[Update II] Ajax geeft Wolfsburg ton korting

door BvdPloeg 48

[Update II] Ajax geeft Wolfsburg ton korting

door BvdPloeg 48

Laatst geüpdatet

Riechedly Bazoer maakt definitief de overstap van Ajax naar VfL Wolfsburg. De Duitse club maakt de transfer via de officiële website zojuist wereldkundig.

De middenvelder tekent bij de Duitse Volkswagenclub een contract tot de zomer van 2021 en zal zich na de winterstop gaan aansluiten. 'Ik ken Riechedly Bazoer goed en ben absoluut overtuigd van zijn kwaliteiten', vertelt trainer Valerién Ismaël. 'Hij past perfect in het team en kan helpen om Wolfsburg weer op het juiste spoor te brengen', aldus de trainer van de huidige nummer vijftien uit de Bundesliga.

Ook Olaf Rebbe, sportdirecteur van Wolfsburg, is erg blij met de transfer van Bazoer. 'We zijn lang bezig geweest om hem hierheen te halen. Hij staat pas aan het begin van zijn loopbaan en wij zijn ervan overtuigd dat hij de volgende stap in zijn ontwikkeling bij Wolfsburg kan doormaken.'

Update - 17.05 uur
Inmiddels heeft ook Ajax de transfer van Riechedly Bazoer naar VfL Wolfsburg bevestigd. Met de overgang is een transfersom gemoeid van twaalf miljoen euro, zo valt te lezen op Ajax.nl. Bazoer speelde bij Ajax 71 officiële wedstrijden en was daarin achtmaal trefzeker.

Update II - 07.35 uur
Ajax heeft VFL Wolfsburg een korting van 100.000 euro gegeven bij de transfer van Riechedly Bazoer, zo meldt De Telegraaf. De Amsterdammers doen dit, omdat de Duitsers bereid zijn om het hele bedrag in één keer over te maken. Ajax en Bazoer hadden in een eerder stadium een transferbedrag van twaalf miljoen euro op papier gezet. Ajax is blij met de 11,9 miljoen euro, waarmee het nu meteen de markt op kan voor eventueel een buitenspeler.

Lees meer over:
Plaats reactie

Minsc +1520

Sam Larsson wordt hier weer een paar keer genoemd. We hebben sinds de zomer zo'n 50 miljoen met transfers verdiend, Gudelj maar alvast voor zo'n 4 miljoen meegeteld, dan ga je toch niet voor een Sam Larsson? Leg de lat eens wat hoger! Wij zijn Ajax.

15-12-2016 15:47

Web +178830

Ik denk dat Clement te kort komt in de toekomst als buitenspelen, ik wou hem wel eens als back zien, fysiek snel en volgens mij ziet hij spelletje ook heel goed

15-12-2016 15:32

Rommy +0

Virgil Mesidjan niks voor Ajax ?

15-12-2016 14:39

Daantje Makkes +1

We gaan spelers weggeven voor een habbekrats. Waar herken ik dit van?

15-12-2016 14:30

wt4ajax +0

Over 2/3 jaar zullen we blij zijn dat we überhaupt nog zoveel voor hem hebben kunnen krijgen. Die gozer mist mentaliteit, zelfreflectie en werd bovendien grootschalig overhyped. Als je zijn wedstrijden van vorig jaar terug kijkt, dan zie je dat in de wedstrijden dat hij zogenaamd geweldig was, al constant zijn man liet lopen en het tempo uit de aanval haalde. Dat hij er een op 1 hand te tellen aantal wel lekker inschoot lag meer aan het aantal keer dat hij van afstand probeerde te schieten, dan aan zijn schietkwaliteiten. Als je zijn rendement vergelijkt met Klaassen in hun eerste volledige seizoen, dan zie je nog steeds een groot verschil tussen beiden. Klaassen scoorde in zijn eerste volledige seizoen zelfs al een keertje een hattrick. Beiden zijn toch box-2-box? Toch werd Klaassen nooit zo erg gehyped als Bazoer.

15-12-2016 15:07

Redrum +96213

Nu ook nog Gudelj verkopen voor een paar miljoen en gewoon direct een fatsoenlijke linksbuiten en rechtsback terugkopen en je gaat er gewoon enorm op vooruit.

15-12-2016 13:43

roodwitgeboren +172

Ach ja als je net de supporters hebt aangepakt door hun seizoenkaart te verhogen......

15-12-2016 12:20

pizzapunt +0

Speelt die Poolse linksbuiten een beetje bij Leicester? Anders kan je die misschien huren voor een half seizoen. Vond ik een goede speler die Kaputska.

