Perez vindt verwachtingen rond Henderson te hoog: 'Altijd waterdrager geweest'

door Jesse ter Haar 123

Bron ESPN

Perez vindt verwachtingen rond Henderson te hoog: 'Altijd waterdrager geweest'

door Jesse ter Haar 123

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Kenneth Perez is benieuwd met welke verwachting Ajax van plan is om Jordan Henderson aan te trekken. De Deense analist ziet in de Engelsman een 'poetser' en niet iemand die de lijnen uitziet in het veldspel.

'Jordan Henderson heeft een fantastische carrière, maar hij is altijd een waterdrager geweest', aldus Perez bij Dit was het Weekend. 'Hij heeft altijd het vuile werk gedaan tussen de sterren. Bij Ajax wordt er verwacht dat hij de lijnen uitzet, iedereen op z’n plek zet en de fysieke dingen gaat doen. Dat lijkt mij iets te veel gevraagd. Je moet ook kijken naar wat voor een type iemand is.'

'Het zou geweldig zijn met zijn ervaring, maar als de verwachtingen zo hooggespannen zijn dat hij alles gaat doen… Hij is iemand die gaat poetsen', herhaalt de oud-speler van Ajax nog maar eens. 'Als je dat verwacht, heb je er een hele goede aan. Voor welke prijs is dan nog maar de vraag.'

Collega-analist Kees Kwakman zag Ajax zondag verdedigen tegen Go Ahead Eagles en kan maar al te goed begrijpen dat de Amsterdammers het vizier hebben gericht op een speler als Henderson. 'Het is niet voor niets dat ze bij zo’n type uitkomen. Dit is een jongen die dat zou kunnen doen. Maar hij kan het ook niet in z’n eentje.'

Ajax en Henderson

Voor nu is het nog maar de vraag of Ajax uiteindelijk met de diensten van Henderson aan de haal gaat. De middenvelder lijkt een stap naar de recordkampioen van Nederland wel te zien zitten, maar zijn club kan nog roet in het eten gooien. Al-Ettifaq gaf Ajax immers nog geen indicatie van de vraagprijs voor de oud-speler van Liverpool. De persoonlijke eisen van Henderson lijken daarentegen geen struikelblok te vormen. Hij weet dat hij moet inleveren om bij Ajax te spelen en zou daar dan ook zonder problemen toe bereid zijn.

Lees meer over:
Plaats reactie

Age M +493

Ben bang dat Perez heel erg gelijk gaat krijgen met zijn mening over Henderson

16-01-2024 12:59

JantjeBeton +2965

Precies dit, zoveel is die hele Henderson niet hoor, wordt zo langzamerhand echt neergezet alsof De Messias in hoogst eigen persoon wordt binnengehengeld zeg, pfffff!!!

17-01-2024 00:38

twynestar +28218

Heeft Ajax ook niet een heel goede waterdrager nodig?

16-01-2024 11:04

hetje +2166

Laten we nu een waterdrager nodig hebben, die overzicht heeft in het spel naar voren en niet naar achteren.

15-01-2024 19:30

Allegriadopovo +1119

Ik denk dat mijnheer Perez niet zo heel goed weet wat een waterdrager is. De jarenlange aanvoerder van Liverpool kan natuurlijk geen waterdrager zijn, dat is iets meer. Misschien een overdreven manier om aan te geven dat Henderson geen buitencategorie artistieke publiekstrekker is... Of dat het begrip aanvoerder sinds de nominatie van Bergwijn als aanvoerder zodanig is gedevalueerd dat Perez er geen waarde meer met aan hecht...

15-01-2024 18:35

twynestar +28218

Het begrip aanvoerder is wel schromelijk overschat, dat doet de media vooral.

16-01-2024 11:04

Joodhannus73 +3579

Een waterdrager bij Liverpool is een topvoetballer in de Eredivisie. Los nog even van zijn leiderschapskwaliteiten.

