'Gevoel dat alles bij de KNVB om Ajax draait'

door Finn Dekker 68

'Gevoel dat alles bij de KNVB om Ajax draait'

door Finn Dekker 68

Laatst geüpdatet

Ajax liet Juventus eruit zien alsof het een middelmatige ploeg is. Dat stelt Kenneth Perez bij FOX Sports donderdagavond. De analist en oud-Ajacied zag Ajax opnieuw een Europese gigant overklassen met tactisch sterk voetbal.

'De jonge jongens waren nog fris, terwijl ik Juventus vermoeid vond lijken', aldus Perez over de wedstrijd van dinsdagavond, die door Ajax werd gewonnen door goals van Donny van de Beek en Matthijs de Ligt. 'Ze laten hele goede ploegen en hele goede spelers eruitzien als middelmaat.'

'Het is zo moeilijk om tegen zo'n tegenstander (als Ajax, red.) te spelen. Ze vullen het veld fantastisch. Dat doet Ajax heel goed. Er is bijna geen ruimte voor de tegenstander om in te spelen', aldus Perez.

Verplaatsing KNVB

‘Ik vind het een heel, heel, heel aparte situatie’, doelt Perez vervolgens op de verplaatsing van de 33e speelronde. ‘De KNVB zal er goed over nagedacht hebben, maar ze moeten wel beseffen dat er niet maar één Nederlandse club is. Ik heb het gevoel dat deze beslissing alleen draait om Ajax.’

Lees meer over:
Plaats reactie

MarLuuk76 +3557

Te gek voor woorden. Ajax voetbalt hoogstpersoonlijk. Een directe plaatsing voor de CL terug. Met risico dat ze misschien wel naast 3 prizen grijpen door pech vermoeidheid of wat dan ook. Al hoop ik dat natuurlijk niet. Maar zowel PSV Feyenoord en wellicht AZ zouden daar van kunnen profiteren in een gunstig geval dat 1 van deze volgend jaar kampioen wordt. Al hoop ik maar 1 ding totale dominatie van Ajax de aankomende jaren. Te beginnen met minimaal 2 prijzen liefst 3. Zo klaar met dat afzetten tegen alles wat Ajax is.

20-04-2019 15:11

Simon1 +2959

Meer neuken! Wordt je een stuk vrolijker!

20-04-2019 08:14

carel romijn +3

Na stom gelul van Perez ook nog die zuurpruim van Driessen beide niet toe laten bij AJAX

19-04-2019 19:20

Maus1978 +223

Wat is er met deze jankhond gebeurd joh?! Heeft bij Ajax gespeeld en jeugd getraind maar laat geen moment voorbij gaan om ons af te zeiken. Min mannetje... Ga lekker in Eindhoven wonen jankerd..

19-04-2019 19:01

Mirella1984 +18

anders ga je gewoon lekker huilen balhaar. als er nou meerdere NL clubs hadden opgestaan en in de CL zouden spelen. en net zover als ajax zouden komen. dan had het niet alleen om ajax gedraaid

19-04-2019 17:06

Rdk1983 +4

Zodra er ander clubs ook Europees spelen, tellem die ook. Maarja, doen ze niet he?

19-04-2019 15:20

Victor +0

dat zie je verkeer Kenneth er is wel maar 1 echte club in Nederland word wel tijd dat de rest dat eindelijk eens in gaat zien

19-04-2019 13:04

JariHeijden +5606

Dit is juist in het belang van het hele Nederlandse voetbal. En hoe kun je in vredesnaam denken dat het bij de KNVB alleen maar om Ajax draait. De directeur betaald voetbal is een uitgesproken Feyenoorder en directeur voetbalontwikkeling is een uitgesproken anti-Ajacied.

Maar goed, Valentijn Driessen vond het ook weer belachelijk... Allemaal schreeuwerds. Natuurlijk is het zo dat de KNVB vooraf altijd rekening moet houden met de CL en EL agenda, ook al is de kans superklein dat een Nederlandse club meedoet in de laatste fase van een Europees toernooi. Maar dat is niet gebeurd en dan zal je iets moeten organiseren. Je kunt nu eenmaal niet op zondag en op dinsdag voetballen.

Al die schreeuwerds moeten niet vergeten dat Ajax de reden is dat we nu elfde staan. Ajax heeft al 30 punten gehaald, PSV 8 en Vitesse, AZ en Feyenoord gezamenlijk maar 3. Zonder Ajax was de eredivisie veel en veel verder afgegleden.

