Parool biedt Ajax zeven transfermogelijkheden

door HarryVlug 31

Parool biedt Ajax zeven transfermogelijkheden

door HarryVlug 31

Laatst geüpdatet

Het Parool heeft aan de hand van statistieken bepaald wat de beste versterkingen zijn voor Ajax in de winterstop. De middagkrant gebruikt hierbij specifieke voorwaarden als betaalbaarheid, laag salaris, maar ook facetten als positiespel, dat tekenend is voor de Amsterdamse club.

Zo wordt er gekeken naar een goedkope back-up voor André Onana en Tim Krul. Als eerst wordt Benjamin van Leer genoemd. Van Leer heeft al vijf keer de nul gehouden, in combinatie met een heel hoog reddingspercentage. De andere kandidaat is de Amerikaans international Ethan Horvath. Hij keept al anderhalf jaar uitstekend bij Molde FK.

Op de linksback-positie heeft Het Parool ook twee opties. De eerste is Ridgeciano Haps, linksachter van AZ. Hij heeft het hoogste percentage geslaagde tackles (83%) en de meeste aangekomen voorzetten (2,1 per wedstrijd) van alle vleugelverdedigers uit de Eredivisie. Mocht de AZ-linksachter niet haalbaar zijn, dan wordt Alex Gersbach genoemd als tweede optie. Hij laat hetzelfde spel als Haps zien, maar dan bij Rosenborg BK.

Als laatste wordt gekeken naar een linksbuiten. Sam Larsson staat bovenaan het lijstje van de Amsterdamse krant. Hij heeft in de Eredivisie de meeste goals van buiten het zestienmetergebied (vijf) gemaakt, staat tweede wat betreft assists (vijf) en verstuurt de meeste sleutelpasses (2,1) per wedstrijd van alle Eredivisie-aanvallers. Als goedkoop alternatief presenteert het dagblad Mikkel Duelund. Een vleugelaanvaller met twaalf goals, drie assists en het hoogste percentage geslaagde dribbels in de Deense Superliga.

Het thuisshirt van Ajax is nu met 20 procent korting te koop!

Lees meer over:
Plaats reactie

jollie18 +9922

Gaat Ajax zich wel versterken in de winterstop

07-12-2016 20:45

daniajax1 +4

Een buitenspeler lijkt me niet overbodig.

09-12-2016 16:00

Spuit11 +1288

Jezus wat slecht, puur cijfermatig kijken?

Dan was Dolberg nooit naar Ajax geweest en was Niklas Machlas de beste spits die Ajax ooit heeft gehad.

Man o man,... ik zou graag zien dat de journalistiek teksten proberen foutloos te typen en eens niet doen aan stemming makerij in plaats van inmengen wie Ajax toch moet kopen.

Haps doet het leuk tegen AZ. Maar als Ajax speler wordt er meer gevraagd, als Ajax linksback krijg je niet de ruimte als een AZ linksback. Nationaal niet en al helemaal internationaal niet.

Daarbij, voor de heren van de journalistiek, puur cijfermatig maar vast ook te achterhalen uit resultaten van de geschiedenis; spelers van AZ mislukken best vaak bij Ajax. Zou dat dan toch misschien komen door mijn eerste opmerking?

07-12-2016 20:35

Ajaccus +10

Ik ben het met je eens dat het niveau van de schrijvende pers
met de Telegraaf voorop te wensen overlaat. Op fora zoals hier
op AS is het juist mooi dat iedereen ongeacht juist gebruik
van de Nederlandse taal gewoon kan reageren.
Kritiek hebben betekent echter wel dat je het dan niet kunt maken
om in een korte tekst zelf veel fouten te maken.

08-12-2016 00:32

JohanDerksen +0

Haps direct halen van AZ. Sinkgraven kan wel een concurrent gebruiken, want met Dijks heeft hij de strijd al gewonnen.

07-12-2016 18:53

wladimir +3059

Ik zou het met Haps nog even aankijken de rest van het seizoen. Dijks is prima back-up voor Sinkgraven. Singraven verdient een kans voor de rest van het seizoen. Dijks zal aan het einde van dit seizoen sowieso vertrekken. Komt er niet sowieso een linksback aan uit de jeugdopleiding?

