Blind raadt Janssen Nederlandse topclub aan

door Bart Veenstra 30

Blind raadt Janssen Nederlandse topclub aan

door Bart Veenstra 30

Laatst geüpdatet

Danny Blind heeft Tottenham Hotspur-spits Vincent Janssen aangeraden om de stap te maken naar een Nederlandse topclub of een club uit een 'mooie West-Europese competitie'. Volgens het RvC-lid van de Amsterdamse club is dat de beste optie voor de spits die in Engeland totaal uit beeld is geraakt.

'In de tijd dat Vincent voor Tottenham koos, had je de discussie of hij niet beter eerst naar een Nederlandse topclub zou moeten gaan', begint Blind in gesprek met Voetbal International. 'Maar die konden zijn transfersom toen helemaal niet betalen. En ik denk dat er überhaupt weinig Nederlandse voetballers zijn die de deur dichtgooien als Tottenham Hotspur zich meldt.'

Blind denkt nu dat Janssen naar een club uit een West-Europese competitie moet maken. 'Maar dan een subtopper of middenmoter in het buitenland. Of een topclub in Nederland. In ieder geval een club met voetballende intenties, want hij is geen counterspits. Het luistert nauw, in deze fase van zijn carrière. De volgende keuze moet raak zijn.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Aeter +6634

Hij is nog maar 24 hè.

24-01-2019 18:52

Ryu +0

Juist en nu het minder gaat met zijn carriere heeft hij opnieuw iets te bewijzen. Eredivisie niveau is niet zo hoog als premier league maar op dit niveau gaat hij zeker 15/20 goals er in schieten. Is gewoon prima spits voor 2 jaar Ajax naar het kampioenschap schieten en dan weer naar buitenland. Snap het kritiek niet op hem hij heeft te weining minuten gemaakt bij spurs om hem goed te beoordelen. Zo'n sterke ervaren spits is toch vele malen beter dan talenten die het nog moeten laten zien zoals sierhuis, bande of dolberg. 13.5 miljoen is niet duur je verkoopt hem zeker voor 25/30 miljoen als hij het goed doet. Dus ik zeg doen!

25-01-2019 02:49

Aeter +6634

Kunnen we prima gebruiken als Huntelaar stopt of Dolberg weg is.

24-01-2019 18:51

talent020 +7

Feyenoord zou ideaal voor hem zijn! alhoewel we hadden het over topclubs toch xp

24-01-2019 13:29

DeMeervanweleer +7588

Zou het wel durven met hem. Profiel van een Ajaxspits is een sterk aanspeelpunt zijn voorin en er zelf ook nog minimaal 15-20 kunnen inschieten. Ik denk dat hij dat kan, goede mentaliteit, fysiek sterk, technisch goed genoeg en hij zal wat willen bewijzen. Er is wel wat nodig in de spits, Dolberg word hem niet meer ben ik bang, Hunter zal op momenten nog waarde hebben en Bande en Traore moet je afwachten. Wel leuk om beetje te speculeren over wie wie gaat vervangen. Shabani voor de Jong? Stengs voor Ziyech? Is Gravenberg al ver genoeg om Schone op te volgen of van de Beek?

24-01-2019 11:36

AlexIbarra +19293

Lijkt me de opvolger van Jorgensen.

24-01-2019 09:34

ETM +3

Barra, Ik snap wat je zegt. Ik vind ook niet alleen absolute toppers in spe geschikt voor Ajax. Daar kun je ook niet altijd over beschikken.
Maar ik schat Janssen gewoon lager in dan jij. Ik herinner me de discussies destijds nog goed. (op AN) Velen wilden hem bij Ajax. Ik niet. Ik vond een erg groot deel van zn waarde als aanspeelpunt in fysieke elementen zitten, in drive, en tactische handigheid. Maar "in totaal' niet goed genoeg. Dan doel ik ook op technische aspecten en handelingssnelheid.
Denk niet dat hij dat topseizoen ooit nog zou evenaren. Er zaten prachtige goals bij, dat zeker. Een Spursvriend vroeg me om een mening, en ik was toen stellig: geen vertrouwen dat hij het in PL gaat redden. Ik vond het zelfs een zeer aparte keuze van Spurs waar alles toen draaide om bewegenlijkheid voorin.

