Mossou neemt het op voor Blind: 'Meester van de vertraagde versnelling'

door Timo Suur 68

Bron Algemeen Dagblad

Mossou neemt het op voor Blind: 'Meester van de vertraagde versnelling'

door Timo Suur 68

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Sjoerd Mossou vindt dat Daley Blind te weinig krediet krijgt voor zijn voetballende kwaliteiten. Volgens de columnist zien mensen voornamelijk de snelheid van de verdediger als zwakte, maar hierdoor wordt er niet meer gekeken naar de kwaliteiten van Blind aan de bal.

'Even eerlijk zijn nu. Hoe vaak heeft u Daley Blind als topvoetballer afgeschreven? Hoe vaak heeft u verzucht dat het écht niet meer kon?', begint Mossou zijn column in het Algemeen Dagblad. Hij concludeert dat er mensen weleens boos zijn dat Blind nog steeds een vaste kracht is in het Nederlands elftal of dat mensen begrijpen dat Ajax hem vorig jaar 'liefdeloos liet vertrekken'. 'Het goede nieuws is: u bent niet alleen. Statistisch onderzoek is hier lastig, maar ik durf hier wel te stellen dat de meerderheid van de Nederlandse voetballiefhebbers ooit hopeloos in de Blind-paradox is getrapt.'

Dit seizoen is Blind met Girona bezig aan een uitstekend seizoen en Mossou ziet voor Blind een belangrijke taak weggelegd in Spanje. 'De meester van de vertraagde versnelling. De man aan de knoppen van het spel van Girona, vermoedelijk de best voetballende ploeg van Europa op dit moment', schrijft de columnist, die ziet dat snelheid niet het belangrijkste is. 'Zie hier de Blind-paradox: deze voetballer oogt traag, maar is juist exact het tegenovergestelde van dat, domweg omdat hij sneller denkt dan een mens ooit kan lopen. Deze speler ziet de ruimtes simpelweg eerder dan u of ik: verdomd, de bal is er al onderweg naartoe.'

'Neem eens de moeite om negentig minuten lang aandachtig naar Blind te kijken'

Volgens Mossou is het verstandig om een keer een hele wedstrijd alleen maar te letten op het spel van Blind. 'Hier zie je wat er gebeurt als je de snelste denker de regie geeft, zelfs wanneer die speler al 380.000 keer is afgeschreven (en een hartprobleem heeft overwonnen bovendien)', zo schrijft Mossou. 'Als u daarna nog steeds vindt dat Daley Blind een overschatte speler is, die onterecht 104 interlands heeft gespeeld omdat hij het zoontje is van die en het vriendje van die, dan is er helaas maar één conclusie mogelijk: U heeft er geen verstand van.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ProperFootball +14699

Blind scoort dus gewoon weer, in de bekerwedstrijd tegen Elche moest hij invallen wegens een blessure en prompt maakt ie nog de openingstreffer ook.

Held.

07-01-2024 12:12

ElFlaco +3651

Daley prachtige speler ; helaas erg onderschat door velen. Mooie column van Sjoerd waarin hij het zeer terecht opneemt voor Blind.

07-01-2024 11:49

AjaxMiddelburg +2954

Ik ben groot fan van Daley. Schreuder en co hebben hem weggejaagd. Achteraf voor hem maar goed ook. In dit huidige Ajax zouden zijn beperkingen veel meer te zien zijn dan zijn grote kracht. Niemand in deze selectie zou hem kunnen helpen zijn grote kracht te etaleren. Dat hebben ze bij Girona echt heel goed gedaan. Top coach. Om te roepen dat Ajax hem nu mist is te kort door de bocht. Hij zou nu volledig verzuipen bij dit zooitje ongeregeld. Dan zou zijn carrière in mineur zijn geëindigd. Nu krijgt hij wederom de lof die hij verdient. Net als zijn huidige club overigens. Misschien gaan er op bestuurlijk niveau wat ogen open.

07-01-2024 10:37

profoff +8396

Ajax had een betere verva ger moeten halen, blind had er beter mee.om moeten gaan dat hij gewisseld werd als hij slecht speelde.

