Telegraaf: Ajax gaat toch spelers halen

door BvdPloeg 168

Telegraaf: Ajax gaat toch spelers halen

door BvdPloeg 168

Laatst geüpdatet

Ajax gaat in de laatste dagen van de transferperiode toch pogingen doen om de selectie nog te versterken. De slechte optredens tegen FC Groningen en Feyenoord hebben de ogen van de het technisch hart geopend, zo schrijft De Telegraaf.

Tijdens het trainingskamp in Qatar hoopte Frank de Boer de basis te leggen voor een goede tweede seizoenshelft, maar die valt vooralsnog op alle fronten tegen. Ajax stelde in twee wedstrijden teleur, verloor twee punten en bovendien haakten veel spelers geblesseerd af. De spoeling is zodoende dun en dus gaat Marc Overmars zijn best doen om nog extra kwaliteit naar Amsterdam te halen.

De transfermarkt is echter nog tot maandag open en dus is er haast geboden bij eventuele actie. De Telegraaf schrijft verder: 'Om van een rigoureuze koerswijziging te spreken, gaat te ver, omdat De Boer altijd een voorbehoud maakte. „We blijven zoeken naar buitenkansjes”, zei hij in december, hetgeen hij een maand later in Qatar herhaalde. „Maar de lat ligt hoog. We willen alleen spelers die ons echt beter maken. Anders doen we het liever met onze eigen jeugd.”'

Lees meer over:
Plaats reactie

OviMivO +1761

Waarom niet gewoon alsnog Poulsen weer een jaar erbij nemen.

Neem t verlies op Zimling zoveel kost dat nou ook weer niet.

Poulsen wist tenminste wél hoe je een topwedstrijd beleeft

31-01-2015 09:06

JohnDylan +22706

Als FC Copenhagen er akkoord mee gaat om Poulsen transfervrij naar Ajax te laten vertrekken dan zou ik hem graag terug zien komen. Hij mag van mij nog wel anderhalf seizoen bij de club spelen en daarna als trainer in de jeugdopleiding aan de slag gaan.

31-01-2015 11:16

korem +878

Misschien adebayor weet niet of die haalbaar is reserve bij Tottenham en denk Poulsen en Heitinga in de Ooijer rol. Wel erg vreemd dat Ajax op laatst dit weer zo besluit allemaal. Oh ja en Singraven zeker halen doe je dit in de zomer moet hij weer verplicht seizoen in jong Ajax wennen

30-01-2015 20:31

ST +23097

Let maar op, komt niemand meer. Ajax wilt toch alleen maar voor een duppie op de eerste rij. Dat gaat echt niet lukken halverwege het zijn.

30-01-2015 20:15

31xAjax +7982

Ik viel bijna van m'n stoel van het lachen toen ik het bericht las. Ze weten het niet mee en zwalken van links naar rechts en terug. Wel versterken niet versterken wel versterken niet versterken......

Maar het moet wel een goeie zijn anders geef ik liever eigen jeugd een kans.....

Tsjongejonge wat een amateurisme en dat weer 3 dagen voor de deadline. Maarja dan kunnen ze weer zeggen; we hebben t geprobeerd maar ze wilden niet, de club wilde niet (aan Ajax) verkopen, hij was te duur, of zijn moeder was er op tegen.

Tip. Koop Sinkgraven nu vast en laat hem nog een half jaar bij Heerenveen. Ruim van de zomer de halve selektie op ( zie mijn bericht eerder dee week bij het stuk van het Parool over doorselekteren) en vervang de trainer door iemand die spelers beter maakt, op de juiste plaats zet en Ajax weer durft te laten voetballen.

Herinvesteer het geld van de uitverkoop in een stuk of wat aankopen voor achterin en het middenveld. Verplicht Marc om bovenop de opbrengst nog een substantieel bedrag bij te leggen.

Gebruik de komende maanden om de scouting op nivo te brengen zodat we niet 28 augustus weer wakker schrikken en niet weten wie. We moeten halen.....

30-01-2015 16:21

A Cohen +1

Wel heel rigoureus.
FdB moet blijven.
Door selecteren JA.
Scouting op nivo brengen JA.
28 aug. wakker schrikken NEE.

30-01-2015 17:26

31xAjax +7982

Idd rigoureus maar ook nodig. Buiten de tekortkomingen van FdB die ik al noemde in mijn stuk ook nog wedstrijdanalyse keer op keer ongeloofwaardig, alsof wij met honderduizenden poep in de ogen hebben.

Zo van we hebben gedomineerd, we hebben veel meer kansen en ook meer 100% kansen gehad. Ik heb zelfs wedstrijden teruggekeken omdat ik twijfelde of ik wellicht dronken was tijdens de wedstrijd.

En kijk nu eens terug hoe hij de laatste maanden over een transfer van Sinkgraven heeft gesproken. Eerst wilde hij hem er wel graag bij in de winter, toen hoefde het vanwege de aanpassingstijd die hij nodig zou hebben, toen wilde hij hem toch weer graag erbij en nu is het weer anders. Dan kom je toch op z'n minst ongeloofwaardig over.

