Ten Hag: 'Je hoort elkaar te respecteren'

door Finn Dekker 96

Ten Hag: 'Je hoort elkaar te respecteren'

door Finn Dekker 96

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag is niet te spreken over de omgang van sommige Ajax-supporters met de selectie. Afgelopen zondag ging het mis toen een klein aantal fans zich agressief opstelden bij de spelersbus na de verloren wedstrijd tegen PSV. In gesprek met Ajax TV sprak de coach over het voorval.

'Ik begrijp het sentiment. Daar heb ik begrip voor. Maar het heeft wel ergens grenzen. Dat ze ons ter verantwoording roepen, dat is oke', opent Ten Hag, die dit seizoen ook een andere kant van de supporters heeft gezien. 'Wij hebben een goede band met supporters. We zullen elkaar altijd steunen, hebben we afgesproken.'

'We kunnen dus ook met elkaar communiceren. Maar het heeft wel ergens grenzen', stelt de trainer vervolgens. 'Op het moment dat je fysiek aan elkaar gaat zitten, dan ga je een grens over. Dat is gebeurd. Dat hoort niet. Je hoort elkaar te respecteren. Dit is geen respect.'

Debutanten
Ten Hag speelt aankomende donderdag met Ajax tegen VVV Venlo en kan geen beroep doen op Nico Tagliafico en Siem de Jong vanwege schorsingen. Zorgen maakt de trainer zich echter niet. 'We hebben nog een aantal opties. We hebben natuurlijk Kristensen, Orejuela, Bakker, Mazraoui, dus we kunnen daar invulling aan geven.'

Daarnaast heeft Ten Hag in de ArenA de beschikking over twee debutanten in de wedstrijdselectie, Azor Matusiwa en Jurgen Ekkelenkamp. 'Ze zijn aan een goede reeks bezig. Ze presteren uitstekend. Ik denk dat ze in een mogelijk scenario van waarde kunnen zijn, of in het begin', besluit de keuzeheer.

Lees meer over:
Plaats reactie

Hagmag +9

De spelersbus had daar nooit moeten stoppen.
Niemand had uit moeten stappen.
Degenen die op de bus hebben geslagen, dreigend gedrag hebben vertoond en handtastelijk zijn geweest minimaal 5 jaar stadionverbod.
Deze groep gedroeg zich bij EL uitwedstrijden vorig jaar ook zeer dreigend, kwamen aanlopen bij terrassen en sommeerden iedereen op te staan zodat zij zelf konden gaan zitten.
"The man in black", geen rood-wit te bekennen????

19-04-2018 09:44

Rentokill +4609

Helemaal mee eens. Ze vinden zichzelf belangrijker dan anderen. Soms misschien belangrijker dan de club zelf. Eikels.

19-04-2018 10:54

Rentokill +4609

Ik was aanvankelijk best enthousiast over hem. Nu is duidelijk dat alleen Bosz er nog wat van kan maken. De selectie is eigenlijk vrij goed (nog wel). Keizer kon de lijn Bosz nog redelijk vasthouden maar onder Ten Hag komen deze spelers gewoon minder goed voor de dag. Ik bedoel: Zyech, Onana, De Ligt, Dolberg, Neres, Kluivert... stuk voor stuk betere spelers dan welke PSVer dan ook. Dit is allemaal te danken aan Dennis Bergkamp. De man die eerst Jonk, daarna Bosz heeft weggekregen. Sanchez had aangegeven dattie gebleven was als Bosz ook was gebleven. Dan hadden we echt een jaar kunnen knallen. Nu was het weer het hele seizoen achter de feiten aanlopen. Zucht...

19-04-2018 08:25

Ajaxvooraltijd +2

Ik denk dat het niets met de trainer heeft te maken, al zou je van Gaal er neer zetten. Het is gewoon een kutseizoen geweest waar emoties de boventoon voerden en niet het voetbal. Het komt echt wel weer goed met onze mooie club.

19-04-2018 10:00

Rentokill +4609

Ik denk dat het alles met de trainer(s) te maken heeft. In ieder geval niet met de selectie.

19-04-2018 10:53

Michelinho +9

Tien langdurige blessures (incl. Appie) en de geketste transfer van Younes (plus wat erna gebeurd is) hebben ook hun impact gehad.

19-04-2018 12:30

nightgoat +31193

Arme man.
Nog armoediger zijn zij die hem daar neer hebben geplempt.

19-04-2018 03:34

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

het zou mooi zijn als alle oud ajacieden bij elkaar zouden komen, en de boel bij leggen.
er is nog maar een handjevol over, ik maak me daar echt zorgen over.

roep gewoon iedereen bij elkaar, ook al kan de een niet met de ander door een deur. het moet afgelopen zijn. elke oud ajacied moet welkom zijn bij ajax. het zou echt het moment van de eeuw zijn en in de geschiedenis boeken van ajax komen te staan.

stuk voor stuk hebben alle mannen allemaal een stukje bij gedragen bij de club, maar helaas door omstandigheden en conflicten weggelopen.
ik vind dat ze hun egos opzij moeten zetten, fouten moeten toegeven, rechtzaken laten vallen.
bergkamp, blind van basten etc horen gewoon welkom te zijn in de arena. de club gaat gewoon naar de kloten zoals het nu gaat.