19-04-2019 12:01

goajaxgo +14157

Diepe zucht.

19-04-2019 10:58

Schip +23552

Dat Ajax de enige club op dit niveau is, ligt ook aan Feyenoord en PSV.

Maar qua beeldvorming zie ik ook wel dat het er ongemakkelijk uitziet. Maar stel je voor dat de KNVB Ajax geen extra voorbereiding had gegeven tegen Real uit. En dat de ploeg minder fris was. Kun je dan op dezelfde manier omschakelen? Stel dat je daar op een draw was blijven steken?

Geen directe plaatsing van de nr 1, dus weer voorronde en een grote kans dat je die niet doorkomt, weer een grotere financiële kloof, weer minder zichtbaarheid van de eredivisie in de CL, minder aantrekkelijk voor sponsoren etc etc.

Kijk nou eens verder. Ajax faciliteren in Europa is goed voor het hele NL voetbal. Een deel van het geld stroomt terug naar de eredivisie en in de opleiding, waarmee veel vertegenwoordigende elftallen van de KNVB worden gevuld, veel clubs maken gebruik van Ajax huurlingen etc. Ajax faciliteren om de titel te pakken zou competitievervalsing zijn.

Maar dat gebeurt niet. Voorlopig heeft Ajax enkel last van de CL campagne in dat opzicht. Het gepiep mag best wat minder. PSV en Feyenoord moeten gewoon wat meer lef en kwaliteit laten zien in Europa.

19-04-2019 10:43

Caparzo +4244

Je gevoel klopt exact Kenneth, de KNVB houdt alleen rekening met het belang van het Nederlandse voetbal, en dat is zeer terecht en ongelooflijk belangrijk. Dat wij ‘het Nederlandse voetbal’ zijn en verder alleen nog pisvee voor een heel klein beetje, dat is een trieste zaak. Om voor plek 10 of 9 te kunnen strijden is deze wijze van meedenken essentieel en de KNVB weet dat. Iedereen moet zich daarin schikken, het is ook in ieders belang!

19-04-2019 10:33

Murph +963

Op dit moment is er maar 1 Nederlandse club.

19-04-2019 10:30

RuffRhythim +24837

Sorry Kenneth dat Ajax per ongeluk wel eens de finale van de CL kan halen. Dat doen ze al elk jaar dus een keertje minder had ook wel gemogen.
Want wat kan de KNVB er nou aan doen dat er play offs gespeeld moeten worden, dat ze een bekerfinale plannen voordat de competitie is afgelopen en dat zij het hele competitieprogramma in elkaar draaien zonder rekening te houden met internationaal clubvoetbal?

Foei Ajax!!!

19-04-2019 10:27

mgtow +22318

Kan deze man terug op de boot naar Denemarken?

19-04-2019 09:49

Kikke +54

Wat een sukkel die Perez, ja het draait om het spelen van de halve finale, nee, dat is Ajax fout niet, maar de KNVB zijn fout, zij hadden er niet op gerekend dat uberhaubt een NL se club de halve finale had kunnen halen. Die fout moeten ze dus goed maken, zal wel een leuk logaritme zijn geweest en kansberekening, dat is vele jaren goed gegaan, maar nu niet! Die fout moeten ze dus goed maken en heeft niks met Ajax an sich te maken. Als een andere club de halve finale had gehaald, had die wedstrijd ook verzet moeten worden. Met Koningsdag is het sowieso niet erg handig. Kinderachtig van de Graafschap dat ze zo moeilijk doen over vrijdag...

19-04-2019 09:43

Labrador +10

Chappeau voor de reactie uit Friesland.

19-04-2019 09:20

Meso +0

Ja, het is allemaal de schuld van de KNJB Perez!!! Zeker ff een wit voetje halen bij al die AJax-haters....

19-04-2019 09:18

BRAMHOUTEN +3813

perez doet geforceerd overkomen dat hij neutraal is en scoort nu met deze opmerking bij andere clubs

19-04-2019 09:00

TontoKarnaggel +42546

Wat een ongeloofelijk goedkope opmerking van perez. Ja Kenneth, het draait nu even om Ajax, zoals het om psv of feyenoord had gedraaid als die de halve finale CL hadden gehaald. Maar dat hebben ze niet hè, die laten zich op een hoopje spelen door fc fucking trencin. Maar het maakt mij niet uit hoor, voed jij de haters maar, proberen wij het nederlandse voetbal wel weer op de kaart te zetten.

