[Update V] Inzetbaarheid van De Jong ongewis

door SJvanveen 47

[Update V] Inzetbaarheid van De Jong ongewis

door SJvanveen 47

Laatst geüpdatet

Frenkie de Jong is zaterdagavond tegen Excelsior al na een klein halfuur vervangen door Jurgen Ekkelenkamp. De Jong leek hinder te ondervinden van zijn rechterhamstring, waarna hij besloot niet verder te spelen.

Of de dribbelaar door deze ogenschijnlijke hamstringkwetsuur een vraagteken vormt voor de return tegen Juventus, is nog niet bekend. De Jong speelde nadat hij bij de technische staf aangaf last te hebben van zijn hamstring namelijk nog minutenlang door, waardoor er niet wordt gevreesd voor een zware blessure.

Naar alle waarschijnlijkheid zal er na afloop van het duel met Excelsior meer duidelijk worden omtrent de ernst van de blessure van De Jong. Ajax gaat aanstaande dinsdag om 21.00u op bezoek bij Juventus. Eerder deze week werd er met 1-1 gelijkgespeeld tegen De Oude Dame.

Update - 21.15 uur (13 april 2019) - 'Had last van opspelende hamstring'

Ajax-trainer Erik ten Hag is na afloop van het gewonnen duel met Excelsior ingegaan op de blessure van Frenkie de Jong. 'Ik kan er niet zo heel veel over zeggen. Hij had last van een opspelende hamstring, vandaar dat ik hem heb gewisseld. We wilden verder geen risico lopen. We zullen moeten kijken hoe het zich ontwikkelt in de komende uren en dagen.'

'Hij was fit, maar ik zag hem niet lekker bewegen en dat werd erger naarmate de wedstrijd vorderde. Vandaar dat we hebben besloten om geen verder risico te nemen.'

Update II - 23.25 uur (13 april 2019) - 'Schade lijkt mee te vallen'

Mike Verweij, Ajax-watcher namens De Telegraaf, heeft van Frenkie de Jongs zaakwaarnemer, Ali Dursun, begrepen dat de middenvelder uit voorzorg is gewisseld. Verweij stelt dat de blessure van de Ajacied mee lijkt te vallen. 'Ik begrijp van zijn zaakwaarnemer dat Frenkie hem zelf heeft geappt met de mededeling dat het (de wissel, red.) uit voorzorg was. Dus ik denk dat het meevalt, maar het is kortdag tot dinsdag. Of hij dat haalt is de grote vraag, maar het lijkt erop dat de schade meevalt.'

Update III - 20.50 uur (14 april 2019) - 'De Jong vliegt mee naar Turijn'

Frenkie de Jong zal maandag, wanneer Ajax richting Turijn gaat, volgens het Algemeen Dagblad 'gewoon' meevliegen. Dat wil niet zeggen dat de middenvelder een zekerheid is voor de ontmoeting met Juventus, maar over zijn fitheid beslist Ajax ter plekke. Zaterdag viel De Jong na een klein halfuur spelen met hamstringklachten uit tijdens de wedstrijd tegen Excelsior.

Update IV - 07.00 uur (15 april 2019) - 'Frenkie zelf is positief gestemd'

De kans lijkt groot dat Frenkie de Jong dinsdagavond 'gewoon' in actie kan komen tegen Juventus. Dat laat zijn zaakwaarnemer Ali Dursun weten tegenover De Telegraaf. 'Het gaat goed met Frenkie. Hij reist (vandaag) met de ploeg mee naar Italië en ik denk dat hij kan spelen tegen Juve. Frenkie zelf is positief gestemd.'

Volgens Dursun was de wissel van De Jong in het duel met Excelsior van afgelopen zaterdagavond uit voorzorg. 'Frenkie voelde de hamstring opspelen, maar er was geen moment dat de pijn er echt inschoot. Dus het lijkt erop dat de schrik groter was dan de schade.'

Update V - 19.00 uur (15 april 2019) - Ten Hag ongewis over inzetten De Jong

Erik ten Hag weet nog niet of Frenkie de Jong in actie kan komen tegen Juventus. De trainer zegt dat de speler positief gestemd is, maar dat de uren moeten uitwijzen of de middenvelder kan spelen. 'Het is zaterdag gebeurd, dus we moeten afwachten. Van uur tot uur, van dag tot dag... We moeten kijken of hij kan starten en zullen hem moeten testen. Het zal een verantwoord risico moeten zijn, dan kunnen we hem nemen. Als het enkel een risico is, dan nemen we hem niet.' De keuze ligt bij De Jong zelf, al kiest Ten Hag uiteindelijk de opstelling. 'Ik kan niet kijken in zijn lichaam, maar hij is positief gestemd.'

