[Update V] Lille en Ajax bevestigen transfer

door BvdPloeg 230

[Update V] Lille en Ajax bevestigen transfer

door BvdPloeg 230

Laatst geüpdatet

Anwar El Ghazi lijkt zijn laatste wedstrijd voor Ajax dan echt gespeeld te hebben. De aanvaller, die tegen PEC Zwolle en FC Utrecht nog gewoon in de basis begon, tekent volgens het Algemeen Dagblad woensdag bij Lille.

Dat alles meldt Ajax-watcher Daniël Dwarswaard. Het wachten voor El Ghazi was op een akkoord tussen Ajax en de Fransen, maar er lijkt een deal op komst. Peter Bosz liet in een eerder stadium al weten dat Ajax een transfer van de rechtsbuiten niet tegenhoudt.

Ajax krijgt volgens Mike Verweij van De Telegraaf negen miljoen euro voor El Ghazi, waarbij het doorverkooppercentage niet is meegenomen. Het wachten is volgens de journalist op het papierwerk, maar dat zou dus woensdag rond kunnen zijn.

Update - 07.13 uur (25 januari 2017)
Anwar El Ghazi verruilt Ajax definitief voor Lille, zo meldt het Algemeen Dagblad dinsdagavond. De Franse club betaalt ruim acht miljoen euro, exclusief bonussen en een doorverkooppercentage. El Ghazi tekent waarschijnlijk woensdag een contract voor vier jaar bij Lille. Het betekent dat Peter Bosz voor de wedstrijd tegen ADO Den Haag alleen nog een beroep kan doen op Amin Younes en Justin Kluivert. Vaclav Cerny is op de weg terug, Bertrand Traoré is naar de Afrika Cup.

Update II - 08.49 uur (27 januari 2017)
De transfer van Anwar El Ghazi is nog steeds niet rond. In tegenstelling tot de berichtgeving van het Algemeen Dagblad wacht Ajax nog steeds op berichten uit Lille, meldt De Telegraaf. El Ghazi zelf is akkoord en als Lille de transfersom overmaakt en akkoord gaat met de gewenste betalingstermijnen, dan kan de aanvaller gaan. Er is ook nog steeds een kans dat de deal afketst.

Update III - 13.46 uur (27 januari 2017)
Anwar El Ghazi wordt vrijdag medisch gekeurd bij Lille, zo meldt De Telegraaf. De speler heeft zelf een akkoord met de club en Lille zou volgens de krant weten wat er betaald moet worden; iets minder dan negen miljoen euro. 'Lille had lange tijd moeite om de bankgaranties te overleggen en steggelde met Ajax over de betalingstermijnen. Nu die problemen zijn opgelost, gaf Ajax hem toestemming om naar Frankrijk af te reizen', valt er verder te lezen.

Update IV - 12.24 uur (28 januari 2017)
De transfer van Anwar El Ghazi naar het Franse Lille OSC is afgerond. Dat meldt De Telegraaf zaterdagmiddag. De buitenspeler tekent in Noord-Frankrijk een contract voor vierenhalf jaar. Ajax ontvangt iets minder dan negen miljoen euro voor El Ghazi en bedong daarnaast een doorverkooppercentage.

Update V - 10.03 uur (31 januari 2017)
Lille heeft de komst van Anwar El Ghazi bevestigd via de officiële kanalen. De aanvaller tekent inderdaad een contract voor vier en een half jaar. 'Ik ben blij om hier te zijn', vertelt de oud-Ajacied. 'Ik had een goed gevoel bij Lille, vanaf het eerste moment dat we begonnen met praten. Ik zal mijn uiterste best gaan doen en hoop hier prijzen te gaan winnen.' Ook Ajax heeft het nieuws bevestigd en nam afscheid met een mooie video.

Uit- en thuisshirt nu 30 procent korting.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajacied33 +36807

Anwar krijgt company van Kishna

31-01-2017 17:25

Willem Alexander +2

AEG7, het gaat je goed jongen. Veel succes bij Lille.

Was getekend,

Willem en de kids

31-01-2017 14:28

Ajax412 +1326

Ik moet best vaak om je lachen man haha. Buiten dat hoop ik inderdaad voor Anwar dat hij het goed gaat doen daar!

31-01-2017 15:32

RusselWestbrook +21

Maxima was het er niet mee eens?

