'Kudus' kwaliteiten liggen veel meer op de posities achter de spits'

door Bart Veenstra 97

Bron De Telegraaf

'Kudus' kwaliteiten liggen veel meer op de posities achter de spits'

door Bart Veenstra 97

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Gerónimo Rulli en Mohammed Kudus hebben na de afgelopen speelronde een plek in het Elftal van de Week van De Telegraaf verdiend. Rapporteur Barry Opdam zag beide spelers uitblinken in het gewonnen uitduel met Excelsior (1-4).

De achtvoudig Oranje-international zag Rulli als beste doelman van de afgelopen speelronde. Hij legt uit wat de Argentijnse keeper goed deed. 'Hij heeft weinig te doen gehad, maar bleek geconcentreerd op de momenten dat het moest. Vooral in de beginfase behoedde hij Ajax met een aantal reddingen voor een achterstand en een hele lastige middag in dat geval, tegen een compact Excelsior.'

'Kudus' kwaliteiten liggen veel meer op de posities achter de spits'

Ook Kudus kan deze week rekenen op de complimenten. Opdam zag dat de Ghanees international veel van rechts kwam. 'Ik vond hem echt heel sterk aan de bal, in zijn duels en in zijn persoonlijke acties. Hij beheerst het inspelen en doorbewegen, wat heel moeilijk te verdedigen is. Ik denk dat zijn kwaliteiten veel meer op de posities achter de spits liggen. Hij zoekt graag de oplossing naar voren en weet er dan goed onder te komen.'

Ajax won het duel met Excelsior - vooral na rust - uiteindelijk vrij eenvoudig. De Amsterdammers kwamen na een goed eerste kwartier op voorsprong, maar gaven vervolgens meerdere kansen weg. Dat leidde uiteindelijk ook tot een Rotterdamse gelijkmaker. Vlak voor rust bracht Davy Klaassen Ajax op 1-2, waar Ajax na een goede tweede helft via goals van Kudus en Devyne Rensch uitliep naar een ruime 1-4 overwinning.

Lees meer over:
Plaats reactie

Flipper33 +6826

Kudus is de enige speler die Ajax nog boven de 20 miljoen gaan opleveren

30-01-2023 23:08

Wouter.H +11162

Ja dat gaan hij zeker

31-01-2023 07:46

WillemvH +1626

Hè hè, Spaan en vele anderen worden wakker. Kudus is de enige ster in Ajax. Maar hij mocht om onbegrijpelijke redenen niet flonkeren. Afgelopen zondag voor het eerst dit seizoen een hele wedstrijd mogen spelen. Heitinga lijkt het eindelijk wel in hem te zien.

30-01-2023 19:36

Ajacied33 +36798

Er is eens een trainer geweest die Kudus in de spits posteerde. Niet eens zo lang geleden. Waar gebeurd....

30-01-2023 18:21

Amsterdamnoord +6119

Hehehe de wereld wordt wakker, de tering hè, hoe moeilijk is het

30-01-2023 17:13

Sambavleugels +18734

Joh...

Kudus en Berghuis achter Tadic of Brobbey, Chico en Bergwijn op de flanken, Fitzie als schakel in de opbouw op 6, Rensch en Timber centraal, Wijndal en Regeer op de backs. Alsof je hier niet de Eredivisie kapot mee speelt.

Kudus vertrekt in de zomer en we hebben er amper van kunnen genieten.

30-01-2023 14:57

DankzijCruijff +48726

Dat laatste is ook mijn grootste frustratie.

30-01-2023 15:10

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

‘ Kudus' kwaliteiten liggen veel meer op de posities achter de spits'

-Maak dat de kat wijs
Schreuder 2022/2023

30-01-2023 14:46

036AFCA97 +146682

Heb gisteren na de wedstrijd toch nog maar even het derde tenue besteld met Kudus achterop. Zo’n unieke speler.