07-12-2016 21:08

voorland +1

Onze directeur voetbalzaken is nog in staat Sanchez in de winterstop te verpatsen.

07-12-2016 18:40

wladimir +3059

Dat is iedere directeur. Hij zal het pas overwegen wanneer er meer dan 30 miljoen wordt geboden. Veltman is ook een prima 3 en Mathijs de Ligt komt eraan. Valt dan wat voor te zeggen, niet?

07-12-2016 21:09

voorland +1

Gaan we weer, het is een talent,hij komt eraan enz enz enz ,en wat doen we met die 30 milj?

07-12-2016 22:19

Pettersson1963 +0

Wat Ajax met die 30 miljoen € gaat doen weet ik niet maar ik ben er wel van overtuigd dat Ajax Sánchez verkoopt bij een bod van 30 miljoen €.

08-12-2016 00:51

Ferd +38581

Ik ben overtuigd van niet

08-12-2016 05:58

wladimir +3059

Investeren in de jeugdopleiding, de Arena kopen, salarisplafond ophogen. You name it.

08-12-2016 10:37

Ferd +38581

Nee, een speler mag niet 2 keer in 1 jaar verkocht worden van de FIFA. Dus overmars mag hem niet eens verkopen. Wel verhuren met optie tot koop.

08-12-2016 06:03

WZAWZDB1993 +0

Allemaal beetje overbodig lijkt me. Laat ajax maar als de sodemieter die rechtsback uit paraguay ophalen. Ideale speler voor Bosz

07-12-2016 17:55

RuffRhythim +24837

Alleen een linksbuiten is nodig.
Verder niets halen tijdens winterstop.

07-12-2016 17:53

wladimir +3059

Ook niet wanneer Tete, Bazoer, Gudelj en El Ghazi vertrekken in de winterstop?

07-12-2016 21:10

Afcagauke95 +0

Zowel tete en el ghazi gaan niet weg.. tenminste daar ga ik vanuit, beide hebben aangegeven te willen blijven

07-12-2016 22:54

wladimir +3059

Tete heeft een contract tot 2018 en heeft vooralsnog niet bijgetekend. Mede daarom speelt Veltman. Bij een goed bod laat Ajax hem gaan. Met Zeefuik en Lartey is er misschien al voldoende back-up. El Ghazi is onduidelijk. Die moet vanavond z'n kans pakken.

08-12-2016 10:40

Ferd +38581

Veltman heeft ook een contract tot 2018. Veltman speelt omdat hij completer is.

08-12-2016 10:41

RuffRhythim +24837

Wat middenvelders betreft sowieso niet.
Wat de andere twee betreft wellicht wel, maar of die weggaan betwijfel ik.

07-12-2016 22:56

JesusZoonVanGod +5867

Ajax had een tijdje geleden toch ook interesse in een Roemeense rechtsbuiten? Weet alleen niet meer wat zijn naam is.

07-12-2016 17:49

AFCA. +3283

We hebben Muric ook nog als buitenspeler. Ben ik zelf erg fan van!

07-12-2016 17:38

Sjaakvaak +26608

Die is nu nog steeds verhuurd met optie tot koop maar zal wel niet gekocht worden gezien zijn geringe aantal minuten. Wisselde bij ons enkele briljante acties af met heel veel mislukte acties en onnodig balverlies. Leek ook niet echt vooruitgang te boeken. Zie liever een andere speler komen.

07-12-2016 17:59

AFCA-CBS +3

Sam Larsson zou toch wel aangename versterking zijn. En zó duur kan hij niet zijn. Younes is een leuk dribbelaartje, maar Larsson heeft eenzelfde of misschien wel betere techniek en daarbij heeft hij natuurlijk een veel hoger rendement.

07-12-2016 17:29

Ferd +38581

Juist. Op een paar flitsen na zie ik het geweldige van deze jongen ook niet.

07-12-2016 18:18

Basvann +25

Younes heeft dit seizoen op een enkele kleine fase in een wedstrijd na nog niet laten zien waar hij toe in staat is.
Ajax heeft behoefte aan meer concurrentie op die positie, bovendien moet er ook iets meer diversiteit komen in de aanval.
Ik pleit er dan ook voor dat Ajax een Linksbuiten haalt met pure snelheid en meer diepte in zijn spel.
Op dit moment heeft Ziyech zijn splijtende steekbal nog te weinig kunnen etaleren, dit komt omdat er een gebrek is aan pure snelheid en diepte in het spel van Ajax. Je zag het met de invalbeurt van El Ghazi afgelopen zondag, hij hoeft alleen maar diep te rennen en Ziyech zorgt er wel voor dat hij prima bediend word.