15-01-2024 15:54

31xAjax +7879

Fitz Jim van JA heb ik hoog zitten, was altijd een genot om naar te kijken maar heeft bij Sparta ook geen basis afgedwongen. Taylor is leuk voor achter de hand te hebben en Berghuis kan geweldig voetballen maar verzaakt veel te vaak....

15-01-2024 13:02

Bramble1988 +9251

Bij Sparta heeft ie idd het verschil niet kunnen maken…..

15-01-2024 14:08

Noxin +15466

Daar zat ie niet eens op de bank. Zelfs niet eens op de tribune.

15-01-2024 14:26

jordy0605 +218

zelfs niet eens in de selectie hij was op huurbasis bij excelsior
ipv sparta

16-01-2024 15:02

JantjeBeton +2965

Is BH zo ondertussen niet ook gewoon behoorlijk over zijn top heen, is toch ook alweer voorbij de 32 inmiddels??

***EDIT: is afgelopen (19) december 33 geworden. Dus tja, valt daar nog het niveau van uit zijn Ajax debuutseizoen van te verwachten, rijst bij mij de vraag?🤔

17-01-2024 00:41

jordy888 +3157

Is er nog iemand die deze kwal serieus neemt?

Perez is iemand die zichzelf heel wat vind en altijd wil opvallen door een andere mening te verkondigen dan de menigte terwijl dat hij dat helemaal niet vindt. Dit is mij al meerdere keren opgevallen, hij wil gewoon een stoere jongen zijn en wat anders roepen dan de rest.

Wat mij betreft verdwijnt deze griezel liever vandaag dan morgen van de buis.

15-01-2024 12:02

driehoekjes +3334

we hebben 5 voorhoede spelers die amper meeverdedigen plus opkomende backs, dan is een waterdrager van niveau meer dan nodig

15-01-2024 09:44

AjaxHato +4612

Of een hele grote zweep.. werken voor je geld

15-01-2024 15:10

DEELM +11891

Wauw dan heeft Perez niet vaak Liverpool gekeken. Ja hij was niet de ster, maar werd door Klopp altijd als eerste opgesteld. Vanwege de balans die hij bewaakt en zijn coaching. En laat dat nou precies zijn wat Ajax nodig heeft.

15-01-2024 09:25

VanOranjeNassau +1304

Henderson en Eriksen. Daar hebben we wat aan.

15-01-2024 07:58

AFCCruyff +4043

Idd laat ze Eriksen ook maar gelijk binnen halen

15-01-2024 10:03

Ferd +38316

ik ken Henderson niet genoeg om er over te oordelen, maar ik snap het punt van Perez wel. Winter kwam ook met hoge verwachtingen terug naar Ajax met de bedoeling om hem een leider te maken terwijl hij altijd waterdrager was geweest. Dat kon hij ook niet. Ik weet niet of dit bij Henderson ook het geval is.

15-01-2024 07:40

31xAjax +7879

Henderson is idd niet meteen wat we nodig hebben, bovendien veel te duur voor iemand die bij het nieuwe seizoen al 34 is.. ik zie liever creatieve kwaliteit komen. Het enige positieve aan de aanwezigheid van Henderson is dat het evt. aantrekkelijker is voor andere spelers om naar Ajax te komen ondanks dat we hoogst waarschijnlijk volgend seizoen weer EL spelen....

15-01-2024 07:25

Hans Verhagen +14053

Wat we missen is een verbindende speler die andere beter laat spelen. Het is loszand. Henderson en Ziyech halen en de achterhoede heeft dan ook gelijk veel minder te doen. Als je middenveld zo slap is dan krijg je dus dat het spel zo op en neer golft. Leuk voor de neutrale toeschouwer, maar niet des Ajax.

15-01-2024 07:04

31xAjax +7879

Ziyech verloor in de periode bij Ajax gemiddeld meer dan 30x per wedstrijd de bal. Dus om dan te stellen dat zijn komst de druk op de achterhoede zou wegnemen vind ik wel heel bijzonder. ..

15-01-2024 07:10

gi0vanni +7123

Beter gaat Ajax voor een rv maar dat zit er ook niet in.

15-01-2024 09:58

brullie +7031

En Perez, laten we nu net waterdragers nodig hebben op dit moment.

