'Misehouy heeft nu nog de kans om ontwikkeling en geduld boven geld en vergetelheid te verkiezen'

door Bart Veenstra 84

Bron Voetbal International

'Misehouy heeft nu nog de kans om ontwikkeling en geduld boven geld en vergetelheid te verkiezen'

door Bart Veenstra 84

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Freek Jansen - hoofdredacteur van Voetbal International - is van mening dat Gabriël Misehouy (Ajax) en Isaac Babadi (PSV) er goed aan zouden doen om hun contracten bij hun huidige clubs te verlengen. Op dit moment beschikken beide talenten over een aflopend contract en zodoende dreigen Ajax en PSV een veelbelovend talent te verliezen.

Jansen ziet dat Misehouy op de deur klopt bij Ajax en op lovende woorden kan rekenen. 'Maar een nieuw contract tekenen en geduldig verder groeien is vooralsnog te veel gevraagd', is de verslaggever kritisch op het talent. 'In de afgelopen weken werd de jeugdspeler van Ajax gelinkt aan Manchester City en Chelsea. Ongetwijfeld ligt er een grote zak geld in Engeland klaar, in ruil voor een rol als zestigste speler in de hiërarchie en toekomstig verhuurobject van die clubs', schrijft Jansen.

De journalist van Voetbal International sluit niet uit dat Babadi en Misehouy binnenkort vertrekken bij respectievelijk PSV en Ajax. Jansen heeft een vermoeden wat er dan gezegd gaat worden. 'De kans is aanzienlijk dat Babadi en Misehouy binnenkort laten vallen dat zij een plan missen bij hun clubs. Dergelijke drogredenen zijn vaak gekonkel voor de bühne. Bij topclubs is het plan sowieso vrij simpel: elke dag vol gas geven om te laten zien dat je geen jeugdspeler meer bent, maar klaar voor de stap naar het profvoetbal. Dan komen de speelminuten, het enige ware plan, vanzelf.'

Jorrel Hato als voorbeeld

'Bij Ajax en PSV, en zeker in de Eredivisie, geldt namelijk altijd de regel: goed genoeg is oud genoeg', weet de journalist, die enkele voorbeelden noemt. 'En als die woorden niet aankomen, dan zijn er om hen heen nog pakkende voorbeelden als Jorrel Hato of Ismael Saibari die laten zien hoe het kan gaan als je dagelijks je kwaliteiten laat zien. Babadi en Misehouy hebben nu nog de kans om ontwikkeling en geduld boven geld en vergetelheid te verkiezen. Maar de tijd dringt, want ook het geduld bij de clubs is niet oneindig.'

Poll: Wat doet Gabriël Misehouy?
0%
0%
Lees meer over:
Plaats reactie

korem +878

Zin hato is toch noodgedwongen daar terecht gekomen zoals Martha als back. Ik begrijp de jeigd soms wel, ze kunnen in het buitenland al veel geld pakken en hier blijven is financieel dan vele maken minder en ja eerlijk geld is ook gewoon belangrijk ! En als het perspectief dan ook nog eens ontbreekt snap ik het, kijk nu zo’n tahirovic en ook forbs tja die houden zo’n Mika godts aan de kant die verdient toch om te spelen want minder als forbs is die niet !

25-01-2024 19:48

JBxxx +543

Forbs lijkt verhuurd te worden dus pak je kans en teken bij in je eigen stad!!

24-01-2024 19:18

Mark10 +1073

Hoop dat hij geduld heeft ..
Groot talent. . Rustig brengen en regelmatig laten invallen.
En tip voor de leiding : haal ook Babadi ( ook bij het tekenen van Misahouy )

23-01-2024 19:13

MosesD +14637

Ik hoop vooral dat Fitz Jim nu eens echt de kans krijgt om als controleur naast Henderson te gaan spelen. Zit zoveel voetbal in die jongen. Volgens mij perfecte combi met motor Henderson. Dat overigens Banel en Martha minuten mogen maken, het is en blijft een raadsel.

23-01-2024 18:02

Toramanggg +7162

Fitz mag inderdaad ook meer minuten krijgen als invaller maar met van de boomen Vos Mannsverk en als Misehouy ook nog is verlengt zijn de plekken op het middenveld wel echt bezet

23-01-2024 19:52

MosesD +14637

Alleen Mannsverk is mogelijk een concurrent voor Fitz Jim. Vos een 8 en Misehouy een 10. Van de Boomen zou ik graag eens zien naast Hato in het centrum.

23-01-2024 22:46

ShiekTakTiek +5906

Van den Boomen die niet snel of sterk is of kan verdedigen, die Van den Boomen? Branco is te direct voor ons in zijn speelstijl. Wil het liefst altijd de beslissende pass geven en is geen speler die goed is voor je positiespel omdat hij niet de meters maakt om vrij te komen of anderen vrij te krijgen. Plus geen geduld in de opbouw.