15-12-2016 12:10

ajax4ever01 +13

Investeer maar aan een linksbuiten want daar zitten we krap.

15-12-2016 11:51

davidsglory +799

Haal maar een goeie boesoe speler

15-12-2016 11:43

Marcao +27

Tja, ergens blijf ik het zo jammer vinden dat Bazoer vertrekt... maar goed, de cash kunnen we inderdaad gebruiken voor versterkingen. Ik hoop op Sam Larsson, lijkt me een goed match voor een redelijke prijs.

15-12-2016 11:23

TheRiviera +5478

Het is ook jammer maar Ajax heeft een groot deel te maken met het vertrekt van Bazoer. De club stelt zichzelf op als een voetbal club waar veel jonge spelers een kans krijgen om door te breken tot het eerste elftal en eventueel de stap hoger op te maken. Het probleem met dit beleid is dat veel jonge spelers al gauw het idee krijgen dat de basis plaats waardig zijn.

Bazoer ging waarschijnlijk het seizoen in met de gedachte dat een basis plaats wel een feit zou zijn. Maar er was broodnodig creativiteit nodig waardoor Ziyech kwam en Schöne laat zien keer op keer dat ervaring vitaal is waardoor beide Bazoer en Gudelj van basis plaats naar 4/5 of 6de keus zijn gevallen als je Riedewald meerekend. En dat zit gewoon niet goed bij Bazoer waardoor hij vertrekt.

15-12-2016 16:05

OdjePils +6320

Gewoon Larsson halen voor €10 milj. Hoogste rendement van alle buitenspelers in de eredivisie, jonge gast, Scandinaviër, succes garantie!

15-12-2016 11:15

RuffRhythim +24837

Oh als een ton niet zoveel uitmaakt kunnen ze die ton ook wel even op mijn bankrekening storten hoor, geen bezwaar tegen.

Leuke kerstgratificatie :P

15-12-2016 10:44

Lazell +17005

Nu nog een doorverkoop percentage en Marc is goed bezig. Je moet er toch niet aan denken dat die straks voor 60 miljoen naar Chelsea gaat.

15-12-2016 10:25

Djabber +8

Ik vind 12 miljoen echt een prikkie, kan me ook bijna niet anders voorstellen dan dat er een doorverkooppercentage aan vast zit.

15-12-2016 11:36

SanMarco +46

Een prikkie?!? Hij was bank zitter he.....
Kortom prima prijs.

15-12-2016 16:32

Redrum +96213

Klopt, maar het zou zomaar kunnen dat Riechedley zijn belofte als groot talent nooit waar gaat maken.

15-12-2016 13:39

Lazell +17005

Inderdaad. Ben heel nieuwsgierig. Als hij bij Wolfsburg ook niet wil knokken voor een basisplaats, redt hij het daar niet. Hij is met 20 jaar nog ontzettend jong en zelfs als hij pas na een jaar of 2 jaar in de basis staat, kan hij het alsnog maken als topvoetballer.

15-12-2016 13:59

Avontia +0

Ik droomde van de ideale situatie dat Haps en Bailey gekocht zouden worden maar toen werd ik wakker.. Hopen op Haps en een lichtvoetige vleugelspeler die het liefste op links en rechts kan.

15-12-2016 10:22

Lazell +17005

Wat voegt Haps toe ten opzichte van Sinkgraven? Serieuze vraag, ik volg eigenlijk alleen maar Ajax in de Eredivisie.

15-12-2016 10:27

Thijmen +0

Echt niet zo gek veel. Het is een goede back, wisselt hele goede wedstrijden af met hele slechte. Tegen Zenit was hij erg goed, als hij dat niveau constant zou hebben, is het echt een hele goede back. Hij is echter ook al 23, dus heeel jong is hij ook niet meer.

15-12-2016 11:30

3*stars*3 +23524

Wow een kortingkie erop plakken...
Ajax is erg lief bezig zeg maar aan andere kant kan dit band van beide clubs wel versterken voor de toekomst.
Wel jammer dat Wolfsburg zo ver is weggegleden.
2015, geëindigd als 2e.
2016, als 8e.
Momenteel nr 15 van de BL...

15-12-2016 09:39

JipVR +0

Is gewoon slim bekeken, je geld wordt altijd minder waard in de toekomst, dus het hele bedrag in een keer is ook meer waard. Zeker met een transferperiode op komst.

15-12-2016 09:50

3*stars*3 +23524

Das waar en ben benieuwd, wie er nu bij komt.