15-01-2024 06:58

Ajaxfan31183 +16391

Wordt het niet eens tijd dat meneertje zuurpruim Perez gewoon eerlijk is en toegeeft dat hij ajax niets gunt .

15-01-2024 06:13

RoelH +172

Een poetser is wat er nodig is Kenneth ….

15-01-2024 05:41

aequalitatem +870

Ik wil iedereen even adviseren om de woorden van Johan Cruijff te lezen over 'de waterdrager'. Het is sowieso in "Je gaat het pas zien als je het doorhebt" van Peter Winsemius, en volgens mij bladzijde 68. Weet het niet helemaal zeker, het ligt nog in een verhuisdoos. In ieder geval, het gaat over het vertrek van Vanenburg, verkocht door trainer/technisch adviseur Cruijff. Als vervanger haalde Johan zo'n waterdrager in de vorm van een zekere Jan Wouters. Niet de beste voetballer, maar dankzij hem (en Cruijff) konden de technische voetballers écht uitblinken. Waar laatstgenoemden tussen een 4 en een 10 konden halen in wedstrijden, haalde Wouters altijd wel een 6 of 7. Nooit meer, nooit minder, precies wat hij moest doen. Daarnaast was hij ook nog eens verdedigend sterk, dus die 'luie' aanvallende techniekers hoefden zich al helemaal nergens zorgen over te maken. Met een Jordan Henderson erachter zie ik Berghuis, Bergwijn en een Taylor echt wel opbloeien. Al dicht ik Henderson toch wel iets meer voetballende kwaliteiten toe dan Jantje Wouters...

15-01-2024 05:31

RoelH +172

Wouters kon wel ballen hoe , ik zie hem nog die pas geven aan van Basten tegen Duitsland buitkantje voet .

15-01-2024 05:44

aequalitatem +870

Oh dat zeg ik ook niet, Henderson kan eveneens prima ballen. Maar als je Wouters vergelijkt met Vanenburg, wat veel mensen deden destijds, zitten er toch behoorlijk wat verschillen tussen.

15-01-2024 12:25

31xAjax +7879

We hebben helemaal geen technische (creatieve) voetballers. Dus wie zou Henderson moeten laten uitblinken? Zijn komst betekent alleen een te dure waterdrager op leeftijd voor een andere waterdrager.....

15-01-2024 07:16

aequalitatem +870

Een Berghuis, Fitz-Jim en ik zou toch Taylor's technische kwaliteiten niet onderschatten hoor.

15-01-2024 12:26

Hans.D88 +3779

Laten we dat nou net nodig hebben, Kenneth. Een leider en een waterdrager die de linies sluit en bij elkaar houdt. Iemand met conditie, ervaring, die mensen op z'n plek kan zetten. Voetballend is hij bovendien echt wel voldoende hoor.

15-01-2024 03:24

nightgoat +30882

I ♥ Pierre van Hooijdonk

15-01-2024 03:22

JantjeBeton +2965

.... Quoie?!

17-01-2024 00:45

Frans.M +341

Perez is een Psv lover, vies wolf in schaapskleren

15-01-2024 00:31

Copa077 +2761

Wat een soap word het toch deze man ben benieuwd

15-01-2024 00:12

VoorAltijdNummer14 +25322

Die 'waterdrager' gaf in de Arena nog een absurde buitenkantvoetpass over 50 meter ofzo die door Salah tot doelpunt werd gepromoveerd...

"Het is dat Stoch en Elia te vaak het vizier niet op scherp hadden, want die verzilverde de minimaal 5 vergelijkbare ballen per wedstrijd van, 'mijn' voormalig waterdrager, Wout Brama maar zelden."

Volgens mij heeft Perez echt een soort 20/21 Alvarez in gedachten en niet een middenvelder die qua handelingssnelheid wel even 3 klassen hoger zit dan hijzelf in zijn hoogtijdagen. Henderson is geen Frenkie, maar niet alleen een harde werker.