19-04-2019 08:50

JSF +0

Ja, juist. deze beslissing draait om Ajax. Punt. Momenteel de enige club die het Nederlandse voetbal aanzien geeft.

19-04-2019 08:48

marrene +154

Schandalig dat zo'n man een podium krijgt terwijl hij de regels niet kent.

19-04-2019 08:46

Dubbelvla +8486

en ondertussen krijgt iedereen een grotere en grotere hekel aan Ajax, omdat iedereen denkt dat wij dit eisen. Dat wij dit willen. 'als je met de grote jongens mee wilt doen, moet je zoveel wedstrijden in een week kunnen spelen'. 'het is niet alsof ze in spanje en engeland heel de competitie omgooien'. 'niemand gunt het ze, arrogant zooitje'. 'wel alles om gooien, maar niet twente in de arena, het komt van één kant'.

allemaal domme argumenten natuurlijk, maar je leest nergens in de nieuwsberichten dat Ajax hier in de kern niet om gevraagd heeft, dat het een fout is van de KNVB, dat dit regelgeving is van de UEFA. waar voetballend nederland trots of minstens te spreken zou moeten zijn over europees succes en wellicht in hun handjes zou mogen wrijven over dat wij in de laatste weken zo'n druk schema hebben, kijkt iedereen ons nu met vuur in de ogen aan omdat de KNVB er zo'n zooitje van heeft gemaakt.

Niet dat ik denk dat we volgend jaar weer zover komen, of een andere NL club, maar ik hoop dat ze nog deze zomerstop met aanpassingen komen waarbij in de winterstop op basis van evt. europees succes bepaald kan worden dat de tweede helft om wordt gegood.

En op de langte termijn mogen ze wat mij betreft ingrijpendere en constructieve maatregelen nemen om meer ademruimte te creëren, zoals die oneerlijke play-offs waar niemand op zit te wachten afschaffen (laat gewoon je seizoensprestaties gelden voor je rangschikking); directe degradatie voor de laatste twee, met misschien één play-off voor de nummer 16; en een kortere "winter"stop.

excuus voor mijn relaas, tl;dr: KNVB zorgt voor negatief elan omtrent ajax, huilie huilie.

19-04-2019 08:27

arigold +7870

Al die reacties zijn geboren uit jaloezie.
Jaloezie is een verschrikkelijk iets.

19-04-2019 08:07

Tscheu +47

Stook het vuurtje maar even lekker op Kenneth.

19-04-2019 07:59

Babayaka +7

De KNVB harkt tijdens eks en wks ook genoeg poen binnen, dat kunstgras vervangen is meer een taak voor de KNVB, Ajax moet zeggen binnen 2 jaar dat kunst gras eruit, anders gaan wij eruit, gaan we bayern jaarlijks pesten.

19-04-2019 07:26

glob +230

Kenneth, ik had altijd best een hoge pet van je op. Je leek me een verstandige man maar nu val je zo vreselijk door de mand. Ik geloof bijna niet dat je dit gezegd kunt hebben.

19-04-2019 07:22

Redrum +96213

Oh serieus Kenneth? Jij hebt het gevoel dat deze beslissing om Ajax draait? Deze beslissing draait om het Nederlands voetbal, maar is veroorzaakt door het succes van Ajax. Voor de andere clubs hoeft er niet geschoven worden, want die spelen maar 1 potje per week.

19-04-2019 07:15

Nils +6

TV gelden zijn in Nederland nu eenmaal heel scheef verdeeld, mag best wat rechter getrokken worden, we willen toch dat het algehele niveau omhoog gaat. Ajax moet niet "nu het geld heeft" even langs gaan bij alle clubs om een zak geld neer te leggen. Maar standaard een eerlijkere verdeling zal wel de kleinere clubs ruimte geven om faciliteiten en kwaliteit te verhogen. Uiteindelijk is dat voor de NL-se top alleen maar beter.

19-04-2019 07:04

AFCAPolarBear +542

KNVB is zo slim om in te zien dat Ajax het Nederlandse voetbal weer op de kaart zet. Dat door de prestaties van Ajax we überhaupt 2 clubs mogen uitvaardigen om zich te proberen te plaatsen voor de CL-groepsfase. Daar mag je (in geval van de wedstrijd Graafschap, moeten) best wel rekening mee houden (ook al is het alleen in belang van Ajax). Als PSV (of Feyenoord, maar die kans acht ik erg klein) volgend seizoen ver reiken in Europa, ben ik ook voor meer rust rond de Europese wedstrijden, ook al zal een Ajax-PSV hierdoor verzet worden.