Mocht de beste man dan komende zomer vertrekken heb ik tenminste een shirtje om hem aan te herinneren.

30-01-2023 14:12

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Is ook mijn favoriete speler op dit moment, toch heel kut hoe hij hier al bijna 3 seizoenen rondloopt maar we er amper van hebben kunnen genieten. Van die 2,5 seizoen zover is hij 6 maanden door alfred misbruikt , 18 maanden geblesseerd geweest en 6 maanden aan het sukkelen/optrainen geweest.

Doodzonde

30-01-2023 17:24

Qifesh +24917

Ook bij th te lang op de bank

30-01-2023 19:03

Zonderbergwijngeenwijndal +6127

Klopt, maar dat noem ik in dit geval optrainen/sukkelen. Helemaal aan het begin stond die al basis volgens mij

30-01-2023 22:03

Web +178830

Het team ging lopen toen Klaassen er uit ging
Kudus op rechts komt telkens naar binnen de trechter in, waar het al zo druk was, de spelers te kort op elkaar, balverlies en alles lag open naar de goal

Toen Kudus op 10 ging spelen, en onze Portugees op de vleugel ging het beter lopen, die houd het veld breed, toen waren de counters er ook uit, Ajax werd balvaster hier door
Dit heeft Heitinga heel goed gezien

Kudus zijn beste helft die ik van hem gezien heb, hij speelde nu net zo vrij als bij Ghana
Had ik bij Ajax nog niet gezien

Die jongen krijgt er weer zin in, misschien toch weer een poging wagen om met hem te verlengen?

Klaassen moet genoegen willen nemen met invalbeurten, wanneer er gescoord moet worden
Basis plaats lijkt mij voor bij, benieuwd of Heitinga dit ook zo ziet?

30-01-2023 13:54

DankzijCruijff +48726

Kudus verlengen zou een droom zijn. Hebben amper nog echt van hem kunnen genieten. Eerst door blessures en daarna vanwege totale misbruik door Alfredo.

30-01-2023 15:12

LukaLitmanen +82145

Alfred heeft meer gebruikt van hem gemaakt dan Ten Hag hoor

30-01-2023 16:57

DankzijCruijff +48726

Ja, maar (i) dat is meer door omstandigheden; en (ii) onder Alfred wel steevast op een verkeerde positie.

Ten Hag heeft hem voordat hij geblesseerd raakte vooral op 10 gebruikt en toen excelleerde hij. Ten Hag was ook enorm fan van hem als nummer 10. Vervolgens raakte hij langdurig geblesseerd; daar kon Ten Hag weinig aan doen. Alfredo heeft hem stelselmatig misbruikt als spits, terwijl iedereen ziet dat hij een middenvelder is of idd een vrije rol moet hebben vanaf rechts.

30-01-2023 17:00

LukaLitmanen +82145

Afgelopen seizoen met Ten Hag was Kudus gewoon fit en toen werd steeds Klaassen in de basis gezet ten koste van Kudus

30-01-2023 17:03

DankzijCruijff +48726

Jep, maar ook daar hoort context bij he. Dat gebeurde na twee langdurige blessures van Kudus. Geen ritme. Desalniettemin was ook ik toen vaak kritisch op Ten Hag, want hij had Kudus wel weer wat eerder in zijn ritme mogen laten komen. Als hij hem liet invallen deed hij dat tenminste wel regelmatig als "10" en niet achterlijk in de spits.

30-01-2023 17:05

Web +178830

@DankzijCruijff
Klopt
Misschien dat hij er weer plezier in krijgt en toch nog een paar jaartjes blijft

30-01-2023 18:25

Eurysaces +29531

Natuurlijk moet Kudus een rol achter de spits krijgen, het kan ook een rol zijn die hij deelt met Berghuis. Beide kunnen ook redelijk op rechtsbuiten uit de voeten. Kudus in de spits is gewoon doodzonde.