Doe maar een Uruguayaan of een Chileen als het even kan...

07-12-2016 17:22

wladimir +3059

O.b.v. wat Younes afgelopen seizoen heeft laten zien verdient hij in principe wel het krediet wat hij nu krijgt. Wanneer El Ghazi het de komende wedstrijden laat zien verdient hij de basisplek op rechtsbuiten. Younes, Traore en Cerny kunnen dan strijden om de linksbuiten positie. Voldoende opties. Niemand halen.

07-12-2016 21:14

Ferd +38581

El Ghazi zou op links gezet moeten worden. Hij heeft een vlammend schot dat hij dan kan gebruiken als hij naar binnen trekt. En hij staat dan dichtbij z'n mattie Ziyech.

08-12-2016 13:30

daniajax1 +4

Oneens. El Ghazi moet juist op rechtsbuiten. Heeft naast een prima schot ook een prima voorzet en zie het liefst een rechtspoot op rechts en linkspoot op links. Dat voorspelbare van Younes wordt je toch doodmoe van. Sowieso van mening dat professionele voetballers zo goed als tweebenig dienen te zijn. Als voetballen je beroep is, is het eigenlijk schandalig dat je met één been maar weinig kan.

09-12-2016 16:04

4xbestevaneurop +0

Als je dan een linksbuiten haalt, haal dan een echte. Iemand die links is en snelheid heeft. Noem maar alle linksbuitens die links waren de afgelopen 10 jr, Kishna, Leonardo, Boerrigter. Veel meer zullen het niet zijn.Gek voor een club als Ajax dat het dna van vleugelspelers heeft.
Na Kluivert was er geen spits meer doorgebroken die jaren in de eigen jeugd speelde. En maar roepen dat de opleiding ok was. Gelukkig was er iemand die de boel wilde veranderen terwijl hij net zo goed de rest van zijn leven rustig tapas had kunnen blijven eten ipv alle stress. En dan een rvc op de bord krijgen die je voor racist uitmaakt, en niemand die bij Ajax het lef had om te zeggen: En nu oprotten! Nee hoor rechtszaakje op kosten van de club etc. Maar goed, ouwe koeien van pas 4 jr terug, wie heeft het er nog over...

07-12-2016 17:10

Edski +329

Ik lees in dit stukje slechts 6 namen.... geen 7.

07-12-2016 16:58

Lekiam +1

AUB geen Haps, ik hoef geen spelers van AZ meer te zien bij Ajax. Mislukken elke keer. En met Sinkgraven en Dijks hebben voldoende middelen. Een linksbuiten zou wel wat zijn, maar dan ga die maar in het buitenland halen. Heerenveen vraagt vast weer de Suljemani-prijs.

07-12-2016 16:55

OKP-AFCA +56

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zie de link niet tussen spelers die bij AZ gespeeld hebben en dan mislukken bij Ajax...

Dus zet Messi bij AZ dan hoeft Ajax hem niet te halen want hij mislukt toch?

Wat ik dus bedoel dat het om kwaliteit gaat, en specifieke kwaliteiten, het ligt niet aan de club waar ze vandaan komen maar aan de kwaliteiten die de spelers hebben. Alle spelers die van AZ kwamen hadden dan toch niet de juiste kwaliteiten om bij Ajax te spelen, dat is gewoon niet goed 'gescout' maar dat wil niet zeggen dat een volgende speler van AZ nooit meer zal slagen bij Ajax, gewoon per speler bekijken.

07-12-2016 17:16

A Cohen +1

Parool bedankt.

07-12-2016 16:21

Piejotter +9

Ben benieuwd wie Ajax op het oog heeft. Leuke tips van het Parool, maar Ajax kiest en die moet betalen en die krijgt de stront over zich heen als een gekochte speler faalt.

07-12-2016 16:11

Multi +33350

Ik heb toch liever dat ze als linksbuiten Hirving Lozano halen.