19-04-2019 01:06

ajacied pp +0

In hetzelfde programma lulde hij nog grotere onzin, Deze gek vond het de plicht van Ajax met al dat verdiende geld om ook al die kunstgrasvelden te vervangen en te betalen voor al die andere clubs, wat een enorme klootzak, en Ronald de boer zat er bij en keek er naar, en deed zijn muil niet open alleen meende hij dat alle clubs evenveel geld moesten ontvangen van de KNVB kampioen of onderaan!!! Wordt er zo misselijk van al die wangunst naar onze club!!!!!

19-04-2019 00:53

AFCAPolarBear +542

Ik ben er ook voor dat Ajax het voortouw mag nemen om al het kunstgras weg te werken in Nederland. Die 10 miljoen (denk dat het minder duur is) kunnen we wel missen en als alle Eredivisie-wedstrijden op natuurgras gespeeld wordt, zijn grote talenten/spelers meer geneigd naar Ajax te komen. Wij hebben daar zeker ook profijt van. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat we minder blessures krijgen en mooiere wedstrijden

19-04-2019 01:10

AFCA-B93 +5488

Het wordt hoog tijd dat een adviseur vanuit de KNVB of waar vandaan dan ook met de kunstgrasclubs om de tafel gaat om te zorgen dat deze clubs genoeg geld over houden voor normale grasvelden en dat hierop toegezien wordt dat de clubs zich hieraan houden. Prima als Ajax een klein steentje bijdraagt hieraan, zou grote klasse zijn zelfs. Maar ik vind het bizar dat mensen uberhaupt op het idee komen dat Ajax dit maar allemaal even moet gaan dokken. Belachelijk.

19-04-2019 01:22

Ferd +38581

Ik ben voor natuurgras, maar dat blessureverhaal is echt onzin. Wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat er niet meer, of zwaardere, blessures ontstaan op kunstgras. Wel andersoortig.

19-04-2019 04:03

Leviathan +168

Ja als het gras goed nat is misschien, maar het veld kurkdroog houden is een extra wapen van die amateur clubjes en daarmee loop je wel degelijk snel blessures door op.. Je voet blijft staan waar je op normaal gras glijd. Je zal zelf wel nooit op t veld gestaan hebben

19-04-2019 06:17

3*stars*3 +23523

Meeste clubs in NL gunnen Ajax niks en nu moet Ajax weer de good Guy gaan spelen?
Maar aan de andere kant zou het mij niet verbazen als Ajax met een gebaar komt komend seizoen.

19-04-2019 06:38

JariJari +15272

Hoop dat het gebaar een zwaaiende hand is.

19-04-2019 11:35

nummer14 +4988

Ajax moet de andere clubs helemaal niks gunnen!!! Opzouten zeg, als wij straks geen kampioen worden is het in alle stadions feest. De tering voor ze. Uiteraard ben ik van dezelfde mening dat gewoon gras veel beter is maar dat hoeven wij echt niet te bekostigen. Nobody likes us we don't care!

19-04-2019 07:19

Rik428 +1

Aan de ene kant: ja, maar dan geef je ze een grasveld en dan gaan ze weer zeuren over het onderhoud. Speel je van november tot maart alle uitwedstrijden in de modder...

20-04-2019 13:36

..::Rootje::.. +676 moderator

Die Perez had 't in een ander video nog over, dat Ajax de tv-gelden moet verdelen onder de andere clubs, zodat het kunstgrasprobleem opgelost is.
Omdat Ajax het niet zal missen omdat ze toch al bijna €100 miljoen hebben gecasht...

19-04-2019 00:45

Bocarra +14

FOX sports is en blijft een grote kut zender. Volgens de regels dient er minimaal 48uur tussen de wedstrijden te zitten. Doordat Ajax een ronde verder is moest er wel geschoven worden. Dat kun je de KNVB niet verwijten. Die volgen gewoon de regels. I.p.v. dat de clubs blij zijn met de vernieuwde aandacht voor de eredivisie lopen ze alleen maar te klagen. Het is zo kleindenkend allemaal.

19-04-2019 00:31

bakemax +0

Door de successen van Ajax is de marktwaarde van de Nederlandse voetbal rechten ongetwijfeld enorm gestegen. Hierdoor profiteren alle clubs. En maar zeiken...