Met Bergwijn, Tadic, Brobbey, Kudus, Berghuis en Conceicao hebben we voor de 4 voorste posities gewoon geweldig materiaal. Het enige wat je niet moet doen, is Klaassen op 10 zetten en rotzooien met Tadic op rechts. Wat een clown, ongelofelijk dat hij zo lang heeft mogen aankloten met Ajax..

Ik hoop dat Klaassen definitief naar de bank verdwijnt, die moet je alleen inzetten als het voetballend niet lukt. Ook Tadic heeft niet de kwaliteit meer om elke keer te blijven staan, daar moet ook meer balans in komen met zo veel goede spelers. Ik hoop dat Heitinga dat beter gaat doen!

30-01-2023 13:32

LukaLitmanen +82145

Helemaal mee eens, maar Brobbey kun je beter als invaller gebruiken

30-01-2023 16:58

GAjax31 +16204

Onbegrijpelijk dat spelers als Taylor, Klaassen en Berghuis veel meer minuten hebben gemaakt dan Kudus. Ik ben al blij dat Heitinga Kudus niet als spits lijkt te zien, maar hij moet gewoon op het middenveld.

30-01-2023 12:05

DankzijCruijff +48726

Komt onder Johnny eindelijk wel goed, denk ik.

30-01-2023 12:41

GAjax31 +16204

Denk ik ook. Het is al veelbelovend dat hij Klaassen wisselde ipv Kudus. Schreuder had het waarschijnlijk andersom gedaan.

30-01-2023 12:45

AlexLitmanen10 +14422

Ook veelbelovend: Rensch dreigde uit te vallen en het was Regeer die warmliep. (Niet Sanchez)

30-01-2023 13:35

jordy888 +3157

Ja precies. Of in een vrije rol vanaf rechts. Van mij mag tadic er ook uit alleen lijkt het erop dat Brobbey blessuregevoelig is en niet veel kan spelen. Dan maar in de spits van op de vleugels kan het niet meer.

30-01-2023 12:49

GAjax31 +16204

Kudus vanaf rechts is al een hele vooruitgang ten opzichte van de spits, maar ik zie liever Conceicao veel minuten maken zodat hij er volgend jaar (als we hopelijk) Europees spelen er klaar voor is. Daarbij vind ik ons middenveld momenteel erg zwak en door Kudus daar op te stellen gaat het denk ik beter lopen.

Tadic op de vleugels zie ik inderdaad ook niet zitten maar Brobbey kan toch nooit 90 min spelen en is vaak beter als invaller. Dan zou je bijvoorbeeld Tadic een uur als spits kunnen gebruiken en Brobbey het laatste half uur ofzo. En dan hopelijk geleidelijk steeds meer minuten voor Brobbey.

30-01-2023 13:05

LukaLitmanen +82145

Heel raar om Berghuis te noemen.

Hoort al jaren bij de beste spelers in de eredivisie en afgelopen seizoen bij Ajax ook top.

Deze eerste seizoenshelft met Kudus tot de beste

30-01-2023 16:59

GAjax31 +16204

Ja misschien was het beter om Berghuis niet te noemen, maar ging mij erom dat alle andere middenvelders veel meer minuten hebben gemaakt dan Kudus.. terwijl Kudus de middenvelder is met de meeste potentie. Verder wel eens hoor dat Berghuis een prima speler is.

30-01-2023 17:32

LukaLitmanen +82145

Klopt man, maar Kudus krijgt al veel meer minuten gelukkig dan onder Ten Hag.

Hoop Kudus op 10 en Berghuis op 8, FJ/Grillitsch/Alvarez/Timber 6, maar weet oprecht niet wie je moet kiezen

30-01-2023 18:17

Altijdindestraat +40223

Zijn wij zo slim of zij zo dom?!
Kudus is je ideale nummer 10, toekomstige topper.

