[Update V] Ajax en Sevilla akkoord over Wöber

door Jesse ter Haar 277

[Update V] Ajax en Sevilla akkoord over Wöber

door Jesse ter Haar 277

Laatst geüpdatet

Maximilian Wöber kan rekenen op interesse van het Spaanse Sevilla, zo meldt Marca dinsdag. Het Spaanse medium stelt dat de subtopper de Oostenrijker hoog op het lijstje heeft staan. Wöber zou tien à twaalf miljoen euro moeten kosten.

Sevilla zou graag in de winter al willen handelen. Dit omdat de transferwaarde van Wöber nu nog relatief laag is en kan stijgen als hij meer minuten gaat maken bij een vertrek van Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. Om de stijging te voorkomen, wil Sevilla mogelijk nu al toeslaan.

Wöber is geen basisspeler in Amsterdam, maar kwam wel al vier keer in actie in de Champions League dit seizoen. Daar maakte hij indruk, al pakte hij ook een rode kaart tegen Bayern München. Met de komst van Lisandro Magallán heeft Ajax nog een centrale verdediger binnen gehengeld.

Update - 16.45 uur (9 januari 2019) - 'Ajax in verregaande onderhandeling met Sevilla'

De Telegraaf heeft de geruchten rondom Max Wöber en Sevilla bevestigd woensdag. 'De Amsterdamse club is in verregaande onderhandeling met Sevilla FC over het vertrek van de Oostenrijkse linksbenige verdediger, die door de komst van Lisandro Magallan daalt in de pikorde', schrijft de krant. De Spaanse club zou naar verluidt veertien miljoen euro over hebben voor de verdediger van Ajax.

Marc Overmars heeft (ook) aan Daniël Dwarswaard verteld dat er inderdaad een bod is ontvangen op de mandekker. Dit meldt de Ajax-watcher van het Algemeen Dagblad op Twitter.

Update II - 18.00 uur (9 januari 2019) - 'Het is geen makkelijke keuze'

De zaakwaarnemer van Max Wöber heeft aangegeven dat men inderdaad een vertrek naar Sevilla overweegt. 'Natuurlijk wil Max graag deel uit blijven maken van de huidige groep van Ajax in dit mooie seizoen en belangrijk zijn voor het team. Maar hij wil ook graag wekelijks aan spelen toekomen en goed perspectief hebben. Daarom kijken we wat momenteel het beste voor zijn carrière is. Het is daarom ook geen makkelijke keuze', aldus Revien Kanhai van Forza Sports Group tegenover Voetbal International.

Volgens VI is Sevilla niet bereid om, in tegenstelling tot wat De Telegraaf meldt, veertien miljoen euro te betalen. Ajax-watcher Freek Jansen spreekt over een lager bedrag van ruim twaalf miljoen euro.

Update III - 14.55 uur (10 januari 2019) - VI: 'Clubs in afrondende fase over Wöber'

Freek Jansen meldt dat de onderhandelingen tussen Ajax en Sevilla over Max Wöber bijna afgerond zijn. 'De onderhandelingen tussen beide clubs bevinden zich in een afrondende fase, waarbij er al wel een akkoord is bereikt over een transfersom van twaalf miljoen euro.' Volgens Jansen ligt er een vierjarig contract klaar voor de Ajacied in Sevilla.

Update IV - 07.00 uur (11 januari 2019) - 'Wöber verlaat trainingskamp Ajax voor afronden transfer'

Maximilian Wöber heeft afscheid genomen van de spelers en technische staf van Ajax. De Oostenrijker heeft daarna het trainingskamp van de Amsterdamse club in Orlando verlaten en is naar Sevilla vertrokken om daar zijn transfer af te ronden. Dat melden onder meer journalisten Freek Jansen (Voetbal International) en Daniël Dwarswaard (Algemeen Dagblad). Het lijkt daarmee een kwestie van tijd voordat Wöber speler van Sevilla is.

Update V - 20.40 uur (11 januari 2019) - Ajax en Sevilla bereiken akkoord over Wöber

Ajax en Sevilla zijn het eens geworden over de transfer van Max Wöber, zo meldt de Amsterdamse club op haar eigen website. Vrijdag werd al bekend dat de Oostenrijker het trainingskamp van Ajax verlaten had en nu is de overstap écht aanstaande. 'Het akkoord is onder voorbehoud van de vervulling van een aantal voorwaarden', schrijft Ajax nog wel op haar website. De transfersom kent een basisbedrag van 10,5 miljoen euro en kan oplopen tot elf miljoen.

Tijdens de transferperiode van de zomer van 2017 kwam Wöber van Rapid Wien over naar Ajax. Slechts 39 wedstrijden verder besluit de mandekker Amsterdam nu achter zich te laten en zich te gaan richten op een nieuwe uitdaging in La Liga.

Deze week op Ajax Showtime: een nieuwe Onze Trots! Dit keer spreken wij met Rotjoch, presentator en oprichter van 101Barz! Lees zijn verhaal over Ajax hier!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ryu +0

Waarom hem voor zo'n laag bedrag verkopen... wat als mallagan of de ligt geblesseerd raken Of rood/gele kaarten schorssing krijgen??
Perr schuurs is er nog niet klaar voor.... Overmars wat doe je???

