[Update III]: Ajax bevestigt transfer Bandé

door ArthurV 123

[Update III]: Ajax bevestigt transfer Bandé

door ArthurV 123

Laatst geüpdatet

Ajax zou dichtbij de komst zijn van Hassane Bandé, zo meldt De Telegraaf maandagmorgen. De negentienjarige vleugelaanvaller van KV Mechelen zou zo'n 9,5 miljoen euro moeten kosten. Onduidelijk is of hij in de winterstop of in de zomer naar Ajax komt.

Bandé, die dit seizoen in elf duels al acht keer scoorde voor Mechelen, werd reeds in Amsterdam gespot in het Jaz-hotel, naast de ArenA. Er is al een akkoord tussen Ajax en KV Mechelen en een akkoord tussen de club en de Burkinees wordt maandag verwacht. 'Op de burelen van de Ajax-directie ligt volgens bronnen rondom de speler een verbintenis voor vijf jaar klaar, maar de termijn is nog onderhandelbaar', zo valt te lezen.

Ajax troeft met de komst van Bandé clubs als PSV, Manchester United, FC Porto, Anderlecht, Club Brugge en Arsenal af. Hij is een rappe vleugelspeler, die bij voorkeur vanaf links komt. Bij Ajax ziet men in hem eenzelfde talent als Richarlison, die naar Ajax zou komen, maar uiteindelijk voor Watford koos. 'Bandé had de clubs in de topcompetities voor het uitzoeken, maar acht een tussenstap bij Ajax beter voor zijn carrière. Door de financieel goede positie van de Amsterdammers kan Overmars op dit speelveld dus nog concurreren met de Europese elite.'

Amin Younes
Voetbal International meldt dat Bandé de opvolger moet worden van Amin Younes, die komende zomer lijkt te vertrekken. 'Ajax beschikt daarbij wel over een eenzijdige optie om die verbintenis met een jaar te verlengen. De clubleiding wil echter het contract openbreken en de 24-jarige linksbuiten langer aan zich binden, om daarmee verzekerd te zijn van een hogere transfersom. Younes zelf heeft geen haast om zijn contract te verlengen.
Met de concrete aandacht voor Bandé geeft Ajax het signaal af door te schakelen', aldus VI, dat ook stelt dat Henk Veldmate een positief signaal gaf over Bandé.

Update II - 17.15 uur
Hassane Bandé wordt momenteel medisch gekeurd in Amsterdam. Dit meldt De Telegraaf. De buitenspeler heeft al een persoonlijk akkoord met Ajax, dus lijkt het nu een kwestie van tijd voordat de deal officieel bekend wordt gemaakt. Bandé tekent een contract voor vijf jaar, welke komende zomer ingaat.

Update III - 19.00 uur
Ajax heeft de transfer van Hassane Bandé afgerond. Dit laat de club weten via de officiële kanalen. Het contract van Bandé gaat in op 1 juli 2018 en loopt tot 30 juni 2023.

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7054

Volstrekt ongelofelijk om een opvolger voor Yunes te halen terwijl we Kluivert hebben!!! HIJ is de opvolger toch? Of gaat Ajax na o.a. Tete het volgende talent eigenhandig de nek omdraaien? Tjonge wat een beleid zeg!!...

06-12-2017 07:09

de-Ajacied +8

Kluivert en Johnson, Allemaal ook ongeveer even oud als Bandé

06-12-2017 11:58

KRD89 +56

Je hebt tovh kluivert als linksbuiten??

05-12-2017 13:10

Gewoon Gijs +18438

Hoop eigenlijk vooral op een nieuwe directie, technische leiding en staf. Man, man, man, al die kansen en goals tegen. Vorig jaar lukte Keizer dat al in de Jupiler Leaque, en nu mag hij het al een seizoen lang bij Ajax 1 doen. Genieten man, behalve als je Ajax fan bent.

