'Pasveer en Ajax toch in gesprek over langere samenwerking'

door Jari Perridon 129

Bron Voetbal International

'Pasveer en Ajax toch in gesprek over langere samenwerking'

door Jari Perridon 129

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Remko Pasveer en Ajax zijn in gesprek over een langere samenwerking, zo meldt Voetbal International. Het contract van de 40-jarige doelman loopt aan het einde van het seizoen af. De geluiden waren eerst dat hij na dit seizoen een punt achter zijn carrière ging zetten, maar dat blijkt dus anders te zitten. Pasveer denkt nog niet aan stoppen.

In 2021 kwam de doelman transfervrij over van Vitesse. Tot op heden kwam de ervaren doelman tot vijftig officiële duels in het rood en wit van de Amsterdammers. In zijn eerste seizoen bij Ajax maakte hij indruk in de Champions League, zo wist hij Erling Haaland in de Johan Cruijff ArenA van het scoren af te houden. Later dat seizoen raakte de doelman geblesseerd, maar in het seizoen 2022/23 werd hij wederom de eerste keuze onder de lat bij Ajax.

Na het WK in Qatar werd hij toch gepasseerd. Ajax haalde in de winter van 2023 Gerónimo Rulli naar Amsterdam om als eerste keeper aan het werk te gaan. Pasveer schikte zich in een rol als reservedoelman. Afgelopen zomer haalde Ajax nog een doelman, Diant Ramaj. Jay Gorter kwam terug van een verhuurperiode en zo werd de kans op speeltijd voor Pasveer steeds kleiner. Dit seizoen kwam Pasveer, mede door blessureleed, nog geen minuut in actie voor Ajax.

Pasveer vertolkt een belangrijke rol

Met zijn ervaring en persoonlijkheid speelt hij een belangrijke rol binnen de jonge selectie van Ajax. Hij voelt zich nog altijd fit en denkt zodoende nog niet aan stoppen. Hij denkt zelfs nog van waarde te kunnen zijn voor Ajax in het volgende seizoen. De ervaren doelman voelt de verantwoordelijkheid om de club te helpen in tijdens de wederopbouw.

Eerder kwam naar buiten dat Pasveer een einde zou maken aan zijn carrière, maar dat blijkt dus niet waar te zijn. Ajax wil ook graag nog een jaar door met Pasveer en dus lijkt het er op dat hij ook volgend seizoen nog onderdeel zal zijn van de selectie. De contractonderhandelingen gaan de goede kant op.

Scoor nu jouw items in de final sale in de Ajax Shop!

Lees meer over:
Plaats reactie

KingOfTheMatch +6994

De echte geraamte, basis van het ajax DNA ontwikkeld op latere leeftijd.

26-04-2024 06:50

Bijlmerboy93 +2521

Iemand moet 3e keeper zijn.

26-04-2024 03:13

Jariebombarie +926

Geef die man een contract voor 5 jaar joh.

26-04-2024 01:01

Lapzwans +1518

Niet stoppen, is Pasveertig..

Maar zonder gekheid, fijn om hem achter de hand te hebben!

26-04-2024 00:01

AjaxNo01 +0

@ LUILAK GBNL je bent de titel MODERATOR niet waardig..

25-04-2024 19:41

mvdk +43625 moderator

Graag per direct stoppen met spammen. Je ban is volledig terecht en zal mede door je gespam zo blijven.

25-04-2024 20:21

Curacao +0

Waarschijnlijk was het Van Praag die naar buiten bracht dat Pasveer zou stoppen........

25-04-2024 18:55

ArthurG +1616

Als derde keeper kan het volgens mij prima. In geval van nood kan 'ie nog keepen. En je hebt hem erbij voor de begeleiding van de andere doelmannen.

25-04-2024 18:40

Gooseman +11853

Als hij alleen maar blijft voor de vibe in de kleedkamer ga ik hem voortaan pa sfeer noemen.

25-04-2024 18:26

Moonlight +2225

Zou ik niet meer aan beginnen. Hij speelt al heel lang geen wedstrijden meer en is te oud . Haal liever een goede 2e doelman.

