Maaskant over Heitinga als assistent: 'Dan geef je onmiddellijk rommel binnen je club'

door Cristian de Jong 107

Bron ESPN

Maaskant over Heitinga als assistent: 'Dan geef je onmiddellijk rommel binnen je club'

door Cristian de Jong 107

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Robert Maaskant vindt het niet gek dat John Heitinga volgend seizoen geen hoofdtrainer van Ajax zal zijn. De oefenmeester zegt bij Goedemorgen Eredivisie van ESPN dat het voor 'rommel binnen je club' kan zorgen als hij vervolgens door zal gaan als assistent-trainer.

'Ik vind het volkomen logisch dat als je niet kiest voor Heitinga als hoofdtrainer, je hem niet laat blijven als assistent', begint Maaskant zijn verhaal. 'Dan geef je onmiddellijk rommel binnen je club. Heitinga is een ongelofelijke sympathieke gast, met veel voetbalverstand en ervaring als speler. Laat hem ontwikkelen.'

Maaskant had het een goed idee gevonden als Heitinga weer terug zal keren als hoofdtrainer van het belofteteam van Ajax. 'Dat zou wel een optie geweest kunnen zijn, dat hij daar weer eindverantwoordelijke wordt. Dat loopt nu anders. Een mooie rol binnen Ajax. Ik denk dat dat prima kan, maar dat hoeft niet per se binnen het eerste elftal.'

El Ahmadi over keuze Mislintat

Karim El Ahmadi zou het verstandig vinden als Heitinga eerst ergens aan bak gaat als assistent, al snapt de voormalig voetballer ook dat Sven Mislintat niet kiest voor Heitinga als assistent. 'Ik vind sowieso dat zulke jongens eerst assistent-trainer moeten worden ergens, om het vak beter te leren kennen. Ik begrijp ook het verhaal van Mislintat, dat een andere trainer gaat komen die misschien zijn eigen staf wil meenemen. Dat is denk ik wel normaal', aldus El Ahmadi.

Lees meer over:
Plaats reactie

Qifesh +24917

Heitinga wilde gewoon een klas overslaan. Michael had ik nog medelijden mee gehad maar een bluffer als John vind ik toch echt getuigen van een tactloze organisatie die niet inziet wat voor fantast je moet zijn om in John een geniale zetmeester te zien.

12-06-2023 09:21

Ferd +38589

Maaskant die rake dingen zegt, het einde van de mensheid is echt in aankomst

12-06-2023 05:00

Nr.10 +111510

Over rommel binnen de club gesproken…

11-06-2023 20:48

Delaney +14823

Voor het eerst dat ik het eens ben met Robert Maaskant.

11-06-2023 20:34

jerryisthename +31942

Idd. Zei goede dingen vanochtend. Niks mis mee. 👍🏼

11-06-2023 21:27

Ajacied1981 +17412

Na Maaskant ben ik gestopt met lezen

11-06-2023 18:57

MortenOlsen +148

Maaskant is zelf rommel.

11-06-2023 16:51

MarcHogervorst +35302

Kung-fu Maaskant!!!

https://www.youtube.com/watch?v=BUSHMoR2ptk

11-06-2023 17:20

Oxxer +164720 moderator

“ Maaskant is zelf rommel“

Waarom?

11-06-2023 17:38

MortenOlsen +148

Ik vind niet dat hij het recht heeft om zo over Heitinga te praten. Hij niet.
Wat heeft hij in het voetbal gepresteerd dan?

11-06-2023 19:54

Oxxer +164720 moderator

Heeft de gemiddelde user op AS dat recht wel?

Wat hebben zij in de voetballerij gepresteerd?

11-06-2023 19:56

MortenOlsen +148

Valt me tegen dat je met dit zwaktebod antwoord komt.
Een heel groot deel van 'de gemiddelde user op AS' is waarschijnlijk nooit voetballer of coach geweest, zelfs niet op amateur niveau. Maaskant toch wel?
En Heitinga heeft toch véél meer gepresteerd dan Maaskant?