Wel jammer want ondanks dat ik hem geen topper vind mis ik zijn kwaliteiten aan de bal wel, net toen hij begon te draaien raakte hij geblesseerd.

Alleen hij én Henderson op 1 middenveld is zelfmoord.

25-01-2024 01:11

DEELM +11891

Freek vertolkt hier voor de 100e keer het gevoel van heel voetbal beminnend Nederland. En voor de 100e keer klopt het. En voor de 100e keer zullen de snotapen niet luisteren en voor de 100e keer zullen ze falen en 12 clubs in 10 jaar verslijten. En voor de 100e zullen ze over een jaar of 6-8 in een interview roepen dat ze nog wel een keer in voor Ajax in de Arena willen spelen. En ik hoop dan dat Ajax voor de 100e keer nee zegt!

23-01-2024 17:47

JoeBlow +8156

Ik heb er voetbal-inhoudelijk niet zo heel veel verstand van. Maar als Misehouy nou echt zo goed is als iedereen roept, dan zou je toch wel een enorme debiel zijn als trainer om hem nooit te laten spelen?

Niet alles is een complot. Misschien is hij gewoon (nog) niet zo geweldig? Of misschien heeft hij (nog) onderdelen in zijn spel die echt onvoldoende zijn voor een plek in het eerste?

23-01-2024 17:08

JoeBlow +8156

Het maakt voor Misehouy uiteindelijk geen reet uit. Of hij vertrekt nu en wordt een succes in het buitenland en verdient een berg geld. Of hij vertrekt nu en speelt over een jaar of 6 bij PSV en dan bij Dortmund. Of hij blijft en gaat de Ajax weg. Maar ook daar zijn geen garanties tot succes.

Uiteindelijk zijn er meer wegen die naar veel geld en een prima voetbal carrière leiden. En uiteindelijk is ook Misehouy geen Messi, net zoals Gyliano van Velzen, Donyell Malen of Julian Rijkhoff dat eerder niet waren.

Ik hoop dat ieder talent rustig blijft zitten tot er een plekje in Ajax 1 voor hem is, maar dat is helaas gewoon niet meer de realiteit.

23-01-2024 16:53

80HD +1550

Er zou een regel moeten komen, is jouw contract minder dan 12/9/6 maanden (Vul zelf maar in) dan train je niet met de groep mee maar apart, totdat je weer een contract hebt liggen voor langere tijd.

23-01-2024 16:40

jo1974 +183

Lekker. Laten gaan ,zij beslissen niet wie speelt ,er komen nog zat kansen, en bewijs je dan maar ,maar ze worden gek gemaakt door het grote geld ,en worden dan vaste bankzitters

23-01-2024 16:31

C14 +22316

Hato is alleen komen te spelen omdat Wijndal en Bassey miskopen waren, Avila net zo, maar toen had Hato zich al bewezen. Dus puur uit toevalligheid en nood is Hato komen te spelen, en zo geldt dat voor alle talenten die de laatste 5 jaar erin zijn gekomen.

Dus nee, Ajax laat totaal niet zien echt open te staan voor talent, laat staan daar een doordacht plan mee te hebben.

Het is gewoon eeuwig laten verpieteren in Jong Ajax, totdat de zoveelste miskoop is gedaan, en dan wordt een talent vanuit het niets, zonder enige minuten in Ajax 1, erin geflikkerd, met enige tegenzin, want ze deden niet voor niets de zoveelste aankoop of aankopen op die positie.

Ga maar na, als alle of veel aankopen wél geslaagd waren, op de posities waar talenten erin kwamen, dan waren die talenten er niet in komen te staan, en had je jarenlang met geen tot max. 1 jeugdspeler gespeeld.

23-01-2024 16:29

linksbinnen +8074

Ik denk dat we de o19 missen. Spelers worden dan doorgeschoven naar Jong Ajax waar sommigen nog niet aan toe zijn of te lang in blijven hangen omdat ze niet klaar zijn voor 1. Uitzondering daargelaten natuurlijk. Dan is het vaak na 1 jaar Jong " ik krijg geen kans tegenwoordig ".

23-01-2024 18:21

ShiekTakTiek +5906

Hato is uitzonderlijk goed, die had Bassey, Avila en Wijndal in een betere vorm er ook uit gespeeld. Dit zijn de talenten die eens in de 10/15 jaar doorkomen.

25-01-2024 01:13

Spuit11 +1281

Over 6 jaar lezen we weer zo'n praatje ala fosuh mensah doet. "O ik wil zo graag nog eens bij Ajax voetballen...."

