[Update IV]: Supportersclub legt boycot uit

door Bart Veenstra 128

[Update IV]: Supportersclub legt boycot uit

door Bart Veenstra 128

Laatst geüpdatet

De AFCA Supportersclub heeft na overleg en afstemming met groeperingen een oproep gedaan om aanstaande zaterdag in de competitiewedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden tijdens de eerste helft niet plaats te nemen op de vakken op Zuid 1 en de vakken waar VAK 410 opzit. Dit laat de supportersclub weten via een statement.

'Hiervoor zullen de ingangen op de desbetreffende vakken worden 'geblokkeerd', laat men weten. 'Wij verwachten de volledige medewerking van iedereen op de desbetreffende vakken. Het verzoek is om de instructies op te volgen, zodat iedereen de tweede helft binnen is en er geen problemen ontstaan tijdens de doorstroming.'

De supporters van Ajax willen daarmee aantonen het niet eens te zijn met de situatie rond de club. Zo werd afgelopen week bekend dat Wim Jonk wellicht moet vertrekken als hoofd jeugdopleiding en besloot Johan Cruijff te stoppen als adviseur van de club. 'Alleen op deze manier kunnen wij laten zien dat wij als supporters de situatie totaal onaanvaardbaar vinden. Om met de woorden van een bekende oud-voetballer te spreken: Kappen met die shit!', aldus het statement van de AFCA Supportersclub.

Update - 21.48 uur
Sander Huisman heeft in een korte reactie tegenover Ajax Showtime laten weten dat bij de supportersactie van komende zaterdag geen partij zal worden gekozen tussen de directie en Wim Jonk. De woordvoerder van de AFCA Supportersclub benadrukt dat de problematiek bij Ajax 'complexer' is dan iedereen denkt. 'Wij kiezen absoluut geen partij en dat zullen wij ook niet doen na het gesprek met de directie.'

Huisman legt uit dat de supporters al een tijdje 'een eigen koers varen'. 'Wij zijn deze situatie helemaal beu en handelen in het belang van de club.' De AFCA Supportersclub sprak inmiddels al met Jonk en ook een afspraak met de directie staat gepland. Door de eerste helft weg te blijven bij Ajax - Cambuur hopen de fans een signaal af te geven naar de hoofdverantwoordelijken van de huidige situatie.'

Door Bram van der Ploeg (Twitter: @BvdPloegg | e-mail: B.vanderploeg@ajaxshowtime.com)

Update - 17.14 uur (19 november)
Ook supportersschare VAK410 heeft gereageerd op de beslissing om zaterdagavond tijdens de eerste helft in de wedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden niet op de tribunes plaats te nemen. 'We begrijpen dat de boycot en de gegeven informatie veel vragen oproept bij supporters. Wij willen in ieder geval duidelijk benadrukken, dat wij altijd de visie van Cruijff hebben gesteund en zullen blijven steunen', klinkt het statement.

VAK410 stelt verder ook zijn vraagtekens bij hoofd jeugdopleiding Wim Jonk. 'Echter beschikken wij ook over informatie dat er het nodige is aan te merken op het beleid wat is gemaakt door kamp Jonk. Dit zorgt voor een complexe situatie. Aanstaande vrijdag volgt er een gesprek tussen de AFCA Supportersclub en de directie en wij hopen erna meer duidelijkheid te kunnen verschaffen. De manier waarop er op dit moment met onze club wordt omgegaan is onacceptabel, het blijft idioot dat een stel volwassenen, die liefde (althans dat beweren ze) hebben voor onze club er zo’n teringzooi van kunnen maken.'

Update - 16.25 uur (20 november)
De AFCA Supportersclub laat middels een bericht op de sociale media weten dat het vrijdag in gesprek zal gaan met de directie en de bestuursraad van Ajax. Daarna zal de supportersclub naar buiten komen met een nadere verklaring.

Ook wat betreft de boycot zaterdagavond tegen Cambuur doet de supportersclub enkele mededelingen. Zo wordt aan de vakken op Zuid 1 het advies gegeven om zo laat mogelijk tijdens de tweede helft het stadion in te komen. Om opeenhoping van supporters tegen te gaan is het advies voor VAK410 om vanaf 20.15 uur in te stromen. Verder raadt men het afsteken van vuurwerk sterk af in verband met de nasleep na de aanslagen in Parijs van vorige week.