Geweldige speler van 21 jaar en mooie stats. Vorig jaar 45 wedstrijden gespeeld, 13x gescoord en 16 assists. Mooie technicus die sterk is in de kleine ruimte en heeft daarnaast een goed schot. Kan overigens ook rechtsbuiten spelen.

07-12-2016 15:48

afcas +3803

geweldige voetballer inderdaad en ondanks dat hij mexicaans international is, misschien nog wel goedkoper dan larsson ook. vraag me sws af waarom die krant niet verder kijkt dan nl en scandinavie...

07-12-2016 15:51

Piejotter +9

Wat denk je van Amerika?

07-12-2016 16:09

afcas +3803

wat amerika? omdat er een amerikaanse keeper tussen staat die bij MOLDE FK speelt? heb je nu nog niet door dat molde uit noorwegen komt en dus scandinavie is?

07-12-2016 16:27

Piejotter +9

Vele kapers op de kust.

07-12-2016 16:07

Ar-AFCA +5

32x niet gescoord........

07-12-2016 18:49

Minsc +1520

Wat aardig van het Parool, gratis hulp voor Overmars. Heeft Marc wel nodig, maar van een krant?

07-12-2016 15:27

scstan94 +1

Ik zie persoonlijk mee in Zeneli dan in Larsson.

07-12-2016 15:13

koreem +808

Larsson is een goede voetballer, maar ook nog erg wisselvallig. Daarnaast is het dezelfde type speler als younes, iemand die de bal in de voet wil. Zie liever een speler komen met meer diepgang zonder bal.

07-12-2016 15:05

Michael25 +822

Larsson zou ik graag zien komen, het ontbreekt daar aan concurrentie en dat is gezien de huidige vorm van Younes een enorm probleem. Linksback mag Sinkgraven het uitvechten met Dijks, ik zie niet in waarom je Haps zou halen, om vervolgens Sinkgraven en Dijks op de bank te zetten. Keeper lijkt me al helemaal overbodig, misschien voor na dit seizoen wanneer Krul weer weg is en Boer uit zijn contract loopt.

07-12-2016 15:00

DannyAdam +0

Bazoer out - 12 miljoen.

Larsson in - 6,5 miljoen.

07-12-2016 14:58

De Nees +33

Schrijft die prutser Mike Verweij ook voor Het Parool tegenwoordig. Wat een journalistiek hoogstandje pfff

07-12-2016 14:58

Pauw +2241

Complimenten voor t Parool. Veel journalistieke media zeggen A: 'Ajax moet dit en dat', maar amper B: hoe / wie dan?

Nu dus wel. Dit heeft tenminste nog toegevoegde waarde. Iets extra's ten opzichte van 'Jan Publiek'.

07-12-2016 14:56

Rsv +1

Prima lijstje, leuk artikel van het Parool.

07-12-2016 14:53

Mr-MZ +2

Ajax staat bij Haps op z'n lijf geschreven. Het is dat Sinkgraven het nu goed doet, anders was het niet eens een twijfelgeval. Heerlijk voor Dolberg zo'n opkomende back met regelmatig goede voorzetten.

07-12-2016 14:49

Ferd +38581

heeft Haps een Ajax tattoo dan?

Sinkgraven is zoveel beter, Haps stond op die leeftijd nog bloemetjes te plukken op het veld bij GAE.

07-12-2016 18:13

AdK +1661

Prachtige proza weer dit... ff een artikeltje over Ajax in elkaar flansen en hoppa : leescijfers!

#commercielerommel #bladiblajournalistiek

07-12-2016 14:41

DannyAdam +0

Dit is toch zeker één van de leukere stukjes. Kijk eens objectief naar al de berichtgeving en dit blijkt een kwaliteitsstuk te zijn. Commercie, zeker. Maar rommel is het niet.

