VI: Ajax wil twee defensieve versterkingen

door BvdPloeg 67

VI: Ajax wil twee defensieve versterkingen

door BvdPloeg 67

Laatst geüpdatet

Ajax is na het vertrek van Kenny Tete en Heiko Westermann en het waarschijnlijke vertrek van Jaïro Riedewald en Mitchell Dijks op zoek naar twee nieuwe spelers. Dat meldt Voetbal International.

Op welke posities Ajax versterking wil, is onduidelijk. De club heeft met Joël Veltman en Deyovaisio Zeefuik momenteel twee rechtsbacks, Matthijs de Ligt, Davinson Sanchez en Nick Viergever zijn de centrale verdedigers op papier en Daley Sinkgraven komt met eventueel Viergever in aanmerking voor de linksbackpositie.

In een eerder stadium werd de zoektocht naar een linksback al aangekondigd en dat lijkt dus geen overbodige luxe. Voor de positie centraal achterin werd Leon Bergsma meegenomen op trainingskamp naar Oostenrijk. Mauro Savastano en Damil Dankerlui waren daar als verdedigers ook van de partij.

Lees meer over:
Plaats reactie

HarryHarHar +3018

Met v/d Wiel zijn we al aardig op weg...........

13-07-2017 10:26

Rdk1983 +4

Nou Riedewald zo goed als weg. Nog geen extra verdedigers, zelfs geen hint wie ze willen. Nog geen Rigoni. Begin weer nerveus te worden.

13-07-2017 08:09

Murrays +0

tete voor 4.000.000 weg naar lyon
dijks zometeen voor 3.000.0000 naar birmingham
viergever voor 8.000.000 naar leverkusen
sanchez voor 40.000.000 naar real madrid
riedewald voor 9.500.000 naar crystal palace
veltman voor 15.000.000 naar tottenham
klaassen voor 27.000.000 naar everton
zivkovic voor 2.000.000 naar oostende
clement voor 1.200.000 naar reading
younes voor 15.000.000 naar schalke

zo heb je al 125 miljoen binnengeharkt. wat je hier toch allemaal niet mee kan!!!
ik hoop zo erg dat alles goedkomt met appie maar hem moet je dit jaar niet meer op het veld verwachten

onana;
fosu mensah - de ligt - vertonghen - blind;
ziyech - van de beek - sneijder;
kluivert - dolberg - chadli

van leer;
zeefuik - n. de jong - vermaelen - zeca;
f. de jong - schöne - sinkgraven;
neres - huntelaar - cerny

captains: 1. Sneijder, 2. Vertonghen, 3. Blind

13-07-2017 04:01

Johnnie +387

Je roept maar wat, misschien is OSM iets voor jou.

13-07-2017 08:50

A Cohen +1

Beperk je hier svp tot feiten.
Feit is wel dat ik voor jou nog een enkeltje Efteling in de la heb liggen (sprookjesbos).

13-07-2017 10:09

Professor +11199

Onze Abwehr Chef Nick Viergever staat hoog op het verlanglijstje van Bayer Leverkusen.
Worden spannende dagen voor Overmars.

13-07-2017 00:30

Afca85meer +1

In een ander topic pleitte ik hier ook voor. Erg blij om te lezen dat Ajax dit pijnpunt wil oppakken. Een seizoen is lang en de spoeling wordt zo dun.

Als je dan toch spelers wil halen dan hoop ik dat ze spelers met toegevoegde waarde kunnen halen en geen backups om enkel gaten te vullen. Mijn droomscenario is een goede link- en rechtsback. Dan kunnen we Veltman gebruiken als stand-in voor centrum en backpositie. Sinkgraven enkel backup voor links.

12-07-2017 22:34

Beer +1652

Stoer zeg, bier drinken op de Wallen met F-side boys.
Heb je nog iets zinnigs te melden ook.

12-07-2017 21:28

Ozymandias +159568

Wat zijn er de afgelopen twee weken toch veel idioten op AS bijgekomen.

