Perez zag Pasveer 'keepersfout' maken tegen FC Twente: 'Hij is niet heel atletisch'

door Jon van Dam 52

Bron Dit was het Weekend

Perez zag Pasveer 'keepersfout' maken tegen FC Twente: 'Hij is niet heel atletisch'

door Jon van Dam 52

Bron Dit was het Weekend

Kenneth Perez vindt dat Remko Pasveer de 2-1 van FC Twente-speler Michel Vlap had moeten voorkomen, zo laat hij weten bij Dit was het Weekend op ESPN. De Deense analist is van mening dat de 41-jarige keeper meer had kunnen doen in die situatie. Ajax redde uiteindelijk een punt doordat Bertrand Traoré de 2-2 scoorde. Perez vindt verder dat Ajax de favoriet is voor de tweede plaats.

In de 65e minuut kreeg Vlap de bal aangespeeld door Anass Salah-Eddine op de rand van de zestien. De aanvaller annex middenvelder krulde de bal met zijn rechterbeen in de bovenhoek. Volgens Perez, die de bal 'echt houdbaar' vond, had Pasveer meer kunnen doen. 'Pasveer is niet heel atletisch en dat blijkt wel bij dit doelpunt. Hij had daarna wel een paar goede reddingen bij schoten die recht op hem af kwamen. Dit is mooi geschoten en mooi bedacht, maar ik vind het eigenlijk een keepersfout.'

Ook Kees Kwakman kan zich vinden in de woorden van Perez. 'Vlap had de bal ook niet in de korte hoek kunnen schieten. Pasveer zijn sterkste punt is juist het inzicht en het lezen van het spel. Hij keept ook ver uit zijn doel, bij voorzetten die hij vaak uit de lucht plukt. Het valt mij eigenlijk een beetje tegen dat hij met zijn voetbalinzicht niet las dat Vlap in de verre hoek ging schieten.'

Tekst gaat verder onder de foto.

Perez zag Pasveer 'keepersfout' maken tegen FC Twente: 'Hij is niet heel atletisch'
Pasveer kon niet voorkomen dat Vlap FC Twente opnieuw op voorsprong schoot.

Perez bestempelt Ajax als favoriet om plek twee

Vervolgens komt Perez te spreken over het perspectief van Ajax in de Eredivisie. 'Ajax is absoluut de favoriet voor de tweede plaats. Eigenlijk is dat best wel gek om te zeggen, toch? Ik had ze zelf op plek vijf voorafgaand aan het seizoen, maar als je dit nu ziet… Het is gevaarlijk om te zeggen, maar het ziet er echt goed uit ten opzichte van AZ en Feyenoord, die slechts vier goede dagen hebben gehad.'

Kwakman erkent lichtelijk verrast te zijn door de goede resultaten van de Amsterdammers. 'Ik was een aantal weken geleden bij die wedstrijd tegen Willem II. Als je toen had gezegd dat ze tien punten uit deze vier wedstrijden hadden gehaald, dan had ik gezegd: Je bent niet goed!'

De tactische keuzes van Francesco Farioli kunnen Kwakman erg bekoren. 'Die Akpom, dat is wel heel grappig, hè, daar had niemand het over. Het ging alleen maar over Weghorst en Brobbey. Vandaag zet hij Akpom aan de zijkant en laat hij hem gewoon weer negentig minuten staan. Bij die tweede goal is hij belangrijk. Het is ook wel knap van zo’n trainer om die jongen er bij te houden. Hij speelt een tijdje niet en dan stel je hem in zulke belangrijke wedstrijden op. Ik vind het wel knap dat hij dan ineens in de basis staat.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Baco123 +6735

Ik vond hem onhoudbaar. Gewoon een mooie goal van vlappie.
Verder is Remko gewoon een goede keeper met al zijn ervaring.

13-11-2024 18:05

Clubliefde34 +6182

Pasveer doet het prima, heeft rust en heeft vaak zat een goede redding in huis. Je kan niet alles tegen houden..