07-12-2016 15:02

afcas +3803

nou ja, in vergelijking met andere kranten in nederland is het een kwaliteitsstuk. die 2 keepers zijn echter al irect ongeschikt omdat ze en geen directe versterking zijn en beide al ouder zijn dan de huidige 1e keeper. dan heb je haps en gersbach waarvan het bij allebei de vraag is hoe ze het hier zouden doen en waarbij haps ook al 23 jaar is. die gersbach zou misschien nog wel een goede aankoop kunnen blijken voor in de toekomst als hij beter is dan savastano, maar haps is te oud en te twijfelachtig of hij het niveau aan kan om hem op die leeftijd een directe versterking te noemen waardoor hij ook afvalt. dan kom je terecht bij larsson. aardige speler, maar ook al ouder dan younes en gebaseerd op vorig seizoen was younes in zijn 1e seizoen beter dan larsson in zijn 2e seizoen. dus larsson is nu in vorm bij heerenveen waar younes uit vorm is. dan is altijd maar de vraag of larsson die vorm bij een nieuwe veel grotere club mee kan nemen en of hij zelfs dan beter is dan younes in vorm. als alternatief hebben ze nog een jeugdspelertje opgenoemd die geen pure linksbuiten is en ondanks dat hij vast in het eerste zit nu al 4 keer zo weinig marktwaarde heeft als cerny... ook hebben we nog steeds el ghazi rondlopen die daar kan spelen en komt er weer jeugd aan. dus zo lijkt het een kwaliteitsstuk, terwijl ze in werkelijkheid niet verder kijken dan hun neus lang is en statistieken niet omzetten naar nuttige informatie...

07-12-2016 16:26

bassjdv +0

Ik vind dit wel een interessant lijstje. Je moet er als TD voor zorgen dat je je selectie altijd OPTIJD blijft verversen en ook OPTIJD afscheid weet te nemen van spelers. Helaas worden Bazoer en Gudelj nu te laat verkocht, hopelijk leert Overmars hier van. De waarde van deze spelers is de afgelopen periode dermate gedaald, dat ze eigenlijk afgelopen zomer al verkocht hadden moeten worden (want ook toen was al duidelijk dat zij niet in de visie van Bosz zouden passen). Van bovengenoemde spelers zijn Haps en Larsson natuurlijk inkoppertjes, maar van Leer is een interessante keeper om in de gaten te houden, zeker nu Onana waarschijnlijk (denk ik) zijn positie zal behouden en Krul dus in de zomer zeker weer weg zal gaan bij Ajax (en Diederik Boer, bij lange na niet het niveau heeft om 1e keeper van Ajax te zijn). Om een gezonde concurrentie strijdt te kunnen voeren is dus een 2e keeper wenselijk.

07-12-2016 14:33

ZeeuwseAjacied +2

Bazoer en Gudelj te laat verkocht? Rare opmerking, Gudelj speelt een seizoen basis en Bazoer is nog maar 19/20 jaar oud.

07-12-2016 14:43

AjaxPassion +3899

Dus?

Als je al weet dat Bazoer en Gudelj niet gaan spelen omdat ze niet in de speelstijl passen en dat je daarnaast Ziyech ook nog op het laatste moment pas haalt waardoor hun kansen nog verder verkleinen, dan is dat toch gewoon wanbeleid?

Die spelers had je op het hoogtepint moeten verkopen. Gewoon een miskleum van het TH (en Bosz).

07-12-2016 14:52

Ferd +38581

Dus?

Als je een speler al twee transferperiodes kwijt wilt raken en een bod hebt geaccepteerd maar de speler wil niet weg dan is dat geen wanbeleid maar een gebrek aan inzicht van de speler. Overmars wilde Bazoer op het hoogtepunt verkopen.

07-12-2016 18:11

AjaxPassion +3899

Dat was zijn punt niet gozer. Maar goed laat ik eens ingaan op jouw reactie.

1. Hoezo wou Ajax hem 'al 2 transferperiodes kwijtraken'? Bron a.u.b.
2. Hij mocht weg van Ajax voor dat belachelijke bod, hij moest niks aangezien Ajax en de Boer hem ook een geweldig talent vonden (zeker niet onterecht) en hem liever gewoon hielden.
3. Afgelopen transferperiode mocht hij idd wel al wat nadrukkelijker weg, maar Ajax heeft het gewoon compleet verkeerd aangepakt aangezien ze Ziyech op het allerlaatste moment pas hebben aangetrokken en nog geen echte keuze hadden gemaakt voor het beleid van Bosz. Ajax begon namelijk nog in zijn oude vertrouwde formatie en op het moment dat Ziyech werd aangetrokken begon de omslag pas een beetje duidelijk te worden. Dit was echter natuurlijk al veel te laat en te kort dag voor Gudelj en Bazoer om nog fatsoenlijk een club te vinden, laat staan om keuze te hebben tussen verschillende clubs.