Denk jij dat Ajax met 1-2 wint van Juventus? Zet dan in en krijg 14 keer je inzet terug!

Lees meer over:
Plaats reactie

..::Rootje::.. +676 moderator

Hopelijk gewoon een 'mind game' hoor.

Hij moet echt meedoen. Anders ga ik huilen.

15-04-2019 20:16

AFCAjaxMidNineties +12754

Ik zie dit echt als een toetje. Een super fraai toetje. Waar je vol voor moet gaan. Dat begrijpen we allemaal maar het is ook nogal wiedes dat het succes in de CL zijn tol zal eisen in de titelrace. Ik kan toch niet de enige zijn die 3, 4 spelers op knakken ziet. De belasting is echt te zwaar omdat ze simpelweg alles gespeeld hebben. Er is amper gebruik gemaakt van de 'brede selectie' en de '16 volwaardige spelers' waar 'Os Erik' het het hele seizoen al over heeft. En ik begrijp ook waarom. Als er 1/2 sterkhouders niet meededen liep het vrijwel meteen fout of kwamen we met de schrik vrij. Frenkie kan morgen echt nog niet verantwoord spelen. En laten we niet doen alsof we dat Juve wel even 1, 2, 3 gaan pakken. Dat is een van de sterkste ploegen ter wereld. Kans dat je daar doorgaat is 10/20%. De landstitel zou topprioriteit zijn. Ajax kan het zich simpelweg niet veroorloven om Frenkie in die race te gaan missen. Laat staan dat we de titel nu wederom verspelen. De CL is het toetje, de titel topprioriteit!

15-04-2019 20:07

WinstonBogarde +0

Natuurlijk niet, ik ben wel met je eens dat Juventus tot de sterkste ploegen van de wereld gerekend kan worden.. Maar datzelfde Juventus is echt geschrokken van Ajax afgelopen week.. Ze spelen niet voor niets hun kampioenswedstrijd met een volledig b-elftal.. Als Ajax net zo effectief was geweest met de kansen als Juventus dan had de uitslag ook zomaar 4-1 of 5 -1 kunnen zijn.. Ik vind dat Ajax alles moet zetten op die Champions League.. De kans dat je volgend seizoen nog een selectie hebt die dit niveau kan halen is heel klein.. De Jong en De Ligt zijn niet 1,2,3 te vervangen.. Kijk maar hoe de buitenlandse media op Ajax reageren.. Ik was ook nog skeptisch na goede wedstrijden tegen Bayern en Real, maar na afgelopen woensdag ben ik er van overtuigd dat dit Ajax in staat is om de Champions League te winnen.. Die landstitel strijd je volgend jaar ook wel weer voor mee.. Maar de Champions League moet je nu oogsten want volgend seizoen ben flink wat wat sterkhouders kwijt en kun je wachten totdat je weer een lichting hebt waarbij meerdere talenten van de buitencategorie tegelijkertijd doorkomen.. Dat heeft de laaste keer bijna 25 jaar geduurt..

15-04-2019 22:31

Mirella1984 +18

ben benieuwd, hopelijk kan die gewoon spelen. en zet hij alles op alles

15-04-2019 19:56

Gecko +3

Blijft gevaarlijk met een hamstringblessure.

15-04-2019 19:57

De Meer 020 +382

Super belangrijk dat hij meedoet. Geen Nico en Frenkie is teveel van het goede. Overigens ook super belangrijk dat Douglas Costa niet meedoet. Die is zo enorm goed in de 1 tegen 1.

15-04-2019 19:43

Mark03 +664

Volgens NOS-teletekst, pagina 809 doet Chiellini opnieuw niet mee.

Ik vind de 1-1 nog niet eens zo'n slechte uitslag. Hopelijk denkt Juventus dat ze het wel in de tas hebben, waardoor wij er overheen kunnen klappen.

15-04-2019 10:20

ajax4perez +9565

Gewoon beginnen zoals je in de Arena bent geëindigd!
Controlerend en hoog druk zetten! Wordt een heksenketel maar denk ook 2-2

15-04-2019 09:26

de_pitbull +0

heyyy dat heb ik ook voorspeld. 2-1 achter en dan lekker 2-2 maken in de blessuretijd. HUNTERRR

15-04-2019 09:42

louis60 +11472

Ik denk dat de schorsing van Nico het grootste gemis is. Zonder Nico verloren we 6-2 tegen rotje knor en speelde we 4-4 tegen Heerenveen. Dus wat te doen met invulling links achter? Met de verkoop van Wober hebben we gewoon geen goede vervanger. Foutje Marc. Toch heb ik een gek odee. Wie heeft ervaring? Kan ook doorstoten naar strafschop gebied? Zonder rest team om te gooien? Ik zal wel veel minnen krijgen maar ik meld het toch. Zet Huntelaar of Dolberg links achter.