12-11-2024 22:27

Piet Henk Kippenhof +2723

Pasveer is het lieverdje van de supporters geworden. Ik snap het wel enigszins, Alleen krijg je Dan ook dat je nauwelijks kritiek op de speler mag leveren.
Feit is dat hij meerdere malen dit seizoen van die momenten heeft gehad waarin hij er gewoon zwak uitzag. Als Gorter exact hetzelfde had gedaan, werden we hier gek, maar nu zien we het door de vingers.

11-11-2024 21:02

Spelverdeler +4656

Pasveer is nooit echt atletisch geweest, ook op z'n 25e zou die dat schot van Vlap niet hebben kunnen tegenhouden. Hij is vrij matig bij (half) hoge schoten die richting de hoeken gaan. In dat opzicht verre van een briljante keeper, maar doordat die verbaal zo ijzersterk is en ook nog eens het spelletje zeer goed doorziet is die dit jaar zeer belangrijk voor het team.

11-11-2024 19:31

KarimB +11711

Dit precies de kern!

13-11-2024 11:50

7172AFCA7395 +10344

Is niet de meest atletische nee. Die goal van Heracles van de middenlijn was ook houdbar.Maar doet het gemiddeld zeer goed.

11-11-2024 17:16

maarten0909 +6433

De jaren gaan tellen. Als 40-jarige had hij deze zeker gehad

11-11-2024 15:58

B2tob4 +12084

Vond dat Traore wel iets meer moeite had mogen doen om de voorzet van Salah-Eddine te blokken. Hij stond ruim 5 meter van Salah-Eddine af, maar had door naar hem toe te lopen Salah-Eddine kunnen beletten om rechtstreeks Vlap aan te spelen. Zo zie je maar dat andere inkijk ook meerdere meningen oplevert...!

11-11-2024 14:26

Jariebombarie +1018

Viel me ook op dat er nog geen krant onder paste ja. Hij kwam als een zak aardappelen van de grond. Maar goed. Lastig te beoordelen verder.

11-11-2024 12:25

JariJari +15272

Hij mocht volledig vrij schieten van op de lijn ban het strafschopgebied. Primaire fout ligt dan alleen bij de keeper als het schot verschrikkelijk slecht is (en dat was het niet).

Maar goed: Pasveer keept ook niet om zijn atletische vermogen.

11-11-2024 15:06

maarten0909 +6433

Hij kon niet vrij schieten. De bal kon niet in de korte hoek. Pasveer had hem gewoon moeten hebben

11-11-2024 15:57

JariJari +15272

De verdediger moet gewoon op zijn poten staan zo centraal en dicht op de goal.

11-11-2024 17:52

Spelverdeler +4656

Als we op CL niveau zouden spelen zou je niet met Pasveer aan kunnen komen. Het gebrek aan atletisch vermogen (nooit goed in geweest) zou hem dan opbreken.

11-11-2024 19:32

JariJari +15272

Vind je dat Feyenoord en PSV wel op CL niveau uit kunnen komen dan? Vergelijkbaar niveau met ons.

Ja de top van de CL is te hoog. Maar ondergrens CL is nu Slovan Bratislava he.

11-11-2024 23:43

JohnDylan +22604

Off-topic: Ben ik de enige die denk dat Onana voor zijn dopingschorsing ADHD medicatie gebruikte? Bij Jong Ajax had hij een probleem met zijn focus. Bij het eerste was dat probleem opeens bijna totaal verdwenen en na zijn dopingschorsing is het probleem geheel terug.

11-11-2024 12:21

Jariebombarie +1018

Jij bent de enige die nog aan Onana denkt ja.

11-11-2024 12:23

Jeugd +24907

Voetbal is een spel van fouten. Het was wel een kans voor Pasveer om deze te pakken want het was wel heel erg getelefoneerd maar om het nu een fout te noemen

11-11-2024 12:01

GNBL +90151 moderator

Ik vind de dramatische bal voortzettingen van Pasveer kwalijker. Elke lange bal is balverlies.

11-11-2024 11:32

Lars +439

Als de aanvallers zijn snelle voortzetting hadden afgerond afgelopen weken, had hij 2 assists gehad.

11-11-2024 11:54

wijwarendebesten +25

Als je in het stadion kwam dan zou je weten dat dit niet klopt.

11-11-2024 21:16

AJAX020ADAM +6969

De vrouw van Pasveer, vindt hem nog atletisch genoeg.