19-04-2018 00:56

Michelinho +9

Alleen Kieft niet en die hebben ze niet zo heel lang geleden nog lid gemaakt.

19-04-2018 12:25

Tomajax1990 +193

Respecteer dan ook AJAX, je werkgever! Aanvallend voetbal, altijd van eigen kracht uitgaan, bluf, plezier, inplaats van dat realistisch en kijken waar de zwakke punten van de tegenstander zitten. Realistisch gezien is het spel sinds je komst slechter geworden.

19-04-2018 00:54

NouridolbergNeres34 +1912

De man leeft echt in een totaal andere wereld “soms ontstaan op ruïnes hele mooie dingen” zegt hij.

Hij probeert heel zelfverzekerd over te komen, maar is gewoon ontzettend onzeker loopt maar met zijn hoofd te pingpongen.

Dit word niks volgend seizoen met deze clown.

18-04-2018 23:30

ajaxfan4life82 +0

AJAX, mijn AJAX, ik zal je altijd blijven steunen, en ik zal altijd van je blijven houden, no matter what.. Maar waarom moet er de laatste jaren zoveel hommeles wezen binnen de club, zit er voor de club, ons AJAX, en niet voor jezelf.. Johan Cruyff, waren er, er maar meer zoals jouw, R.I.P. AJAX LEGENDE..

18-04-2018 23:24

anrejane +0

Het gaat (weer eens) alleen over randverschijnselen. Zouden Ten Hag en de spelers wel doorhebben hoeveel er nog op het spel staat en dat zelfs deelname aan de CL-voorronde nog verspeeld kan worden? Zouden ze (na de les van twee jaar geleden bij de Graafschap) begrijpen dat ze het niet op de laatste wedstrijd, nota bene in Rotterdam, bij Excelsior, aan moeten laten komen? Ik ben bang dat trainer en spelers er na de afgang in Eindhoven en alle rumoer daarover niet goed doordrongen zijn van het grote belang van de komende wedstrijden. De instelling en inzet morgenavond tegen VVV zullen dat duidelijk moeten maken.

18-04-2018 23:23

kaashaas +4

Ik heb respect voor je keuze op te stappen

18-04-2018 23:01

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

vanacht heb ik tot 4 uur wakker gelegen en lopen malen, hoe wij nou in godsnaam in 1 jaar als club zo kunnen kelderen?

Is het de trainer? het bestuur? de spelers?
is het gekomen door een aantal zeldzame tegenslagen, of komt het gewoon doordat ons verwachtingspatroon na een el finale veel te hoog was?

ik ben terug gaan denken aan het seizoen 96\97 waarbij frank de boer knakte voor de camera toen we bijna werden uitgeschakeld door grasshoppers in de poelfase. het is de tol die je betaald voor het succes die je hebt gekend. het gevoel dat je niet meer de beste bent. suporters klagen, spelers die ooit helden waren worden afgebrand.
ajax haalde dat jaar nog de halve finale, maar internationaal kwam ajax in een vrije val, weinige konden daar mee leven. dat jaar erop werden we kampioen, maar het seizoen erop kon je (los van het drama nouri) met dit seizoen vergelijken.

zijn we niet met zijn allen, te kritisch na dat ene succes in europa? ik was er voor mijzelf uit vanacht, het probleem begint bij onszelf. voor onze mening moeten alles wijken. Aan het begin van dit seizoen konden we leven met het feit dat ajax een slecht seizoen zou krijgen, gezien het drama nouri. nu kotsen we iedereen uit.
mensen die ajax van -18 mil naar 100 mil hebben getild. spelers die vorig jaar lyon en schalke compleet van de mat speelde, mensen die emotioneel hebben geleden.
en een oud godenzoon de deur gewezen, weggewimpeld als oud vuil.


ik ben er zelf helemaal klaar mee en ga gewoon die spiegel voor mij houden en mijn club steunen.
ajax en ik komen van ver weg, we hebbben veel meegemaakt. en ik kan het niet langer aanzien als er straks weer oud ajacieden de deur uitlopen.
het is al erg genoeg dat johan er niet meer is, we kunnen niet altijd de beste zijn, maar wel de beste suporters.

18-04-2018 22:50

kaashaas +4

Mooi stuk, tis gewoon een kut jaar.

18-04-2018 22:56

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

verschrikkelijk, echt waar voor iedereen.
laten we elkaar gewoon steunen en de rug rechten.
niemand is gebaat dat we straks een zielloze club zijn zonder iconen.

