Ajax - PSV was 'zum Kotzen': 'Alles wat voetbal stomvervelend kan maken zat erin'

door Bart Veenstra 68

Bron de Volkskrant

Ajax - PSV was 'zum Kotzen': 'Alles wat voetbal stomvervelend kan maken zat erin'

door Bart Veenstra 68

Bron de Volkskrant

Laatst geüpdatet

Bert Wagendorp vindt dat de 'verzameling psychopaten' op het veld tijdens de bekerfinale tussen Ajax en PSV er alles aan hebben gedaan om de 'gewone liefhebber' weg te jagen van de sport. Dat schrijft de journalist in zijn column in de Volkskrant.

Na afloop van de wedstrijd gaf PSV-trainer Ruud van Nistelrooij aan dat het in het voetbal gaat om het winnen van prijzen. Daar is Wagendorp het niet mee eens. 'Het is zelfs het grootste misverstand rond de sport, om niet te zeggen het grootste cliché, dat het louter gaat om de prijzen. Wie zo denkt, vergeet waar topsport voor is bedoeld: amusement, opwinding, bewondering', aldus de columnist.

'Topsporters hebben de eigenaardige neiging dat te vergeten en denken dat er een absoluut en niet te relativeren belang is gediend met winnen; ze moeten er regelmatig aan worden herinnerd waartoe ze werkelijk op aarde zijn: het publiek vermaken met het duel', gaat Wagendorp verder. 'Is het vermaak gekoppeld aan winnen: des te beter. Maar het kan ook samengaan met verliezen, er kan veel schoonheid zitten in de dramatische nederlaag en je kunt er nog jarenlang heerlijk in zwelgen.'

Ajax - PSV was een wedstrijd 'zum Kotzen'

Tijdens de bekerfinale tussen Ajax en PSV viel er in ieder geval weinig te genieten voor de liefhebber van voetbal. 'Ajax - PSV was een wedstrijd zum Kotzen. Alles wat voetbal stomvervelend kan maken zat erin. De verzameling psychopaten op het veld deed er alles aan om de gewone liefhebber weg te jagen van de sport', spreekt Wagendorp zich fel uit. 'Davy Klaassen van Ajax zei dat hij met zijn doorgesnoven gedrag had geprobeerd de wedstrijd te laten kantelen. Hij keek er schuldbewust bij en had een zenuwtic, dat was tenminste iets. Bij de trainers Van Nistelrooij en Heitinga viel van enig schuldgevoel niets te merken. Opstootjes horen er nu eenmaal bij, zei Van Nistelrooij om er vanaf te zijn, ook opstootjes van drie kwartier. Heitinga hoefde niks te zeggen, het was duidelijk genoeg dat hij zijn ploeg niet onder controle heeft en ongeschikt is als trainer.'

Lees meer over:
Plaats reactie

MarcHogervorst +35302

Sorry, niet populaire mening, maar interesseert me echt geen ene flikker. Ajax moet altijd het braafste jongetje van de klas zijn, met mooi voetbal het publiek vermaken en dan weer verliezen. Nope. Juist blij met de strijdlust, en laat ze maar eens op zijn 'Italiaans' winnen, in plaats van op zijn 'Hollands' mooi spelen en maar weer verliezen.

02-05-2023 22:22

Allegriadopovo +1119

Spelers uitmaken voor een stelletje psychopaten en termen als 'Zum Kotzen' gebruiken is lekker opbouwend dan....

02-05-2023 20:17

afcas +3803

Wat mij opvalt is dat dit een probleem is geworden sinds ajax het dit seizoen doet. Hiervoor had de media het nooit benoemd in een negatief opzicht over psv wat vallen, janken en klagen bij de scheids betreft. Het was nooit negatief wanneer feyenoord over het randje ging en constant confrontatie zocht na duels. Het is nooit een probleem als kleinere clubs vallen en blijven liggen, tijdrekken vanaf minuut 1 en het randje opzoeken bij duels. Zo een Perez heeft dat meerdere keren goed gepraat bijvoorbeeld. Alleen nu ajax hierin mee gaat en niet probeert mooi te voetballen (omdat we dat dit seizoen niet kunnen) is dat soort gedrag opeens een probleem. Die media in Nederland is 1 bij elkaar geraapt hypocriete bende. Of keur het altijd en overal af, of hou gewoon je bek. Blijkbaar is ajax echt gewoon te groot voor Nederland, hoe slecht ze ook spelen op dit moment.