31-01-2017 15:43

ElPistolero16 +1

Ik blijf het een goeie speler vinden hoor jongens.

31-01-2017 13:47

fanvooraltijd +6818

Bedankt voor de mooie momenten Anwar . Succes. Jammer dat zo'n mooie elegante voetballer het niet kon waarmaken bij Ajax.

31-01-2017 13:19

Ajacied33 +36807

OT: Lekker bezig dat Roda. 9 nieuwe spelers erbij...Gestoord

31-01-2017 13:16

Raoul14 +3092

Of-topic, wie kent Antonio Trograncic? Schijnt over te komen van Bayern.

31-01-2017 12:58

Knalpot +3625

Succes Anwar, ik hoop dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

31-01-2017 12:43

Johan5Derksen +0

Lekker aan de Franse stokbrood en croissants.

31-01-2017 12:39

ElPistolero16 +1

Stokbrood met kruidenboter erop. Niets mis mee, Derksen.

31-01-2017 13:09

Johan5Derksen +0

Lekker man, kan nu al niet wachten in April.

31-01-2017 13:16

RusselWestbrook +21

Je kan in januari ook gewoon stokbrood, croissants en kruidenboter kopen hoor. Die transferwindow is het hele jaar open.

31-01-2017 15:56

Rujar +97

Een speler die de potentie heeft, maar die het nooit heeft kunnen waarmaken. Dit soort gasten kunnen nooit een seizoen lang top spelen. En bij Ajax lopen er gewoon veel van rond. Dit is zijn laastte kans, daarna is het gewoon definitef midelmaat

31-01-2017 11:59

Barric +771

Heeft goede momenten gehad maar vind 't geen topper. Ben er niet rouwig om dat ie weggaat. Zie veel liever een frivole (typische Ajax speler) Kluivert spelen met een andere speler of Cerny als back-up!!

31-01-2017 14:11

IDJosh +1014

Een bron van aardig wat frustratie maar ook van de mooiste en belangrijke goals in de afgelopen jaren. Het gaat je goed Anwar!

31-01-2017 11:49

jeppas +3524

Begint wel een interessantere competentie te worden om eens wat te volgen met Depay en Ghazi erbij.

31-01-2017 11:36

Labrador +10

Hij was de laatste maanden een natte krant maar hij heeft ons ook mooie momenten bezorgd. Succes in Frankrijk!

31-01-2017 10:55

Bobo het Konijn +0

Ik vind het toch jammer, leuke speler en hij had nog even moeten blijven. Ik hoop dat hij het goed gaat doen bij Lille. Maar wat heeft Ajax een talenten. Gisteren ook onder de indruk van jong Ajax.

31-01-2017 10:45

Dennish +3501

Anwar ik wil je bedanken voor alle goals, assists en goede uithangbord voor Ajax. Gun je deze transfer.

31-01-2017 10:36

Ajacied33 +36807

Succes Anwar. Helaas te vroeg vertrokken

31-01-2017 10:29

Marcao +27

Tja... daar gaat weer een kind van De Toekomst. Te vroeg, wat mij betreft. Maar mentaal is hij niet hard genoeg. Hopelijk leert hij hiervan en groeit hij door tot de topspeler die hij kan zijn. Succes Anwar!

31-01-2017 10:19

DeWareRealist +0

Kind van de toekomst? Toen die op zijn 17de van Sparta kwam zeker?

31-01-2017 10:36

Ajax27 +19217

hahaha echt he.

31-01-2017 10:40

afcklaasf +0

kind vn de toekomst? hou toch op man

31-01-2017 10:52

talent020 +7

een kind van de toekomst? haha hij heeft daar maar 1 a 2 jaar rondgelopen,

lees net een interview hier op AS met Jeffrey De Lange die sinds de F1 bij Ajax keept, dat noem ik pas een kind van De Toekomst.

31-01-2017 11:17

JusAFCA +60

Als je als Lille supporter dat filmpje van El Ghazi op de Ajax-site bekijkt denken ze ook de nieuwe Hazard binnengehaald te hebben. In werkelijkheid kwam hij de laatste maanden geen pylon meer voorbij.

Desondanks bedankt voor je inzet en goals!
Succes in Lille.

31-01-2017 10:18

JordyAjacied +19301

Van iedere speler kan je een mooie compilatie maken met hoogtepunten, zelfs van Younes. Daarom moeten we ook op ons hoede zijn met Neres.

