Perez: 'Hoe erg het ook is, die netten moeten verplicht worden'

door Gino Haverkamp 108

Bron ESPN

Perez: 'Hoe erg het ook is, die netten moeten verplicht worden'

door Gino Haverkamp 108

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Na het door wanordelijkheden gestaakte duel tussen FC Groningen en Ajax pleit Kenneth Perez bij ESPN voor twee maatregelen: netten langs de velden en een alcoholverbod. Alleen zo kan voorkomen worden dat supporters of kwaadwillenden voorwerpen op het veld gooien.

Daardoor werd het duel in Groningen tweemaal gestaakt en uiteindelijk definitief stopgezet. Dinsdagmiddag worden de resterende 81 minuten uitgespeeld. 'Het was wachten op georganiseerd wangedrag om dit te misbruiken', zegt Perez, die op basis van bronnen beweert dat kwaadwillende FC Groningen-supporters expres met vuurwerk gooiden om zo het duel vroegtijdig te laten beëindigen. 'Het was dus wachten hierop. Hoe erg het ook klinkt.'

Perez denkt dat sancties kunnen helpen, maar pleit ook voor het belonen van goed gedrag. 'Als er het hele seizoen niets gebeurt bij een club, dan krijg je er drie punten bij of zo.' De Deense oud-Ajacied beseft echter dat hard optreden wél het devies is bij wangedrag door supporters. 'Hoe erg het ook is, die netten moeten verplicht worden. Het is bij Feyenoord ook opgelost met de netten na het incident met Ajax (Klaassen die een voorwerp tegen zijn hoofd gegooid kreeg, red.). Daar is niets meer gebeurd. Elk stadion moet verplicht worden om netten op te hangen, zodat er niets op het veld gegooid kan worden.'

Perez geen tegenstander van alcoholverbod

Een alcoholverbod vindt Perez ook geen verkeerd idee. Men vindt alcohol bij voetbal horen, maar Perez is het daar niet mee eens. 'Het gaat erom dat je de drank beperkt en je het niet mee kunt nemen naar je zitplaats. Dan kan je in ieder geval niet met bier gooien.'

Lees meer over:
Plaats reactie

debarbaar +8250

Waarom zou ieder stadion netten moeten ophangen als er sowieso niets gebeurd. Nee, punten in mindering. En voor Groningen: Starten met -10 punten in de eerste divisie

16-05-2023 12:50

ST +23086

Het probleem zit hem in de slappe straffen die gegeven worden. Je gaat toch geen netten rond het veld zetten? Doe even normaal. In geen enkel enigszins ontwikkeld land doen ze dat. Gewoon veel harder straffen en eventueel het hele vak aansprakelijk stellen. Dan corrigeren ze elkaar wel.

15-05-2023 19:53

DonAdam +2360

Opsporen, oppakken, berechten, stadionverbod en meldingsplicht is de enige weg om dit uit te bannen.

Wat betreft FC Groningen. De club moet de schade, inclusief de extra kosten die Ajax gaat maken, en de eventuele boete die de KNVB gaat opleggen, verhalen op de daders.

15-05-2023 18:25

MPAjax +8442

Kunstgras vervangen met echt gras was ook een verplicht

15-05-2023 17:40

AlmightyAjax +5872

Netten, geen bier, geen sigaret, geen joint. Zitten en je bek houden.. Ik kijk voortaan wel thuis of in de kroeg.

15-05-2023 17:31

WillyBrokamp +11117

in de kroeg zonder bier en sigaret dan wel toch ??

15-05-2023 18:02

DonAdam +2360

Wanneer gebruik van drank en drugs zo belangrijk voor je is, dat je nuchter niet meer de deur uit gaat(of kan), dan is de tijd rijp voor jellinek.nl

15-05-2023 18:27

w86 +9467

Het is niet dat je niet meer nuchter over straat kan, maar dat je gewoon steeds minder mag omdat er een minderheid is die alles verpest.