02-05-2023 17:34

tripleA +3919

Als andere clubs het doen heet het "gogme" en "passie".
Als Ajax het doet dan gaan Volkskrant journalisten ineens vragen stellen.

02-05-2023 17:44

ElFlaco +3651

Het is gewoon niet des Ajax. Klaar. Arrogantie ja, lekker voetballen ja , respect voor de tegenstander ja , wat we gezien hebben tegen PSV : NEE
Geen aanstellerij
Geen verkeerde agressie
Geen nare gebaartjes
Het was allemaal beschamend

02-05-2023 18:21

insectenverdelg +23512

Exact. en wat andere doen kan me nietzoveel schelen. ik ben dan van Sjsx, niet van PSV of Feyenoord. Iedereen die altijd ja ja maarcroept zijn er genoeg van in Eindhoven en Rotterdam.

02-05-2023 20:23

tripleA +3919

Ben ik met je eens, ik kom er ook niet voor naar het stadion. Maar dat verheerlijken van tegenstanders van Ajax door journalisten en de hysterische reactie van zo'n willen vissers irriteert me dan wel. Ga dan lekker met je uitgestreken volkskrant bek bij een wedstrijdje van Getafe zitten.

03-05-2023 09:17

Josey Wales +11676

Juist, opper psver lothar van Bommel deed dit jaren en ook nog veel erger. Ik heb de pers er nooit over gehoord .

02-05-2023 19:29

Sportvolgert +40717

Wat van Basten zij lijkt mij uitstekend. Praten tegen de scheids is geel. Doe dit consequent en binnen een aantal weken is het opgelost net als.bij het dingen op het veld geven. Je moet echter even volhouden. En doe dit overal, dus zowel fifa als uefa omarm dit. Hopelijk sijpelt dat dan ook.door.naar het amateurvoetbal. Het is niet voor niks dat er daar bijna geen scheidsrechters meer te vinden zijn.

02-05-2023 17:23

Runnerlex +1752

Spelers moeten gehard worden. Zijn net een stel oude wijven die teveel betaald worden. Bobby haarms wist daar vroeger wel raad mee. https://youtu.be/RQHz1_bPnuc

02-05-2023 17:09

komopajax777 +13309

Een toeschouwer wil een mooie wedstrijd zien.De spelers willen ten koste van alles winnen en Ajax is een van de weinige clubs die dat met mooi voetbal wil doen.Dat zit er dit jaar niet in door de slechte selectie en door de totaal ongeschikt gebleken Schreuder.Dan rest er slechts strijd met af en toe goed voetbal.

02-05-2023 16:43

Ellende +324

Alweer een nieuwsbericht over het gedrag van de spelers bij Ajax - PSV. Echter worden de mensen steeds onbekender. Dus weer door

02-05-2023 16:42

Thor +4042

Hieronder een hele rij calimero gelul.

Bepaalde Ajacieden hebben zich (net als Psv'ers) volslagen belachelijk gedragen en daar is volkomen terechte kritiek op.

02-05-2023 15:45

Spelvreugde +4635

De hand van Heitinga wordt steeds beter zichtbaar. Geen lijn in het spel te herkennen maar wel over-opgefokt. Moses kriebel, lijkt het Feijenoord van voor het Slot tijdperk wel.

02-05-2023 15:40

Juichtoon +32677

Media kan het maar slecht hebben als Ajax zich in het veld op allerlei manieren verweerd. Kennelijk mogen alleen andere ploegen dat. Ik juich het toe. Niet als ideaalbeeld, maar meer schoffie mentaliteit kan geen kwaad.