15-12-2016 10:29

bassjdv +0

De enige reden die ik kan bedenken en logisch acht, waarom Ajax akkoord gaat met een dergelijk laag bedrag is omdat ze het geld rechtstreeks ontvangen en dus ook rechtstreeks kunnen investeren zoals hierboven wordt beweerd. Dit zou dus betekenen dat er inderdaad geïnvesteerd gaat worden in nieuwe spelers en ik hoop dat hierbij wordt gedacht aan sowieso 1 buitenspeler, een linksback en eventueel een nieuwe concurrent alvast voor Onana (ervan uitgaande dat Krul komende zomer weer vertrekt) en een ervaren spits om Dolberg en Cassiera af en toe uit de schijnwerpers te halen (Huntelaar).

15-12-2016 08:49

Leviathan +168

Prima regeling tonnetje korting maar tenminste gelijk je geld.. Bij AC Milan werd phet in 60 termijnen betaald waarschijnlijk nu kan je met het geld dat er nog is misschien wel 15 a 20 mil investeren in een klasse buitenspeler.

15-12-2016 07:58

glob +230

Maar de vraag is nu: wie moet Ajax halen in de winterstop?

15-12-2016 07:53

Moozz03 +0

12 miljoen is een behoorlijk bedrag. Kaputska speelt niks bij Leicester dus misschien is een huur koopoptie interessant, ander misschien in opkomende competities (Roemenie, tsjechie, coratie, polen) kijken.
Linkerverdediger als vervanger Dijks en rechtsback (die Peruviaan?)

15-12-2016 07:58

Moozz03 +0

Volgens mij is iedereen sws speelgerechtigd die overkomt in de wintertransfer periode. Spelers zijn niet speelgerechtigd als ze in de zomer in Europa hebben gespeeld en dan toch nog verkassen naar een andere club, dan moeten ze tot de winter wachten

15-12-2016 10:29

robizkit +0

Bailey of Larsson. liefst beiden. en een linksback. daarnaast wil huntelaar misschien nu al terug komen en dan cassierra verhuren aan een eredivisieclub. pec ofzo

15-12-2016 08:12

Moozz03 +0

Bailey moeten we minimaal 20 voor lappen... weet niet of dat gaat lukken. Larsson is een goede speler maar de vraag blijft: is hij goed genoeg voor Ajax? Misschien moeten we wat minder spelers uit de Eredivisie scouten en meer spelers uit andere competities. De Eredivisie gaat maar achteruit en wij willen toch Europees blijven presteren.

15-12-2016 08:48

Thijmen +0

Bailey kan naar Manchester United, PSG etc. En hij lijkt het nogal hoog in zijn bol te hebben, die komt echt niet meer nee.

15-12-2016 11:31

Frankkie +0

Ach, een jongen voor 300.000,- halen en voor 11.900.000,- verkopen is best een goede zaak!
Enige waar je je vraagtekens bij kan zetten is waarom ze het afgelopen zomer niet voor het dubbele hebben gedaan.

Succes in Duitsland Riechedy, hopelijk gaat het je lukken daar wel te slagen.
Hoewel mijn gevoel iets heel anders zegt.........

15-12-2016 07:53

Brucader +7

Eens dat het een goede investering is. Bazoer was afgelopen zomer nog beoogd basisspeler, dus die gooi je op dat moment niet in de verkoop. Achteraf gezien was het financieel nog aantrekkelijker geweest om dat wel te doen, maar wie had dit scenario voorzien? Ik iig niet.

15-12-2016 10:30

mickey2602 +4790

Dat we afgelopen zomer niet het dubbele hebben ontvangen hebben we te danken aan Bazoer zelf als ik het goed heb. Ajax wilde hem verkopen,had ook al dat bod van 25 miljoen evt bonussen(dat was geloof ik vorige winter trouwens)maar Bazoer wilde blijven en vechten voor zijn plaats.
We weten allemaal hoe dat is gegaan...

15-12-2016 17:27

WyZynDeBeste +2

Hier kan ik me best in vinden. Aangezien Traore gehuurd is en volgend seizoen waarschijnlijk dus niet blijft, moeten we alvast naar versterking kijken. Los daarvan, de vleugels zijn gewoon te mager op dit moment.

15-12-2016 07:43

AlbinoKlaassen +0

Hoop dat er nog een doorverkoop clausule bij zit...

