Derksen: 'Van der Sar is onzeker, die voelt zich niet lekker in deze job'

door NielsOpdam 25

Bron VI Vandaag

Derksen: 'Van der Sar is onzeker, die voelt zich niet lekker in deze job'

door NielsOpdam 25

Bron VI Vandaag

Laatst geüpdatet

Johan Derksen denkt dat Edwin van der Sar zich 'niet lekker' voelt in zijn baan als algemeen directeur van Ajax. Dat vertelt de analist maandagavond in VI Vandaag. Van der Sar reageerde zondag voor het eerst op de situatie rondom Marc Overmars, maar de directeur maakte geen goede indruk op Derksen.

'Dit is toch verschrikkelijk?', begint Derksen over het interview. 'Hij is in tien jaar niks gegroeid. Het is nog steeds die ex-keeper. Die jongen kan toch niet een bedrijf met 550 mensen leiden? Ook nog beursgenoteerd. Deze jongen is onzeker, die voelt zich niet lekker in deze job. Dat verbergt hij doorgaans achter een soort verkrampte arrogantie. Nu staat hij daar te hakkelen. Je kunt toch niet als zo'n groot bedrijf zo'n boegbeeld naar voren schuiven?'

Wim Kieft is het eens met Derksen over het interview van Sar. 'Het is een beetje een verlegen, introverte jongen. Dat is hij altijd geweest, maar in die tien jaar is hij geen stap beter geworden in communiceren. Wat ik natuurlijk wel het meest pijnlijke vond is dat hij die data niet precies wist. Maar ook dat ze die contractverlenging er doorheen hebben gegooid, terwijl ze wisten dat het speelde.'

'Denk je niet dat wij hem eigenlijk geforceerd voor die camera geduwd hebben?'

René van der Gijp zag het interview ook en denkt dat er meer speelt. 'Is het ook niet zo dat hij daar staat en weet dat er nog zoveel meer uit die kast komt? Dat idee heb ik een beetje. Hij heeft fouten gemaakt, dat weet hij zelf ook. Hij weet ook dat dit zijn einde is.'

Derksen vindt ook dat de Raad van Commissarissen het onderschat heeft. 'Ze hebben gedacht: Dat zal wel meevallen, die contractverlenging gaat wel door. Daar hebben ze zich echt op verkeken.' Tot slot blikt Derksen ook terug op zijn eigen rol rondom het interview van Van der Sar. 'Denk je niet dat wij, die talkshows in Nederland en de kranten, hem eigenlijk geforceerd voor die camera geduwd hebben? Iedereen zei: Waar blijft Van der Sar? Dus hij denkt: Ja, nu moet ik wel.'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

En maar blijven stoken. Ouwe zuurpruim. Hopelijk is het programma snel van de buis en zien we hem nooit meer terug ergens.

16-02-2022 06:49

BackInBlack +14462

Jaren aan de hand van Kinsbergen gelopen.

Kan waarschijnlijk nog niet echt zelf lopen, zonder zijn steun Overmars

15-02-2022 21:02

Jariking +5445

Al dat geschuimbek als er kritiek is op een Ajax man...
Gewoon een zwak optreden voor de camera en door een week stil te blijven.
Ja hij doet ook goede dingen.

15-02-2022 19:42

ajax4perez +9526

Ja hij doet het zo slecht dat Ajax in de afgelopen 10 jaar niet gegroeid is als club.

Wat een gezeik om niks.
Kijk eens naar de behaalde groei en resultaten, dat is de terechte spiegel en niet iets wat als een donderslag bij heldere hemel neervalt in Amsterdam

15-02-2022 18:58

komopajax777 +13193

Van al dat gespeculeer in de media wordt je echt niet goed.Al die stemmen en meningen door elkaar, die over elkaar heen buitelen om het woord te nemen.Het afzeiken van onze mooie club
lijkt wel een volkssport te zijn op dit moment.En maar trappen en natrappen steeds dieper de
modder in.Gelukkig blijft het eerste top presteren.Fier en koen blijft Ajax overeind!

15-02-2022 16:07

KleineReus +6429

AS doet hier ook aan mee, want elke scheet wordt hier als soort van nieuws verkondigd.

15-02-2022 16:11

Pietsnot +15019

Van der Sar heeft de pech dat in de afgelopen jaren een aantal zaken zijn misgegaan waar vervolgens een mega vergrootglas op ging. Hij moest dan als crisismanager fungeren en dat is nu eenmaal weinigen gegeven zoiets met verve te doen. Helaas hoort het wel bij zijn rol, dus dat beïnvloed het oordeel over hem niet in positieve zin.