14-01-2019 00:33

Ar +104

Riedewald was beter dan Max is.

12-01-2019 13:32

Ar +104

Maar met een winst van 2,5 miljoen verkopen?!
Toch een beetje goedkoop de deur uit hoor.

12-01-2019 13:30

willycicci +3806

Een koopje voor een speler met zijn potentie, ook als je kijkt naar de mogelijke veranderingen die aankomen vind ik het onbegrijpelijk.

Afgaande van Wober zijn interview is er door Ajax aan hem duidelijk gemaakt dat zijn toekomst er niet zo rooskleurig uitzag op het moment dus is hij gewoon richting de uitgang geduwt.

12-01-2019 10:30

Adam24 +39200

Wober had geen uitzicht op meer speeltijd bij ajax. Blind speelt daar uitstekend en een linksback is het niet. Voor de enige wedstrijden, behoudens de beker, die hij nog kon spelen is hij geschorst. Mooie club voor hem en een redelijke prijs voor Ajax met de vervanger al in huis. Prima.

12-01-2019 10:24

Rdk1983 +4

Zonde. Komt zat speeltijd aan voor hem. Zie hem in Sevilla niet meer spelen.

12-01-2019 09:32

WillyBrokamp +11117

Ik neem aan dat hij zelf graag weg wil gezien zijn vooruitzichten bij Ajax. Want op die 11 miljoen zit Ajax niet te wachten. Ajax zal inmiddels wel overtuigd zijn van de kwaliteiten van Magalan.

12-01-2019 08:34

ajaxfan83 +3484

volgens mij hoorde ik ze tig x zeggen van in de winter wordt er niemand verkocht

12-01-2019 07:47

mgtow +22318

Geen idee waarom we nog aan Spaanse clubs verkopen. Vertel ze gewoon dat ze de tering kunnen krijgen dankzij hun Spanjoolse landgenoten van Betis. Spelletjes spelen doen ze maar met hun moeders niet met Ajax.

12-01-2019 07:40

MankeNelis +7

Dit is pas echte rancune

12-01-2019 10:17

Joodhannus73 +3579

PS. Overige is een bedrag van circa 11 miljoen Euro voor een voetballer die je voor 7,5 miljoen hebt gehaald in deze tijd (met gekke bedragen) een lachertje! Minimaal 15 miljoen moeten vangen en eigenlijk 20. Hij heeft nog een langlopend contact en hoeft niet weg. We missen het zakelijke vernuft. Dat komt deze winterstop echt duidelijk naar voren. Onbegrijpelijk dat zoveel supporters het hand boven het hoofd van Overmars houden. Let wel, voor de komst van Veldtmate was het kommer en kwel wat scouting, aankopen en contractverlengingen betrof. Met zijn komst is er gelukkig veel veranderd. Dat moet aan hem worden toegeschreven en niet aan Overmars! Tadic en Ziyech heb je overigens te danken aan Ten Hag en Schreuder. Blind aan vader Blind in de RvC. Labyad ook aan Ten Hag. De zuidamerikanen op conto van Veldtmate en uit Denemarken op conto Olsen. Richarlison en Lainez had je moeten binnentrekken en daarin heeft Overmars gewoon gefaald.

12-01-2019 02:44

Jornnn +5

Daar hebben ze met salaris etc dus geen winst op gemaakt.

12-01-2019 00:54

Ozymandias +159568

Jij denkt dat hij in anderhalf jaar tijd meer dan twee miljoen euro heeft verdient?

12-01-2019 01:11

WZAWZDB14 +4620

Was hij voor het tijdperk van de duurdere aankopen gekomen, dan was hij vaste basisspeler geweest. Maar wel tof dat ajax hem de transfer gunt, sevilla fc is een mooie club!


Beter dan die andere club uit sevilla ;(

12-01-2019 00:47

Pheadrus +2

Jammer dat hij gaat. We hebben van Max niet het beste kunnen zien. Ajax kon hem niet de ontwikkeling geven waar hij gezien zijn talent aanspraak op kon maken. Hij had dit jaar vast als LCV naast mathijs moeten spelen. Maar doordat Blind terugkwam en Frenkie ingepast moest worden liep het anders. Het kan verkeren. Wel heel goed gescout van Ajax en ook goed dat Ajax "meegaat" in zijn wens om naar Servilla te gaan.

Bij Servilla komt hij in een team met CV's van in de dertig, allemaal rechtsbenig. Daar is hij natuurlijk een hele welkome verjonging. Goed gescout van Servilla ook.

12-01-2019 00:37

Mokum_32 +1

Onbegrijpelijk, we zijn op dit moment nog in alle 3 de competities actief. We hebben juist een team nodig wat sterkt is in de breedte. Had hem dan in de zomer verkocht hier spreekt weinig ambities uit.