15-05-2023 21:00

DonAdam +2360

Ja, dat is nergens in Nederland. Zelfs in gebieden waar borden staan dat openbaar drankgebruik verboden is, en dat is in enkele stadsdelen in Amsterdam waar het een probleem is het geval , wordt het niet gehandhaafd. In Amsterdam kun je zowat alles maken wat niet mag, zolang je geen doden veroorzaakt. En ik baal daarvan, want het wordt steeds ongezelliger in mijn stad door de asociale toeristen en provincialen.


Maar dat is mijn punt niet, mijn punt is dat je een stakker en sukkel bent als je drugs en drank nodig hebt om je bed uit te komen.

18-05-2023 01:06

Ferd +38586

in welke kroeg mag je tegenwoordig nog een sigaret of joint opsteken?

16-05-2023 04:52

KudusDream +12972

Blijf het nog het vreemdste vinden dat we 81 minuten gaan inhalen en niet gewoon overspelen. Puur gestolen tijd en 9 minuten winst voor Groningen.

15-05-2023 16:55

tripleA +3916

Het is ongelofelijk dat Groningen niet zelf kan bedenken dat netten hier noodzakelijk waren. Net zoals bij de kakkies uit duidelijk is dat er altijd netten rondom het hele veld moeten hangen, niet alleen korte zijde. Probleem opgelost.

15-05-2023 16:16

Ferd +38586

ze claimen dat netten niet konden/mochten omdat het de vluchtwegen zou belemmeren.

16-05-2023 04:53

HenryVakH1972 +1018

Waar blijven de sancties voor 010???

15-05-2023 16:02

w86 +9467

30 uurtjes taakstraf en dat is het. Was natuurlijk nog in de tijd voor de strengere maatregelen dus we kunnen niet met terugwerkende kracht straffen. Aldus een woordvoerder van de KNVB.

15-05-2023 21:02

Ferd +38586

die krijgen dezelfde straf als Ajax kreeg voor het aansteker incident met Berghuis in de Arena

16-05-2023 04:54

PJS +5005

Gaat maar om een klein groepje. Waarschijnlijk ook bekend om wie het gaat. Levenslang stadionverbod en meldplicht. Enige oplossing. Zo hoeven de goede niet onder de slechte te lijden.

15-05-2023 16:01

AFCAjax +17839

Als Klaassen niet geraakt was, of geraakt was, maar was verder geen bloed of wat dan ook dan was alles business as usual.. toen die acteur van getafe geraakt werd met een aansteker was er geen enkele spraken over stakingen of netten.
er word al sinds jaar en dag met bier en aanstekers gegooid, ik ken niks anders, daarmee is dat niet goed, maar op deze manier los je het niet op en verpest je het alleen maar voor de rest.

15-05-2023 15:24

Lazell +17005

Je lost het niet op, maar je geeft hier wel een duidelijk signaal mee af: we zijn er klaar mee. Er zijn zo veel incidenten geweest dat je hier een grens moet trekken. Hopelijk gebruiken ze de tijd die ze hiermee kopen om maatregelen te bedenken en implementeren. Als je een hoge pakkans hebt, hoge straffen, dit duidelijk communiceert en ook een paar keer adequaat toepast, zal het minder worden.

Nu valt heel NL over die raddraaiers heen. Niet op zijn minst door de grote hoeveelheid stakingen. Hopelijk krijgt dat ook steeds meer een preventieve werking.

15-05-2023 15:52

AFCRick +11720

Perez is een sukkel. Het enige dat helpt is een levenslang stadionverbod en een (zeer) hoge boete!

15-05-2023 15:05

Lazell +17005

Stadionverboden helpen alleen als je ze ook kunt handhaven. Die gast van PSV had er al 2 voor hij op die keeper van Sevilla afging.

15-05-2023 15:54

AFCRick +11720

Klopt, alleen als justitie dit als prioriteit stelt, dan heeft het kans van slagen

15-05-2023 16:38

Ferd +38586

het ligt niet aan justitie, het ligt aan de politiek die een goede voetbalwet tegenhoudt

16-05-2023 04:54

Robertini +39635

Alcoholverbod ja, maar netter alleen als je het kunt doen zonder het zicht te verminderen.

15-05-2023 13:41

Heimwee +6766

Je moet gedrag van supporters en behaalde punten van clubs gescheiden houden. Dit voorstel werkt weer manipulatie in de hand.