Ik denk dat hij zelf nu ook aan het nadenken is wat hij wil. Een aantal zaken op zijn bordje past hem prima. Misschien nu met het vertrek van Overmars moet de hele invulling van de directie op de schop. Rollen en taken herverdelen. Denk dat hij prima een directierol kan blijven vervullen, maar het lijkt me beter dat er wel een Algemeen directeur komt die de bedrijfskundige kant en de crises die mogelijk nog komen op het bordje krijgt.

En dan even oneerbiedig, maar niet zo bedoeld, Edwin vd Sar meer in de voetbalcommissies, uefa, fifa, klankbord en ceremoniele lintjesknipper rol. Dat past hem namelijk wel en dat is ook veel leuker dan dat gezeik wat hij nu al een paar jaar over zich heen krijgt.

15-02-2022 15:24

Aldek +5080

Sneu om te zien dat ‘ iedereen’ maar wat graag zijn vooringenomen mening geeft over de situatie bij Ajax… en dan doel ik op degene in de praat programma’s.. ze vallen over elkaar heen van correctheid en om hun mening te geven. Uiteraard erg verkeerd van Overmars maar klopt er nu meteen niks van binnen Ajax?

15-02-2022 13:53

Mike1 +5342

Van der Sar is een prima directeur. Ok hij is niet de beste spreker, dat kun je toch simpel oplossen door iemand aan te stellen die namens jou dergelijke presentaties houdt?

15-02-2022 11:57

BRAMHOUTEN +3813

Edwin is al 10 jaar geen ster voor de camera. maar ik heb liever dat hij gewoon zijn werk goed doet ipv leuk voor de camera te staan. hopelijk blijft hij gewoon aan. ik ben wel heel benieuwd wat er echt is gebeurd. heb namelijk steeds meer het idee dat er meer een hetze heeft plaats gevonden dan grensoverschrijdend gedrag.

15-02-2022 10:50

Oxxer +163839 moderator

Resultaten spreken voor zich, wat heeft Ajax bereikt sinds Flappy CEO is?

Derksen heeft zijn favorieten, ik ben benieuwd hoe hij had gereageerd als Bas Nijhuis zich schuldig had gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag.

15-02-2022 10:28

Babangida83 +23827

Als ze iemand zoeken die goed voor de camera is, dan moeten ze Gerard Joling vragen. Het Algemeen Directeurschap is breder dan dat gelukkig.

15-02-2022 09:36

ricky10 +5875

van der Sar is helemaal niet onzeker. die voelt zich juist prima in zijn job, de resultaten bewijzen dat in zeg maar die 10 jaar. doet hij niet alleen natuurlijk, maar als hij ongeschikt was geweest had hij daar niet zolang gezeten. van der Sar treedt niet graag op de voorgrond en vindt het lastig, zeker in deze situatie, want het betreft ook nog een een goede vriend.

15-02-2022 05:02

Dutch Schaefer +6099

Niet helemaal mee eens. Voetbalwereld is opportunistisch en een ad is ook afhankelijk van de resultaten van het eerste elftal. Niet zoals het zou moeten, maar zo werkt het wel.

15-02-2022 08:23

Babangida83 +23827

Vooral een trainer is afhankelijk van de resultaten van het eerste elftal. Daarna de TD en als allerlaatste de AD.

15-02-2022 09:35

ricky10 +5875

resultaten zijn volgens mij goed te noemen en dat staat ook helemaal los van wat er nu intern speelt.

15-02-2022 10:46

Starring +4673

Die snor lult maar wat in de rondte, zoals wel vaker.

''Die jongen kan toch niet een bedrijf met 550 mensen leiden?'' Kennelijk dus wél, want Ajax staat er zowel financieel, sportief als commercieel gezien er beter voor dan ooit. De resultaten spreken voor zich, De directie vulde elkaar juist goed aan, dat spraken zij vaak ook uit en kijkend naar de resultaten klopte dat ook.

Edwin is geen ster voor de camera nee, dat is duidelijk. Al waren in het verleden genoeg Ajax-directeuren die wel goed konden lullen voor de camera maar er een compleet zooitje van maakte. Dus wat is wijsheid?