18-04-2018 23:04

Gewoon Gijs +18422

Mooi stuk. Niemand wil oud ajacieden de deur uit. Maar soms is wel de vraag of ze in de goede functie zitten. Alleen we zouden wel meer respect mogen hebben/tonen.

18-04-2018 23:13

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

@boer gijs
vind ik ook dat je dat mag aangeven, maar op een normale manier. ik geloof nooit dat beide heren het niet raakt wat er allemaal gebeurd is dit jaar. en eigenlijk hebben ze gewoon gedaan wat de suporters vroegen.
keijzer functioneerd niet, keijzer weg. younes speelt als een drol, kluivert in de basis. men schreeuwt om verdedigers, er word een heel blik open getrokken(wellis waar laat, maar toch) het is onze pure frustratie van tegenvallende resultaten wat ons tot waanzin drijft, zonder zelfreflectie.
ik deed er ook aan mee.


helaas hebben vele weinig affectie met sar en overmars waarschijnlijk vanwege leeftijd.
voor mij is dat anders ik heb ze de cl beker in tranen omhoog zien hijzen. ik kan er gewoon niet mee leven dat ze straks ajax de rug toekeren.

davids
blind
marco van basten
bergkamp
jonk
jan wouters
louis van gaal
allemaal beschadigd

frenk rijkaard wil niet meer vanwege die toestanden bij ajax. cruiff eigenlijk ook niet meer maar vond toch telkens die drive om de club te redden, dat maakte van hem de allergrootste beschermer van ajax.
en aron winter zit er ook niet lekker bij op de bank.

kritiek op oud spelers, oud spelers die daardoor oud spelers moeten ontslaan, terwijl het vroeger brothers in arms waren en samen succes hebben gedeeld.
en in de tussentijd zit mr ajax sjaak swart het allemaal aan te kijken hoe alles in elkaar stort als een kaartenhuis.

het moet een keer stoppen,ook vanaf onze kant. de club heeft een historie,en de naam ajax is ouder dan ons, dus wij zijn passanten, en hebben de plicht om ervoor te zorgen en die tijdlijn positief op te vullen.

om van ajax weer een succes te maken, moeten we gewoon geduld hebben, en iconen respecteren. je kan mensen die de prijzenkast hebben gevuld niet zo behandelen.

19-04-2018 00:07

Loek14 +8

Goed geschreven. Ik kan me hier helemaal bij aan sluiten

18-04-2018 23:33

Youri08 +23

Het snijdt zeker hout wat je schrijft en kan me er grotendeels in vinden maar hoe je het ook bekijkt, er is bestuurlijk gewoon een potje van gemaakt en als we heel nuchter kijken is het iedere zomer drama om de selectie op tijd klaar te krijgen ondanks een riant banksaldo. De verwachtingen waren hoog na het ietwat lucky EL verhaal onder Bosz maar we mogen de ogen niet sluiten voor de opeenvolging van missers daarna. Het drama met Nouri heeft natuurlijk voor een valse start gezorgd maar daarvoor en daarna zijn er Ajax (of beursgenoteerd bedrijf) onwaardige en onkundige beslissingen gemaakt.

Blijven steunen inderdaad maar kritische geluiden mogen ook. Niet dat agressieve gedoe bij die bus uiteraard.

19-04-2018 00:56

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

er is idd een potje van gemaakt, maar wij hebben ons ook misdragen geef nou gewoon toe dat geschreeuw en geblaat.

je kan ook niet verwachten dat volgens visie van cruijff dat oudvoetballers een beursgenoteerd bedrijf kunnen runnen. hij wou daar ex voetballers hebben, dat zijn geen hoogopgeleide zakenmensen zo simpel ligt het.

er is gehandeld uit emotie, en hoe je het wend of keert is er gehandeld door druk van suporters, die vervolgens het bestuur weer de schuld geven.
suporters wouden ziyech, ziyech kwam, keijzer moest weg, keijzer werd ontslagen, spijkerman en bergkamp moesten ook weg na aandringen van suporters. zelfs youness belande op een zijspoor. suporters wouden niet dat sanchez wegging, het bestuur zei, we doen hem niet weg, toen sanchez weg wou moest hij maar oprotten, dus verkocht het bestuur hem voor 50 mil.

dat is waar ik op doel, wij denken maar dat alles aan hun ligt, maar de suporters hebben meer macht dan je denkt bij ajax, wij zijn er ook debet aan.

19-04-2018 01:10

afcas +3803

sowieso. de supporters zijn de schuldigen voor het gedwongen vertrek van keizer.

19-04-2018 02:34

Michelinho +9

De supporters gaan zeker niet vrijuit, maar als het allemaal klopt wat je zegt (denk lang niet alles) zou het op zijn minst verwijtbaar zijn dat de club de oren teveel naar de supporters heeft laten hangen. Hoe dan ook zijn er foute beslissingen gemaakt. Daar mag je best kritiek op hebben, maar c'est le ton qui fait la musique en dat kan wel wat minder m.i.