Om dit soort redenen kom ik hier niet zo vaak. Lekker met zijn allen je eigen helden van vroeger afzeiken, echte supporters.... Niemand wilde de kar trekken toen Schreuder weg moest maar Heitinga nam zijn verantwoordelijkheid. OK het is niet gegaan zoals we hoopten maar voor mij is hij nog steeds een Ajax-held en ik vind het nergens op slaan als eigen supporters het prima vinden als ene Robert Maaskant (wie ???? ja precies die Excelsior/NAC-gast) het in zijn hersens haalt om een clubicoon als John Heitinga negatief te gaan oordelen.

11-06-2023 20:12

Oxxer +164720 moderator

Zwaktebod?
Ik heb een andere mening dat zien als een zwaktebod vind ik een zwaktebod.
Wat maakt volgens jou Heitinga een clubicoon? En dan volgen met een hele lap tekst, dat jij Maaskant niks vind wil niet zeggen dat hij zijn mening niet kan geven en kritisch kan zijn. Ik zit al jaren op AS en hier wordt er niet anders gedaan. FYI ik ben geen fan van Maaskant.

PS: als jij niet tegen de hitte kan, blijf uit de keuken.

11-06-2023 20:28

Qifesh +24917

"zwaktebod" was wel een hele wending man 😂

12-06-2023 09:18

Oxxer +164720 moderator

Er worden serieus hele veemde reacties geplaatst op AS.

Heitinga clubicoon ..... 😂😂😂

12-06-2023 10:11

Talentje020 +20069

Maar heeft over Heitinga wel gelijk in deze,

11-06-2023 18:39

DeMeer1976 +3095

Ik ben groot fan van Sar, maar hier heeft hij uiteindelijk een fout gemaakt dat nu ten koste van Heitinga gaat. Ze wilden Heitinga naar eerst overhevelen als assistent en door ontslag Schreuder werd er beroep op hem gedaan om als interim Ajax te helpen.
Heitinga heeft toen het willen toen maar wel dat hij dan terug kan als assistent bij eerste elftal als er een andere trainer komt.
Toen heeft Sar gezegd dat kan.
En dat is de fout. Eenmaal hoofdtrainer kan je bijna niet met goed fatsoen terug gaan als assistent.
Het beste voor Heitinga is naar andere club gaan, ontwikkelen en dan kan Ajax hem misschien weer een keer aanstellen voor vast als hij wel wel overtuigd.

11-06-2023 16:10

Web +178830

Denk maar eens terug aan de trainer Rijkaard bij Sparta
Echt geen streep beter dat Heitinga nu
Omdat hij voor de camera niet moeilijk doet, geen interessante uitspraken doet
Vinden wij het geen trainer met kwaliteiten
Bosz is voor de camera beter dat Ten Hag
Maar op en rond het veld vele malen minder dan Ten Hag

Ik schrijf Heitinga nog niet af als trainer
Maar het kan even niet anders nu
Ajax neemt nu wel de goede beslissing ( denk ik )

11-06-2023 14:56

Jochieboy +1274

Heitinga heeft in een half jaar tijd bij het eerste, maar ook bij jong Ajax, laten zien dat hij niet beschikt over de benodigde kwaliteiten om trainer van Ajax te zijn. Ajax is op geen enkel punt beter gaan spelen sinds hij het overnam van Schreuder. Er zit totaal geen lijn in hoe hij Ajax en jong Ajax heeft laten spelen. Dave Vos heeft jong Ajax in een paar maanden wel met een bepaald idee laten spelen, iets wat Heitinga nog niet gelukt is. Daar komt natuurlijk nog bij dat hij zijn eigen glazen heeft ingegooid om als assistent verder te kunnen gaan.

11-06-2023 15:06

Web +178830

Voorlopig ben ik het met je eens
Maar ik ben nu eenmaal veel voorzichtig hier in
Omdat ik al in augustus heb gezegd
Dit is een heel zwak team Ajax
Zelfde karakters
En als Schreuder weg is, is het lek niet boven
Niet achteraf dus

11-06-2023 15:17

trodat4030 +97100

Jong Ajax gaat niet om winnen, dat gaat om ontwikkelen en onder John zijn er toch best wat spelers geweest die zich hebben doorontwikkelt tot spelers van Ajax 1. Dat noem ik juist wel presteren. Leuk dat Vos meer wint, maar we moeten nog maar afwachten wat het oplevert mbt aanwas in 1, wat het eigenlijke doel is.