02-05-2023 14:51

joendoen +2876

Als Argentinië dat doet ophet wk zitten dezelfde analisten te likkebaarden vanwege de winnaarsmentaliteit. Gebeurt het een x in Nederland kan het weer niet.

02-05-2023 13:50

HStorm +3167

Zeker als het Ajax betreft. Moeten overal bovenstaand en het goede voorbeeld geven.

Ik hou er ook niet van maar na de wedstrijd tegen oa Getafe is wat mij betreft echt alles geoorloofd. Arbitrage (inter-)nationaal maakt zich belachelijk. We hebben VAR en weet ik veel hoeveel officials en nog steeds geen controle over de wedstrijd terwijl dit simpel te regelen is door eenvoudigweg de regels toe te passen. Moedwillig lijkt het...

02-05-2023 16:05

MarcHogervorst +35302

Precies, ik vind het juist mooi om te zien die killersmentaliteit. Als het niet mooi lukt, dan maar een keer vies de punten stelen. Ik heb er juist totaal geen moeite mee. Sterker nog, blij dat ze niet meer het braafste jongetje proberen te zijn.

02-05-2023 22:32

Redrum +96213

Als psv meespeelt dan kan het nooit een mooie wedstrijd worden.

02-05-2023 13:43

Ajaxdebeste35 +15536

Ik denk dat het vooral de combinatie PSV kwallen met paar irritante Ajacieden het probleem is. Want bij PSV Feyenoord of bij Ajax Feyenoord zijn er meestal niet veel gevechten

02-05-2023 14:14

FrancescosRavioli +15367

Ik vind een PSV veel erger, maar doorgaans mogen ze de muil van Klaassen en jongere Bergwijn ook wel eens dicht solderen. Die lopen ook altijd te zeiken tijdens de wedstrijd.

Een 10 jaar jongere timber is professioneler

03-05-2023 20:00

w86 +9467

Wagendorp denkt zeker ook dat Sven Kramer vooral trainde om mooi te kunnen schaatsen, winnen is niet belangrijk.

Tuurlijk kijkt een liefhebber naar mooie sport. Daar was zondag geen sprake van. Fans accepteren dat deels als er gewonnen wordt. Sporters willen gewoon winnen en doen daar alles voor (bus parkeren, overtredingen, etc..) Niet mooi, wel nuttig.

Maar Wagendorp had bij mooi voetbal en een 6e plek voor Ajax natuurlijk louter positieve woorden gehad..

02-05-2023 13:35

Ajaxdebeste35 +15536

Gasat nergens om
Een aantal PSVers waren weer bloedirritant zoals gewoonlijk.

Maar ook over bv Klaassen, Bergwijn en Tadic heb ik geen goed woordje.
Anstellen, rollebollen, vechten. Allemaal Ajax onwaardig.

Schaam je!

02-05-2023 13:28

supporter sinds +7891

Helemaal eens .. In 2020 spraken wij schande van een team en instelling als Getafe.
Drie jaar !!!! later zijn we zelf net zo erg geworden. Gewoon schandalig ! En kom niet aan met andere doen het ook ... PSV was precies hetzelfde blablablabla .. Het hoort niet bij Ajax , klaar. Niet kijken naar andere maar zelf het goede voorbeeld geven.

02-05-2023 13:27

Juichtoon +32677

Rustig aan. 1x in de 10 jaar tijdens een k.t seizoen komt dit voorbij ..zijn ook maar mensen .

02-05-2023 14:45

supporter sinds +7891

Nou het begon al het laatste (half)jaar onder Ten Hag... Anthony en Martinez die weer het veld kwamen inrollen etc.. Tadic zijn gedrag is ook niet van gisteren .. Het wordt wel met de week erger en voor mijn gevoel niemand binnen Ajax die hem daarop aanspreekt.

02-05-2023 15:52

HStorm +3167

Tadic speelde een draak van een wedstrijd. Manmanman, laten we het liever daar over hebben. Misschien had hij nooit opgesteld moeten worden? Net als Klaassen overigens die al weken zoekt naar?