19-04-2018 12:03

Michelinho +9

Grotendeels met je eens, maar niet over banksaldo. Dat was in december 47M, mede doordat er 32M voor de Nieuwe Toekomst is weggezet en een appeltje voor de dorst na het mislopen van Europees voetbal is ook wel zo wenselijk. Hoeveel dat gekost/gescheeld heeft komt nl. aan het einde van het seizoen.
Over de selectie: ze hebben Wöber (na het afketsen van Barac) , Orejuela (helaas miskoop), Huntelaar en (helaas) Siem gehaald, Younes (na het afketsen van Richarlison), Viergever en Dolberg niet laten gaan. De grootste verwijtbare misser was het gokken op een goed herstel van Sinkgraven en Dijks weer bij de selectie halen. Blunder zelfs.
En verder hadden we vorig jaar onder Bosz bijna geen blessures, laat staan langdurige en dit jaar viel de een na de ander langdurig uit met ook veel terugval.
Afgezien van Appie: Cerny, Frenkie, Wöber, KJH, Viergever, Dolberg, Sinkgraven, Younes, van Leer; dat maakte het er niet makkelijker op.
Ik durf te stellen dat als Frenkie zondag had meegedaan we wss nu nog zicht op de titel hadden gehad. Durf het bijna niet te zeggen hier, maar naar omstandigheden heeft ten Hag het qua resultaten prima gedaan, mede doordat Tagliafico er meteen stond.

19-04-2018 11:49

Ajaxvooraltijd +2

Helemaal mee eens jongen. Je blijft toch altijd Ajacied in mindere en succesvolle tijden.

19-04-2018 09:36

Ajacied33 +36807

Mooi stuk,alleen was het Ronald de Boer die destijds voor de tv knakte. Ze lijken natuurlijk ook op elkaar,haha. Voor de rest vind ik ons verwachtingspatroon niet extreem hoog hoor. Na een EU finale vorig seizoen wilden we voor dit seizoen alleen kampioen worden en de beker winnen,althans, dat is wat ik hier veel las als wens. Wij zijn Ajax,wij verwachten altijd een titel,zo hoort het ook

19-04-2018 10:06

KlasseLasse +4

al die wissels em debutanten zijn echt lachertjes! zelfs vvv zal er om lachen

18-04-2018 22:29

Ajaxvooraltijd +2

Ik snap echt niet wat er de laatste tijd aan de hand is met de wereld dat we zo weinig positivisme uitstralen, zo ongeduldig zijn geworden en alles klakkeloos en opportunistisch na praten wat de media roept. Dit seizoen begon gewoon heel erg vervelend en was eigenlijk voor mij al een voorbode dat het dit seizoen op alle fronten tegen zou gaan zitten, maar laten we dan op z'n minst de club en de mensen die er werken steunen en ons niet mee laten slepen door goedkope sentimenten. het enige wat Ajax nu juist nodig heeft is eenheid en rust, door alles weer om te gooien en weg te sturen vergroten we alleen maar de onrust en helpen we juist alles om zeep. Het is al erg genoeg wat er dit jaar allemaal gebeurd is met de club en hoe de media hier goedkoop gebruik van heeft gemaakt om te kunnen scoren. Laten we vooral niet hetzelfde doen maar de rijen sluiten en Ajax de rust en tijd geven met onze oud helden die er nu nog werken. Ik blijf Ajacied voor altijd, ook in mindere tijden met mindere prestaties en zal mijn club ook niet al een bezetene gaan lopen aanvallen omdat het me even niet zint.

18-04-2018 22:18

3sterrenAjax1 +3

helemaal met je eens gap.

18-04-2018 22:20

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

heel mooi gesproken man.

denk dat het de vrije wil van mening is.
social media is net pandoras doos.
dat heb ik altijd al gevonden.

ben het gelemaal met je eens, we worden er allemaal negatief van.

18-04-2018 22:55

GerardAjax26 +2

Ik ben het volledig met je eens. Als het even tegenzit moet iedereen altijd maar oprotten. Ik kan me nog herinneren toen Hennie Spijkerman bij Ajax werkte, dat heel veel mensen hem overal de schuld van gaven. Nu heb ik geen idee wat zijn rol precies was, maar ik heb zo vaak gelezen ''Hennie rot op''.. schijnbaar is het er niet beter op geworden, dus moeten er nu weer andere mensen oprotten.

Het is inderdaad allemaal erg negatief. Het staat iedereen natuurlijk vrij om een voor- of tegenstander van de trainer te zijn, maar ik vind bepaalde reacties echt triest. In dit artikel zegt hij volgens mij niets vreemds.. hij geeft juist aan dat iedereen met respect moet worden behandeld en toch wordt hierop ook gereageerd met ''kut boer'', ''clown'', en dat soort onzin.

