links zetten( Bergwijn op rechts ) of op de bank. Je houdt betere spelers op de bank omdat Tadic moet spelen op een andere positie. Dit geld ook voor Blind. Of als Cv en Wijndal vast als Linksback of op de bank.

28-08-2022 23:40

Ferd +38589

Wijndal is geen betere speler.

29-08-2022 07:32

Masz +3731

Schreuder is aan het experimenteren voor het aankomende tijdperk zonder Antony.
Wie kan het beste op de RB positie?
Tadiç dus niet. Experiment 2 mislukt.
Is dit expres gedaan? Hij kon ook gelijk beginnen met het experiment met Kudus.
Nu krijgen we misschien een nieuwe aankoop.

28-08-2022 23:33

FidoDido +4130

Tijdens de wedstrijd zie je gewoon dat Dusan zelf ook ontevreden is over zijn eigen spel.
Zit nu in een mindere fase, je kan ook niet ieder seizoen volledig top zijn.

Als dit nu zijn slechtste wedstrijd van dit seizoen was, kan het toch alleen maar beter gaan?

Hij geeft in ieder geval alles wat hij in zich heeft. Zijn waarde door middel van assists komt echt wel weer.
Op en top Ajacied en een echte leider voor dit elftal!

28-08-2022 23:01

Ajaxhartt +10743

Volledig eens 👍

28-08-2022 23:02

12eman +5887

Hoi. Tadic fanboy hier: Tadic was om te huilen zo slecht vandaag. Joe!

28-08-2022 22:37

Keizer +30247

Dusan moet ook gewoon op links staan of eventueel op 10. Al helemaal niet op rechts.

28-08-2022 22:17

NeeI +107936

Schreuder heeft de bevoegdheid niet om Tadic (en blind) te wisselen. Zoveel is wel duidelijk.

28-08-2022 21:50

ST +23086

Je ziet Tadic eigenlijk elk seizoen minder worden, net als Blind en Klaassen. Ik denk dat Blind en Tadic dit seizoen al verdienen om geen basisspeler te zijn maar dat Alfred ze niet gaat durven te passeren.

Bergwijn - Brobbeast - Ziyech
Taylor - Kudus - Alvarez
Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez
Pasveertig

28-08-2022 21:41

DEELM +11891

Vind Rench het op dit moment wel dermate goed dat ik Sanchez hier nu nog niet bij zou zetten. Verder heerlijk opstelling al moet Ajax niet teveel aan Ziyech uit gaan geven hoor.

28-08-2022 22:28

MrMalandro +1757

Je ziet dat Klaassen al naar tweede plan is en wordt uitgefaseerd. Blind is de volgende. Zal dit seizoen in principe steeds vaker afwisselen met Wijndal. Tadic is de laatste van de drie, maar ook met hem vermoed ik dat hij in toenemende mate in de ‘makkelijke’ en ‘kleine’ wedstrijden zal worden gewisseld voor de laatste 30’ of 20’.

29-08-2022 00:44

Het_Olympisch_Stadion +5631

Is het een keer niet Blind, dan is het Berghuis, is het niet Berghuis dan is het Alvarez, is het niet Alvarez dan is het Tadic. Er zal altijd iemand iets minder zijn. Ik vond vandaag niemand individueel echt goed trouwens. Maar ok, de 0 gehouden en 2 goals gemaakt.

28-08-2022 21:33

Petterson +25197

Vond Taylor en Alvarez beide wel goed spelen vandaag. En Berghuis en Rensch bij vlagen ook wel. En Timber speelt altijd goed. Maar verder met je eens!!

28-08-2022 23:05

Mike1 +5384

Laat hem eens op zijn favoriete linksbuiten positie beginnen en probeer Bergwijn uit op 10...dan kunnen we zien of het een vormdip is

28-08-2022 21:27

DeMagere +23140

Onlangs nog overvallers van zich afgeslagen en vandaag op een volledig nieuwe positie gevoetbald. Heeft als kind een oorlog bewust mee gemaakt. In hoeverre speelt de recente overval denkend aan zijn traumatische jeugd onbewust een rol?

Om hem te banken moet hij - met het door hem opgebouwde krediet - nog een groot aantal keren onder zijn eigen hoge niveau zakken. Nu kun je dat nog niet maken. Hij is onze leider in bange dagen. We hebben hem nodig. Schreuder doet er goed aan om Tadic te laten wennen aan de nieuwe situatie en weer in vorm te laten komen. Vertrouwen geven, steunen en het komt allemaal goed. Tadic back op CL niveau!

28-08-2022 21:18

vanreenen +10321

Tja, wel gebaseerd op aannames!