Nogmaals, hij heeft ons 4 titels gebracht waarvoor eeuwige hulde, maar het is tijd voor een wisseling van de wacht, en graag iemand van buitenaf met ervaring.....

30-01-2015 18:07

maikydread +31

Jongens trappen jullie er weer in!!! met nog twee dagen te gaan gaat onze vriend Marc ROEPEN!!! we gaan nog spelers halen? zat je soms in je winter slaap Marc! de vier weken sinds de transfer window open is. Er zit een patroon in Marcs werkwijze altijd aan het einde roepen, we gaan nog proberen! maar aan het einde zegt hij dan we kwamen tijd te kort om iets te bereiken.#En de supporters trappen er elke keer weer blind in.

30-01-2015 16:09

suske +25

Niet Mark roept dit. Dat doet de Telegraaf!!!!

30-01-2015 17:32

han23 +0

eindelijk 1 die t snapt. er gaat helemaal niets gehaald worden joh. marc zal net zoals frank iets gezegd hebben van dat als ervaren kracht met kwaliteit echt haalbaar is,dat ze dan actie ondernemen. maar geloof me,er gaat echt niets gekocht.

30-01-2015 18:47

ajax4ever01 +13

Het is bij elke transferperiode hetzelfde liedje bij Ajax zeuren ze achteraf dat ze op het laaste moment niemand hebben weten te strikken.. dan denk ik van onderneem dan eerder actie op het moment dat die transferperiode aanbreekt dat voorkomt zogenoemde paniekaankopen.

30-01-2015 19:11

JQ452 +1

Ik ben benieuwd. Ik zal misschien wel zeikerig overkomen, maar dit is toch lachwekkend laat ingrijpen ? Dit wordt gegarandeerd dit hoofdprijs betalen en/of een paniekaankoop ? Of weer helemaal niets, daar ga ik eigenlijk vanuit. Maargoed, ik laat me graag verrassen.

30-01-2015 15:24

AjaxJH +0

Zie een aantal interessante namen voorbij komen tussen de berichten en op voetbalsites. Als voetballiefhebber heb ik ze eens op een rijtje gezet. Voor wat het waard is... Mijn ideale speler om binnen te halen in de winterstop: Mahamadou Diarra!

Verdedigers:
Heitinga: wel ervaren, maar komt zelfs niet aan de bak bij Hertha BSC.

Eric Botteghin: leuke verdediger, maar is hij zoveel beter dan Veltman, Moisander en van der Hoorn?

Diego Reyes: Met zijn Mexicaanse temperament legt hij veel beleving in zijn spel, iets dat we nu nog missen. Bij Porto komt het nauwelijks aan spelen toe, wat mogelijkheden geeft voor Ajax. Het is echter de vraag of een speler van 22 die aan het grote geld bij Porto heeft geroken de stap naar Nederland wil maken.

Hector Moreno: Was al een prima verdediger bij AZ en heeft nu ook nog eens veel meer ervaring. De vraag is echter of hij wel in het positiespel van Ajax mee kan.


Middenvelders:
Van Ginkel: Chelsea wil hem waarschijnlijk in de sterkere competities houden, maar misschien dat van Ginkel zelf ook nog enige invloed kan uitoefenen en aan zijn carrière denkt?

Sinkgraven: is dat een directe versterking? Wel een speler voor de toekomst.

Maduro: goede ervaren speler. Echter behoorlijk uit beeld geraakt de laatste jaren omdat hij weinig speelde. Wat kan hij nog? Misschien half jaar huren met optie tot koop? Zelf wil hij wel komen gaf hij al aan.

Pröpper: Goede speler, maar ongetwijfeld een flink prijskaartje áls hij al mag komen van Vitesse. Bovendien, is hij de speler die meer 'agressie' in het spel brengt? Ervaring heeft hij wel, maar slechts op nationaal niveau.

Vejnovic: Bijna hetzelfde verhaal als bij Pröpper. Vejnovic is wel wat verdedigender ingesteld, wat Ajax beter kan gebruiken.

Gudelj: Goede speler met agressie in zijn spel. Heeft veel in zich wat van een Ajax-speler verwacht mag worden. Doemt echter direct de vraag op of hij niet zo'n typische speler is die bij Ajax net niet kan aanhaken... Nadeel: weinig internationale ervaring en zal niet goedkoop zijn.

Demy de Zeeuw: Transfervrij en veel ervaring. Speelde nog in de halve finale op het WK in Zuid-Arika, maar daarna ging het snel bergafwaarts. Wat kan hij nog?

Lassana Diarra: Toegegeven, zou een stunt voor nodig zijn maar is wel transfervrij. Een speler van 29 die bij Chelsea, Arsenal en Real Madrid heeft gespeeld met een goed salaris lijkt echter onmogelijk.

Mahamadou Diarra: Inmiddels 33 jaar, transfervrij en speelde bij Olympique Lyon en Real Madrid, maar ook bij Vitesse. Een strijder in het veld met een prima techniek en een schat aan ervaring. Wat mij betreft de speler waarop Ajax in zal moeten zetten.