31-01-2017 10:19

3*stars*3 +23523

Je kan van VEEL spelers een mooie compilatie maken maar daarin merk je ook of balbehandeling goed is of dat die speler veelzijdig is.
Je kan niet van alle spelers een mooie compilatie maken want ik denk dat je die van Sigthor niet kan vinden...

31-01-2017 10:45

ajaxminimax +5471

Jawel zijn goals in belangrijke wedstrijden...

31-01-2017 10:51

3*stars*3 +23523

Tja goals maar zo'n compilatie kan je ook binden van Weghorst.
Maar bedoel pure compilatie, waar je een behendige Sigthor ziet?

31-01-2017 11:30

3*stars*3 +23523

Vanaf links kan het lukken.
Zag Lille laatst tegen Lyon en toen speelden ze op de counter en juist met ruimte, heb je wat aan Anwar.

Zijn mooiste goal blijft natuurlijk AZ uit maar PSV uit (14/15) was ook lekker en ook Standard uit.
Ik was geen fan van El Ghazi als rechtsbuiten, in Ajax/oranje systeem maar ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen.

Ik wens hem het allerbeste.

31-01-2017 10:49

RusselWestbrook +21

El Ghazi wil zelf niet op links spelen.

31-01-2017 11:08

3*stars*3 +23523

Ja hij ziet zichzelf als rechtsbuiten...
Juist van links kan hij imo gevaarlijker zijn en met zijn rechter van buiten naar binnen kappen en knallen.
Ik dacht in begin ook dat hij potentie zou hebben als Ajax spits: groot, redelijk sterk, kan koppen en goed schot.
Maar iemand heeft hem wijs gemaakt dat hij een rechtsbuiten is...

31-01-2017 11:29

glob +230

Veel geld, heel veel geld voor El Ghazi. ik ben bang dat zijn talent niet boven komt. daarvoor heeft hij gewoon te weinig zelfreflectie en beseft niet wat het inhoudt om topsport te bedrijven.

31-01-2017 10:14

wladimir +3059

Veel geld? Hij speelt 2,5 jaar betaald voetbal en heeft z'n debuut gemaakt in Oranje. Ajax staat op het punt om 80% eigendom te kopen voor een 19 jarige Braziliaanse speler die nog geen 10 wedstrijden in het betaald voetbal heeft gespeeld. Kennelijk was El Ghazi niet meer voor Ajax te behouden. Jammer. Ik vind hem beter dan Younes.

31-01-2017 11:15

Ferd +38581

Ik ben bang dat jij je daarop enorm verkijkt. El Ghazi is een topsporter, heeft zich altijd ingezet, liet zijn weerbaarheid zien toen hij naar Jong Ajax werd verbannen. In een systeem wat hem beter ligt gaat hij echt zijn belofte wel waarmaken.

31-01-2017 11:23

AJAXTHELEGEND +1

Ik blijf het jammer vinden om El Ghazi te zien gaan . Nu maar hopen dat NERES het goed gaat doen in Amsterdam .

31-01-2017 10:14

SandorAjax +0

Het ga je goed Anwar. Jammer dat het er nooit helemaal uit is gekomen. In tegenstelling tot andere mensen zag ik je wel altijd hard werken. Hopelijk ga je vlammen in Lille en zien we je nog in Oranje

31-01-2017 10:11

JordyAjacied +19301

Arme Lille zoveel geld betaald voor zo'n statische flankspeler, ze hebben denk ik alleen de goal tegen Luik gezien. Het gaat je goed Anwar, wij hebben lekker veel centjes aan je over gehouden en kunnen doorselecteren!

31-01-2017 10:11

DappreStryder +0

El Ghazi heeft veel meer goede dingen gedaan voor onze club. Meer waardering zou wel op zijn plaats zijn. Ook zijn rendement was niet onaardig, zelfs als hij slecht speelde. Ik ben ervan overtuigd dat hij het qua rendement beter had gedaan dan Traore.

31-01-2017 10:15

glob +230

ja, echt wel.

31-01-2017 11:06

AFCACBS410 +0

Nog 3 te gaan..Krul, Dijks en Neres! Gas geven marcie!

31-01-2017 10:06

Ajacied33 +36807

Is het niet raar dat Ajax of een ander medium nog geen melding heeft gemaakt van El Ghazi's vertrek? Behalve de TG dan

28-01-2017 17:39

Ajax#1900 +1

Nee, de TG wil gewoon de scoop hebben. De andere media volgen nog.