11-11-2024 10:27

komopajax777 +13309

Te makkelijk om Pasveer als schuldige aan te wijzen.Er gingen meerdere dingen fout bij de tweede goal.En Pasveer is wel atletisch maar op zijn 41ste natuurlijk wel minder dan 10 jaar terug.

11-11-2024 09:45

ViadeA4 +240

Pasveer stond nog iets te veel bij de eerste paal vanwege de situatie daar aan voorafgaand. Vlap zag gewoon in een oogopslag heel goed de vrije ruimte en kreeg hiervoor alle tijd van Ajax. Je hebt als keeper niet altijd alle tijd om exact uit te meten of je goed staat, dat gaat dan op gevoel en soms mis je daarin een aantal cm. Dat de tegenstander de bal dan exact goed raakt qua richting en snelheid is dan mooi maar kent ook een portie geluk en is dan de pech voor jou als keeper. Hetzelfde was het geval bij netversperring doelpunt, is de bal een fractie zachter ingeschoten dan tikt Pasveer hem, met zijn stijve reflexen 😉, gewoon uit de hoek. De fout van het 2e doelpunt voor Twente begon overigens bij dom balverlies op het middenveld. Uiteindelijk maakt Twente twee goals dankzij flinke fouten bij Ajax en maakt Ajax dit keer twee doelpunten dankzij snelle aanvallen. Al met al zijn 7 punten uit wedstrijden tegen de top drie van afgelopen seizoen helemaal niet slecht. Tot aan de winterstop mag je echter geen punt meer verliezen.

11-11-2024 09:29

fluwelenlinker +11855

De grote fout bij die goal is dat iedereen van Ajax richting doel loopt en niemand bij Vlap blijft die volledig vrijstaat aan de rand van het strafschopgebied.

11-11-2024 09:06

Okocha078 +13956

Pasveer doet het prima dit jaar, toch zou ik volgend jaar een nieuwe keeper halen.41 en een blessure ligt op de loer. Ben zelf niet zown fan van Ramaj, te onrustig en ook geen hele grote reach.Dan kan Pasveer de concurrentie aangaan met de nieuwe keeper.

11-11-2024 07:54

AltijdAJAXAmsterdam +69

We hebben twee keepers (Ramaj en Pasveer) met een hele beperkte reach. Wel goed in de 1 op 1, maar dat is ook het minst moeilijke onderdeel van keepen.

11-11-2024 07:13

brullie +7049

Niet atletisch? Voor zijn leeftijd is hij nog uitstekend!

11-11-2024 06:55

ricky10 +5915

Hij krijgt twee keer de kans om vrij aan te leggen dus daar gaat het al fout. Pasveer pakt ook een aantal ballen die er bij andere keepers in liggen dus wat is het punt Perez

11-11-2024 05:31

leeke +10406

Tja als je kan lezen weet je wat het punt is....hik kan aanleggen,dus moet een keeper weten waar de bal komt,1 pasje naar links en hij heeft hem.

11-11-2024 06:48

AFCA-Driebergen +22290

Precies. Bij die 2de goal ergerde ik mij dat Salah-Eddine alle tijd kreeg om die bal binnen te houden en nog even leuk te kunnen passen naar Vlap. Daar begon het al en dan uiteindelijk staat Vlap dan ook vrij en kan nog een 3 gangen diner nemen voor hij gaat schieten.

11-11-2024 08:07

sirfugy +540

De grote fout is volgens mij dat je die gast twee keer zo vrij laat schieten. Ik vind het persoonlijk geen "grote" keepersfout, daarbij redt hij ons wederom een aantal keren enorm knap.

11-11-2024 02:21

Altijdindestraat +40240

Hij red Ajax zeker 2 a 3 keer, wat een onzin

11-11-2024 00:53

champhead +14459

Dit zei ik vandaag hier ook en kreeg allemaal boze reacties. Hij is qua reflexen gewoon erg slecht. Dat gelul over het neerzetten/coachen geloof ik niet zo in. Farioli zet het neer. Het gaat om gewoontes creëren. Dat kan Ramaj ook wel aansturen. Vind het nog steeds jammer en daarnaast geldverspilling.