30-01-2023 11:42

Tinus +10389

Kudus speelde bij vlagen sterk. Hij kan echter nog zoveel beter worden door de bal soms sneller te spelen of te kaatsen. Dan houdt hij onnodig met 3 man om zich heen de bal vast terwijl medespelers naast hem vrij staan. Alsof hij een eigen wedstrijdje speelt of misschien ziet hij het op dat moment gewoon niet.
In het kaatsen en doorbewegen zit in ieder geval nog een hoop groei.

30-01-2023 11:30

DeMagere +23140

Ongelooflijk dit weer. Ga jij Kudus even leren voetballen.

Ik ben het echt zat. Dat gemier over Kudus. Notabene de beste voetballer van de eredivisie. Ga lekker Klaassen lopen dood analyseren

"In het kaatsen en doorbewegen zit in ieder geval nog een hoop groei."
Haha, te gek voor woorden dit.
Kudus is een van de beste op het terrein van kaatsen en doorbewegen.
Hou alsjeblieft op met jezelf voor gek te zetten, Tinus.

30-01-2023 11:37

Tinus +10389

@demagere
Dank voor je positieve reply. En ik wist niet dat er een verbod zat op kritiek op Kudus, dus ook dank voor die terugkoppeling.
Ik ben groot fan van Kudus, de enige in de selectie die vanaf het middenveld iemand kan passeren (Fitz kan het ook trouwens), geweldig schot en beresterk. Moet dus altijd spelen wat mij betreft. Maar dat betekent toch niet dat hij geen verbeterpunten heeft? Ik vind dat hij de neiging heeft om soms langer vast te houden dan nodig waardoor hij onnodig in duels komt. Je kan het met me oneens zijn, maar ik vind dat hij regelmatig sneller af kan spelen waardoor het spel weer sneller wordt. En ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Heb ik het nu naar wens geformuleerd of heb ik mezelf weer voor gek gezet?

30-01-2023 12:28

DeMagere +23140

@Tinus
Het is niet persoonlijk, Tinus. Ik reageer meer af op de negatievelingen die er van alles bij zoeken ook al is hij de MoM.

Wat Kudus doet is precies wat we nodig hebben. Hij lokt bewust mensen naar zich toe en creëert daardoor ruimte voor medespelers.
Dat kaatsen wat Klaassen steeds doet heeft geen enkel nut. Dat is voorspelbaar en voor tegenstanders makkelijk te verdedigen. En er komt niets uit. Je kunt steeds opnieuw beginnen met breien.

Wat jij bekritiseert is juist het meest moeilijke. Dat kunnen maar weinig spelers. Daarom mogen we onze handjes dichtknijpen met Kudus in ons elftal.

30-01-2023 13:33

Gouda +2058

Ik ben helemaal idolaat van Kudus sinds de eerste balaanraking. Het enige wat soms bij hem heb, is dat ik denk dat hij nog veel beter kan zijn dan hij al is. Alsof hij er soms met de rem op speelt. Soms zie je 'm vol gaan en dst is niet normaal! Wat een power, extreme snelheid etc. Op bepaalde momenten zie je hem sjokken, of inhouden. Misschien onzekerheid, of moet hij meer doseren. Snap dat je niet constant vol kunt gaan, maar zijn nog best veel momenten waarop ik dit zie.

30-01-2023 14:59

Qifesh +24917

"Misschien onzekerheid, of moet hij meer doseren."

Zijn lichaam stopt m ff.. en dat is begrijpelijk want mentaal is Kudus niet te breken

30-01-2023 19:10

4Ever14 +6633

"Op bepaalde momenten zie je hem sjokken, of inhouden. "

Ik denk dat dit momenten zijn waarin hij probeert te spelen volgens het tactiek in plaats van puur op intuïtie.

30-01-2023 20:45

jordy888 +3157

Hij ziet het wel. Is echt een goede speler. Alleen probeert hij dan uit te stellen en op het laatste moment te spelen. Die gedachte is goed maar soms wacht hij dan inderdaad te lang.

