Steijn niet bang voor ontslag: 'Iets waar ik geen invloed op heb'

door Jon van Dam 468

Steijn niet bang voor ontslag: 'Iets waar ik geen invloed op heb'

door Jon van Dam 468

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn vreest niet voor zijn baan na de teleurstellende reeks die Ajax recentelijk heeft neergezet. Dat laat de oefenmeester weten op de persconferentie van ESPN na de met 0-4 verloren wedstrijd tegen Feyenoord. Steijn blijft naar eigen zeggen 'knokken tot het einde' en houdt zich niet bezig met een eventueel vertrek.

'Dat hoop ik niet', antwoordt Steijn op de vraag van Valentijn Driessen of de trainer de volgende persoon is die vertrekt bij de Amsterdamse club. 'Ik ben er ook niet bang voor omdat ik er geen invloed op heb. Uiteindelijk wordt het besloten door mensen die boven mij zitten. Dadelijk ga ik weer keihard aan de slag voor Ajax, om zo snel mogelijk uit deze malaise te komen. We moeten de situatie niet mooier maken dan die is. We hebben te weinig punten en spelen niet goed. Aan mij om daar zo snel mogelijk winst in te behalen.'

Vanwege de op zondag opgelopen 0-3 achterstand moest Steijn improviseren om nog iets van de Klassieker te maken. Mede door de vroege 0-4 op woensdag viel het plan van de oefenmeester in duigen. 'Ik ben uiteindelijk degene die met mijn technische staf de dingen bedenkt. Vandaag was natuurlijk een ander plan omdat je in een andere beginsituatie aan die wedstrijd begint. Je wil iets forceren. Dat is niet gelukt', legt de Hagenees uit.

'We vormen nog steeds een goed geheel met de staf en spelers'

Steijn wordt vervolgens gevraagd of hij nog genoeg vertrouwen voelt van zijn selectie. 'Ik krijg geen signalen dat het niet zo is. Of ik daar naar vraag? Nee hoor, mijn verantwoordelijkheid is om te zorgen dat dit elftal zo snel mogelijk punten gaat pakken. Mijn indruk is nog steeds dat we een goed geheel vormen met mijn staf en spelers. Ik sluit mijn ogen ook niet over het feit dat we te weinig punten hebben. Zaterdag bij RKC moeten we gewoon winnen, dat is duidelijk.'

Lees meer over:
Plaats reactie

ProfessorX +19827

Nou dan pleur je maar op !

Dave Vos kom er maar in .

28-09-2023 17:31

SUPERJODEN1900 +613

Ik denk dat jij hier heel veel invloed op hebt, maus

28-09-2023 12:18

DeMeer1976 +3095

Schreuder niet goed genoeg, Heitinga niet goed genoeg, Steijn niet goed genoeg.
Zou het misschien aan de kwaliteit van de selectie kunnen liggen de laatste 1.5 jaar…..
Vorig jaar was het al niet best dit jaar is kwaliteit nog veel minder…
Welke trainer gaat hier wel een goed elftal van maken?
Dit jaar afschrijven, wsl zelfs geen Europees voetbal en dan samen met Kroes (op achtergrond) en hopelijk snel nieuwe TD (Cruijff?) weer bouwen aan nieuw Ajax.
Lijkt mij het beste.

28-09-2023 09:11

PLetcetc +253

Je ziet aan het spel en alle interviews dat dit niet goed gaat komen.

28-09-2023 09:06

debarbaar +8250

Dus Steijn denkt dat hij geen invloed heeft op zijn ontslag? Dat is duidelijk dan. Hij doet net alsof hij in september begonnen is maar 8 van de mensen die op het veld stonden tegen Feyenoord waren er toch gewoon al vanaf het begin. Die man heeft geen idee wat hij doet. Hij heeft de technische en tactische bagage van een paraplu.

28-09-2023 09:03

Age M +493

Hij bedoelt eigenlijk te zeggen dat hij net zolang blijft zitten totdat Ajax definitief naar de kloten is . En als ze me eruit willen gooien kom maar op , er zit nog steeds geld bij de club .

28-09-2023 09:01

Jarikoning +7325

Henk ten Cate wordt genoemd als nieuw hulpje van Steijn. Vind ik ook maar niks die Henk.

28-09-2023 07:39

GdlT +1005

Steijn: “ Zaterdag bij RKC moeten we gewoon winnen, dat is duidelijk.“ Vroeger was winnen gewoon voor AJAX. Helaas is dat dit seizoen meer uitzondering dan regel.