07-01-2024 01:54

korem +878

Inderdaad ongelofelijk dat deze jongen zo weinig krediet heeft. Voorbeeld prof en 104 voudig international ook, zou elke trainer het verkeerd zien ! Maarja hij is maar langzaam, dat klopt maar das te meer respect hoe hij dan zo’n cv heeft bereikt als hij dan nog eens snelheid had zou hij de allerbeste geweest zijn !

06-01-2024 22:20

linksbinnen +8202

Volledig eens met Mossou ditmaal. Ook ik had mijn twijfels vorig jaar en ik zag het kennelijk verkeerd. Wat Blind nog altijd laat zien is klasse...petje af.

06-01-2024 22:15

Age M +493

Blind is vele malen beter als Frenkie de Jong , 7 jaar ouder ( 33) regisseur van Girona en scorend
Girona staat bovenaan in Spaanse competitie .

06-01-2024 20:51

SevenToFive +122

Blind scoort weer vandaag voor Girona in de copa

06-01-2024 19:35

Juan62 +46417

Blind bewijst iedere week dat hij nog van grote waarde bij ons zou zijn geweest.
Zijn hier vaak genoemde slechte spel had met de tactiek te maken, en niets met Daley
Schreuder liet hem spartelen in grote ruimtes.
Jammer dat een grote groep dat niet zag en zich verbaal misdroeg naar Daley

Ik geniet van hem in Spanje en zou lekker nog één seizoen daar voetballen
misschien wel CL als ze zo doorgaan.

Nu is hij blijkbaar op weg om topscorer daar te worden;) (tweede goal gemaakt'

06-01-2024 19:06

Cohen67 +386

Ja en ik ren nu naar de koelkast en drink alle melk op! Zucht…

06-01-2024 17:22

Danielson +50580

Toen ie nog bij ons speelde kraakte hij hem elke week af..

06-01-2024 17:04

OntlastendeMiddenvelder +1987

Ironisch want Ajax is dit seizoen meester van de versnelde vertraging.

06-01-2024 15:45

Postmus +1185

En ik heb last van stevige diarree.. wat een onzin zeg.. Blind heeft te lang op belangrijke posities gespeeld ten faveure van beter presterende spelers, uiteindelijk waren de verdedigende en positionele fouten zo frequent dat ze er niet meer omheen konden. Heel leuk dat hij een “vertraagde” versnelling heeft maar als er tegenover staat dat je 1 à 2 tegendoelpunten per wedstrijd krijgt door simpele fouten van hem, dan is de keuze simpel

06-01-2024 15:01

Wendy.H +7051

Nee nu gaat het lekker postmus, was hij nog maar bij Ajax, hem kan je nu heel goed gebruiken

06-01-2024 20:16

Eurysaces +29544

U heeft er geen verstand van.

07-01-2024 03:16

Dusbaba +15425

Blind denkt sneller dan zijn schaduw

06-01-2024 14:55

pietvanvliet +4432

"Vertraagde versnelling".... We kunnen ook allemaal voor dat AD gaan schrijven he? Goeiemiddag...

Ik ben fan van Daley op 6. Moeten we alleen een coach hebben die begrijpt dat je er dus niet twee renpaarden achter moet zetten die constant weg zijn. Dan is ie inderdaad steeds te laat en schiet het niet op. De rol die je 'm moet geven is een rol waarin hij de boel moet overzien, niet een waarin hij een spits moet uitschakelen die de 100 meter loopt in tien seconden.

Zou zomaar kunnen dat Schip dat ook van plan is. Dan zie ik niet zo'n probleem om hem wéér te laten terugkeren.

"Daley Blind, wie kent 'm niet? Daley Blind, Daley Blind, de boemerangAjacied"

06-01-2024 14:52

Ferd +38589

Daley op 6 is heel vaak geprobeerd en het is net zo vaak mislukt.

08-01-2024 05:13

pietvanvliet +4432

Ik denk dat we er nog heel veel plezier van kunnen hebben als er een verdediger achter 'm staat die gewoon doet waar ie voor is: verdedigen.

Dat gelul met een LCV die op de rand van de vijandelijke 16 gaat staan. Dat kun je doen als je team goed genoeg is voor totaalvoetbal (dat is dit Ajax niet), of wanneer de een middenvelder voor je wil/kan opknappen (zie ik niet gebeuren, als ze het al kunnen). Nu is het gewoon gaan staan waar je hoort en daar blijven. LCV's/RCV's komen niet op. Daar zijn ze niet voor.