Update 20.35 uur (23 november)
De AFCA Supportersclub heeft een nieuwe update gegeven op Facebook rondom de beweegredenen van de boycot afgelopen zaterdag tegen Cambuur. 'Om de onvrede te uiten over de situatie die was ontstaan bij Ajax, hebben we daarom opgeroepen tot een boycot. Ook was de boycot bedoeld om ons verzoek aan Wim Jonk en de Directie kracht bij te laten zetten . Spandoeken in het stadion tijdens de wedstrijd zaterdag zetten dit nog eens extra kracht bij.' Dit valt onder meer te lezen in het bericht, dat hieronder compleet gelezen kan worden.

Terugblik boycot F Side en VAK410Afgelopen zaterdag zijn de vakken waarop VAK410 huist en het gedeelte op Zuid 1e ring...

Posted by AFCA Supportersclub on maandag 23 november 2015

Lees meer over:
Plaats reactie

davidoff +0

geen reactie's na de uitleg? ,vreemd hoor....

24-11-2015 14:42

Ar-AFCA +5

Was ook een "geweldige" uitleg......

24-11-2015 16:08

baklap +0

Het is een lang gesprek

21-11-2015 13:12

Andre As +12

De kernactiviteit van Ajax is voetbal. Als het rapport Ling klopt, wordt Ajax slechter geleid dan iedere willekeurige amateurclub. Spelers worden tegen ieder advies in gehaald of niet eens bekeken.
Niet fitte cq te trage spelers krijgt bijna een 2-jarig contract voor 1 mio per jaar.
Speler wordt contract aangeboden omdat zijn broer toegevoegde waarde heeft.
Het toekomstplan wordt ingevoerd, maar zonder dé personen die dit plan het nauwkeurigst uitvoeren.
Het voetbal is al jaren niet om aan te zien. Maar door (financiële) problemen bij de enige 2 concurrenten wint men 4 prijzen.
Ajax is het ultieme voorbeeld van het Nederlands voetbal...VERGANE GLORIE.

21-11-2015 12:19

TheTruth +0

Sommige mensen kopen voor 1 wedstrijd gewoon een kaartje, als ik dat zou doen en een groepje 'hardcore' faggots gaan me tegenhouden, zou ik zwaar geirriteerd worden.

21-11-2015 11:49

afca95 +1308

stoere praat hoor..zeg het in hun gezicht vanavond

21-11-2015 14:34

Superjodeuh +0

Hij zegt hier niks verkeerds...

23-11-2015 21:12

TOOL +3

Dan moet je op de lange zijde gaan zitten, heb je nergens last van! Er zijn nou eenmaal een paar vakken waar dit anders is, als je per se daar wilt zitten dan moet je ook niet zaniken!

23-11-2015 21:31

samfromamsterdamxxx +0

Behalve dat de prijzen op de lange zijde 2x zo hoog zijn en sommigen daar niet het geld voor hebben. Dat mensen je tegenhouden, hoewel je een kaartje hebt gekocht, is vermoedelijk zelfs per wet verboden. Kun je niet maken vind ik.

23-11-2015 21:34

TOOL +3

Zoek het dan niet op, er zijn genoeg plekken beschikbaar! Als je je niet kan vinden in de "ongeschreven regels" van bepaalde vakken dan hoor je er in dit geval ook misschien wel niet te zitten!

23-11-2015 23:10

Fredschuit1 +1536

Heel simpel : teveel mensen binnen ajax die denken het voor het zeggen te hebben. Teveel mensen met macht. Op deze manier blijft het een slangekuil. Beurs exit zou stap nummer 1 moeten zijn ondanks hieraan verbonden kosten. 1 eindverantwoordelijke die boven elke partij staat.. een ajacied! Als je het mij vraagt word dat keje molenaar.. duidelijkke richtlijnen zoals cruijff dat heeft opgesteld wie niet aan dat lijntje wilt meetrekken moet onmiddellijk exit! In voor en tegen spoed!

21-11-2015 02:16

Johan1 +2941

Ik vind alle acties van supporters om andere supporters te dwingen niet naar de wedstrijd te kijken onzin. Ik moet van ver komen, zit lang in de auto om vervolgens door zogenaamde supporters tegengehouden te worden bij de ingang. Ik kom om de spelers te steunen, niet om het bestuur te zien voetballen. Je kunt ook op andere manieren je onvrede uiten. Dit is weer z'on hersenloze actie van supporters met één hersencel. Je raakt met deze actie alleen de spelers en de supporters en niet de bestuurders.

20-11-2015 23:18

afca95 +1308

Vertel wil je met witte zakdoekjes zwaaien? of boeeee roepen?

21-11-2015 14:36

Mollemaa +0

Vandaag zou de supporterclub een gesprek voeren met de directie en bestuursraad. Daarna zouden ze met een verklaring komen. Ben toch erg nieuwsgierig en zij zullen toch de ook achterban snel willen informeren, lijkt mij.

