Ten Hag doet beroep op RvC bij uitgaande transfer

door Bart Veenstra 45

Ten Hag doet beroep op RvC bij uitgaande transfer

door Bart Veenstra 45

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Erik ten Hag wil koste wat het kost 'basisspeler' David Neres behouden voor Ajax. De trainer ziet in de Braziliaan een heel belangrijke speler die bovendien heel lastig te vervangen zou zijn. Mocht er toch iemand vertrekken, doet hij een beroep op de RvC, zo vertelt hij onder meer tegen Voetbal International.

Ten Hag wil de kern van de spelersgroep bij elkaar houden. 'En daar maakt David Neres onderdeel van uit. We willen hem niet laten gaan. David is een liefhebber, speelt graag voor Ajax. Dat laat hij ook deze week zien hier', spreekt Ten Hag duidelijke taal. De trainer is het bovendien niet eens met bepaalde dingen die over Neres gezegd worden in de media. 'De suggestieve gedachte dat David een wisselspeler is, zoals ergens in een krant stond geschreven, is ook gewoon onjuist', aldus Ten Hag, die Neres in 22 van zijn 28 gespeelde wedstrijden in de basis liet starten. 'We hebben meer dan elf basisspelers, dat kan ik niet vaak genoeg zeggen en is in de eerste seizoenshelft ook duidelijk geworden. Je kan niet in een heel seizoen met elf spelers succesvol zijn.'

Ten Hag, die in het interview benadrukt dat Diego Lainez (vertrok naar Real Betis, red.) geen directe vervanger zou zijn geweest van Neres, laat weten dat het ontzettend moeilijk is om een eventuele vervanger voor de Braziliaan te halen in deze periode van het jaar. 'Die er direct kan staan. En die beter is dan dat we momenteel hebben. (...) In de komende maanden wordt de competitie beslist. Daarom hoop ik op 1 februari te kunnen zeggen dat de selectie van ons is, zoals die nu is.’

De oefenmeester wil, zoals gezegd, het liefst dat geen enkele bepalende speler vertrekt, maar hij weet ook dat de transfermarkt onvoorspelbaar kan zijn. De trainer denkt dat de RvC van Ajax ook het liefst de selectie intact wil houden, maar mocht er toch een transfer plaatsvinden, doet hij een beroep op de commissarissen. 'Ik snap dat de directie en de RvC de eindverantwoordelijkheid hebben. Ik heb aangegeven dat ik van de kern van de spelers niemand kwijt wil. En als dat gebeurt, dan zal er wel een directe versterking voor in de plaats moeten komen. Het is ook op dat vlak voor ons schaken op meerdere borden.’

Deze week op Ajax Showtime: een nieuwe Onze Trots! Dit keer spreken wij met Rotjoch, presentator en oprichter van 101Barz! Lees zijn verhaal over Ajax hier!

Op 11 en 12 januari gratis bedrukking op het Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ok het is een smak geld, maar welke ajaxsuporter wil haar spelers nou naar china zien vertrekken. neres hoort toch gewoon thuis in een grote competitie in europa.
laat lekker die ouwe lullen daar heen gaan om nog even te cashen, daar is niks mis mee, vind het een fantastisch mooi land china, maar kwa voetbal heeft het toch helemaal geen status en historie.

15-01-2019 07:35

Ryu +0

Neres leverd in de zomer ook genoeg geld op. Zou zo dom zijn om voor die paar extra miljoenen het kampioenschap op het spel te zetten... wober is al weg is al dom en zeker voor dat laag bedrag. Zoek maar eens een waardige vervanger met het zelfde geld....

14-01-2019 00:26

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

vind het nog steeds onbegrijpelijk dat men wober van de hand heeft gedaan, heeft niemand dan iets geleerd van jaargang 2016/2017.

15-01-2019 07:47

NoPants +7514

@AS ik snap dat er geld verdient moet worden, maar tegenwoordig staat er bijmij bij ‘bekijk ook’ 3x een gesponserd reclame bericht, 2x een at5 bericht, en2xeen ajax bericht. Gaat wel ver..

13-01-2019 02:05

Cello +52979 moderator

Eigenlijk is het flauwekul. Dat 43 mio niet te weigeren zou zijn. Natuurlijk is dat wel te weigeren!.