28-01-2017 18:08

Ajacied33 +36807

Duurt wel erg lang dan

28-01-2017 20:22

Ajax#1900 +1

Klopt, langer dan normaal, maar ik maak mij geen zorgen. Verweij is de spreekpop van Overmars. Morgen zal het wel overal bekend worden.

28-01-2017 20:24

dan300491 +1

Waar is de tijd dat we gewoon even Luque of Urzaiz haalden.

28-01-2017 17:12

MankeNelis +7

Precies dat bedoel ik, die tussentijdse aankopen voegen nauwelijks iets toe. Deze twee waren sowieso een compleet drama.

28-01-2017 17:31

Ajacied33 +36807

Nooit meer die tijd aub..

28-01-2017 17:32

Milanajax +4

Cerny weer fit, Traoré over maximaal een week weer terug, Kluivert die op de deur klopt en Younes (die ze vorm binnenkort terugkrijgt) is een aankoop van 15 mil niet nodig. Die jongen moet je dan opstellen, en heb je niks meer aan de huur van Traoré. Ook zijn winteraankopen bij Ajax bijna nooit succesvol.

28-01-2017 16:34

fanvooraltijd +6818

ik begrijp Marc Wel ! het is ontzettend moeilijk om een goede speler te kopen. bovendien staat elke aankoop een jeugd spelers in de weg !! Koop je Neres voor 15miljoen en een miljoen salaris ,doet hij het goed dan komen Kluivert en Cerny niet meer aan de bak. Doet hij het slecht ben je een vermogen achterop en kun je geen nieuwe speler kopen.

28-01-2017 16:32

Sulejmanibesteaankoopooit +2

laten we nooit meer iemand kopen.
wanneer ajax een speler koopt die de jeugd in de weg loopt betekent dat een ding, dan is hij beter dan die jeugdspeler.
we moeten de best mogelijke selectie hebben, die jeugdspelers blijven wat mij betreft net zo lang in de jeugd tot ze echt goed zijn zoals bijvoorbeeld dolberg. Niet jeugd om de jeugd, maar de beste spelers om de beste club te zijn, in ieder geval binnen Nederland.

28-01-2017 17:19

AFCSANCHEZ +1

Je word er schijtziek van. Het welbekende 'we gaan het met deze selectie doen' is weer gevallen hoor. Nu lekt Mike Verweij het omdat die hark Netto er te schijterig voor is. Als we het kampioenschap verknallen en eruit vliegen in de EL tegen Legia ben ik er zieker van dan van de nederlaag tegen De Graafschap. Gewoon omdat dit te voorkomen was, het was allang duidelijk dat er een buitenspeler bij moest komen. Nu zijn we maanden verder, en een paar spelers minder, en er is nog niks. Nu moet de kar getrokken worden door bijv een 17 jarig mannetje als Kluivert die net bij het eerste komt kijken.

Wat een wanbeleid. Selectie is ongebalanceerd en dunbezaaid. Netto zijn positie is volledig onhoudbaar als het weer helemaal niets is in Amsterdam. Dan moet hij maar afgezet worden door protesten bij de Arena. Ik ben er klaar mee.

28-01-2017 16:15

Japievanopdehoe +97

Ga jij het anders even doen! Ze maken vast een vacature vrij voor zo'n welbespraakt persoon ;)

28-01-2017 16:18

AFCSANCHEZ +1

Het slechter doen dan Netto is onmogelijk. Dus ik kan alleen maar vooruitgang boeken.

28-01-2017 16:22

godezonensuper +1

Nee kun jij niet.

28-01-2017 19:28

MankeNelis +7

Also also alsooooo, we hebben tot woensdag en we willen geen Heerenveen of AZ gespuis.

28-01-2017 16:22

Sulejmanibesteaankoopooit +2

ik hoop echt dat hij opstapt ik ben klaar met zijn beleid.

28-01-2017 17:20

godezonensuper +1

Ga lekker klagen dan.
Ben je al onderweg? gangster

28-01-2017 19:28

AFCSANCHEZ +1

Hoe diep zit je vuist in het kontje van Netto? Hou je wel van he

28-01-2017 21:27

Rdk1983 +4

Ik word zo moedeloos van Ajax op de transfermarkt

28-01-2017 15:42

godezonensuper +1

Aankoop van Ziyech en sanchez, en voor flinke bedragen verkocht.