15-12-2016 07:43

Djabber +8

Misschien is ie het vergeten, te druk bezig met geld tellen. ;-)

15-12-2016 11:37

BrandjeXL +81

Schaam je Ajax, supporters en Bosz. We geven zo hoog op van onze opleiding maar wanneer jonge speler eem terugval krijgt wordt hij door velen bij het grofvuil gezet. Wat was ik blij dat Bosz naar Ajax. Eindelijk een trainer die zijn eigen gang ging maar ook deze trainer kiest louter voor Ja-knikkende trekpoppen. Als Klaassen al maanden als een natte krant speelt komt dat ineens omdat hij een andere rol heeft. Veltman die nog steeds al een pupil verdedigt mag gewoon blijven staan. Waar was je zondag bij de counter van Twente? Zeket vast aan het voorbereiden op de tekst voor je interview dat we niet zo makkelijk de goal mogen weg geven. Dijks die gvd niet eens fatsoenlijk op zijn benen staan. Viergever wat was je aan het doen bij pingel?.Al deze niksnutten krijgen gewoon speelminuten terwijl jongens als Tete, Riedewald en Bazoer verpieteren. Dood en doodzonde.

14-12-2016 22:58

wt4ajax +0

Bazoer is geen eigen jeugd, hij is gekocht van PSV.

15-12-2016 01:15

MankeNelis +7

De beste stuurlui staan aan wal oftewel de beste spelers zitten op de bank.

15-12-2016 08:12

Brucader +7

Waarom zou Ajax, de supporters en Bosz zich moeten schamen? Bazoer kiest het hazenpad en alleen hijzelf is daarvoor verantwoordelijk. Hij had ook een voorbeeld aan Schöne kunnen nemen.

15-12-2016 10:40

AjaxPassion +3899

Dit is het? Geen clausules, niks?! Wat een flutdeal dan!

Of hoeft Ajax dit niet te vermelden?

14-12-2016 22:38

WyZynDeBeste +2

Hoeft Ajax niet te vermelden.

15-12-2016 07:42

AjaxPassion +3899

Weet je dat zeker? Bij Suarez stond er namelijk wat ze max. konden krijgen.

15-12-2016 10:41

AjaxPassion +3899

Dat is zeker waar ; )

Maar als je over die paar duizenden euro's voor seizoenskaarten gaat zeiken als Edwin zijnde, dan is het belachelijk dat je het daar gaat halen en hier laat liggen. Want als dit het is, dan is dit een schijntje van wat je zo'n 11 maanden geleden kon krijgen, of zelfs 4 maanden geleden...

15-12-2016 10:44

AjaxPassion +3899

Ajax moet als beursgenoteerd bedrijf wel zijn transfera van boven de 6/7 mil of 10% vd begroting openbaar maken, maar dit geld niet voor de eventuele clausules??

15-12-2016 10:45

JPC40 +3

eeuwig jammer en zeer onterecht, 0,0 eerlijke kans gekregen bij bosz.

14-12-2016 22:37

insectenverdelg +23512

speelde basis in de beide potten tegrn Rostov , roda en WII. Had Bosz op die voet door moeten gaan dan?

15-12-2016 11:49

4xbestevaneurop +0

Hele top kwam voor hem kijken vorig jaar, barca,city,psg,juve. Vorig seizoen in italie stond dat juve 30 voor hem wilde geven maar Ajax weigerde..Alle clubs geloven Ajax en denken: Als hij niet speelt zal dat wel zijn redenen hebben. Feit is dat Frank hem slachtofferde door zijn spel+opkomende arrogantie,alleen slachtofferde Frank de man die aan het eind van het seizoen 4 van de 10 mooiste goals van Ajax hele seizoen scoorde..
De boer was eigenwijs en dacht dat het zonder hem ook wel kon, serrero speelde zelfs. Maar ja, Frank dacht ook dat je scorend vermogen van het veld kan halen in een wedstrijd die je MOET winnen om kampioen te worden (Milik)..
Alle scouts dachten eind vorig jaar dat Bazoer de dochter van Frank had ontmaagd en daarom straf had...Eeuwig zonde dat je Gudelj haalde, liep alleen maar talent in de weg met z'n haarbandje en gladde beentjes. En hoeveel herinneringen van Gudelj heb je nu na 70 wedstrijden? Die knal van Bazoer thuis tegen feijenoord weet ik over 10jr nog, een vissende vermeer blijft mooi. En ja, als je van je club een afkoopsom krijgt van 1 miljoen maar je bent stiekem al rond met feijenoord, ben je gewoon een naaier 1e klas, alleen in een sprookjeswereld hangen ze dan geen pop voor je op..

14-12-2016 22:25

kampioenenjood +5068

Zo jammer dit. Er mogen een heel aantal mensen bij Ajax zich gaan afvragen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik vind het nogal makkelijk om dit falen op het karakter van een 20 jarige jongen af te schuiven. Uiteraard moet het ook uit jezelf komen, maar de goede trainers van deze wereld weten hun spelers zo te prikkelen dat ze het meeste uit zichzelf halen. Ajax heeft hier bij Bazoer echt in gefaald, los van wat die jongen zelf meer had kunnen brengen.