30-01-2023 12:52

Ton.B +1646

Hoop dat Heitinga dat ook snapt. Gisteren ging het een stuk beter met Kudud op het middenveld

30-01-2023 11:15

RadheAjax2021 +17911

Kudus hoort als 10 in de basis. Hij is zo goed in de kleine ruimtes. De rest van de middenvelders hebben dat niet. Hoop dat vooralsnog Heitinga het in ziet en mocht er een nieuwe trainer komen ook.

30-01-2023 10:46

MarkP +21766

Het genie alfred dacht daar anders over, volgens de berekeningen van kaltenbach op zijn laptop hoorde kudus in de spits.

30-01-2023 10:39

Bc te P +22130

Rulli heeft weinig te doen gehad ... pardon?

30-01-2023 10:23

Bramble1988 +9316

Over de gehele wedstrijd klopt het. Hetgeen wat hij te doen kreeg waren ook direct 100% kansen

30-01-2023 10:48

Bc te P +22130

Tegen volendam kreeg hij weinig te doen, gisteren veel, te veel

30-01-2023 12:55

Barra +5529

Dat Kudus moet starten is duidelijk en op het middenveld geniet zijn voorkeur en deed hij het ook goed. Op rechts vond ik hem ook helemaal niet slecht spelen en scoorde hij zelfs een goal doordat hij naar binnen trok. Dit zul je per westrijd kunnen bekijken, want in grote wedstrijden tegen sterkere tegenstanders is het helemaal niet gek om met Kudus op rechts te beginnen, jongen heeft snelheid, een actie en kan ook uitzakken op het middenveld.

30-01-2023 10:00

Chrismokum020 +16438

Klaassen is wel klaar nu toch? Maakt de belangrijke 1-2, maar was weer zo matig in balbezit en leidde een aantal counters in.

30-01-2023 09:51

Danielson +50532

Als hij zijn scorende vermogen niet had, was hij al lang gepasseerd. Als puntje bij paaltje komt, zal Heitinga hem niet de hand boven het hoofd houden. Overigens speelde Berghuis minstens zo zwak waarbij komt dat hij nooit meer scoort. RKC uit was z'n laatste goede wedstrijd.

30-01-2023 09:55

LukaLitmanen +82145

Tegen Rangers en Liverpool was Berghuis ook de beste hoor en dat was ná RKC.

Berghuis probeert tenminste nog openingen en kansen te creëeren

Heb het idee dat hij mentaal toch is aangeslagen.

Taylor is alleen maar balletje breed en tikkie terug

30-01-2023 11:01

Chrismokum020 +16438

Verwacht Kudus komend weekend al op 10, ging stuk beter lopen in de tweede helft na deze wijziging en met echte buitenspelers aan beide kanten. Berghuis leek erg afwezig inderdaad, maar brengt in de opbouw altijd nog meer dan Klaassen. Als Alvarez vertrekt maar eens kijken naar een goede 6.

30-01-2023 12:12

b.hulshof +3774

Ee middenvelder miet ook ballen heroveren, dat doet Berghuis niet. Hij heeft af en toe prachtige openingen maar ik zie hem dat liever doen als vleugelaanvaller. Taylor heroverd veel meer ballen en scoort ook makkelijker dan Berghuis.

30-01-2023 13:33

LukaLitmanen +82145

Scoort ook makkelijker?🤣

Berghuis heeft meer gescoord en is bij Feyenoord topscorer geweest in de eredivisie

Lol

30-01-2023 17:02

Danielson +50532

Bij Ajax scoort hij niet of nauwelijks; Taylor daarentegen wel.