Ik dus niet.

28-01-2017 16:03

AFCA. +3283

Eventueel het seizoen afmaken met deze selectie.

Alsof we nergens meer voor spelen. Nog even een paar wedstrijdjes en dan zijn we weer klaar. We moeten nog strijden voor de titel en de Europa League. Marc doet net alsof we nog een paar potjes voor de lol uitspelen.

28-01-2017 14:56

gi0vanni +7309

Als de spelers ook zo'n instelling hebben kunnen we beter gelijk stoppen. Ajax is niet afhankelijk van 1 speler. En met Schone, Klaassen en Ziyech hebben we een middenveld met een redelijk scorend vermogen. En je kan zeggen van Traore wat je wil maar met hem ging het wel vaak beter. Hij heeft geen overvloed aan goals of assist's maar zorgt met zijn dreiging er wel voor dat andere meer ruimtes hebben. Nu al opgegeven is te makkelijk. Want Feyenoord speelt ook niet zo geweldig.

28-01-2017 14:41

Amsterdamsetrots +4545

Overmars zie alsjeblieft eens in dat je in deze tijd geen échte (directe) versterking meer gaat halen voor 8 miljoen, minimaal het dubbele. Je hebt nu genoeg centjes gespaard om een speler te halen, doe dat ook! Liever 1 echt goede versterking dan weer 2 specerijen uit de eredivisie van 7 miljoen.

28-01-2017 14:36

mcatarinob +0

Vertaald zou dat 2.8 miljard zijn A Cohen? Lijkt me wat veel.

28-01-2017 14:32

Ajacied33 +36807

Overigens wordt er behalve bij de TG nergens melding gemaakt van de transfer van El Ghazi

28-01-2017 14:24

A Cohen +1

Dan staat de teller nu op ongeveer € 28.0000.0000.
Het resultaat van de hark van Marc.

We hebben 1 niet functionerende linksbuiten luisterend naar de naam Younes.
We hebben een huurling, die ook op rechtsbuiten speelt die heet Traoré.
Gaat aan het einde van het seizoen weg.
Blijven nog over Cerny en Kluivert.
Kluivert heeft laten zien dat hij talent en potentie heeft, geweldig om dat te zien.
Echter we gaan Ajax-1 toch niet ophangen aan een 17 jarige jongen, of wel soms ?

Cerny heeft al meer geprobeerd te laten zien dat hij aanspraak mag maken op de rechts buiten positie.
Hij maakte een mooi doelpunt uit tegen Celtic.
Echter zo bleek maar weer, 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Er moet echt met spoed een echte linksbuiten worden gehaald.
Geld genoeg afgelopen zomer en deze winter binnen geharkt.

Die schaal moet weer naar Amsterdam en die komt niet door alleen maar vte verkopen en de selectie uit te hollen. Er moet geïnvesteerd worden en er is geld genoeg.
Tijd genoeg gehad om op een falende Younes te anticiperen.

28-01-2017 14:15

Rotterdammertje +0

Helemaal gelijk, dat geleuter om wat te kopen omdat er geld zat is slaat helemaal nergens op.
Mark is een krent, kan alleen maar verkopen en dat soort crap zie je hier veelvuldig voorbij komen.. net de kleuterschool.
In de vijver waar Ajax in moet vissen qua geld, is het erg moeilijk om de pareltjes eruit te vissen.
Ze zijn eindelijk goed bezig.. niet meer kopen omdat het kan.

28-01-2017 15:35

Japievanopdehoe +97

€ 28.0000.0000? Zullen we gelijk Messi, Suarez én Neymar halen dan?

28-01-2017 16:20

Web +178830

Weet je wat ik veel belangrijker vind, dat ze met Schone en Onana gaan verlengen

28-01-2017 14:02

AYounes11 +1

Niks er bij dus.

28-01-2017 13:40

3*stars*3 +23523

Prima deal!

28-01-2017 13:38

AFCAWZAWZDB +1022

Oeh update Mike Verweij:

#Ajax heeft nog steeds goede hoop nieuwe buitenspeler te presenteren. Maar maakt eventueel seizoen af met Kluivert, Cerny en Traore. Club heeft vertrouwen in 3-tal, wil alleen échte versterking en geen idiote prijs betalen. #Ajax

28-01-2017 13:37

Myers +3

Dan weet je waar je aan toe bent he?