23-01-2024 15:36

Godenzoon24 +15266

Grotendeels eens met Freek. Echter ook wel bedroevend dat Misehouy zijn debuut nog niet gemaakt heeft en Banel steeds minuten krijgt. Of Martha. Ja andere posities, maar Misehouy kan ook wel hangend op rechts hoor Of op 10 en Berghuis daar laten staan. Banel kan er geen reet van.

Dat gezegd hebbende kan het ook gewoon zo zijn dat Misehouy allang zijn zinnen gezet heeft op de zak met geld en bij voorbaat al niet wilde tekenen!

23-01-2024 12:23

Babangida83 +23819

Dat vind ik ook. Er waren kansen genoeg om Misehouy even wat minuutjes te geven. Maar daar lijken ze dan bewust niet voor te kiezen. Die aanpak werkt eerder averechts voor mijn gevoel.

23-01-2024 12:59

Eurysaces +29499

Hoe werkt dat averechts? Hij weigert al een half jaar te tekenen. Hij kan bij Ajax goed wennen hoe dat bij zijn volgende club zal zijn, verschil is dat hij daar een grotere zak geld zal krijgen voor zijn tribune plekje.

Geld boven speelminuten, dat zijn niet de spelers waar we mee verder moeten. Hopelijk kiest hij alsnog voor zijn ontwikkeling, maar ik vrees dat deze jongen alleen maar graaiers om zich heen heeft verzameld, niemand om hem heen is blijkbaar met zijn voetbalcarrière bezig. Doodzonde.

23-01-2024 16:35

Capocapo +12001

Meer dan terecht. Hij wil niet bijtekenen, dus waarom minuten gunnen?

23-01-2024 13:54

Godenzoon24 +15266

Ja daarom zeg ik ook. Als al duidelijk was dat hij weg wilde geen minuten geven. Maar dan ook niet in de selectie. Als dat niet het geval was heeft hij natuurlijk veel meer recht op minuten dan Banel. Als hij dan ziet dat Nanel kansen krijgt en hij niet zou dat ook een reden kunnen zijn van niet bijtekenen ipv geld. Dat zal de keus van zijn nieuwe club uitwijzen!

23-01-2024 14:07

Babangida83 +23819

Ik denk dat we er ook niet te hard aan moeten tillen. Wat je ook benodigd hebt om de top te halen is mentaliteit. Als die jongens dat niet hebben, kun je ze beter nu af laten vloeien dan proberen ze te verlengen in mijn optiek.

23-01-2024 11:39

Dolblij +44838

Applaus. Spijker op zijn kop.

23-01-2024 11:37

3sterren +20205

Het is niet eens zozeer de schuld van de jeugdige talentjes. Zaakwaarnemers en inhalige ouders zijn steeds vroeger in de weer om de jonkies los te weken van hun vertrouwde nest.
De totale gekte van het grote geld en de desastreuze gevolgen voor de ieniemienie portemonneetjes van clubs als Ajax.

Oh was ik maar zo’n jong en talentvol spelertje van De Toekomst ; ) …

23-01-2024 13:10

Dolblij +44838

Zeker, heb het in de eigen kennissenkring gezien, op kleinere schaal. Vriendje van mijn jongste. Kon goed ballen. Drong door tot derde Bundesliga. En zelfs op dat niveau kon hij zich na een paar jaar een mooie A6 veroorloven en kocht ook nog even de hypotheek van het appartement van zijn ouders af, die destijds met niets uit Kosovo zijn gevlucht. En dan gaat het op het niveau van Misehoey over duidelijk grotere bedragen. Die lokroep is net zo duivels als het gezang van de Sirenen.

23-01-2024 13:29

AFCA1996L +15797

Als de deadline allang verstreken is zet je die jongen toch gewoon uit Jong Ajax? Ik begrijp nu steeds meer waarom hij geen invalminuten krijgt bij Ajax 1, want waarom zou je zo'n jochie belonen als we allang weten dat hij niet gaat verlengen. Dit is Gravenberch uit het handboekje

23-01-2024 11:19

twynestar +28201

"De kans is aanzienlijk dat Babadi en Misehouy binnenkort laten vallen dat zij een plan missen bij hun clubs. Dergelijke drogredenen zijn vaak gekonkel voor de bühne. Bij topclubs is het plan sowieso vrij simpel: elke dag vol gas geven om te laten zien dat je geen jeugdspeler meer bent, maar klaar voor de stap naar het profvoetbal. Dan komen de speelminuten, het enige ware plan, vanzelf.'"

Kunnen we hier een paar honderd posters van laten drukken en deze overal rond de toekomst en Arena ophangen? Niet alleen op de toekomst, ook in de Arena zodat supporters niet meer in dit gekonkel trappen. Want die geven ook maar wat graag Ajax van alles de schuld terwijl het een spel van de zaakwaarnemers is.

23-01-2024 11:15

vandenhaas4 +15033

Een plan is een codewoord voor geld. Niemand trapt daar toch meer in?