12-07-2017 20:35

Rinus M. +900

Helemaal mee eens, blijkbaar denken velen hier dat alle toppers niet kunnen wachten om naar Ajax te komen en dat ze dan rustig op de bank gaan zitten tot Sanchez , Veltman of De Ligt even niet kunnen spelen. Keizer is juist doorgeschoven om meer jeugd een kans te geven. Die gaan ook niet meteen muiten en vertrekken niet na een jaar als ze te weinig hebben gespeeld zoals Tete, Riedewald en zelfs Westermann.

12-07-2017 20:53

BK020 +0

Als dit Twitter was zou ik je retweeten

12-07-2017 21:19

Mikee +6409

Schoolvakantie...

13-07-2017 00:05

ajaxop1 +0

Ik weet niet of iemand hem al heeft genoemd.. Thomas Vermaelen. Ajacied, ervaring, kan zowel centraal achterin als ook linksback spelen. Zal fysiek niet alles kunnen spelen maar dat hoeft in mijn opinie ook helemaal niet.

Moet vertrekken bij Barca dus geld over voor een leuke tekenbonus zou je zeggen..

Daarnaast nog een verrassing uit Zuid Amerika en de verdediging staat weer op poten!

12-07-2017 20:14

de-Ajacied +8

Zou ik nooit doen. Moet niet voor niets weg bij Barca. Was bij België ook de zwakke schakel
Haal liever Verthongen terug

12-07-2017 21:34

carel romijn +3

NIEMAND HALEN IS OOK GEEN OPTIE MIJN VRIEND

12-07-2017 20:03

carel romijn +3

HAPS EEN KANT EN KLAAR BROK

12-07-2017 20:05

ajaxrulesz +2

nou overmars ga eens voor de afwisseling op pad met de vrijgekomen miljoenen van klaassen en haal is wat kanjers ipv de boel weer op te potten we zijn traore klaassen en tete kwijt!!.

12-07-2017 19:49

Rockpotje +9603

Ik snap al dat gezeur over versterkingen niet zo. Er zijn twee spelers vertrokken die aanspraak maakten op een basisplaats (Traoré en Klaassen) en er is er een ervaren speler voor terug gekomen (Huntelaar) en een goede concurrent voor Onana (Van Leer). Verder zijn de belangrijkste spelers van vorig seizoen allemaal nog aanwezig. Er is dus vooral wat door geselecteerd om jeugd door te schuiven. Eventuele aankopen zullen vooral versterkingen in de breedte zijn of talenten die nog even moeten wennen zoals Neres. Die aankopen zullen weinig invloed hebben op de prestaties in de vCL, dus het maakt niet uit als de opties nog even overwogen worden om de beste deals te krijgen. Momenteel heb je gewoon een kern staan van zestien spelers die allemaal in principe basis-waardig zijn en voor voldoende concurrentie zorgen.

Doelmannen
Onana en Van Leer

Verdedigers
Veltman, Sanchez, De Ligt, Viergever en Sinkgraven

Middenvelders
Schöne, Ziyech, Van de Beek en De Jong

Aanvallers
Neres, Kluivert, Dolberg, Huntelaar en Younes

Dan heb je nog een aantal talenten die doorschuiven en misschien gaan verassen dit jaar:
Alblas, Van Bladeren, Zeefuik, Bergsma, Dankerlui, Savastano, Eiting, Mazraoui en Cerny

En je hebt nog een aantal 'overbodige' spelers die nog niet vertrokken zijn:
Leeuwenburg, Groothuizen, Riedewald, Dijks, Cassierra en Menig

Logisch dus dat eerst een aantal spelers wordt verkocht en een aantal talenten de kans krijgen voordat er aankopen worden gedaan om de selectie in de breedte te versterken. We zijn toch ook geen koopclub zoals PSV?

12-07-2017 19:19

Flerenc +1

Xandro Schrenk en Bryan Ruiz

12-07-2017 18:36

PetrosQ +1

Ik heb het idee dat ze achter de schermen wel met het een en ander bezig zijn, maar dat nu enigszins stil hebben willen houden vanwege de situatie met Nouri. Ik kan mij voorstellen dat het niet helemaal lekker voelt om transfernieuws naar buiten te brengen terwijl er een speler op de IC ligt waarvan de situatie geheel onzeker is. Ik kan het mishebben, maar zo zou ik het ook hebben gedaan.