Zoals sommigen al zeiden hieronder, dat in het verleden we geroepen zouden hebben, dat we hem zelf achterop de fiets zouden wegbrengen bij een dergelijk bod, is precies wat het is. Het verleden.
Een niet zo ver terugliggend verleden, waar we financieel heel zwak stonden en eigenlijk uitgaande tranmsfers héél belangrijk waren. Toen kon je dus een dergelijk standpunt van het moeten verkopen begrijpen en onderbouwen.

Heden ten dage ligt dat toch wel heel even anders. Vanuit financieel oogpunt wbt de club hoeft zo'n transfer helemaal niet en is men niet genoodzaakt om mee te werken. En ja....hoewel 43 mio een enorm bedrag is, onze club heeft het om geen enkele reden financieel gezien nodig en kan het zich veroorloven 'nee' te zeggen èn aan te zien wat of het wordt komende zomer. En ja.... zelfs als dan de prijs lager zou uitvallen is het nog helemaal geen ramp!. Al helemaal niet, wanneer er zilverwaar in de prijzenkast is bij gezet.

Dus dit gezegd hebbend ben ik ervan overtuigd, dat Ajax gewoon elk bod zou kunnen weigeren op dit moment. En gelukkig lijkt het wel die kant op te gaan.

13-01-2019 00:40

mercurius3 +0

Het hangt ervan af en waar de club mee wil concurreren. Voor de Nederlandse competitie is het niet nodig. Als je in Europa iets wilt betekenen is het wel nodig, want met het bedrag dat Neres oplevert kun je drie talenten halen. Maar het zal wel geen 43 miljoen zijn. Het komt altijd lager uit dan dat de kranten beweren. Ik schat iets van 34 miljoen.

13-01-2019 06:07

FrancescosRavioli +15366

Goed dat hij zich hierover (in de media) uitspreekt. Dat zal de druk ook wel wat opvoeren bij de RVC om hem te houden.

13-01-2019 00:09

mercurius3 +0

43 miljoen is niet te weigeren helaas. Ten hag is een passant en dient dat niet te bepalen.

12-01-2019 18:20

ajaxinho +13

Heel goed om de RvC onder druk te zetten.

De trainers moeten de vereiste kwaliteit hoog houden.

12-01-2019 14:37

Rockpotje +9607

Natuurlijk wil je Neres niet kwijt. Maar vanuit de RvC snap ik dat je record kunnen breken voor een reserve idioot is. En Neres wilt gewoon basisspeler zijn natuurlijk. Tel daar een salaris van 8 miljoen per jaar bij op en de keuze is snel gemaakt. Daarnaast zou de aankoop van een goede linksbuiten de selectie meer in balans brengen. Tadic is denk ik beter aan rechts en Bandé moeten we even niet aan denken. Dik cashen voor Neres en voor 15-20 miljoen een hele goede linksbuiten halen (Tossard?). Klinkt dan zo slecht nog niet.

12-01-2019 14:00

Labrador +10

Ik heb liever een team wat compleet is en vol voor de titel kan gaan. Wat als Ziyech wegvalt. Wat dan?

12-01-2019 14:15

Rockpotje +9607

Tadic op rechts

12-01-2019 15:31

FrancescosRavioli +15366

Tadic op rechts is pas bespreekbaar bij een vertrek van Ziyech. ETH heeft al aangetoond Ziyech niet van rechtsbuiten te halen door Neres centraal op te stellen. Ik denk dat hij ten koste wat het kost Ziyech in deze vorm wil behouden en daarom niks verandert. (Want ik zie Ziyech liever op een middenveld met de punt naar achteren (uiteraard niet op 6,) maar zolang ETH wint doe je er niks tegen.)

13-01-2019 00:12

joodje! +0

Ik denk dat de RvC deze zomer hoe dan ook aardig wat records zal zien sneuvelen.

13-01-2019 00:30

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

mocht ajax real uitschakelen,gaat het hek helemaal van de dam.