15-04-2019 09:26

ajax4perez +9565

In plaats van Nico moet Mazraoui mee naar voren!
Blind en veltman zijn te traag dus die moet achterblijven. De ligt alleen mee met corners.

15-04-2019 09:28

Babangida83 +23945

Lekker Ali! Onze tactische geheimen voor Juve naar de gallemiezen! Zal Ten Hag blij mee zijn.

15-04-2019 09:05

ziz0u. +43

vd sar en ten hag hebben al aangegeven dat ze geen voorkeur geven aan een bepaalde competitie en dat ze ze allemaal proberen te winnen... oftewel morgen alles op juve (met frenkie) en int weekend weer alles op groningen

15-04-2019 08:48

Rentokill +4609

Dat hij aangeeft geen erinschietende pijn te hebben gevoeld is heel positief. Dan had ie ook niet door kunnen spelen trouwens die paar minuten.

Ik heb 2 x hamstringblessure gehad. Aangezien ik niet vaak sport was voor mij elk pijntje: Niet zeuren, ligt aan je brakke conditie. Op het niveau van Frenkie leer je elk pijntje kennen en kun je er dus op tijd bij zijn.

2-2 wordt het tegen Juve. We komen eerst voor met 2-0. Dus doorrrrrrrrr.

15-04-2019 08:48

ajax4lifebaby +0

Spuitje erin en gaan!

Dit is dé kans voor ajax om nog eens hoge ogen te gooien in CL en misschien gek maar om hem ook te winnen.

15-04-2019 07:22

ajax4ever01 +13

Hahaha ijdele hoop maar blijf realistisch gozer. De landstitel is belangrijker om te behalen na vele jaren zonder.

15-04-2019 07:29

mistermiyagi +7

Landstitel heb niks aan als je Europees niet meekomt.
Dit is het hoogste wat je kan bereiken dit seizoen. Ga voor de halve finale!

15-04-2019 08:03

ETM +3

Aan ieder voor zich, maar ik begrijp echt niets van dit sentiment. Ajax maakt daadwerkelijk kans op halve finale CL!
Frenkie is bovendien doorslag gevender tegen Juve dan tegen Groningen.

15-04-2019 08:03

Ron403 +6492

Zeer misplaatst...

15-04-2019 08:13

Ajacied33 +36807

Nu sla je de plank volledig mis hoor. We zijn al 4 jaar geen kampioen geworden, dus een beetje bescheidenheid is wel op zijn plaats. Bovendien snakken velen, ik zeker, naar een titel. Alles moet daar voor wijken. Kans dat je de titel wint is natuurlijk vele malen groter dan de CL winnen

15-04-2019 08:43

Babangida83 +23945

Gek, de landstitel daar hebben we er 33 van. De CL 4. Dat laatste is dus veel moeilijker te behalen. Als je er dichtbij bent, dan mag je dat nooit laten gaan. Dan ben je echt knettergek als sportman. Mensen hebben t nu nog over de jaren 70 en 95.

15-04-2019 09:08

niquedegraaff +5292

Het leuke is dat het niet of/of is. Het kan en /en

15-04-2019 09:25

Babangida83 +23945

Uiteraard, maar dan zul je een aantal spelers zoals Frenkie wat rustmomenten moeten gaan geven op bepaalde wedstrijddagen.

15-04-2019 17:06

1eringzuid2 +7

Gewoon eerder wisselen. Afgelopen weekend had dat ook gekund, los van zijn blessure. Groningen 1 helft gas geven. 0-2, 0-3 voorkomen en dit soort gasten eruit halen.

15-04-2019 23:14

Eastwood +0

Als Frenkie zelf positief gestemd is, laten wij dat dan ook maar zijn. Komt wel goed.

15-04-2019 07:18

31xAjax +7969

Geen risico nemen met Frenkie, de competitie is belangrijker....

15-04-2019 06:50

PuurGeluk +4810

Nee man....zo ver komen in de CL gaat niet meer zo snel gebeuren. Nu doorpakken nu we de kans krijgen!

15-04-2019 07:19

jaripettersson +9522

Liever landskampioen dan de CL winnen? Nee joh laten we vol voor de knvb beker gaan!

15-04-2019 08:36

NaarCLbeker5 +921

Wat wil je liever?
Beter zijn dan PSV, of beter zijn dan de Europese top?
Kampioen zijn van een klein land, of de beste van 20 landen, waaronder grote?
We moeten groot denken als het kan.