15-05-2023 12:54

Lazell +17005

Dat, en het is oneerlijk. Clubs hebben niet de mogelijkheid dit te voorkomen. Ze kunnen niet iedereen (goed) te fouilleren. En zelfs als dat gebeurd, is er in het stadion altijd wel iets wat je het veld op kunt gooien zoals plastic bekertjes met drinken. Er is geen waterdicht systeem.

15-05-2023 15:57

AjaxAddicted +2997

Dus als er een groepje mensen zich misdraagt in de kroeg, moeten alle kroegen sluiten. Als 1 medewerker zich misdraagt in een bedrijf, moet heel de onderneming sluiten. Als 1 Golf te hard en door rood rijdt, mogen we geen Golf meer rijden....wat een gelul dit zeg!

15-05-2023 12:51

Eurysaces +29544

Ik denk dat wat sociale controle helemaal niet slecht is. Een vak leeg laten omdat iemand uit dat vak zich misdraagt, lijkt mij een prima oplossing. Als jij weet dat je het plezier van een paar honderd man op je geweten hebt, blijf je wel rustig.

15-05-2023 13:20

vandenhaas4 +15105

Wat je in Groningen zag (een gecoordineerde actie om de wedstrijd te saboteren) houd je daar niet mee tegen. Je hebt van die supportersgroepen die zichzelf nogal belangrijk vinden...

15-05-2023 13:32

martijndepro +268

Gelul voor de zachtgekookte eitjes dit.
De noemenswaardige incidenten zijn op één hand te tellen gedurende weet ik veel hoeveel jaar.

Waar mensen in grote getalen samenkomen kan je niet alles controleren. Dat een plastic bekertje op het veld land of iemand op zn kuit raakt als hij een ingooi wil nemen: vervelend. Punt. Wat met Klaassen gebeurde is uiteraard verkeerd, maar de dader wordt daarvoor gestraft en het is één incident waar duizenden wedstrijden zonder incidenten tegenover staan.

Gewoon lekker doorgaan zoals altijd en niet iedere handeling van een persoon willen controleren/op iedere slak een gigantische lading zout leggen. Het staken van al deze wedstrijden is weer zon typische media hype waar iedereen weer iets over wil zeggen en vinden.

15-05-2023 12:16

martijndepro +268

En ja, in dit geval gaat het om vuurwerk. Ook dat schaar ik onder uitzonderingen. Evenals een supporter die een klap uitdeelt.

15-05-2023 12:17

vandenhaas4 +15105

Je noemt zelf al drie gevallen in een jaar.

15-05-2023 13:33

martijndepro +268

En daarmee is gegarandeerd dat die gevallen iedere wedstrijd gaan plaatsvinden, omdat deze 3 zich in korte tijd opvolgen terwijl er ook ontelbaar veel wedstrijden zonder incidenten zijn geweest?

Maar met de linkse samenleving die alles en iedereen in keurslijven wil proppen snap ik je opmerking wel.

15-05-2023 14:33

Lazell +17005

Je leeft in een fantasiewereld, ver van de werkelijkheid. Rechts is al dik een decennium aan de macht (Rutte) én heeft bijna constant de grootste oppositiepartij (PVV, FvD). Toch is alles de schuld van links...

Daarnaast is het gewoon BS wat je zegt, alleen dit seizoen al minstens 19 incidenten.

Zware incidenten:
1. Klap Willems
2. Aansteker Klaassen
3, Keeper PSV wordt aangevallen
4. Vuurwerk Groningen
5. Slopen van De Kuip door Ajacieden
6. Fortuna - Utrecht: vuurwerk
7. Cambuur - Groningen, supporters op het veld
8. GAE - Twente: slopen, vuurwerk op het veld
9: Sparta - Utrecht: veld bekogelen met voorwerpen
10: NAC-Willem 2: minuut stilte doorbreken met vuurwerk, tijdens wedstrijd voorwerpen op het veld

De minder zware incidenten:
11. Groningen - NEC: scheids bekogeld met bier
12. PSV - Ajax: bier richting Berghuis
13. Zwolle - Dordrecht: speler bekogeld met een bekertje
14: MVV - Jong AZ: beker leeggegooid over speler
15. Twente = NEC: beker bier richting Cillessen
16. Den Bosch - Almere: Bierbeker op het veld
17. PEC - Roda: bierbeker op het veld
18. Volendam - Sparta: bierbeker op het veld
19. Utrecht - RKC: 2x bier op het veld (wel uitgespeeld

15-05-2023 16:08

KingJames23 +11453

Je moet gewoon de supporters die zich misdragen ophangen langs het veld. Dat schrikt wel af!