11-06-2023 15:37

Web +178830

Echt allemaal veel te voorbarig de stelling over Heitinga

11-06-2023 15:56

Jochieboy +1274

@trodat4030 Ik heb het nergens over winnen gehad. Ik had het puur over de manier van spelen van jong Ajax. En dat lijkt mij toch cruciaal voor de ontwikkeling van spelers.

11-06-2023 15:58

Web +178830

Individu gaat altijd boven het geheel

11-06-2023 16:10

UwSchipper +5677

Hoi Web,
Ik waardeer je vele bijdragen en ben het vaak met je eens.
Maar ik geloof niet dat we nu een "zwak team" hebben zoals je schrijft.
We hebben hele goede spelers die m.i. door Alfred Schredder gemold zijn.
En Heitinga heeft dat niet kunnen keren...
(ook heb ik geen visie gezien bij Heitinga, ook niet bij Jong)
Het lek is m.i. gewoon de trainer.
Bosz wordt niet onze trainer, maar ik denk dat hij het huidige team wel had kunnen laten renderen.
Denk ik.
Wat denk jij?

11-06-2023 17:33

Web +178830

Misschien wel een paar goede voetballers
Maar het zijn allemaal van die spelers die niet 100 procent er voor gaan
Dat doen ze niet bewust, maar dat zit in het karakter
Met een samenstelling van een team moet je daar na kijken
Daar ging het fout in mijn ogen
En te lang aan modderen met de trainer
Bij Bosz is het vaak alles of niets.
Vooral in het begin gaat het vaak goed
Ik hoop echt op Knutsen, vraagt ook veel van zijn spelers

11-06-2023 19:11

AFCAjax +17839

het probleem zit hem er met name in dat hem schijnbaar contractueel beloofd/toegezegd/vastgelegd is door de hele amateuristische club dat hij hoe dan ook betrokken zou blijven als assistent bij het eerste elftal, om zich te kunnen ontwikkelen.
Had hij zijn hoofd op het hakblok gelegd en zijn originele geplande pad verstoord als hij niet die toezegging had gekregen?
niet dat ik denk dat hij het überhaupt in zich heeft om hoofdtrainer van Ajax 1 te worden, maar toch, vanuit Johns perspectief (en ook mbt zijn carriere bij andere clubs).

11-06-2023 14:46

Web +178830

Ongelofelijk jammer is het
Een jonge trainer word gevraag, steekt zijn nek voor een zeer matige onevenwichtige selectie ook nog zonder persoonlijkheden
Ga ik maar aan staan als onervaren man
Een enorme zwakke leiding boven je ook nog

Zelfs Cruijff had het moeilijk als beginnende trainer, die deed hele vreemde aankopen
Stapelthon, Hennie Meijer, Arnold Scholten en dan vergeet ik er nog een stuk of drie

En trainers vak is een ervarings vak
Bijna geen een jonge trainer red het, of hij moet een zeer ervaren man naast zich hebben die hoog gespeeld heeft

11-06-2023 14:42

edalm +4956

Van Gaal heeft ook nog eens een Argentijnse spits gehaald. Die is een keer om gevallen

11-06-2023 17:33

KleineReus +6552

Dat is hier niet de premisse, Web. Gegeven het feit dat er een nieuwe trainer komt, wil je dan iemand die 'teruggezet' is, maar wel zijn ambitie van de daken schreeuwt als assistent voor dezelfde groep? Ik zou daar als hoofdtrainer eerlijk gezegd niet blij mee zijn.