02-05-2023 16:07

Juichtoon +32677

Als Makkelie gewoon gedaan had waar hij voor is aangenomen nl de wedstrijd leiden was Antony nooit gaan rollen. Malacia maakte in de 1e 34 minuten 6 overtredingen op Antony waaronder een elleboog, een klap in de zij en een handsbal rand 16 (boven zn hoofd) maar geel voor Malacia kwam er niet. Antony gaf nadrukkelijk aan bij Makkelie dat hij iets van hem verwachtte en ging toen pas het gedrag vertonen waar jij het over hebt.
Dus als Makkelie zn werk doet kan Antony gewoon blijven voetballen. Deze wedstrijd was de opmaat voor maandenlang blessureleed bij Antony.
Zet dat eens af tegen Fnoord Ajax onlangs (1-1) toen 3 verdedigende spelers van Ajax binnen 35 minuten geel hadden.
O ja en Antony kreeg 2x geel. Logisch..

02-05-2023 17:47

komopajax777 +13309

De vergelijking met Getafe gaat volledig mank.Dat was een ploeg die alleen punten kon winnen door zo te spelen en dat ook systematisch deed en daarvoor ook de spelers en de ideale trainer (Bordalas)had en weer heeft inmiddels.Ajax levert nu strijd omdat de kwaliteit en de balans in de selectie totaal zoek is door het giga wanbeleid van afgelopen jaar sinds Overmarsgate.Bovendien worden spelers zelfs een Tadic ook weleens echt hard geraakt.

02-05-2023 16:54

RuffRhythim +24837

Mijn god wat overdone allemaal schei ff uit met me hoor 😂

02-05-2023 13:10

Koningtoto +60640

Nederland gaat tekeer alsof we oorlogsmisdaden hebben begaan. Niet te geloven.

02-05-2023 13:03

smerter +2072

Een totale schande. Ajax onwaardig.

02-05-2023 12:34

Bc te P +22130

We worden echt weer door iedereen door het slijk gehaald hè. Zeer overdreven, typisch Nederlands volk

02-05-2023 12:29

KudusDream +12972

Ja ja, nu weten we het wel. En volgend jaar janken dat we zo onvolwassen zijn als we door een Itliaanse kutploeg worden uitgeschakeld.

02-05-2023 12:25

MarcHogervorst +35302

Dat bedoel, ik ben juist blij dat Ajax ook als het moet een beetje smerig kan spelen, en winnen hopelijk. Nou ja, zondag dan niet. Maar toch. Boeit me ook geen hond wat de rest zegt over Ajax hoor.

02-05-2023 22:26

behangdelul +32814

Heb niks met die poppenkast, maar de poppenkast die journalisme heet nog veel minder. Jarenlang is oa Ajax verweten dat het ideale schoonzoons waren en niet vuil genoeg, hard genoeg, achterbaks genoeg en dan moesten ze ff een tikkie hier doen en een tikje daar en ff slim gaan liggen etc etc. En nu is het weer niet goed. Kutvolk

02-05-2023 12:02

Juichtoon +32677

Exact. Als het goed is, is het niet goed genoeg en als het slecht is, is het slecht...
Samenvatting van de media over Ajax ..
Driessen reisde tijdens de wedstrijd van deze eeuw van Ajax (Madrid uit 1-4) niet eens mee want Ajax zou worden uitgeschakeld.

02-05-2023 14:48

MichelAngelo66 +22270

Ik heb ook niks met alle poppenkast, maar het is momenteel in de mode om Ajax te kielhalen. Dat begon al in de kuip om die mafkezen op de tribunes te beschermen. Dat was ook zogenaamd door zich niet gedragende spelers.

Dit is niet het Ajax waar ik mee groot ben geworden, maar ik heb het journaille nog nooit zo horen mekkeren over schwalbes en theater op het veld. Nu Ajax (door wanhoop en onkunde) zich te buiten gaat vallen dit soort lul de behangers als Wagendorp met een veel te grote mond over elkaar heen.