12-01-2019 00:30

Ozymandias +159568

Ajax heeft (dit seizoen) gewoon Wöber vervangen met Magallán vervangen. Ze gaan er in de breedte dus niet op achteruit. Magallán is opbouwend slecht maar puur verdedigend beter dan Wöber en de Oostenrijker was in de opbouw erg onzeker dit seizoen. Ik vind dat hij potentieel heeft maar Blind is een geweldige linkercentrale verdediger voor Ajax en het lijkt erop dat hij daar de komende jaren zal spelen. Wöber had dan niet de speeltijd gekregen die hij nodig heeft om zich verder te ontwikkelen en momenteel is hij gewoon nog niet goed genoeg voor de basis.

12-01-2019 00:39

Pheadrus +2

Elke Ajaxiet wil Wober natuurlijk behouden. Maar Wober heeft er zelf ook iets over te zeggen. Een ontevreden speler in de selectie heb je ook niets aan. De belangen van een team moeten in balans zijn met de belangen van elke individuele speler. Het managen van een team is doorlopend crisis management. Met alle ups and downs denk ik dat we met Marc en Edwin een heel sterk duo hebben.

12-01-2019 00:46

mercurius3 +0

Het is bekend dat Overmars de onderhandelingen altijd per telefoon vanuit Nederland doet. Hij reist nooit af, want is mensenschuw. Dit terwijl ze in die landen gewoon zaken doen op basis van face-to-face contact. Daarom reisde Brands altijd naar Mexico. Je kunt toch niet via faxjes en dergelijke dit soort onderhandelingen voeren. Het was bij Richarlison ook al zo. Via faxjes communiceren, terwijl er gewoon iemand het vliegtuig in moet stappen, eerst Mexicaanse tapas moet gaan eten met de voorzitter en pas dan over zaken moet gaan praten. Overmars is mensenschuw en verlaat liever z'n huis niet.

11-01-2019 23:59

Ozymandias +159568

De kritiek op Overmars begint steeds vreemdere vormen aan te nemen. Wisten jullie al dat Overmars eigenlijk zo'n hikikomori is die z'n huis niet uitkomt en de hele dag naar Japanse anime kijkt? Hij heeft de transfer met Lainez expres stuk laten lopen omdat hij eigenlijk Doan naar Ajax wil halen want die houdt ook enorm van anime.

12-01-2019 00:10

Pheadrus +2

Het is ongelofelijk hoe wispelturig het publiek hier op AS is. Maar ja, het is slechts een mening van een persoon waarvan we niet de achtergrond kennen.

12-01-2019 00:27

Ajax95Duivendrecht +24163

Wat een onzin. Overmars heeft m.b.t. Lainez juist alles gedaan wat hij kon doen. Sterker nog, er was al een formeel akkoord tussen Ajax en C.A.

Alleen dan komt er op het allerlaatste moment een zware delegatie van Real Betis afgereisd naar Mexico, die alle middelen inzetten om Lainez over te halen om naar Betis toe te gaan en op het laatste moment een absurd transferbedrag neerleggen.

Daar kan Overmars echt helemaal niets aan doen, al had hij gisteren bij wijze van spreken een kopje koffie met de voorzitter van C.A. in Mexico wezen drinken...

12-01-2019 00:25

mercurius3 +0

Het is een repeterend verhaal bij Overmars. Hij voert het liefst onderhandelingen per fax en telefoon. In de meeste gevallen heeft hij die mensen nooit ontmoet. Dat werkt allemaal niet in die landen.

12-01-2019 00:56

Joodhannus73 +3579

Ha, ha, als Overmars in een schoenenwinkel had gestaan, had jij dan bij hem schoenen gekocht? Heb je wel eens een interview met hem gezien? Hij is geen mensen-mens en dus ook niet geschikt als onderhandelaar, verkoper of inkoper. Kan nog geen gratis broodje verkopen. Of zie je hem dat wel doen? Zal ongetwijfeld verstand van voetbal en voetballers hebben, maar als je vanaf je 15e t/'m je 35ste alleen op het veld hebt gestaan, nog nooit in een organisatie hebt gewerkt, nooit het gevoel hebt gehad om te moeten werken voor je geld (hij is al binnen), hoe kan je dan van zo'n persoon verwachten dat hij hij een dergelijke deal binnentrekt? Met alle respect, maar de man is gewoon niet competent genoeg. Net zoals Van der Sar niet competent genoeg is om algemeen directeur te zijn. Prima gasten en Ajacieden, maar niet wat we êcht nodig hebben. En ook niet een kwal als Van Praag. Ajax heeft nog nooit de ideale voorzitter of directeur gehad die het verdient (al kwam Maarten Oldenhof dicht in de buurt).

12-01-2019 02:13

Frenkie85 +0

Daarom is Overmars zeker privé een uitstekende zakenma met meerdere bedrijven op zijn naam.