Dan zijn we in één keer van dat gezeik dat niemand een stationnetje over durft te slaan af, want Daley verdeelt het spel. Nadeel is wel dat iedere tegenstander meteen weet hoe je het team dan ontregelt: laat Blind lopen met een bal. Liefst veel en op snelheid.

Dat moet dan maar, want nu is het ook niks

08-01-2024 18:59

fluwelenlinker +11855

Blind op 6 en zijn trainer mag meekomen 😉

06-01-2024 14:38

DD +6421

Ik heb altijd intens genoten van de voetballer Blind bij Ajax. Dat pakt niemand mij meer af.

En Sjoerd heeft gelijk. Je hebt geen verstand van voetbal als je niet inziet hoe goed Blind is.

Aan de bal en positioneel de beste CV die we ooit hebben gehad. De Ligt heeft nooit meer zijn topniveau gehaald zonder Blind.....

06-01-2024 14:28

ShiekTakTiek +5995

Als Blind ook nog snel was dan speelde hij jarenlang voor een Barca, Real, City etc. En dan als belangrijke basisspeler.

Er is geen “verdediger” met een betere techniek/balbehandeling. Hij heeft zijn gebreken maar zijn sterke punten daarmee behoort hij tot de besten ter wereld.

06-01-2024 13:49

Aram +18132

De conclusie is dag alles begint met een goeie trainer. Dat geldt ook bij de huidige selectie. Spelers zien er zo goed uit als de trainer toestaat.

06-01-2024 13:30

ratje +3515

Heerlijke conclusie.

06-01-2024 13:12

EdwinvanderSar +4385

Ja, Blind wordt in sommige wedstrijden waar de ploeg slecht staat een paar keer voorbijgelopen. Dat beeld blijft hangen bij de mensen.

Maar veel vaker nog creëert Blind openingen en oplossingen op het veld die niemand anders ziet. Waardoor zijn ploeg dominanter is in balbezit en vaker scoort dan die van de tegenstander.

Dit maakt Blind een typische Ajax-speler, terwijl het Ajax-publiek hem afrekent op de paar dingen die hij niet kan. Tsja, als hij die had gekund, speelde hij nu bij Real Madrid.

De jongen is op elk niveau waar hij speelt vrijwel altijd basisspeler geweest en zo'n beetje een garantie voor prijzen. Maar blijf vooral zeuren over de keren dat hij voorbijgelopen wordt, zodat we nu kunnen genieten van parels als Wijndal en Martha.

06-01-2024 13:08

Flaco +19583

Blind was gewoon echt slecht in zijn laatste seizoen. Maakte veel fouten en werd er vaak uitgelopen. Hij heeft genoeg kansen gehad van Schreuder en op een gegeven moment was het slecht dat hij moest banken. En toen werd hij boos en heeft hij een vertrek geforceerd .

06-01-2024 13:06

EdwinvanderSar +4385

Hij moest niet banken omdat hij slechte speelde, maar omdat hij in de rust tegen Schreuder zei dat Schreuder zelf eens de tactiek moest verzinnen in plaats van de spelers om hun mening moest vragen. Sindsdien liet Schreuder hem rancuneus banken, tot het hem expres negeren bij zijn afscheid op De Toekomst aan toe.

06-01-2024 13:11

Eurysaces +29544

Hrt was erg opvallend hoe de goede cijfers van Blind (ten opzichte van de andere verdedigers) genegeerd werden met het bashen van Blind. En was Blind slecht, of was heel Ajax slecht? We hebben gezien hoe het gegaan is zonder Blind, plaats 18.

07-01-2024 03:20

Heldhaftig +11459

Blind is een goede voetballer maar het is wel een speler dat baat heeft bij een team met andere slimme/goede voetballers. Op het moment dat het voetballend begint te ……..: en er te veel vechtvoetbal gespeeld wordt dan valt hij helemaal weg. Spaanse competitie is perfect voor hem.