Overigens betwijfel ik of het huidige Ajax echt een zakkende voetballende spits nodig heeft. Dat heeft met balans te maken. Of die spits moet voetballend dan ook echt geweldig zijn. Dan wordt t een ander verhaal. Dat vind ik de crux. Spitsen die balvast zijn bij ploegen die meer in de ruimte aanvallen zijn gauw te vinden. Maar spitsen die dat nog zijn binnen het spel dat Ajax speelt, niet. Is je spits een soort kapstok dan moet hij ook echt heel goed zijn, anders wordt je spel alleen maar voorspelbaar en heb je niemand in de 16 als het moet. Huntelaar sleurt en trekt gaten en moet het hebben van positioneren. Daar heb je dan denk ik meer aan.
De laatste spits die echt een sterk aanspeelpunt had kunnen voor Ajax zijn en in de eredivisie speelde was voor mij die Pelle bij Feyenoord, denk ik... En Dolberg leek er uiteraard hard naartoe te groeien.
Ik moet wel bekennen dat Tadic er ook zeer goed invulling aangaf in die paar wedstrijden. En we hebben nog een speler die ik echt wel eens als 9 zou willen zien bij wijze van variant: Neres. Dat zijn dan al 2 spelers die ik zelfs op hun niet natuurlijke positie hoger inschat dan Janssen. Maar misschien overdrijf ik dan.

24-01-2019 04:08

Barra +5529

Ik zag het destijds wel echt in hem zitten en zou de gok nu nog wel aandurven. Puur om het feit dat hij enorm sterk is in de duels, een redelijke techniek en balbehandeling heeft en hij ook gewoon oorlog brengt voorin. Dat klinkt misschien niet echt des Ajax, maar dat zou imo wel een goede manier zijn om hier invulling aan te geven. Daarin verschillen we dus van mening, maar ik zie ook graag eens een variant met een hele bewegelijke spits zoals je aangeeft. Als Ajax spits heb je het moeilijk en daar weten we al jaren eigenlijk geen oplossing voor te vinden, niet qua type en helemaal niet qua invulling. Dolberg leek de verlosser te zijn, maar ik ben echt benieuwd of hij zich weer weet te herpakken en zich door ontwikkeld.

24-01-2019 09:41

Barra +5529

Oh ja en goede reactie en onderbouwing trouwens

24-01-2019 09:44

Ryu +0

Wat je zegt kan wel kloppen maar voor deze compititie is hij gewoon prima spits. Je kan die wereld toppers toch nooit behouden spelen ze ff 1 seizoen en ze zijn weer weg. Kan je weer opnieuw beginnen..!Ik zou liever ajax zien zoals bayern. zet het niveau van elftal hoger speel elk jaar om alle prijzen. Daar heb je breed elftal voor nodig. Ervaring talent uit eigen jeugd. Maar hou wel een kern van je basis in het team. Aankopen dailey, tadics, mallagan zijn echt prima die gaan niet zo snel weg naar andere club. Zou janssen ook als soort vaste Ajax spits zien. Die misschien geen trek meer heeft in buitenland en wellicht meer dan 2 a 3 seizoenen voor ons clubje wil spelen. Zo'n sterke spits hebben we al jaren niet meer gehad Sinds milikic.

25-01-2019 03:04

GvanderK +2747 moderator

Gewoon terug naar AZ of richting 010, want voor ons komt hij simpelweg tekort. Toen hij nog in de Eredivisie speelde was het een spits die ik graag zag komen.

24-01-2019 00:08

MitsjollAjax +1241

Aub niet zeg, het enige wat hij doet al hij de bal heeft is met 100% op doel schieten. Vanuit elke hoek, als er andere spelers vrij staan of als er 3 man voor staan. Ziet er af en toe leuk uit maar je word helemaal gek als je steeds weer opnieuw moet beginnen omdat meneer kansloze pogingen onderneemt

23-01-2019 23:17

Ryu +0

Ik zie hem wel graag voor Ajax spelen. Balvast en werkt hard en heeft goed schot en sterk in de lucht. Dolberg heeft echt een vorm probleem raakt geen knikker en valt steeds neer... daar word de tegenstander verdediging niet bang van. Echt een wereld van verschil toen tijdens bosz.. heb liever een sterke balvaste spits.