05-12-2017 11:25

Ellende +324

Hoop eigenlijk op nieuws voor de links en rechtsback. Gewoon twee specialisten. Niet spelers die daar vanwege armoede weggezet zijn.
Zou misschien Ziyech gepasseerd kunnen worden voor Frenkie. Die kan een aardige eindpass geven. Daarnaast wil die misschien wel werken voor het team

05-12-2017 00:00

Sunstridr +24

Voor linksbacks zou ik Eduin Quero (Tachira (Venezuela)), Borna Sosa (dinamo zagreb), Marcelo Saracchi (River Plate) en Elias Cobbaut (KV Mechelen) suggereren. Voor Rechtsback raad ik aan José Luis Rodríguez (Danubio), Dodô (Coritiba) en Diego Cortés (Guadalajara).

Als ik kon kiezen zou ik voor José Luis Rodríguez en Marcelo Saracchi gaan.

05-12-2017 02:43

BobaAjax +702

Moises linksback corinthians (22)en bustos rechtsback indepediente (21) zijn ook allebei goede aanvallende backs. Buitenspelers worden gek van zulke backs!

05-12-2017 08:07

Suarez16_ +9367

Hoe duur is hij? Eerst lees ik 9,5 toen 8,5 en nu 6 miljoen met oplopende bonussen tot 9,5.

04-12-2017 23:40

MosesD +14710

8. Erboven moet het officieel gemeld worden als de beurs geopend is.

05-12-2017 00:47

Cleo9 +0

Ik ben blij dat ze er op tijd bij zijn met een vervanger voor Younes. Alles beter dan op 31 augustus weer een halfbakken "buitenkansje" pakken

04-12-2017 23:23

Leviathan +168

Tot nu toe voegen ze wel daad bij woord met eerder anticiperen op vertrekkende spelers

05-12-2017 07:06

TheRiviera +5478

Duidelijk gehaald om eventueel Younes op te volgen en de flanken aan te vullen. Al moet ik wel zeggen dat ik vind dat Ajax zichzelf eens moet gaan focussen op het halen van iets meer ervaren spelers. Je betaald dan wel wat meer qua salaris en transfersom maar dan hoef je niet te zorgen dat zo speler zich eerst moet aanpassen. De club heeft spelers nodig die er direct kunnen staan.

04-12-2017 23:21

voetden +23

Zoethoudertje.

Witte zakdoeken zondag ongeacht het resultaat.

Tip: Neres spelverdeler. Het overzicht, de techniek en de steekpass en combineren.

04-12-2017 23:17

afca95 +1309

Paniek aankoop, zoet houdertje supporters! Pleur die keizer en dat Th dr uit!

04-12-2017 23:10

xstaniox +15205

Een paniekaankoop die pas over meer dan een half jaar bij Ajax aansluit. Yeah, right...

04-12-2017 23:52

brullie +7054

Ik vindt het geen zoethoudertje want hij gaat Kluivert in de weg lopen. Hij gaat niet verlengen zo en terecht. Goed bezig Ajax....tjonge jonge....

06-12-2017 07:12

AFCAHOOLIGAN +992

Wat ik me zomaar af vraag hé en ik quote nu even ajax .nl : Bandé speelde tot dusver 15 officiële wedstrijden voor KV Mechelen, hij scoorde hierin 9 doelpunten.

Had Ajax hem niet voordat hij naar mechelen zou gaan kunnen kopen/scouten? Ik bedoel dat scheelt ons weer 9 miljoen. Of ben ik nu te voorbarig?

04-12-2017 22:14

Suarez16_ +9367

Doet Ajax toch al jaren? Denk aan Eriksen, Vertonghen, Johnsen en Onana. Feit is dat je niet IEDERE speler kan halen als hij 18 is.

04-12-2017 22:24

Ellende +324

Te voorbarig.
Je kan niet elke speler halen.
Daarnaast weet je niet met welke voorwaarden hij gehaald is.
Er wordt nu al gedaan of die jongen retegoed is. Moet nog maar blijken.