28-01-2017 13:38

Rolleman +0

Word niks dus. echt schandalig.

28-01-2017 13:38

FCMax +3

Ongelooflijk ook weer, aan het begin van het seizoen inzetten op Bailey en uiteindelijk met Younes en Kluivert/Cerny als enige opties de tweede seizoenshelft in gaan. Alleen bij Ajax kan dat.

Edit: Traoré vergeten natuurlijk. Maar nog steeds, 1 linksbuiten en 3 rechtsbuitens waarvan er 2 eigenlijk nog niet klaar zijn voor een basisplek.

28-01-2017 13:42

talent020 +7

Overmars heeft gewoon gefaald dus, half jaar de tijd gehad om zich te orienteren maar.uiteindelijk met niks komen,

heb vertrouwen in Cerny en Kluivert, maar om op hun te gokken in een titelrace is onverantwoord.

28-01-2017 13:44

Web +178830

Hier hebben ze helemaal gelijk mee, zij ik toch al in mijn reacties, je kan niet jonge spelers die alles nog moeten laten zien, meer salaris geven dan je best betaalde spelers, nooit doen, geeft onrust, en terecht

28-01-2017 13:53

markplas +208

#Ajax heeft nog steeds goede hoop nieuwe buitenspeler te presenteren. Maar maakt eventueel seizoen af met Kluivert, Cerny en Traore. >>> aldus mike

28-01-2017 13:37

Mokum_32 +1

Niets nieuws dus same old story. Ziyech was een paniekaankoop. Ik blijf nog steeds zeggen dat overmars ongeschikt is de man is een kei in het verkoopbeleid maar schiet enorm tekort in het aankoopbeleid. Laat staan scouting. Treurig, hoe Ajax beleid voert Ajax onwaardig. Maar we hebben weer een paar miljoenen op de bank jongens. Dit is een rampzalig beleid

28-01-2017 14:22

Mokum_32 +1

Zal alleen vertrekken als er een vervanger was zie nog steeds bar weinig. Sta je dan vlak voor een speelronde met een youness uit vorm een gehuurde traore die naar de Afrika cup is en een cerny half geblesseerd en die niets heeft laten zien sinds Celtic uit.

28-01-2017 13:36

AFCAWZAWZDB +1022

Er vanuit gaande dat Ajax nog een buitenspeler haalt, lijkt me het wel logisch dat dit pas maandag of zondag na de wedstrijd bekend gemaakt wordt.

28-01-2017 13:36

vanreenen +10314

Nuchter bekeken zijn Cerny en Kluivert gewend aan ons systeem en passen zij prima in het elftal. Daarnaast zijn Donny,, Nouri en Frankie mensen die ook in het elftal passen. Dus is mijn credo....... don't panic. Komt allemaal goed. Cassierra als spits en Dolberg rechtsbuiten is ook een optie om morgen te proberen.

28-01-2017 13:32

Lars0344 +220

Joh anders gaan we met de A1 voetballen morgen

28-01-2017 13:38

GvanderK +2747 moderator

Prima club voor hem. Nu dus even die Neres of Lozano halen, er is zat geld.

28-01-2017 13:31

RvhC74 +5371

Ja verkopen kan Overmars als de beste. Maar twee kwaliteitsimpulsen erbij halen is niet zijn kwaliteit... b garnituur halen weg... kijk alles maar na....

28-01-2017 13:28

RusselWestbrook +21

Je hebt helemaal gelijk, man! Vorige zomer bijvoorbeeld Ziyech en Sanchez gehaald, pure b garnituur.

28-01-2017 13:30

markplas +208

Echt hoor zeiken om het zeiken.
Oke eerder aankopen had fijn geweest maar geduld is een schone zaak.
Heeft ie echt niks gehaald voor het sluiten ja dan mag je mopperen.
Of willen ze weer een niveautje van de hoorn of viergever ( die het voor zijn doen meer dan prima invult nu)

28-01-2017 13:34

Web +178830

Salaris daar gaat het om

28-01-2017 13:32

eros +4817

9 miljoen,.... teleurstellend.
Daanaast hadden we hem meer dan nodig,... zeker nu de aankopen uit blijven.

28-01-2017 13:26

godezonensuper +1

Hoeveel had jij voor een statische buitenspeler willen krijgen dan?