20-11-2015 23:12

adri +0

Ajax is één grote slangenkuil met een incompetente RvC en directie. Als je alle berichten mag geloven heeft de RvC geen kans gezien om een goede organisatie neer te zetten en een bekwame direktie te benoemen. De bij de funkties behorende taken en bevoegdheden waren niet duidelijk afgebakend met als logisch gevolg onoplosbare conflictsituaties. Van der Sar is na een jarenlange inwerkperiode nog steeds niet in staat de voor hem beoogde directeursfunctie uit te oefenen en heeft daarmee een brevet van onvermogen afgegeven. Het aankoopbeleid van Marc Overmars was zeer discutabel, en dat is nog zacht uitgedrukt. De bestuursraad heeft de RvC en directie niet aangesproken op hun wanprestaties en uiteindelijk heeft Jonk hiervoor moeten bloeden. En de WANPRESTEERDERS blijven lekker zitten ! (Alleen Weijers kiest eieren voor zijn geld).

20-11-2015 23:03

JCr14 +453

JONK MOET BLIJVEN

Al die mannen zijn bezig aan een club in Engeland.
Frank en Jaap. Edwin maakt uitstapjes naar Man U. En zal ook die ambitie hebben.
Overmars weet niet eens of hij volgend jaar doorgaat bij Ajax. En dan is CRUIJFF weg en gaat die rattenbende. Allemaal nieuwe mensen aanstellen.

20-11-2015 22:07

Mollemaa +0

helaas is niet alleen zootje binnen de organisatie, maar ook bij de "fanatieke" supporters die zogenaamd denken dat ze voor andere supporters moeten beslissen. Die blokkade los je niks mee op. Je irriteerd alleen de supporters die de voetballers van Ajax wel willen steunen.

20-11-2015 22:07

Ajax Koersvast +0

Graag meteen verslag na het gesprek!
Liever nog live...

20-11-2015 21:58

Rinus M. +900

Mooi, laten we gewoon weer gaan voetballen en die soap achter ons laten...en zij die blijven mokken om Jonk, lekker wegblijven. Genoeg fans die graag naar het stadion komen, ook nu.

20-11-2015 20:35

El-Dorado +6

en dat is precies wat de directie denkt! schaam je kapot!

f*ck you and have a nice day

20-11-2015 20:59

gappie04 +18

Klopt. Jou soort "supporters" heeft het bestuur ook het liefst.Worden er wel steeds minder gezien de lege plekken.

20-11-2015 21:19

Rudolph J +0

Niet lullen, maar poetsen

20-11-2015 20:34

kaashaas +4

niet kiezen tussen 2 kampen... dan gaan we dezelfde kant oo... als je loyaal aan Johan bent kies je voor Jonk ... zo als Johan dit ook deed..

20-11-2015 19:58

tonny +0

Gaan ze ook nog praten met die eikels

20-11-2015 19:39

Mercatorplein +0

(L)AFCA Supportersclub zal je bedoelen!

Sander Huisman... Mietje is het!!

Alleen maar eigen belang, net zoals die Henrichs.

PRO JONK/PRO CRUIJFF

Old School/Vak M

20-11-2015 19:29

AFCACBS410 +0

zit al jaren op 410, reis onze spelers al jaren achterna naar uitpotten zowel binnen als buiten onze landsgrenzen..maar van dit statement distantieer ik me volledig. ben 100% Jonk en vind het onbegrijpelijk dat onze meest prominente supportersgroepen in deze situatie de status 'neutraal' aannemen terwijl onze club kapot wordt gemaakt door enge, gluiperige zaken mannen als Henrichs die niets met Ajax hebben. En dat terwijl WIJ, WIJ SUPPORTERS de revolutie er met Cruijf destijds hebben doorgedrukt. En nu die zelfde revolutie onder top druk komt te staan laten we het afweten om terug te slaan naar deze trap in de rug van dé drager van de revolutie, Wim Jonk.

Als we de tijden van v Geel, Jaakke, vd Boog en Ten Have terug zien weten we hoe machtig de stem en roep van een grote groep supporters kan zijn en dat we dus wél wat zouden kunnen doen aan de situatie zoals 'ie nu is....maar een supportershome is blijkbaar belangrijker :(

succes morgen..ik ga voor het eerst in 12 jaar een thuiswedstrijd missen, want dit laffe statement ga ik niet accepteren of aan deelnemen. Mijn Ajax hart bloed.

20-11-2015 19:08

MichelAngelo66 +22266

Mijn respect

20-11-2015 20:22

JCr14 +453

Kijk naar de ambitie!

Jonk wil de Europese top bereiken met Ajax dmv goed opleiden.