28-09-2023 07:35

Jp777 +8831

Ik vind het echt heel erg dat spelers worden afgebrand op basis van 40, 60, 100 minuten vaak niet op hun niet hun eigen positie speeltijd in een team zonder tacktiek. Sommige mensen luisteren heel gedwee naar Driessen en de Telegraaf. Goed het zal wel, er moet een trainer komen die duidelijkheid en vertrouwen geeft ook aan de nieuwe spelers. Steijn is alleen maar bezig sinds wedstrijd 1 of 2 met zijn spelers afvallen om Muslintat een hak te zetten. Hoe zouden wij het vinden als je leidinggevende direct zou zeggen: ik heb je niet gehaald, ik weet niet of je er iets van kunt, het is niet mijn verantwoordelijkheid. Dit heeft Steijn aantoonbaar gedaan. Dat is het enige duidelijke bewijs wat er is en op basis daarvan moet je hem direct ontslaan

28-09-2023 07:10

jerryisthename +31942

Mannsverk speelde toch op zijn eigen positie?
Bovendien, als je echt goed bent, dan zie je dat overal aan en direct.

28-09-2023 08:34

MalleEppie +15167

Jerry, we hebben de halve verdediging van Kroatie die een 3e plek hebben bereikt op het WK. Opeens kunnen ze geen bal meer goed spelen, hoe kan dat?

28-09-2023 09:07

Jp777 +8831

Misschien is Manswerk niet goed genoeg maar er is min of meer geen tactiek en geen restverdediging, in de as spelen is dan 1 van de lastigste posities

29-09-2023 07:19

brullie +7049

Natuurlijk heeft hij er geen invloed op. Als het hem maar duidelijk is dat hij meer met onze eigen jeugd moet gaan spelen dan met al die aangekochte bende tot nu toe. Als hij dat niet snapt ben je geen Ajax trainer waardig. Maar Steijn eruit, wie dan wel? Wie wil er in deze beerput instappen? Een toptrainer ga je never halen. Reiziger terughalen en Bogarde erbij? Witsche weer op de bank erbij? Die 3 dan?

28-09-2023 07:01

Maracana +1979

Dat is inderdaad DE vraag; Steijn eruit….en wie dan?? Ik heb in een aantal reacties, grotendeels sarcastisch bedoeld, geschreven dat ik zelfs Frank de Boer beter zou vinden dan Steijn. Inmiddels bedoel ik het serieus.

28-09-2023 07:36

jerryisthename +31942

Als ik moet kiezen, heb ik ook echt nog liever FdB dan Steijn of vorig jaar een Schreuder of Heitinga.

28-09-2023 08:35

Mv9494 +16642

Elke dag hoop ik dat deze waardeloze trainer ontslagen is. Maar helaas.

28-09-2023 05:50

Rob1706 +1694

Kan iemand eens duidelijk aan Steijn uitleggen hoe er bij Ajax gevoetbald dient te worden? Dus opbouwen via het midden, spitsen aanspelen en bijsluiten. Dus geen lange ballen naar een spits want die moet dan of gaan rennen of proberen bal zo lang vast te houden zodat middenverlders kunnen aansluiten. Een ander gevolg van lange ballen spelen is dat middenveld uit elkaar gerekt wordt. Als verdediging dan niet aansluit zijn ruimtes simpelweg niet te belopen en wordt je door elke redelijke tegenstander overhoopt gespeeld. Ik houd mijn hart vast als Ajax zo tegen Brighton en PSV gaat spelen.

28-09-2023 01:58

mokum007 +6523

Haalt Ten Cate, of Advocaat

28-09-2023 00:23

wim_wenderson +1412

Off Topic: Knorclub heeft wat mij betreft nooit van '"Ons Aller' gewonnen, wel van een stelletje ongeregeld met een dolende als trainer. En daar zijn die gefrustreerde Unterdammers als kinderen zo blij mee, vooruit dan maar, zielepootjes

28-09-2023 00:18

martijndepro +268

Tuurlijk hebben ze wel normaal gewonnen van een club die in 2 jaar meer dan 200 miljoen aan transfers heeft gegeven.

28-09-2023 13:37

YRGI +32964

Hoop op Ten Cate.

27-09-2023 23:30

wijzijndebeste123 +164873

Ik ook. Als interim. Dan Knutsen vanaf december. Maar kansloos. Zullen jongens met Ajax-DNA worden die nog nooit iets noemenswaardig gepresteerd hebben. Bv. Van t Schip.