19-04-2018 00:07

MyDreamteam59 +2

Kan je nou niet voor één keer je snoet houden, vreselijke stuk nageboorte

18-04-2018 22:03

Ajaxvooraltijd +2

Heb je het over jezelf? Je bent hier nooit en nu kom je ff je gal spuwen?

18-04-2018 22:08

Lazell +17005

Ik heb echt zo'n gevoel dat jij een van die achterlijke idioten bent die zo'n bus heeft staan opwachten. Ook altijd van die opgefokte, inhoudsloze, ongenuanceerde kut reacties. Ik heb vreselijk te doen met je vrouw.

19-04-2018 15:35

Morrissey +2

Respect voor de supporters die morgen gaan. Ik hoop dat ze 90 min lang gaan zingen:

90 min lang,
Voor onze club uit Amsterdam,
Gekkenhuis op de tribune,
Het bestuur gaat eraan.

18-04-2018 22:03

Ajaxvooraltijd +2

Ja want dan krijgen we lekker nog een tussenseizoen...

18-04-2018 22:07

Jornnn +5

Rijmt ook lekker.

19-04-2018 07:25

Michelinho +9

"Niemand die ons stoppen kan" wel?

19-04-2018 11:22

MarcOndertwix +0

Welk gekkenhuis?

19-04-2018 07:32

Ajaxvooraltijd +2

Ik ga zo genieten en lachen als al die over emotionele types hier en die opportunisten in de media hun woorden over Ten Hag moeten gaan inslikken, zoals ze bij Bosz hebben gedaan en bij Keijzer. Ik kan gewoon niet wachten tot volgend seizoen. We zijn tweede geworden door een rampseizoen wat al kut begon. Deal with it!

18-04-2018 21:59

talent020 +7

Bosz en Keizer hun spelopvatting paste tenminste bij Ajax, spelers gingen bij hun wel tot het uiterste, sorry hoor maar snap niet waarop je vertrouwen in Ten Hag is gebasseerd, tot op heden is het een bar en broos huwelijk en ziet het er niet naar uit dat het gaat veranderen,

18-04-2018 22:07

Ajaxvooraltijd +2

Wacht nou maar eerst eens af tot iedereen weer hysterisch om iedereens kop gaat roepen. Je schiet er namelijk niets mee op en zo krijg je nog meer onrust en nog meer wanprestaties met wederom weer een tussenseizoen.

18-04-2018 22:09

BrandjeXL +81

Bosz teert op een paar hele goede wedstrijden maar die had meer rampzalige wedstrijden en dat hij met die selectie geen kampioen is geworden is ronduit schandalig. Verder speelde de heer Jezus Bosz in het begin ook zeer slecht en had uit bij Paok alle geluk van de wereld. Nee ben geen Bosz hater maar ook geen TH hater. Aankomend seizoen mag je hem beoordelen.

18-04-2018 22:51

talent020 +7

klopt aankomend seizoen kan je Ten Hag pas echt beoordelen, maar ik blijf pessimistisch rond zijn persoon, dit seizoen heb ik ook als kut ervaren, eerst Nouri natuurlijk, en daarna Keizer die eruit werd geflikkerd, heb sinds de aanstelling van Ten Hag daarom mezelf ook voorgenomen om zijn wedstrijden daarom puur te zien als trainingen voor volgend seizoen, wat zijn zijn ideeën spelopvatting etc, en tot op heden ervaar ik het niet als hoopgevend, terwijl ik bij Bosz en Keizer qua spelopvatting dat goede gevoel wel had, Maargoed morgen ga ik in het stadion toch met goede moed weer kijken of er progressie inzit om maar ff in Erik zijn termen te spreken en achter de boys staan, soms reageer ik idd kort door de bocht maar als amsterdammer ben en blijf ik recht voor zijn raap, goed is bij mij goed en slecht is slecht,

18-04-2018 23:44

Ajaxvooraltijd +2

Ik denk eerlijk gezegd dat Ten Hag dit seizoen vooral aan damage control heeft gedaan omdat het allemaal niet lekker meer lag in de groep na het vertrek van Keijzer.

19-04-2018 09:29

ETM +3

Wat een onzin. Bosz teert op een totaal veranderde speelstijl die door velen beoordeeld wordt als terugkeer van het ware gezicht van Ajax. De aanloop naar het bevredigend uitvoeren van die speelwijze was van meet af aan zichtbaar, voor wie kritisch keek, al was t een moeizaam proces waarbij bepaalde hoog aangeschreven spelers zelfs op de bank verdwenen. De selectie was schots en scheef, niet in balans, vol grillig talent en bijna afgeschreven routiniers. Of wil je het belang van Viergever en Schone ontkennen?

Er zaten genoeg slechte wedstrijden bij onder Bosz maar hoe relevant is dat als je het grotere plaatje bekijkt? En het geen kampioen worden was helemaal geen schande. Er is een regelrechte relatie met het zover komen in Europa, en daarnaast haalde Ajax gewoon een erg hoog punten totaal, maar schoot t tekort omdat Feyenoord werkelijk waar een bizar hoog punten aantal haalde.