15-02-2022 02:29

gielvandenheuvel +182

hou je commentaar voor je. ga die kraaij en driessen

14-02-2022 23:23

gielvandenheuvel +182

lekker pesten

14-02-2022 23:23

Mocrodammerr +22970

Derksen is een beetje anti bd Sar vanwege een vervelende ervaring jaren geleden. vd Sar liet Derksen heel lang wachten voor een interview. Als iemand 10 jaar als AD fungeert, kan je niet zeggen dat ie ongeschikt is..als ie ongeschikt zou zijn, had jaxie hem allang ontslagen. Vd Sar is wel vreselijk slecht voor de camera..maar dat staat los van zijn functioneren

14-02-2022 23:07

martijnmartijnk +729

Mja. Dat heeft Derksen altijd wel gehad. Als ie een keer een vervelende ervaring met iemand heeft gehad, kan hij daarna niet meer positief zijn over diegene. Hetzelfde met diegenen die hij zijn vrienden kan noemen. Joop Munsterman bijvoorbeeld, daar bleef hij ontkennen dat er wat aan de hand was. Hij ziet dingen vaak zwart-wit, maar weet ook vaak de vinger op de zere plek te leggen wat betreft sociaal-economisch gebeuren.

14-02-2022 23:13

AjaxDordt +14028

Het verdedigen van Munsterman nam echt lachwekkende vormen aan, kan me herinneren dat zelfs Gijp en Genee er ongemakkelijk van werden. Ondeugend boekhouden was het zogenaamd, maar ondertussen was Twente zo goed als failliet

15-02-2022 08:15

Babangida83 +23827

Onzekerheid is een sterkte.

14-02-2022 22:58

Jariiii +21838

Ik ben het inhoudelijk niet oneens met Derksen. *Hij* heeft dan echter weer de empathie van een stuk oud ijzer.

14-02-2022 22:58

Juichtoon +32345

Het is juist prima dat we een Atypische directeur hebben. Een voetbalbedrijf is een atypisch bedrijf.
Van de Gijp weet het ook zeker, van Valentijn. Er is bij Ajax veel meer aan de hand.
Valentijn, zo voegt René eraan toe, kan het nog niet schrijven. Want Valentijn moet het wel zeker weten.
Valentijn die in 2017 al schreef dat Ten Hag niet lekker bij de spelersgroep lag. Dat wist ie kennelijk ook zeker...
Wat een niveau weer. Allemaal suggestie. Laat je er niet door meevoeren.

14-02-2022 22:42

fanvooraltijd +6791

Wat een stelletje misbaksel bij VI . Zeuren dat vd Sar naar voren moet treden, gaat ie wat zeggen en dan gaan hem massaal afbranden. 24 sec over het mishandelenvan Grace Geilie van winkel bediendes ,8 sec over lil kleine met zijn mishandeling ,43 minuten over vd Sar en dat alles mis is bij Ajax . VI is de D66 van de TV . Ze dulden geen tegengeluid.

14-02-2022 22:42

AFCACruijff14 +161006

Stel je niet aan.. VI is van oorsprong een voetbalprogramma.

14-02-2022 23:19

Msc +14160

En gijp zegt wederom dat er veel meer aan komt …. Omdat Valentijn dit gezegd heeft. Man man man

14-02-2022 22:38

Otomo +148

Gijp lult maar wat. Wordt tijd dat er eens iemand gaat zitten die hem met zijn woorden om de oren slaat.

14-02-2022 23:19

036AFCA97 +146646

Wat een bizarre gewaarwording moet dit zijn voor Ten Hag, Overmars en Vd Sar. 3 weken terug leek het weer een droomseizoen te worden. Niks aan de hand. En dan nu deze kutzooi. Ongelofelijk, wat is die Overmars een egoïstische domme lul geweest om alles zo op het spel te zetten.

14-02-2022 22:37

Jariiii +21838

Droomseizoen kan nog steeds... Vitesse en Twente beloofden veel goeds.

14-02-2022 22:59

AFCACruijff14 +161006

Tsja, de inhoud klopt wel. Het was zeer slecht en ik heb er ook een slecht gevoel bij dat vd Sar over een maand nog onze AD is. Denk het niet, deze shitstorm gaat hij niet managen. Heel triest allemaal. Hoop dat ik er naast zit, maar denk dat de druk van buitenaf erg groot, te groot zal worden.

14-02-2022 22:34

Rikkie66 +22811

De giftige pennen blijven nog wel even actief. Hopelijk doorstaat van der Sar deze storm en komt er iemand naast hem staan waarmee hij verder kan om zijn droom (de onze) kan waarmaken.

14-02-2022 22:33

Picasso +6596

Dit artikel zou beter zijn geweest als het alleen had bestaan uit de laatste alinea.

14-02-2022 22:29

sebasvdv +566

Het is nu wel weer mooi geweest met het naar beneden praten van Van der Sar. Zoals Van Basten vanavond ook bij Rondo zei: er is veel gewoon nog niet duidelijk en vaag wat er allemaal precies is gebeurd en in welke volgorde. Laten we dat eerst afwachten voordat er conclusies worden getrokken.

14-02-2022 22:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.