15-01-2019 07:42

milan-jantje +2838

Maar even 43 miljoen voor Neres is toch een bizar hoog bedrag zeker omdat 90% van de wedstrijden gewoon Tadic en Ziyech spelen. Dus 43 miljoen voor iemand die lang niet alles speelt. Paar jaar geleden werd gewoon gezegd dat mensen hem voor dat geld nog achterop de fiets zouden brengen. Daarbij voor 43 miljoen koop je toch een talent of speler die echt top is dat bedrag heeft zowel Blind als Tadic niet eens gekost. Lijkt me dus dat je er echt wel een top talent of top speler voor terug kan halen, tenzij we nog een halve maand wachten en dan weer op korte termijn paniek aankoop gaan doen. Plus moeten we hieruit opmaken dat er dus geen andere spelers op de lijst staan buiten Lainez om.

12-01-2019 11:38

AjaxAmsterdam +3

Neres heeft 22 v/d 28 wedstrijden in de basis gestart. Hij speelt dus echt wel bijna alles.

12-01-2019 12:01

RusselWestbrook +21

22 van de 28 wedstrijden die hij gespeeld heeft. Ajax heeft meer dan 28 wedstrijden gespeeld, 33 geloof ik. Maar goed, dan startte hij alsnog in de meeste wedstrijden.

12-01-2019 12:14

AjaxAmsterdam +3

Daar had ik even overheen gelezen, je hebt gelijk.

12-01-2019 12:29

AdK +1661

Kleinigheidje hoor...

Maar die Telegraaf noemt elke keer bedragen en blijken telkens weer vele miljoenen lager te liggen.

Bij Wöber is 14 ook ineens veranderd in ... 10,5 uit m’n hoofd...

43 zal dus wel 35 blijken of zo.

12-01-2019 13:21

Redrum +96213

Ja de Telegraaf is langzaam aan het samensmelten met de fabeltjeskrant. Sommige dingen die ze zeggen zijn waar, andere dingen zijn volledig uit de fantasieduim gezogen.

12-01-2019 13:39

Pointer1 +115

Zo ging het ook met Milik en Sanchez.

12-01-2019 13:50

mercurius3 +0

Ja klopt, dat moet je ook in overweging nemen. Dat het bedrag uiteindelijk weer een stuk lager uitvalt. Kranten hebben er belang bij een zo hoog mogelijk bedrag te noemen, voor de klicks.

12-01-2019 18:26

joodje! +0

Als het aanblijven van Neres net dat verschil zou kunnen maken tussen wel of geen goal in het Bernabeu, mogen ze van mij 60 miljoen bieden, maar blijft Neres lekker in Amsterdam.

13-01-2019 00:31

Trainer21 +0

Precies Erik, maar wöber hoorde daar ook bij

12-01-2019 11:32

ST +23086

Had ie Neres maar niet zo vaak ten onrechte op de bank moeten zetten.

12-01-2019 11:26

Hagmag +9

Ten Hag heeft 100% gelijk

12-01-2019 11:16

Mario65 +3

Is Ten Hag bang voor een lege stoel tussen de reserves?
Sinds Bayern heeft hij een bankzitter van Neres gemaakt en dat terwijl deze tegen juist Bayern de ster van de dag was.
Maak dan meer gebruik van hem zodat die jongen niet ontevreden rondloopt.

12-01-2019 11:04

TheRiviera +5478

Zelf ben ik voorstander van Neres op rechts. Maar dan moet Ziyech naar het midden en verhuist Donny naar de bank. En je hebt al gezien dat Donny snel gaat zeuren als hij niet in de basis staat. En ik denk dat Ajax prioriteit geeft aan spelers uit de eigen jeugd.

12-01-2019 22:35

joodje! +0

"Sinds Bayern reservespeler gemaakt". Welke cruciale wedstrijden hebben we gespeeld sinds Bayern?
Hij heeft Neres in cruciale wedstrijden heel veel gebruikt, en is daarin meermaals uitblinker gebleken, met Bayern uit als het lichtende voorbeeld. Dat heeft Ten Hag ook gezien.
Wacht even het tweeluik met Real Madrid af, voordat we Neres gaan betitelen als "reserve".

13-01-2019 00:33

witchmaster11 +4

ter hag is er eentje die nu eens niet buig voor de rvc dat is wel eens anders geweest en heel goed dat dit eens naar buiten wordt gebracht zodat wij eens weten hoe de vork in de steel zit inplaats van dat achtelijke achterkamer gedoe , want als die weg gaat en er gebeurt wat dan wordt de vinger naar ter hag gewezen na die leuke zinnen ter hag out mag men nu eens oipenlijk zeggen rvc OUT

12-01-2019 10:18

SfeervakZuid2 +0

Lekker verwoord!