Al het geluk van de wereld is overdreven, maar je hebt gelijk dat Ajax ook zomaar van Paok had kunnen verziezen, Ajax speelde toen nog heel moeizaam. Maar dat doet niets af aan de latere prestaties.
Het gaat erom dat Ajax een bijzondere trainer nodig heeft!

Het onderwaarderen van Bosz is een kwalijke zaak, en t lijkt erop alsof de clubleiding bij Ajax daar ook aan gedaan hebben.
Ophemelen is veel beter; het als voorbeeld stellen, het laten inspireren, we zaten op de juiste koers!

Moge Jezus uit het kruis opstijgen en terug keren! misschien in een nieuw lichaam :)

19-04-2018 03:48

kaashaas +4

Erik je respecteerd onze wensen niet want je bent er nog steeds!!!! IT ain't over til its bla bla bla

18-04-2018 21:56

lauw +50

Onverstaanbare schijt trainer ben je ga lekker een andere club naar de klote helpen.

18-04-2018 21:49

kaashaas +4

Was hij niet degene die zij dat ze in Eindhoven bang zijn achtelijke debiel.. wanneer ga je?

18-04-2018 21:46

X-RaY +3

respect is, je biezen pakken omdat alles alleen maar slechter is geworden.

18-04-2018 21:27

NouridolbergNeres34 +1912

Is hij nou nog niet weg..

18-04-2018 21:23

met de punt naar voren +0

Waarom is het per definitie onacceptabel als het beleid niet meer attractief en dominant voetbal voorop stelt? Het gaat ten slotte om resultaat. Dat betekent winst is het allerbelangrijkst. En hoe dat tot stand komt, zal mij een zorg zijn.

18-04-2018 21:21

afcas +3803

waarom? omdat wij ajax zijn. ga maar lekker fan van psv of man united worden ofzo als het voetbal je niet uitmaakt kneusje...

18-04-2018 21:35

kaashaas +4

Jahoor kneus

18-04-2018 21:48

talent020 +7

vraag jezelf af waarom je ooit voor Ajax bent geworden of waarom het in je bloed zit... dit is echt een PSV tekst die je zojuist schreef

18-04-2018 22:01

louis60 +11472

Respect. AZ geen moeite met Vitesse. Twee punten achter Ajax. Respect met een veel lager budget.

18-04-2018 21:16

Redrum +96213

Nee 4-3 is echt moeiteloos

18-04-2018 22:01

Vak M +0

Ten Hag eruit. Wordt niks. Nieuw elftal neerzetten. Dit was niet goed genoeg. Alleen De Ligt, donny, frenkie en dolberg houden. Misschien Wober, Nico en Neres ook. Rest hoe goed bedoeld ook moet echt weg. Sorry hakim, siem, hunter, justin, joël, lasse maar jullie hebben het niet gebracht

18-04-2018 21:10

Bobbaasje +3

Heeft Ten Hag al zijn Utrecht koffer gepakt?

18-04-2018 21:07

Freddy Al +11

Gewoon zorgen dat je 3 keer wint Erik!

18-04-2018 20:12

Robinjo1988 +1

Ik kan wel janken als we volgend seizoen doorgaan met deze trainer

18-04-2018 20:03

Ajacied33 +36807

Ben bang dat dat gaat gebeuren..

18-04-2018 20:08

Robinjo1988 +1

Ik vrees het ook ja..

18-04-2018 20:13

Mars77 +0

Het zou de supporters sieren om morgen gewoon achter de spelers te blijven staan en ze te steunen. De 2e plaatst is nl nog niet behaald.

18-04-2018 19:50

Murph +963

Dat staan ze ook zeker wel

18-04-2018 20:51

flyingsoccer +1

Wat gaat er gebeuren als we tegen vvv puntjes laten liggen en dan tegen AZ en excelsior. Ik zie de 2e plek in rook op gaan ik heb een slecht gevoel. Vvv is niet zo slecht en AZ speelt leuk voetbal en excelsior gaat voor de goal hangen.

18-04-2018 19:50

Ajax34 +4063

Als je geen 2 de plaats met dit team haalt, dan kunnen beter met zijn allen gaan vissen.

18-04-2018 20:57

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

het kan bijna niet slechter aflopen, maar ja idd
de tweede plek verliezen en dat jong ajax daardoor ook nog eens de titel misloopt doordat het spelers moet missen, zou echt te bizar zijn.
dan heb je het meest echt alles maar dan ook alles tegengehad.

ok je kan ook nog degraderen.
maar man heb je dit ooit welleens meegemaakt bij ajax. als je gelovig zou zijn, zou je bijna denken dat we vervloekt zijn. dieper kan je niet vallen na een el finale.