14-01-2024 23:21

MalukuAFCA3th +3434

https://m.youtube.com/watch?v=dNH-jF7WXDM&pp=ygUVS2VubmV0aCBwZXJleiBrYW5rZXIg

14-01-2024 23:16

VoorAltijdNummer14 +25322

Ja fuck die gozer

14-01-2024 23:21

Aram +17848

Henderson is een hardwerkende balafpakker met veqrdedigend inzicht en leiderschapskwaliteiten.

Uhm Kenneth - dat is precies wat we nodig hebben.

Edit - en hij kan natuurlijk ook wel aardig ballen, dat spreekt vanzelf.

14-01-2024 23:12

Laudrup10 +17050

Perez noemt net 4 bovengemiddelde speler van Ajax. Ramaj, Hato, Brobbey en.... Hlysson 😭 wat een Clown is dat toch. Die arme jongen komt enorm veel te kort voor het niveau dat Ajax nastreeft en heb zwaar mijn twijfels of hij ooit dat niveau gaat bereiken.

14-01-2024 23:01

Babangida83 +23827

Henderson is een echte aanvoerder, volgens zijn voormalig Liverpool buddies.

14-01-2024 22:56

LukaLitmanen +81962

Man man man

Aanvoerder van een van de teams in de laatste 6 jaar

14-01-2024 22:53

Chalana1984 +4418

Iedereen weet dat Henderson geen geniale spelverdeler à la Cruyff is en dus ook geen verlosser. Hij kan waarschijnlijk wel met zijn ervaring en persoonlijkheid (dat laatste hoop ik want ik weet niet wat voor een persoonlijkheid hij is) een substantiële bijdrage aan de wederopbouw van Ajax leveren en jonge spelers begeleiden in hun ontwikkeling.

14-01-2024 22:49

SCHREUDERNOPARTY +2489

Linksback en rechtsbuiten zijn ook nog wel noodzakelijk wil je dit seizoen echt 3e willen worden

14-01-2024 22:46

debetweter +10061

Linksback!? Jij denkt dat Ajax even nog een paar gasten op de payroll gaat nemen voor die positie. Eerst vertrekken of het moet een hele mooie kabs zijh. Alleen spelers zoals Valentin Barco waren daarbij heel misschien mogelijk. Maar niet bij dit ajax.

We hebben al Sosa, avila, Ase, Martha en kaplan voor die positie, en dan nog steeds genoeg opties. Hato kan daar ook maar zie ik te graag centraal blijven spelen.

14-01-2024 23:33

Moooo +3962

Grillitsch was een hele ervaren 6 die voetballend beter is als een Alvarez. Verdedigend waren de rollen omgedraaid.

Ajax had hem heel goed kunnen gebruiken..

Henderson is ook meer de poetser dan de man met de fluwelen techniek, het gaat meer om de rest verdediging en dat kan Henderson prima.

14-01-2024 22:44

WantAmsterdam +116036

Omgedraaid zou ik niet zeggen, Grillitsch kreeg gewoon heel weinig vertrouwen.

14-01-2024 23:08

Roels +1498

En was vooral veel geblesseerd.

15-01-2024 02:03

Allegriadopovo +1119

Je moet wel heel erg volhardend zijn in je eigen mening om nu nog met Grillitsch als de oplossing voor Ajax op de proppen te komen.

15-01-2024 18:30

afcsja +2451

Perez is misschien nog wel de naarste van allemaal? Heeft iemand van Ajax zijn wijf gen**** ofzo?

14-01-2024 22:42

Ajax1114 +19393

Hoezo , slecht is toch slecht ? En dat mag gezegd worden door Perez.

14-01-2024 22:44

Laudrup10 +17050

Dat ie zegt dat hij het slecht vond dat GAE helemaal niet goed speelde en dat het eigenlijk slecht is dat ze tegenstanders van dit beperkte niveau niet oprollen. Wat een enorme kneus, de haat spat er vanaf.

14-01-2024 22:54

afcsja +2451

De standaard haat richting Ajax, alles is altijd negatief en gemeen

14-01-2024 23:24

Tommyshelby +128454

Het is een luxe waterdrager. Net als Wijnaldum dat was. Nochtans kunnen we zijn leiderschap en energie goed gebruiken.