23-01-2024 14:27

twynestar +28201

Je leest genoeg mensen die Ajax blijven verwijten dat ze zitten te slapen met het verlengen van al die jeugdtalenten lang vastleggen. Terwijl hun zaakwaarnemers nooit haast hebben, wat ik ook snap. Die mensen zie ik ook wel erin trappen dat er geen goed plan voor hem klaarlag.

23-01-2024 15:08

HertogH +15836

'Ongetwijfeld ligt er een grote zak geld in Engeland klaar, in ruil voor een rol als zestigste speler in de hiërarchie en toekomstig verhuurobject van die clubs',

Precies dit! Wees verstandig, verleng je contract, en dwing je kansen af bij Ajax.

23-01-2024 11:04

DeMeervanweleer +7562

Het is waarschijnlijk de keus tussen rijk, waarschijnlijk- maar niet zeker- schathemelrijk, of in een keer schathemelrijk. Daarbij komt deze jongen uit een migrantenfamilie waar kansen als deze gewoon minder vaak voorkomen en men daar ook de druk van de zorg voor een hele familie voelt. Het is voor de voetballiefhebber jammer, maar niet iedere speler droomt van cups en kampioenschappen.

23-01-2024 10:59

401Middenweg401 +5977

Dat geeft helemaal niks, maar zeg dan gewoon dat je geld wilt zien. Niemand die die jongen het kwalijk neemt. Alleen dat gezeik over "een plan", daar kan je dan direct mee ophouden. Voor iedereen fijner.

23-01-2024 12:52

XRaY +18970

Een wijs man zei ooit eens: 'If you want a guarantee, buy a toaster'.

23-01-2024 10:56

Eurysaces +29499

Zou die jongen er gewoon een half jaar naast zetten. Houd Ajax al een half jaar aan het lijntje om te kunnen blijven genieten van de opleiding.

Ajax is ontzettend naïef dat ze mee gaan in verhalen van de zaakwaarnemer over het willen blijven bij Ajax. Elk talent dat wilt blijven bij Ajax, zet zijn handtekening.

Misehoy is een kleine rat, die moet je pas weer op het veld laten als hij het tegendeel bewijst en zijn handtekening zet. Ze lachen zich suf om dat domme Ajax..

23-01-2024 10:47

twynestar +28201

Nou wat zal hij genieten van de jeugdopleiding op dit moment. Jeugdopleiding is jeugdscouting, verder maakt Ajax die jongens amper beter dan iedere andere BVO zou doen. Niet kinderachtig doen, opstellen indien nodig.

23-01-2024 11:17

Eurysaces +29499

Ohja, zou die jongen Hato niet zien spelen? Niet kinderachtig doen, gewoon op de tribune zonder handtekening.

23-01-2024 15:05

Babangida83 +23819

Precies dit. Op een bepaald moment, moet je een grens trekken en voor andere jongens gaan kiezen.

23-01-2024 11:37

Nr.10 +110907

Het is heel simpel, Ajax hoeft geen marketing verhaal te houden hier, je ziet jaarlijks hele jonge spelers in het eerste doorbreken, en je ziet jaarlijks jonge spelers vanaf Ajax naar de topcompetities vertrekken. Dus ja, dat is het verhaal, dat is het plan, dat is het traject. Het is voor iedereen heel duidelijk.
Als je het dan alsnog niet wil, dan houdt het op, en ga je lekker naar City. Ajax mag zich wat mij betreft wel iets harder opstellen daarin. Als je laatste contractjaar in gaat, dan is het verlengen of schluss. Er is al een ongelijke relatie opgebouwd waarin Ajax jarenlang veel heeft geïnvesteerd in zo'n jongen, en hij Ajax nog helemaal niets heeft opgeleverd.

23-01-2024 10:43

AFCACruijff14 +160831

Helemaal eens met Freek. Wat een domme figuren. Teken bij en investeer in jezelf, anders zijn ze al heel snel de volgende mislukte generatie die via de jeugdopleiding van Chelsea over 3 jaar voor Zwolle of RKC spelen.

Eigenlijk moet Ajax die Misehouy lekker op nonactief zetten en er geen minuut meer aan verspillen.

23-01-2024 10:32

Okocha078 +13648

Ik denk eerlijk gezegd dat Babadi een groter talent is als Misehouy.
Qua mentaliteit lijken ze wel op elkaar helaas.

23-01-2024 10:30

GNBL +89836 moderator

Laten gaan en het contract dat je had klaarliggen aanbieden aan Babadi. Gaat die ook niet akkoord dan pech. Ajax moet zich nooit laten gijzelen door dit soort talenten die nog niks hebben bewezen. Als ze ondertussen nog niet doorhebben dat Ajax de perfecte plek is om je te ontwikkelen dan houd het op.