15-04-2019 09:00

Ajacied33 +36807

Je moet er 100% vol voor gaan, maar niet de landstitel verloochenen

15-04-2019 09:03

AjaxSXM +1

Voor degenen die roepen dat we bij Bayern uit ook zonder Frenkie speelden en dus tegen Juve het ook zou moeten lukken, gaan een beetje te gemakkelijk voorbij aan het feit dat Blind toen op het middenveld speelde en Wober toen LCV stond. Die 'luxe' hebben we helaas niet aangezien Magallan ver van klaar is om zo'n positiewisseling op te vangen. Daarnaast staat het CV duo als een huis dus die trek je niet graag uit elkaar.

Dus wat dan?

Als je Tadic naar middenveld haalt, haal je de hele angel uit de "Tadic" spits variant daar Dolberg dit veel minder beweeglijk kan invullen (en Huntelaar al helemaal niet).

Maar we hebben weinig andere opties dan Donny linie lager met Schone en Tadic en dus Dolberg in spits, mocht Frenkie niet spelen (waar ik van uit ga daar blessure risico te hoog is voor waar we nog om strijden qua prijzen).

Om Tadic in de spits te houden zou je aan Sinkie kunnen denken. Nousse op middenveld is te groot risico met Kristensen/Ronaldo. En Kristensen op linksback (met Veltman op rechts) te laten spelen is al helemaal geen optie. Dus laaste linie is eigenlijk enige optie met Nousse op rechts (is sneller dan Veltman dus beter tegenover Ronaldo) en Joel op links.

Met bovenstaand team kunnen we het Juve nog steeds erg lastig maken, ook omdat Juve zich niet meer kan "instellen" op Frenkie (voor zover dat mogelijk is), dus onvoorspelbare kan in ons voordeel werken.

Forza Ajax!! Met of zonder Frenkie!

15-04-2019 01:34

AJAIXIXIXI +1

Wanneer Frenkie niet kan spelen zou ik inderdaad Donny een linie laten zakken. Maar ik zou Tadic in de spits laten en Dolberg de ‘’10” rol van Donny geven.

15-04-2019 07:47

de_pitbull +0

hij wil natuurlijk spelen maar als het niet kan moet hij tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

14-04-2019 23:53

AFCAPolarBear +542

De ploeg hoeft überhaupt niet naar Turijn te vliegen als ze niet eisen dat die vreselijke Turpin niet de wedstrijd fluit! Dan ben je bij voorbaat al kansloos bij deze flierefluiter!

14-04-2019 22:05

ajax4lifebaby +0

is die echt zo erg?

14-04-2019 22:43

Matzet +5418

Hij is de scheidsrechter op wie ik het meest heb gescholden. Notabene de enige die voor verbinding kan zorgen tussen Ajax en Feyenoord, als gemeenschappelijke vijand. Het grootste UEFA-maffiamaatje, altijd fluitend voor degene met de meeste poen.

Ik vrees het ergste.

14-04-2019 22:50

Babangida83 +23945

Je hebt helemaal gelijk. Al was daar in de thuiswedstrijd tegen Bayern niks van te merken. Er is nog hoop. Kan ook zo'n mannetje zijn die zich gaat hekelen aan Italiaanse maniertjes zodat we tegen 10 man komen te staan.

14-04-2019 23:17

Gonzo +4778

Vreselijke schijtsrechter

14-04-2019 23:57

Labrador +10

Voorzichtig met Frenkie

14-04-2019 21:48

witchmaster11 +4

klikt goed , anders was hij beslist niet mee gegaan dan was er werk aan de winkel voor de fisio ,niet zo negatief en het kan ook politiek zijn zoals ronaldo .laat je niet gek maken het kan wel eens toneel zijn

14-04-2019 21:28

Ajaxxxisdebeste +6

Hoop het zeer! Bayern hebben we ook zonder hem uit kapot gespeeld. Duim, schietgebedje dat hij meedoet overigens!

14-04-2019 21:34

Ronaldinho020 +1

Hoezo politiek zoals bij Ronaldo? Die was oprecht licht geblesseerd en zei gelijk dat die klaar zou zijn voor Ajax?

14-04-2019 22:11

Radie125 +1629

komt goed

14-04-2019 21:09

Ajaxxxisdebeste +6

Klinkt niet best...

14-04-2019 21:04

TusanDadic +1

Hij gaat in ieder geval mee naar Turijn.

14-04-2019 20:42

Meso +0

Die speelt denk ik wel, gewoon Juve het idee geven dat hij niet speelt....

14-04-2019 20:56

stopperspil +11203

Fysio kan wonderen doen maar Frenkie liep wel mank (overbelasting)

14-04-2019 11:22

Whazzza +117

Maar waarom is hij dan niet gelijk van het veld gestapt? waarom nog 10 minuten doorspelen??