06-01-2024 12:35

Web +178830

Wat heeft die jongen een kritiek gehad op AS
En als ik dan zeg van hij is nog steeds van waarde is, kreeg ik termen als de Opa van Blind
Bizar hoe mensen spelers laten vallen

Ja hij is traag, en dan moet je compact gaan spelen, en hij geeft de bal wel aan de goede kleur, en kan ook nog een linie overslaan

Zet hem maar eens compact op 6 neer, en je hebt veel meer voetbal in het team

06-01-2024 12:24

Cosey2 +7088

Hij zou opbouwend en coachend van enorme waarde kunnen zijn.
Maar je kunt er niet tegenop als Šutalo de bal zomaar aan de tegenstander geeft bij veertig mtr vrij veld in z’n rug, je zou drie Daley Blind’s moeten hebben, die spelen de bal naar de goeie kleur.
Compact staan bij balverlies is een van de grote problemen, Taylor is ook nogal hardleers hierin.

06-01-2024 12:54

Jeugd +24906

Wat een slecht stukje is dit zeg🤣
Wat zijn die voetbaljournalisten toch ook luie honden.
Blind is gewoon erg goed in het vonden van de oplossing, de uitgestelde pass is daar een voorbeeld van. Neemt echter niet weg dat Blind enorm door de mand valt op snelheid en verdedigende kwaliteiten. Dat was het laatste jaar bij Ajax al zo. Dat is natuurlijk ook dat reden dat Engeland uiteindelijk geen eindstation geworden is.
Nu net doen alsof Blind de wederopstanding van Girona vertegenwoordigd doet geen recht aan de feiten.
Alleen al kijkend naar de laatste wedstrijd heeft mij weer bevestigd dat hij verdedigend echt niet meer kan. Diverse keren laat hij zich voorbij lopen als een zomeravond veteraan.
Wat betreft zijn afscheid bij Ajax verdiend hij natuurlijk beter maar ook hier geld dat er 2 partijen zijn die hebben geleid tot de handelswijze. De enorme lange tenen en het tere zieltje van Blind heeft daar ook niet bij geholpen.
Laten we hopen dat er nog een goed afscheid komt.
Die komt ook echt wel weer in een rol bij Ajax en wat mij betreft welkom. Hoop wel dat hij beseft dat hij totaal ongeschikt is als eindverantwoordelijke i.v.m. datzelfde tere zieltje en de lange tenen. Hoewel zijn verontwaardigde hoofd de journalistiek veel plezier zal opleveren denk ik verder dat Blind niet gelukkig gaat worden in zo'n rol
Lekker op de achtergrond iets met voetbal doen bij Ajax is mijn advies.

06-01-2024 11:51

DD +6421

Haha ongekend dit. Blind is een weergaloze voetballer. Iemand die iets kan wat andere niet kunnen. Bij Girona is hij de architect zoals hij dat ook bij ons was. Maargoed in een tactisch erbarmelijk elftal komt hij snelheid te kort ja... dat zouden Nesta, Baresi, Piqué, Ramos etc... ook hebben.

06-01-2024 14:35

Jeugd +24906

Jij hebt je duidelijk niet verdiept in het verhaal van Girona dit jaar. Blind met Ramos, Baresi en Nesta vergelijken tja....ook niet serieus te nemen.

06-01-2024 16:03

DD +6421

Ik vergelijk ze niet met elkaar, maar geef aan dat ook die gasten het moeilijk krijgen in een tactisch verkeerd opgesteld team. Daarnaast heb ik mij wel verdiept in Girona. En ja daar is Blind een een zeer belangrijk puzzelstuk in omdat hij op de juiste manier gebruikt wordt. Fantastisch dat hij gasten zoals jou de mond snoert.

06-01-2024 17:13

Louis.K +2130

Nu hij weg is bij Ajax is hij goed. Eerst afzeiken . Met zijn open deuren

06-01-2024 11:46

CruijffiaansNouriaans +4456

Die Moussou jongen, Pannekoek,
soms denk ik dat hij de ghostwriter van Rutte is, die Lult ook zo slap.
There’s no such thing als een vertraagde versnelling.

06-01-2024 11:26

alwaysinmyheart +1189

Prettig om weer eens een artikel te lezen waarin Daley recht wordt gedaan. Wat hebben wij van die man kunnen genieten. Succes verder Daley. Ik hoop je ooit terug te zien bij onze club in Amsterdam.!

06-01-2024 11:20

Pep01 +929

Beetje overtrokken dit, maar wel fijn dat Blind een keer de credits krijgt die hij verdient.