12-01-2019 07:44

Joodhannus73 +3579

Met zijn bankrekening kan ik ook bedrijfjes starten. Je stelt een manager/directeur aan en die regelt het. Als je een eigen bedrijf hebt, zoals ik, dan ben je daar minimaal 10-12 uur per dag mee bezig. Laat Overmars nou elke dat bij Ajax zitten... Hij heeft toch helemaal geen tijd om "zijn" andere bedrijven te runnen? En zo ja, dan mag hij wel wat van zijn riante TD salaris inleveren. Dus omdat hij die bedrijfjes (mede) op zijn naam heeft staan is hij een goede zakenman? In tegenstelling tot de meeste oud-profvoetballers siert hem dit wel. Hij doet tenminste wat. Maar het zegt mij nog weinig tot niets over zijn zakelijke vaardigheden en al helemaal niets over zijn onderhandelingsvaardigheden. Kan hem van een afstand alleen inschatten obv wat ik in de media van hem zie. En dat overtuigt mij allerminst. Tel daarbij op dat alles wat wij verkopen te laag is en alles wat wij aankopen te hoog, alsook het mislopen van Richarlison en Lainez (dat waren ABC-tjes die je op het laatst verneukt)

12-01-2019 14:22

mercurius3 +0

Overmars is een uitstekende zakenman maar is mensenschuw.

12-01-2019 09:40

Redrum +96213

Ja Brands pakte het vliegtuig naar Mexico om daar vervolgens schaamteloos te gaan zitten onderhandelen over een halvering van de vraagprijs. Laat dit soort gênante zaken alsjeblieft aan de clubs over die geen trots kennen. Wij zijn Ajax, wij pakken geen vliegtuig om een speler te overtuigen. Je wilt naar Ajax of je wilt niet. Name your fucking price and we will consider it.

12-01-2019 01:00

Barra +5529

Dit is echt de meest belachelijke reactie die ik in tijden heb gezien op AS. Wat naïef om zo te denken, wij zijn Ajax en de hele wereld moet maar rekening met ons houden. Op bestuurlijk en technisch niveau worden vaak alle trucjes uit de mouw geschud om dingen voor elkaar te krijgen en dat is ook wat er moet gebeuren. Trots moeten de spelers op het veld uitstralen.

12-01-2019 10:29

Ferd +38582

Wat is het nu? Is hij een kluizenaar? Is hij verslaafd aan Chinese restaurants? Of gaat hij graag jetskieen? De laatste 2 zijn een contradictie met de eerste, dat begrijp je toch zelf ook wel he?

12-01-2019 01:00

Saanchez +3117

Jij hebt de afgelopen trainingen geoefend op aannames of niet? Wat een onzin kraam jij allemaal uit zeg. Misschien moet je weer terug op aarde komen.

12-01-2019 08:39

f.m.d. +926

Slecht signaal. Maakt het groepsgevoel ook niet beter. Psv gaat hiervan profiteren.

11-01-2019 23:25

WZAWZDB14 +4620

Onzin, het groepsgevoel is hierdoor juist goed. Ajax gunde wöber de transfer naar spanje, ze hadden hem ook prima kunnen houden voor een half jaar als reserver, want die paar miljoen extra heeft ajax niet direct nodig. Dan was wöber niet gelukkig geworden en kon dat overslaan op de groep. Andere spelers zien nu ook dat ajax een warme en sympathieke club is die het beste met de speler voor heeft.

12-01-2019 00:51

Ziyech22 +566

Jammer dit.. vind het echt een onbegrijpelijke transfer. lang contract en jonge speler met behoorlijke potentie. natuurlijk niet voor de basis, maar de bank moet echt wel gevuld zijn willen we dit seizoen prijzen pakken. En wellicht volgend jaar in de basis.. Maar goed, het is niet anders.

11-01-2019 23:01

AlexIbarra +19293

Ajax Showtime heeft inmiddels toch een aardige status opgebouwd, aangezien enkele fulltime trollen en nog wat parttime groepen boerkes en kakkies hier hun kostbare tijd investeren.

Meerdere accounts om hun eigen onzin te upvoten, fake accounts van 'Bekende Showtimers', nog even en Cambridge Analytica infiltreert hier namens Putin, Trump of Valentijn Driessen. ;)

Een verkapt compliment voor de redactie van AS en alle normaal reagerende Ajacieden.

11-01-2019 23:00

Sampaoli +39261

In de transferperiodes is het altijd extra erg. Ook wel weer vermakelijk hoor.

11-01-2019 23:09

Ajax95Duivendrecht +24163

Tja, meestal in de vakanties en in de zomer-/wintertransferperiode is het op zijn ergst.

Wat mensen hier voor een lol uit halen, snap ik echt niet. Het is eerder zielig.

11-01-2019 23:13

lf87 +4

Nu ook berichten van oa Veltman en Blind en Ajax zelf op insta, heel raar dit, was om de een of andere reden toch blijven denken dat het niet waar was

11-01-2019 22:58

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Mr Druif 63 toetsenbordheld ben je. Mijn familie beledigen. Zielig mannetje. Jij bent geen Ajax supporter, want die hebben wel respect voor hun familie.

11-01-2019 22:55

Spuit11 +1288

En hij beledigd je Pavon geilheid ook?

11-01-2019 22:59

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Wat heeft familie er mee te maken. Totaal zwaktebod. Net als persoonlijke aanvallen.