14-04-2019 21:08

PJK54 +1

Gelukkig dat het allemaal uit voorzorg is gedaan neem aan dat de fysio zich intensief met hem gaat bezig houden en hij van de week weer gewoon kan spelen.

14-04-2019 10:24

Web +178830

Ik zal wel iets vreemds zeggen.
Want ik hik op twee gedachten, is Frenkie niet 100 procent fit, geen risico nemen
Ben je hem ook kwijt voor de competitie, en grijp je misschien ook nog eens naast de titiel dan
De kansen verhoudingen liggen nu ook al 70/ 30 misschien 60/40 in het voordeel van Juventus.

14-04-2019 10:12

de_pitbull +0

ja, jje zegt iets vreemds.
een 100% fitte frenkie kan ook geblesseerd raken.
Als ieman kan spelen dan moet hij gewoon spelen vind ik. Stel je laat hem op de bank en je verliest nipt dan blijf je altijd met de vraag: wat als frenkie wel mee deed?
En een halve finale Champions League betekent nog meer miljoenen en nog meer media aandacht.
Ik vind ons op dit moment echt een beetje het AS Monaco van een paar jaar geleden.

14-04-2019 10:25

Web +178830

Als hij echt last heeft van de hamstring?
De manier waar hij op voetbald, druk zet en mee verdedigd, moet je niet 90 maar 100 procent fit zijn.
Anders kan hij dinsdag wel eens zijn laatste minuten voor Ajax gemaakt hebben, ooit zelf last gehad van de hamstring? Ik wel in het verleden.

Iedereen wil hem zien dinsdag, maar het moet wel kunnen.

14-04-2019 10:41

JariJari +15272

Wat dacht je van 80/20

14-04-2019 11:56

EKS +5

Het vervelende is dat we klaarblijkelijk niet beter hebben dan Ekkelenkamp als back up. Nu zou de laatstgenoemde in de eredivisie wel kunnen aanklampen. Niet dat ik zeg alles of niks met Frenkie dinsdag maar als hij minimaal 90% is toch maar laten beginnen.

14-04-2019 20:35

FrancescosRavioli +15366

Je kan hem ook 70 min laten spelen. Laatste 20 min de Wit. Slot op de deur. Voor die tijd er 2 maken.

14-04-2019 22:19

Gewoon Gijs +18422

Goed plan

14-04-2019 22:22

Rentokill +4609

Ik heb 2x een hamstringblessure gehad. 2 x bij n potje tennis als (verre van) ongeoefend sporter. Sprintje naar het net. Dat schoot er in en voel je behoorlijk. Lopen kon prima, rennen deed pijn. Had ik 2 weken last van zonder behandelingen. Het feit dat hij nog door kon spelen geeft mij hoop. Hoe ik hem zag lopen naar de kleedkamer niet (slepend, herkenbaar met hoe ik het ervoer) Maar goed, de ene hamstringblessure is de andere niet, hij hij is wél een goed afgetrainde topsporter en hij krijgt wél goede behandeling... Al met al zou het mij niet verbazen als ie Juve niet haalt.

14-04-2019 10:07

Ajaxxxisdebeste +6

Als het een trucje is, dan een meesterzet, maar niet goed voor je Ajax hart, iedereen even schietgebedje voor dinsdag en gezonde De Jong aan de start.

14-04-2019 09:46

RuffRhythim +24837

Nou het is anders niet alsof dat "trucje" voor het eerst door een club ingezet wordt hoor.
Ajax hoeft zich ook niet te verlagen tot dit soort suffigheden

14-04-2019 11:22

FrancescosRavioli +15366

Of ie nou fit is of niet. Het is sws slecht voor mijn hart. Ik wil gewoon door en die grafclub uitgeschakeld zien.

14-04-2019 22:20

Willem410 +3132

In Italië is het al groot nieuws, geeft wel aan hoe bang ze zijn voor ons aller Ajax.

14-04-2019 09:36

AFCSANCHEZ +1

Als De Jong niet meedoet kunnen we net zo goed niet gaan. Maar misschien is het een plan. Juventus voor de gek houden.

14-04-2019 09:31

Web +178830

Dit vind ik zo kortzichtig, natuurlijk is hij erg belangrijk
Tegen Bayern uit haalde Ajax een heel hoog niveaue zonder Frenkie.

14-04-2019 10:09

AFCSANCHEZ +1

Alleen is Bayern veel slechter dan Juventus. En ook waren ze uit vorm.

14-04-2019 11:09

JariJari +15272

Veel slechter? Kom op Bayern, Madrid en Juve zijn van vergelijkbaar niveau.