30-01-2015 14:58

JPC40 +3

Allemaal leuk en wel maar Ajax heeft na mijn idee verdedigers nodig en misschien enkel middenvelder maar meer ook niet .

Met Milik Ghazi Lasse Fischer Zivkovic in de spits eigenlijk genoeg in huis.

Wat daar achter staat moet bijgevuld worden .

30-01-2015 15:35

goblinmaster +16

Gudelj zou best passen idd, maar geen kwaliteitsversterking vooral een ander type wat best ontbreekt.(Maar kom op die 8 miljoen is was niet verwijzend naar een Gudelj zoals hij nu is.)

Vermealen zou een verbetering zijn en goed voor RCV ernaast. Met Moisander erbij kun je zeker ook in Europa eventueel een extra CV er in zetten om met 3 of 5 verdedigers te spelen etc.

Anita zodat er altijd een back is, een mandekker op een snelle speler óf natuurlijk de mogelijkheid om bijna altijd met Serero het middenveld snel onder controle te hebben.

Van der Vaart zou het kunnen zijn waren het niet dat hij bij zijn club nog in een race is om niet te degraderen. En volgens de site waar ik op keek speelt hij veel.

Maduro- Ik hoop het niet. Wel als hij linksbenig was, maar nog nog met twijfel.

John zou niet erg zijn, maar is niet wat we zoeken.

Emanuelson zit net bij een andere club dacht ik, dus wordt het ook niet.

Maar idd geen paniekaankoop zonder kwaliteit.

30-01-2015 14:55

JohnDylan +22706

Ik zou Klaassen graag centraal op het middenveld zien. Wanneer de tegenstander de bal heeft of in de eerste fase (de opbouw) kan hij dan de rol van '6' invullen maar in de tweede fase kan hij de positie van '10' induiken. Met Gudelj als rechtshalf zou daar iemand staan die als aanjager Klaassen perfect kan ondersteunen. Ik had Emanuelson perfect gevonden als linkshalf maar die gaat naar Atalanta dus zal Ajax iemand anders moeten vinden voor die rol. Sinkgraven lijkt mij dan wel een goede optie maar die zal Ajax niet direct beter maken.

Cillessen; Van Rhijn, Vd Hoorn, Moisander, Boilesen; Gudelj, Klaassen, Sinkgraven; Kishna, Milik, Andersen

30-01-2015 14:07

DJ +0

Het TH heeft in het begin uitgesproken dat de opleiding talent moet leveren op het moment dat een sleutelspeler vertrekt. Zijn opvolger moet al klaar staan om vanuit de A1 of Jong Ajax door te stromen. Zo ging dat in de tijd van Cruijff en later in de tijd van Van Basten.

De huidige leiding is er nu achter dat de tijden veranderd zijn en het elftal veel te jong is om talenten op te vangen, te begeleiden en te corrigeren. Als Van De Beek nu zou instromen kan niemand hem helpen, want de spelers zijn nog veel te druk met zichzelf. Iemand als Andersen moet zelf nog volwassen worden, dat kost tijd. Daarom heeft het TH spelers als Duarte, Zimling en Viergever aangetrokken als overbrugging, maar ondanks hun ervaring missen zij niveau.

Het is aantoonbaar dat de gemiddelde leeftijd bij Ajax omhoog moet, kijk maar naar ploegen als Olympiakos en FC Basel. Dat zijn teams die zich wel staande weten te houden in de CL, omdat ze volwassener zijn. Dit is echter een probleem, want spelers van een jaar of 25 met kwaliteit kosten de hoofdprijs.

Er moeten dus keuzes worden gemaakt. Breek je het salarisplafond open en trek je meer geld uit voor kwaliteitsspelers die wat rijper zijn en de grote talenten bij de hand kunnen nemen, of ga je door met het huidige beleid en zoek je naar jong talent dat nog regelmatig door het ijs zal zakken?

Een derde optie is het huren van spelers uit de Europese (sub)top die net buiten de boot vallen, maar van grote waarde kunnen zijn in NL (zie Guardado bij PSV).
De laatste optie is de meest ideale, maar tegelijkertijd meest onrealistische: probeer oud-Ajacieden te verleiden tot een terugkeer. Spelers als Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Klaas-Jan Huntelaar zouden goud waard zijn voor dit team. Echter, zij zullen voor 1 miljoen per jaar niet terugkeren. Je bent hier- als je het huidige salarisplafond in stand houdt - afhankelijk van spelers met een groot clubhart en veel lef.

30-01-2015 13:48

3*stars*3 +23586

Jahahaha je heb weken de tijd om tijd te nemen en versterkingen te halen...to-taal niet serieus te nemen dit (koop)beleid joh!

Wat er op de toekomst gebeurd, ok das top maar als ik zie wat er gebeurd mbt Ajax1....
Dat er de ene na de andere spelers worden gehaald en niks toevoegen, dure aankopen moeten ''wennen'' in JA, spelers waarvan contracten aflopen die niet moeten banken maar mogen blijven en basisplaats hebben en nu hals over kop nog versterking zoeken!?