28-09-2023 00:05

MVG +16475

Zo’n Steijn die snapt totaal niet wat het voor een Ajacied betekent om als fan je hele club naar de klote te zien gaan. Met zijn kinderachtige gedrag en machtsspelletjes maakt hij ondertussen vele jaren werk volledig kapot. Datzelfde geldt voor die andere passant Mislintat. Die mensen hebben geen idee.
Ik ben niet een enorme fan van de term Ajax dna, maar het is oh zo belangrijk om mensen binnen de club te hebben die het in hun hart iets kan schelen hoe het gaat bij de club en niet alleen maar denken aan hun carrière of hij centjes.

27-09-2023 23:27

MalleEppie +15167

Hamstelaar hint op Twitter op het gegeven dat Steijn niet de keuze van Mislintat was, maar vooral de keuze van andere mensen binnen Ajax. Het zou wel veel verklaren...

27-09-2023 23:07

wijzijndebeste123 +164873

Schreef ik hier al langere tijd. Vd Sar was al in gesprek met Steijn voordat Mislintat kwam. Daarnaast heeft Ajax intern bij Mislintat op aangedrongen om Steijn te nemen.

27-09-2023 23:29

Rockanje23 +37111

Steijn heeft bij zijn eerste persconferentie ook aangegeven dat van der Sar hem benaderd heeft

28-09-2023 06:20

KingOfTheMatch +7083

Geen invloed op?
Tuurlijk wel. Goed presteren als je niet ontslagen wilt worden. Zeggen dat je daar geen invloed op hebt is lekker makkelijk.

Ik bespeur sowieso slappe hap mentaliteit in de selectie. Na tegengoals gaat het koppie meteen hangen. Bergwijn zegt na 2e tegengoal Twente, dan is het meteen klaar. Terwijl je nog 70 minuten te gaan hebt enz

27-09-2023 23:03

DouweVanPelane +338

Ik herinner me 1995 nog. De uitwedstrijd in de Kuip. Ajax kwam 2-0 achter, maar gaf geen kik. Uiteindelijk 2-4 gewonnen. Tuurlijk, een heel ander (veel beter) elftal, maar toch. Slappe hap momenteel.

27-09-2023 23:20

KingOfTheMatch +7083

Herinner ik me ook nog, mooie wedstrijd was dat!

28-09-2023 05:28

Aurelius1 +19736

Hij heeft gewoon geen invloed op de prestaties. Dat is gewoon een hard gegeven, want geen enkele trainer heeft invloed op resultaten. Resultaten worden bepaald door het DNA van spelers. Wat wil je dat ie doet? Extra DNA in Rensch injecteren zodat ie beter kan verdedigen?

Trainers moeten gewoon pionnen leggen, zorgen dat de spelers een beetje fit blijven en wat oefeningen verzinnen als bezigheidstherapie (sterker nog, dat is zowat het enige wat ze doen, ze doen niks bijzonders). Of een wedstrijd vervolgens gewonnen of verloren wordt, wordt bepaald door DNA. Je kunt nog duizenden uren tegen Brobbey gaan brabbelen, of hij de bal erin schiet of niet, wordt bepaald door DNA. Sterker nog, er hebben al tientallen trainers op Brobbey lopen in te praten. Maar hij wordt gewoon beperkt door z'n DNA, iets wat je niet met praten kunt manipuleren.

En dan lopen er hier mensen woest op Brobbey te schelden omdat ie de bal er niet inschiet. Complete achterlijkheid. Schreeuwen die mensen ook tegen een kamerplant die niet groeit?

28-09-2023 00:29

KingOfTheMatch +7083

Een beetje zweverig gezwets om alles op DNA te gooien. Er bestaan wel degelijk trainers die spelers beter maken.
Sterker nog, in Engeland maakten ze Lowietje belachelijk omdat hij Rooney stond uit te leggen hoe die een bal moest aannemen en trappen.
Een trainer die alles tot in de detail uitlegt en de zwaktes van de tegenstander blootlegt kan echt wel invloed op het resultaat uitoefenen. Het feit dat er enorm veel ruimtes tussen de linies zijn is een kwestie van duidelijke afspraken maken en nakomen. De juiste spelers leiders van de selectie maken. Op het juiste moment een speler complimenteren of afbranden. De algemene sfeer in de groep. Zo kan ik nog wel even doorgaan met het benoemen waar een trainer allemaal invloed op uit kan oefenen.
Een goede trainer hoeft het niet eens zelf te doen. Van Gaal werkt met specialisten. Mist Brobbey teveel kansen, dan zal dat ergens aan liggen. Traptechniek, of tussen de oren enz. Dan moet iemand dat willen analyseren en een afwerkspecialist erbij nemen. Dat kan een trainer allemaal regelen als die het herkent.
Of een trainer zegt, goed gespeeld, helaas ging die er niet in. En door. Daar heb je als speler ook niks aan.