05-12-2017 00:06

MosesD +14710

Volgens mij scout Ajax niet echt in Afrika. Zouden ze wel mogen doen. Net zoals in Frankrijk. Daar lopen echt genoeg pareltjes rond, die betaalbaar zijn en haalbaar. Kijk eens naar Mahrez. Kwam volgens mij van Le Havre, tweede divisie.

05-12-2017 00:48

aniel.rambharos +1

En: zo te zien is Ajax al bezig voor volgend jaar. Ergens wel goed, want kampioenschap kun je wel vergeten. Van PSV gaan ze absoluut niet winnen.
En wat doet Ajax nu op de markt wat verdedigers betreft?. Komt er nog beweging hierin?. Ajax heeft meer baat bij verdedigers aantrekken dan aanvallers.

04-12-2017 22:01

afca95 +1309

Zijn ze al 4 jaar mee bezig, elk jaar is het weer een kut selectie!

04-12-2017 23:11

AmsterdamFM +1

Ajax heeft op het moment zeker geen kut selectie. Het ontbreekt ons echter aan een degelijke linksback en een leider. Men is er bij het vertrek van Davy te gemakkelijk van uit gegaan dat Donny ‘m zou opvolgen, alleen is er geen nieuwe leider opgestaan. Linksback is zeer verwijtbaar. Die hebben we al 2 seizoenen niet. Verder heeft Ajax een talentvolle selectie maar een trainer zonder visie.

04-12-2017 23:24

xstaniox +15205

Je moet niet doen alsof PSV zo goed is, ze hebben gewoon al het geluk dat Ajax niet heeft. Twente en PEC wonnen ze door blunder van respectievelijk Thesker en Boer, Excelsior spelen ze bijna in slotseconden gelijk doordat PSV bijna een eigen doelpunt maakte.

Alleen is Ajax ook niet goed, daar niet van.

04-12-2017 23:55

aniel.rambharos +1

Nou. Ik weet niet hoe Ajax deze jongen gescout heeft, maar ik word er niet warm of koud van. Ik heb net YouTube beelden bekeken, maar dit is zeker geen 10 mlj waard!. Ik denk dat Justin hem volgend jaar zeker uit de basis houdt. Deze jongen komt net kijken en zal zeer waarschijnlijk eerst is JA beginnen. Hij is inmijn ogen niks beters dan Youness. Maar goed, we zullen zien of dit een goede aankoop is of weer zo'n flopaankoop. Ik heb er een hard hoofd in.

04-12-2017 21:54

AJAIXIXIXI +1

altijd uitgaan van YouTube!!!!

04-12-2017 21:56

X-RaY +3

Ja joh, 5 minuten youtube hoogtepunten zegt natuurlijk alles.
Ik heb op youtube ook wel is gezien hoe er een auto in 5 minuten inmekaar wordt gezet, is ook heel erg knap...

04-12-2017 22:27

xstaniox +15205

Was ook geen 10 miljoen, maar 9.5 miljoen

Edit: Mogelijk zelfs minder dan 9.5 miljoen

04-12-2017 23:56

Johnnie +387

Had gehoopt op een verdedigende middenvelder van ca. 27 jaar oud die het spel snel kan lezen en 2 aanvallende backs. Als je 3-4-3 wilt aanhouden, wat niet raar is, dan nog iemand voor naast De Ligt en Wöber. Veltman laten gaan. Verder de hele staf er nog uit. We zullen het zien.

04-12-2017 21:50

Oliveira +0

Zijn ze bij Ajax bang dat ze een tekort aanvallers hebben? Ik ben blij dat ze spelers halen maar ik had veel liever 1 of 2 verdedigers zien komen.

04-12-2017 21:48

IDJosh +1014

Moeten wel erg overtuigt van zijn als ze hem nu al halen voor het nieuwe seizoen. Ik laat me graag verrassen

04-12-2017 21:29

wasooittrotsopajax +0

Als die ook nog erbij komen heb ik geen bezwaar tegen deze aankoop.

04-12-2017 23:28

EVH +8

Mijn voorspelling voor as zomer:
Onana
Viergever
De Ligt
Veltman
Ziyech
Younes
Dolberg

Gaan allemaal vertrekken.