11-06-2023 18:50

ajax2004v2 +2037

Deze jonge trainer is wel gewoon een volwassen man met een duurbetaalde zaakwaarnemer, en moet nu gewoon accepteren dat hij gefaald heeft en daarop aangesproken wordt. Had hij zich bescheiden opgesteld was nog veel meer mogelijk geweest, maar hij zocht zelf ook nog eens voortdurend de pers op dat hij zichzelf volgend seizoen als trainer zag.

11-06-2023 22:28

Nr.10 +111510

Nou, zelfs Maaskant en El Ahmadi snappen het.

11-06-2023 14:38

KleineReus +6552

Eens met Maaskant

11-06-2023 14:32

Oxxer +164720 moderator

Tai Chi In the morning blijkt goed te helpen, eerst Leo Driessen gevolgd door Robert Maaskant met rake woorden, wat een traktatie.

11-06-2023 14:01

Robertini +39639

Hij heeft enorm z'n eigen ruiten ingegooid. Het had gekund, maar hij had eerst niet zo openlijk moeten solliciteren en daarna niet z'n zaakwaarnemer zo openlijk laten schreeuwen. Nu kan het inderdaad niet meer.

11-06-2023 13:54

MarcelvTol1971 +15436

De mening van Robert Maaskant....... Daarom duurt het natuurlijk allemaal zo lang, de mening van Robert Maaskant was nog niet binnen, maar nu wel dus komende week wordt het bekend, de nieuwe trainer.
Volgende keer iets sneller Robert bellen, dan kunnen we eerder doorpakken.......

11-06-2023 13:46

Robertini +39639

Plottwist - Robert IS de nieuwe trainer.

11-06-2023 13:55

Nr.10 +111510

The horror…

11-06-2023 14:39

Robertini +39639

Het zou wat zijn...

11-06-2023 15:01

MarcelvTol1971 +15436

En het engste is, met deze organisatie sta je nergens meer van te kijken .......

11-06-2023 16:49

Robertini +39639

Haha, denk dat we deze nog wel naar de prullenbak kunnen verwijzen hoor.

11-06-2023 16:51

en88ajaxfan +2125

Maaskant heeft volledig gelijk!!!!!!!!

11-06-2023 13:45

sucre +15251

Stam + t. Dus: Maakant vindt.

11-06-2023 13:44

Robertini +39639

Ze hebben hier veredelde stagiairs die het schrijven doen, logisch dat ze fouten maken.

11-06-2023 13:55

sucre +15251

Hoezo? Leerde je vroeger op de basisschool, nu niet meer?

11-06-2023 14:49

trodat4030 +97100

Het niveau Nederlands en het niveau van rekenen is in Nederland van bedroevend, zowel in het lagere, als het middelbare én hogere onderwijs. Das al jaren een issue. En dan hebben leraren tegenwoordig gemiddeld 5 dagen aan bijscholing (de zogeheten studiedagen). Het is triest.. En gezien het tekort aan leraren, gaat dat niveau ook niet omhoog, want mensen die tekort schieten ontsla je niet, vervangers zijn niet beschikbaar namelijk.

O en het is stagiairs, niet stagairs.. Als we toch over fouten praten... ;-)

11-06-2023 15:31

Robertini +39639

Haha, oeps, gecorrigeerd.

11-06-2023 17:11

DiAngelo +2410

In het lagere onderwijs beginnen de problemen en doen ze het zichzelf en ons aan. Net wanneer the kids 1 manier van rekenen hebben geleerd ( wij van n eerdere generatie hebben maar 1 manier geleerd) "leren" ze de kinderen hoe ze op 4 andere manieren kunnen rekenen cq tot t zelfde resultaat kunnen komen. Vele kinderen raken compleet de weg kwijt door deze " inzicht gevende" onzin en weg zelfvertrouwen. Vervolgens zijn ze op de basisschool nog 2 jaar bezig om eea te herstellen. Zonde van de tijd en kwaliteit. Wanneer je daar wat van zegt, is men nog beledigd ook. Op de middelbare scholen en zeker op het vmbo wordt het nog erger. Kinderen worden al snel overvraagd (zogenaamd omdat het bedrijsleven daar om vraagt ( ook complete onzin want in de techniek zoekt men vooral handige jongens en meisjes, t rekenen wordt gedaan en/of komt zo nodig later wel), Corona slaat vervolgens toe en in veel te rap tempo moet eea ingehaald worden. Chaos compleet. Een beetje goede leraar met keuze kiest ooi nog eens veelal niet voor t lastige VMBO ( terwijl daar juist de beste leraren nodig zijn), maar 1 die niet zo goed kan les geven blijft er incl. onderpresteren wel heel graag. Het wordt inderdaad niet beter zoals je aangeeft. Het is maar goed dat de kassa's zo slim zijn tegenwoordig. Weet niet of Cruijff goedd kon rekenen maar hij zei t al een zak geld kan niet voetballen.Zeker 8 van je beste spelers zijn vertrokken en de salariskosten zijn omhoog gegaan. Zakken en zakken met geld kunnen ook niet voetballen.