19-04-2018 00:38

Michelinho +9

VVV heeft het eerder dit seizoen leuk gedaan, maar nu al tien wedstrijden op rij niet gewonnen: 5pt. En we spelen thuis, alhoewel het afwachten is of het publiek erachter gaat staan. Ik hoop dat de selectie gebrand is op iets van eerherstel en vandaag en ook de resterende wedstrijden wint.

19-04-2018 10:59

Toekomst1900 +2

We zitten met ze allen, ik ook hoor, wel lekker te zeuren op de trainer.. maar de verwende profvoetballers mogen er zelf toch ook wel eens meer voor doen? Dan lees ik dat ze er van balen dat ze op woensdag al 11 tegen 11 moeten spelen. Wat is daar nou erg aan? Ze verdienen tonnen, maar hard werken ho maar!

Ik heb zelf ook weinig vertrouwen in deze trainer, maar denk dat de spelers ook naar zichzelf mogen kijken!

18-04-2018 19:47

Robinjo1988 +1

Krijgen we dat weer... met veel van deze spelers haalden we vorig jaar een EL finale. Zelfs onder Keizer werd beter gevoetbald.

Het klikt gewoon niet tussen de trainer en spelers.
Al dat gelul dat ze niet hard werken slaat helemaal nergens op.

18-04-2018 20:06

Toekomst1900 +2

Haha ik zeg nergens dat ik blij met Ten Hag ben toch? In de winter riepen we in koor dat Keizer niks was.

Zelfde spelers trouwens? We missen tov EL finale gewoon 6 basisspelers hoor! Sanchez, Riedewald, Klaassen, Traore, Dolberg en Younes. En de meeste wedstrijden werden ook met Viergever en Tete nog gespeeld!

18-04-2018 20:13

Vertonghen +15

Las dat ten hag ook had gezegd dat ze super gemotiveerd waren voor de wedstrijd om met een goed gevoel de vakantie te kunnen gaan...
Tuurlijk we gaan heerlijk de zomer in als we winnen en 2e worden.

Wat een kut trainer hebben wij toch!
Verleng je je seizoenskaart zal je zien dat hij blijft...

18-04-2018 19:38

3sterren +20205

Spuit elf.
Ben benieuwd wie morgen iets zal zeggen over het inmiddels flink uitgekauwde voorval.
Wat mij betreft zand erover en zo snel mogelijk actie ondernemen op het eventuele vertrek van enkele ‘dragende’ spelers. En niet pas na het eerste Europese verlies een paniekaankoop doen ...

18-04-2018 19:35

ajaxinho +13

Ik lees alleen: Bakker

18-04-2018 19:21

talent020 +7

respect voor je spelers horen we altijd te hebben, fysiek contact is een not done, echter heeft Ten Hag mijn respect tot dusver niet bepaald als trainer daarvoor irriteer ik me net wat teveel aan zijn gezwam en gekke keuzes,

18-04-2018 19:15

Labrador +10

Dat moeten sommige supporters zeker maar al te goed beseffen Erik maar dat is onderdeel van het proces

18-04-2018 18:58

ambtenaar +23

Hij heeft gelijk.
Maar waar ik echt benieuwd naar ben is waarom hij het niet voor elkaar krijgt om Ajax te laten voetballen. Waarom hij de spelers niet gemotiveerd krijgt wanneer het moet.

18-04-2018 18:51

kampioen0809 +1

Het klinkt wat vreemd, maar ik denk echt dat het ook heel erg te maken heeft met zijn stem. Al vrij snel begonnen Frenkie en nog een paar grapjes te maken over zijn accent en stem. Uiteraard mag je er best om lachen, maar het zegt ook wel iets over hoe serieus je iemand neemt, want veel trainers zouden dat zeker niet pikken.

18-04-2018 18:58

Ajacied33 +36807

Frenkie nam m bij Tafel van idd niet zo serieus leek het wel. Plus Younes die niet wilde invallen,bij Bosz of Keizer was dat nooit gebeurd,ben ik van overtuigd. Misschien wordt TH wel niet serieus genomen.

18-04-2018 19:06

Michelinho +9

Het is toch geen schoolpleinvoetbal? Gewoon serieus met je werk bezig zijn als je tonnen per jaar binnenharkt, lijkt me. Je hoeft je chef niet te mogen of het eens te zijn met zijn beleid, maar wel gewoon doen wat je gevraagd wordt, want daar krijg je voor betaald.

18-04-2018 19:15

talent020 +7

ondanks dat ik je punt snap, zou het wel helpen als deze selectie een trainer heeft, die of een visie heeft waar ze zich in kunnen vinden, of een trainer heeft voor wie ze door het vuur gaan, beide aspecten krijgt Ten Hag niet voor elkaar bij deze groep lijkt het wel,

18-04-2018 19:19

Michelinho +9

Nou het was volgens mij de manier waarop ze Keizer de laan uitstuurden waardoor de spelers niet bepaald ontvankelijk voor ten Hag waren. Dan ben je van meet af aan kansloos, hoe goed je systeem is of goed je bent op sociaal vlak, om het maar even zo te noemen. Oud-spelers geven toch best hoog over hem op, die vinden dat ze door hem beter zijn geworden. Die luisterden blijkbaar wel naar hem.