23-01-2019 23:01

BokkieBokstra +11340

Zou hem heel graag bij Ajax zien, je kan de gok nemen, ik denk nog steeds dat het een hele goede spits is. Dat het bij Tottenham niet lukte zegt ook niet alles.

23-01-2019 23:15

Aad82 +1688

Komt zwaar tekort voor Ajax.

Misschien iets voor Vitesse?

23-01-2019 20:39

PetrusKeizer +10739

Ray Clarke was een beetje tzelfde type. Maar Ray was veel beter. Hele koele kikker voor t doel.

23-01-2019 20:26

goajaxgo +14157

Haha, da's wel heel lang geleden.

25-01-2019 10:59

PetrusKeizer +10739

ik zou dat advies blind opvolgen, Vincent.

23-01-2019 20:19

PJSM +0

Leuke speler voor NAC, Fortuna of de Graafschap.

23-01-2019 20:16

Rommy +0

Sebastián Haller of Vincent Janssen. Beiden Ajax materiaal.

23-01-2019 20:15

Eastwood +0

Man man man...

23-01-2019 21:35

PetrusKeizer +10739

ik denk dat hij t cynisch bedoelt. beter ff verduidelijken met n emoticon.

25-01-2019 06:18

AJAIXIXIXI +1

Als janssen weer op niveau komt dan is hij zeker een bruikbare spits voor Ajax, maar dat zie ik niet meer gebeuren.

23-01-2019 19:52

niquedegraaff +5292

Ik zie dat wel gebeuren. Heb genoeg dingen van hem gezien die mij overtuigen van zijn kwaliteiten. Dat kan echt wel weer terug komen.

23-01-2019 20:17

AJAIXIXIXI +1

Het zou zeker kunnen maar vooral voor een spits is het moeilijk om terug te komen naar je oude niveau wanneer je 2 jaar compleet stil hebt gestaan in je ontwikkeling.

23-01-2019 20:22

Ozymandias +159568

Mocht Huntelaar na dit seizoen stoppen dan is het huren met optie tot koop van Janssen misschien een mogelijkheid. Hij kan dan de concurrentie met Dolberg aangaan en als hij indruk maakt kan Ajax hem na het seizoen dan definitief overnemen.

23-01-2019 19:52

AJAIXIXIXI +1

Huren met optie tot koop lijkt me dan wel de beste optie. Op deze manier kan je bijna niks verliezen en als hij het goed doet dan hou je hem gewoon in Amsterdam.

23-01-2019 19:53

Ozymandias +159568

Inderdaad, als Tottenham hem niet (eerst) wil verhuren zou ik hem niet kopen. Dat lijkt me dan namelijk een te groot risico gezien zijn fitheid.

23-01-2019 20:12

ST +23084

Janssen lijkt mij geen optie. Maar dat we een nieuwe spits nodig hebben lijkt mij duidelijk. Huntelaar kan vanaf volgend seizoen niet meer, met de ambities die Ajax heeft. Dolberg gaat het volgens mij uberhaupt niet redden in de top. Cassierra en Sierhuis gaan de top ook niet halen. Danilo is nog te jong om over te oordelen en voor Brobby geldt hetzelfde. We hebben nu genoeg geld om flink te investeren, dus niet te gierig zijn.

23-01-2019 19:24

ajaxwestland09 +29038

prima speler voor ons is meer dan welkom!!

23-01-2019 18:47

Rujar +97

Janssen als back up is prima

23-01-2019 18:44

PJSM +0

Geen Janssen en geen Lammers. ROT OP. De eerste is misluk en zal ook nooit iets gaan worden en de tweede is goed omdat hij er twee tegen Lamprou in schiet. Rot op man. We willen een topklimaat bij Ajax. Afdankertjes, mislukkelingen en tweederangs spelers mogen naar de (bad)Kuip.