11-06-2023 17:12

trodat4030 +97100

Iedereen lult maar óver John, maar ik zou John zelf wel eens willen horen. Nu zit iedereen maar van alles voor hem in te vullen, hij wil dit niet (denkt deze), hij wil dat niet (denkt gene), hij gaat de boel saboteren (denkt de volgende), iedereen denkt maar voor John, maar volgens mij kan John ook zelf denken. Ik wil weten wat híj denkt.

11-06-2023 13:31

Redrum +96213

Ik heb zo'n gevoel dat John al een week of twee zijn kamer niet meer uit is gekomen. Niemand mag ook binnenkomen en hij komt alleen af en toe naar buiten om iets te eten te halen. Hij kan gewoon niet geloven dat hij niet mocht blijven als trainer van Ajax 1 volgens mij.

11-06-2023 13:35

trodat4030 +97100

Het is de laatste maanden enorm hip om John te kakken te zetten en het scoort duimpjes bij de vleet, maar ik vind het maar respectloos.

11-06-2023 13:53

Koekie87 +21012

Hoe zit dat dan met dat verhaal wat zijn zaakwaarnemer de wereld in heeft geslingerd. Een zaakwaarnemer is toch echt een spreekbuis in dit geval en zal toch echt toestemming van Heitinga zelf gehad moeten hebben om bepaalde zaken uit de doeken te mogen doen.

11-06-2023 13:58

Redrum +96213

Ik vond het schaamteloze jankverhaal van de zaakwaarnemer van John in de Telegraaf ook behoorlijk respectloos.

11-06-2023 14:00

trodat4030 +97100

Rob Jansen zat er te brallen voor Rob Jansen. Ja, John zal vast hebben aangegeven dat er bepaalde dingen verteld mochten worden, maar hóe het uiteindelijk allemaal naar buiten gebracht wordt, valt meer op het conto van Rob dan van John te schrijven imo. Ik denk dat John veel genuanceerder geweest zou zijn, maar Rob heeft natuurlijk een eigen agenda. Veel dingen gingen ook helemaal niet over John, maar over allerlei andere clienten van Rob. Die heeft gewoon een bepaalde wrok tegen de club en met name Mislintat, dat proefde je aan alles. Ik denk niet dat John had verwacht dat Rob zó tekeer zou gaan.

En dat is ook reden te meer dat ik John wil horen..

John heeft niet geweldig gepresteerd, maar ook niet enorm ondergepresteerd in mijn ogen. Heel veel meer viel er niet te halen uit deze selectie, bijna nog een beker gewonnen zelfs en in de beker nog een klassieker gewonnen.

11-06-2023 14:10

wijzijndebeste123 +164877

We weten niet wat Sjon denkt maar wel wat hij deed.

11-06-2023 13:59

Oxxer +164720 moderator

Precies, de speler en trainer Heitinga zijn 2 verschillende dingen, als trainer van Ajax1 dramatisch, terecht dat er kritiek komt, Ajax is een topclub geen liefdadigheidsinstelling, niet goed genoeg is plaats maken voor een betere.