28-09-2023 05:36

Age M +493

@aurelius 1
Een trainer heeft wel invloed op het zelfvertrouwen van een speler , op de mentale begeleiding. Daarin schiet de huidige trainer enorm tekort .Hij kan hem maken en breken .
Toen Cruijff Bergkamp (17) liet invallen in een Europacup wedstrijd als rechtsbuiten keek Dennis erg op tegen de grote verdediger ,die daar stond . Waarop Cruijff tegen Dennis zei . Maak je geen zorgen “Hij ken dit niks van “
We weten wat ervan Bergkamp geworden is …

28-09-2023 08:53

Aurelius1 +19736

@kingofthematch: hoe kun je nou beweren wat Steijn (en andere trainers) tegen Brobbey heeft gezegd? Er zijn al vele trainers en specialisten met Brobbey aan de slag gegaan. Ten Hag en z'n staf, bij Leipzig, Schreuder en staf, Heitinga en staf, Steijn en staf, jong Oranje en staf, Oranje en staf, etc. Het zit er niet in, omdat het met DNA te maken heeft. Je kunt dat niet met praten manipuleren.

28-09-2023 12:19

KingOfTheMatch +7083

Brobbey zat in een flow en scoorde de meeste doelpunten in het minst aantal minuten in de eredivisie, alleen clown Alfred heeft dat niet goed begeleid waardoor Brobbey een terugval kreeg. Het zit er wel in maar moet op een juiste manier eruit gehaald worden

28-09-2023 12:42

Aurelius1 +19736

Wat een onzin. En Schreuder is al 9 maanden weg, die heeft er niks meer mee te maken. Er zit niet meer in dan dit bij Brobbey. Als je dat niet begrijpt ga je inderdaad onterecht de schuld geven aan trainers, vanuit onderbuik. Maar trainers hebben helemaal geen invloed op het feit dat Brobbey scoort of niet, want dat zit in het DNA van de voet van Brobbey. Als we door middel van praten invloed zouden hebben op prestaties zou de wereld fantastisch zijn, maar zo zit de wereld niet in elkaar.

28-09-2023 12:52

Godenzoon24 +15387

Heb je wel. Gewoon opstappen! Hou de eer aan jezelf. Voor zover daar nog sprake van is met jouw media optredens waar je inmiddels iedereen behalve jezelf voor de bus hebt gegooid!

27-09-2023 22:57

Okocha078 +13956

Blijf het zeggen, haal Reiziger terug met Bogarde als assistent. Is met een JA kampioen geworden wat elke week andere spelers had. Kan dus tactisch echt wel wat. Is een rustige man die spelers vertrouwen geeft en een echte Ajacied.

27-09-2023 22:54

Godenzoon24 +15387

Eens had al de vervanger van Schreuder moeten zijn.

27-09-2023 22:59

j0rnnn +5104

TD: Seedorf
Hoofdtrainer: Kluivert
Ass. Coach: Maduro
Trainer: Bogarde, Sneijder
Adviseur: van Gaal.

Prima. Dikke portie Ajax DNA er bij.

27-09-2023 22:41

MVG +16475

Laat die tokkie Sneijder lekker weg blijven bij Ajax. Kliivert en Seedorf hebben totaal geen ervaring. De rest kan ik mee leven. Het lijkt me vooral belangrijk dat er capabele mensen komen met ervaring op het hoogste niveau. Het probleem zal vooral zijn om mensen te vinden die willen.

27-09-2023 23:18

Nr.10 +111509

Als je twee jaar geleden, toen wij onder Overmars en Ten Hag nog alle wedstrijden in de groepsfase CL wonnen, had gezegd:
‘over twee jaar is Maurice Steijn trainer, Jan van Halst algemeen directeur, en verliezen wij met 4-0 thuis van Feyenoord’
had iedereen je voor gek verklaard. Hoe kóm je erop!

27-09-2023 21:49

Godenzoon24 +15387

Precies en dan nog zijn er mensen die roepen dat Overmars niets was en Ten Hag slechte trainer!

27-09-2023 23:00

Rommy5 +1169

Patrick Kluivert.

27-09-2023 21:19

Marcw1972 +16692

Wat is daarmee?