Frank wil naar een Engelse club.
Vd Sar wil op den duur naar Man U.
Overmars zei vorig jaar nog ik weet niet of ik langer dan 1 jaar wil.

En nog maar te zwijgen over de rvc

20-11-2015 18:53

4xbestevaneurop +0

Er zijn mensen die bijv. met hun zoon morgen naar Ajax gaan en op Zuid zitten en niet aan hun kind willen/kunnen uitleggen waarom de 1e helft niet bijgewoond kan worden.
Stel je kind vraagt over 10 jaar wat er in November 2015 nou allemaal aan de hand was, dan moet je gaan uitleggen dat Ajax in diepe crisis zat maar jij niet wilde protesteren en 45 min. (f. de boer voetbal) voor geen goud wilde missen... Misschien gaat je kind je dan wel een slappe zak vinden die het niks kon schelen dat Ajax in crisis zit. Ok, er zijn andere manieren om onvrede te uiten maar het is een statement dat de supporters het zat zijn. Met dit Ajax hoef je echt niet bang te zijn dat je een wereldgoal mist of een actie die de hele wereld over gaat..
Wie naar de Arena komt voor het goede voetbal kan beter thuis blijven en oude beelden opzoeken, hoe vaak zit je niet in de Arena en schaam je je kapot. Als je nou geweldige spelers hebt en daar geen seconde van wil missen.. Maar nu is het crisis en een van de weinige dingen die fans kunnen doen is 45. min wegblijven, big deal zeg...

20-11-2015 18:24

ram +7283

Ga je schamen man. Wie ben jij om te bepalen wat mensen doen/willen? Grootheidswaanzin en dictatoriale genen to the max! Wat je post is ziekelijk.

Sommige mensen hebben een kaartje gekocht en willen misschien wél waar voor hun geld. Misschien willen ze Ajax wél aanmoedigen? Kun je je verplaatsen in mensen die misschien helemaal niets zien in het bedachte statement van een aantal mensen?
Daarbij zijn er vast ook mensen, ook met een seizoenskaart, die helemaal niet 100% pro-Cruijff en/of pro-Jonk zijn.

Jij hebt daar allemaal geen weet van. Je denkt er niet over na. Je kijkt niet verder dan je neus lang is. Het moet echt niet gekker worden met die harde kernen van Ajax. Het wordt steeds asocialer. Echt: ga je diep schamen.

20-11-2015 19:00

Freddy Al +11

Ja , klinkt goed maar het wegblijven van supporters gaat niets oplossen.
De echte crisis is ontstaan door een gebrek aan communicatie en door het innemen van standpunten die niet meer bespreekbaar waren.
Welk plan of beleid je ook wil volgen;er zal altijd overleg en bereidheid tot compromissen aanwezig moeten zijn anders kom je nergens.
De spelers ophet veld hebben niets te maken met deze hele zaak,wegblijven betekent gewoon Ajax 1 niet steunen,niet meer,niet minder.Wat heb je dan opgelost?
De crisis waar je het over hebt bestaat helaas mede doordat er te weinig gezocht wordt naar oplossingen maar gehamerd wordt op het eigen gelijk.
(Ikke,Ikke,Ikke en Ajax kan.....)
De meeste van ons hebben geen idee van wat er zich nu werkelijk heeft afgespeeld op de burelen van Ajax,toch wordt er gegooid met allerlei oorlogstaal,gesmeten met modder want dit lucht zo lekker op.
Als je later je kind moet uitleggen dat je van de hoed en de rand geen enkele weet had maar dat je toch mensen diep beledigend hebt gekwalificeerd geloof ik ook niet dat dit een bijdrage is aan hun opvoeding.
Ik zie nog steeds mooie dingen gebeuren in het eerste en degenen die zeuren over het niet inpassen van jeugd hebben aantoonbaar ongelijk.
Niet zelden zijn dat ook mensen die hun mond vol hebben over het niet aankopen van toppers(erg realistisch) en Overmars bestempelen als een echte Ebenezer Scrooge omdat hij de hand op de knip houdt.
Wat willen we nu eigenlijk?

21-11-2015 09:51

stefan pluim +0

laat de voetballers het voetbal regelen, en laat het zakendoen aan de aardappels over.
Zie Fontein, de beste contracten binnen gesleept.

20-11-2015 18:18

booya4afca +115

Vanavond; Supportersclub steunt het bestuur..

20-11-2015 18:16

talent020 +7

Ik weet niet wat ik van de supportersclub moet denken, heb bij hun eerder her idee dat ze al deze ophef en chaos alleen gebruiken om met Ajax in gesprek te gaan over een clubhuis en hun eigen belangen, er zal ongetwijfeld na het gesprek een bericht komen dat het een goed gesprek was in een prettige sfeer...