19-04-2019 00:24

hallo1 +0

Helemaal klaar met dat gejank!

Dit draait om het belang van het Nederlands voetbal en dat is veel belangrijker dan het clubbelang van een voetbalploegje uit pak-hem-beet Zwolle dat speelt op een veredeld hockeyveld. Kijk ze eens al die clubs en mensen die happen omdat ze nu 3 dagen later klaar zijn met de competitie dan eerst gepland. Ongelooflijk! Ik had dit volledig begrepen als dit voor een andere club was gedaan in dezelfde situatie. Ookal was dit om Feyenoord gegaan, al is dat een lachwekkend onrealistisch voorbeeld. Gewoonweg afgunst omdat andere clubs niet goed genoeg zijn om zich in deze situatie te bevinden. Hup naar de finale, Willem II verslaan in de beker en die titel pakken!!

19-04-2019 00:02

MPAjax +8441

De KNVB heeft in de planning van dit seizoen niet voldoende ruimte gegeven voor mutaties Perez, dacht dat je intelligentie had maar dat valt zwaar tegen. Dat de directeuren van de KNVB niet gedacht hadden dat Ajax zover zou komen, zegt meer over hun negatieve verwachtingspatroon voor het begin van het seizoen over de Nederlandse deelnemers.

Gudde en co hadden rekening moeten houden dat omdat clubs Europees spelen dat er meer wedstrijden bij kunnen komen aan het einde van het seizoen. Nu is het dus prutsen.

18-04-2019 23:55

Hagmag +9

Kenneth beste jongen,
Er mankeert helemaal niets aan jouw bovenkamer.
Je hebt het goed begrepen.
NL en KNVB willen het NL voetbal naar een hoger niveau tillen.
Bijeenkomsten, plannen bespreken en schrijven etc etc.
Dat was het hot item na het mislopen kwalificatie WK in 2017-2018.
Nu is de kans daar om het clubvoetbal naar het hoogste niveau te tillen en loopt iedereen te janken en te zeiken. De toekomst van Oranje krijgt die kans.
Ja Ajax krijgt fffff rust, voor de wedstrijd op 30 april tegen de Spurs.
Speelronde 33 wordt 10 dagen later afgewerkt en wordt de laatste ronde.
Wat is het probleem, want dat lees of hoor ik van niemand.
Wel allemaal bla bla bla en janken voor de kijkcijfers want die lampen en havenslaven moeten ook het idee krijgen dat men anti Ajax is.
Wel straks allemaal analiseren en geilen na die mooie wedstrijd van ons aller Ajax.
Kots en kots misselijk wordt ik van jou en al die lui die mee willen huilen met de wolven in het bos.
KNVB gebruikt tenminste nu dat beetje verstand wat ze hebben.
Grudde zeer bedankt en ook voor de duidelijke uitleg.
Komt er op neer dat hij zei: Nu niet lullen maar poetsen.
Kenneth als je dit zegt heb heb je geen verstand en verdien jij niet om ooit weer Ajacied genoemd te worden. Want jij hebt daar ooit gespeeld.
Je laat nu zien dat je het verstand van een fruitvlieg hebt.

18-04-2019 23:55

Toekomst1900 +2

Als Graafschap had meegewerkt, was er niets aant handje geweest

18-04-2019 23:54

Rondo64 +3392

Als ze de veiligheid niet kunnen garanderen, kan je ook niet van ze verwachten dat ze door slechte planning van de knvb het zelf maar even oplossen.

18-04-2019 23:59

Koekepeer +1466

Als de UEFA de eerste wedstrijd op woensdag zou laten spelen ook

19-04-2019 00:00

..::Rootje::.. +676 moderator

Nee, hoor.
Want dan zou er weer een probleem zijn met de bekerfinale. Die staat op 5 mei gepland en de return zou dan op 7 mei gespeeld worden.

19-04-2019 00:50

Koekepeer +1466

Als die dan gewoon ook op 8 mei gespeeld had kunnen worden. Als wij de competitie kunnen veranderen dan de UEFA dat toch ook? Nu weet ik ook wel hoe flexibel de UEFA is, maar toch.

19-04-2019 02:19

mgtow +22318

Gevoel leuk en aardig maar wat zijn de feiten? Voor het gevoel dat ik geld heb koop ik niks, voor het feit dat ik geld heb wel. Dus wat wordt het Perez?