04-12-2017 21:15

X-RaY +3

Das ook balen Hennie blijft....@#$£

04-12-2017 22:58

AFCAGERT +0

hennie moet lekker met pensioen gaan..rare vent

05-12-2017 00:23

ajaxmania +0

Champy...ik heb lijst verdedigers gescout voor Marc overmars.... Ik hoop het leest en tot in keer gaat onze verdediging te versterken laat mij weer trots worden op mijn Ajax als ik altijd beng geweest

04-12-2017 20:48

Vreker +0

je kan er alles over zeggen maar ze houden zich in ieder geval aan hun woord dat ze optijd hun selectie op orde willen hebben. Nu al een aankoop voor de zomer, dat is best positief.

04-12-2017 20:43

AjaxPassion +3899

Ja precies, want Linksbuiten was nog niet op orde... (Younes, Kluivert, Johnson)

04-12-2017 20:49

Dwergje48 +4

Younes (weg?)
Kluivert
Johnsen (jong Ajax?)
Bandé

04-12-2017 20:53

AjaxPassion +3899

JohnsOn jong Ajax? Ga jij 2,4 mil neertellen voor een speler voor Jong Ajax?

Let wel betweterig Dwergje --》 Bandé komt pas in de zomer van 2018

04-12-2017 21:02

RoodWit +62

Hoezo is dwergje betweterig? Hij/Zij heeft een andere mening.

Johnson is op dit moment ook gewoon een speler van Jong Ajax, geen woord over gelogen.

04-12-2017 21:05

AjaxPassion +3899

Blijkbaar ken je die gozer niet, anders zou je dat niet vragen.

En lezen kun je blijkbaar ook al niet, dus laat maar.

04-12-2017 21:14

Michelinho +9

Het is wel JohnsEn (over betweterig gesproken ;) )

05-12-2017 15:49

Champy +1

"Ajax schakelt snel" ....proficiat nu hebben we 3 linksbuitens voor volgend seizoen, terwijl je nog een acuut tekort hebt aan verdedigers. Ze hebben nog 9 maanden tijd, maar ik verwacht niet veel.

De Telegraaf zal voor de 10de keer op rij zeggen dat Ajax niet zal schromen zich te versterken. Dat gebeurt in principe ook, maar niet op alle posities.

04-12-2017 20:43

AjaxPassion +3899

Het ergste is dat het ontbreekt aan visie. Wat is nou Ajax' speelstijl? Hoe zit dat bij het eerste en hoe in de rest van de opleiding? Wat verwacht men van een trainer?

We hebben nu 3 verschillende speelstijl in 3 jaar gehad, waar is plan Ajax nou op gestoeld? Blijft dit beperkt tot 4-3-3 en 'aantrekkelijk voetbal'?

Ook zie je al enorme verschillen tussen het 1e, Jong en de A1...

04-12-2017 20:47

Wereld +1

We hebben nu, afgaande op de reacties van volgers van het Belgische voetbal, één kanon binnen.
Achterin ontbreken er nog wat kanonnen. Centraal achterin lijkt Wilfried Kanon mij een goede optie als back-up of gewoon als basisspeler. Verder nog minimaal 1 rechtsback, 2 linksbacks en nog een cv.
Veltman zal waarschijnlijk vertrekken. Viergever misschien ook. Dijks ook.
Dan houd je Wöber en De Ligt over, tenzij er ineens een gek bod op Matthijs komt..
Wöber kan evt nog wel als lb back-up van Sinkgraven. Maar we willen een echte linksback, een zogenaamd kanon.
Op rechts zou Orejuela/Zeefuik wel als back-up kunnen dienen.

04-12-2017 20:31

ajaxmania +0

Of die vraag niet voor mij?

04-12-2017 20:28

ajaxmania +0

Fred Ik wil alleen dat mijn Ajax weer sterker wordt

04-12-2017 20:27

Afcadam14 +1

Ah vandaar Nelom en Woudenberg. Duidelijk.