30-01-2023 17:03

HJC +8041

Als je wedstrijd objectief terug kijkt , of die tegen feyenoord, dan zou het toch helemaal klaar moeten zijn met Berghuis. Gisteren strooide hij weer met risicoloze vertagende breedtepasses en elke pass naar voren was balverlies. Wat een verschil met Kudus, die de ene na de andere oplossing creëert en daarnaast ook zijn mannetje staat in druk zetten en duels winnen

30-01-2023 12:56

Chrismokum020 +16438

Berghuis was tot voor kort de man van het seizoen, dus om hem na een paar mindere potten af te schrijven is wel heel oppertunistisch. Zijn vorm komt vanzelf wel weer

30-01-2023 13:09

Qifesh +24917

Ls je Kudus wil behouden had je Fitz jim op de plek van Klaassen gezet en sulemana proberen te halen. Kudus ging meteen richting Fitz want die twee willen bij het eerste herenigd worden.

30-01-2023 09:44

1991 +7787

Sulemana komt echt niet meer als Ajax in de komende uren de transfer van Godts bevestigd.

30-01-2023 09:55

AFCA22 +2461

Sulemana is ook meer een linksbuiten toch? Lijkt me niet dat ze voor die positie iemand gaan kopen na Bergwijn en Daramy etc.

30-01-2023 10:18

Qifesh +24917

Ja klopt maar kan zoals bergwijn ook gewoon op rechtsbuiten en spits heeft ie ook wel eens gespeeld. 20 miljoen lees ik nu, is me wel iets teveel.

30-01-2023 13:14

BlueDuke +4480

Kudus gewoon (mis)bruiken waar je hem nodig hebt. In de zomer is de beste man weg. Hij kan in principe op 5 posities opgesteld worden. Geef de rest van het team duidelijkheid en schuif met hem om de gaten op te vullen. Lijkt hem ook niet uit te maken waar hij speelt

30-01-2023 09:41

DeMagere +23140

Door types en trainers zoals jij wil hij juist weg.

Geef Kudus liefde, vertrouwen, basisplaats op 10 en een nieuw contract aanbod met verhoogd salaris a la Overmars met Ziyech dan blijft hij. Vervolgens je gehele team om hem heen bouwen.

30-01-2023 09:46

Qifesh +24917

Als je sulemana ook haalt en Fitz jim opstelt wordt het nog gezellig voor em

30-01-2023 09:55

BlueDuke +4480

Geloof er niks van. Die jongen heeft zich altijd afgezonderd van de groep en is een brood voetballer. Niks mis mee, maar is wel een totaal andere type als Ziyech. Die stond in de groep en haalde geintjes uit.

30-01-2023 13:27

DeMagere +23140

@BlueDuke
Blijf jij maar niet geloven in onze MoM en strooien met termen als broodvoetballer. Ondanks prachtige doelpunten en vrolijke vieringen met medespelers.
Het wordt bijna zielig wat jullie er steeds bij verzinnen.

30-01-2023 13:39

BlueDuke +4480

Ik trek zijn voetbal kwaliteiten toch niet in twijfel? Als je scoort is ook een broodvoetballer blij of zeg ik dat hij een machine is zonder emoties? Het gaat meer hoe hij zich op trainingskampen vertoont en bv weigert te trainen om een transfer af te dwingen. Ik durf geld te zetten op het feit dat wat je hem ook bied hij van de zomer weg gaat voor het grote geld in Engeland.

30-01-2023 16:58

DeMagere +23140

Wat begrijp je niet?!

De beste voetballer van de eredivisie werd door Schreuder of op de verkeerde positie gezet of (en vooral) op de bank gehouden!
Kudus is niet dom. Hij kent zijn eigen kwaliteiten.
Hij ziet dat spelers met veel minder kwaliteiten alleen omdat ze Nederlander zijn of bevriend met de trainer wel een basisplaats krijgen.

Als iemand jou onderschat en onderwaardeert. Jou negeert, onrechtvaardig behandelt, dan wil jij toch ook graag weg naar een werkgever die jou wel op waarde schat?
Dat is niet broodvoetballer zijn maar dat heet voor je eigen rechten opkomen.