27-09-2023 21:25

j0rnnn +5104

Goeie trainer die ervaring heeft opgedaan bij kleine clubs en nationale bonden. Doet het overal erg goed. Er zijn trainers die voor minder een kans hebben gekregen.
met Kluivert voor de groep en Louis als adviseur, heb je een goede bezetting.

27-09-2023 22:37

Aurora +4553

Van Halst is de man die Steijn zou moeten ontslaan. En van Halst zal een nieuwe trainer moeten aanstellen met een onderbouwde opdracht. Lijkt me onmogelijk. Steijn blijft dus zitten totdat Kroes aan de slag gaat. Ajax is ook nog eens gegijzeld door een lege eierdop.

27-09-2023 21:17

MichelBoerebach +29216

Tot maart???? Nee, joh. Dan wordt het dus echt degradatievoetbal dit seizoen.

27-09-2023 21:36

Aurora +4553

Welke trainer gaat hier aan beginnen. Hoe gaat Jan dat aanpakken?

27-09-2023 22:27

MichelBoerebach +29216

Jan gaat helemaal niks aanpakken. Jan gaat eerdaags zijn eigen biezen pakken, denk ik.

27-09-2023 22:29

Aurora +4553

Dat bedoel ik juist. Je kan iedereen eruit kieperen, maar wie stelt dan de nieuwe trainer aan?

27-09-2023 22:31

Nr.10 +111509

Ik denk wel dat Steijn het zo erg gaat maken dat van Halst geen keuze heeft. Ik bedoel, als je in de winterstop 8e staat dan kan je gewoon niet door.

27-09-2023 21:51

Rockanje23 +37111

Met Steijn staan we in de winterstop echt geen 8e hoor. Je mag zelfs blij zijn als je dan nog 14e staat

27-09-2023 22:27

Dolblij +45460

Natuurlijk heeft Steijn er invloed op: krijg het team aan de praat.

27-09-2023 21:08

Artemio +32157

We hebben een trainer nodig die spelers beter maakt. Iemand die Ajax gewoon weer laat opbouwen met middenvelders die comfortabel aan de bal zijn plus genoeg dynamiek mee brengen.

27-09-2023 20:56

Udenaar +5951

Genoeg vrije trainers beschikbaar.

https://www.transfermarkt.com/trainer/verfuegbaretrainer/statistik/0/wettbewerb_id/alle/land_id/0/seit/0/spielklasse/alle/punkteschnitt/0-3

De vraag is; wie zou er naar Ajax willen komen.

27-09-2023 20:52

Ozymandias +159568

Ik denk dat je van de redelijke buitenlandse trainers het meest kans maakt bij Lucien Favre. Die is 65 en heeft al genoeg onrustige periodes bij verschillende clubs meegemaakt. Die is daarom misschien niet bang om bij dit Ajax in te stappen. Daarbij staat Favre erom bekent veel kansen te geven aan jonge spelers en zulke trainers hebben vaak ook een zwak voor Ajax (zeker wanneer ze rond zijn leeftijd zijn).

27-09-2023 20:55

Artemio +32157

Ik zou toch voor Marcel Keizer gaan. Hij heeft wel bewezen dat hij vooral jonge spelers beter kan maken.

27-09-2023 21:05

Marcw1972 +16692

Erwin van de Looi staat ook in die lijst. Met dit bestuur zou het me niet eens meer verbazen als Ajax bij hem uitkomt.

27-09-2023 21:32

j0rnnn +5104

Ahhh daar is Marcel Keizer weer. De man die echt overal gefaald heeft. Maar wel Cult figuur onder de Ajax supporters.

27-09-2023 22:39

niquedegraaff +5292

John van 't Schip zie ik nog wel een rol bij Ajax vervullen.

27-09-2023 21:49

johanisajax +8844

Gio pleit ik voor en staat gewoon in de top 20 van alle int trainers met gem punten per wedstrijd.

27-09-2023 22:46

Tommyshelby +129678

Het AD zegt dat ie op z’n vroegst tijdens de interlandbreak eruit vliegt.

Nog 1.5 week aftellen…

27-09-2023 20:42

MichelBoerebach +29216

En waar haalt het AD haar wijsheid vandaan?

27-09-2023 21:33

YRGI +32964

Dikke duim.

27-09-2023 23:21

JanTa +15865

Ook steijn zal wel geslachtofferd worden maar heb geen idee wie hem moet gaan vervangen. Je moet een tovenaar zijn om deze selectie aan de praat te kunnen krijgen.