Ik hoop dat Bazoer een grote toekomst tegemoet gaat en we hem terug zien in het NL elftal! Wie weet komt hij over 10 jaar afbouwen bij Ajax!

14-12-2016 22:08

Talent +693

Verwend nest.

14-12-2016 22:04

wladimir +3059

Vorige winterstop werd naar verluid 25 miljoen geboden door Napoli wat kon oplopen tot 50. Het kan verkeren. Desalniettemin blijft 12 miljoen veel geld voor een bankzitter. Gudelj zal ook nog wel een paar miljoen opleveren.

Misschien is het een idee om Veltman in de winterstop te verpatsen. Die zal vast toe zijn aan een nieuwe uitdaging. Volgens mij hebben we met Tete een prima vervanger voor de rest van het seizoen die we in de zomer dan ook voor veel kunnen verkopen. Met Zeefuik, Lartey en Owusu hebben we in principe voldoende rechtsbacks onder contract. Eventueel kunnen we Fosu-Mensah een jaartje huren van United met het oog op het Nederlands elftal.

Ook zie ik graag de terugkeer van Daley Blind volgend seizoen. Die kan op 4, 5 en 8 uit de voeten, heeft de nodige ervaring en is een echte Ajacied. Die kan voor minder worden gehaald als we hem hebben verkocht. Met wat tekengeld, een iets hoger salarisplafond en een gegarandeerde basisplaats met het oog op het WK is hijzelf misschien ook geïnteresseerd. Dijks en Viergever zijn niet goed genoeg en zullen worden verkocht. Volgens mij is er geen veel belovende linksback in Jong. Terrence Kongolo is misschien ook een optie, maar dat is een kakkerlak.

14-12-2016 21:01

Michels +233

Geen doorverkoop clausule?! Beetje dom, Marc...

14-12-2016 20:57

mrbig +0

Nu Gudelj nog...

14-12-2016 19:55

DaniAjax +232

Thanks voor je goal tegen de kakkies.

14-12-2016 19:39

JohanDerksen +0

Heb het idee dat dit ook met het begeleiden van jonge spelers bij Ajax zelf ligt dan de desbetreffende spelers zelf. Bij Ajax is het zo dat jongens op vroege leeftijd debuteren, vaak maken ze hierbij ook nog eens een mooie doelpunt of spelen ze uitstekende eerste paar wedstrijden. Daarna komt de volgende fase dat ze het hoog in de bol gaan krijgen. Zelfde verschijnsel zie/zag je bij spelers als Kishna, Muric, Denswil, etc. Doordat Ajax vaak jonge jongens laat debuteren moet ze hun het besef bij brengen dat ze ook weleens teruggezet kunnen worden naar Jong-Ajax of moeten banken als echt minder gaat. Dit moet gewoon een duidelijk beleid zijn. Nu loop zo,n Bazoer opgefocked rond omdat hij dacht dat hij het mannetje was.

Bij Manchester United zie je ook dat jongens als Rashford, Mensah etc. moeten banken en die klagen er niet over, omdat zij weten dat dit gewoon bij een topclub hoort als je zo jong bent. Bij Ajax denken de jonge spelers al gauw dat ze de nieuwe Ronaldo's zijn en het al bereikt hebben en daarom ook een basisplaats verdienen. Die jongens worden gewoon te veel opgehemeld waardoor je dus zulke toestanden gaat krijgen.

Over Bazoer:
Heb je zoveel opties naar het buitenland te gaan; Borussia Dortmund, Napoli, Everton ect. Kies je toch uit eindelijk voor een laagvlieger in Duitsland en een plaats als Wolfsburg die bekend staat als één van de saaiste steden van Duitsland. Ze staan nu veertiende in de Bundesliga en ja dat is niet bepaald waar je ten eerste heen zou gaan. Dit gaat puur om geld te verdienen en dat mag uiteraard. Hij had gewoon Champions League kunnen spelen.

14-12-2016 18:36

OKP-AFCA +56

Wolfsburg staat nu veertiende ja.. Wolfsburg doet het de laatste jaren wel prima en heeft nu gewoon goede spelers met Draxler, Rodriguez, Gerhardt, Gomez en Luiz Gustavo.

Potentie om in de top mee te draaien, zie daarin wel een plek voor Bazoer, bij die andere clubs had hij niet minder hoeven verdienen dus puur voor het geld had je bij al die clubs als excuus kunnen gebruiken.