28-01-2017 13:30

Web +178830

Prima deal, wissel speler

28-01-2017 13:34

Sterretje73 +5272

Goed, de meeste dissonanten die enigszins uit de toon vielen (terecht of niet terecht is een andere discussie) zijn nu weg. Dit zal de sfeer alleen maar ten goede komen. Nu nog een goede vervanger binnen halen maar ik vermoed dat ze op deze transfer wachtten voordat ze er echt hardcore werk van maken. Dus ik verwacht nu eigenlijk zeer snel een aankondiging over een aankoop. Misschien wel 2...

28-01-2017 13:19

nightgoat +31193

Joepie.
Dan kan er nu zsm een -veel- betere vervanger gehaald worden, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

28-01-2017 13:15

JCr14 +453

Dat wordt met Kluivert, Cerny of Nouri op de flanken

28-01-2017 13:12

Sterretje73 +5272

Eerst maar eens afwachten. Allen toppers in wording maar wil je de competitie winnen en ook buiten NL hogere ogen gooien zijn ze toch echt nog iets te onervaren. Schone hebben we nu als meest ervaren man en Klaassen inmiddels ook wel maar toch mis ik ook nog een echte kapitein op dit schip. Een strateeg met kennis en enorm overwicht.

28-01-2017 13:22

Web +178830

Andersen 2 miljoen, Fischer 7 miljoen, vd Hoorn 4 miljoen, van Rhijn 4 miljoen, Mlik 32 miljoen, Cillessen 14 miljoen, Bazoer 12 miljoen. , Gudelje 5,5 miljoen, Antonucie 3 miljoen, Elghazi 9 miljoen mis ik nog iemand? Totaal verkoop meer dan 90 miljoen

Inkoop Ziyech 12 miljoen, Casiera 5 miljoen, Sánchez 5 miljoen 22 miljoen + huur Trarore en Krul

En een beter elftal op het veld

Marc uitstekend gedaan, als er een mogelijk is om een buiten speler aan te trekken, doen, moet meerwaarde zijn anders niet doen

28-01-2017 13:08

mvdk +44250 moderator

Ajax moet nu gewoon daadkrachtig zijn op de transfermarkt. Ze kunnen er nu makkelijk 25 miljoen doorheen rammen. Daarom hoop ik dat ze de knip trekken en gewoon 2 vleugelflitsers binnenhalen die er direct staan en ons direct een stuk beter maken. We zijn geen bank, maar een voetbalclub dus het geld moet ook voor een deel op het veld staan.

Ajax kan nu gewoon geen smoesjes meer bedenken. Als ze 25 miljoen gebruiken om 2 a 3 versterkingen binnen te halen dan zijn ze zo binnen. Helaas willen ze nog altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Wat zou Haps kosten? 4 a 5 miljoen? Dan hebben we eens een echte back ipv een noodverbandje (die het nu goed doet). Knal die 10/15 miljoen voor Lozano neer en je hebt er een vliegtuig bij. Laat die Neres dan lekker zitten en haal voor 5 tot 8 miljoen een redelijke concurrent voor Younes. Dan hebben we voor linksbuiten Younes, ??? en Kluivert en voor Rechtsbuiten Lozano, Traore en Cerny.

Met goede buitenspelers zijn we 10 keer gevaarlijker en gaan we Feyenoord in de Arena afslachten.

28-01-2017 13:20

RusselWestbrook +21

Iets meer dan 5 miljoen per jaar.

28-01-2017 13:30

Web +178830

Toch terecht dat ze dat niet doen

28-01-2017 13:36

RusselWestbrook +21

Ja natuurlijk, dat lijkt mij niet eens een discussie.

5 miljoen is bijna 7% van de hele begroting, aan 1 speler. Je hebt er nog een stuk of 20 nodig, staf (op het veld en op kantoor), jong Ajax, etc.

Onverantwoord.

28-01-2017 13:46

mvdk +44250 moderator

2.5 netto of bruto? In geval van netto komen we idd uit op 5 miljoen en dan is het zwaar kut idd. Sowieso wist ik niet dat hij zo veel kreeg.

Maarja dan nog. Een club als Ajax kan toch wel een vleugelspeler vinden?