Gewoon weer wanbeleid dus.

07-12-2016 18:54

Ferd +38581

-------------------
1. Hoezo wou Ajax hem 'al 2 transferperiodes kwijtraken'? Bron a.u.b.
--------------------
Afgelopen winter hadden ze een akkoord, ook afgelopen zomer hebben ze hem proberen te verkopen. Dat heeft op meerdere sites gestaan en is bevestigd door de zaakwaarnemer van Bazoer


-----------------
2. Hij mocht weg van Ajax voor dat belachelijke bod, hij moest niks aangezien Ajax en de Boer hem ook een geweldig talent vonden (zeker niet onterecht) en hem liever gewoon hielden.
-------------------
Ajax was hem actief aan het verkopen (zie hierboven) en 'hem liever gewoon hielden' klopt dus niet.

-------------------
3. Afgelopen transferperiode mocht hij idd wel al wat nadrukkelijker weg, maar Ajax heeft het gewoon compleet verkeerd aangepakt aangezien ze Ziyech op het allerlaatste moment pas hebben aangetrokken en nog geen echte keuze hadden gemaakt voor het beleid van Bosz. Ajax begon namelijk nog in zijn oude vertrouwde formatie en op het moment dat Ziyech werd aangetrokken begon de omslag pas een beetje duidelijk te worden. Dit was echter natuurlijk al veel te laat en te kort dag voor Gudelj en Bazoer om nog fatsoenlijk een club te vinden, laat staan om keuze te hebben tussen verschillende clubs.
-------------------

Ook voordat Ziyech kwam wilde Ajax Bazoer al kwijt, ik verwijs weer naar punt 1. Bovendien zijn Ziyech en Bazoer compleet verschillende spelers en is het vergelijk pure onzin.

Het middenveld van Ajax was totaal uit balans met 4 dezelfde soort spelers (slechts in details verschillend) waarvan Van de Beek een talent is, Klaassen aanvoerder en Gudelj en Bazoer het kwartet compleet maken. Ajax wilde mede daarom al van Bazoer of omdat ook Overmars zag dat dit niet werkte. Dat Ziyech laat werd aangetrokken is voor Bazoer geen excuus want Ajax was ook al voordat Ziyech kwam actief bezig om hem te verkopen. Voor Gudelj is het wel een excuus.

08-12-2016 13:42

AjaxPassion +3899

1. Ze hadden een akkoord ja, maar dat wil niet zeggen dat ze hem kwijt wilden. Ze wilden hem dolgraag houden en als de Boer er voor was gaan liggen dan had hij zeer waarschijnlijk gewoon moeten blijven.

2. Onzin. Weet je wat actief verkopen is? Zo niet zoek maar even op. Ajax was hem hooguit 'passief aan het verkopen'. Kom anders maar eens met een bron of een citaat dat Ajax van hem af wou in het seizoen 2015-2016. En speciaal voor jou nog een keer: Een absurde transfersom accepteren is niet hetzelfde als iemand actief proberen te verkopen.

3. Zou best kunnen dat ze hem al voor de aankoop van Ziyech kwijt wilde afgelopen zomer, maar dan zie ik daar graag een bron of citaat van.

Dat Bazoer en Ziyech totaal verschillende types zijn dat is duidelijk, Maar wat heeft dat ermee te maken? Sterker nog Gudelj, Klaassen en Bazoer zijn alle 3 'dezelfde' types, maar toch stonden zij afgelopen seizoen met zijn 3en op het middenveld en hebben 2 van deze 3 plaats moeten maken voor twee nieuwe spelers. Bazoer was de eerste die plaats moest maken voor Ziyech dit seizoen, dus waren zij gewoon concurrenten.

Klaassen is een heel ander type dan Bazoer en vd Beek. Jij denkt dat ze dezelfde types zijn omdat ze onder de Boer dezelfde rol moesten vervullen. Maar vd Beek is veel meer een passer ala Schone, dan een loper ala Klaassen. Bazoer heeft ook niet de diepgang en het neusje voor de goal van Klaassen (Klaassen is meer een 2e spits, ala Milik).