20-11-2015 17:08

AFCAwooz +124

45 minuten lang, voor onze club uit Amsterdam!

20-11-2015 16:58

Ar-AFCA +5

Haha lol je man er zelfs 10 minuten lang van maken tegenwoordig

20-11-2015 17:20

Pimpie +858

Dat gezeik elke keer ga gvd voetbal kijken en het team steunen!
Wordt een beetje triest op deze manier alleen omdat de heer cruijff is opgestapt/ gestopt.
Zal wel een lading kritiek overme heen krijgen maar de personen met de grootste smoel komen nooit in het stadion.
Fijn weekend iedereen en fijne wedstrijd en tot morgen.

20-11-2015 16:51

afca95 +1308

Ieder zijn mening. Maar dit is niet van 1 dag. Dit is al sinds die beursgang aan de gang. Je kan niet ontkennen dat Ajax sinds die beursgang gewoon van Europese top naar Europese laagvlieger is afgegleden. Bestuurlijk ellende door van die zakelijk bobo's. Ajax is gewoon een kil bedrijf. Het voetbal moet altijd boven het bedrijf staan en dat staat het niet.

20-11-2015 17:14

booya4afca +115

Jij dus ook niet? :P

20-11-2015 18:17

amsterdam02 +0

Iedereen thuis blijven zou het beste zijn. Gaan toch niet naar anti-voetbal kijken. Kan me helaas maar 1 wedstrijd onder de Boer herrineren die wij gedomineerd hebben tegen een topper en dat is tegen twente. Voor de rest heb ik nog nooit zoveel afgangen meegemaakt: Fenerbahçe, Celtic, 010 paar x, PSV dit jaar, Zwolle aantal x , steau Boekarest, Vitesse aantal x, go ahead uit, rapid wien, red bull Salzburg, dnipro en ik zal er heus nog een hoop vergeten zijn... Hoelang mag onze trainer/technisch hart nog blijven zitten met deze vernederingen achter hun naam? Hebben geluk dat de Nederlandse Comp zo slecht is, als het duppeltje vorig jaar net niet goed was gevallen, waren we ook gewoon 14 de geworden... Zelfs een Dordrecht schiet nog meer op de goal dan ons. Onze club is naar de klote geholpen !!!

20-11-2015 13:35

MarcoWatcher +0

Plan Cruijff is prima maar de uitvoering, mede door toedoen van Johan zelf, ondermeer doordat hij er nooit was, is een puinhoop. En mbt Jonk, wat er ook aan de hand is, maar wie zich onttrekt uit het gesprek wordt daarmee oorzaak van het probleem!

20-11-2015 10:02

Raoul14 +3092

Supportersclub? Dacht eerder aan marionetten van het 'bestuur'.

20-11-2015 09:53

MarcoWatcher +0

Ik vind juist dat zij genuanceerde reactie geven. De werkelijkheid is nooit zwart/wit.

20-11-2015 10:04

Kikke +54

Hier juist wel, voor mij gaat het niet eens om Jonk, ik keek de laatste wedstrijden van Ajax 1 al veel minder, omdat ik me zo aan het opwinden was over het vertoonde spel en totaal niet Cruijff's visie terug zag, dat had puur met de visie of beter gezegd gebrek aan visie bij het eerste te maken!

20-11-2015 12:42

MarcoWatcher +0

Dat bedoel ik het is nooit zwart/wit.

20-11-2015 14:34

MarcoWatcher +0

Dat bedoel ik het is nooit zwart/wit.

20-11-2015 14:34

Beachboy +2920

Mooi jullie hebben je uitgesproken. 19:45 uur start de wedstrijd van ONS Ajax, spelers kunnen iedere steun gebruiken, dus gewoon er zijn...

20-11-2015 00:31

Jornnn +5

Jouw Ajax zal je bedoelen. Mijn Ajax is al een lange tijd niet meer te zien.

20-11-2015 00:34

AjaxAddicted +2997

Dom, het blijft altijd je clupje. Doet wel erg pijn om te zien hoe een stel volwassenen vechten met elkaar. Ongelooflijk!

21-11-2015 11:08

Basvann +25

Ingang blokkeren? Zijn ze nou helemaal bedonderd?
Iedereen heeft het recht om zelf te bepalen of men aan een actie deelneemt of niet.

19-11-2015 21:39

Dulle10 +50

Als je bij vak410 of de F-side hoort moet je mee doen. Als je je eigen plan wil trekken prima, maar ga dan ook ergens anders zitten in het stadion. Dan doe je niet mee en kun je de wedstrijd zien. Maar blijf dan ook weg.