In Argentinië gaat namelijk al een tijdje het gerucht rond dat Ajax interesse heeft in Rigoni. En zou zal er nog wel meer spelen voor. Overmars zit echt niet te slapen. De mannen zijn nu echt wel bezig met de selectie versterken.

12-07-2017 17:54

behangdelul +32812

Hoop toch wel dat Haps snel weg is, want straks halen ze die nog :(

12-07-2017 17:29

De_Realist +365

Sinkgraven voor Haps zou geen slechte deal zijn.

12-07-2017 18:07

ram +7283

Precies. Een type Heiko/Ooijer/Heitinga en een aanvallend zeer goede linksback (heb je echt nodig nu Veltman blijft op rechts). En dan nog een buitenspeler, liefst met enige ervaring. En liefst ook nog een ervaren (en liefst meer fysieke) middenvelder en eventueel een groot talent als derde keeper.

En nu niet allemaal gaan zeiken dat Ajax geen koopclub is. Onzin. Wij kopen echt niet minder dan PSV. En dan nog: ik wil onze goede jonge selectie een boost geven. We moet nu 'zeker' kampioen worden en gewoon proberen te overwinteren in de Champions League. Mijn selectie:

1-Onana (Van Leer, aankoop of Alblas)
2-Veltman (Zeefuik)
3-Sanchez (De Ligt, ervaren aankoop)
4-De Ligt (Viergever, ervaren aankoop)
5-Aankoop (Viergever, Sinkgraven)
6-Donny of Lasse of aankoop (Frenkie, Eiting)
7-Neres (Kluivert of aankoop)
8-Donny of aankoop (Frenkie)
9-Dolberg (Huntelaar)
10-Ziyech (Sinkgraven, Lasse)
11-Younes (Kluivert of aankoop)

Ik neem Nouri maar even niet mee. Al hoop ik natuurlijk ontzettend dat hij dit seizoen nog zijn minuten kan maken! Verder Dijks, Leeuwenburgh, Riedewald, Bay, Menig en eventueel Alblas verkopen. Sowieso Cerny en Cassierra verhuren.
Dan heb je volgens mij een mooie waardige en gebalanceerde selectie.

12-07-2017 16:59

klopper +2

Wat schat jij Frenkie laag in. Die zou er bij altijd in staan. Wordt dé revelatie van komend seizoen.

12-07-2017 18:27

BK020 +0

Ik geef je 100% gelijk met die verwachting

12-07-2017 18:43

BK020 +0

Ik geef je 100% gelijk met die verwachting

12-07-2017 18:43

ram +7283

Ik schat Frenkie helemaal niet laag in. Zeg je dat omdat ik hem geen basisplaats geef? Apart.. Ik vind het een geweldige speler die die seizoen veel kan gaan spelen.

Maar ik kijk naar het team... Velen hier vergeten dat voetbal een teamsport is en kijken alleen naar het individu. Een middenveld met Frenkie, Hakim en Donny vind ik te jong en te zwak tegen de betere ploegen. Het zal soms vast goed uitpakken maar over een heel seizoen lijkt het mij geen succes.

12-07-2017 20:21

Ajax_95 +87

Zou toch heerlijk zijn als ze weer een voltreffer zoals Sanchez weten te halen. Maar zulke goede transfers komen in de praktijk niet heel vaak voor jammer genoeg.

12-07-2017 16:46

Schillo +2

Ik verwacht Zica en Palmer-Brown, maar misschien tovert Overmars nog wel een verrassing uit zijn hoge hoed.

12-07-2017 16:17

Schillo +2

Zullen a.s. vrijdag wel bekend gemaakt worden. Het lijkt er op dat dat de dag is dat deze transferperiode de transfers bekend gemaakt worden. Vrijdag middag.

12-07-2017 16:15

Schillo +2

De spelers die deze transferperiode gepresenteerd werden werden allemaal vrijdagmiddag gepresenteerd...

12-07-2017 16:48

carot9 +0

Is Django Warmerdam eigenlijk ooit overwogen te behouden?

12-07-2017 16:01

ram +7283

Lijkt me dat dat wel overwogen is ja ;) Maar dat kan niemand hier met zekerheid zeggen. Ik vond het wel jammer dat ie vertrok eigenlijk. Ik had hem nog wel een keer bij een sterkere club willen zien in een verhuurconstructie; vond hem vrij goed bij PEC.