27-09-2023 20:42

Harold +10581

Dat tovenaar zijn zal wel meevallen. Deze selectie is beter dan Steijn doet lijken

27-09-2023 21:04

JanTa +15865

Droom jij maar lekker verder.

27-09-2023 22:11

niquedegraaff +5292

van Gaal kwam in de jaren negentig ook uit het niets.

27-09-2023 21:50

Rockanje23 +37111

Maar had wel een talentvol elftal en een paar klasse spelers. Dat hebben we nu helemaal niet.

27-09-2023 22:13

Pas +1621

Off topic.
Promes laat zich weer van zijn beste kant zien in Rusland:
https://www.sportbookies.nl/sportnieuws/promes-werkt-zich-ook-in-rusland-in-de-problemen-oud-ajacied-tracht-politieagenten-om-te-kopen

27-09-2023 20:39

RadheAjax2021 +17911

Tuurlijk heb je er wel invloed op. Je zag ook vandaag weer dat er ontzettend slecht verdedigd werd, totaal geen bezieling, belevenis, de wil om voor elkaar te werken in het veld. Steijn en zijn staf zijn daar verantwoordelijk voor. Nu Mislintat ook weg is zullen de door hem gehaalde spelers ook geen stap harder lopen voor Steijn. Beste is om hem te ontslaan en een trainer aan te stellen die dit wel aan de praat krijgt, zowel verdedigend als voetballend.

Het is een puinhoop en chaos. Nu Mislintat en Eringa weg zijn hoop ik de komende dagen op meer club kapotmakers die vertrekken. Het is genoeg geweest.

27-09-2023 20:34

Ajaciedbrad +8856

Trainer met ballen nodig geen ja knikker. Maar eentje die zegt en zo gaan we het doen en niet anders

27-09-2023 20:31

Ajaciedbrad +8856

Iets waar je geen invloed op hebt? Wat dacht je van je functioneren??

27-09-2023 20:29

Jp777 +8831

Goede haha

27-09-2023 20:30

Sander31 +7846

Er is niks geleerd van de periode schreuder. Helemaal niks. Lekker laten aanrommelen totdat volendam ons inhaalt

27-09-2023 20:21

RadheAjax2021 +17911

Wie weet wordt Steijn ook in de rust tegen rkc ontslagen zoals schreuder in de rust tegen Volendam.

27-09-2023 20:35

WheermolenFC5 +2115

Onbestaanbaar dat een trainer van Ajax na een 0-4 !!! nederlaag nog mag blijven zitten, weg met die vent!

27-09-2023 20:19

Rockanje23 +37111

Volgens het AD mag Steijn van de huidige Ajax leiding nog anderhalve week, 3 wedstrijden proberen Ajax aan de praat te krijgen.
Dat wordt dan dus 5 uit 7 en 1 uit 2.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden zullen we maar zeggen.

27-09-2023 20:17

Jp777 +8831

zeer domme beslissing, de man gaat het nooit en te nimmer omdraaien. Iedereen ziet toch dat het klaar is??

27-09-2023 20:24

FlyingDutchMan +17316

Inderdaad, gun Steijn nog een verlies van AZ waardoor we definitief een streep door die 3e plek kunnen zetten..

27-09-2023 20:27

AFCACruijff14 +162318

Steijn mag dus tot de interlands blijven. Wat een waardeloze beslissing.

Ik heb niks tegen Steijn persoonlijk maar iedereen ziet dat hij niet de man is om Ajax uit de crisis te halen. Het voetbal lijkt nergens op, hij heeft geen vertrouwen en drive in de ploeg gekregen en tactisch zijn we echt nog belachelijker dan een jaar geleden onder Schreuder.

Op welke basis mag hij door? Wat een enorme wanvertoning.

RKC uit
Athene uit
AZ thuis

Dit kan met een beetje pech 1 of 0 punten worden.

27-09-2023 20:16

Sportvolgert +40717

Met een beetje geluk 1 punt.

27-09-2023 20:19

arigold +7870

Zelden de supporters zo eensgezind gezien over het feit dat een trainer van Ajax allang ontslagen had moeten worden.

De aandacht is helaas veel te veel afgeleid door Mislintat, mede door Steijn. Ze hadden allebei tegelijk ontslagen moeten worden.

27-09-2023 20:13

GNBL +90139 moderator

Nee ze hadden Mislintat z'n gang moeten laten gaan. De hele corrupte teringbende moet eruit bij Ajax. Volgend jaar in mei had je dan kunnen evalueren over zijn aankopen en had je op basis daarvan hem ontslaan of behouden. De grootste fout van Mislintat was het aanstellen van Steijn en dat wist hij zelf ook aangezien hij hem wilde ontslaan.