15-05-2023 12:04

Juichtoon +32675

Vraagje: In Engeland is er een systeem wat werkt. Zou dat niks voor ons zijn?

15-05-2023 11:47

Berghuis +14373

Ik heb er nog eentje -> volgend seizoen met 15 punten aftrek (-15) beginnen aan de bak en braad divisie. 2 seizoenen daar zal ze leren. Idioten. Zowel de supporters als de hele club hebben niks meer in de hand en klooien maar wat aan.

15-05-2023 11:40

ratje +3515

Die gaan voorlopig sowieso niet terugkeren naar de Eredivisie. Spelers zullen nu wel 3, 4, of 5 keer nadenken voor ze tekenen in het noorden.

15-05-2023 12:18

RuffRhythim +24837

Waarom nog een verbod op drank op de tribune als je toch al netten gaat ophangen?

15-05-2023 11:19

Ferd +38586

omdat drank zich niet laat tegenhouden door een net

16-05-2023 04:57

RuffRhythim +24837

Maar hetgeen waar de drank in zit wel

16-05-2023 08:05

Ferd +38586

dus is het maar een halve oplossing

16-05-2023 09:35

GAjax31 +16231

Ik ben het niet eens dat er in ieder stadion verplicht netten moeten hangen. Dat ziet er niet uit en verpest voor veel mensen het zicht. Het lijkt mij zinvoller om dat enkel toe te passen bij tribunes waar het structureel mis gaat. In Groningen is het ook steeds vanaf dezelfde tribune, dan kun je toch enkel daar een net hangen als straf.

Ik drink zelf geen alcohol, maar om dat helemaal te verbieden vind ik wat ver gaan. Niet op de tribune zou ik nog enigszins begrijpen maar eigenlijk vind ik dat ook overdreven. Gewoon netten ophangen als straf bij clubs waar het misgaat lijkt mij genoeg zoals ook bij Feyenoord gebeurde.

15-05-2023 11:17

Dubbelvla +8492

lijkt mij ook 't beste inderdaad.

15-05-2023 11:29

ratje +3515

Nee dan verplaatst dat groepje mensen zich wel, zitten ze komend seizoen in een ander vak.

15-05-2023 12:19

GAjax31 +16231

Gedurende het seizoen hebben ze dan sowieso een net voor zich hangen waardoor men niets op het veld kan gooien. En dan zouden ze zich een jaar later allemaal naar een andere tribune moeten verhuizen, in hoeverre daar überhaupt vrije plekken zijn.. en als de eerst volgende keer dat het daar ook mis hangt daar toch ook weer een net.

15-05-2023 13:19

Eurysaces +29544

Ik denk dat dit nog wat voorbarig is. Je hebt de regels pas kort veranderd, je moet de (achterlijke) supporters ook de tijd geven zich hierop aan te passen.

Ik zie echter wel graag 1 toevoeging in de regels, het vak vanwaaruit zooi het veld op is gegooid, wordt tijdens het stilleggen van de wedstrijd leeg geruimd en blijft de wedstrijd daarna ook leeg. Dan laten ze het wel uit hun hoofd..

15-05-2023 11:15

vandenhaas4 +15105

* Netten
* Geen bekers mee op tribune
* Kaartjes op persoon controle
* Geen gezichtbedekkende kleding (incl capuchons)
* Honden of beter nog, bijen ter controle op vuurwerk
* Stadionverbod (proberen) omzeilen bestraft via justitie (stadionvredebreuk oid)
* Veld betreden/dingen op veld gooien: levenslang stadionverbod
* Bij problemen gewoon stadion leeg en verder spelen
* Politie verantwoordelijk voor openbare orde

Zo een pakket maatregelen is op dit moment denk ik (tijdelijk) nodig om de orde te herstellen. Inmiddels werken de huidige regels averechts en is er een misdragingscultuur ontstaan. Helaas denken de KNVB en overheden nog aan zinloos theater als het uitsluiten van uitsupporters of het verbieden van alcohol, wat allebei natuurlijk helemaal geen zin heeft.