11-01-2019 23:02

SpursAjax +6710

Echt kansloos dit...

11-01-2019 22:52

Bjorn +12628

Veel te weinig voor zijn leeftijd, contractduur en potentie. Je zou bijna denken dat Wober op zeker weg wilde en Ajax dus wel mee moest werken.

11-01-2019 22:44

Sampaoli +39261

20-jarige international met een langdurig contract verkopen we voor 10,5 miljoen. Dat is echt veel te weinig. Belachelijk bedrag en belachelijke transfer.

11-01-2019 22:42

mickey2602 +4790

Bekijk het eens van een andere kant. We verkopen een bankzitter met geen tot weinig uitzicht op speeltijd voor 10,5 miljoen. Ik denk dat PSV of Feyenoord zoiets graag met hun bankzitters zou zien gebeuren,als ze die willen verkopen dan. Maar zij krijgen er veel minder voor(zie Isimat).
Toch de naam Ajax die dit mogelijk maakt.
Let wel,ook ik zet enigszins mijn vraagtekens bij deze transfer,zelfde als evt van Neres.
Maar altijd zo negatief bekijken word je negatief van;-)

12-01-2019 11:11

HetBeest +163

Wober wordt verkocht voor 10,5 mln en max 11 mln (staat op site Ajax).
Magallan kostte 9 mln. en is ouder en moeten maar afwachten op hij niveau aankan.
Ik had liever gezien dag wober bleef en Magallan niet was gekomen.

11-01-2019 22:35

Ozymandias +159568

Magallán wordt waarschijnlijk gehaald als opvolger van De Ligt. Wöber was daar door zijn dramatische staande tackle in zijn rechterbeen niet geschikt voor. Het was dus niet of Magallán of Wöber. Ajax had duidelijk geen vertrouwen in Wöber. Overmars zij al voordat er een bod op hem kwam dat ze in de zomer nog een centrale verdediger willen kopen als De Ligt vertrekt en Ten Hag had zo weinig vertrouwen in hem dat hij tegen PSV de enorme fout maakte om De Jong naast Blind centraal achterin te zetten.

11-01-2019 22:43

AlexIbarra +19293

Hmm, ik dacht 12-14 miljoen dus dan valt dit een beetje tegen..

Daarnaast hebben we nu Magallan maar geen linksbenige verdediger erbij dus geen echte vervanger voor Blind en Tagliafico. Ik vind dat dun bezet.
Natuurlijk kan Sinkgraven eventueel LB maar die blijft verdedigend voorlopig matig. Je kunt Matthijs LCV zetten en Magallan RCV maar dan wijzig je het team op 2 plekken.

Anyway, ontevreden mensen hier houden schiet niet op dus hopelijk gaat het hem goed daar. En houden wij de boel heel.

11-01-2019 22:34

Ozymandias +159568

Magallán speelde bij Boca Juniors altijd als linkercentrale verdediger en heeft een betere staande tackle in zijn "zwakkere" linkerbeen dan Wöber in zijn "sterkere" linkerbeen heeft. Sinkgraven en Bakker kunnen als back-ups van Tagiafico fungeren. Wöber deed het als linksback toch vooral slecht.

11-01-2019 22:54

AlexIbarra +19293

Wöber LB was drama ja, ook voor hemzelf vervelend.

Wist niet dat Magallan voornamelijk LCV speelde, daar ben ik blij mee.
De toegevoegde waarde van een linkspoot op LCV, rechtspoot op RCV lijkt mij beperkt. Belangrijker is of iemand zich comfortabel voelt op de andere positie, dat geldt zeker niet voor alle spelers.

Als we Sinkgraven af en toe inzetten en optrainen in de 'kleinere' wedstrijden kunnen we de schorsingen en fitheid van Tagliafico hopelijk goed managen voor de topwedstrijden.

11-01-2019 23:17

rattaplan01 +0

Ik verwacht en hoop dat hier toch een plan achter zit en dat Marc een vervanger op het oog heeft. toch Jan terug?

11-01-2019 22:34

MPAjax +8442

word dit een eriksennetje?

11-01-2019 22:31

Ron403 +6492

Ongelooflijk... wat een fooitje.

11-01-2019 22:16

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Mannen morgen allemaal naar de J.C Arena en PAVON scanderen! Dan moet Marc hem wel halen net als indertijd we Ziyech hebben gehaald.

11-01-2019 22:13

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Wat slaat dit op? Mijn moeder is 84. Respect heb je niet.

11-01-2019 22:45

insectenverdelg +23512

Ga ke dam ook Pavon uitfluiten als hij wat minder speelt. Dat is in t verleden immers ook met ziyech grbeurt

11-01-2019 22:33

Massimo +0

Ik vind het een hele rare transfer. Ajax heeft Wöber anderhalf jaar geleden voor 7,5 miljoen gekocht. Wöber is nu nog steeds 20 jaar oud en ondanks dat het geen supertalent is, is hij ook nog niet door de mand gevallen en afgeschreven. Een bruikbare speler waar nog rek in zit. Tevens linksbenig en Ajax heeft geen linksbenige pure centrale verdedigers rondlopen in de selectie.