14-12-2016 18:44

JohanDerksen +0

Gómez staat al maanden droog met zijn goals, Draxler is van de week uit de wedstrijd selectie gezet en een speler als Bruma in de verdediging...

Het is gewoon een domme keuze van Bazoer om naar een degradatie kandidaat te gaan waar onrust is. Dan wilt hij straks zeker weer een transfer maken als Wolfsburg gedegradeerd is.

Ach, uit eindelijk gaat Ajax met winst ervandoor met 12 miljoen euro :)

14-12-2016 18:48

OKP-AFCA +56

Tuurlijk het draait voor geen meter bij Wolfsburg en niemand haalt zijn niveau, maar het is niet ondenkbaar dat die spelers alsnog hun niveau gaan halen? En dan heb je gewoon een goede ploeg.

Ik denk niet dat ze degraderen maar inderdaad.. benieuwd wat Bazoer dan doet.. en verder zal mij dat ook geen zorg zijn nee.

14-12-2016 19:04

Lazell +17005

Denk dat je gelijk hebt. Dat verandert nu al langzaam met Riedewald, Cerny, Tete, Bazoer, El Ghazi. Vooral die laatste 2 of 3 hebben het er zwaar mee, maar zonder weerstand kan je hier geen omslag in maken. Dat hoort erbij.

Komt ook omdat de Boer geen keuze had om andere spelers op te stellen. Die moest wel. Bosz heeft een luxere positie.

15-12-2016 10:45

godezonensuper +1

Nu Dijks, klaassen en El ghazi nog.
De tijd van houterige, statische spelers is voorbij.

14-12-2016 18:31

JohanDerksen +0

Dan noem je geen Veltman in dat rijtje?

14-12-2016 18:58

wladimir +3059

In tegenstelling tot Tete gaat Veltman waarschijnlijk wel bijtekenen als Ajax dat wil. Daarom speelt hij i.p.v. Tete.

14-12-2016 19:13

godezonensuper +1

Kan als cv nog bruikbaar zijn, als back is het lachwekkend inderdaad.

14-12-2016 19:39

Maxwell_5 +6977

Echt jammer dit, zag je hier weggaan als een hele grote man. Maar de voetballerij werkt helaas anders. Maar het is je gegund!
Vooral bedankt voor je goal tegen feyenoord. Volgens die josti was het a once in a lifetime doelpunt, Laat die uitspraak je motiveren dat je voor nog mooiere herinneringen gaat zorgen in je carrière dan alleen die goal.

Veel succes!

14-12-2016 18:09

Sterretje73 +5272

De voetballerij werkt anders ? Of werkte Bazoer zelf niet hard genoeg ?

14-12-2016 18:34

Maxwell_5 +6977

Je wekt bij mij de indruk dat jij graag een schuldige wilt aanwijzen. En dan waarschijnlijk het liefst dat Bazoer alles bij zichzelf neer moet leggen? Soms kan je nog zo hard werken of trainen, als een trainer het niet in je ziet zitten, houdt het ergens ook op. Dat merkte El Ghazi onlangs ook op, dat je kan doorschieten in voorkeursbeleid. Bazoer had harder moeten trainen? Misschien ook wel harder achter de bal aan moeten rennen, in de schamele speelminuten die hem werden gegund, om de publieke opinie voor zich te winnen. Hij stond lange tijd met Klaassen en Gudelj op het middenveld. Ik had hem ook wel met Ziyech en Schöne willen zien, maar dat is mijn persoonlijke keuze. Wie weet wat de keuze voor van de Brom ipv Bosz had betekend voor Bazoer. Of Riedewald of Tete wat dat betreft. Nu geef ik niet de schuld aan Bosz, sterker nog, ik ben blij met hem als trainer, maar dat is wel wat ik bedoel met de voetbalwereld: De trainer maakt zijn keuzes en een voetballer doet wat hij kan om hem te overtuigen van zijn "ongelijk". uitzonderingen als Gudelj daargelaten.

Wat ik van Bazoer heb gezien is dat het gewoon een speler is die het in zich heeft de top te halen, dan maar zonder Ajax.

14-12-2016 19:24

Sterretje73 +5272

Jij wekt mij de indruk dat coaches zich maar aan hun jonge gharde moeten aanpassen ipv dat het juist deze jonge garde is die zichzelf moeten bewijzen door zich het snot voor de ogen te werken, zich te schikken in hun rol en te luisteren naar wat ze verteld wordt. Onze maatschappij staat bol van mensen die een zwakke rug en mentaliteit hebben juist door dat almaar pappen en nathouden. Schreeuwen voordat ze zichzelf ook maar enigszins bewezen hebben en daardoor vaak te weinig ruggegraat gekweekt hebben om uiteindelijk echt zo hoog boven zichzelf uit te kunnen stijgen om ondanks tegenslag toch de top te bereiken. Waarom zijn het altijd de jongens die "aanhouden", respect hebben, nederig blijven en hard werken die altijd wel de top halen ? Denk daar maar eens over na...alleen de allergrootsten kunnen het zich veroorloven hun kont tegen de krib te knallen. Verder niemand anders zonder zichzelf in de vingers te snijden.