04-12-2017 20:29

Ajaccus +10

Waarom pas komende zomer? Het is al jaren duidelijk dat spelers enige maanden aanloop nodig hebben als ze naar Ajax komen.

04-12-2017 20:23

ajaxmania +0

Waarom zoveel geld uitgeven voor deze speler....We johnson
Justin en Neres...ik zie graag dat Ajax zich in de verdediging versterkt. Een goede linksback is een pre.. aub snel Nelom haken,voordat hij bij die neuzenvan 010 zijn contract verlengd...of anders Pieters uit Engeland terug halen of Lucas Woudenberg.... en de sterke verdediger Willem Jansen van FC Utrecht

04-12-2017 20:20

Hup +698

Neuzen van 010? Lucas Woudenberg? Nelom? Dit doet drugs dus met je, kinderen!

04-12-2017 20:22

Ferd +38606

Van welke molen heb jij een klap gekregen?

04-12-2017 20:23

Afcadam14 +1

Haha klasse fredje.

04-12-2017 20:27

Bobbaasje +3

Younes gaat dan eindelijk weg...

04-12-2017 20:16

Bensco +7179

We hebben jarenlang lopen zeuren om buitenspelers en nu heb je eindelijk 2 aanvallende kanonnen op de flanken plus nog wat mooie spelers daar achter. Ik vind het een mooie aankoop. Kost niet veel, heeft een neusje voor de goal en is fit. Bovendien lijkt Overmars te leren van de kritiek en probeert die de selectie op tijd op orde te krijgen. Nu nog 2 backs en we stomen weer aardig op. Welkom bij de club Bandé

04-12-2017 20:07

Mikey Stormram +1932

Wel weer een keer een versterking uit België. Als die net zo goed is als de meest recente voorgangers ben ik tevreden.

04-12-2017 19:51

AjaxPassion +3899

Mats Rits?

04-12-2017 19:59

Hup +698

Die is al zes jaar weg. Kun je moeilijk een recente voorganger noemen...

04-12-2017 20:02

AjaxPassion +3899

Toch de meest recente versterking ; )

04-12-2017 20:13

Raydo +1523

Dat zal Antonucci geweest zijn

04-12-2017 21:35

AjaxPassion +3899

Ja want dat was ook een speler die gehaald werd voor Ajax 1

04-12-2017 22:32

Bobbaasje +3

Peter Bosz zal de volgende aankoop worden.

04-12-2017 19:48

jollie18 +9959

Niet met deze mensen

04-12-2017 19:50

Bobbaasje +3

Bergkamp, Van der Sar, Spijkerman en Henrichs?

04-12-2017 19:54

Rinus M. +900

Niet alleen een goede voetballer maar ook een slimme jongen en een echte winnaar als we de Belgische kranten mogen geloven, die kunnen we in Amsterdam wel gebruiken.

04-12-2017 19:47

AFCAsphere +9

Kun je even uitleggen waar je hebt gelezen dat hij slim is? Een getalenteerde voetballer met een goede mentaliteit kun je altijd goed gebruiken. Heeft denk ik ook een grotere kans op een succesvolle carrière.

04-12-2017 20:05

Rinus M. +900

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/bande-volgende-zomer-voor-9-5-miljoen-euro-naar-ajax-een-win-winsituatie~a214eadf/

04-12-2017 20:14

NouridolbergNeres34 +1912

@FreekJansenVI

Overgang Bande naar Ajax ook door clubs naar buiten gebracht. Transferbedrag ligt iets lager, rond 8 miljoen euro. (detail: transferbedragen boven 8,5 miljoen euro moet Ajax officieel communiceren in berichtgeving). #Ajax

04-12-2017 19:41

AjaxPassion +3899

8mil = 10% vd begroting, dus dat is geen vaststaand bedrag volgens mij

04-12-2017 19:57

Robinjo1988 +1

Overmars is de enige die fatsoenlijk werk doet als hij de kans krijgt.
Nu zsm een linksback aantrekken.

04-12-2017 19:35

ambtenaar +23

Met welke Nederlandse club kan ik kV mechelen vergelijken kwa niveau ?