23-01-2019 18:42

Marcao +27

Ik zie hem graag naar Ajax gaan. Veel power, goede mentaliteit, goede kopper en hard schot. Nuttige speler voor de breedte. Dolberg lijkt hopeloos uit vorm en Hunter wordt een dagje ouder.

23-01-2019 18:05

mickey2602 +4790

Aankopen moeten gekocht worden voor de basis. Spelers voor de breedte kan je uit de jeugd halen.

23-01-2019 18:24

Ozymandias +159568

Welke back-up spits kan Ajax dan uit de jeugd halen? Persoonlijk hoop ik dat Huntelaar nog een seizoen doorgaat en dan heeft Ajax geen nieuwe back-up spits nodig maar als hij vertrekt lijkt het me verstandig als Ajax een nieuwe back-up spits aantrekt.

23-01-2019 19:53

Ajaxxxisdebeste +6

010 achtige voetballer

23-01-2019 17:39

3sterrenAjax1 +3

heel sterk aanspeelpunt met zijn rug naar het doel en heeft bewezen in de eredivisie doelpunten te kunnen maken. als hij zn blessures achter zich heeft gelaten lijkt het mij een hele goede versterking.

23-01-2019 17:34

Schip +23552

Zijn kwaliteiten als aanspeelpunt, worden inderdaad wat onderschat. Hij geldt nu als mislukt en dan kun je niets meer in de beeldvorming. Net als Luuk de Jong niets kon na zijn flop in het buitenland.

Maar Janssen - anders dan Luuk de Jong - heeft best indruk gemaakt in zijn debuut in oranje. Een veel beter aanspeelpunt dat De Jong.

Ik zie hem alleen niet komen naar Ajax: vindt geld denk ik te belangrijk, en wil speeltijd hebben. Maar die garantie krijgt hij niet bij Ajax.

23-01-2019 18:18

ETM +3

Ik vond hem juist overschat. Heeft aardige wedstrijden gespeeld en imo op drive en scorend vermogen het maximale eruit gehaald. Een hoog aantal doelpunten in 1 seizoen maakte hem een international. Maar vond hem destijds niet interessant voor Ajax en nogsteeds niet. Ben wel met je eens dat hij een beter aanspeelpunt is dan Luuk de Jong.

23-01-2019 18:25

trooop +3885

Heel vervelend idee dat danny blind in naam van Ajax (mede) belangrijke beslissingen mag nemen.

23-01-2019 17:03

Ajaxxxisdebeste +6

Oer-Ajacied... Jij zat waarschijnlijk nog in de luiers toen hij alles wat er te winnen viel won met Ajax...en twee keer achter elkaar in de CL finale stond met één keer winst en wereldbekertje etc etc...

23-01-2019 17:38

trooop +3885

Kan mij het schelen wat hij gewonnen heeft omdat hij toevallig onderdeel was van een heel goed team. Wat hij verder doet of heeft gedaan telt dan niet meer ofzo? Die blinde heldenverering is een van de redenen waarom voetbalsupporters er over het algemeen zo dom op staan.
Ik was toen trouwens nog jong, maar heb het allemaal meegemaakt.

23-01-2019 18:17

Web +178830

wat een uitspraak
Die blinde heldenverering is een redenen waarom voetbalsupporters er over het algemeen zo (dom) op staan
Heb je het over je zelf?
Blind zijn min punten ( en dat zijn ook nog eens aanames ook ) wegen niet op tegen zijn plus punten.
Blind was een speler met een geweldig inzicht, ontzettend belangrijk in het team van 1995/96 en ook nog eens een aankoop van Cruijff

23-01-2019 20:51

PetrusKeizer +10739

gaat er niet alleen om dat hij n aankoop van Johan was; hij was n GOEDE aankoop. Blind hield t simpel, is ook n kunst. Jan Wouters ook n vondst van Johan. Altijd n neusje voor completerende spelers, Johan. Jantje kon trouwens best aardig voetballen (t balletje achter t standbeen halen. Heb t ook ns gedaan, kreeg ik meteen commentaar: 'een Jantje!')