Nee, de 4 titels hebben veel gecamoufleerd maar ik heb zo'n gevoel dat er maar wat word gedaan achter de schermen bij ons...

30-01-2015 13:46

Freddy +11507

die middemvelder die bij Heerenveen speelde en nu bij Mainz op de bank zit. Als Koeman hem niet haalt waarom wij niet?

30-01-2015 13:33

Jarl1989 +4396

Nou Urby kun je sowieso afstrepen!

http://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieuws/85253/emanuelson-vervolgt-loopbaan-bij-atalanta.html

30-01-2015 13:20

kjkepel +0

zou het behoorlijk onprofessioneel vinden als ze nu in het laatste weekend plots met een aankoop op de proppen komen. Het voetbal was ook slecht voor de winterstop, en had je iemand willen halen dan had je mooi het trainingskamp kunnen gebruiken om alles erin te slijpen. Wie er nu ook komt, die heeft zeker tm maart nodig om te wennen, dan ben je allang uitgespeeld

30-01-2015 13:17

JelleAFCA020 +0

Heitinga halen. Kent de clubcultuur en heeft ervaring. Misschien niet de beste voetballer maar kan de jonge spelers wel prikkelen op t veld.

30-01-2015 12:56

rjdv +0

Of cerny?

30-01-2015 12:54

rjdv +0

Ik zou soriano kopen

30-01-2015 12:52

foensai +0

Gaat of heeft net zijn contract verlengd. Gaf aan het erg naar zijn zin te hebben. Die zal denk ik dan niet willen en redelijk duur.

30-01-2015 12:54

AFCACBS410 +0

net z'n contract verlengd, onhaalbaar! En dan daarbij naar grotere clubs als Ajax

30-01-2015 12:54

De_Realist +365

Otigba, Otigba, Otigba!!! Maar zal wel niet.

30-01-2015 12:49

roodenwit +0

Zijn er echt serieuze geruchten. Of is het weer gissen en worden verrast met iemand uit Scandinavische deel? Kom Marc!!!! Koop Propper, Urby en John voor achter. Kan evt ook rechtsback

30-01-2015 12:45

AFCACBS410 +0

Dat zal dus wel die Lasse Vibe worden waar de laatste dagen al hardnekkige geruchten mbt Ajax over gaan in de Deense media.

28 jarige aanvallende middenvelder uit Denemarken. Wel topscorer bij z'n club en in bezit van een aflopend contract, zal een typische Overmars aankoop zijn!

30-01-2015 12:37

Intec +0

Lasse Vibe is een spits van 27 speelt bij Ifk Gotenborg. Ken de feiten

30-01-2015 12:54

AFCACBS410 +0

Waarom zou ik de feiten moeten kennen van een speler uit Denemarken...27/28 wat maakt dat uit. In opper slechts de naam en spelers-omschrijving die in de buitenlandse media voorbij is gekomen bijdehandje.

30-01-2015 12:57

Tian1Sky +0

Goteborg is toch Zweden?

30-01-2015 13:12

wouter90 +0

Gudelj of Vejinovic lijken mij de beste realistische mogelijkheden

30-01-2015 12:34

ST +23097

Vooral Gudelj inderdaad. We hebben zo'n type nodig een beetje een klootzak met de nodige ervaring.

30-01-2015 12:57

Soiesonr1 +8

gelul allemaal over ervaring halen.. die jongens in ajax 1 moete n gewoon eens gaan voetballen.. en frank moet gewoon duidelijk maken als je niet wil vechten in het veld word je gewisseld.. het ligt momenteel echt aan de spelers die de kwaliteit en vechtlust missen.. afgelopen zondag tegen kakkies.. vdhoorn krijgt bal schiet hem blind naar voren.. cilessen na 1000x alle tijd nemen voor een lange uittrap die keer op keer mislukt.. schone die bij elke bal die hij op de vleugels krijgt blindelings de 16 in tyft.. moisander die elke bal verkeerd geeft.. het valt mij op dat de spelers minder technisch zijn als iedereen denkt. hoevaak zie je ze een paas over 20 meter geven van bijv veltman op moisander die vervolgens niet strak in de voeten is, maar zo\'n nonchalante bal waardoor moisander eerst weer de bal moet corrigeren om hem vervolgens mee te geven..

30-01-2015 12:31

Zeljko +0

Ik begrijp dat jij de enige echte waardige opvolger van Frank gaat worden? Iedereen zit fout maar gelukkig kom jij met de lumineuze oplossing die iedereen over het hoofd heeft gezien: "die jongens in ajax 1 moete n gewoon eens gaan voetballen ....."

30-01-2015 12:55

Mark10 +1073

Zie dat Marko Marin al officieel rond is met Anderlecht

30-01-2015 12:26

De_Realist +365

Schurrle wil ook weg ;)

30-01-2015 12:50

Mark10 +1073

Ik las afgelopen week dat Marko Marin evt een transfer gaat maken naar Anderlecht, iemand hier meer informatie over.
Zou dit niet evt een speler voor Ajax kunnen zijn?