25-04-2024 18:26

AjaxNo01 +0

@MODS

WAAROM is mijn ACCOUNT na 12 JAAR opeens verwijderd, zonder een enkel bericht waarom en krijg ik ook GEEN antwoord op mijn emails met vragen om UITLEG.

AjaxNoo1

25-04-2024 17:54

ElFlaco +3642

Niet doen

25-04-2024 17:10

Professor +11112

A.u.b. neem afscheid heeft een tijdje goed gekeept maar nu is het echt over.
Laatste keren dat hij gekeept heeft ging hij echt veel te traag naar de grond. Nee stop ermee

25-04-2024 17:04

eros +4777

Lekker laten gaan. Zou het mooi vinden als hij een jaartje terug keert bij Vitesse en Vitesse laat promoveren.

25-04-2024 16:51

Jarikoning +7201

Neem toch afscheid van dit soort spelers. Totaal geen toegevoegde waarde

25-04-2024 16:07

MitsjollAjax +1235

Rulli en Gorter zullen waarschijnlijk vertrekken. Als je Pasveer gratis laat gaan dan moet je weer iemand terugkopen. Als 2de of 3de keeper weet je wat je eraan hebt en kan de focus op andere en belangrijkere posities

25-04-2024 16:18

Michiel Kapteijns +5372

Vorig jaar zaten alle experts hier te klagen dat Tadic te oud zou zijn, en nu blijkt hoe belangrijk zijn inbreng was in de kleedkamer. Ik denk dat Pasveer een prima rol kan vertolken als mentor en 3e keeper.

25-04-2024 22:18

Jeugd +24585

Nee. Lekker ergens anders door gaan.

25-04-2024 14:47

Ajax-Amsterdam +4190

De Jeugd heeft gesproken.

25-04-2024 15:52

Curacao +0

Verstand komt met de jaren.......

25-04-2024 18:57

Lapzwans +1518

🤣🤣🤣

26-04-2024 00:02

AFCA-1983 +17718

AD.nl/

Graham Potter veegt eerste Ajax-bod van tafel: salaris komt niet in de buurt van zijn eisen

Ajax heeft Graham Potter een eerste voorstel gedaan. Dat is door de Engelse topkandidaat voor de vacante trainerspost niet op sportieve, maar financiële gronden afgewezen.

Reden voor de 48-jarige Potter om die eerste aanbieding meteen van tafel te vegen, is dat Ajax daarmee bij lange na niet in de buurt kwam van het salaris dat hij zelf voor ogen heeft. Dat betekent dat de bezuinigende topclub zich veel verder zal moeten strekken om de topkandidaat voor de trainerspost in te kunnen lijven.

Potter ziet de sportieve kant van een overstap naar Amsterdam ondertussen best zitten. De voormalige manager van Brighton en Chelsea leerde Alex Kroes vorig jaar bij diens rondgang in Engeland kennen. Nadat de algemeen directeur op 15 maart officieel bij Ajax begon, ging hij meteen, geflankeerd door directeur voetbal Marijn Beuker en hoofd scouting Kelvin de Lang, verder in gesprek met Potter in Amsterdam.

25-04-2024 14:39

Tommyshelby +128391

VI beleeft ook niet hun beste week, haha. Binnen een dag 180 graden gedraaid.

25-04-2024 14:21

Dirigent +6853

Pasveer is ouder dan de vader van Hato...

25-04-2024 14:14

Nr.10 +110893

Ik zou eigenlijk niet weten waarom je dit doet. Je houdt hem erbij als reservedoelman, maar hij heeft elk seizoen blessures sinds hij er is. Neem dan iemand op wie je kan rekenen.
Ga er wel vanuit dat er sowieso nog een andere keeper bij komt.

25-04-2024 13:59

MelleAfca +14301

Prima. Met Ramaj (1), Olij/Vaessen (2), Pasveer (3) goede bezetting. De Graaff of Setford verhuren, de ander in Jong.

25-04-2024 13:54

Hijosdedioses +6540

Hij denkt gewoon nog makkelijk te cashen op de bank. Want hij zal niet de eerste keeper worden

25-04-2024 13:53

Curacao +0

Heb jij zelf gevoetbald? Nee he?