28-08-2022 21:43

DeMagere +23140

Tja, een leven zonder aannames bestaat nu eenmaal niet. ;)

28-08-2022 22:09

rsvh88 +5479

Want met opgebouwde krediet behaal je punten? Het is geen schande om Tadic te wisselen. Hij is helaas op dit moment even voorbij gestreeft op alle posities waar hij uit de voeten kan. Berghuis deed het ook beter op 10. Het wordt nog moeilijk mocht er een directe vervanger komen voor Antony.

28-08-2022 21:17

AFCCruyff +4043

Tadic is al heel het seizoen verschrikkelijk matig, zijn beste tijd lijkt erop te zitten. Vorig seizoen nog veel rendement gehad, maar qua spel ook al een stuk minder. Heel traag geworden, ook qua handeling. Hopelijk verrast hij ons en komt hij weer in zijn oude vorm.

28-08-2022 21:16

Pinohelmond +5823

Al sinds de winterstop van afgelopen seizoen is het een stuk minder allemaal bij Tadic.
Zijn statistieken hebben lang het spel verbloemd maar we zijn op een punt aangekomen dat hij voorbij gestreeft is door anderen.
Berghuis op tien, Kudus op tien en ook als rechtsbuiten, ze zijn gewoon beter dan Tadic is momenteel.
Niets ergs aan maar geef andere dan ook de kans. Tadic zal zijn waarde echt wel houden voor de groep.

28-08-2022 21:15

Turbo +42112

Ik denk dat dit zijn slechtste wedstrijd in Ajax shirt was. Als Ziyech erbij komt hopelijk weer op 10, en dan komen de assists vanzelf wel weer denk ik.

28-08-2022 21:11

Ajax95Duivendrecht +24166

Maar dan wel iets vaker rouleren met Berghuis. Zoals Berghuis vandaag speelde op 10, kan hij denk ik nog best veel gaan toevoegen.

28-08-2022 21:25

wijzijndebeste123 +164877

hij mag best slecht spelen. maar hij mag ook gewoon gewisseld worden.

28-08-2022 21:10

komopajax777 +13309

Tadic was echt heel erg slecht en rijp voor een wissel.Als hij zo doorgaat verliest hij zijn basisplaats.Hij is absoluut een Ajaxlegende maar hij moet wel blijven presteren.Ik denk dat hem gewoon een time out gegund moet worden zodat hij sterker kan terugkomen.

28-08-2022 21:07

3*stars*3 +23546

Tadic valt eigenlijk sinds voorbereiding tegen.
Misschien dat het gedoe met die criminelen ook mentaal doorwerkt en dat zal ook niet gek zijn.
Maar dan moet je dat aangeven en rust pakken want dit is niet goed voor hem en voor het team.

28-08-2022 21:05

Wouter.H +11163

.......... 😑........... 😔.............. 😒............ Ku...... Dus...... 😫🥺

28-08-2022 20:54

Amp +37936

Respectloos dat ze hem 53% passnauwkeurigheid toeschrijven, bij zo een held en echte ajacied kan je dat echt niet maken...

28-08-2022 20:54

leeke +10406

Wat een onzin.O nee sorrie dat kon alleen bij Per Schuurs natuurlijk. Is dus totaal niet Respectloos, maar de waarheid.Je kan niet teren op je verleden,zou je andere spelers (zoals een kudus)tekort mee doen.

28-08-2022 21:16

Amp +37936

Probeer de drie puntjes nog een keer juist te interpreteren...

28-08-2022 21:31

Dolblij +45463

Heb zo het idee dat Tadic zelf nog wel het minst tevreden was en zich het meest zal realiseren dat het beter moet. Heeft hij ons denk ik niet voor nodig.

28-08-2022 20:47

leeke +10406

Idd,hij moet eens wat meer gewisselt worden.Het is verser geen schande,hij speelt alle wedsteijden 90 min lang,en hij is geen 24 meer he.

28-08-2022 21:17

Qifesh +24917

Veel km gerend deze jongen... En international hè

29-08-2022 10:38

leeke +10406

Idd,daarom moet schreuder hem vooral tegen de minderen rust geven,alleen denk ik dat Tadic daar geen zin in heeft haha

29-08-2022 10:43

EricAjax1 +7537

In de Eredivisie gaat hij wel wedstrijden banken zodra de CL van start gaat. Denk dat hij in de CL wedstrijden wel een hoger niveau gaat laten zien. Zo niet, dan moet Kudus wel meer tijd gaan krijgen. Blind moet ook echt alles uit de kast gaan halen. Beide de slechtsten op het veld vandaag..

28-08-2022 20:42

daansonafca +2223

Ik vind het beschamend hoe sommige mede Ajacieden over deze ras echte Ajacied praten,, iemand die altijd alles voor onze club geeft. Iemand die niet voor een paar centen extra ergens gaat spelen, en iemand die seizoenen lang zo ongelooflijk goed gespeeld heeft. En die moet nu maar lekker gaan banken of zelfs maar verkocht worden omdat die even uit vorm is ? Ik snap dat echt niet.