25-01-2019 06:26

PetrusKeizer +10739

beslissende strafschop in de serie, tegen Gremio. Danny Blind heeft wat Ajax betreft niets te bewijzen.

25-01-2019 06:21

Schwalbino +11

Blind heeft heel veel verschillende functies binnen AJax gehad. Slechts een enkele keer is zijn naam betrokken geweest in een relletje en dat had ook niet veel om het lijf. Zo slecht is Blind niet.

23-01-2019 18:01

trooop +3885

Blind is een overlever, een glijer. Ik heb hem nooit gemoeten en de verhalen ondersteunden dat door de jaren heen steeds sterker.

23-01-2019 18:19

Web +178830

Niet te veel Derksen kijken

23-01-2019 20:56

Barra +5529

Ik zou het zo aandurven met Janssen, een ideale spits voor het spelletje dat wij spelen. Is heel sterk met zijn rug naar de goal en als aanspeelpunt en kan gewoon goed meevoetballen. Het is geen wereldspits, maar wel eentje met bepaalde kwaliteiten. Hij stopt ook heel veel energie in een wedstrijd en loopt overal op. Zo kun je ook wat opportunistischer spelen af en toe. Het enige probleem is, hoe komt hij uit deze langdurige blessure.

23-01-2019 16:44

trooop +3885

Ja, laten we nog wat opportunistischer gaan spelen. Waarom die bal eigenlijk niet alvast vanaf de middellijn voor de pot gooien?

23-01-2019 17:05

Barra +5529

Dat is wat je eruit haalt, enorme droeftoeter. Volgens mij geef ik juist aan dat hij sterk is in het meevoetballen, maar dat hij ook opportunistischer kan spelen. Als je begrijpend lezen moeilijk vind, raad ik je aan niet teveel te reageren op anderen.

23-01-2019 17:15

trooop +3885

Wat een furie. Hou dat vast! Ik haal dat eruit omdat we in aanvallend opzicht nu al veel te opportunistisch spelen. 'Af en toe' nog opportunistischer zou bijna letterlijk betekenen dat we al vanaf de middellijn hoge ballen gaan spelen. Het moet juist de andere kant op, 'af en toe wat minder opportunistisch' zou een goed begin zijn.

Daarbij overschat je janssen. Ik heb hem gevolgd bij zowel tottenham als bij fenerbahce: hij is niet van het niveau waar wij op zouden moeten mikken. Middenmoter bundesliga past wat mij betreft het best bij zijn niveau en zijn stijl; aardig kunnen voetballen, nooit opgeven maar niets bijzonders hebben.
Voor Ajax moet je klasse hebben, geen huis-tuin-en-keuken-hoofd.

23-01-2019 17:53

Schip +23552

Ik zie niet waarom een aanspeelpunt gelijk staat aan opportunistisch spel. Het is juist het tegenovergestelde. Je moet met een Janssen, over de grond spelen en kunt sneller tot combinaties komen rondom de 16. Met Hunter is dat uitgesloten.

Bovendien is Janssen geen target man als in kopsterk. Dus geen lange ballen. Hij is een pion in combinaties en aansluiting van de derde man.

Of hij het niveau heeft en of hij snel wedstrijdfit te krijgen is, is wat anders.

23-01-2019 18:22

trooop +3885

Uiteraard staat een aanspeelpunt niet gelijk aan opportunistisch spel. Ajax moet juist een aanspeelpunt hebben. Hoe meer aanvallen over de grond hoe beter. Onder ten hag ontbreekt het daar ten ene male aan, wordt zo'n beetje alles hoog voor de pot gegooid. Dat is opportunisme ten top. Dus als iemand blij constateert dat we 'zo ook wat opportunistischer kunnen spelen af en toe' omdat janssen overal op loopt.. Dat is nou juist precies wat we niet moeten gaan doen.

23-01-2019 18:34

Barra +5529

En waarom denk je dat er nu soms wat opportunistischer gespeeld wordt genius, omdat we geen aanspeelpunt hebben waaraan je een aanval op kunt zetten en doorbewegen. Ik zelf denk dat Janssen perfect in ons spelletje uit de voeten kan, ondanks dat hij zeker zijn tekortkomingen heeft. De vraag is alleen hoe hij het nu oppakt.