15-05-2023 11:00

arigold +7870

Die hele zijde van Groningen zou voor een wedstrijd of 10 gesloten moeten worden. En bij een volgend incident een jaar.

15-05-2023 10:42

Stamhoofd +11548

In dit geval wordt ook alles ook op één hoop gegooid.Wat de Groningers goed uit komt.

Het gooien van bekertjes/aanstekers wat we de afgelopen weken gezien hebben moet hard aangepakt worden, dus dat moeten ze nu ook volhouden en hard tegen optreden. Wedstrijd stil leggen is dan irritant, maar wel de manier om het te laten stoppen. Is eigenlijk het opnieuw opvoeden van het voetbalpubliek.

Maar wat er nu bij FC Groningen gebeurt is natuurlijk een totaal ander verhaal en daar mag echt wel een speciale aanpak / extra harde sancties tegenover gesteld worden. Dus laten we dat vooral niet op één hoop gooien met de andere wedstrijden waar een bekertje bier gegooid wordt.

15-05-2023 10:08

Rymesyt +8093

Precies. Ik was ditzelfde aan het tikken en toen zag ik jouw reactie. Deze wedstrijd was voor de strengere regels ook gewoon gestaakt.

15-05-2023 10:31

Dubbelvla +8492

ja precies, wat ik ook onder jouw reactie schrijf: wat Groningen heeft gedaan gaat veel verder dan een bierglas of twee. Ik zou het echt absurd vinden als zij in hun laatste thuiswedstrijden doodleuk gewoon weer publiek mogen verwelkomen.

15-05-2023 10:56

Dubbelvla +8492

Groningen komt er veel te makkelijk mee weg. We horen er nu al bijna niets meer over en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat we dinsdag netjes terugrijden.

Wat hier gebeurd is, bewust de wedstrijd saboteren, vind ik van een heel andere categorie dan een bierdouche bij het juichen. Beide niet goed, maar wat Groningen heeft gedaan komt wat mij betreft in aanmerking voor extra sancties.

Wat dat betreft is niet alles op te lossen met één toepassing, maar zou zoiets trapsgewijs moeten:

- 2 a 3 wedstrijden ongeregeldheden? ---> netten
- daarna weer een keer raak ---> wedstrijd zonder fans
- daarna weer een keer raak ---> punten aftrek.
- etc.

Er zijn zat stadions waar nog geen frikadel op het veld wordt gegooid; lijkt me onnodig om die clubs te straffen met een net en alcoholverbod.

15-05-2023 09:56

Stamhoofd +11548

Dat is echt de verkeerde kant op redeneren. Dan sta je in principe toe dat er gegooid wordt, zolang het maar niet op het veld komt.

Daarnaast denk ik dat met al dat vuurwerk het voor de brandveiligheid ook niet al te handig is.

15-05-2023 09:55

DEELM +11891

Gewoon geen drinken meer op de tribune. Doen ze in Engeland ook en werkt prima. Voor overige zaken gewoon enorme straffen uitdelen.

Verder had die wedstrijd gewoon later op de dag zonder publiek uitgespeeld moeten worden. Nu krijgen de daders precies wat ze willen en is Ajax het slachtoffer, want voor de spelers van Groningen maakt 't natuurlijk geen zak uit of ze op dinsdag trainen of 80min moeten spelen tegen Ajax terwijl ze al gedegradeerd zijn.

15-05-2023 09:50

Dubbelvla +8492

we geven Engeland elke keer als voorbeeld, maar daar gebeurd nog steeds zat. alleen niet op het veld.

ps. ik weet dat we ajax hoog hebben zitten, maar deze actie had niets met ajax te maken en alles met de degradatie van groningen.