25-04-2024 18:59

JariHeijden +5584

Ja, je kunt het natuurlijk altijd van de intensieve kant bekijken...... 🤔

26-04-2024 02:03

b.hulshof +3733

Ramej, aankoop, Setford, Pasveer.

25-04-2024 13:47

Gooseman +11853

'Hij denkt zelfs nog van waarde te kunnen zijn voor Ajax in het volgende seizoen. De ervaren doelman voelt de verantwoordelijkheid om de club te helpen in tijdens de wederopbouw.'

Hij voelt zijn beurs dus lichter worden en wil deze nog zo lang mogelijk blijven vullen.....

25-04-2024 13:10

AFCA020! +6083

Ik denk ook dat hij van waarde kan zijn.

Niet als eerste keeper, ook al vertrekt Rulli en kan Ramaj er ook geen pepernoot van (zal een nieuwe doelman moeten komen).
Maar zijn mentaliteit en verlengstuk van staf naar spelers, is ook belangrijk.
Op die manier kan je Ajax ook helpen

25-04-2024 13:22

AfcAjax30 +102

Dit is echt de meest zure manier van dit interpreteren. Hoe kan je dit zo negatief lezen, deze man heeft al meermaals aangegeven echt er voor de club te willen zijn. Hij zal zelf ook wel weten dat hij niet meer/veel zal gaan spelen. Maar snapt heel goed wat het is om prof te zijn en wil duidelijk de club verder helpen. Lees: als begeleider, ervaren rot, voor de jonkies.

25-04-2024 13:23

Gooseman +11853

Als derde keeper hoort een jeugdkeeper te staan, daarboven een topkeeper en iemand die hem naar behoren kan vervangen indien noodzakelijk. Ben je de laatste wedstrijden vergeten toen Pasveer speelde hoe traag hij naar de grond ging? Prima om hem bij de club te houden, maar niet als selectiespeler.

25-04-2024 13:39

AfcAjax30 +102

En dan die jeugdkeeper wedstrijden bij Jong door de neus boren zeker. Ik begrijp wat je zegt, maar het is in deze tijd waarin je vaak 3 keepers op wedstrijddag ook in de selectie hebt zonde om als 3e keeper daar een talentvolle keeper neer te zetten die daardoor geen wedstrijdritme kan opdoen. Kijk naar topclubs zoals City en Liverpool, die hebben ook een "oudje" als 3e keeper.

Prima om er bij te hebben, kan zich lijkt me ook prima in zijn rol schikken. Daarnaast in geval van blessures zou je dan als nog kunnen (en moeten) communiceren dat uiteindelijk de talentvollere jeugdkeeper voor gaat. Mits dit verantwoord is en deze keeper daar al wel degelijk klaar voor is.

25-04-2024 13:58

Gooseman +11853

Jong Ajax speelt nooit op dezelfde dag als Ajax 1. Een derde keeper kan gerust wekelijks met Jong meedoen, en ervoor of erna op de bank zitten bij 1. Mocht hij dan met 1 moeten meedoen kun je dit in Jong opvangen.

25-04-2024 18:24

Rockanje23 +36927

De eerste transfer voor komend seizoen moet die van Timo Wellenreuter zijn. Rulli en Ramaj komen allebei tekort. Misschien kan Pasveer een rol bij die transfer spelen.

25-04-2024 12:54

Gooseman +11853

Ja die gaat liever Confetti League spelen dan Champions League met Feyenoord... Justin 'glas' Bijlow gaat niet veel spelen.

25-04-2024 13:12

Rockanje23 +36927

Bijlow zal ten alle tijde de voorkeur krijgen, ook al is hij veel minder. Het jongen van de club doet ook in 010 een hoop.

25-04-2024 13:37

Gooseman +11853

Niet als hij geblesseerd is.

25-04-2024 13:42

AFCA020! +6083

Wellenreuter vind ik beter dan de overschatte Bijlow persoonlijk.
Al heb ik liever Unnerstall dan Wellenreuter persoonlijk. Maar weet niet in hoeverre het haalbaar is.
Als Ajax Europa League speelt, dan moet het lukken denk ik.