23-01-2024 10:29

hoolimike +2453

Waardeloze mentaliteit. Lekker laten gaan.

23-01-2024 10:22

Francisco81 +4280

Helemaal eens met wat hij hier zegt. Hato sowieso perfecte voorbeeld. Als dit soort jongens het geduld niet hebben en het zogenaamde plan missen(wat idd altijd de vaste ingefluisterde reden is) dan mooi wegwezen. Heb nog nooit een talent gemist die te vroeg is weg gegaan, om de simpele reden dat dat soort jongens niet onmisbaar zijn. Tuurlijk is het jammer als er een groot talent gaat, maar ze hebben 9 van de 10 keer zich zelf er mee ipv Ajax, want de volgende dient zich dan al weer aan.

23-01-2024 10:21

Jorehn +804

Brobbey hebben we teruggekocht, en als ze nu bezig zijn met Rijkhof is dat al nummer 2. Het is echt wel zonde als dat soort gasten vertrekken, maar helaas hoort het wel bij het voetbal.

23-01-2024 10:33

Francisco81 +4280

Brobbey was ik denk ik als 1 van de weinige hier voorstander van om terug te halen. Tuurlijk veel geld voor eigen opgeleide speler. maar Brobbey had al wel laten zien een aanwinst te kunnen zijn en weinig aanpassing nodig. In het laaste jaar onder Ten Hag en tevens het laatste kampioensjaar, heeft brobbey een aantal belangrijke goals gemaakt toen we hem huurden van Leipzig. En daar voor toen hij nog bij ons onder contract stond ook. Toen waren er zelfs veel geluiden dat Brobbey beter in de spits kon dan Haller. Dus ondanks dat het veel geld blijft wou ik hem wel graag terug. En als hij deze vorm doorzet dan levert hij ook weer meer dan genoeg op. Rijkhof moet ik nog maar zien of die het aan kan in het eerste. Maar het zal vast geen superhoog bedrag worden, dus die gok kun je misschien nemen.

23-01-2024 10:55

Jorehn +804

Ik ben inderdaad ook altijd blij geweest met Brobbey. Het nuanceert voor mij alleen wel het beeld "geldzoekers moet je niet terughalen"

23-01-2024 10:56

Godenzoon24 +15266

Al zou Brobbey nog zo goed worden. Nooit terug moeten halen. Uit principe al niet! Maar Brian geeft itt vele andere iig zijn fout toe. Kijken in de zomer of hij het ook echt meent!

23-01-2024 12:29

vandenhaas4 +15033

Misehouy is niet eens het grootste talent op zijn positie in zijn leeftijdscategorie. Hlynsson krijgt al de voorkeur. Laten we er niet moeilijk over doen. Tot ziens en veel succes.

23-01-2024 10:20

BakkalBijter +11624

Hlynsson is verder, maar het grootste talent weet ik niet. Lastig te vergelijken aangezien het 2 totaal verschillende types zijn

23-01-2024 10:27

036AFCA97 +146646

Tahirovic speelt ook op de plek van Vos. Is Tahirovic dan ook een groter talent?

23-01-2024 10:28

Nr.10 +110907

'in zijn leeftijdscategorie'.
Tahirovic is 2 jaar ouder dan Vos.

23-01-2024 10:45

PaulusH +2952

Gat tussen Tahirovic en Vos is zo'n 200 dagen groter dan tussen Hlynsson en Misehouy. Tussen tienertalenten is een gat van 18 maanden (Hlynsson - Misehouy) vrij groot, zou dat niet direct zelfde leeftijdscategorie schalen. De keeper van Ajax o17 (vd Velde) zit qua leeftijd dichter bij Misehouy dan Misehouy bij Hlynsson zit om even in perspectief te plaatsen.

23-01-2024 11:26

vandenhaas4 +15033

Buiten leeftijd: Tahirovic speelt ook omdat Vos geblesseerd was. Daarvoor kreeg Vos de voorkeur.

23-01-2024 12:39

Jorehn +804

Ik zou ze eigenlijk graag naast elkaar zien. Gewoon weer 433 met de punt naar achteren. Dan heb je 1 lopende middenvelder en 1 creatieve spelmaker. Ik denk dalleen dat het daar nog veel te vroeg voor is.

23-01-2024 10:34

Bram +2041

Ik vind hem niet zo'n bijzondere spelers. Er zijn betere spelers vroeg weggegaan en daar heb je ook niks meer van gehoord. Als hij nu weggaat voetbalt hij met zijn 26ste bij Dordrecht of nac. Als dat jochie verstandig is tekent hij bij en gaat hij voor zijn kansen

23-01-2024 10:18

GAjax31 +15997

Ik vind dit altijd een beetje flauw. Laat het duidelijk zijn dat ik hoop dat Misehouy blijft, maar Ajax is echt niet de enige club waar talenten zich kunnen ontwikkelen. Ajax haalt zelf ook zo vaak talenten uit het buitenland waar je niets meer van hoort. Daarnaast zijn er ook genoeg voorbeelden van spelers die weggingen uit de jeugd van Ajax die gewoon een mooie carrière hebben en niet bij Dordrecht of Nac terecht zijn gekomen.