12-07-2017 17:04

Rsv +1

Jammer dat het weer zo lang duurt voordat de selectie rond is, je zou verwachten dat ze geleerd hebben van vorig jaar.

12-07-2017 15:52

johnd +6

Een linksback en LCV zou geen overbodige luxe zijn.

12-07-2017 15:08

mrfootballplayer +0

Willems een optie? Wil wel weg bij PSV denk

12-07-2017 14:32

RaynoFischer +18

Die mag lekker ver wegblijven.
Kan je nog beter Dijks houden die heeft tenminste de juiste mentaliteit en is fit :p

12-07-2017 14:26

Suarez16_ +9300

Je kan ook een zoutzak op de Amsterdamse markt voor 2 tientjes halen. Ze lopen even veel.

12-07-2017 14:34

Siemmie +2161

En ze zijn even dik.

12-07-2017 14:39

Suarez16_ +9300

En even snel.

12-07-2017 14:42

ram +7283

Haha, je kunt zeggen wat je wil maar ik zou blij zijn met Willems. In vorm gewoon een geweldige wingback. Met z'n drive en voorzet extreem gevaarlijk. Moet ie natuurlijk wel in vorm raken...

12-07-2017 14:43

ajax2004 +2

nou beledig je die zoutzak

12-07-2017 14:48

Fredschuit1 +1536

We hebben geen passende broekjes voor die enorme reet..

12-07-2017 14:45

Redrum +96213

Denk het niet, volgens mij heeft de chef frituur van de kantine net zijn contract verlengd.

12-07-2017 14:47

BK020 +0

Top idee. Samen met Ard van Peppen en misschien wil Leiwakabessy ook z'n voetbalschoenen weer eens aantrekken

12-07-2017 15:25

GvanderK +2747 moderator

Kun je niet beter in de plaatselijke Stadschouwburg werken als zeer slechte grappenmaker

12-07-2017 15:33

AjaxIsrael +2

Zijn de Ajax broekjes groot genoeg?

12-07-2017 15:47

Rdk1983 +4

Ben heel benieuwd met wie ze aankomen.

12-07-2017 14:06

ajax2304 +0

Hoe zit hwt net die braziliaanse spits? Is die al gepresenteerd?

12-07-2017 14:05

AltijdGelijk +1

Degene die Sánchez heeft gescout kan toch nog wel 2 verdedigers scouten ?

Het is volgens mij geen hogere wiskunde!

12-07-2017 13:49

Ozymandias +159568

Verdedigers met het potentieel van Sánchez zijn niet makkelijk haalbaar voor Ajax.

12-07-2017 14:03

skinny hein +0

dat denken de gehele engelse,duitse,spaanse,franse,italiaanse,russische,portugeze en turkse competities ook dus achteraan aansluiten. Vind het al bizar dat Sanchez voor Ajax koos.

12-07-2017 14:03

Ozymandias +159568

Persoonlijk hoop ik dat Viergever als linksback wordt gebruikt en Ajax twee (linksbenige) centrale verdedigers aantrekt. Eén van de twee moet een directe versterking zijn (zodat die met Sánchez en De Ligt kan rouleren) en de ander moet het potentieel hebben om naar dat niveau door te groeien (misschien iemand als Wöber of Van Drongelen).

12-07-2017 13:30

koenos1 +7960

Zal het dan toch zo zijn dat Overmars Sanchez voor geen enkel bod laat gaan?

12-07-2017 13:37

Ajax27 +19216

Reken er maar op dat Sanchez nog vertrekt... helaas. Als clubs als Barca én Madrid gaan vechten om zijn handtekening, dan wordt 40 al gauw 45 of wellicht zelfs 50, en dan kun je 'm gewoon niet houden, hoe graag je ook zou willen. Viergever en de Ligt is ook geen schande om naar te kijken ;-). We hebben gewoon een jaar mogen genieten van een absolute topverdediger die normaal al lang door grote ploegen zou zijn weggeplukt.