10,5 tot 11 miljoen is 'an sich' een mooie prijs, maar ook weer niet de hoofdprijs. Met de aankoopkosten bovenop de transfersom en het geld wat aan de strijkstok bij de verkoop blijft hangen zal je naar mijn mening ongeveer break-even op deze transfer spelen. Kwam Wöber totaal niet meer in de plannen van Ten Hag voor op de manier als Isimat bij Van Bommel, dan had ik het begrepen. Nu totaal niet. Wöber is best misbaar, maar het totaalplaatje vind ik op zijn zachtst gezegd apart.

11-01-2019 22:13

Ozymandias +159568

"Tevens linksbenig en Ajax heeft geen linksbenige pure centrale verdedigers rondlopen in de selectie."

Blind is verdedigend beter dan Wöber, dat heeft hij de afgelopen seizoenshelft wel aangetoond. Ik denk dat Wöber eigenlijk niet meer in de plannen van Ten Hag voor zou komen. Het was al een enorm teken aan de wand dat Ten Hag tegen PSV ervoor koos om met Blind én De Jong centraal achterin te spelen. Dat was een grote fout maar dat toont wel aan dat Ten Hag geven hoge pet van Wöber op heeft.

11-01-2019 22:18

Ajax95Duivendrecht +24163

Mee eens. In absolute zin moeten we natuurlijk meer dan tevreden zijn met 10,5 miljoen voor een bankzitter. Maar als je het totale plaatje erbij pakt (een 20-jarige met veel doorgroeimogelijkheden die - bij genoeg speelminuten - een veelvoud zal gaan opleveren wanneer hij een paar jaar basisspeler bij ons is) vind ik wel dat het met het oog op de lange termijn misschien helemaal niet zo verstandig is om hem nu al te laten gaan.

Dit in acht nemende, lijkt het er dus op dat Ajax veel meer ziet in Blind als basis-LCV de komende seizoenen. Dusdanig dat ze in Wöber geen basis-LCV meer zien voor volgend seizoen en de seizoenen erna. In dat geval is het natuurlijk wel verstandig om hem te verkopen, want anders is hij straks bijna niets meer waard en lijdt je verlies op hem.

11-01-2019 23:10

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Mannen ik ga zo slapen en dromen over PAVON.
Denk dat Marc morgen aankondigt dat Pavon binnen is!

11-01-2019 22:10

MPAjax +8442

met of zonder korte broek

11-01-2019 22:33

Daminem +401

Er is maar één persoon die nu moet komen en dat is Jantje. Wordt 32 dit jaar. Nu of nooit. Dan kan Blind naar de 6. Enig nadeel is dat talent dan ondergesneeuwd raakt. Achterin Mazraoui (heeft het gewenste niveau) Schuurs (heel veel potentie) en Bakker (potentie, maar duurt nog wel 1,5 seizoen gok ik).

11-01-2019 22:07

AlexIbarra +19293

Met Jan op de plek van Blind (en Blind op plek v Schöne) is er toch nog steeds net zoveel ruimte voor Mazraoui, Schuurs en Mazraoui?

11-01-2019 22:46

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Doan ophalen van Groningen en kan volgend seizoen de rol van Ziyech overnemen!

11-01-2019 22:06

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Pavon gaat onze nieuwe leider worden.

11-01-2019 22:01

Web +178830

Volgens mij onbreekt hij jou aan aandacht

11-01-2019 22:02

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Gewoon een hele goede speler voor ons vriend!

11-01-2019 22:05

Ajax95Duivendrecht +24163

Pfff, kun je nou eens stoppen met die Pavon-posts...

Zo vermoeiend dit

11-01-2019 22:06

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Lainez is jammer, maar Pavon is nog mogelijk!

11-01-2019 22:07

milan-jantje +2838

Trouwens is zie ook wel iets in de komst van Calvin Stengs. Ben best gecharmeerd alleen of hij gelijk dit niveau aankan is afwachten maar vindt het een goede speler.

11-01-2019 21:54

eros +4817

Stengs en Boadu van AZ zijn zeker interessant.

11-01-2019 21:57

Web +178830

Hele talent volle speler.

11-01-2019 21:57

RaynoFischer +18

Ik heb hem na zijn lange blessure niet echt zien spelen, doet hij het nu ook goed?
Zeker wel een talent,

11-01-2019 22:02

stopperspil +11203

Misschien nog een doorverkooppercentage. Ruim 10 miljoen is niet veel maar ook niet weinig voor een reservespeler (dit en volgend seizoen). Benieuwd of Marc nog wat koopt deze winter (planB)

11-01-2019 21:54

eros +4817

Ik vind het erg jammer. Ik had hem er graag bij gehouden, en ik zie erg veel potentie bij hem. Had hem volgend seizoen graag een vol seizoen naast Blind gezien.