14-12-2016 20:10

Maxwell_5 +6977

Ik ben zeker niet van mening dat alleen de coaches zich aan de jonge garde moet aanpassen. Deels wel. Waarom? Tijden veranderen nou eenmaal. Het voetbal en de spelers zijn niet meer hetzelfde als 20 jaar geleden, maar de verwachtingen worden wel hoger. Als trainer/coach kan je niet simpelweg verwachten dat het eenrichtingsverkeer is, zelfs onze schoolsystemen werken niet meer op die manier. Neemt niet weg dat iedereen nog hard moet blijven werken en respect moet houden voor degene die aan het hoofd staat van de groep.

Toch vraag ik mij gelijk af, waar heb jij Bazoer zien schreeuwen? Of negatief over de club, trainer of medespelers zien uitlaten? Sterker nog, we hebben de afgelopen tijd alleen maar positieve geluiden gehoord van Bosz over álle bankzitters, inclusief Bazoer dus. Bazoer probeer ik niet neer te zetten als een heilige Maria, maar is gewoon een jongen van deze tijd die nu kiest voor speelminuten. Denk je echt dat de allergrootsten als Sneijder, Zlatan, Davids, Seedorf, Cruijff, de gebroeders de Boer...hun hele carrière allemaal maar ja en amen hebben gezegd tegen hun trainer? Die gedachte zou erg naïef zijn. Juist de eigenzinnigheid van een groots talent tekent dat ze tot grote dingen in staat kunnen zijn, mits de puzzelstukjes passen. Daarom is het voor mij ook alleen maar de beeldvorming die Bazoer tegen heeft tov de allergrootsten die ook eigen keuzes maakten door (volgens vele Nederlanders destijds te vroeg) naar een andere club te vertrekken, wat maakt dat er sommigen zijn die nu negatief over hem praten. Terwijl hij nog altijd pas 20(!) is.

14-12-2016 20:50

Ajaxbrl +13857

kedoei , neem gudelj gelijk mee..

14-12-2016 17:56

Qwibuss98 +19

Zonde...

Zou het wel top vinden als hij nog 1x zich mag laten zien tegen Cambuur, om meteen afscheid te nemen.
Of anders bij Ajax-PSV, en dan alleen afscheid.

14-12-2016 17:23

ambtenaar +23

Mooie club voor hem, denk een hele goeie keus.

14-12-2016 17:22

RH1900 +2

Geef die jongen een mooi afscheid. Liep niet te janken net als Gudelj en levert een mooi bedrag op.

14-12-2016 17:19

TikkieTerugJaap +2

Nu Gudelj, Dijks en Serero nog verkopen. Westermann contract ontbinden en Krul terug naar Newcastle sturen.

Larsson (of Zeneli) en Haps halen.

Scheelt je een hoop geld, ook qua salaris, en je gaat er nog op vooruit ook.

14-12-2016 17:18

JesseTerHaar +19 admin

Larsson of Zeneli? Naar welk niveau wil jij met Ajax?

14-12-2016 17:26

Rsv +1

Larsson is een paar klassen beter dan Younes, dat zou geen verkeerde aankoop zijn.

14-12-2016 17:45

Suarez16_ +9300

Kijk 1x hoe dun bezet de vleugels zijn. Cerny moet nog een half jaar rijpen in de JL, Younes is uit vorm, Traore is een gehuurde spits en El Ghazi raakt al een tijdje geen pepernoot. Als Traore een keer geblesseerd is wordt gelijk Kluivert een 17-jarige ventje bij de selectie gehaald. Ajax moet minimaal 2 goede vleugelspitsen halen. Muric hadden ze de kans moeten geven, maar helaas.

14-12-2016 17:49

Suarez16_ +9300

Kijk 1x hoe dun bezet de vleugels zijn. Cerny moet nog een half jaar rijpen in de JL, Younes is uit vorm, Traore is een gehuurde spits en El Ghazi raakt al een tijdje geen pepernoot. Als Traore een keer geblesseerd is wordt gelijk Kluivert een 17-jarige ventje bij de selectie gehaald. Ajax moet minimaal 2 goede vleugelspitsen halen. Muric hadden ze de kans moeten geven, maar helaas.