12-07-2017 14:28

Ozymandias +159568

Ik betwijfel of er daadwerkelijk een club als Barcelona of Real Madrid voor hem zal komen. Ik verwacht eerder dat een gevallen Europese topclub met veel geld (zoals Internazionale of Liverpool) een poging zal wagen hem aan te trekken.

12-07-2017 14:52

EuforischeRealist +15612

Je hebt daar in Spanje weet ik het hoeveel sportkranten en die moeten allemaal dagelijks met nieuws komen anders verliezen z'n hun bestaansrecht. Na afgelopen seizoen zal Sanchez echt wel op verschillende lijstjes staan, dus ook bij Barca en bij Real maar zolang er niks concreters is dan een spaanse krant als bron zou ik me met andere dingen bezig houden als ik jouw was.

12-07-2017 14:56

klompv +1

Helaas is iedereen uiteindelijk te.koop :-(

12-07-2017 16:45

Johnnie +387

Zou mooi zijn als Ajax een (linksbenige) speler weet de vinden die in de aanval als 4e man kan inschuiven vanuit het midden. Zie Sanchez en De Ligt dat niet snel doen. Dat vond ik vaak wel een voordeel van Riedewald, hij kon zo inschuiven zodat je met 4 man op het middenveld staat. Zo kunnen je aanvallende spelers ook hoger staan.

12-07-2017 13:33

Johnnie +387

Nee, want Riedewald oogt alsof hij niet vooruit te branden is. Vers bloed kan geen kwaad. Riedewald heeft ook zijn zinnen gezet op een transfer dus kun je beter zijn zin geven en geld van de afgelopen transfer gebruiken om defensieve versterken te halen.

12-07-2017 13:55

Redrum +96213

Het zou sowieso mooi zijn als Ajax eens een keer backs koopt die daadwerkelijk wat toevoegen als ze de middenlijn over komen. Daar valt op dit moment de grootste winst te halen naar mijn mening.

12-07-2017 14:52

AFCSANCHEZ +1

Overmars, haal die Yerry Mina eens op bij Palmeiras. Het maatje van Sanchez bij Columbia in de verdediging. 22 jaar, bijna 2 meter lang, fysiek van een beer.

Leg maar 15 miljoen neer, hebben toch geld zat.

12-07-2017 13:09

ovdw +34

Redelijke opbouwende kwaliteiten, beetje zoals Sanchez. Beer van een vent. In de lucht niet te kloppen. Alleen niet echt heel rap op de eerste meters. Als ie dat had had ie echt alles.

12-07-2017 14:25

D4nny +111

Wie was Sanchez zijn maatje in de verdediging in Colombia? Was ook rond de 20-22 jaar volgens mij? Werd ook gezien als een talent.

Vermaelen erbij voor de verdediging zou goed zijn, geen overbodige luxe, zeker niet als Sanchez vertrekt.

12-07-2017 13:02

AFCSANCHEZ +1

Dat is Yerry Mina. Zou fantastisch zijn als hij kwam. Alleen willen veel grote clubs hem ook hebben, maar misschien dat Sanchez een goed woordje kan doen. Die EL finale werkt natuurlijk ook mee, als je jezelf nog niet ziet spelen bij de absolute top, dan zit je hier prima en kan je je ontwikkelen.

Ik moet kwijlen bij het idee van een duo Sanchez - Mina. Mina is bijna 2 meter, en kijk zijn fysiek. Snap eigenlijk niet dat hij nog steeds bij Palmeiras speelt, de topclubs durven niet echt door te pakken met hem, dan moet Overmars dat maar wel doen.

12-07-2017 13:09

gi0vanni +7309

Ik denk dat Ajax de Ligt gaat laten spelen. Misschien een optie als Sanchez vertrekt maar daar ga ik niet van uit.

12-07-2017 13:15

AFCSANCHEZ +1

De beste speelt gewoon. De Ligt is pas 17, zijn tijd komt nog wel. Als Mina het goed doet, blijft hij maximaal 2 jaar. Dan is hij 24 en gaat hij weg. Dan is De Ligt 20 en kan hij vaste basisspeler worden.

De Ligt heeft het niet slecht gedaan, maar we moeten niet overdrijven. Lyon uit die penalty, Excelsior uit die bal zomaar weggeven en toen een goal tegen.