Tottenham is minder dan alle 3 dus die in de halve finale zou heerlijk zijn (City is wel weer niveau wereldtop a la Bayern, Madrid, Juve)

14-04-2019 12:03

AFCAMM +11374

Hij liep vrij soepel richting de kleedkamer. Voelde wel even aan zijn hamstring, maar zag er niet uit alsof hij er last van had. Het zag er meer uit alsof hij hem een beetje voelde en er last van zou kunnen krijgen. Prima wissel.

14-04-2019 08:45

JariJari +15272

Dit denk ik ook.

14-04-2019 12:03

blava +2

Kan dat bevestigen uit eigen ervaring. Frenkie is overigens in alles een vedette. Hij weet precies zijn grenzen en durft beslissingen te nemen.

Overigens nam Donny het initiatief over en was overal op het veld. Zo spelend kan hij Frenkie flink ontlasten op dinsdag avond. Belangrijk worden Tadic en Ziyech. Als zij in topvorm zijn gaat Ajax door naar de halve finale.

Sinkgraven moet linksback spelen. Hij is snel en bij die counters is zo'n speler zeer belangrijk en is ook aanvallend beter dan Veltman en Nous. Niet de hele verdediging omgooien.

14-04-2019 08:21

Bonno1978 +6491

Sinkgraven.....? Bizar dat er nog mensen in geloven...

14-04-2019 09:07

Sanalologo +1

Inderdaad. Die gozer heeft sinds zijn komt 0,0 laten zien maar hij moet toch spelen in zo’n beetje 1 van de blangrijkste wedstrijden van het jaar.

14-04-2019 09:15

Tinus +10405

Flauwekul natuurlijk. Heeft op het middenveld te weinig laten zien, maar als linksback waren er veel mensen heel enthousiast. Waaronder ik. Het is gewoon doodzonde dat hij toen geblesseerd is geraakt, anders was hij nu een top linksback, daar ben ik van overtuigd. Of hij nu nog steeds kan aanpikken bij het huidige niveau is wel zeer de vraag.

14-04-2019 09:26

AFCSANCHEZ +1

Sinkgraven kan niet verdedigen. Niet onbelangrijk tegen Dybala, Ronaldo of Costa.

14-04-2019 09:33

JariJari +15272

Hij gaat voor een 4-4 gelijkspel ;)

14-04-2019 12:04

Babangida83 +23945

Sinkgraven hoeft ook niet te verdedigen. Juve speelt niet met een rechtsbuiten. Je zou dan soort van 3-4-3 kunnen spelen. Dan moet de druk wel vol vooruit. Maar een puzzeltje is het wel. Voor middenveld genoeg opties. Opzich kun je Vd Beek een linie naar achteren halen en dan heb je nog een goed elftal. Mazraoui is ook goed op t middenveld.

14-04-2019 20:29

JariJari +15272

Bedoel je mss met veltman, blind en de ligt in een 3 mans verdediging met nous en sinky op de buitenste middenveld posities?

Anders totaal oneens. Sinkgraven houdt zich op het moment geen staande als verdediger tegen middenmoot eredivisie.

Ik heb liever trouwens gewoon normale opstelling met Nous op de plek van Nico.

14-04-2019 12:06

niquedegraaff +5292

Die is dinsdag gewoon fit hoor. Ook als je je hamstring alleen maar licht verrekt kan je geen sprintjes trekken zoals hij nog deed.

Dan ga je op de grond zitten. Je voelt direct dat je niet meer verder kan.

14-04-2019 08:10

Rentokill +4609

De Jong staat dus in t rood? Of wil dit niets zeggen over zijn belastbaarheid voor de komende 9 wedstrijden?

14-04-2019 07:36

JariJari +15272

De Jong (en ook de Ligt) zitten tegen overbelasting aan. Ook niet zo gek met elke 3 dagen een wedstrijd.

Nog Juve, Groningen, Vitesse en De Graafschap en er is even rust ... (behalve als we de halve finale halen, dan gaat het nog even door met halve finale CL 1, bekerfinale, return halve finale Cl en dan utrecht thuis).

Daarna altijd nog wat rust naar een finale CL

14-04-2019 12:09

Babangida83 +23945

Heel belangrijk dat Ten Hag gaat rouleren. Anders gaan we het niet halen alle twee.

14-04-2019 20:30

3*stars*3 +23524

Toch een risico met oog op rest van het seizoen.
een dillema voor Ten Hag en Frenkie.
Want als we doorgaan komen er weer wat duels erbij.

14-04-2019 00:32

Ajaxbrl +13857

Doet gewoon mee joh dinsdag..

14-04-2019 00:00

AFCSANCHEZ +1

Ik snap niet waarom we niet gewoon met wat andere spelers speelden. Had Mazraoui ook gewoon linksback gezet om hem vast een beetje in te laten komen.