30-01-2015 12:24

foensai +0

de beste man is daar al. sinds 20-1-2015 onder contract.

30-01-2015 12:27

ibrahendriks +1

Was bij Gladbach echt goed, misschien was Chelsea te hoog gegrepen.

30-01-2015 12:35

ibrahendriks +1

Het zijn allemaal geldwolven die ervaren spelers, die indruk wordt echt wel gewekt. Anita, een vechtjas en goede voetballer, komt ook niet. Ook weer zo n geldwolf... Nou ik geloof er niks van, het TH is gewoon stronteigenwijs.

30-01-2015 12:23

Rayno95 +0

Gerucht gaat Jonathan Kodjia, 25 jarige Franse spits uit de Ligue 2.
Wel topscorer daar, maar als we iets niet nodig hebben is het wel een spits ......

Kost ook nog 2,5 a 3 miljoen..... Kan je beter gewoon Milik definitief overnemen.

30-01-2015 12:16

Mokum_32 +1

mijn god ligue 2 ? Gaan ze voor versterkingen daar scouten ?!

30-01-2015 12:21

Rayno95 +0

Geen idee, maar als je dit gerucht moet geloven helaas wel

30-01-2015 12:42

ST +23097

Precies.

30-01-2015 12:58

gusanito +5448

Als dit waar is is het toch een regelrechte schande? Leren ze dan helemaal niets? Weer op het laatste moment handelen, weer de hoofdprijs betalen voor matige spelers? Ik ben zeer huiverig voor het resultaat. Ik denk dat het of niks wordt of een beperkte bankzitter. Het zou een wonder zijn als ze met echte versterkingen komen. Ik zou het sowieso achterlijk vinden als ze weer in eigen competitie gaan winkelen.

30-01-2015 12:14

Rinus M. +900

Marc doe het niet, veel hieronder genoemde spelers zijn een aanfluiting voor het niveau dat Ajax nastreeft en krijgen te maken met een ongekende druk om Ajax direct drie keer beter te maken. Leg wat bij voor een nieuwe supportershome en ga bedenken hoe je zowel de selectie als het technisch hart structureel en kwalitatief beter kunt maken. Dan is iedereen januari heel snel vergeten.

30-01-2015 12:12

AjaxD1986 +1

Aldus meneer de alwetende!

30-01-2015 12:14

Arim_ +0

Heeft iemand die naam van Urby al laten vallen?
Whahahahahahahaha ;)

30-01-2015 12:12

WinstonWeed +2

Nee maar heb wel de naam \"Heitinga\" gelezen.
Tsja, ik denk dat als Sjonnie straks de bank warm houdt bij Alphense Boys, die mensen nog steeds roepen dat we hem moeten halen omdat ie zogenaamd een echte Ajacied is.

30-01-2015 12:22

ibrahendriks +1

Als de opdracht bij Herta BSC is de ballen naar voren trappen, zo hard mogelijk, dan kun je het niveau bij Ajax natuurlijk niet aan. In een moordend tempo, ook nog eens, by the way.

30-01-2015 12:45

ajaciedoss +47

Een linksback is zeker een optie,boilessen zondag meer ballen in de voeten gespeeld bij een Feyenoorder als dat ze gewoon naar ons horen

30-01-2015 12:01

eros +4824

Keeper: Met Chillesen, Onane, Boer en de jeugd erachter,... Niet nodig,...
Roon: deze zomer transfervrij, mochten we een keeper nodig hebben.

Linksback: Bruikbaar,... maar wie?

CV: Deze zomer zal Moisander vertrekken. We hebben Veltman en vdHoorn.
Heitinga: Misschien als mentor voor deze jongens?

'6': Serero, doet het goed, maar zou makkelijk de positie van Andersen over kunnen nemen.
Poulsen: Jammer dat hij vertrok,.... misschien voor een klein prijsje terug te halen?
Maduro: Jongen met een ajax hart en kent de club,... zal daarnaast ook niet al te veel kosten.
Gudelj: Goede speler,... maar ik denk te duur.
Joey vd Berg: Echte bikkelaar,... maar kan hij het niveau aan?
Marten de Roon: Redelijke speler, deze zomer transfervrij,... maar kan denk ik het niveau niet aan.

Links mid: Andersen,... speelde enkele goede wedstrijden, maar kan in grote wedstrijden het niveau nog niet aan.
Emaulson: Net verhuurd, dus zal deze winter niet meer komen. Deze zomer transfervrij,... en ik denk zeker een reële optie! Kan als linksbuiten of linksback ook uit de voeten.
Sinkgraven: Goede speler,... grote toekomst, maar op dit moment denk ik nog niet klaar voor ajax.
Oar: Bij de Boer zeer geliefd, deze zomer transfervrij

Rechts mid: Klaasen,.... de duidelijke nummer 1 op deze positie!
Propper: Te duur,... daarnaast als back-up gaat hij niet komen denk ik.

Links buiten: Kishna en Fischer,.... zullen onderling moeten gaan uitvecht wie er speelt. Hier zal zeker niemand komen. Daarnaast komt Menig eraan!