KAPPEN met dat gemits en gemaar van jullie steeds.
Blijf niet hangen in die twee dagen dat hij niet heeft mee getraind 8 maanden geleden.
Praat over zijn kwaliteiten of zijn voetbal maar hou alsjeblieft je mond over bijzaken.
Dat nagepraat over randzaken moet eindelijk eens een keer ophouden.
Mensen zoals jij en Schreuder jagen spelers als Kudus juist weg van onze mooie clubje.

30-01-2023 17:09

BlueDuke +4480

Kudus wou al in de zomer weg. Toen wist hij niet eens hoe het seizoen zou lopen. Weer begin je over zijn kwaliteit. Die trek ik niet in twijfel. Dan ga je vertellen dat Kudus weggaat omdat ik iets schrijf op Ajax Showtime, dat is gewoon onzin. Dan kan ik je niet meer serieus nemen. Ik hou na dit bericht ook met de discussie op, hoe je ook hierop reageert. Ik hoop dat Kudus het goed doet en nog jaren bij Ajax blijft, maar verwacht dat hij het komende jaar redelijk tot goed gaat doen en vetrekt in de zomer.

30-01-2023 19:05

Qifesh +24917

een potentiële legend bij Ajax en meteen dat gezanik. Zonder Kudus was Ajax ws ergens op plek 10..

30-01-2023 19:18

DeMagere +23140

@BlueDuke

Je trekt misschien zijn kwaliteiten niet in twijfel maar je leidt het onderwerp wel steeds af van zijn kwaliteiten. Het lijkt soms op bewuste sabotage.

Steeds blijf je onzinnige randzaken er bij slepen. Oh jee, hij heeft zich anderhalve dag ziek gemeld voor een training ergens acht maanden geleden.
Alle roddels van riooljournalisten maar blijven na-toeteren.
Leer er mee te leven. Gedane zaken nemen geen keer.
Beoordeel hem alsjeblieft op zijn kwaliteiten en zijn laatste wedstrijden, niet op geruchten!

Zomer ja! En dus? Hij heeft van Ten Hag weinig tot geen speeltijd gekregen. Na zijn blessure was hij spectaculair aan het voetballen op trainingen en bij Jong Ajax. Gewoon genegeerd voor Klaassen en co. Ook in de zomer onder Schreuder speelde hij niet op zijn eigen positie.

Over een ding zijn we het blijkbaar wel eens. We hopen beiden dat Kudus het goed doet en nog jaren bij Ajax blijft. Verder heb noch jij noch ik een glazen bol.

Het ga je goed, beste vriend!

30-01-2023 19:25

jordy888 +3157

Hij zei dat hij liever niet in de spits speelt.

30-01-2023 12:56

1991 +7787

Ik denk dat Heitinga Europees wel degelijk Kudus op rechts gaat zetten, met Tadic in de spits.

30-01-2023 09:32

AlmightyAjax +5872

Waarom laat Heitinga hem nou weer starten vanaf recht. Zet hem gewoon op het middenveld neer. Chico op recht, Berwijn op links en Brobbey in de spits. Tadic op de bank.

30-01-2023 08:51

TsigalkoAFCA +1752

Tadic op de bank? Heb je gister gekeken? Na Kudus de beste man op het veld.

30-01-2023 09:11

LukaLitmanen +82145

Los van dat, kan Brobbey ook helemaal geen hele wedstrijd spelen.

Kan je hem beter als invaller gebruiken

30-01-2023 09:20

Qifesh +24917

Brobbey is perfect als stand in voor Tadic na 70 minuten. Berghuis is perfect voor Taylor na 60 minuten

30-01-2023 09:39

LukaLitmanen +82145

Uuh, ik zal altijd berghuis kiezen boven Taylor.

Taylor kan alleen maar balletje breed passen en als een diva op het veld rondlopen

30-01-2023 11:03

Qifesh +24917

Op 8 vond ik m het sterkst

30-01-2023 19:19

Godenzoon24 +15347

Tadic was de beste gisteren. Hangend op rechts is een prima positie voor Kudus!