04-12-2017 19:32

3*stars*3 +23583

Zo, dat doen ze heel snel want normaal hoor je geruchten maar gister kwam het naar buiten en een dag later gelijk binnen halen.
Mooi dat hij overal in voorhoede uit de voeten kan want sowieso vertrekt Klaas en/of Dolberg na dit seizoen en Younes ook.

Nu kijken voor die linksback en wat voor het centrum.

04-12-2017 19:29

Harrie Nak +4

Leuk, weer een rechtspoot op links.

04-12-2017 19:26

RusselWestbrook +21

Welkom in 2017.

04-12-2017 19:28

xstaniox +15205

Maar Kluivert en Johnsen zijn ook rechts en spelen op linksbuiten, dus je blijft hetzelfde probleem houden.

05-12-2017 00:05

AJAIXIXIXI +1

over snel handelen gesproken, goed werk van Marc!

04-12-2017 19:25

skinny hein +0

en maar weer klagen met zn allen.....echt wat n misselijk dom volk hier. Zoek t lekker uit,2 minuten op deze site en ik ben weer weg.

04-12-2017 19:25

Hup +698

Van Praag zei ooit : 'Een Ajax-supporter komt niet naar het stadion om de club aan te moedigen, maar om te controleren of er gewonnen wordt.' Die houding hebben veel mensen hier doorontwikkeld tot een vermoeiende, zeikerige klaagzang op alles wat er bij Ajax gebeurt. Ik probeer de weinige zinnige opmerkingen er uit te filteren, er worden heel soms nog best zinnige dingen gezegd hier, je moet ze alleen tegenwoordig met een vergrootglas zoeken.

04-12-2017 19:55

Raydo +1523

Hear, hear.

04-12-2017 20:10

jaripettersson +9531

Jammer eigenlijk. Ik ben ooit van ajax.netwerk naar AS overgestapt omdat daar steeds meer gezeken en geklaagd werd. Ik vond het hier een verademing, veel inhoudelijker en onderbouwd. Gewoon een leuke aanvulling op een artikel. Ik sla de voorspelbare, destructieve onderbuikdiarree hier inmiddels steeds vaker over.

04-12-2017 20:19

Nagilahava +0

Had dan viergever een nieuw contract gegeven. Deze speler mag zeker weer gaan rijpen in Jong. Belachelijk beleid wordt er wederom gevoerd!

04-12-2017 19:19

ajacied017 +304

Ze zijn er maar druk mee.
Staat zelfs al op Ajax.nl

04-12-2017 19:10

ajaxfan83 +3529

ik zat een filmpje van m te kijken op youtube van zn doelpunten en zag er geen 1 van hem uit een inviduele actie .
En ik dacht dat Johnson de opvolger van younes was en ik hoop zo dat hij nog een kans krijgt

04-12-2017 19:10

hakkietjakkie +80

Die komt dus in de winter al waarschijnlijk!

04-12-2017 19:04

0164AFCA +0

Nee, komt in de zomer.

04-12-2017 19:06

AjaxPassion +3899

Haha, dit past helemaal in de visieloze lijn die is ingezet sinds pakweg 2014. Eigen (jeugd)spelers veel te makkelijk laten vertrekken, of zelfs wegjagen, en vrijwel onbekende spelers veel te duur aankopen.

04-12-2017 19:03

Dwergje48 +4

“Vrijwel onbekend” “veel te duur”. Hoe dan? Als ie zo onbekend is kan je nooit zeggen dat de prijs te hoog is. De scouting heeft hem (hopelijk tenminste) wel goed bekeken.

04-12-2017 19:06

RaynoFischer +18

En Neres was ook vrij onbekend

04-12-2017 19:17

AjaxPassion +3899

Hoe dan? Je omschrijft precies wat een gok inhoudt, terwijl je bij je eigen spelers precies weet wat je in huis hebt.

Er wordt al jaaaren gezegd dat er gebouwt wordt aan 'iets'. Wanneer gaan ze hieraan beginnen dan? En wat houdt dat iets dan in Dwergje?