02-05-2023 11:38

AFCAMM +11377

Het is ook triest, maar het is wel bijzonder selectieve verontwaardiging. Andere teams spelen nooit om de supporters te amuseren, die spelen altijd puur voor de punten. Als ze tegen Ajax spelen nog net iets meer. Als ze met 10 man voor de goal moeten staan, dan doen ze dat. Als ze puur op de counter moeten spelen, dan doen ze dat. Als ze een harde wedstrijd moeten spelen, dan doen ze dat. Waar is het amusement?

Maar nu Ajax eens niet amuseert (met spelers die slecht spelen en zich niet gedragen) komen alle media langs om verontwaardigd te doen en te roepen dat het niet alleen om het winnen gaat..

Alleen daarom al niet serieus te nemen.

02-05-2023 11:30

SundayOliseh +2054

Het is gewoon een totaal gebrek aan klasse en kwaliteit. Dan gaan spelers dit soort dingen doen, beetje overcompenseren. Ziet er niet uit.

02-05-2023 11:17

komopajax777 +13309

Plus de frustratie van een mislukt seizoen.

02-05-2023 16:56

insectenverdelg +23512

Woordkeus van Bert kan je over twisten, maar de boodschsp niet. Dit is niet waarom ik van Ajax hou. Ja strijd hoort erbij. maar dat wil ik anders dan dit. Die zogenoemde Grinta mag van mij z.s.m verdwijnen. Dat andere ploegen t ook doen is voor mij totaal geen boodschp. Als ajacied weiger ik naar anderen te wijzen. Tot dat niveau wil ik me niet verlagen.

T is ook duidelijk dat John niet meer in de hand heeft.Ik wl voerbal zien. niet ene zuig en (vd) sar wedstrijd zoals Getaffe. We maakte Diverson hier belachrlujk, aar hrbben er zelf ook een aantL rond lopen.

02-05-2023 10:50

komopajax777 +13309

Droom lekker verder man.Zonder grinta win je geen prijzen.Ken je Neeskens en Suurbier nog en Wouters of Lerby?Jij kunt beter een gezelligheidsteam bij de amateurs gaan steunen.De derde helft vooral...

02-05-2023 16:58

insectenverdelg +23512

Hrb jeNeeskens !ich ooit zo zienaanstellen op de grond? Wouters zo zien mekkeren als Alvarez? hardheid in het spel is niets mis mee. Maat al dat theater ben ik helemaal klaar mee.

Dus haal lekker uit naar me, maar dit is niet Ajax waardig. en laten we eerlijk zijn, zo winnen we ook Mper wedstrijden

02-05-2023 17:36

Kijker +3405

Het is inderdaad erg irritant, dat gedrag. Ik wil het niet zien.

Toch ook: wat is reflecterend vermogen van de journalistiek? Toen Ajax enkele jaren ver boven de rest uitstak, werd de "Getafe"-strategie (tijdrekken, theater, schoppen) vol aangemoedigd en geprezen.

02-05-2023 10:49

Nr.10 +111509

Men zat schaamteloos uit te leggen hoe logisch het was dat Go Ahead Eagles al in de eerste helft aan het tijdrekken was tegen ons. Want ja, het ging gewoon om de punten.

02-05-2023 11:12

MichelAngelo66 +22270

Inderdaad, toen hoorde je ze niet klagen. Was het “professioneel”. “De mannen tegen de jongens” noemden ze dat dan.

02-05-2023 11:40

Biss +10390

Inderdaad, niks mis mee om de spelers even te herinneren aan waar het voetbal om gaat: vermaak van publiek! En dat doe je niet met anti-voetbal of laten zien wie het grootste pikkie heeft.

En ja, dat begreep de grootste voetballer aller tijden ook.

02-05-2023 10:44

komopajax777 +13309

Maar strijd en list horen daarbij.Voetbal is oorlog zei ooit een andere grootheid.