18-04-2019 23:50

Bensco +7175

Ik dacht dat Perez een Ajacied was? Ik vind hem misschien wel de grootste azijn zeiker momenteel. Tuurlijk draait het om ajax. We willen toch terug naar de top als voetballand? dan moeten we ons niet nog meer naar beneden laten trekken door deze zwakke competitie.

18-04-2019 23:48

Koekepeer +1466

Ik vind het jammer dat iedereen nu weer een stok heeft om Ajax mee te slaan. KNJB!!!

* Alleen de negatieve shit krijgt aandacht. Dit is de reactie van sc Heerenveen:

Eigenlijk hadden we er belang bij om de speeldata te laten zoals die waren”, zegt Cees Roozemond, algemeen directeur van SC Heerenveen. ,,Rondom onze thuiswedstrijd tegen NAC zijn bijvoorbeeld ook allerlei activiteiten gepland. Maar we snappen het belang van Ajax en de KNVB wel. Als er geen onoverkomelijke bewaren zijn, dan zijn we best bereid om mee te denken.''

,,Ik vind dat je als clubs een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebt en dus ook moet nemen. Deze halve finaleplaats van Ajax in de Champions League geeft een enorme impuls aan het Nederlandse voetbal.”

18-04-2019 23:48

ratje +3515

Mooie reactie van de Friezen!

19-04-2019 08:48

Robeerke +1219

Volgens mij is er maar één Nederlandse club die het in deze godvergeten tijd weet te schoppen tot de halve finale CL kneus

18-04-2019 23:40

Welja +716

Iets met zwaartekracht en massa.

18-04-2019 23:32

Labrador +10

Dat doet het ook niet maar zo komt het wel over. Ik snap de frustratie wel maar deze situatie is natuurlijk uniek en dat moeten we in Nederland koesteren. Reken maar dat ze hier voortaan wel rekening mee gaan houden.

18-04-2019 23:31

Hollister +12626

Die fitheid van de groep en de weinige blessures zijn dit jaar wel erg opvallend... andere jaren hadden wij een aantal langdurige blessures.. nu alleen Bande en Eiting.. vorig jaar toch een tijdje zonder de Jong, Dolberg enz

18-04-2019 22:05

Ozymandias +159568

Inderdaad, en dat kwam de blessure van Bandé ook nog eens door een schandalige tackle.

18-04-2019 22:05

Hagmag +9

Bandé is door toedoen van een ander gewoon in elkaar geschopt.
Dus eigenlijk dit jaar alleen Dolberg en Eiting.

18-04-2019 22:07

Schwalbino +11

Ajax zit in een positieve run. Alles zit mee. Wedstrijden die we anders verloren worden gewonnen. Spelers raken maar niet geblesseerd, geen gekke scheidsrechterbeslissingen. Teams onderschatten ons en worden daarom afgeslacht. Spurs zijn kansloos. Liverpool is een hele klus maar we pakken ze. Geniet ervan.

18-04-2019 22:20

Labrador +10

Hoe kan Juventus nou vermoeid zijn . Die hebben er 9 gespaard tegen spal.

18-04-2019 21:53

3*stars*3 +23523

Precies.
Ajax verbaasde niet alleen rest van de wereld maar ook heel veel fans.
Want Juve leek op een gegeven moment idd op een matig ploegje maar dat kwam toch echt door Ajax.
Niks vermoeid maar ze werden er moedeloos van.
Zag je ook aan de frustraties en bij Cristiano, die een tackle maakte.

Zijn droom om met 3 verschillende clubs de CL te winnen, kan hij vergeten.

18-04-2019 22:04

Radie125 +1629

Ik zit nog steeds net een hele dikke tampeloeris alle berichten te lezen

18-04-2019 21:34

Schwalbino +11

'Een hele dikke tampeloeris' kun je behandelen door een wedstrijd van PSV terug te kijken. 45 Minuten erectiefoberend voetbal van de ploeg 'Van Bommel' moet voldoende zijn voor een eerste afkoelingsperiode. Zo nodig schakel je daarna nog even naar Kakkerlak TV. Dat laatste is echt een paardenmiddel. Dus pas op!

18-04-2019 21:47

mgtow +22318

Jouw teksten zijn fantastisch. Kan ik bij je in de leer?

18-04-2019 23:38

Koekepeer +1466

Erectiefoberend!!! Fantastisch woord.

18-04-2019 23:49

Schwalbino +11

Perez heeft het over positioneel sterk voetbal.

18-04-2019 21:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.