Denk echter niet dat we opeens een draaiend middenveld hebben. Je mist nog steeds een type Gravenberch.

14-01-2024 22:42

WantAmsterdam +116036

Als Mannsverk zijn belofte waarmaakt kan het snel anders uitzien.

14-01-2024 23:09

debetweter +10061

Met Mannsverk op 6 en Henderson op 8 kan het ook. Dan heb je stabiliteit. Onze backs die beter kunnen aanvallen dan verdedigen komen daardoor ook beter tot hun recht, doordat de centrum verdedigers ook weer verlicht worden en ook kunnen ondersteunen waar nodig.. En zo door. Dan krijg je een dynamisch elftal. Het is allemaal niet zo lastig in theorie, maar in praktijk helaas wel.

14-01-2024 23:51

WantAmsterdam +116036

Zo bedoel ik het ook

14-01-2024 23:58

RonaldMcDonald +5072

Perez, is dat niet die racist?

14-01-2024 22:40

freak31 +5676

Perez, verder niet gelezen...ziek van dat hun Feyenoord punten heeft laten liggen, dus hij is in alle staten!

14-01-2024 22:37

dp92 +11218

Ajax heeft het meest behoefte aan een leider op het middenveld die ervoor zorgt dat het middenveld niet omver wordt geblazen.

Een speler waar die jonge gasten zich aan op kunnen trekken. Dan gaan ze zelf ook hopelijk wat beter spelen. Nu wordt er van spelers van 19 en 20 verwacht dat ze boel op sleeptouw nemen.

14-01-2024 22:34

Breuk +25060

Er is ervaring en leiderschap nodig. Hij moet het elftal aansturen en aanpakken bij verzuim. Ik denk dat hij dat prima kan en dat het elftal beter gaat draaien .

14-01-2024 22:28

Koningtoto +60016

Prima. Onderschat het maar. Alleen maar beter voor ons.

14-01-2024 22:28

Patrick78 +51702

Aldus Diego Armando Perez.

14-01-2024 22:24

HV178 +2604

Het Deense orakel op voetbalschoenen.

14-01-2024 22:40

BennievdBuurt +885

Perez heeft gewoon gelijk. Ik denk dat de meeste hier op AS die de polonaise lopen bij Henderson alleen dat voor de naam doen maar hem nog nooit hebben zien voetballen en wat voor type het is. Tuurlijk heeft de beste man veel ervaring maar kwa voetbal is het totaal geen ajax voetballer. Bij liverpool was het een erg degelijke speler. Meer niet.

Net als bij Steijn en Mislintat gaan straks alle AS’ers weer zeiken dat ajax zoveel geld heeft geinversteerd in een speler die (wat ik denk) zal floppen bij ons.

14-01-2024 22:22

GinoAFCA +14793

Dat is jou mening. Denk wat wel meer mensen hier dePL volgen en niet alleen de eredivisie 😊 ik zou niet iedereen hier over 1 kam scheren

14-01-2024 22:26

BennievdBuurt +885

Ja? Iedereen die hier wat neerzet is zijn of haar mening toch?

Wij hebben iemand op het middenveld nodig die durft linies over te slaan met passing etc. Die het spel kan versnellen. Zo’’n speler is Henderson niet. .

14-01-2024 22:30

MisterAFCA +6415

Die hebben we wel. het probleem is dat die gasten niet verdedigen of de restverdediging in standhouden.

Gok dat ze daar nou precies Henderson voor willen gebruiken. Maar is maar gokje.

Man speelde in een elftal wat volgas druk zette op de tegenstander en hij was degene die restverdediging bewaakte en overal tussen zat.

Precies wat we nu missen dus…

14-01-2024 23:01

BennievdBuurt +885

Welke speler op het middenveld hebben we nu dan die naar voren speelt of linies overslaat of uberhaupt creatief is dan?