Ik denk ook dat het verstandig is om bij te tekenen, maar dat beeld dat als je dat niet doet je carrière meteen over is vind ik vermoeiend. Ajax is een goede club voor talenten om zich te ontwikkelen, maar echt niet de enige plek waar dit kan.

23-01-2024 10:24

PaulusH +2952

Ik zou zeggen, noem de betere talenten die met 16/18 weg zijn gegaan. Er is een reden dat Ajax voor hem eigen salarisschalen brak om hem te behouden en dat FC Barcelona, RB Leipzig, Borussia Dortmund, Bayern München, Chelsea en Manchester City hoopte hem met 16 op te pikken.

Spelers die vertrokken zijn met meer talent zijn sowieso al op op één hand te tellen (en dan hou je nog hoop vingers over op die hand naar mijn mening) en die zijn lang niet allemaal slecht terecht gekomen. Fosu-Mensah, Malen, Redan en Rijkhoff komen allemaal in de buurt (maar één ervan zou ik boven Misehouy schalen persoonlijk) en die zijn muv Redan niet heel slecht terecht gekomen.

23-01-2024 11:02

Danielson +50149

Misehouy moet je niet eens willen houden.
Graag of niet en anders moven!
Over het paard getilde verwende jeugdspelertjes die nog niets hebben bereikt maar wel de dollartekens in de ogen hebben, 'gestimuleerd' door familie en foute zaakwaarnemers.
De enige uitzondering wil ik maken voor Brobbey. Die wilde destijds wel bij Ajax blijven maar kon niet tegen meestermanipulator Rioolrat op. Dat was eigenlijk gewoon zielig. Gelukkig is dat nog goed gekomen..

23-01-2024 10:14

davy14 +1690

Misehouy is vanaf de jeugd al een toptalent geweest, maar was vorig jaar bij Jong Ajax nog niet constant en beslissend genoeg om al zijn debuut te mogen maken voor Ajax 1. Dit jaar lijkt het jaar dat die zijn belofte als toptalent kan inlossen, maar hij heeft pas tien wedstrijden bij Jong erop zitten en hij is al meteen beledigd over dat die zijn debuut nog niet heeft gemaakt. Daarbij gezegd hebbende dat hij het eerste halfjaar ook geblesseerd is geraakt en een aantal wedstrijden heeft gemist; was dat niet gebeurd dan had die misschien zijn debuut toch al wel gemaakt.

Deze jongen moet eens kijken naar hoe Frenkie, Donny, Nous, etc in Ajax 1 kwamen. Bij hen duurde het ook een tijdje en kijk waar ze nu staan… ik vind het ook jammer dat een jongen als Banel moet invallen, maar daar zal Schip zijn reden voor hebben. Als deze jongen bijtekent gaat die echt 100% z’n debuut nog maken. Normaal gesproken zouden zulke jongens in het bekertoernooi in de basis worden gegooid, echter in een goed lopend elftal… we weten allemaal hoe het dit jaar is, maar desalniettemin juist een kans om je in de basis te knokken zoals onze kleine IJslander en als zelfs Martha wat wedstrijden heeft kunnen spelen.

23-01-2024 10:09

Jorehn +804

Dit rijtje dat je noemt is misschien niet echt het beste voorbeeld. De Jong is de enige die onbetwist basisspeler is bij een topclub (en dat was echt wel een jeugdproduct van Willem II). Van de Beek heeft met United echt wel een verkeerde keuze gemaakt en Nous is een drama wat ons overkomen is, maar ook hij voetbalt nooit meer.

23-01-2024 10:37

PaulusH +2952

Nous = Mazraoui. Niet Nouri.

23-01-2024 10:41

Jorehn +804

Sorry ik keek even scheel. Nous is inderdaad een prima voorbeeld, al was het ook bij hem wel een dubbeltje op de kant. Ik weet nog prima dat Dest 'm uit de basis speelde, en ook toen hij weer fit werd, er niet meteen een basisplaats meer in zat.

23-01-2024 10:44

Capocapo +12001

Maar deze jongens hebben allemaal een mooie periode bij Ajax gehad en zijn financieel helemaal binnen

23-01-2024 10:47

Jorehn +804

Klopt maar daar tegenover staan bijvoorbeeld ook de verhalen van Lukoki, Ebecilio Muric, Hose, Bousbiba, ...

23-01-2024 10:51

AFCA-pride +17320

Bousbiba? Bouy bedoel je wellicht?