12-07-2017 13:18

gi0vanni +7309

Meen je dit nu? De Ligt is voor zijn leeftijd zo goed dat ik denk ik bij Ajax niet vaak meer in mijn leven zo'n groot talent ga zien. En elke verdediger maakt wel eens een foutje. Zelfs toptalent Sanchez die het super gedaan heeft was niet foutloos. Of nog sterker Sergio Ramos maakt ook fouten.

Ik denk dat Ajax talenten juist de kans geeft en dat gaat af en toe met vallen en opstaan. En dat een speler als de Ligt die een EL finale heeft gespeeld niet 2 jaar op de bank wil zitten.

12-07-2017 13:23

AFCSANCHEZ +1

Jah klopt, je hebt toch wel gelijk. De Ligt is ook een heel groot talent. Ik wil gewoon iets te graag een duo Sanchez-Mina wil zien. Maar De Ligt is inderdaad een groot talent die hoort te spelen. Ik was een beetje voorbarig net, sorry.

12-07-2017 13:42

gi0vanni +7309

Geeft niet, heb ik ook wel eens, ik was deze week nog te snel met reageren.
Ik hoop en ga er vanuit dat Sanchez dit jaar blijft maar in het ergste geval zou hij misschien een goede vervanger van Sanchez zijn.

Al hoe wel je niet weet of hij zich hier gelijk kan aanpassen want wat Sanchez liet zien dus gewoon 2 seizoenen achter elkaar spelen op die leeftijd dat is een wonder. (En dat zonder aanpassingsproblemen.) Niet gek dat hij de 2e seizoenshelft net wat minder was.

12-07-2017 13:42

D4nny +111

Mina, dat is hem idd! Snap niet dat hij nog niet is opgepikt door een Europese club. Wellicht te duur? Zou een goede toevoeging aan de verdediging van Ajax zijn.

12-07-2017 13:20

gebruikersnaam +0

Komt vast niet om hier op de bank te zitten en als hij voor de basis komt moet De Ligt of Sanchez naar de bank. Het beste zou iemand zijn die dicht tegen het niveau aan zit en dan dit jaar kan groeien om volgend seizoen de plek van Sanchez over te nemen.

12-07-2017 13:26

OKP-AFCA +56

De Ligt hoeft echt nog niet alles te spelen hoor, die kan prima nog een seizoen als afgelopen seizoen draaien.

12-07-2017 13:33

AFCSANCHEZ +1

Ik heb even gekeken naar nieuws over hem en hij schijnt helemaal niet duur te zijn. Veel artikelen gaan over dat Barcelona hem wil hebben, hij moet rond de 9 miljoen euro kosten.

Je zou zeggen dat we kansloos zijn als Barcelona in de race is, maar Sanchez kwam ook liever naar ons omdat hier meer speeltijd is. En je kan je hier rustig ontwikkelen. Overmars moet hem echt halen.

12-07-2017 13:27

robert R. +2

Kopen: Rigoni, Zeca en wöber

Voor de rest niemand meer laten gaan op Dijks naar.

Dan heb je een elftal wat klaar is voor het seizoen.

12-07-2017 13:01

Ozymandias +159568

Een rechtsbenige speler (Zeca) op linksback lijkt me niet handig met ook een rechtsbenig speler (Younes of Kluivert) op linksbuiten. Ik zou alleen een buitenspeler (Rigoni) halen als Younes vertrekt want met Younes, Neres, Cerny en Kluivert heeft Ajax de flanken al prima bezet.

12-07-2017 13:40

Guus421 +34

Veel belangrijker is een opvolger van Traore!
In de CL kan je niet aankomen met Kluivert,Cerny en Neres.
Veel te onervaren!

12-07-2017 12:47

skinny hein +0

en Dolberg en kjh ?

12-07-2017 14:06

BobaAjax +702

Ajax staat juist bekend om zijn lef om jonge talenten voor de leeuwen te gooien. En wat blijkt, ze kunnen altijd meer dan je verwacht .

12-07-2017 15:14

wHuntelaar25afca +0

Rechtsback: Veltman, (Zeefuik)
Centraleverdedigers: Sanchéz, De Ligt (Viergever)
Linksback: Viergever (Sinkgraven)
We hebben zeker nog een linksbafk of cv nodig.