28-08-2022 20:40

Amp +37936

Jij snapt dat niet? Dus als je een echte ajacied bent is t prima een pass nauwkeurigheid van 53% te halen? Hij hoeft niet verkocht te worden, hij krijgt krediet, maar dat betekent niet dat hij ook ff mag zitten als hij niet levert

28-08-2022 20:56

burwatti +14349

Mja tadic op rechts kan gewoon echt niet, laat lekker Berghuis daar rond dobberen en tadic op 10.

28-08-2022 20:57

Dennis129 +11888

Hij moet gaan banken omdat er betere spelers zijn. Gewoon voorbijgestreefd door Bergwijn op zijn positie. Daarna in de spits geprobeerd terwijl iedereen al wist dat dat alleen kan als valse 9 tegen ploegen die ook willen voetballen. Brobbey gewoon beter als nummer 9 natuurlijk. Als 10 in een 4-3-3 kan ook niet (meer) Kudus en Berghuis momenteel beter op die positie. toen maar als rechtsbuiten geprobeerd ook een groot fiasco vandaag. Is bruikbaar als back up van Bergwijn in de competitie. Een Vanaf links zal hij zijn assists nog wel geven. Grootste held sinds hele lange tijd en zo wil ik hem ook blijven herinneren. Niet als die speler die niet goed genoeg meer was en puur om zijn status het handje boven het hoofd werd gehouden. Het moet niet zielig gaan worden.

28-08-2022 20:58

komopajax777 +13309

Alle respect voor spelers als Tadic en Blind maar ze moeten wel leveren anders speel je met 9 man.

28-08-2022 21:08

Maikel +6862

In een topsportkkimaat worden op den duur prestaties beoordeeld en is het krediet opgebruikt.

28-08-2022 21:11

leeke +10406

Ik snap het wel.Moet je een Kudus die een goede voorbereiding heeft gespeelt laten banken voor een speler die zo slecht speelt dan.het gaat om de punten,en niet wat een speler betekent heeft.....

28-08-2022 21:19

In Bassey we trust +15361

Loze teksten.. echte ajacied geeft alles.. boeiend.. Hij levert nu niet dus banken.

28-08-2022 21:20

Qifesh +24917

Dat echte Ajacied argument houdt geen stand meer als we hen niet tegen zichzelf beschermen van een trieste aftocht ..

29-08-2022 10:40

AFCACruijff14 +162318

Zijn seizoensstart kan beter ja, maar ik word doodmoe van iedereen die Tadic nu maar uit de ploeg wil. Of hij in die dikke 4 jaar niet ontzettend veel krediet op heeft gebouwd. En ook in 4 potjes Eredivisie alweer 2 assists dus het is niet of hij niks toevoegt.

28-08-2022 20:39

In Bassey we trust +15361

Hij speelt al maanden dramatisch.. ook eind vorig seizoen..

28-08-2022 21:21

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25437

Moet snel veranderen als Ziyech komt moet je gewoon Berghuis of Kudus op midden zetten en geen Tadic

28-08-2022 20:38

nlvcmn +5810

Het is nu gewoon klaar met die 2 maar weet als geen ander dat Schreuder ze allebei gewoon weer zal opstellen de komende weken. Al het gevaar van Utrecht begon bij de man met de vermeende inspeelpass en Tadic zat volledig in de broezak bij Van der Kust? Een jongen die vorig jaar nog bij Jong Utrecht speelde. Ze zijn gewoon te traag! Goed voorbeeld hiervan was dat Tadic denk ik wel 10 voorzetten heeft proberen te geven die simpel door die back werden tegengehouden.

28-08-2022 20:37

4Ever14 +6636

Zie het eerlijk niet gebeuren dan Tadic dit seizoen zal banken, tenzij hij een blessure of dergelijke op loopt, wat ik ook niet zie gebeuren. Verder heeft Schreuder al bewezen dat je zijn worden niet serieus hoeft te nemen, aangezien “grote namen” hem degelijk wel wat zeggen.

28-08-2022 20:36

Intec2.0 +12430

Hij was slecht maar Blind spande weer de kroon. Wat is het hachelijk met hem achterin

28-08-2022 20:33

MrMalandro +1757

Ik meen dat zowel Blind als Tadic vandaag precies het tegenovergestelde heeft geleverd van hetgeen dat juist van hen verlangd en verwacht wordt: rust en controle, balvastheid, secure passing, overzicht… Ze hadden veel balverlies, zorgden voor hachelijke momenten en onrust door foute passing en leken echt geen enkel gevoel met/voor de wedstrijd te hebben.

28-08-2022 21:02

In Bassey we trust +15361

Hij was alweer dramatisch... Lekker banken...

28-08-2022 20:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.