23-01-2024 15:48

Jorehn +804

Ehm nee, Bouy vertrok uit de jeugdopleiding. Ik heb het over Daoud Bousbiba. Die kwam nadat ie weggestuurd werd uit de jeugd, nogmaals terug, haalde de selectie van Jong Ajax. Mede door wat blessures is z'n contract toen ontbonden en heeft ie vervolgens nog een tijdje in allerlei buitenlandse competities doorgebracht.

Deze jongen had echt wel de wil en het geduld om bij Ajax te slagen, maar werd er niet voor beloond.

23-01-2024 16:33

GAjax31 +15997

Natuurlijk is goed genoeg oud genoeg, maar ik denk dat bijv. Hato en de Ligt uitzonderlijk goed waren voor hun leeftijd. Daardoor ontstaat wellicht het beeld dat wanneer je de hele tijd een groot talent genoemd wordt het normaal is dat je op je 18e al in Ajax 1 moet spelen, terwijl op die leeftijd je ontwikkelen in Jong Ajax ook geen straf is. Als ik mij niet vergis speelde een speler als Frenkie de Jong op die leeftijd ook nog gewoon in Jong Ajax en die heeft zich toch aardig ontwikkeld.

23-01-2024 10:09

ajax4ever001 +18363

Wat mij betreft snel die Misehouy lozen, niemand is groter dan de club. Als je je niet verder wilt ontwikkelen dan ga maar weg voor het grote geld waar het die jonge gasten vaak al snel om draait om later vervolgens spijt van het besluit te krijgen maar dan is hun carriére al verkloot

23-01-2024 10:07

RadheAjax2021 +17846

Ik had wel verwacht dat Misehouy de kans zou krijgen om minuten te kunnen maken. Maar dit gebeurd vooralsnog niet.

23-01-2024 10:07

ajax4ever001 +18363

Geduld alleen dat hebben er veel niet

23-01-2024 10:17

Eurysaces +29499

Ben ik heel blij om. Het is zo klaar als een klontje dat deze jongen niet gaat verlengen.

23-01-2024 10:52

noppenkoning +41103

Hopelijk dat zijn teamgenoot Brobbey en zijn oud ploeggenoot Rijkhoff hem even een goed advies geven, hoe het is om naar het buitenland te gaan. Ik zou blijven, lekker in je eigen omgeving met vrienden en familie en Ajax geeft talenten altijd de kans. Plus je kan ook bij Ajax lekker verdienen.

23-01-2024 10:02

vandenhaas4 +15033

Die zullen hem aanraden te gaan. Brobbey had bijvoorbeeld nooit tot de topverdieners gehoord als hij niet naar Leipzig was gegaan

23-01-2024 10:17

PaulusH +2952

En met zijn aankoopsom zit er ook nog extra financiële aanmoediging achter om hem minuten te geven, signaal is ook heel anders. Werd een serieuze aankoop op zijn positie gedaan toen hij door leek te gaan breken in de vorm van Haller, dan weet je dat je niet eerste keuze bent. Nu werd er een serieuze aankoop gedaan door hem te halen en was duidelijk dat hij de nieuwe eerste spits moest gaan worden, dat is groot verschil.

23-01-2024 10:39

Scherpschutter +1848

Brobbey kwijnde weg in Duitsland en kwam na een half jaar met hangende pootjes terug. Had bovendien al aardig wat beslissende doelpunten gemaakt in Ajax 1 voordat hij vertrok in tegenstelling tot Misehouy die nog geen minuut heeft gemaakt en Rijkhoff die absoluut geen miljoenen zal krijgen bij terugkeer.

Hoe groot is het bord voor de kop van deze jongen als hij denkt dat hij kans heeft op speelminuten bij de koploper van Engeland of Spanje? Ajax wil je ook wel uitlenen aan een obscuur Belgisch clubje of aan Notts County als je daarop kickt, Gabriel. Maar als je wilt spelen op een serieus niveau, kun je beter in Amsterdam blijven.

23-01-2024 10:43

PaulusH +2952

"dan zijn er om hen heen nog pakkende voorbeelden als Jorrel Hato of Ismael Saibari die laten zien hoe het kan gaan als je dagelijks je kwaliteiten laat zien"

Saibari is hier wel een bijzondere keuze om zijn punt te maken aangezien hij 4,5 jaar ouder is dan Misehouy en op leeftijd van Misehouy al Beerschot en Anderlecht had versleten en op punt stond om Genk voor PSV in te ruilen.