23-01-2019 18:57

trooop +3885

Dat is niet soms, dat is bijna elke wedstrijd. Dolberg is in potentie een fantastisch aanspeelpunt, met nog een individuele actie ook. Maar niet als het centrum altijd dichtgedrukt wordt omdat de buitenspelers altijd naar binnen komen en donny zo nodig de 16 in moet. Allemaal voorkeur van de trainer. Volgens deze genius kan dat prima anders. Mooier.

23-01-2019 22:33

Barra +5529

Jij doet net alsof we kick and rush spelen. Dolberg is al een tijd behoorlijk uit vorm en ik hoop dat hij zich weet te herpakken, maar de problemen waar hij nu tegenaan loopt zal een volgende spits ook hebben. Op de vleugels hebben we jammer genoeg 2 goede spelers die eigenlijk op dezelfde manier hun rol invullen, maar we hebben op deze manier ook genoeg goede wedstrijden gespeeld.

23-01-2019 22:59

Schip +23552

Ik vind dat het vleugelspel onder Ten Hag armoedig is. Hij speelt niet met echte vleugels, houdt een zeldzaam talent daarvoor zelfs op de bank.

En de vleugelbacks komen niet diep genoeg om de bak terug te trekken. Nico wel, Mazza niet.

Verder is er te weinig druk op de bal, omdat jongens als tadic niet graag meeverdedigen. En de vleugels moeten vol meedoen in het drukzetten en verdedigen, zoals Younes en Traore dat ook deden onder Jol.

Maar een balvaste 9 is denk ik juist wat me missen.

23-01-2019 21:10

trooop +3885

Ik vind het vleugelspel gezien ons huidige systeem juist wel aardig, met die inzakkende, naar binnen trekkende buitenspelers. Het vervolg stoort me alleen zo. Altijd die weer die hoge bal, terwijl je ook gewoon door kunt combineren. Met dolberg als spits kan dat trouwens uitstekend. Onder ten hag gebeurt dat alleen nooit, die heeft andere ideeën over hoe te kansen creëren.

23-01-2019 22:31

ETM +3

Totaal oneens. Ik vond hem overrated en begreep niet dat Spurs hem destijds haalde. Kon in de eredivisie met zn fysiek veel. Allround is hij ook en bij AZ was hij een aanspeelpunt, met een op hem ingestelde aanvalsopzet. Maar ik vond hem technisch niet interessant genoeg en hij heeft zich ook nauwelijks kunnen ontwikkelen. Juist van afmaken moest hij het op een hoger niveau hebben , maar dat ging hem ook niet goed af. Mist ook handelingssnelheid. En bij Ajax wil ik een spits die ook als het niveau omhoog gaat nog wat kan.
Hij kan wel wat, maar is imo zeker geen stap omhoog.

23-01-2019 17:45

trooop +3885

Dat is precies wat supporters vaak over het hoofd zien: je moet spelers hebben waarvan je weet dat ze het in zich hebben een hoog niveau te halen op het moment dat je champions league speelt tegen real madrid. In plaats van spelers die altijd wel een 7 of hoger scoren in de eredivisie, maar nooit zullen verrassen als het echt moeilijk wordt.

23-01-2019 18:04

Barra +5529

Oh jij ziet het allemaal wel, een echte kenner hebben we hier. Het beste voorbeeld wat ik aan kan halen is Vurnon Anita. Geen wereldtopper, maar de beste 6 die we de afgelopen 10 jaar hebben gehad. Hij vulde dat perfect in en had ook zeker zijn tekortkomingen.

23-01-2019 18:51

trooop +3885

Bedankt voor het compliment. Anita pakte alleen maar zo goed uit omdat zijn kwaliteiten op dat moment precies was wat we op die plek nodig hadden. Zo briljant was hij ook helemaal niet, we waren vooral gewoon al even niet beter gewend.

Nuttige spelers van wie je weet dat het geen toppers worden kun je er prima bij hebben, mits het er niet teveel zijn (het liefst max 1 of 2). Maar ze speciaal gaan kopen is een tweede. Zeker bij een spits.