11-06-2023 14:05

Web +178830

Hele goede post Trodat
Ik ben het helemaal met je eens

11-06-2023 15:22

nightgoat +31199

Maaskant in oranje🧦

11-06-2023 13:27

brancoo +6228

Staf volgend seizoen.
Trainer: knutsen
Assistent: bogarde
En de rest mag hij zelf kiezen, zolang er maar geen ipad verslaafde bij zit

11-06-2023 13:27

Grub +1344

Want het is inderdaad heel interessant wat de trainer die grote successen behaalde met RBC en NAC te vertellen heeft...

11-06-2023 13:20

Amp +37936

Paar jaar terug, toen luis enrique uitviel vanwege familiedrama, werd hij tijdelijk waargenomen door een assistent met afspraak dat enrique tzt zou terugkeren. Die assistent wilde toen voor t ek of wk ineens forceren dat enrique moest wachten tot na het toernooi omdat die assistent spanje naar het toernooi had geloodst. Niet helemaal zuiver gezien er afspraken waren. Dit hele gedoe met heitinga doet daar een beetje aan denken, met verschil dat die spanjaard de boel wél geweldig aan t draaien bracht

11-06-2023 13:14

SCHREUDERNOPARTY +2499

Heitinga ajax legend & matige trainer kan toch? is geen schande zijn er maar weinige die een toptrainer zijn geworden na het als speler te hebben laten zien

11-06-2023 13:11

Slang3 +46057

legend?

11-06-2023 13:14

Robertini +39639

Legende is zelfs overdreven, was een leuke speler, maar niet meer.

11-06-2023 13:57

Koekie87 +21012

Legend is nogal overdreven voor een speler als Heitinga.

11-06-2023 13:59

PimDeKlager +4381

In Heitinga’s geval was het onmogelijk ja. De man heeft als enige kwaliteit dat hij serieus kan kijken en verder ontbreekt het hem volledig aan zelfkritiek/inzicht. Jong Ajax zag er al niet uit maar dan zou je wel het 1e kunnen leiden, grappenmaker!

Dit heeft hij namelijk bewezen door als interim coach aan de slag te gaan, hij had Ajax het meest geholpen wanneer hij ‘nee’ had gezegd.

11-06-2023 13:11

brancoo +6228

Heitinga niet als assistent. Bogarde wel!

11-06-2023 13:01

Devid87 +3544

Waarom zou je in godsnaam Heitinga als assistent nemen? Werkelijk nul toegevoegde waarde. Ja, het is een jongen van de club, maar dat mag absoluut geen reden zijn om hem om de bank plaats te laten nemen.

Zeer goede keuze dus van Mislintat. Ben blij dat er iemand zit die duidelijke keuzes maakt.

11-06-2023 12:49

TeringHenkie +28609

Goh, er is nog niemand die zegt dat Maaskant zijn muil moet houden!

11-06-2023 12:32

Sportvolgert +40718

Jawel mike verweij is hier niet blij mee, ook rob jansen schijnt pissig te zijn!

11-06-2023 12:34

Sportvolgert +40718

Rob jansen en mike verweij. Dat staat toch duidelijk in mijn reactie.

11-06-2023 12:37

leeke +10406

Denk het niet,want hij heeft toch 100% gelijk

11-06-2023 12:41

Juan62 +46420

Trainers die hun eigen staf meenemen, ik ben er geen voorstander van.
1 vertrouwenspersoon mee prima, maar een hele staf, nee.

Voor je het weet schakelt hij ook zijn zaakwaarnemer 'voor de club' in.....

11-06-2023 12:29

Lazell +17005

Nee idd, zeker bij Ajax niet. Jongens als Witschge en Bogarde zijn goud. Ik kan het woord Ajax DNA niet meer horen, maar voor de doorstroom van jeugd en de waarden van Ajax is het fijn dat daar een paar Ajax gasten rondlopen.

11-06-2023 12:43

Juan62 +46420

De waarden van Bogarde zijn niet dezelfde als die van Ajax.

Ik snap waarom je er een defensieve krachtpatser bij wil hebben,
echter de reden waarom Ajax niet met hem door wilde weegt zwaarder.