14-12-2016 17:49

Suarez16_ +9300

Kijk 1x hoe dun bezet de vleugels zijn. Cerny moet nog een half jaar rijpen in de JL, Younes is uit vorm, Traore is een gehuurde spits en El Ghazi raakt al een tijdje geen pepernoot. Als Traore een keer geblesseerd is wordt gelijk Kluivert een 17-jarige ventje bij de selectie gehaald. Ajax moet minimaal 2 goede vleugelspitsen halen. Muric hadden ze de kans moeten geven, maar helaas.

14-12-2016 17:49

AFCAsphere +9

Larsson is gewoon een zeer degelijke vleugelaanvaller. Zou geen verkeerde aankoop zijn.

14-12-2016 21:19

JesseTerHaar +19 admin

Precies, en degelijke spelers hebben we zat. Moeten meer willen.

15-12-2016 08:33

mvdk +44251 moderator

Jij wil dus met alleen Onana en Boer het seizoen afmaken? Niet zo handig... Krul heb je zeker nog nodig!

Daarnaast verwacht ik eigenlijk dat Boer er na dit seizoen mee stopt. Dan heb je alleen Onana nog. Er moet in de zomer dus sowieso een keeper bij komen.

Larsson of Zeneli zou ik ook niet doen. Hooguit voor de breedte. Ajax zou alles op alles moeten zetten om Lozano binnen te halen. Desnoods het hele bedrag van Bazoer bieden. Dat is echt een fantastische speler. Met hem erbij gaat de aanval van Ajax vliegen.

14-12-2016 17:39

Leviathan +168

Je moet 3 fatsoenlijke doelmannen hebben en Krul is een goede doelman. Wellicht zelfs de beste van de 3. En aankopen is geen garantie voor succes zeker niet van subtop of nog minder in Nederland weet je dat nou nog steeds niet? Net zoals die Janssen wat ben ik blij dat die niet naar Ajax is gegaan en er riepen een hoop om hem maar AZ is andere koek dan Tottenham of bijvoorbeeld Ajax.

14-12-2016 18:30

JesseTerHaar +19 admin

Doei, oprotten verwend strontjoch.

14-12-2016 17:11

Frankdr +0

Zonde zonde zonde

14-12-2016 17:10

Suarez16_ +9300

Mooi. Hopelijk gaan Gudelj, Dijks en Serero ook nog weg. Met Bazoer zullen de inkomsten rond de 20 miljoen liggen en dat kunnen we dan mooi investeren in een goede linksback en 1 of 2 goede buitenspelers.

14-12-2016 17:10

WyZynDeBeste +2

Ik hoop nog wel op een doorverkooppercentage.

14-12-2016 17:06

AdK +1661

Ben je aandeelhouder of zo? XD

14-12-2016 17:15

TikkieTerugJaap +2

Zitten sowieso clausules bij, zal wel aardig op kunnen lopen.

14-12-2016 17:18

AjaxPassion +3899

Hoe weet je dat? Bij Suarez stond dat erbij...

14-12-2016 22:42

Beer +1652

Aan eeuwige talenten heb je niets.

14-12-2016 16:58

ram +7283

Haha, je doet net of hij 25 is. Doe normaal man...

14-12-2016 17:24

voorland +1

Dus marcie je weet wat je te doen staat en snel een beetje AUB.

14-12-2016 16:57

TimAFCA +0

Wat moet ie doen dan?

14-12-2016 17:01

voorland +1

Het liefst met Bazoer mee.

14-12-2016 17:05

FlyingDutchMan +17316

Depay halen van United, wel voor de bank maar gewoon om die boeren te narren xD

14-12-2016 17:55

PJK54 +1

Het blijft jammer maar als een speler weg wil moet je die niet tegenhouden ik hoop alleen niet dat dit een tendens gaat worden bij jonge spelers en dat die ook kijken dat er maar weinig slagen voorbeelden genoeg.

14-12-2016 16:54

Johan1 +2941

Dat is het eerste talent die vertrekt...wie volgt? Tete? El Ghazi?

14-12-2016 16:53

P.Russo +6371

Ik vrees dat het Tete gaat worden, met heel mijn hart hoop ik daadwerkelijk dat hij bij Ajax blijft, maar als we al bezig zijn met een nieuwe rechtsback dan zal Kenny wel vertrekken :-(

14-12-2016 17:26

johnd +6

Blijft jammer dat we niet lang van hem hebben genoten, maar goed, toch minstens 10 miljoen winst gemaakt.

14-12-2016 16:52

rodnet +10341

Toch jammer. Succes daar.

14-12-2016 16:51
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.