27-09-2023 20:16

arigold +7870

En dan had hij in de winterstop weer zijn gang kunnen gaan? We kunnen voorzichtig aan toch wel concluderen dat veel van deze aankopen geen schot in de roos blijken te zijn.

Ik sta overigens wel helemaal achter het plan wat Sven had om de scouting te renoveren.

27-09-2023 20:21

GNBL +90139 moderator

Ik ben van mening dat een goede trainer hier wel iets van kan maken.

27-09-2023 20:21

arigold +7870

Daar ben ik het mee eens.
Maar ik had persoonlijk voor 116 mln. geen 12 spelers gehaald maar 5/6 échte versterkingen.

27-09-2023 20:25

ajax2004v2 +2037

Verschrikkelijk, hij had er vandaag nog uit gegooid moeten worden, dan had een vervanger(vos) vanaf morgen richting RKC kunnen werken.

Nu zal het eerst nog een keer punten kosten...

27-09-2023 20:05

Sander31 +7846

Vos staat er nog slechter voor in de kkd dan steijn in de eredivisie

27-09-2023 20:08

ajax2004v2 +2037

En toch ben ik er zeker van dat hij er snel een team van maakt

27-09-2023 20:14

Chalana1984 +4642

Lees net dat Steijn nog tot de volgende interlandperiode de kans krijgt (of dat waar is, weet ik niet). Nou, voor mij is het heel simpel. 6 Punten tegen RKC en AZ zo niet, dan weg. Maar eerlijk gezegd, geloof ik niet in die 6 punten.

27-09-2023 19:58

Amp +37936

Hey zoiets zei schreuder ook maandenlang. Helaas liet hij toen zien ook op zn spelers geen invloed te hebben. Althans, geen positieve invloed. De geschiedenis herhaalt zich

27-09-2023 19:55

Jp777 +8831

Schreuder beschermde zijn spelers nog, was in niks een hoofdtrainer maar als mens voor de rest prima. Steijn is echt een engerd en schijnheilig. Daarnaast tactisch echt helemaal niks

27-09-2023 20:23

Suavimani +12060

Mislintat moest wijken omdat hij voor teveel onrust zou zorgen binnen de club en de situatie niet meer werkbaar was. Steijn, notabene de aanstichter van alle onrust (interview na Fortuna), die een schisma in zijn eigen selectie veroorzaakt en verantwoordelijk is voor de slechtste seizoensstart van Ajax sinds het begin van de Eredivisie, mag echter rustig blijven zitten.

Er is inmiddels genoeg objectief bewijsmateriaal op basis waarvan je kunt stellen dat Steijn niet bij Ajax past en ook nooit zal gaan passen. Dit moeten zowel wij als hijzelf niet willen, want hier komen we allemaal zwaar beschadigd uit. Zelf opstappen gaat hij niet (want ontslagpremie), dus Van Halst, waar wacht je op?

27-09-2023 19:49

Sportvolgert +40717

Vanuit het ad: De clubleiding wil hem na het ontslag van Mislintat en na de reeds gespeelde Klassieker de kans geven het elftal aan de praat te krijgen en de degradatiezone te ontvluchten. Reden daarvoor is ook dat de overgebleven bestuursleden eerder deze maand nog concludeerden dat Steijn door de late formatie van de selectie laat aan de ‘voorbereiding’ begon. Hem moest daarom nog even de tijd worden gegund om de puzzel te leggen. Oftewel, áls de Ajax-top ingrijpt, dan ziet het de interlandperiode na de duels met RKC, AEK Athene (Europa League) en AZ als logisch moment.

27-09-2023 19:43

Sportvolgert +40717

Zeg dat! Je zou denken dat ze bij schreuder wel gezien heben dat dat geen enkele zin heeft. Dit draai je niet om. Zo dom.

27-09-2023 19:56

GGXIII +6513

Hahaha beseffen even wat er gezegd wordt het: ''de kans geven het elftal aan de praat te krijgen en de degradatiezone te ontvluchten''

Ajax in combinatie met degradatiezone is al genoeg reden om een trainer zijn ontslag te geven.

27-09-2023 19:56

KarimB +11708

Dat ik dat ooit nog zou moeten lezen in een zin

27-09-2023 20:12

AFCACruijff14 +162318

Ach na 5 of 6 potjes is praten over de degradatiezone ook onzinnig. Dat slaat nergens op.