Ik lees hieronder bijv. weer een zwaar verontrustend gerucht, maar laat ik daar niet blind op varen...

04-12-2017 19:30

Dwergje48 +4

Als jij (wij) geen kennis hebben van die speler kan je onmogelijk zeggen dat ie te duur is.

04-12-2017 20:36

AjaxPassion +3899

Dit is het Dwergje? Je zou zo journalist kunnen worden, een aantal quotes neerplanten en verder nergens inhoudelijk op ingaan.

04-12-2017 20:59

skinny hein +0

sanchez onbekend en 5 milj....

04-12-2017 19:20

AjaxPassion +3899

Dat was ook niet 'veel te duur'. En je komt met welgeteld 1 voorbeeld...

04-12-2017 19:36

OntlastendeMiddenvelder +1987

Als slechts één op de drie aankopen van rond de tien miljoen en hoger slaagt, roept men moord en brand over die twee mislukkingen, wat logisch is, maar men vergeet gemakshalve dat de speler die wél slaagt, voor vijftig miljoen verkocht kan worden. Dus financieel is het zo dom nog niet. Wel ervoor zorgen dat een nieuwe speler het al aanwezige talent niet te veel in de weg zit, maar daar staat weer tegenover dat een nieuwe speler de al aanwezige talenten ook een boost kan geven.

04-12-2017 19:02

OntlastendeMiddenvelder +1987

Helemaal geen gekke aankoop. Nog afgezien van de kwaliteiten van de speler, die ik niet ken en niemand hier trouwens, heeft Ajax komend seizoen alleen Kluivert en Neres op de flanken, met daarachter Johnson. Dat is te weinig. En tja, die transferprijs. Ambitie mag wat kosten.

04-12-2017 18:51

NouriVandeBeek +7

Hopelijk tekent Justin Kluivert ook een langdurig contract, maar ik heb er een hard hoofd in met Raiola.

04-12-2017 18:43

Afcadam14 +1

Sinds deze zomer pas bij zijn huidige club en nu al weer een deal rond met Ajax? Niet erg loyaal naar zijn werkgever dus.. Maar laten we hopen dat het een "kanon" is.

04-12-2017 18:35

Hup +698

Loyaliteit in de voetballerij bestaat niet.

04-12-2017 19:59

Afcadam14 +1

Alleen in de absolute top, maar ik snap je punt.

04-12-2017 20:25

V12 +867

Vervanger voor Youness klinkt logisch alleen wat moeten we dan met Johnson en Kluivert. Kluivert wordt nog steeds als rechtervleugelspeler gezien blijkbaar. Stel voor dat we Becker terughalen om er een rechtsback van te maken. Verder stel ik voor dat we Pelle Clement terughalen om er een linksback van te maken. Daarna maken we de belangrijkste transfer bekend nl. dat Johnny van 't Schip onze nieuwe hoofdtrainer wordt.

04-12-2017 18:33

trooop +3885

Hoe dit ook uitpakt: het is zo op het oog weer eens een volstrekte gok. Deze gast speelt pas sinds deze zomer bij mechelen. Hij heeft nog maar 9x in de basis gestaan. Het is nogal onwaarschijnlijk dat Ajax hem al vanaf dag 1 volgt, dus laten we zeggen dat ze hem maximaal 4 of 5 wedstrijden live aan het werk hebben gezien (misschien nog wel minder). En dan al zomaar effe 10 miljoen neerleggen? Voor een club als Ajax? Lef tonen en snel handelen is op zich natuurlijk nodig, en toe te juichen. Maar het is pijnlijk bekend dat Ajax verschrikkelijk slecht is in het kopen van echte versterkingen voor het eerste. En ook dat er zomaar opeens met poen gesmeten gaat worden als de resultaten uitblijven (zoals nu).