12-01-2019 12:32

Bastardo37 +13

Ik snap niet dat ze er over denken om te verkopen. Her is niet nodig, geld zat. Je maakt het jezelf weer moeilijk. Bij Pisvee verkopen ze Lozano en Bergwijn ook niet. Zo simpel is het.

12-01-2019 10:17

joodje! +0

Ze denken er gelukkig dus ook niet zo over. Alleen De Telegraaf denkt er tot nu toe zo over. Daarmee is meteen genoeg gezegd denk ik, gezien de laatste maanden bij de fabeltjeskrant.

13-01-2019 00:34

Bjorn +12629

Eens met Ten Hag. Hij wordt in mei erop afgerekend of er wel of geen titel in Amsterdam is. Als je dan een belangrijke pion verkoopt halverwege is dat niet lekker.

12-01-2019 10:04

Ajacied33 +36807

Mooi, ben blij dat TH zich zo nadrukkelijk uitlaat over uitgaande transfers. Het is duidelijk dat het voor TH geen ramp is dat Wober weg is, en Neres wilt hij wel behouden. Ik geloof TH wel als hij zegt dat hij Lainez niet als vervanger van Neres zou zien. Ik hoop echt dat Neres blijft

12-01-2019 09:51

Schip +23558

Zeg dat dan op het moment dat de Lainez transfer nog niet mislukt is. Als je dit nu pas zegt, is dat gewoon niet meer geloofwaardig. Dan wekt het de indruk dat je Neres alleen wilt houden, omdat je geen Lainez hebt. Niet omdat Neres een liefhebber is etc etc. En natuurlijk is hij geen basisspeler als Blind, Tadic, Ziyech, de Ligt etc, jongens die altijd spelen. En dan is zijn speeltijd ook nog verdeeld in centraal en links, waarin hij of veel minder, of niet uit de verf komt.

Ga er niettemin vanuit dat de RvC niet zo stupide is, dat ze het financiële zwaarder laten wegen dan het sportieve. Alleen al omdat dit seizoen aantoont, dat als je sportief investeert, je dat financieel terugkrijgt.

12-01-2019 09:43

RaynoFischer +18

Hij zegt toch zelf dat hij Neres eigenlijk gewoon wou houden met Lainez erbij...
Kan er ook pas erna naar gevraagd zijn he ;)

12-01-2019 09:47

Rdk1983 +4

Nu spelers weg doen geef je kans op prijzen uit handen. Snap niet dat Ajax altijd zo zelfdestructief is. Leren er echt nooit van. Je hebt Neres gewoon nodig.

12-01-2019 09:30

afcas +3803

niet alleen de prijzen, ik denk namelijk niet dat we de cl gaan winnen. maar wanneer het je lukt om real te verslaan sta je in de nabije toekomst een stuk sterker tijdens het aantrekken van spelers wanneer clubs als betis of watford zich mengen. het geld hebben we nu in principe al en wordt in de toekomst alleen maar meer, nu gaat het juist weer om het zorgen voor een statusverbetering ten opzichte van dat soort clubs.

12-01-2019 09:34

korem +878

Ajax als club heeft nog wel een goede status maar de competitie niet, de premier league en La Liga zijn natuurlijk veel beter. Nederland (KNVB) moet eens gaan optreden, kunstgras weg zal al een grote stap zijn !

12-01-2019 10:44

louis60 +11472

Klare taal. En als Neres wel gaat heeft hij alvast een mooi excuses voor weer een jaar zonder prijzen. Hoop dat directie dat beseft.

12-01-2019 08:59

Ajaxxxisdebeste +6

Dat wisselspelergelul sloeg ook helemaal nergens op.

12-01-2019 08:51

meerzicht +939

Gewoon traore halen, zijn neef meenemen die doet wel een goed woordje...

12-01-2019 08:45

FlyingDutchMan +17316

Of trek een Lyon shirtje aan, ben blij dat we van die slow motion voetballer af zijn.. Neres heeft 10x meer potentie en talent.

12-01-2019 09:15
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.