13-04-2019 23:57

KingJames23 +11453

En dan punten verliezen en dan is iedereen weer aan het janken waarom er wissel spelers instaan. Nee bedankt.

13-04-2019 23:58

ghouleseddik +0

Toch moet je dat risico nu durven nemen. Het drukke programma begint zich te wreken. Met elf spelers gaan we het niet redden tot het einde, dan pissen we overal naast.

14-04-2019 01:14

soewares +2504

Sorry, als wij met een vervanger voor frenkie, ligt en ziyech thuis zouden verliezen of gelijk spelen zouden we het kampioensschap niet eens waard zijn. Kom op man, we mogen toch nog wel iets verwachten van onze stand ins?

14-04-2019 03:34

Babangida83 +23945

Je moet het ook gedoseerd doen (max 3 basiswissels). Altijd in een thuiswedstrijd en altijd tegen de kleintjes. Zeker als je wat jeugd inzet en niet de minder gemotiveerde Labyads, zul je zien dat het nog beter gaat ook. Die willen zich laten zien, zijn super fris en kennen het Ajax-spelletje. Kunnen dus zo mee.
Het gaat mis als er te veel jeugd instaat. Je hebt routine nodig om de grilligheid te bedwingen en ze houvast te bieden.

14-04-2019 20:40

Rentokill +4609

Das achteraf makkelijk praten natuurlijk. Je moet natuurlijk wel even winnen. Zo slecht vond ik Excelsior niet. Geld ook voor PSV vandaag. Ik moet t nog zien.

14-04-2019 07:39

glob +230

De Graafschap mist twee uitermate belangrijke spelers hoor. Waaronder Matisiwa, gehuurd van Ajax. Sinds de komst van hem afgelopen winter is de graafschap een klasse beter gaan spelen. Daarnaast een centrale verdediger. Doodzonde dat zij er net vandaag niet bij zijn door schorsingen.

14-04-2019 09:51

JariJari +15272

Steeds tegen PSV. Bijvoorbeeld Utrecht ook met Emanuelson en Bazoer en die klootviool van gisteren, Koolwijk, was ook gewoon geschorst tegen PSV.

14-04-2019 12:11

Liam +12

Die Koolwijk geeft iedere keer tegen Ajax iemand een doodschop. Nu al voor de vierde keer op rij

14-04-2019 21:17

Liam +12

Ik zou Veltman linksback zetten, Nous rechts. Veltman kan dat beter en komt op rechts ook niet door, Nous wel.

14-04-2019 21:16

insectenverdelg +23512

30 minuutjes opstellen. Ff de buit binnen halen tegrn Juve, en dan uit voorzorg weer wisselen. Groningen uit is hij weer 30 minuten nodig. :)

13-04-2019 23:31

Ajax95Duivendrecht +24163

Enorm klote, maar als hij echt niet voor dinsdag opgelapt kan worden, dan is dat maar zo en zullen we het moeten accepteren.

We moeten nu echt voorzichtig aan gaan doen met Frenkie, want we hebben hem zeker ook nog hard nodig in het restant van de competitie.

13-04-2019 22:29

Hagmag +9

Goede en verstandige beslissing.
Ekkelenkamp deed het zeer goed.

13-04-2019 22:28

Freddy Al +11

Uit tegen Bayern moesten we het ook zonder hem doen. dat ging prima,in geval van enige twijfel aan zijn gestel gewoon niet opstellen tegen Juve.
We hebben Frenkie hard nodig voor de titel.

13-04-2019 22:09

de_pitbull +0

gewoon weer ziyech naar het middenveld en hunter in de spits.

13-04-2019 22:24

3*stars*3 +23524

Owja, toen speelde hij niet en speelde Ajax echt geweldig.
Blind stond toen volgens mij op het middenveld.

Maar zou echt kut zijn als hij dinsdag niet haalt maar we hebben hem nodig voor de 4 ED duels die gaan komen en de bekerfinale.

14-04-2019 00:34

RuffRhythim +24837

Gewoon intensief behandelen, je hebt 3 dagen wellicht komt dat wel goed dan

13-04-2019 21:47

Ajax95Duivendrecht +24163

Maar a.u.b. niet gaan overbelasten met het risico dat hij er straks nog veel langer uit ligt, waardoor je hem in de resterende competitiewedstrijden mist. Dat zou ongelofelijk zuur zijn.

13-04-2019 22:30

RuffRhythim +24837

Het moet inderdaad wel verantwoord zijn

13-04-2019 23:02

ajax4ever01 +13

Sinkgraven dan maar op de plek van zde Jong?