Rechtsbuiten: Schöne en el-Ghazi zullen het moeten uitvechten hier!
Sinkgraven: Goedkope optie,... maar met el-Ghazi voor je,... en aankomend talent als Muric niet nodig.

Spits: Siggie en Milik. Met erachter Zivkovic. Milik en Zivkovic zullen voor de komende 2, 3, 4 jaar onze spitsen zijn schat ik in.



Dus,... ik denk dat het halen van een '6' met ervaring de hoogste prioriteit heeft.... Poulsen? Maduro? Gudlj? Zeg het maar?
Of zal er eindelijk echt eens gescout worden?!

30-01-2015 12:00

emieltjuhh +18044

Laten wij als supporters afwachten wat er gaat komen. Genoeg suggesties lees ik, ik ben zeer benieuwd, ik heb hier lang op gewacht!.

30-01-2015 11:57

..::Rootje::.. +676 moderator

Alweer op het laatste moment. Pfff. Succes jongens!! Gezien de aankopen van afgelopen half jaar, heb ik er de volste vertrouwen in! -_-

30-01-2015 11:56

Mokum_32 +1

Nou hup haal die gudelj en proper maar zijn we 15 miljoen armer maar haal je wel cl..

30-01-2015 11:56

waynelove +2

dit versterkt mijn vermoedens dat er oud spelers terug gaan komen.

30-01-2015 11:54

JohnDylan +22706

Cillessen; Van Rhijn, Vd Hoorn, Moisander, Boilesen; Gudelj, Klaassen, Emanuelson; Kishna, Milik, Andersen lijkt mij een hele goede opstelling voor Ajax. Met Emanuelson en Gudelj erbij kan Ajax weer heersen op het middenveld. Beide spelers hebben veel loopvermogen en een zeer goed schot. Daarbij voegt Gudelj de power toe die het middenveld momenteel duidelijk mist.

Klaassen mag van mij in deze opstelling wisselen tussen de '6' en '10' rol. Met zijn loopvermogen en diepgang kan hij het de gehele lengte van het veld bespelen. Het zal het voor tegenstander erg moeilijk maken als Klaassen op het ene moment op '6' speelt en het andere moment op '10'. Ook geeft het De Boer de kans om zijn tactiek op de tegenstander aan te passen.

30-01-2015 11:43

Rommy +0

Dus geen Serero ?

30-01-2015 11:53

waynelove +2

serero is ongeveer de beste bij ons, jammer dat hij niet scoort, maarja dan zou hij nu in spanje spelen oid.

30-01-2015 11:55

..::Rootje::.. +676 moderator

Hij is een defensieve mv . Waarom zou hij moeten scoren??

30-01-2015 11:57

waynelove +2

Het schijnt dat je wint door meer te scoren dan de tegenstander.

30-01-2015 12:22

JohnDylan +22706

Ik vind Serero het momenteel veel beter doen dan de meeste spelers van Ajax maar vind hem zowel verdedigend als opbouwend wel kwetsbaar. Van Halst liet voor de wedstrijd tegen Feyenoord zien dat Serero positioneel heel vaak verkeerd staat. Hij staat vaak veel te ver van zijn tegenstander af. Opbouwend is hij (zoals Ronald de Boer ook zei) erg onrustig. Ik denk dat Ajax met een middenveld met Emanuelson, Gudelj en Klaassen het veel beter zou doen dan het middenveld wat er nu staat.

30-01-2015 11:55

Schillo +2

OK maar even realistisch... Wie gaat Ajax nu beter maken? Op welke positie speelt nu iemand die er niet zou horen te spelen?

Doel: Cillessen doet het prima.

Verdediging: Van Rhijn is een vaste waarde, haal je Heitinga of Maduro voor centraal rechts achterin dan staan die de ontwikkeling van Van der Hoorn en Veltman in de weg. Links centraal achterin mag wat mij betreft versterking komen (maar wie?), Moisander het seizoen op de bank laten afmaken, vertrekt toch aan het einde van het seizoen. Linksachter kunnen we ook wel wat versterking gebruiken, Maxwell of Urby haalbaar?

Middenveld: Serero doet het prima op 6. Andersen laat bij vlagen zien dat hij leuk kan voetballen, maar vaker niet dan wel en is wel erg licht voor dit niveau. Sinkgraven is eenzelfde type, dan liever Gudelj. Die heeft power, energie, een goed schot en scoort goals. Klaassen lijkt me ook onomstreden.

Aanval: Tsja, als je Sigthorsson zo lang in de spits laat staan, terwijl je Milik en Zivkovic hebt lopen dan verdien je het bijna geen kampioen te worden. Spits is prima bezet met Milik en Zivkovic. Van de beide vleugels komt veel te weinig dreiging momenteel. Kishna en El Ghazi zijn beiden nog jong, maar zouden eigenlijk achter een gearriveerde speler af en toe moeten invallen. Elia had een mooie gok geweest. Waar is Ola John eigenlijk gebleven?