06-01-2024 10:56

Kryptonite +76987

Mooi stuk. Ten Hag wist Blind goed in zijn kracht te gebruiken en dan heb je een geweldige speler aan hem. Dat vergt echter wel positiewisselingen en rugdekkingen, zowel in aanvallend als defensief opzicht. Daartoe was Schreuder (en bijv. FdB bij Oranje) niet instaat en dan zie je dat hij verzuipt op het veld. Datzelfde geldt nu min of meer voor Sosa, die heeft specifieke voetballende kwaliteiten maar wordt verkeerd gebruikt. Zet hem in een 3-4-3 - waarbij Hato, Sutalo en Rensch in balbezit centraal spelen en Sosa hoger op het middenveld staat - en zie hem floreren.

06-01-2024 10:55

Nr.10 +111509

Precies, met een goede trainer had Blind nog altijd van enorme waarde kunnen zijn voor ons, zowel vorig seizoen als dit seizoen. Als je dat in La Liga kan, dan kan je het ook in de Eredivisie.

06-01-2024 11:14

Craain +4973

Niet in zijn kracht maar een puzzelstukje die moet kloppen, bij Ajax had hij Onana, Martinez, Frenkie de Jong en Alvarez de directe medespelers. Dan is het voor Blind stuk makkelijker.

06-01-2024 11:14

trodat4030 +97099

Een Willem Vissereske omschrijving, 'meester van de vertraagde versnelling'...

06-01-2024 10:45

Henk de Vries +11137

Mooi stuk!

06-01-2024 10:38

Adam24 +39202

Grappig dat de algehele tendens rond Blind aan het draaien is (en in mindere mate Tadic) nu er weer successen zijn. Volgens de kenners hier waren Blind en Tadic te oud, konden niet meer mee op dit niveau, te traag etc. (heel interessant omdat beide spelers nooit snel zijn geweest). Blind is aan de bal absolute wereldtop, maar Schreuder zag liever Bassey en Wijndal (of zelfs Rensch op linksback). Wat hebben we toch een heerlijke reeks topcoaches gehad de afgelopen twee jaar.

06-01-2024 10:11

DaNaRWaL +4353

Nederlanders zijn meester in het afschrijven van "te oude" spelers maar klagen altijd over gebrek aan ervaring in het elftal. Dit is het resultaat van een combinatie van een Mickey mouse competitie en het door willen laten stromen van zogenaamde talenten. Nederland zit vol met (eeuwig) talent en dat is misschien ook wel het enige voordeel van NL, we hebben altijd doorstroom maar zijn het opleidingscentrum van Europa. Onze clubs doen daarom sporadisch mee met de grote jongens en NL elftal doet vaak lekker mee op toernooien.

06-01-2024 11:56

Capocapo +12001

Veel supporters riepen ook dat Blind eruit moest. Ongelooflijk

06-01-2024 12:26

TheRiviera +5478

Met alle respect naar Blind toe maar dat Schreuder andere opties probeerde op links is meer dan logisch. Hij mag voetballend dan nog steeds top zijn maar op verdedigend vlak liet hij teveel gaten vallen. Ook in Spanje zijn ze nog verdeel over Blind.

Het probleem was dat Ajax destijds niemand had die de defensive zwaktes van Blind kon opvangen en als ik eerlijk ben stoorde ik mezelf aan het gebrek van zelfreflectie bij Blind. Als Berghuis kritisch op zichzelf kan zijn waarom zagen we dat nooit bij Blind toen hij op de bank belande?

Desondanks hebben zowel Blind als Tadic er zelf voor gekozen om te vertrekken ondanks dat niemand hun vertrek forceerde. Beide spelers waren niet te houd en konden nog makkelijk mee op dit niveau maar beide spelers hebben zwaktes en in het geval van Blind is er iemand nodig die deze zwaktes kan opvangen.

07-01-2024 22:45

FrancescosRavioli +15367

Op de manier hoe Schreuder speelde (extreem hoge backs) moest Blind ook nooit op linksback staan.

Hij had in het centrum moeten staan (4 of 6). Als hij linksback en rechts kan afspelen is hij aan de bal veel gevaarlijker en verdedigend minder kwetsbaar.

08-01-2024 11:44

LukaLitmanen +82164

Blind veroorzaakte twee tegengoals tegen Real Madrid toen.