15-05-2023 09:58

Biss +10390

Het is toch precies de bedoeling dat het niet op het veld gebeurd? Zodat de wedstrijd niet (op die manier) beïnvloed kan worden door publiek.

En, juist omdat het niks met Ajax te maken had maar alles met de degradatie van Groningen mag Ajax toch niet de dupe zijn van de gevolgen van die actie? Dat zijn we nu wel en, zoals DeelM ook aangeeft, maakt het voor hun geen zak uit.
🤨

15-05-2023 10:18

Dubbelvla +8492

Ik bedoelde meer dat er niets op het veld wordt gegooid, maar drinken of geen drinken, er blijven fans die idioot gedrag vertonen, ook gewoon in engeland. dit gebeurde vrij recent nog: https://www.youtube.com/watch?v=eAXgi_TnT-M

Ik interpreteerde de zin 'Nu krijgen de daders precies wat ze willen en is Ajax het slachtoffer' als dat de fans wilden dat Ajax het slachtoffer zou worden, foutje.

15-05-2023 10:47

DEELM +11891

Biss heeft 't goed gelezen.

15-05-2023 14:34

Web +178830

Dat is toegeven aan gekkies
Nooit doen
Stadion verboden, en het hoofd bloot zodat je ze kan erkennen
Geen mutsen meer op

15-05-2023 09:22

Redrum +96213

Sommige mensen zijn al volslagen debiel zonder dat ze gedronken hebben. Het niet schenken van alcohol tijdens de wedstrijd lost niets op en daar straf je alle mensen die wel normaal met bier om kunnen gaan weer mee. De mensen die gooien moeten keihard bestraft worden en de clubs zelf ook. Dan is het snel klaar met dit soort ongein.

15-05-2023 08:59

AFCA-Driebergen +22290

Want er zat alcohol in het vuurwerk? Want met drinken zonder alcohol kan je niet gooien?

Ik drink zelf geen alcohol, maar je moet mensen wel gewoon een drankje kunnen laten doen op de tribune. Je moet het gewoon anders straffen. Jaren lang stadionverbod bij iets gooien + flinke boete en meldplicht invoeren. Kijken hoe lang dit dan nog duurt. Bij Ajax hebben ze dit sinds de Johan Cruijff Schaal vorig jaar gelukkig al ingevoerd. Gek word je er van, van die debielen die hun bier of iets naar voren gooien.

15-05-2023 08:48

edalm +4956

Na staken van de wedstrijd reglementaire overwinning voor de uit spelende ploeg. Zo zorg je dat het op houd

15-05-2023 08:41

Sentinel +8963

Dit van te voren plannen geeft al aan hoe dom die Orcs uit Groningen zijn. Kakkies worden landskampioen - voor de tweede keer pas in dit millennium - en dus is daar alle aandacht op. Niemand interesseert het heel erg veel dat je met je spandoekje het veld op hebt gerend, meer is namelijk de aandacht hoeveel gewonden vanmiddag gaan vallen bij een totaal uit de hand gelopen huldiging in 010.

Geen idee wat je verder wilt bereiken want je hebt je strontclubje nog verder het riool in gedouwd dan dat ze al zaten, Verder kan je niet meer naar een van de laatste eredivisie wedstrijden die hetzelfde kakclubje van je in een hele lange tijd gaat spelen.

Zit je daar in je krakkemikkige bouwval beetje blij te wezen met jezelf. Volgend jaar naar MVV en Telstar uit of tegen Eendhoven. Veel plezier.

15-05-2023 08:36

TweeBenig2 +16301

Ho, ho, kom niet aan mijn tweede cluppie Telstar.

15-05-2023 09:41

JohnnieFlodder +496

Een alcoholverbod, wat een idee!

Dat je vlak voor de wedstrijd nog niet even 2 biertjes a 7,50 stuk naar binnen kan gieten nadat je thuis een krat soldaat heb gemaakt met je maat.

Lekker doen! Goed voor de buhne en goed voor de portemonnee!