Aankopen:
linksachter: Maxwell? Urby? Van Aanholt (van Sunderland)?
links centraal achterin: Heitinga? Maduro? Ergens in Italië of Turkije nog een sloper uit Uruguay of Argentinië?
linkermiddenvelder: Gudelj? Djuricic?
vleugelspits: Ola John?

30-01-2015 11:36

Mace0107 +1

Kom op zeg geen vleugelspits. Dat is het laatste wat we nodig hebben want ook fischer komt er weer aan. LCV, LV of een middenvelder.

30-01-2015 11:39

Schillo +2

Persoonlijk vind ik dat we inderdaad vanaf de vleugels veel dreigender zouden moeten zijn. Onze buitenspelers komen allemaal naar binnen. Kishna en El Ghazi gaan weleens buitenom, maar zeer sporadisch. Fischer gaat ook altijd naar binnen en moeten we nog maar afwachten of hij op niveau terug keert. Ola John half jaar huren van Benfica is helemaal geen gekke optie hoor. Mogelijk had Sigthorsson er met een fatsoenlijke voorzet wel een paar ingekopt?

30-01-2015 11:43

Mister Ajax +0

Komt dat niet door Frank die speelt op balbezit en dus bij acties bang is om de bal kwijt te raken. Waardoor buitenspelers zich niet helemaal kunnen laten zien

30-01-2015 11:45

JohnDylan +22706

Inderdaad, het echte Ajax voetbal is dan ook niet het voetbal van Barcelona waar balbezit heilig is. Bij het echte Ajax voetbal horen acties van de buitenspelers. Ajax moet weer terug gaan naar de tactiek waar buitenspelers één op één met een back worden gezet en dan hun acties mogen maken. Het maakt dan weinig uit of een speler met zijn sterkere been naar de binnen- of buitenkant opgesteld staat.

30-01-2015 11:51

Schillo +2

Mee eens, toch zie ik liever een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts, puur voor de goede voorzet richting spits.

30-01-2015 11:54

Schillo +2

Mee eens, toch zie ik liever een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts, puur voor de goede voorzet richting spits.

30-01-2015 11:58

Schillo +2

Mee eens, toch zie ik liever een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts, puur voor de goede voorzet richting spits.

30-01-2015 12:02

Schillo +2

Mee eens, toch zie ik liever een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts, puur voor de goede voorzet richting spits.

30-01-2015 12:09

Schillo +2

Zou kunnen, maar ik mag toch hopen dat de buitenspelers ook wat eigen initiatief mogen tonen tijdens de wedstrijd?

30-01-2015 11:54

Schillo +2

OK maar even realistisch... Wie gaat Ajax nu beter maken? Op welke positie speelt nu iemand die er niet zou horen te spelen?

Doel: Cillessen doet het prima.

Verdediging: Van Rhijn is een vaste waarde, haal je Heitinga of Maduro voor centraal rechts achterin dan staan die de ontwikkeling van Van der Hoorn en Veltman in de weg. Links centraal achterin mag wat mij betreft versterking komen (maar wie?), Moisander het seizoen op de bank laten afmaken, vertrekt toch aan het einde van het seizoen. Linksachter kunnen we ook wel wat versterking gebruiken, Maxwell of Urby haalbaar?

Middenveld: Serero doet het prima op 6. Andersen laat bij vlagen zien dat hij leuk kan voetballen, maar vaker niet dan wel en is wel erg licht voor dit niveau. Sinkgraven is eenzelfde type, dan liever Gudelj. Die heeft power, energie, een goed schot en scoort goals. Klaassen lijkt me ook onomstreden.

Aanval: Tsja, als je Sigthorsson zo lang in de spits laat staan, terwijl je Milik en Zivkovic hebt lopen dan verdien je het bijna geen kampioen te worden. Spits is prima bezet met Milik en Zivkovic. Van de beide vleugels komt veel te weinig dreiging momenteel. Kishna en El Ghazi zijn beiden nog jong, maar zouden eigenlijk achter een gearriveerde speler af en toe moeten invallen. Elia had een mooie gok geweest. Waar is Ola John eigenlijk gebleven?

Aankopen:
linksachter: Maxwell? Urby? Van Aanholt (van Sunderland)?
links centraal achterin: Heitinga? Maduro? Ergens in Italië of Turkije nog een sloper uit Uruguay of Argentinië?
linkermiddenvelder: Gudelj? Djuricic?
vleugelspits: Ola John?

30-01-2015 11:34

stefanwillem +12180

Maandagavond: we hebben diverse spelers gepolst maar deze waren niet haalbaar of kozen ervoor om bij hun club te blijven. 4 dagen voor het einde van de transferperiode nog spelers gaan zoeken, ligt het nou aan mij of is dat niet de meest handige timing.....

30-01-2015 11:27

verhaard +0

nee dit is hoe meneer netto in zn handen wrijf en dan denkend wat voor bonus zal ik nu weer heerlijk opstrijken.
het th moet is een x na gaan denken war ze mee bezig zijn

30-01-2015 11:34

Lelystad1981 +1

ik hoop op ayoub van utrecht!! een ouderwetse vechter op het middenveld. sinkgraven maakt je niet direct beter mer zn 19 jaar en weinig ervaring. en uiteraard johnny halen , alleen al omdat het johnny is. en kan me niet voorstellen dat hij mijnder is als moisander!