Het was goed van Overmars dat hij in de zomer heeft geprobeerd om Bazoer nog te verkopen, maar hier was hij veel te laat mee. Natuurlijk viel het voor Bazoer rouw op zijn dak dat op het laatste moment van de transferwindow nog Ziyech voor hem werd aangetrokken, hoe kun je dit ontkennen? Daardoor slonken zijn kansen op een basisplaats weldegelijk aanzienlijk. Waarom zou dit voor Gudelj wel en voor Bazoer geen excuus zijn? Ziyech is voor beide toch een concurrent voor 1 vd 3 middenveld plekken?

08-12-2016 17:02

bassjdv +0

Geen rare opmerking naar mijn mening. Bosz heeft in het begin van het seizoen schijnbaar al aangegeven dat hij Bazoer niet bij zijn spel vond passen. In dat geval heb je naar mijn mening 3 opties, of hij stemt er zelf mee in dat hij verkocht wordt, dit is niet gebeurd. Of hij kiest er voor om te blijven, want iedereen herkent zijn talent, echter dan moet hij ook de mogelijkheid krijgen om te spelen, dit is niet gebeurd. Of er moet hem duidelijk gemaakt worden dat hij echt niet aan spelen toekomt en hij moet worden verkocht, dit gaat nu gebeuren, echter is wel zijn marktwaarde flink gedaald. Hetzelfde verhaal bij Gudelj.

Gudelj, Bazoer, Klaassen en van de Beek zijn 4 precies dezelfde voetballers voor 1 positie. Hierbij is Klaassen aanvoerder en dus meestal onbetwist basisspeler. Hier had Ajax veel eerder moeten schakelen en 2 spelers moeten verkopen, of bij Bazoer direct duidelijk moeten maken dat hij zich op de positie van nummer 6 zou moeten richten.

07-12-2016 14:52

AjaxPassion +3899

Op zijn minst had of Gudelj, of Bazoer moeten worden verkocht. Donny is toch een iets ander type en Bazoer is niet zo doelgericht en hij heeft minder diepgang dan Klaassen

07-12-2016 15:01

bassjdv +0

Heb je deels gelijk in, maar het zijn alle 4 verbindingsspelers die veelal in de duels komen, box-to-box spelen en een doelpunt kunnen meepikken. In Bosz zijn optiek bestaat het ideale middenveld uit een type Ziyech voor de creativiteit en een nummer 6 waar Schone nu het ideale type blijkt te zijn, maar waar misschien ook een ander type had kunnen spelen. Echter heeft Bazoer nooit de kans gekregen als nummer 6 en kan hieruit dus opgemaakt worden dat Bosz hen alle 4 ziet als een type Klaassen, waarbij 4 spelers voor 1 positie dus veel te veel zijn....

07-12-2016 15:11

Ferd +38581

Nogmaals: Ajax wilde Bazoer verkopen maar Bazoer wilde zelf niet weg. Zowel vorig jaar in de winterstop als afgelopen zomer was Ajax akkoord over een vertrek, maar als de speler zelf niet wilt kan je als club weinig.

07-12-2016 18:10

bassjdv +0

Klopt inderdaad dat Bazoer dit zelf niet wilde, maar dit was omdat hij dacht dat hij bij Ajax toch wel zou spelen.
Als door Ajax duidelijk was gemaakt dat hij zoals nu 3e of zelfs 4e keus zou zijn, dan was hij echt niet gebleven hoor. Want afgelopen half jaar heeft hij persoonlijk (door gebrek aan speeltijd) echt 0,0000 ontwikkeling op voetballend vlak doorgemaakt. (Hierbij zeg ik overigens niet dat ik het logisch vind dat Bazoer niet meer opgesteld wordt)

08-12-2016 08:50

Ferd +38581

Hoe kunnen ze hem dat vertellen als dat nog helemaal niet bekend is met een nieuwe trainer en een nieuw systeem? Voor hetzelfde geld had Bazoer zich wel in de basis gespeeld als hij perfect in het systeem van Bosz had gepast. Het is dus volkomen onlogisch om te zeggen 'je bent nu basisspeler maar volgend seizoen ben je 4de keuze'

08-12-2016 09:36

AjaxPassion +3899

Haha nu zeg je het hier toch precies zelf?
"Hoe kunnen ze hem dat vertellen als dat nog helemaal niet bekend is met een nieuwe trainer en een nieuw systeem?"
Ajax heeft Bazoer veel te kennen gegeven dat hij weg moest.