19-11-2015 23:32

ram +7283

Jullie pakken ook mensen die wel naar binnen willen en al een kaartje gekocht hebben... Wegblijven is dus geen optie. Daarbij moet je dit soort zieke taal toch niet willen uitspreken?! De gedachte alleen al is bizar, eng en dictatoriale hoogmoedswaanzin! Laat mensen hun eigen keuze maken.

Als jullie een statement willen maken, best. Maar anderen weerhouden van iets waarvoor ze betaald hebben is strafbaar. En denk aan je medesupporters man...

20-11-2015 01:17

Dulle10 +50

Waarom zit jij dan op 410 of bij de F-side?

20-11-2015 07:16

ram +7283

Je maakt hier een paar voor mij onvoorstelbare denkfouten.

Waaruit maak jij op dat ik in deze vakken zit? Dat blijkt helemaal nergens uit. Dat je meteen zo denkt zegt ook wel iets over jou. Ik bedoel het niet als aanval maar hoop dat jij, en anderen, er over nadenken...

Want waarom kan ik het niet gewoon opnemen voor mensen die het slachtoffer worden van deze acties? Het zou toch kunnen dat ik gewoon opkom voor 'wat juist is'? Zonder eigenbelang? Zo ben ik bijvoorbeeld ook geen voorstander van de zwarte Zwarte Piet. Niet omdat het mij persoonlijk kwetst maar omdat ik mij kan voorstellen dat het voor anderen wél heel naar is en ik van mening ben dat een achterhaalde traditie zonder enig probleem kan worden bijgesteld.

En nog een denkfout: zelfs al zat ik op 410 of bij de F-side. Dan zou het toch óók kunnen dat ik deze actie totaal niet zie zitten? Wie zijn jullie om voor iedereen te bepalen aan welke kant ze staan? Dat bedoel ik met dictatoriaal. Jullie zouden eens iets verder/dieper moeten denken/kijken dan jullie neuzen lang zijn.

Wederom: als jullie de eerste helft weg willen blijven moet je dat lekker doen. Kom gewoon wat later naar het stadion maar val anderen er niet mee lastig. Ik hoop dat jullie respect hebben voor medesupporters, stewards, politie, etc, en dat jullie protest morgen vreedzaam verloopt.

20-11-2015 14:57

MarcoWatcher +0

Van harte eens. Ik word ook doodmoe van steeds dat ongenuanceerde hier. Als je maar iets schrijft ben je gelijk voor of tegen iemand. Het is nooit zwart/wit!

20-11-2015 17:27

Dulle10 +50

Waaruit maak jij op dat ik op één van deze vakken zit en deze actie steun?
Ik ben jaren geleden al weg gegaan van de F-side. Ik zit zaterdag de hele wedstrijd lekker voetbal te kijken.

Ik vraag me alleen af waarom mensen er voor kiezen om op de F-side of 410 te staan en dan gaan lopen zeiken. Meelopertjes die ergens bij willen horen die gaan piepen als er actie is. Die jankertjes moeten gewoon ergens anders gaan zitten

21-11-2015 09:11

Ar-AFCA +5

Schoolkleuter, wat een actie zeg pffffff
Zijn ook mensen die wel de spelers willen steunen!!!
Egoïst!

21-11-2015 09:29

suske +25

Dat bepaal jij niet maar dat bepaal ik zelf!!!

20-11-2015 09:49

mvdk +44250 moderator

Even een heel triest nieuwtje: afgelopen maand is de moeder van Lestienne overleden, maar vandaag is bekend gemaakt dat ook zijn vader is overleden.

Heel veel sterkte voor hem gewenst.

19-11-2015 21:23

ram +7283

Ja, ik las het ook. Flink veel pech voor die jongen.. Veel sterkte gewenst!!

20-11-2015 01:13

masterrr +1

Als zelfs de fans verdeeld zijn, wat blijft er dan nog over van de visie....?

19-11-2015 20:52

MichelAngelo66 +22266

Heeft die Pieloor nog wat te zeggen? Die heb ik nog geen moment gehoord.

19-11-2015 20:19

Roovers419 +0

Die is te druk met United

19-11-2015 20:23

gappie04 +18

Dat is ook het probleem tegenwoordig. Al die clubjes willen/mogen zgn meepraten. poldermodel gelul. Dus geen mening. Vooral dat AFCA. Nee en idd pieloors laatste reactie was het moment dat hij gekozen was.