30-01-2023 09:24

ovopiet +1472

Tijdens de wk speelde hij ook alles van af recht en was toen ook iedere keer de uitblinker.
Spelers zoals hij en Ziyech nemen veel risico en als zij dan in de as spelen hebben ze toch redelijk vaak balverlies. Aan de zijkant is dit minder gevaarlijk.

30-01-2023 10:26

profoff +8387

De motivatie was altijd dat het gevaarlijk was bij balverlies. Gelukkig staat het zonder hem wel heel goed bij balverlies.

30-01-2023 08:39

Qifesh +24917

Hij kwam letterlijk de bal telkens weer ophalen zoals op het wk. We hebben te weinig van die mentaliteit.

30-01-2023 09:41

DeMagere +23140

Dat heeft een dorpsgek ooit eens een keer geroepen. Inclusief onzin over geen overzicht en passes hebben. En is vervolgens door velen nagepapegaait. Nooit begrepen.

Kudus heeft alles.
Inzicht, overzicht, snelheid, dynamiek, dribbelvermogen, onvoorspelbaarheid, balveroveringen en last but not least prachtige splijtende diagonale passes.

30-01-2023 09:50

14 +847

En hij kan heerlijk druk zetten!
Kudus beste man bij Ajax naar mijn mening

30-01-2023 11:24

profoff +8387

En dan roepen dat klaassen er altijd zo mooi overheen komt, dat doet Kudus ook nog, zie zijn goal tegen volendam. Je zal zien dat hij straks weg is en we nooit langdurig van hem hebben kunnen genieten op 10.

30-01-2023 11:57

ST +23083

Dat weet letterlijk elke Ajax fan al jaren.

30-01-2023 08:37

Robbie78 +3800

Iedereen zag het, behalve de man wiens naam wij niet meer uitspreken..

30-01-2023 08:49

Rikkie66 +22847

Nou dat is nieuws!

30-01-2023 08:37

Siemjo +7911

Dat was al langer bekend, maar als je een trainer had die eigenwijs bleef zijn en hem daar niet opstelde, om zijn eigen ongelijk te verbloemen. Één van de vele punten waarom Schreuder niet de juiste trainer voor Ajax was.

30-01-2023 08:25

PeterLarsson +13316

Iedereen zag het behalve het grote brein

30-01-2023 08:13

johanisajax +8843

Joh, dat Kudus een aanvallende middenvelder is wisten wij al voordat het seizoen begon.

30-01-2023 08:07

Lazell +17005

Die gast heeft een longinhoud zeg, niet normaal. Op het middenveld kan meerennen bij counters, meevoetballen op de vleugel met de back/buitenspeler en over de spits heen denderen. Zou denk ik nog beter renderen in de Gravenberch rol op 8. Speelt zich zo makkelijk onder druk uit, maar hij heeft wél rendement.

30-01-2023 08:23

johanisajax +8843

Hij is ook beter dan Gravenberch en ik hoop toch echt dat Ajax zn contract opwaardeert en verlengt. Ajax heeft nog maar weinig plezier van hem gehad, veel geblesseerd en relatief weinig gespeeld of op de verkeerde positie - mede door Alfred.

30-01-2023 08:25

LukaLitmanen +82145

Ten Hag koos ook nooit voor hem hoor.

Klaassen of gravenberch

30-01-2023 09:21

Tommyshelby +129530

Off: Mika Godts is bijna Ajacied! Mooie versterking voor Jong.

30-01-2023 07:56

AjaxHoorn +32989

Lekerrrrrrr. Nu met zn allen een hastag beginnen met cominghomerijkhoff

30-01-2023 08:07

leeke +10401

Niu die heeft er al heel wat wedstrijden op zitten in het 1e bij Genk,dus gewoon bij ajax 1 halen die gast

30-01-2023 08:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.