"Voor hetzelfde geld had Bazoer zich wel in de basis gespeeld als hij perfect in het systeem van Bosz had gepast."
Ik mag toch hopen dat je zoiets als TD, samen met het TH, de Technische staf en de Scouting na al die jaren van observeren toch wel van tevoren kan zeggen, als je weet in welk systeem je gaat spelen?

08-12-2016 17:09

AjaxPassion +3899

Ik weet niet hoe goed van Leer voetballend is, maar volgens mij is hij meer een lijnkeeper.

Voor de rest helemaal met je eens.

07-12-2016 14:56

Ferd +38581

Overmars probeert Bazoer al een jaar te slijten, bazoer wilde zelf niet vertrekken. Daar kan overmars niets aan doen

07-12-2016 17:04

AjaxPassion +3899

Bron a.u.b.

07-12-2016 18:56

Ferd +38581

Heeft diverse keren hier op de site gestaan dat Ajax akkoord was in de winterstop en ook van de zomer een poging heeft gedaan. Is bevestigd door z'n zaakwaarnemer

08-12-2016 06:00

AjaxPassion +3899

Dus als een andere club een belachelijk hoog bod doet, zie jij dat 'als hem proberen te slijten'? Terwijl Ajax hem eigenlijk absoluut niet kwijt wilde op dat moment?

Waarom heb je nog niet gereageerd op mijn reactie van wo 7 december 2016 om 18:54?

08-12-2016 11:28

Ferd +38581

Ajax was akkoord, Ajax wilde hem ook in de zomer verkopen en heeft actief met hem lopen te leuren! Dat is 'willen slijten'.

Ik gebruik de app, die heeft kuren en laat niet alle reacties zien nadat je zelf reageert. Ik zal die vraag/opmerking van jou daarom wel gemist hebben. Zal zo op de computer eens kijken.

08-12-2016 12:14

AjaxPassion +3899

Ik zie graag een Bron dan, dat Ajax 'actief met hem lopen te leuren', van de periode voor dat Ziyech kwam. Die heb ik tot dusver nog niet van je gekregen en aan jouw veronderstelling heb ik niks.

08-12-2016 17:05

Hwb +1478

Je hebt geen 2e keeper nodig die het niveau heeft om 1e keeper te zijn. Een goede en stabiele 2e keeper is genoeg. Concurrentiestrijd is (zeker bij keepers) niet altijd verstandig.

09-12-2016 09:12

Tinuz78 +0

Larsson in en Younes out.

07-12-2016 14:17

V12 +867

Ze beginnen al lekker door een keeper te willen halen. We hebben er alleen al 3. Komend Zomer halen we wel een keeper, Verder zou ik spelers halen op hun kwaliteiten. Statistieken en kwaliteiten komen lang altijd niet met elkaar overeen. Dus dit verhaaltje gaat mij te kort door de bocht.

07-12-2016 14:12

WestlandforAjax +0

Sinkgraven doet het uitstekend en met Dijks is er een prima alternatief. Sam Larson zou ik graag zien komen. Is lekker explosief, goed schot, goede steekpass en goed in de combinatie. Is zelfs beter dan youness en minder egoïstisch. Denk dat de prijs ook wel meevalt aangezien het contract nog maar 1,5 jaar doorloopt.

07-12-2016 14:05

DannyAdam +0

Heerenveen en een prijs die meevalt? Dat is tot nu toe nog nooit gebeurd, daarbij heeft Heerenveen volgens mij nog een eenzijdige optie om het contract met een jaar te verlengen.

Toch vind ik dat het geld dat je voor Bazoer gaat ontvangen direct weer in de selectie mag worden gestoken, in die zin zou je Larsson vervangen voor Bazoer en je houdt nog een paar miljoen over ook.

07-12-2016 14:37

Suarez16_ +9300

Wat heeft Ajax aan die keeper van roda? Prima keeper hoor, maar met Onana, Krul en Boer is een keeper niet echt broodnodig komende winter.

07-12-2016 14:05

Ferd +38581

Plus Ajax heeft iets van 5 jonge keepers onder contract, alleen als Boer zijn contract niet verlengd is een ervaren back-up noodzakelijk, anders helemaal niemand.

07-12-2016 18:07
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.