02-05-2023 17:00

peterVKV +6469

Doorgeslagen "over mijn lijk" mentaliteit bij Klaassen, Tadic, Bergwijn en Alvarez. Krijg je als het al heel lang voor geen meter loopt. En Berghuis? Die stond erbij, keek ernaar en vergat zelfs te voetballen. Volkomen apathisch. Wat een armoe allemaal. Kan niet wachten op de voorbereiding met een nieuwe trainer en een vernieuwde selectie.

02-05-2023 10:36

Nr.10 +111509

Loopt helemaal uit de hand dit. ‘Verzameling psychopaten’?
Serieus?

02-05-2023 10:31

3sterren +20205

Ajacieden horen een tegenstander dol te draaien met onnavolgbaar voetenwerk en niet met hun mond.

Zuigen hoort niet thuis op een voetbalveld, maar in een bordeel …

02-05-2023 10:27

komopajax777 +13309

Alles is geoorloofd voor de winst als het MOET omdat de tegenstander je geen andere keus laat.

02-05-2023 17:01

3sterren +20205

Nou, we hebben goed kunnen zien wat dat ons in de finale heeft opgeleverd ...

02-05-2023 19:40

BennievdBuurt +886

Word ook echt moe van het overdrijven van al die journallisten en woorden gebruiken als “psychopaten” slaat ook nergens op.

02-05-2023 09:59

Ajaxisart +18774

We moeten stoppen met dat gezeik en gezeur, met name Tadic en Klaassen. Ga gewoon voetballen.

02-05-2023 09:56

komopajax777 +13309

Tadic en Klaasen kregen wel degelijk ook enorme beuken.Maar normaal gesproken moeten ze en dan vooral Tadic gewoon echt voetballen.

02-05-2023 17:02

ovopiet +1503

Aldus de mening van een journalist die niet weet dat er ook gewoon een nederlandse uitdrukking is.
Zijn opmerkingen zijn ‘om te kotsen’.

02-05-2023 09:32

3sterren +20205

Ik denk dat hij een signaal wilde afgeven aan de Duitse TD.
In de trant van “doe er wat an” …
; )

02-05-2023 10:18

Robertini +39637

Helemaal mee eens, ik herken mijn mooie club nauwelijks meer, het wordt er niet leuker op.

02-05-2023 09:26

dp92 +11265

Hebben mensen voor het eerst een voetbalwedstrijd gezien? Dit gebeurd elke wedstrijd, vooral in het buitenland. Daarnaast kan ik mij nog herinneren dat er na Getafe werd gezegd, dat dit ook bij topvoetbal hoort en dat Ajax er maar mee moest dealen. Nu doet Ajax het en is het ineens een schande en groot probleem.

02-05-2023 09:20

Robertini +39637

Ik heb juist het idee dat het in Nederland veel vaker gebeurt dan in bijvoorbeeld Engeland of zelfs Spanje. Je zag het ook tegen Argentinië.. Het is geen reclame voor de sport.

Ajax was meer met psvers bezig dan met goed voetbal. Van getafe werd ook terecht schande gesproken, maar zij wonnen iig... Wij zijn een topclub en schreeuwden onszelf uit de wedstrijd.

02-05-2023 09:29

EuforischeRealist +15620

Een journalist die spreekt over hoe de gemiddelde voetbalkijker de sport beleeft is op z'n zachtst gezegd nogal subjectief. Meneer Wagendorp heeft het vooral over zijn beleving van de sport.

Als Ajax-supporter ben ik sowieso liefhebber van mooi, aanvallend voetbal, maar dat zal ook niet per definitie voor iedere Ajax-fan gelden. Bovendien, mag een persoon die van Counter-voetbal houdt of iemand die geniet van het theater dat bijv. een Mourinho bij iedere wedstrijd laat zien dan niet genieten van de sport?

Het opzoeken van de grenzen van wat wel en niet mag is van alle tijden, pas als scheidsrechters de regels zo gaan toepassen dat duidelijk wordt dat je je eigen team benadeeld door te vaak of te lang te gaan liggen wordt het weer minder.

02-05-2023 08:54

Qifesh +24917

Mee eens. Het is maar net wanneer je ingestapt bent. Als je ajax in top jaren hebt gezien en verliefd bent geworden op dat voetbal is het anders kijken dan iemand die tijdens de de boer periode is begonnen.