12-07-2017 12:46

Prethoofd123 +0

Mij lijkt Vermaelen de ideale man om naast Sanchez te zetten. Viergever kan je na zo'n seizoen niet op de bank zetten dus zet je die lekker linksback. Dan heb je p Veltman na echt een heerlijke achterhoede hoor! Dan heb je dus De Ligt nog als backup, wat uiteraard ook een geweldenaar is. Er moet dan uiteraard nog een linksback komen als backup voor viergever, dat laat ik lekker aan de scouting over.

12-07-2017 12:43

Ajaxio +0

Als de Ligt gewoon zijn niveau blijft halen... zoals bijvoorbeeld tijdens de Uefa cup Finale dan is het echt een doodzonde om die jongen op de bank te zetten voor een oude knar die al jaren nergens speelt.... Ik snap helemaal niets van dergelijke gedachten!

Kom we zetten de Ligt even stil en halen een dure kracht op z'n retour... :-0

12-07-2017 12:56

JubbegaAFCA +46

De ligt met sanchez centraal!! Niet uit elkaar halen! Viergever gewoon linksback en veltman rechtsback.. eigenlijk moet je dus reserve spelers kopen want ik denk niet dat savastano en bergsma er al aan toe zijn

12-07-2017 13:03

vanreenen +10314

Matthijs gaat spelen naast Sanchez. Matthijs heeft niet voor niets rugnummer 4 gekregen.

12-07-2017 13:19

Wimmel +1

De Ligt in de basis naast Sanchez. We hebben echt een ideaal koppel dus waarom daaraan tornen, ga dan plekken versterken waar we echt versterking nodig hebben.

Dan zie ik liever kwaliteit op de back posities komen.

12-07-2017 14:32

de-Ajacied +8

We hebben sowieso een echte linksback nodig
Sinkgraven en ook Blind op die plek zijn vooral met de opbouw bezig maar kunnen niet een-op-een tegen een echte spits spelen

12-07-2017 12:37

afcas +3803

gelukkig maar dat een linksback niet tegenover een spits staat en blind zit nu alweer een paar seizoenen niet meer bij ajax...

12-07-2017 12:50

ajax500 +0

Het ideaalbeeld van een linksback is die Alex Sandro van Juventus. Wat is dat genieten zeg als je die ziet spelen.

12-07-2017 13:16

Red Devil +3604

Wat ervaring kunnen we achterin wel gebruiken.
En hopen dat Sanchez blijft.

12-07-2017 12:24

ajaxfanmarcel +1469

Waar niet Douglas die mag vertrekken en haps erbij dan ben niet minder op geworden

12-07-2017 12:23

Matzet +5411

Geen Douglas en Haps asjeblieft. Douglas heeft zijn beste tijd gehad en Haps is niet goed genoeg. Er zijn genoeg andere opties.

Zeefuik/Veltman; Sanchez/aankoop; de Ligt/Viergever; Sinkgraven/aankoop;

Er moet dus een linksback en een centrale verdediger bijkomen. Opties: Brabec (RC Genk); Hinteregger (Augsburg); Schar (Hoffenheim) als centrale verdedigers en Arana, van Drongelen als optie voor de linksback

12-07-2017 12:52

Ajaxbrl +13857

Ramos en Pique?

12-07-2017 12:30

Djabber +8

Hoop echt dat Zéca haalbaar is!

12-07-2017 12:28

BGB +0

Wie is dat?

12-07-2017 12:29

NouridolbergNeres34 +1912

Linksback van Santos.

12-07-2017 12:28

Rubenafca020 +0

Yerry Mina halen mocht Sanchez vertrekken.

12-07-2017 12:19

zivkabrimovic +261

Zecá en Denswil/Vermaelen. Wat is jullie mening.

12-07-2017 12:19

Johnnie +387

Laatste 2 onhaalbaar en moet je niet aan beginnen. De eerste ken ik niet.

12-07-2017 12:21

zivkabrimovic +261

Zecá en Denswil. Prima versterkingen lijkt mij

12-07-2017 12:16

Ajaxbrl +13857

Hebben we misschien ook niet een extra middenvelder nodig?