14-01-2024 23:13

BennievdBuurt +885

Ja staat daar wel eens ja….maar bij gebrek aan beter en is gewoon een aanvaller die veelal vanaf rechts speelt. Dat laat juist de armoede zien. Buiten het feit om dat de man als een krant speelt. Besef dat hij 3 jaar geleden gehaald werd als een luxe 12e man!

15-01-2024 07:38

rich67 +6658

Perez moet gewoon zwijgen. Voor iedereen beter

14-01-2024 22:20

Lazell +16983

Eigenlijk is een type leider zoals Henderson is per definitie geen waterdrager, maargoed. Ajax heeft juist deze spelers nodig. We krijgen genoeg kansen, maar spelers die de balans kunnen bewaken missen we.

14-01-2024 22:19

VoorAltijdNummer14 +25322

Van wat ik me van Perez herinner, is dat het een aanvallend ingestelde speler was met een redelijke techniek. Hij ontbeerde wel (handelings)snelheid en intensiteit en was daarnaast erg licht ontvlambaar.

Grappig dat 'ie juist altijd maar alles en iedereen de maat neemt, alsof hij van het niveau Tadic is geweest. Echt een omhooggevallen kwal die veel te weinig wordt gecorrigeerd op zijn ongerechtvaardigde superioriteitscomplex.

Feel free to correct me if I'm wrong, als ik het fout heb. Is alweer eventjes geleden dat 'ie op de velden liep.

14-01-2024 22:11

Wouter.H +11156

Mooie vrije trap ook maar verder geen speld tussen te krijgen

14-01-2024 22:15

VoorAltijdNummer14 +25322

Voor hem balen dat Sneijder het met beide benen beter kon ;)

14-01-2024 22:16

ProperFootball +14509

Vind ik echt een onzinnig argument.

Hij hoeft zelf geen Messi te zijn geweest om spelers en spel te kunnen beoordelen. Als analist moet je goed bekend zijn met het spel, goed kunnen zien wat er gebeurt op het veld en dat goed kunnen en durven verwoorden. Tactisch was ie sowieso altijd al sterk, ook als speler.

Kwakman was ook geen wereldspeler, maar is best een goede analist.
Marco van Basten was een absolute wereldklasse speler, maar is niet zo goed in staat om de wedstrijd te analyseren, of het in ieder geval het op het publiek over te brengen.

14-01-2024 22:38

VoorAltijdNummer14 +25322

Oh begrijp me niet verkeerd hoor; ik denk er hetzelfde over als jij en heb zelfs de Kwakman/Van Basten vergelijking ook al eens op AS gemaakt.

Ik heb het niet echt duidelijk in mijn comment staan, maar het gaat me puur om de manier waarop Perez bepaalde analyses brengt. Heel erg zelfingenomen en vaak ook vanuit een ivoren toren pratend alsof hij technisch volmaakt was. Dat viel in de praktijk best wel tegen, zeker wanneer het tempo omhoog ging.

14-01-2024 22:45

ProperFootball +14509

Ik denk dat jij zijn woorden meer op hemzelf betrekt inderdaad, ik heb daar niet zo'n last van. Soms ben ik het met hem eens, vaker niet geheel eens en regelmatig echt oneens. Maar ik word er in ieder geval niet boos van. Beter iemand die zegt wat ie denkt dan van die nietszeggende meepraters aan tafel met uitspraken als gigantische open deuren en wollige woorden waar je alle kanten mee uit kan. Denk ik dan.

14-01-2024 22:49

VoorAltijdNummer14 +25322

Kan je hierin wel volgen, maar ik heb Perez ook te vaak van die onnodig rancuneuze, onhandige dingen horen zeggen die - gezien zijn karakter - ook geen 'ongelukjes' zijn.

Tegenstinken om het tegenstinken, mensen in de reden vallen, slip of the tongues zoals kk n...r en laatst "Duitser bij een jodeclub" en nog wel meer fratsen zoals die kruistocht tegen Gaaei obv een vermeend gesprek met een scout. Die man waant zich echt onaantastbaar aan die tafels, omdat hij de grootste bek heeft.