30-01-2015 11:23

MosesD +14710

Maar Marc Overmars, we hebben toch 'de beste selectie in jaren'??

30-01-2015 11:20

JohnDylan +22706

Je kan daar wel lacherig over doen maar statistisch gezien doet Ajax het beter dan in de afgelopen seizoenen. We hebben namelijk (veel) meer punten gehaald. Alleen doet PSV het ook veel beter waardoor het hebben van 'de beste selectie in jaren' niet genoeg meer is.

30-01-2015 11:21

MosesD +14710

Ja, want natuurlijk hebben we ook echt 'de beste selectie in jaren....'

30-01-2015 11:26

JohnDylan +22706

Ik vind onze selectie niet beter dan de afgelopen jaren maar zeker ook niet minder. Wel vind ik dat deze selectie veel meer potentieel heeft dan afgelopen jaren. We halen ook meer punten dus doen we het op papier beter. Uiteindelijk maakt het niet uit want zelfs als dit de beste selectie in jaren is zegt dat weinig. De andere jaren was de selectie namelijk slecht alleen waren de selecties van andere ploegen slechter. Dit jaar is de selectie van PSV beter dus hebben we een kwaliteitsinjectie nodig.

30-01-2015 11:28

MosesD +14710

De Eredivisie wordt ieder jaar slechter. Meer punten, maar het voetbal is minder en minder. Of de selectie meer potentieel heeft? Aanvallend gezien hebben we eindelijk eens wat talent op de vleugels. Op het middenveld en achterin vind ik het minder geworden. Maar dat die kwaliteitsinjectie nodig was, dat zag toch iedereen vorige zomer al? Waarom het th dan niet?

30-01-2015 11:34

rjdv +0

Hoe zit het met maduro?

30-01-2015 11:20

Ajax412 +1326

Niet goed genoeg om met het verwachtingspatroon van een ervaren kracht om te gaan, net als Johnny.

30-01-2015 11:26

JohnDylan +22706

Als Ajax een centrale verdediger koopt dan hoop ik dat ze voor Van Aken gaan. Ik zou hem dan bij Heerenveen het seizoen laten afmaken en volgend seizoen met Viergever de strijd aan laten gaan. Met zijn verdedigende kwaliteiten en 1.94 meter lange lichaam kan hij volgens mij een echte breker centraal achterin worden. Samen met Vd Hoorn kan hij uitgroeien tot een centraal duo waar de meeste spitsen 's nachts nachtmerries van hebben.

30-01-2015 11:19

AFCBas86 +92

Ik mis alleen een ervaren goede centrale verdediger. Zit ook niet heel veel uit de jeugd qua CV's. Broodnodige aankoop.

30-01-2015 11:16

vodin424 +394

Ben ik de enige die wel eens aan Granqvist denkt als opvolger van Moisander? Vond hem in z'n periode in Nederland geweldig voetballen/verdedigen, maar was toen eigenlijk al onbetaalbaar voor de Nederlandse topploegen. Heeft nu weer ruim 100 Serie A en Russische Premier League ervaring, zou denk ik een goede aanwinst zijn voor rond de 4 miljoen.

30-01-2015 11:15

emieltjuhh +18044

Praet of tielemans zijn niet haalbaar

30-01-2015 11:15

JohnDylan +22706

Waarom zien zo veel mensen Sinkgraven als hun ideale aankoop terwijl het mij duidelijk lijkt dat Ajax vooral iemand met veel pit aan het middenveld moet toevoegen? Mij lijkt het ideaal als Ajax zowel Emanuelson als Gudelj haalt. Met die twee plus Klaassen zou er een zeer compleet middenveld staan. Gudelj heeft in mijn ogen prioriteit aangezien hij de power aan het middenveld zou toevoegen die het duidelijk nodig heeft. Van mij mag Ajax daar best 7/8 miljoen euro voor betalen.

30-01-2015 11:14

Mini +1

Heeft Jaap Stam niet toevallig een 18 jarige zoon ipv Heitinga?

30-01-2015 11:11

Robeerke +1219

Is dit een hele slechte grap? Marc serieus heb je nou na 4 jaar nog steeds niet geleerd vooruit te denken? Wie wil jij in godsnaam 2 dagen voor tijd halen? Elk jaar veel te laat reageren, goud verkopen en prut er voor in de plaats halen, niet leren van je fouten... Bij elk ander bedrijf was jij al lang ontslagen Marc, het is dat jij met je gedrag geld in het laatje brengt zodat je mag blijven van de RvC, qua voetbal is er HELEMAAL NIETS meer te beleven bij Ajax. Bedankt hè. Lul.

30-01-2015 11:11

MosesD +14710

Maar wacht even, Marc Overmars, we hadden toch 'de beste selectie in jaren'? Dan hebben we toch geen versterkingen nodig?

30-01-2015 11:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.