06-01-2024 09:45

trodat4030 +97099

En dat zal hij altijd blijven doen, net als hij ook pakweg 12 gevaarlijke aanvallen opzet met splijtende passes die niemand voorziet of kan geven.. De keerzijde van de medaille.. Overigens dé reden dat ik hem nog steeds het liefst als 6 zie..

06-01-2024 10:40

Craain +4973

Vrijwel elke wedstrijden veroorzaakt hij fouten maar gelukkig meestal zonder tegendoelpunten. Daar anticiperen zijn medespelers wel goed op.

06-01-2024 11:16

burwatti +14349

Tja nu is het makkelijk om dit soort dingen te roepen.. dit had je moeten roepen toen Daley verguisd werd bij Ajax..

Daarbij heeft nooit iemand kritiek gehad op de voetbal kwaliteiten van Blind, maar op het feit dat hij zonder bal behoorlijk langzaam is.
Op de linksback positie kom je daar in het huidige voetbal niet mee weg.

06-01-2024 09:22

trodat4030 +97099

Met Martinez en Alvarez om zich heen ging dat anders helemaal prima, die losten dat keurig voor m op.. Of wordt dat al weggemoffeld onder 'ouderwets voetbal'?

06-01-2024 10:41

burwatti +14349

Tegen tegenstanders die ver terug zakken is dat ideaal maar als je ver op eigen helft speelt tegen sterkere tegenstanders is dat niet te doen met blind.

06-01-2024 11:57

Craain +4973

Klopt, vaak in de hoop dat zijn medespelers voor hem opneemt / overneemt.

06-01-2024 11:17

JanBiesbos +29235

Wisten wij allang, van gaal, guardiola , arsenal, BA, allemaal van achteruit opbouwen en door voetballen, linies overslaan. Waar blind komt wordt hij kampioen(en waar hij weggaat worden ze kampioen af!) met ajax, bayern en nu wellicht girona. Dat zou een fantastische prestatie zijn

06-01-2024 09:16

YugoVik +33301

Bij bayern speelde hij paar minuten, real Madrid gaat kampioen worden.. Bij manchester geen kampioen geworden.. Niet overdrijven aub... Alleen bij ajax is hij kampioen geworden..

06-01-2024 09:19

burwatti +14349

Tuurlijk is real de grote favoriet maar die winnen nou ook niet echt bepaald makkelijk hun wedstrijden.

Zou het toch wel leuk vinden als Girona kampioen word, gun het Daley van harte!

06-01-2024 09:26

YugoVik +33301

Girona speelt leuk voetbal, maar real zal de langste adem hebben op het einde..

06-01-2024 09:26

Oxxer +164716 moderator

Real begint vaak matig aan het seizoen, zijn nog niet in goede doen zodra daar de machine gaat draaien is het klaar, Girona zie ik nog instorten.

06-01-2024 09:37

YugoVik +33301

Het zijn feiten

06-01-2024 10:43

YugoVik +33301

Nee hoor, hij heeft genoeg gewonnen dus zo negatief is het niet

06-01-2024 10:45

Craain +4973

Kampioen bij Ajax in een goed draaiende elftal.

06-01-2024 11:18

JanBiesbos +29235

Toch kampioen geworden bij bsyern, manu heb ikniet genoemd en bayern wint dit jaar wellicht geen prijzen

06-01-2024 11:29

DEELM +11891

Blind doet 't fantastisch daar en z'n keuze om daarheen te gaan pakt super uit. Aan de bal is hij echt heel goed, maar afgelopen wedstrijd tegen Atletico zag je z'n zwakte ook weer goed. Z'n snelheid! Bij de 3-2 van Morata (die ook niet bepaald de snelste is) wordt hij er volledig uitgelopen en Morata heeft nog de bal aan de voet ook. Natuurlijk zou Blind een stap vooruit zijn tov Avila, Sosa en ASE, maar ik denk dat hij nog steeds een hoop kritiek zou krijgen. Al met al is het een goede keuze geweest om weg te gaan. Gaat de geschiedenisboeken in daar.

06-01-2024 09:13

YugoVik +33301

Stap vooruit geloof ik niet bij een ajax wat niet ingespeelt is en niet als een team opereert.. Dan zal hij grote problemen krijgen..

06-01-2024 09:26

YugoVik +33301

Ja makkelijk voetballen als je bij een een ingespeelt team als girona binnen komt.. Dan heb je wat aan blind..

06-01-2024 09:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.