13-04-2019 21:31

Ajax95Duivendrecht +24163

Sinkgraven vond ik nooit overtuigend centraal, zeker niet in een controleursrol. Speelde daar vaak te nonchalant met veel balverlies en duels die hij verloor.

Rapid Wien-thuis staat mij nog op het netvlies waarom je Sinkgraven daar beter niet kan laten spelen.

13-04-2019 22:21

Lazell +17005

Frenkie heeft echt tig van diezelfde fouten gemaakt. Alleen al dit seizoen.

13-04-2019 22:23

Lazell +17005

Frenkie gaat op zijn 21ste naar Barca voor bijna 2x het oude recordbedrag. Natuurlijk is het verschil groot, maar het zijn wel dezelfde types. In de CL heb ik Frenkie dit seizoen vaker exact diezelfde fout zien maken.

14-04-2019 15:29

Babangida83 +23945

Het was Gudelj die toen zijn mannetje telkens liet lopen.

14-04-2019 20:44

chino +1172

Met dank aan Ronald Koeman, die weigerde hem te wisselen tegen WIt Rusland na 45min.

13-04-2019 21:30

Babangida83 +23945

Schuld van Ten Hag zelf. Thuiswedstrijden tegen laagvliegers zijn voor Ajax een abc-tje. Dan kun je 3 spelers rust gunnen en 3 andere fitte spelers die willen strijden voor hun plek daarvoor in de plaats. Bijvoorbeeld Huntelaar, bijvoorbeeld Ekkelenkamp, bijvoorbeeld Gravenbergh, Lang of Magallan. Dan had de score bovendien nog florissanter geweest. Tadic, De Jong en De Ligt hadden rust moeten krijgen. Hebben bijna geen rust gehad nog dit jaar. Fout van Ten Hag. Halve finale kun je nu sowieso wel vergeten. Kijk naar Mazraoui, was weer helemaal fris. Die frisheid hebben nodig dinsdag. Juve heeft die straks wel.

13-04-2019 22:01

Freddy Al +11

Dar hebben we gezien toen er thuis tegen Heracles gelijk werd gespeeld, de hele wereld stond in brand want hij (Ten Hag) had niet voor de sterkste opstelling gekozen, vergeten zeker?

13-04-2019 22:11

Babangida83 +23945

En terecht. Heracles is geen degradatiekandidaat. Die dien je ook thuis met volle kracht tegemoet te treden. Bij 3-0 kun je dan wisselen. Daarnaast was Ajax toentertijd aan het begin van t seizoen en nog lang niet zo ver als dat ze nu zijn. Ekkelenkamp kwam in een ingespeeld, draaiend elftal met veel ervaring om zich heen. Dat kun je prima doen thuis tegen degradatiekandidaten. Let wel, uit is echt een ander verhaal.

13-04-2019 23:37

Ammehoela +0

Helemaal mee eens

13-04-2019 23:43

VakO +0

Zelden zoveel onzin bij elkaar gelezen.

13-04-2019 22:30

Ferd +38582

Zoals de thuiswedstrijden tegen Heracles en Heerenveen? Pec Zwolle?

14-04-2019 04:23

3*stars*3 +23524

Frenkie kon ook nee zeggen en rust nemen toch?
Aan de andere kant, Depay krijgt veel lof en terecht met wat hij in oranje laat zien maar Depay was nergens voordat Frenkie zijn debuut had gemaakt voor oranje.
Frenkie is de belangrijke man in oranje.

14-04-2019 00:37

ajax4ever01 +13

Dit is slecht nieuws voor Ajax

13-04-2019 21:28

TusanDadic +1

Ik kan mezelf niet voorstellen dat hij dinsdag niet speelt. Heeft een winnaarsmentaliteit, wil gewoon spelen. Voelde een pijntje, maar kon gewoon door. Zit wel goed.

13-04-2019 20:21

NaarCLbeker5 +921

Maak me grote zorgen.

13-04-2019 19:58

talent020 +7

ik niet als het een erge kwetsuur was dan was hij er gelijk afgehaald en had hij niet 5 minuten doorgespeeld.

13-04-2019 20:09

f.m.d. +926

Die had nou rust moeten krijgen, omdat die richting juventus thuis ook al een twijfelgeval was.

13-04-2019 19:24

ajaxxcied4life +2

Naja, we gaan het meemaken.

13-04-2019 19:24

GvanderK +2747 moderator

Hopelijk uit voorzorg

13-04-2019 19:19

MaxBorggreve +0

Iemand een update?

13-04-2019 19:18

JBM +2637

Ik loop zo ff bij hem langs

13-04-2019 19:20

MaxBorggreve +0

Doe hem de groeten

13-04-2019 21:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.