18-04-2018 19:42

afcas +3803

valt me op hoe weinig mensen hier iets van management af weten. voor elk bedrijf geldt dat de sfeer goed moet zijn om het maximale uit de medewerkers te halen. zodra de medewerkers zich om wat voor reden dan ook niet goed voelen kunnen zij niet alles geven. en zeker als de leiding hen niet aanstaat lijden de prestaties eronder. dat is overigens een van de grootste problemen bij vrijwel ieder bedrijf. en dan geldt dat dus voor bedrijven waar men of fysiek of mentaal werk doet. moet je deze 2 aspecten combineren is het nog onmogelijker om topprestaties te leveren wanneer je je niet goed voelt. dat vergeten veel mensen blijkbaar, de belangrijkste taak van leidinggevenden is ervoor zorgen dat de medewerkers hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. net als vrijwel ieder bedrijf faalt ajax en in dit geval ten hag daar dus in. en daarom doen ze waarschijnlijk wel wat hun gevraagd wordt, maar dus niets extra's. en daarom heb je dus ook al spelers die nu al rondkijken naar een andere club. ik zie exact hetzelfde gebeuren bij het bedrijf waar ik werk.

18-04-2018 21:11

Michelinho +9

Goed verhaal, behalve dat het nogal aanmatigend is om te suggereren dat ik niets van management weet adhv die paar zinnen. Als je even naar beneden scrolt zie je ook dat ik aangeef dat de manier waarop Keizer ontslagen is weerstand heeft veroorzaakt. Als je de Telegraaf moet geloven tenminste, want daar komen de verhalen vandaan dat ze hem niet serieus nemen. Maar TH sprak al eens uit dat er op het veld bepaalde afspraken niet nagekomen werden. Dat was na Sparta, toen die uit een standaardsituatie scoorden en Ajax niet goed stond. Dat is m.i. niet doen wat er van je gevraagd wordt: zeker in een standaard(!)situatie lijkt me dat niet zo moeilijk, want daar wordt (schijnbaar tot in den treure) op getraind.
Ik ga verder ten Hag niet (meer) verdedigen, maar wil wel aangeven dat als de groep collectief zich van meet af aan niet ontvankelijk opstelt kan je het bijna niet winnen.

19-04-2018 10:36

3*stars*3 +23523

Tijd geleden riep een speler van FCU (Leeuwin?), dat ze nu wat meer vrijheid hebben op het veld.
Onder Ten Hag was het meer geprogrammeerd en dat zie je ook.

Of hij gaat goed zitten met selectie en het beter afstemmen voor zijn toekomst bij Ajax en vooruitgang van het 1e of hij gaat koppig door en graaft zijn eigen graf.

18-04-2018 19:00

BokkieBokstra +11340

Ik denk niet dat je dat helemaal op het conto van Ten Hag kan schrijven. Hij is er niet in geslaagd de spelersgroep mee te krijgen. Maar is dat gek als je een nieuwe trainer krijgt waar je niet op zit te wachten. Geen eerlijk kans voor Ten Hag, de situatie was er niet naar.

18-04-2018 19:17

talent020 +7

Ten Hag is vast een prima trainer, maar matcht gewoon in veel opzichten niet met Ajax, de grootste fout ligt daarom bij het samenstellen van de profiel schets en bij degene die hem hebben aangesteld.

18-04-2018 19:21

lauw +50

Jij hoort Ajax goed te laten voetballen kut boer

18-04-2018 18:34

3*stars*3 +23523

Zeker weten maar wat heeft zijn afkomst nou hier mee te maken?
Mensen blijven ook losgaan over zijn accent.
En ik heb trouwens niets met Enschede ofzo, sterker nog ik ben er nooit geweest...

18-04-2018 18:53

SjaakWolfs +4

"Het heeft uhhh te maken met uhhh respect. Maar ook met uuhhh waardering. En je hebt euhhh ook nog te maken met prestaties. En die zijn niet goed. Dat is uuuhhhh een uhhh wisselwerking." Dit is waarschijnlijk hoe TH het daadwerkelijk heeft gezegd.

18-04-2018 18:30

Michelinho +9

Leuk bedacht man, helemaal zelf gedaan? Zo origineel dit.

18-04-2018 18:46

BokkieBokstra +11340

Als er inderdaad aan spelers gezeten is dan heeft Ten Hag volkomen gelijk.

18-04-2018 18:27

MankeNelis +7

En eigenlijk hoor je als Ajax zijnde met lef en spectakel te foebelle.

18-04-2018 18:22

Simon1 +2959

Je hoort slechte prestaties te beoordelen...

18-04-2018 18:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.