Dan gaat erbij mij wel echt iets kriebelen ja.

14-01-2024 23:00

RadheAjax2021 +17874

Perez en Kwakman hadden het beide nog geen dag volgehouden in de premier League of ze zouden al schijtend van het veld gaan.

Eén type Henderson heb je nodig die stabiliteit brengt op het middenveld. Neemt nog niet weg dat je met Hlynsson en Taylor natuurlijk nergens komt. Je hebt naast Henderson 2 andere goede en betere middenvelders nodig die niet zo lui zijn om mee terug te verdedigen bij balverlies.

Verder zie je ook dat onze linksback Sosa niet kan verdedigen en dit komt ook omdat Taylor te veel ruimte weg geeft dat we zoveel tegendoelpunten krijgen.

14-01-2024 22:10

Standby +9885

Ik kan het mij niet de laatste keer herinneren dat ik het eens was met Perez. Nu twijfel ik toch of ik het fout heb.

14-01-2024 22:10

AjaxDeBesteClub +18786

Volgens mij is het een beetje de Davy Klaassen van Liverpool. Dat betekent dat het een hele nuttige speler kan gaan zijn voor Ajax.

Als we hoogstandjes willen zien, moeten we Verratti of Parejo halen.

14-01-2024 22:09

jeffrey_van_der_sluis +30363

Tja, we weten allemaal dat als Henderson op de radar stond bij PSV of Feyenoord, er een hosanna stemming in Nederland had geweest. Nu horen we opmerkingen als "is dat wat dan?". Want ja, Ajax....

14-01-2024 22:08

JoshuaSmits +9338

Inderdaad. Waterdrager Wieffer wordt bij espn altijd opgehemeld.

14-01-2024 22:10

FWAjacied +3860

Boehoehoe. Wat heb je het toch zwaar.

14-01-2024 22:11

jeffrey_van_der_sluis +30363

Nee hoor 😁

14-01-2024 22:11

ProperFootball +14509

Dat is een calimero reactie.

14-01-2024 22:39

jeffrey_van_der_sluis +30363

Nee, dit is de realiteit helaas

14-01-2024 23:15

Petterson +24863

Helaas deel ik het sentiment van Perez.

14-01-2024 22:08

ProperFootball +14509

Ik ben er nog niet uit. Het is wel goed dat Perez zich durft uit te spreken. Hopelijk kunnen we straks zien of hij gelijk had of gewoon hartstikke fout zat. En dan is het ere wie ere toekomt, wat mij betreft.

14-01-2024 22:40

Jan.T55 +421

Of je waterdrager was bij L.pool of bij een eredivisieclub, daar zit een heel duidelijk verschil in.

14-01-2024 22:04

Turbo +41820

Een waterdrager is een waterdrager. Hij gaat bij Ajax niet opeens continu splijtende passes geven en zich onder de druk uit soleren ala Frenkie, puur omdat het niveau wat anders is. Henderson is een aanvullende kracht.

14-01-2024 22:09

Dusbaba +15337

Ik heb zijn skills bekeken en daar strooide hij aardig met passes. En een stuk beter dan wie dan ook momenteel bij Ajax. Het zijn de skills, ik weet het, maar toch. Ik werd er wel warm van iig.

14-01-2024 22:14

insectenverdelg +23384

Dat zou leuk zijn l erbij maa ris niet wat nodig is. Wa nu nodig is, iis iemand met ervaring op een bepaald niveau die andere spelers om zich heen ook op de goede positie zet Ik heb al eerder gezegd, als Ajax nog zo goed was en in balans was als 3 jaar geleden, was ik niet positief geweest over Henderson. Maar nu schreeuwt dot team om een speler die andere leiding kan geven.

14-01-2024 22:17

Turbo +41820

Die man is bijna 34, dan heb je wel wat beelden om uit te plukken voor wat highlights. Het is ansich geen bijzondere voetballer. Typische 6jes speler die nuttig is door z'n energie, fitheid en drive. Ben bang dat je teleurgesteld gaat worden als je oprecht denkt dat hij voetballend beter is dan de middenvelders die we al hebben.