Er moeten genoeg oud Ajaxverdedigers zijn , die het kunnen overbrengen op jonge spelers

11-06-2023 13:04

Juan62 +46420

Wat hij nu doet is me ondanks google onduidelijk, maar prima
Ik dacht zelf aan Stam of
FDB (jaja die zit nu in de woestijn) maar weet wat verdedigen overbrengen op spelers is

11-06-2023 13:27

Arjuna +3732

Heeft de sfeer teruggebracht in de kleedkamer, verder niks toegevoegd als trainer. Assistent had nog gekund als hij zich iets nederiger had opgesteld.

11-06-2023 12:29

WantAmsterdam +116198

El Ahmadi is een van de weinige slimme, respectvolle en verstandige mensen binnen het voetbal.
Maaskant noemt het rommel maar legt niet uit hoezo (al ben ik het eens dat het goed is dat Sjonnie geen assistent is).

11-06-2023 12:27

Soccerskins v2 +43429

Ik kan me wel vinden in wat beide heren hier zeggen. Heitinga als assistent nadat hij hoofdtrainer is geweest gaat waarschijnlijk alleen voor problemen zorgen. Of zijn relatie met de nieuwe hoofdtrainer moet enorm goed zijn maar hoe groot is die kans?

11-06-2023 12:18

RJB1979 +25868

Volgens mij zijn Johnny en zijn zaakwaarnemer die enigen het anders zien. Zelden zoveel nitwits opeens zinnige dingen horen melden als bij Heitingagate.

11-06-2023 12:18

ratje +3515

Zou helemaal niet zo gek zijn. Maar met hoe John (lees: zijn zaakwaarnemer) momenteel in de wedstrijd zit is het inderdaad geen optie.

11-06-2023 12:08

Dolblij +45465

Voorkomt ook dat de vermeende corifeëen, die hun plaats onder een nieuwe hoofdtrainer ongetwijfeld en hopelijk eerder op de bank zullen terug gaan vinden, niet nog eens door de achterdeur van Heitinga verhaal kunnen halen om toch nog iets af te dwingen. Gewoon schone bezems laten keren, heel goed zo.

11-06-2023 12:00

KingJames23 +11453

Wat een lange zin😉

11-06-2023 12:25

Haarlemmer +20631

Ik word niet dolblij van lange zinnen

11-06-2023 13:14

Dolblij +45465

Interpunctie verricht wonderen.

11-06-2023 16:28

stopperspil +11203

Groot deel vd selectie is positief over Heitinga, als hij blijft heb je als nieuwe coach van buitenaf gelijk een gezagsprobleem. Twee kapiteins op een schip zorgt voor tweespalt en bij een nieuwe coach en nieuwe staf zijn er geen hiërarchische zekerheden voor de huidige spelers meer, gelukkig maar: nieuwe aanpak, nieuwe start.

11-06-2023 12:00

Lazell +17005

Ligt allemaal aan de houding van Heitinga. Als hij zich bescheiden en dienstbaar opstelt, kan het werken. Dan is het juist een kracht dat een deel van de groep hem respecteert en kan hij spelers echt bereiken. Maar hij heeft laten merken dat hij daar waarschijnlijk té gretig voor is.

11-06-2023 12:47

Ozymandias +159568

Toen Heitinga na een goede reeks wedstrijden tegen zwakke tegenstanders in effect de rol van hoofdtrainer opeiste door om "duidelijkheid" te vragen (terwijl het al duidelijk was dat Ajax tot na het seizoen zou wachten met hun beslissing) heeft hij zichzelf onmogelijk gemaakt als optie om komend seizoen als assistent van een nieuwe hoofdtrainer aan de slag te gaan.

11-06-2023 11:50

DarkChild +3451

Dat, maar één en ander is ook wel afhankelijk van wat er nou uiteindelijk écht in het gesloten contract zal blijken te staan.

11-06-2023 12:09

Ozymandias +159568

Ik denk niet dat Mislintat zich genoodzaakt voelt de contractuele fouten van zijn voorgangers na te leven. Dat die voorgangers er niets van kunnen is al duidelijk. Als contracten niet konden worden verbroken hadden we nog steeds Schreuder als hoofdtrainer.