Sowieso moet Ajax eens gaan kijken waarom jongens die van kleins af aan op de Toekomst rondlopen met 16 of 18 zo lastig aan zich te binden zijn. Even greep uit wat namen die besloten te vertrekken (of met heel veel moeite verlengen) met 16/18 nadat ze vanaf 10 jaar of jonger rond lipen op de Toekomst al; Dilrosun, Fosu-Mensah, Malen, Kluivert Jr, Familia-Castillo, Redan, Hoever, Brobbey, Gravenberch, Bonnah, Hoogewerf, Aning, Rijkhoff, Steur, Misehouy, Vos (dit is van alle namen nog meest gebaseerd op de geluiden rond verlengen, hij verlengde wel met 18 langdurig namelijk) en nu moet je realistisch gezien gaan vrezen voor Steur, Acheampong, Nash, etc uit 2008 die allemaal al 16 zijn of bijna 16 zijn die nog zonder contract spelen.

Dat soort spelers die vanaf jaar of 7/8/9/10 bij de club spelen zouden juist je #ForTheFuture kracht bij moeten zetten.

23-01-2024 10:00

Jorehn +804

Ze zijn zo lastig te binden tussen 16 en 18 omdat ze dan voor het eerst echt goede contracten kunnen tekenen. Bijvoorbeeld Misehouy komt uit een gezin dat met 8 kinderen in een huisje in Noord woonde. Dan zul je het als migrantengezin niet heel erg breed hebben.

Als er dan iemand aankomt die je een verdubbeling van je salaris voorspiegelt, kan dat best aanlokkelijk klinken. We hebben ook met jongens die wel geduld hadden echt wel gezien dat niet iedere jeugdspeler van Ajax een topper wordt en miljoenen gaat binnenharken. Als je dan als 18-jarige de afweging moet maken tussen snel geld of een hoop op langzamere groei, is dat best een lastige keuze

23-01-2024 10:43

PaulusH +2952

Dat is een afweging die zeker mee doet spelen zoals in verleden bij Fosu-Mensah waar verhalen rond gingen dat stroom daar uit viel, talent van 16 uit buitenland wel contracten kreeg maar Ajax talent tot 17 moest wachten tot eerste jeugdcontract omdat dat in lijn was met plan Cruijff. Echter heeft Misehouy het grootste jeugdcontract dat ooit was vergeven door Ajax tot op dat punt getekend toen hij 16 werd volgens de verhalen (Ajax brak de standaard salarisschalen), waarmee hij FC Barcelona, RB Leipzig, Borussia Dortmund, Bayern München, Chelsea en Manchester City oa af deed wijzen.

Geld als drijfveer is niet eens een slecht iets omdat zoals je al zegt er ook genoeg jongens zijn die niet luxe hebben gegarandeerd geld te laten lopen om de gok te nemen op meer geld in de toekomst.

23-01-2024 10:53

lexy88 +8816

Ik vind het zelf wel jammer dat Misehouy niet was ingevallen afgelopen zaterdag. Dat zie ik niet los van dat de penalty gemist werd, het lang duurde tot het 4-1 was en van 't Schip zeker was van de winst. Toen waren de wissels al op. Kennelijk dacht hij dat Banel meer waarde had dan Misehouy.

Maar als het ook maar enigszins kan moet je die jongen wel een keer zijn debuut laten maken. Je mag van Misehouy verwachten dat hij goed presteert in Jong Ajax maar dit seizoen (13 wedstrijden, 7 goals 3 assists) gaat het ook nog niet onaardig. Maar Misehouy mag ook wel verwachten dat wanneer Ajax hem zo graag wilt houden, ze ook laten zien dat hij met 18,5 jaar een speler is in wie ze het zien zitten en hem zijn debuut gunnen.

23-01-2024 09:50

AFCACruijff14 +160831

Ehm nee. Niet tekenen is geen minuut spelen in Ajax 1. Wat een rare volgorde wil jij hanteren.

23-01-2024 10:34

lexy88 +8816

Zou je dat ook zeggen als Hato niet bijtekent?

23-01-2024 15:47

Voetbalfan2002 +5528

Twijfel er zwaar aan of Misehouy wel de mentaliteit heeft voor het topvoetbal, hij vind dat hij al lang en breed de kans verdiend boven Hlynsonn die een seizoen lang de dragende kracht van jong was.

Daarnaast heb ik zelden zo'n luie jeugdspeler gezien die zo weinig doet op het moment dat hij niet de bal heeft! Hij moet toch echt gaan begrijpen dat dit op top niveau niet genoeg is en dat hij moet werken voor zijn kans!!

Zijn talent staat buiten kijf want hij kan geweldig voetballen!

23-01-2024 09:50

AFCA22 +2439

Ik denk dat Misehouy niet meer gaat bij tekenen. Anders was dit al wel gebeurd afgelopen dagen/weken. Volgens mij stond er deze week nog een gesprek gepland dus het zal wel snel duidelijk worden.

Hopelijk halen ze dan in ieder geval Babadi op bij PSV.

23-01-2024 09:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.