19-11-2015 20:57

Ar-AFCA +5

Oké dus ze steunen visie Cruijff... Dat betekend dat ze jeugd steunen opgevuld met directe versterkingen. Ik weet niet wat de kinderen denken te bereiken met het wegblijven?
Als je visie Cruijff steunt, steun je dus de jeugd! En visie Cruijff is ook: supportersgroepen die volwassener moeten worden!! Heeft Johan Cruijff duidelijk aangegeven aan het begin van de "revolutie".
Wat doet 410 en f-Side? Wegblijven...
Wie zijn er nu inconsequent?

19-11-2015 20:13

Roovers419 +0

Wel mooi om te zien dat iedereen binnen Ajax blijkbaar de visie van Cruijff volgt, behalve........Cruijff

19-11-2015 19:57

IamLegend +2

visie cruijff kan ook door een ander uitgevoerd worden. er zijn vast vromere discipels van jc die zijn visie kunnen uitvoeren op de toekomst, dhr ling bijvoorbeeld.

19-11-2015 19:29

Roovers419 +0

Nee joh lekker verder gaan met dit bestuur, de speelstijl van het 1e lekker doorvoeren op de toekomst...en Marc Overmars nog meer vrijheid geven op de transfermarkt..

krijg je daar ook geen warm gevoel van?

19-11-2015 19:55

Roovers419 +0

Update 19:20 : fuck alle meningen behalve die van Johan Cruijff .

Praat niet over plan Cruijff als je niet Cruijff steunt. Politiek hypocriet geneuzel.

19-11-2015 19:21

IamLegend +2

ik zeg wat ik wil, ik leef niet voor johan cruijff maar ik leef voor ajax.

19-11-2015 19:30

Ar-AFCA +5

Het is wel duidelijk, die "oh zo geweldige semi fanatieke f-Side" wordt hier eindelijk eens aangepakt! Het is te walgelijk voor woorden dat een paar bobo's op de f-Side de boel denken te regelen. Wie denken ze wel dat ze zijn?
Als er dan nog eens een normale uitleg kwam over WAAROM er een boycot is! Maar nee, de zogenaamde baasjes denken weer boven de club te staan en de kinderen van 410 lopen er als makke schaapjes achteraan. Belachelijk, walgelijk en net zo zwak als die directie bij Ajax!!!

19-11-2015 18:52

vak114 +5544

F-side is zo jaren '80.

19-11-2015 23:26

Bobo het Konijn +0

Maar humor hadden ze wel....en ze letten op.

20-11-2015 19:54

Ar-AFCA +5

Humor.... Manmanman heel Nederland lacht die semi fanatieke F-Side uit!!

21-11-2015 09:33

RuffRhythim +24837

Waartegen is nou eigenlijk het statement?
Er wordt geen partij gekozen.

Slap zooitje.
Poppenkast.

Ik trek mn eigen plan...tot ooit...

19-11-2015 18:38

OlavMokum +0

lekker onduidelijk allemaal.
Wie heeft er met jonk gesproken? Hoeveel mensen? Op AFCA suppsite stond een verslag van het gesprek met Jonk, sorry maar dit verslag was echt tweedejaars MAVO-nivo. En op basis waarvan heeft Jonk gefaald? En waarom is het zo complex (te ingewikkeld he die politieke shit kennelijk) ? En wrm neutraal zeggen te zijn, maar hier in update staat dat Jonk fouten heeft gemaakt...Dus geen kleur kiezen maar een neutrale actie, en dan roepen 'kappen met die shit'... pffff wat een nietszeggend amateuristisch gepruts

Ajax )f-side) stond bekend om ludieke originele en krachtige acties. Maar dit is dramatisch wat hier gebeurt. Hopelijk staan wat oude gasten op, want dit is niet bevorderend voor Cruijff zijn herstel.

19-11-2015 18:35

RuffRhythim +24837

Precies!

Fside pakte dit op een doortastende manier aan die echt hout sneed.

410 is in dit soort zaken een kleurloos groepje gebleken die in tijd van spanningen keer op keer de verkeerde acties uitvoert.

We komen pas de tweede helft binnen.
We kiezen geen partij.

Nounou...Joehoeeee...

19-11-2015 18:42

chubaloe +0

MAVO-nivo?
Dude...