23-01-2019 22:28

Schwalbino +11

Komt handelingssnelheid tekort. Heeft een behoorlijke techniek, kan een bal afschermen, heeft een schot, kan koppen, sterk. Maar de handelingssnelheid is te laag voor Ajax. Net als bij Sigi destijds. Op zijn leeftijd gaat hij daar ook niet meer in vooruit.

23-01-2019 18:07

Barra +5529

Ik vond hem in alles echt een paar klassen beter dan Sigi, want daar hebben ze zich echt compleet op verkeken. Verbeek zei destijds al dat hij hem echt nog niet klaar vond voor Ajax

23-01-2019 19:01

Barra +5529

Stap naar de Spurs was idd geen slimme keuze, maar ben het verder niet met je eens. Als hij na AZ bij ons had getekend, denk ik dat hij nu veel verder ontwikkeld was en nog belangrijker bij ons echt was uitgegroeid als sterkhouder. Zijn plafond ligt niet bij een Barça of City, maar dat hoeft en kan ook niet bij elke speler. Ziyech en Tagliafico zullen ook niet bij de absolute top belanden, maar zijn voor ons topspelers.

23-01-2019 19:07

Schip +23552

Ook mee eens, al twijfel ik aan zijn handelingssnelheid. En waarom zou hij komen, als hij geen n1 keuze is? Dat blijft Dolberg.

23-01-2019 18:20

mickey2602 +4790

Je laatste punt...Vooral niet laten revalideren bij Ajax want dan is ie nog langer geblesseerd;-)

23-01-2019 18:25

pizzapunt +0

Heeft bewezen te kunnen scoren en is gewoon, mits fit en in vorm, een goede spits. Ook voor Ajax. Wereldtopper is het niet maar degelijk zeker. vind Dolberg echt een flapdrol sinds Bosz weg is en Klaas kan niet wekelijks 100% presteren. Had gehoopt dat ze deze winter een spits zouden aantrekken eerlijk gezegd.

23-01-2019 16:30

Barra +5529

Nou idd, het kunnen niet allemaal wereldtoppers zijn, als ze maar in een systeem passen en gerichte kwaliteiten hebben. We hebben meer aan een spits die goed is met de rug naar de goal en kan meevoetballen, want veel aanvoer is er niet voor een spits bij ons

23-01-2019 16:47

ETM +3

Het valt met de aanvoer wel mee. Vergeet niet dat zowel Huntelaar als Dolberg een aardig moyenne hebben dit seizoen. En ook aardig wat missen. Juist in een aanval met veel scorende spelers is dat opmerkelijk.

23-01-2019 17:58

Stamhoofd +11548

Ik denk dat hij het bij Ajax best wel goed kan gaan doen. Maar zou dit alleen doen als het een buitenkansje is.

23-01-2019 16:21

Ajacied33 +36807

Ik heb het nooit gezien in deze Janssen. Nivootje Feyenoord/Az vind ik hem

23-01-2019 16:21

CrazyJew +1

Die zien we dus hoogstwaarschijnlijk terug in 010. Daar hebben e abonnement op dit soort spelers die niet echt geslaagd zijn ergens anders.

23-01-2019 16:19

mickey2602 +4790

Kunnen hem niet betalen.

23-01-2019 18:27

Mario65 +3

Zo'n mislukte spits moet je er niet bij willen hebben
Ajax kan en weet beter

23-01-2019 16:15

Ajax412 +1326

Laat me niet lachen, dan kan hij hier lekker derde spits worden achter Klaas-Jan en Dolberg. Misschien als tweede spits na het vertrek van Huntelaar. Bij PSV gaan ze De Jong nog niet verkopen en nemen ze Lammers aanstaande seizoen vast als tweede spits van het eerste elftal. Nou, dan blijven er weinig topclubs over in Nederland. Hij zou bij Feyenoord kunnen gaan ballen om ritme op te doen, maar het lijkt me verstandiger als hij terug naar AZ zou gaan (mits hij moest kiezen). Nee, deze jongen moet onder de Nederlandse top gaan voetballen om weer in de picture te komen ben ik bang.

23-01-2019 16:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.