15-05-2023 08:34

pookie020 +3903

Je moet juist niet meer verbieden, maar meer verantwoordelijkheid bij supporters neerleggen. Dit heeft heus wel even tijd nodig, maar consequent wedstrijden staken tot het klaar is met deze onzin. Netten / alcohol verbod / belachelijke tijdstippen van wedstrijden, etc etc is niet de oplossing.. Het belonen van goed gedrag is dan wél weer een uitstekende motivator.

15-05-2023 08:28

Omar +17186

Netten, alcoholverbod.. het lijkt wel een kleuterschool in het voetbal. Hoe moeilijk is het om je als volwassenen te gedragen

15-05-2023 08:16

Artemio +32157

Harder straffen betekent eigenlijk dat je punten in mindering moet toepassen. Dan moeten de clubs er echt alles aan doen om dit soort wangedrag te voorkomen. Met die netten en een alcohol verbod ga je het nog niet redden. Dan gooi je toch een beker frisdrank op het veld.

15-05-2023 08:14

Ferd +38586

en wat gaan de clubs dan doen? Inderdaad, netten en een verbod om drankjes mee te nemen op de tribune

15-05-2023 09:13

Dubbelvla +8492

want frisdrank past precies door het gat van een net heen? ik zou zeggen netten en gewoon alcohol blijven schenken.

15-05-2023 09:51

Artemio +32157

Ik pleit alleen voor punten in mindering van clubs. Meer niet dat is echt harder straffen.

15-05-2023 10:50

Ajaxchamp +985

Harder straffen is levenslang stadionverbod, verplichte bij Eredivisie zwaardere controle bij de ingang met identiteits camera’s, identiteits camera’s gericht op publiek, vaste seizoenskaarthoudersschap, zo pluk je de kwaadwillenden er lachend uit en komen ze nooit meer een stadion in.
Dan is het klaar en over, dan al het verdere gelul.

16-05-2023 01:13

koppensneller +5108

Natuurlijk weer de oude reflex. Degene die zich gedragen mee straffen ipv de daders keihard aan te pakken. Naast stadionverbod ook strafrechtelijk vervolgen voor openbaar geweld en vandalisme. Verhaal de financiële schade op hun. Kunnen ze het thuis ook uitleggen waarom ze de komende 5 jaar niet op vakantie kunnen of iets extra's kunnen doen. Houdt dan vanzelf op.

15-05-2023 08:11

Ajaxfan31183 +16391

Ja netten hangen , alsof daar niets door heen gegooid kan worden. Als er 1 een mes bij heeft dan zijn die netten zo naar de Filistijnen. Gewoon in sommige stadions die ouderwetse hekken terug zetten met gaas er tegen aan want het zijn 9 van de 10 keer maar een klein clubje Mongolen die herrie willen schoppen .

15-05-2023 07:44

brullie +7048

Stadion verboden handhaven met meldingsplicht. Verplicht op een bureau melden en de hele wedstrijd zonder beeld en geluid uitzitten. De kosten die hiervoor gemaakt worden voor extra personeel etc 100% verhalen op de daders. Ik wil wel eens zien hoe vaak er nog gekloot wordt.

15-05-2023 07:15

Jeugd +24905

Allemaal onzin.
Enige dat werkt is stadion verbod handhaven.
De hersenlozen weren.

15-05-2023 07:05

insectenverdelg +23512

we gaa natuirlijk, net als in de Uk,naar geheel geen drinken op de tribune toe. In de ArenA dus alleen in de omloop. Zonde, maar we bewieroken de UK, dis dot zal de uitkomst zijn.

15-05-2023 06:56

Bennyben +13708

3 punten erbij wat een onzin, dan staat psv 2 punten achter op Ajax en dan ga je als psv supporter zijnde naar de arena om moedwillig iets te gooien waardoor Ajax geen 3 punten krijgt en psv wel.

15-05-2023 06:51

401Middenweg401 +6055

Net alsof die boeren dat begrijpen.

15-05-2023 07:58

Ewald +6732

Want een aansteker is moeilijk te gooien met netten?

15-05-2023 04:53

Redlum +1707

Denk dat een echt serieuze persoonlijke straf beter is. €10 000 boete. Dan is het snel klaar denk ik.

15-05-2023 03:04

Dolblij +45460

Een goed werkend juridisch vangnet zou beter zijn. Wie zich misdraagt krijgt een bikkelharde straf.