20-11-2015 03:16

OlavMokum +0

niks mis hoor met MAVO-nivo, begrijp mij niet verkeerd. Heb zelf notabene ook de mavo gedaan whehe. Maar ik ben dan ook niet geschikt om Jonk te interviewen en een verslag op AFCA supporterssite te zetten.
Deze supporters vereniging neemt JUIST nu een belangrijke rol in, want de stem van de supporters is van grote invloed op de publieke opinie...maar deze AFCA Supportersvereniging loopt het (vooralsnog) te verkloten met schimmige onduidelijke communicatie.
Pfff ik mis de oude acties.

http://www.afcasupportersclub.nl/nieuws/afca-nieuws/2579-jonk-enige-oplossing-zit-hem-in-taken-en-bevoegdheden-en-verantwoordelijkheden-leden-technisch-hart-th-duidelijk-op-papier-zetten

21-11-2015 01:52

Odin +0

Wat een stelletjes aso's!!! Een beetje voor anderen gaan bepalen wat zij moeten doen! Blijf dan gewoon lekker thuis!

19-11-2015 18:32

ram +7283

"Hiervoor zullen de ingangen van de desbetreffende vakken worden geblokkeerd. Wij verwachten de volledige medewerking van iedereen in de desbetreffende vakken. Het verzoek is om de instructies op te volgen"

Betekent dit echt wat ik denk? Gaan de hoge heren mensen, die betaald hebben voor een kaartje en de wedstrijd willen zien, tegenhouden? En men is echt van mening dat ze daar het recht toe hebben? Dit is te gek voor woorden en volgens mij zelfs strafbaar.

Als ze zelf een statement willen maken: best, doe je ding. Maar laat het een vrije keuze zijn! We leven niet onder dictatoriaal regime en jullie maken NIET de dienst uit en zijn een stuk minder belangrijk dan jullie denken.

19-11-2015 17:33

MosesD +14687

Heel Ajax staat achter de visie.

19-11-2015 17:27

godenzonensuper +0

Ze moeten nog met de directie gaan praten officieel maar toch hebben ze al negatieve informatie over kamp Jonk....

19-11-2015 17:23

BRAMHOUTEN +3813

Zou het niet gewoon kunnen dat ze met jonk al hebben gesproken en vraagtekens hebben bij jonk zijn verhaal?

19-11-2015 18:32

CrazyJew +1

Erg vervelend ook dat we vertegenwoordigd worden een kleine groep, die ff beslist wat wij wel en niet moeten doen. Voorop gesteld, AFCA SC doen ook veel goed (Geef Ajax zijn gezicht terug) maar ik heb absoluut geen zin slaafs achter een groep aan te lopen die ons geen ene inzicht geven in het waarom ze beslissingen maken en daarna dwingen om mee te doen. Licht in ieder geval je besluit toe

19-11-2015 14:38

Bullshit +0

Dus ik die in 430 zit en niet aan deze actie wil meedoen heeft dus gewoon pech en kan niet naar binnen omdat ook ik bij Zuid J naar binnen moet...

19-11-2015 13:57

CrazyJew +1

Dus dat, moet niet gekker worden toch?

19-11-2015 14:31

tyzinho +1321

Ze staan op de omloop alles tegen te houden voor Zuid 1.
Dus jij hebt nergens last en kan naar onze "topploeg" kijken die wekelijks iedereen van de mat speelt.

19-11-2015 18:21

Rudolph J +0

Over harde kern gesproken: http://www.vak410.nl/nieuws/ajax-van-hennie-henrichs

19-11-2015 13:38

JCr14 +453

Heel simpel.
De supportersverenigingen zitten om tafel met hen in de naam van Pieloor. En hebben een stem. Die willen ze niet kwijt.
En ze hebben nog geen supportershome.
En daarbij komt het geval met de toekomst en het open gebroken hek

19-11-2015 13:36

CrazyJew +1

ik skip deze wedstrijd mooi, ik sta niet achter standpunt van AFCA SC en ze dwingen je gewoon om mee te doen. Laat ze eerst maar eens partij kiezen "VOOR JONK" en "Voor Cruijff

19-11-2015 13:25

3sterren +20205

Gezien hun voorgenomen actie denk ik dat ze voor 50% pro Cruijff zijn en 50% anti Johan...

19-11-2015 13:12

Fakkel +0

Waar is de tijd gebleven dat de harde kern ludiek en origineel was?
Als men het tegenwoordig ergens niet mee eens is, dan gaan we maar boycotten. Ik ben het er mee eens dat er wat moet gebeuren (want het is ook een puinbak op bestuurlijk gebied), maar dat kan niet zonder partij te kiezen. Er word geroepen dat we alleen op deze manier onze onvrede kunnen laten zien, maar dezelfde AFCA SC riep vorig week op thuis te blijven tijdens de AvA...
Aanstaande zaterdag een paar duizend man de ingang blokkeren lijkt me niet de weg. Op deze manier creëer je geen eenheid onder de supporters, maar juist het tegenovergestelde.
Hoe kun je nou van een oproep spreken, wanneer er geen keus is? (Blokkade ingangen)

19-11-2015 13:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.