11-01-2019 21:53

Web +178830

Wober- Blind hebben nog nooit naast elkaar gespeeld
Wober is ook links, durfde Ten Hag nog niet tegen PSV

11-01-2019 21:56

AltijdGelijk +1

10-11 miljoen is toch wel erg weinig...

Uit dat bedrag blijkt dat Wober gezien werd als miskoop!

We kunnen beter nu alvast investeren in nieuwe aankopen, na dit seizoen weten alle clubs dat we honderden miljoenen hebben.

11-01-2019 21:52

Yeshyeshyall +10983

Jammer! Ik had het idee dat er nog veel rek in zat.

11-01-2019 21:51

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Rek in een stugge houthakker?

11-01-2019 21:54

MPAjax +8442

neem aan dat als ze niemand voor wober terugkopen dat ze er een vanuit jong doorschuiven

11-01-2019 21:51

trooop +3885

Maar wie in godsnaam. Enige gegadigde schuurs is nog een kind in een te groot lichaam.

11-01-2019 21:54

Vertonghen +15

Zoals? Schuurs/Botman?
Fan van hun talent maar echt totaal niet klaar voor die stap.
Zelfs overdreven talenten als Gravenberch krijgen geen minuut de kans van deze trainer bij het eerste...
Gelukkig hebben we Veltman & Labyad nog wel bij het team.

11-01-2019 21:56

Web +178830

Gravenberch moet je niet op de bank zetten
Die moet spelen hele wedstrijden in Jong Ajax

11-01-2019 21:58

Vertonghen +15

Wat goed is komt vroeg.
En nee het hoeft natuurlijk niet wekelijks maar TH neemt hem niet eens mee op kamp.
VVV thuis, andere degradatie clubjes geen jonge talenten op de bank die ervaring kunnen opdoen.
Laten we vooral net als bij Frenkie wachten tot het 21e jaar met brengen, dat is niet hoe het werkt bij Ajax!

11-01-2019 22:06

Web +178830

Jij weet toch zijn leeftijd, hij is nog erg jong
Lekker wekelijks 90 minuten laten spelen

11-01-2019 22:12

Vertonghen +15

Als het aan TH ligt komt zijn volgende invalbeurt over 3 jaar.
Dat hoort niet bij buitencatagorie talenten.
En ja uiteraard moet hij in principe bij Jong blijven, maar dat betekend niet dat je geen vlieguren bij het eerste mag maken.

11-01-2019 22:16

Ozymandias +159568

Je bedoelde dezelfde Ten Hag die Gravenberch zodra hij zestien werd regelmatig bij het eerste haalde? Hij heeft juist direct veel vertrouwen van Ten Hag gekregen. Alleen heeft Ajax momenteel veel goede middenvelders en dan is het logisch dat Gravenberch zo veel mogelijk speeltijd krijgt bij Jong Ajax. Het is duidelijk dat Ten Hag hem klaar aan het stomen is voor het eerste.

11-01-2019 22:20

Vertonghen +15

Het is makkelijk om een jonge gozer bij de trainingen te betrekken, op de juiste momenten ervaring laten opdoen bij het eerste bij wedstrijddn is een kunst.
Durf zo’n gozer eens in te brengen in een 4-0 wedstrijd i.p.v de standaard 3 wissels die elke week.
Uiteraard doe je dat niet bij grote wedstrijden.
Is overigens aardig offtopic maar TH is zeker geen jonge talenten gebruiker.

11-01-2019 22:35

Ozymandias +159568

Ten Hag heeft veel wisselspelers die hij speeltijd moet gunnen. Gravenberch is net 16 jaar en heeft nog meer dan genoeg te leren bij Jong Ajax op Jupiler League niveau. Gravenberch traint met het eerste mee en zijn tijd zal snel komen.

"Is overigens aardig offtopic maar TH is zeker geen jonge talenten gebruiker."

Dat is hij wel. Alleen heeft hij dit seizoen een selectie vol met goede spelers en is er daardoor minder ruimte voor.

11-01-2019 22:37

Vertonghen +15

TH gebruikt maar 4 vaste spelers om te wisselen en wijkt daar in principe nooit vanaf.
Ik weet voor 200% zeker dat bijv. een Frank de Boer hem vaker gebracht zou hebben.
Bij Frenkie is hetzelfde gebeurd, rekken rekken en maar minder potentiele spelers blijven opstellen ongeacht het belang van de wedstrijd.
Raar dat we zo kort van spelers kunnen genieten in het eerste... de Ligt is een schoolvoorbeeld hoe het wel hoort te lopen.

11-01-2019 22:51

Ozymandias +159568

Ten Hag had zo'n 14/15 basisspelers tevreden te houden. Dan is het niet meer dan logisch dat een 16 jarige die nog meer dan genoeg te leren heeft op Jupiler League niveau nog niet regelmatig aan spelen toekomt. Je bent Gravenberch nu gewoon veel te veel aan het hypen. Hij is nog een speler die het verdient om regelmatig aan spelen toe te komen. Hij is een groot talent maar hij is pas in de zomer 16 geworden en heeft nog een behoorlijke weg te gaan.