14-01-2024 22:18

Dusbaba +15337

Ik denk helemaal niets nog. Heb Liverpool weinig gekeken dus niet echt een mening. Daarom dus ff zijn skills gekeken en dat viel mij gewoon op. Maar zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt. Je gaat niet op je hoogtepunt naar de zandbak natuurlijk. Ook vreemd dat er kennelijk weinig ander clubs zich voor hem hebben gemeld vind ik wat curieus. Maar we gaan het zien. Veel slechter dan nu zal het iig niet zijn.

14-01-2024 22:22

Lazell +16983

Hij is volgens alle grote jongens van dat Liverpool, inclusief Klopp, de absolute leider van het team geweest.

Henderson is geen waterdrager die de bal verovert en inlevert bij een teamgenoot. Is inderdaad geen Trent Alexander Arnold en heeft veel gaten dicht moeten lopen. Maar voetballend is hij een hele dikke voldoende. En dan niet alleen qua passing, maar vooral ook qua positie kiezen en keuzes maken in balbezit. Iets wat in de eerste fase(s) belangrijker is dan een splijtende pass geven.

14-01-2024 22:52

Jan.T55 +421

Ervaring heel veel ervaring neemt hij mee. Kan ik niet zeggen over de 13 aankopen waarvan er 12 weer via de achterdeur vertrekken.

14-01-2024 23:52

#WZAWZDB +2574

Misselijke vent

14-01-2024 22:02

Craain +4953

Ik ben met Perez mee eens, kijk maar naar Jaap Stam met Edgar Davids. Om te voetballen heb je weinig aan hen... Net als Henderson. Ik vind geen verstandige aankoop...

Ik ben totaal niet met Kwekman mee eens. Hij had niet naar Tahirovic moeten kijken maar rest. De verdedigers van Ajax hadden hoog druk moeten zetten dan had Go Ahead moeite mee... Maar de verdedigers van Ajax liepen gewoon helemaal achteruit, gevolg afstand tussen middenvelders en verdedigers te groot...

Van het Schip en zijn assistent trainers zijn echt niet geschikt... Hier en daar zie ik grote fout en niemand is beter geworden...

14-01-2024 22:01

Rymesyt +7889

Bijna helemaal met je eens, behalve dat Edgar Davids echt wel goed kon voetballen naast zijn verdedigende werk, ook bij zijn terugkeer bij Ajax.

14-01-2024 22:10

Craain +4953

Klopt voetballen kan ie wel aardig maar niet verfijnd genoeg.

14-01-2024 22:32

AjaxDeBesteClub +18786

Vandaag vond ik Tahirovic zwak spelen verdedigend. Alleen het irritante is dat diezelfde figuren het nooit zeggen als hij wél goed staat en wél veel ballen verovert en wegwerkt. En wat je zegt klopt. Tahirovic moet structureel teveel ruimte belopen. Of de verdedigers moeten hoger blijven staan, of de andere middenvelders moeten meer en sneller teruglopen.

14-01-2024 22:12

Craain +4953

Juist ja. Ik heb de verdedigers van Ajax tot nu toe niet hoog druk zetten zien doen. Te veel achteruit verdedigen...

14-01-2024 22:33

ProperFootball +14509

Er is bij Tahirovic elke wedstrijd zowel potentie te zien als ontluisterend falen op een paar momenten. Ik weet alleen niet zeker of dat laatste een ook kwestie van kwaliteit is of uitsluitend een kwestie van ontwikkeling. Laten we hopen dat de potentie de overhand krijgt. Omdat ie elke wedstrijd mag spelen heeft ie wel veel kans om zich te ontwikkelen.

14-01-2024 22:44

MPAjax +8392

Je praat over een jonge speler van 20 jaar hè topper dus geduld want meeste spelers zijn pas top op hun 24e dus je mag blij zijn als hij in z’n hoogtijdagen nog bij ons is

16-01-2024 13:47

Craain +4953

Dus deze jonge spelers mogen 3 jaren fouten maken? Het werkt niet, he?

16-01-2024 19:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.