15-05-2023 02:52

Delaney +14821

Alcoholverbod werkt bij dit soort gevallen niet echt, als ze niet met plastic bekertjes (gevuld of ongevuld) kunnen gooien dan gooien ze wel met andere dingen zoals aanstekers, pennen en zelfs dartpijlen.
Gewoon flinke straffen geven aan de individuen die op beeld te zien zijn die voor problemen veroorzaken tijdens de wedstrijd.
Verder gewoon bij bepaalde vakken waar het vaker mis is gegaan camera's neerzetten en laten betalen door de clubs.
Ook zouden de clubs veel harder gestraft moeten worden, want het zou mij niks verbazen als er bij de eerstvolgende thuiswedstrijd van FC Groningen (over 2 weken) weer thuispubliek aanwezig zal zijn.
Terwijl je bij dit soort gevallen gewoon een tuchtcommissie zou moeten laten spreken die beslist over hoeveel wedstrijden zonder thuispubliek er gespeeld zou moeten worden na meerdere ongeregeldheden door het thuispubliek tijdens een wedstrijd.
Een goed voorbeeld is FC Utrecht, daar kan de Bunnikside doen en laten wat ze willen zonder enige serieuze consequenties voor dat hele vak.

15-05-2023 00:33

Aurelius1 +19736

Ja, laten we in een politiestaat gaan leven.

15-05-2023 03:26

EersteAanname +2198

Gewoon veel harder straffen, hoe moeilijk kan het zijn. Volgende die een rookbom of iets anders potentieel gevaarlijks het veld op flikkert 3 maanden de cel in. Doe je het nog een eer dan 12 maanden. Probleem opgelost. Maar dat kan natuurlijk niet in Nederland, daar zijn we veel te braaf voor. Want stel je voor dat eventueel iemand zich aangevallen zou kunnen voelen, dat is een situatie die we koste wat het kost willen voorkomen...

15-05-2023 00:27

AFCAjax +17839

dat krijg je in nederland nog niet als je een kind hebt aangerand.

15-05-2023 00:31

EersteAanname +2198

En dat is dubieus als je het mij vraagt

15-05-2023 00:42

Ferd +38586

onzin. Nederland is één van de zwaarst straffende landen in Europa

15-05-2023 09:14

Henkjanklaas +20661

De voetbalwet en andere regels zijn streng zat maar zoals zo vaak in Nederland worden deze niet nageleefd, echte sancties ontbreken.

15-05-2023 00:26

Ferd +38586

Nederland heeft juist geen goeie voetbalwet

15-05-2023 09:14

AFCAjax +17839

wat er vandaag gebeurde was volledig op voorbedachte rade, geinspireerd door het veel belichte beleid om de wedstrijd te staken. met of zonder alcohol zou dat gewoon gebeurt zijn.

15-05-2023 00:21

atouba19 +3501

Wat een onzin. Er is ook een vuurwerk verbod en elke week staat supporters met fakkels. Er is ook n drugsverbod en elke week staan supporters hun neus vol te poederen.

Ik ben van mening dat spelers hier ook n groot gedeelte de oorzaak van zijn. En hoe pijnlijk ook dit jaar Ajax. Tadic die bij elke duw 2 minuten op de grond ligt. Alvarez die bij elk opstootje voorraan moet staan met Bergwijn. Het aansteker incident kwam voort uit n onnodig opgefockte Köcku en n onnodig opgefockte Tadic. Tel daarbij dat genoeg hersenloze mensen in t stadion zitten die daardoor nog opgefockter raken en gekke dingen gaan doen.
Daarbij keur ik op geen enkele manier dit gedrag goed. Zeker wat vandaag gebeurd, want dat staat los van wat ik hierboven beschrijf. Enige straf daarbij vind ik 15 punten mindering volgend jaar.

Maar neemt niet weg dat spelers moeten kappe met dat gejank en gezeik op het veld. Dat komt de sport en t gedrag van supporters zeker niet ten goede.

15-05-2023 00:06

401Middenweg401 +6055

Een krat Heineken is wat lastiger meenemen dan een grammetje coke he?

15-05-2023 13:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.