02-05-2023 09:01

Schip +23578

Zeker, en de analytici en media slaan net als de spelers flink door. Er waren wel twee kanten. Als je ziet hoe Brobbey werd aangepakt en Higler als een bang meisje alles aanzag zonder in te grijpen, dan komt er ergens wel een reactie.

Maar dit is gewoon een totaal verkeerde trend en reflex van Ajax en Tadic zet die in als aanvoerder. Je moet niet zeiken en de tegenstander irriteren of boos krijgen, je moet ze achter de bal laten lopen. Zo sloop je ze. Heb jij het ergens gezien dit seizoen? Dat tegenstander achter de bal aanliepen en Ajax door een beter positiespel ze zo kapot kreeg?

Nee, ze gaan liever lopen zuigen. Alsof je daar een wedstrijd mee wint. Ja, als je Getafe bent. Wat dat betreft geldt deze wedstrijd wel als open sollicitatie voor een plekje bij die ploeg.

02-05-2023 09:34

EuforischeRealist +15620

Ben het helemaal met je eens dat wanneer dit spel niet in je aard zit je er zelden voordeel mee haalt. Recente wedstrijden van Ajax tegen ploegen als Getafe, Roma en Benfica zijn daar denk ik goede voorbeelden van. Op het moment dat je zelf (je positiespel) niet goed genoeg is verval je tot dit soort kunstgrepen, die je eigenlijk alleen maar verder afbrengen van het gewenste resultaat.

Dat is dit seizoen natuurlijk ook steeds het geval, positiespel is bagger, patronen ontbreken en dus is dit het logische gevolg.

02-05-2023 09:42

komopajax777 +13309

Wanbeleid ergo een niet uitgebalanceerde selectie en een slechte trainer en dus slechte resultaten en frustratie en wanstaltig voetbal.Gelukkig is er een nieuw seizoen met een frisse betere selectie op komst!

02-05-2023 17:07

AvdB +869

Na afgelopen zondag ben ik helemaal klaar met voetbal, heb gelijk ESPN opgezegd. Wat was voetbal toch een mooi spelletje, tegenwoordig is er geen bal meer aan. Ga wel leuke en eerlijke sporten kijken.

02-05-2023 08:52

komopajax777 +13309

Overdrijven is ook een kunst.Voetbal is en blijft de mooiste sport op aarde.Ik ben blij dat ik ESPN nog wel heb.Aanstaande zondag Ajax-AZ!

02-05-2023 17:09

Jehebtnietaltijdbalbezit +1795

Beetje scherp geformuleerd allemaal, maar in de kern helemaal waar. De laatste zinnen over Heitinga, daar zit voor mij ook ook een heel belangrijke reden om niet door te gaan met hem als trainer. Er lijkt te weinig discipline in het elftal te zijn, waardoor dit gedrag in het veld ontstaat. Tegenstanders als De Jong en Ramalho, dat helpt natuurlijk ook niet mee… Verschrikkelijk.

02-05-2023 08:52

komopajax777 +13309

Heitinga vraagt strijd,iets wat ontbrak in Eindhoven bij de 3-0.Hij vraagt ook discipline en weet dat ook af te dwingen volgens de spelers zelf.Heitinga moet zeker nog veel leren zoals bijvoorbeeld dat je je team wel degelijk goed moet voorbereiden op een penaltyserie.Dat hoort gewoon bij het vak!Penalties nemen is geen lotterij.Het is een vaardigheid die je kunt aanleren.Goed staan ten opzichte van de bal,een goede aanloop,een vaste hoek wellicht en een zuiver en hard schot.Het kan wat van de druk wegnemen bij het nemen van de pingel waardoor je de kans vergroot dat de bal erin gaat.Het kan ook zeker geen kwaad om de keeper en de nemers van de tegenpartij te analyseren.Het gaat tenslotte om de prijzen én om miljoenen!Naief en dom dus om dit vakgebied te laten liggen.

02-05-2023 17:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.