12-07-2017 12:15

klompv +1

Nee, hoeft nie

12-07-2017 12:23

Intec +0

Zeker weten hebben we die nodig. Nouri is of lang uit de roulatie of komt helemaal niet meer op het veld. Ik vind dat elke linie versterking nodig heeft.

12-07-2017 12:34

ajax500 +0

Ja, als Ziyech een keer uit de roulatie is hebben we geen creatieve man die zijn plek kan opvullen. En nee komt niet aan met Sinkgraven want die komt voor die positie toch wel dik te kort.

12-07-2017 13:12

gebruikersnaam +0

Schone, De Jong

12-07-2017 13:27

Toekomst1900 +2

Vermaelen. Linksback, op 4, ervaring. Haalbaar!

St. Juste als backup voor Sanchez!

12-07-2017 12:13

KingJames23 +11453

Vermealen op linksback? Heb je gezopen ofzo? Die loopt zowat achteruit als hij al loopt want meestal is hij geblesseerd.

12-07-2017 12:16

Suarez16_ +9300

Mooi. Ik zie graag een linksback en een 4de CV. Misschien die van drongelen van sparta wat? Is 18 en echt een groot talent + praat heel positief over Reiziger. Kan je hem zoals Matthijs 50/50 tussen 1 en Jong laten spelen.

12-07-2017 12:06

Youri08 +23

Zal niet meevallen om versterkingen te halen. Of het wordt exotische jeugd die nog betaalbaar is en je dus moet afwachten hoe ze zich ontwikkelen en dus beter zijn dan je eigen jeugd (je treft niet eerdere keer een Sanchez), of je gaat voor een ervaren aanwinst die voor een Ajax salaris in onze niet hoog aangeschreven competitie wil spelen. Ex-Ajax spelers zijn of nu niet goed meer voor ons huidige nivo of ook gewoonweg niet betaalbaar.

Dus ik gok op een zuid amerikaans talent met nog niet veel ervaring op selectie nivo en een verdediger uit onze eredivisie (hieronder diversen genoemd en gelijk afgeserveerd).

Maar ik laat me graag verassen door Overmars

12-07-2017 12:04

Minsc +1520

Je laat je graag 'verassen' door Overmars? Zou dat niet vreselijk pijn doen?

12-07-2017 12:10

Youri08 +23

Oh een typefoutje.

12-07-2017 12:17

Adam24 +39200

Wat zou het geweldig zijn als Ajax Daley Blind weer weet te strikken. Gaat alleen wel ten kosten van de basisplaats van De Ligt denk ik. Misschien een optie wanneer Sanchez vertrekt?

12-07-2017 12:02

Youri08 +23

Jij hebt de illusie dat hij voor 1 mln bruto hier komt voetballen? Die kan naar iedere (sub-) topper in europa voor minimaal 3 mln netto met zijn cv.

12-07-2017 12:06

Adam24 +39200

Ik was hardop aan het denken danwel dromen. Met tekengeld kan je een hoop oplossen qua salaris.

12-07-2017 12:12

Youri08 +23

hmm, weet niet. Behalve het geld denk ik dat Daley het ook als een nederlaag zou zien om nu al terug te keren naar Ajax. Hij kan, denk ik, kiezen uit verschillende clubs op het nivo van Ajax in interessantere competities. Niet te vergeten dat ManU denk ik nog wel minimaal 20 mln voor hem wil hebben.

12-07-2017 12:29

Ajaxbrl +13857

Die komt nog niet

12-07-2017 12:31

Youri08 +23

Nee kan het me ook niet voorstellen. Hij speelt gewoon gemiddeld minimaal 40 wedstrijden bij ManU per jaar. Zie hem nog wel een mooie transfer maken of zelfs verlengen.

12-07-2017 12:29

Ajax95Duivendrecht +24163

Liefst een LB en CV aankopen.

Sinkgraven/Viergever/Aankoop---De Ligt/Viergever---Sanchez/Aankoop---Veltman/Zeefuik

Het liefst een linksback die ook als LCV uit de voeten kan. Eventueel kun je daarnaast ook nog Bergsma doorschuiven als hij het bij Jong goed doet, heb je een extra CV erbij in je selectie.

12-07-2017 11:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.