11-06-2023 12:12

Patrick67 +9624

Contracten zijn de inkt op het papier niet eens waard.

11-06-2023 12:14

DarkChild +3451

Nou, ik bedoel het ook niet als 'life line for Johnny', maar dat dit het zoveelste voorbeeld gaat zijn hoe slecht het beleid is geweest de afgelopen tijd. En hoeveel schade dit Ajax heeft toegebracht en nog zal brengen.

11-06-2023 12:33

LukaLitmanen +82165

Maar als contracten zo klakkeloos kunnen worden verbroken, wat is dan de waarde van zo’n contract nog waard?

Dan kan je beter handjeklap deals sluiten.

11-06-2023 13:09

Johan4ever +10914

Ozy, een werkgever moet zich wel aan het contract houden wat er is afgesproken. Je kunt een contract wel verbreken maar dat kost de werkgever wel geld of het gaat in overeenstemming van beiden.

11-06-2023 14:38

Ans B +19983

Een contract heeft wel degelijk zin als uitgangspunt. Niemand is van plan met die insteek een contract te verbreken, maar de omstandigheden kunnen altijd dusdanig veranderen als waar je in het begin van uitgaat, dat het wel degelijk moet kunnen. Maar het heeft altijd een prijs: imagoschade en eventueel een vergoeding.

In dit geval heeft Heitinga nota bene zijn eigen glazen ingegooid door via de media duidelijkheid te willen. Daarnaast is Mislintat nieuw binnen deze contractsituatie en als hij het niet zitten (om welke reden ook) dan ontstaat sowieso een nieuwe situatie. Ik denk dat dit ook juridisch een argument is om een eventuele uitspraak over aansprakelijkheid te beïnvloeden. Mislintat kun je n.l. ook juridisch zien als een belanghebbende.

11-06-2023 14:46

TeringHenkie +28609

Precies, Mislintat is niet gek.

11-06-2023 12:43

Robertini +39639

Klopt, en daarna ook nog eens met z'n zaakwaarnemer publiekelijk de nieuwe TD afvallen, terwijl die TD nog zei een plek voor hem te willen vinden. Hij en z'n zaakwaarnemer hebben het zelf verpest.

11-06-2023 14:00

Johan4ever +10914

Ozy dat Johnny duidelijkheid wil is toch niet zo gek, dat wil jij toch ook...

11-06-2023 14:13

Ans B +19983

Er was voldoende duidelijkheid, n.l. dat Ajax na afloop van het seizoen zou evalueren. Wat overigens ook opgesloten ligt in de term interim-coach.
Je kunt behoefte hebben aan duidelijkheid, dat is menselijk en begrijpelijk, maar dat is is iets anders dan in de openbaarheid duidelijkheid vragen; dat is manipulatie via de media.

11-06-2023 14:37

Ans B +19983

Precies dít.
Ook als hij het niet had gedaan was het al moeilijk geweest, maar Heitinga deed daar nog een schepje bovenop en maakte het definitief onmogelijk.
Vraag me trouwens af of dit uit eigener beweging was of dat Rob Jansen hem dit adviseerde. Maakt op zich niet uit, want je moet er ook zelf over nadenken, maar ik ben wel nieuwsgierig naar dit soort dingen.

11-06-2023 14:35

JCMS +2092

Helemaal mee eens hoor. Hij is wellicht ook wat meer in zichzelf gaan geloven door de bewieroking vanuit de fans na die reeks. Iedere keer galmde het Oh Johnny van de tribunes na een overwinning tegen het rechter rijtje. Dat kan leiden tot zelfoverschatting en dan doet het extra pijn als het daarna tegen serieuzere tegenstanders keer op keer mis gaat en je gepasseerd wordt voor volgend seizoen.

11-06-2023 16:59

Gewoon Gijs +18422

Vooral vanwege gepush via de T

11-06-2023 21:04

fluwelenlinker +11855

Lees je even mee, Rob Jansen!

11-06-2023 11:50
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.