11-01-2019 23:08

Vertonghen +15

Ik heb het niet over regelmatig.
Het is bij hem gewoon niet, ook niet mee op trainingskamp.
Tegen de laagvliegers kan je ook wel eens anders wisselen/opstellen.
Als een de Wit minuten kan maken...
Anyway het gaat een beetje offtopic hier :)
Wil Messi niet bij ons afbouwen?

11-01-2019 23:18

Ozymandias +159568

"Het is bij hem gewoon niet, ook niet mee op trainingskamp."

Wie is niet mee op trainingskamp?! Gravenberch is zowel in de zomer als nu mee op trainingskamp meegenomen. Hij speelde afgelopen nacht ook mee voor Ajax! Gravenberch (97 minuten) heeft ook meer officiele minuten voor het eerste gespeeld dan De Wit (81 minuten). Waar heb je het over?!

11-01-2019 23:52

Web +178830

Het voetbal wat Ten Hag wil spelen, is Blind omzettend belangrijk achterin
Daar gaat hij echt niet Wober neer zetten, die opbouwend heel matig is.
Het positie spel van achter uit is Blind een meester in
Maggalan- Blind is de bedoeling, Schuurs als stand in.

11-01-2019 21:49

GerardAjax26 +2

Vind het maar een slechte deal voor Ajax.

11-01-2019 21:47

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Wat vinden jullie van PAVON? Voor 21 miljoen moet hij te halen zijn denk ik. Dan hebben we drie Albicelestes!

11-01-2019 21:47

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Hoezo? We moeten rap handelen voordat er weer kapers op de kust zijn en ons weer beroven van MEGA talenten!

11-01-2019 21:52

X-RaY +3

Neem ff een Ritalin bloedzuiger

11-01-2019 21:54

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

hahaha al 6 op

11-01-2019 21:56

eros +4817

21 miljoen? Er was toch al een club die 40 miljoen had geboden?

11-01-2019 21:55

Caparzo +4244

Waarschijnlijk heeft Marc al een principeakkoord met/voor een verdediger (uit België), of Ajax ziet het echt niet in hem zitten, het is één van die twee. Weliswaar 3mio winst gemaakt op hem, maar geloof niet dat hij voor zo weinig was weggedaan als er volop vertrouwen was en/of er niks voor volgend seizoen was geregeld.

Anderzijds, Wöber is hier door een groot deel van de leden al (eens) weggezet als een grote miskoop die er helemaal niks van kon. Waarschijnlijk bashen dezelfden nu Overmars dat hij hem te goedkoop wegdoet.

11-01-2019 21:42

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

FLUTBEDRAG, hij is nog jong etc, wat een dooddoeners! Alsof hij talent kan leren. Wober was gewoon geen de Ligt.

11-01-2019 21:42

Beer +1652

Als je aansluiting bij de Europese top wil houden heb je een ijzersterke verdediging nodig( die hebben we op dit moment), maar ook goede wisselspelers, en daar zitten we niet heel ruim in. Een beetje smalletjes allemaal.

11-01-2019 21:39

RaynoFischer +18

Stja wisselspelers van Real en City hoor je minder snel klagen of willen weg en blijven knokken als ze ff op de bank zitten, wat bij Wober ook gewoon terecht is...
Denk ook niet dat hij bij Sevilla zomaar in de basis komt

11-01-2019 21:41

Gajes +328

Onbegrijpelijk

11-01-2019 21:37

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

PAVON

PAVON

PAVON

11-01-2019 21:35

NouridolbergNeres34 +1912

Snap niks van deze transfer, de ligt en frenkie vertrekken in de zomer. Blind kan dan op 6 en wober had in het centrum kunnen spelen met Magallan, nu moet je weer opnieuw een CV kopen die moet aanpassen en wennen. Rare gang van zaken.

11-01-2019 21:34

3*stars*3 +23524

Precies...

11-01-2019 21:37

Web +178830

Juist.
Komt te kort voor Ajax

11-01-2019 21:44

Web +178830

Klopt, zelfde type, net niet.

11-01-2019 22:06

Ozymandias +159568

Ajax speelt onder Ten Hag niet met een '6' en Blind als linkercentrale middenvelder naast Schöne zetten is zelfmoord. Blind zal de komende jaren waarschijnlijk op '4' blijven staan en doet het daar ook geweldig. Ik verwacht dat Ajax van plan is om volgend seizoen met (v.r.n.l.) Mazraoui, Magallán, Blind en Tagliafico als verdediging te spelen en Wöber ook voor volgend seizoen niet als basisspeler zagen. Dan is een bedrag van 10 miljoen gewoon erg veel.

11-01-2019 21:40

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

je vriend is weer op AS

11-01-2019 21:49

Ozymandias +159568

Ach, heeft hij ook weer z'n pleziertje.

11-01-2019 21:51

Caparzo +4244

Niet als die CV een oude bekende is..

11-01-2019 21:46

3*stars*3 +23524

Zo, lekker gecasht Ajax....
Een talentvolle linksbenige CV wegdoen en max 11mil ontvangen.
Ongelofelijk...

11-01-2019 21:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.