Daarom is scepsis en voorzichtigheid nogal op z'n plek. Het is maar te hopen dat ze dit keer verdomde zeker zijn van hun zaak. Enig lichtpuntje is dat tussen al die prut van de laatste jaren ook sanchez en wober zaten. Het is als je de filmpjes zo ziet best mogelijk dat deze bandé een sensatie wordt. Het ziet er in de kleine ruimte niet heel fijnbesnaard uit, maar het kan. Alleen is Ajax gewoon niet te vertrouwen als het aankomt op aankopen.

Het is ook niet erg logisch dat ze iemand voor links halen. Tenzij kluivert vertrekt, zoals hieronder wordt geopperd. Wat verschrikkelijk zonde zou zijn. Maar echte toppers zijn wat mij betreft altijd welkom. Als hij beter is dan kluivert en johnsen, dan is dat pech gehad voor kluivert en johnsen. Zo niet, dan kunnen we de volgende miskoop bijschrijven.

04-12-2017 18:06

Luie +1216

Je kan niet altijd 6 gooien. Maar ben wel blij dat ze blijven gooien

04-12-2017 18:10

trooop +3885

Scouten zou minder dobbelen en meer kunde moeten zijn. Er zijn alleen niet veel mensen die dat in zich hebben. Niet voor niks dat bv arsenal miljoenen betaalt voor die scout van dortmund. Of roma voor die van sevilla. Die mensen zijn zeldzaam.

04-12-2017 20:00

Bijgoochem +191

Het moeilijke is dat als het een zekerheidje is, er ineens een engelse club komt die hem 3x zoveel dalaris betaalt en Ajax weer achter het net vist... en je weet niet hoe ze dit hebben beoordeeld, misschien dat er beelden of een scoutingrapport van deze man aan Ajax zijn gegeven om hem beter te kunnen beoordelen.

04-12-2017 18:24

trooop +3885

Het moet een zekerheidje zijn voor jouw mensen. Niet voor ons supporters of de gemiddelde andere club. Daarom moet je dus mensen in dienst hebben die er meer kijk op hebben dan de rest. Mensen die weten: 'dit is er 1', terwijl de rest nog denkt: 'dit kan er 1 zijn'. Bij Ajax lopen zulke mensen niet rond, afgaande op onze gemiddelde inkomende transfers.

04-12-2017 19:58

trooop +3885

Klopt.. Had moeten zeggen: als hij veel beter is dan kluivert. Maar dat kan haast niet.
Dat hij veel minder is is weer het andere uiterste, hoe weet je dat? Kluivert is een toptalent, maar nog altijd niet meer dan dat he. En volgens koennie bovendien al zo goed als vertrokken.

04-12-2017 19:55

Jeroenb25 +0

Ik hoop persoonlijk dat Ajax van plan is om te proberen Bandé rechtbuiten te laten spelen. In dat geval loopt hij in mindere mate de ontwikkeling van Kluivert en Johnsen in de weg, aangenomen dat Younes binnenkort vertrekt, en daarnaast komt er een goede concurrent voor Neres erbij. Zo blijven ze beide hopelijk scherp. Ook voor onze spits, Dolberg of Huntelaar misschien, is het zeker niet nadelig om een rechtspoot op de rechter flank te hebben.

04-12-2017 17:47

Kees999 +0

Fijn dat Ajax nu al investeert voor komend jaar. Hoop day ze Blind jr. vastleggen en Koeman aanstellen als coach. Een snelle rechterback erbij zou ook fijn zijn.

04-12-2017 17:42

vanVleuten +0

aub geen Koeman!

04-12-2017 18:07

swing +2358

idd, nee gewoon NEE

04-12-2017 19:02

Sampaoli +39345

De selectie heeft eigenlijk enkel nog twee goede aanvallende backs nodig, verder moeten we met de jeugd de gaten kunnen opvullen. Bandé is niet nodig, maar concurrentie kan nooit kwaad in de selectie. De verwachting is dat Younes in de winter gaat vertrekken voor hopelijk 10 miljoen, dan speel je quitte op Bandé en als die jongen een seizoen goed speelt is hij zo het drie dubbele waard.

04-12-2017 17:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.