11-11-2024 00:46

DikDukdalf +346

Zijn reflexen zijn juist nog heel goed. Hij kan dat alleen niet (meer) omzetten in atletische sprongen. Zijn enige echte zwakte.

Daarnaast gaat het niet alleen om gewoontes creëren. Iedere situatie is namelijk weer net anders. Een speler kan dat meestal niet volledig overzien, omdat het om hem heen gebeurt. Een keeper heeft dat overzicht wel. Daarom is een coachende keeper zo ontzettend fijn voor verdedigers. Ramaj had dat nog niet maar ik ben ervan overtuigd dat Farioli daar dagelijks mee bezig is met Ramaj.

11-11-2024 06:49

Paulios +693

Dat de verdediging wordt gecoacht door de keeper is gewoon een feit, wordt door genoeg spelers beaamd

11-11-2024 07:34

AFCA-Driebergen +22290

Je hoort de spelers wel altijd hem prijzen om zijn coaching. Dus ik denk dat dat geen gelul is. Maar wat ik toen ook bij Stekelenburg zei, hij gaat soms wat traagjes naar de grond. Nou zeg ik eerlijk, Pasveer verbaast mij wel hoeveel reddingen hij nog verricht.

11-11-2024 08:10

JohnDylan +22604

Pasveer is belangrijk in de coaching van de verdedigende linie maar het is een van de positie waar Ajax er volgend seizoen (flink) op vooruit kan gaan.

11-11-2024 00:02

DS84 +1854

Balletje van stijn vergeten zeker ... die pakt hij toch goed

10-11-2024 23:31

Danielson +50580

Was volgens Perez een bal die iedere keeper moet hebben.
Tja....

10-11-2024 23:54

Breuk +25325

Bijlow zou zijn pols gebroken hebben .

11-11-2024 16:40

Danielson +50580

Minimaal

11-11-2024 17:15

Amp +37936

Fout valt mee, kon wel sterker worden gekeept ja. Valt sws op dat pasveer vaak hoog springt en dan soort van blijft hangen waardoor die niet echt naar de hoek komt. Heeft dat altijd wel gehad, sinds de jeugd al bij twente, dus lijkt meer met timing te maken te hebben dan verminderde explosiviteit of vanwege inzicht.

10-11-2024 23:11

FrancescosRavioli +15367

Pasveer is 41 en doet alles op positionering. Die 2e goal werd erg goed ingeschoten en was een fout van de verdediging. Kan je Remco weinig in kwalijk nemen.

10-11-2024 23:08

champhead +14459

Een keeper moet je toch nooit kunnen verdedigen omdat hij alles op “positionering” doet? Een keeper van de grootste club van Nederland moet gewoon een goede reflex hebben.

11-11-2024 00:49

FrancescosRavioli +15367

Klopt. En die heeft hij verder ook.
Alleen is hij ook 41. Ik verwacht van Pasveer niet dat hij ze nog zo hoog uit de kruising plukt.

11-11-2024 01:11

AFCA-Driebergen +22290

Ik vind dit wel een linke uitspraak. 'Ik verwacht van Pasveer niet dat hij ze nog zo hoog uit de kruising plukt'

Dat mag je juist wel verwachten van een keeper van Ajax. Dan kom je dus eigenlijk tekort om keeper van Ajax te zijn.

11-11-2024 08:14

leeke +10406

Hij doet alles op positionering.......dan had hij hem juist moeten hebben,dat is juist wat Perez bedoeld. Remco kan alles goed lezen,dus had hij moeten weten dat de bal daar kwam,voor de rest prima keeper hoor op dit moment

11-11-2024 06:52

FrancescosRavioli +15367

Dat is makkelijk roepen van Perez. De verdediging zette geen druk en hij schoot hem gewoon goed in. Daar was naar mijn inzicht te weinig tijd voor

11-11-2024 07:02

leeke +10406

Snap ik dat hij alle tijd had ,maar van Pasveer (die sterk in het lezen van dingen is) had ik juist verwacht dat hij een stapje naar links zou doen.

11-11-2024 09:17

Danielson +50580

Dat zie ik echt niet.

10-11-2024 23:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.