27-09-2023 20:17

Sander31 +7846

De kans geven om degradatiezone te ontlopen. Is dat het doel ja? We zijn kapot

27-09-2023 20:09

Rodedraad +180

Hoe lang blijven we nog aan modderen met deze prutser, De club gaat naar de klote zo. Op Rotte Maurice Steijn trek je conclusie je bakt er geen klote van.

27-09-2023 19:37

Wouter1989 +2253

Een bijkomend voordeel van het onstlaan van Steijn is ook dat het makkelijker is om (i) Bergwijn niet meer aanvoerder te maken (hoe verzin je het), (ii) te evalueren of Gorter, Ramaj of Pasveer in ieder geval tot Rulli terug moet keepen (iii) je weer met een schone lei en veelal meer vertrouwen begint.

Kortom, waar wachten ze op

27-09-2023 19:31

MalleEppie +15167

Als het waar is wat @Rodsje zegt, dan zijn Akpom, Avila en Mikautadze van plan om een transferverzoek in te dienen aankomende winter. Verder schijnt hij totaal niet met de nieuwe spelers te praten en gelooft hij enkel in Sutalo. We hebben natuurlijk allemaal de persconferenties gezien waarin hij de nieuwe spelers afbrand. Dit is niet houdbaar.

Deze man verpest de aankopen, hij maakt de club helemaal kapot! Het is echt alsof er een saboteur de coach van Ajax is geworden! Hij moet er deze week nog uit!

Steijn maakt onze club oprecht kapot!!!!

27-09-2023 19:27

Josey Wales +11676

Ja verdacht dat je Valentijn Driessen niet hoort over Steyn.

27-09-2023 22:27

Altijdindestraat +40240

We overgeleverd aan de blinden onder leiding van Jan van Halst... Hoe langer die daar rondloopt hoe groter de schade.

27-09-2023 19:25

champhead +14459

Is Pascal Jansen een goede coach?

27-09-2023 19:23

Sportvolgert +40717

Lijkt me wel. Krijgt az ieder jaar weer aan het voetballen. Je herkent in ieder geval een speelwijze.

27-09-2023 19:45

MidMid +5715

Oke, het wordt tijd dat een aantal oud-Ajacieden opstaat en de krachten bundelt om Ajax te redden. Ook al is het maar voor een half jaar. Kom op Van Basten, Rijkaard, De Boer, Bergkamp, Jonk, Van t Schip, Litmanen. Red de mooiste club van Nederland. Geef Ajax weer kleur, weer branie, weer Amsterdam. Het is er op of eronder.

27-09-2023 19:23

champhead +14459

geen van Basten aub.

27-09-2023 19:23

MidMid +5715

Het gaat me om de krachtenbundeling. Wie wat doet, doet er niet toe. Als de grote Ajacieden van weleer maar opstaan en in actie komen. Alleen maar wat roepen vanaf de zijlijn, is niet gnoeg. Zij zien zelf ook dat het verkeerd gaan. Zij kunnen wat doen, naar hen wordt geluisterd.

27-09-2023 19:28

Amp +37936

Ze zien wat er verkeerd gaat ja. Ze zien echter nooit hoe het wel moet. Dat is nogal een verschil. Sowieso moet je een van Basten nooit meer binnen de club hebben in de leidende rol. Die heeft de club al genoeg pijn gedaan

27-09-2023 19:59

Altijdindestraat +40240

Kap eens met Van Basten die heeft dit niet in de vingers, voetballen geweldenaar, bestuurlijk en technisch onwerkbaar.

27-09-2023 19:39

MidMid +5715

Kap eens met alles afbranden, want dat heeft zeker geen zin. Het gaat niet om Van Basten. Het gaat om Ajax. Ik zeg nergens dat Van Basten trainer moet worden of welke functie dan ook moet krijgen. Ik zeg dat ze moeten opstaan en zich moeten uitspreken. Alles om de club te helpen. Naar de voormalig topspelers wordt geluisterd, naar ons niet.

27-09-2023 20:02

Kuningast +5079

Van Basten en Rijkaard willen helemaal niet. De Boer, Jonk en Bergkamp hebben hun kans gehad en van Litmanen moet je afblijven.

Dus Van t Schip gaat ons redden.

27-09-2023 20:32

MidMid +5715

Je snapt mijn punt toch wel? Als er maar iemand opstaat met een groot Ajax-verleden, waarna geluisterd wordt.

27-09-2023 20:37

JanBiesbos +29235

#STEIJNRAUS

#adviocaatin

27-09-2023 19:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.