28-01-2017 16:40

Web +178830

Kopen kan wel, maar willen ze bij Ajax voetballen in deze competitie, en wat denk je van salaris, je kan deze jonge buitenspelers, die als nog moeten laten zien, niet meer salaris geven dan Schone, Klaassen bv, dan krijg je scheve verhoudingen, weet zeker dat het daar om gaat, was het maar zo makkelijk

28-01-2017 13:29

AjaciedMike +181

Plus 90 miljoen! Kolere zeg. Vind dat Marc zeker goede dingen heeft gedaan voor de club maar als hij gvd niet heel snel komt met een of twee kanonnen, dan kan ie beter stoppen. Frustratie is er inmiddels behoorlijk... je kan van dat geld de gehele selectie van die kakkies kopen en laten werken aan het onderhoud van de Arena.

28-01-2017 13:26

De Stift +7093

Ik ben het ten dele met je eens. Toch zie ik ook een zorgwekkende ontwikkeling. Want Andersen, Fischer, Bazoer en El Ghazi waren toch talenten van de buitencategorie? Jongens uit de eigen opleiding bovendien. Hoe komt het dat zij niet zijn geslaagd? Dat ligt natuurlijk aan die jongens zelf, maar dat is voor een opleidingsinstituut als Ajax een onvoldoende antwoord.
Ajax moet zich ook de vraag stellen: wat kan de club doen om dit soort jongens beter te motiveren en langer te binden. Want bij elk van hen denk ik: met nog twee jaar hard werken en geduld, zijn het gewoon belangrijke basisspelers.
Nu heeft dat te maken met het gemak waarmee buitenlandse clubs een gok willen wagen met een talent van de Ajax-academie. Dat was vroeger niet het geval. Dan vocht je als talent voor je plek totdat je de beste was. Dan vertrok je naar de Europese top. Lukte dat niet, dan deed je een stapje terug in de Nederlandse competitie. Nu zie je dat de spelers die het net niet redden -of een tijdelijke terugval hebben- halsoverkop vertrekken naar het buitenland. Niet goed voor hen. Niet goed voor de Nederlandse competitie. En niet goed voor Ajax.

Het is mooi dat Kluivert en Cerny nu de kans gaan krijgen. Maar zijn dat grotere talenten, dan Kishna, Fischer, Andersen en El Ghazi dat waren?

Nee.

Dus wat kan Ajax doen om hen wel te laten slagen?

Die binnengeharkte 90 miljoen zou ik daarvoor inzetten. Een betere begeleiding van die talenten. En het langer binden van die jongens.

In 2018 lopen de contracten van Veltman, Tete, Younes, Viergever, Onana, Dijks en Eiting af. In mijn ogen allemaal spelers (ja, ook Dijks) die een contract tot 2020 verdienen.
Hetzelfde geldt voor Klaassen, Sinkgraven, De Ligt en De Jong.

Ronald de Boer zei laatst dat er iets moois kan gebeuren als deze groep bij elkaar blijft. Daar moet Overmars vol op inzetten.

Het is zaak om vanaf nu te voorkomen dat er nog meer 'kikkers' uit de wagen springen. Om aan te sturen op het geduld van de talenten. Want ik kan me best voorstellen dat jongens als Tete, Riedewald, Nouri, Van de Beek en De Jong langzaamaan ongeduldig beginnen te worden. Maar het idee dat een jongen van 18/19/20 elke week in de basis zou moeten spelen, slaat helemaal nergens op. Die talenten geven zichzelf veel te weinig tijd en kiezen bij het minste of geringste het hazenpad.

28-01-2017 13:36

Web +178830

Begrijp heel goed wat je bedoeld, maar Bosz ziet het niet zitten in Bazoer, Tete, Riedewald, Gudelj, EL-Ghazi, bovendien was de selectie te groot

Fischer en Andersen kwamen naar mijn mening te kort

Riedewald vind ik ook een heel goede speler, maar deze jongen moet voetballen anders staat zijn ontwikkeling stil, waarom speelt hij niet met Jong?

Nouri , vd Beek , Cerny en de Jong allemaal grote talenten, deze jongens moeten ook voetballen, ik begrijp dat Bosz ze bij de selectie heeft, maar spelen ze op de zondag 20 minuten, laten spelen in Jong en mee trainen bij het eerste

28-01-2017 13:45

Robinjo1988 +1

9 miljoen is niet zo slecht voor El Ghazi.

Ben benieuwd of Ajax nog wat gaat halen. Kan eigenlijk niet anders...

28-01-2017 13:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.