Ajax is vele malen groter dan Twente, kunnen ook meer betalen en persoonlijk denk ik dat voorronde Champions League voor Twente betekent dat ze ook Europa League gaan spelen. Dus ik zou het proberen

25-04-2024 13:20

Rockanje23 +36927

Wellenreuter is 5 of 6 jaar jonger dan Unnerstal. Dat speelt ook mee. En inderdaad ik vind Bijlow ook een zwaar overschatte keeper. Heeft echt niks bijzonders, maar is een jongen van de club, dus DNA. Dat telt tegenwoordig zwaar mee. Ook in Rotjeknor

25-04-2024 13:32

Curacao +0

Ajax heeft niets aan een (wel heel goede) lijnkeeper. Die mag dus bij Twente blijven.

25-04-2024 19:01

jeffrey_van_der_sluis +30320

Pasveer als een springveer

25-04-2024 12:52

Robertini +38950

Weet niet hoe nuttig dit is.

25-04-2024 12:46

Psychevore +21186

Zo'n VI staat natuurlijk gigantisch voor lul. Die wist gisteren te melden dat Pasveer sowieso zou vertrekken.

Wat een heerlijk baantje moet dat toch zijn, voetbaljournalist. Je komt 's ochtends op je werk, gaat achter je bureautje zitten en laat vervolgens je fantasie helemaal gaan. Niemand die je er op afrekent. Als je fantasie veel clicks oplevert, dan krijg je een salarisverhoging of zelfs je eigen podcast.

25-04-2024 12:39

Jake the Snake +17314

Super om door te gaan als derde keeper. Salaris wat omlaag. Ook een van de voornaamste criticasters van de ‘thuiswerkers’.

25-04-2024 12:38

Simpelishetmoeilijkst +25091

Zeker behouden. Goede vent, ook op langere termijn goed voor ons.

25-04-2024 12:38

JariLitmanen87 +7934

Geef hem maar een extra rol waarin hij als mentor ook daadwerkelijk ruimte krijgt de mentaliteit van spelers bij te schaven.

Hij zei het een tijdje terug goed: er is 0 toewijding bij deze generatie. Zijn alleen maar bezig met geld, lekker wijven en PlayStation spelen. Alles gaat om status en fame.

25-04-2024 12:20

PuntNaarAchterSVP +5240

Tsja, Pasveer zelf dwingt een nieuw contract af zonder minuten te maken door de krant wat populaire quotes te geven over hoe zijn collega's de verkeerde mentaliteit hebben. Vroeger gingen spelers gewoon lekker zuipen, roken, en neuken in de Marcanti, dat viel ook wel mee met dat topsportklimaat.

Pasveer als de Bogarde-achtige aanjager van het huidige Ajax.. Zo'n goeie keeper is Pasveer ook weer niet geweest. Ik zou als selectiespeler niet bijzonder van zijn mening onder de indruk zijn.

25-04-2024 12:58

Curacao +0

Je bent dan ook geen selectiespeler.....althans niet van een club op niveau.

25-04-2024 19:04

Roy Derksen +1083

Afscheid nemen van Troelala Rulli! Aanfluiting voor Ajax... die kopbal omg, die had Pasveer met zijn hoofd eruit gekopt!

25-04-2024 12:17

jerryisthename +31655

Tuurlijk.....kan gewoon gebeuren.
Was gewoon een hele goede kopbal in de kruising, van ongeveer slechts 6m afstand.
Of Rulli niet uit had moeten komen, is weer een ander verhaal - was ook gewoon een hele goede strakke voorzet van Goudmijn.
Bovendien; Rensch stond erbij en keek ernaar... sprong nog niet eens. Dus ja....imo niet zozeer de fout van Rulli.

25-04-2024 13:05

Roy Derksen +1083

Yeah right, je bent niet goed hoor!

25-04-2024 15:01

jerryisthename +31655

Tuurlijk...jij nog erger! 😂

25-04-2024 15:12

Roy Derksen +1083

Oh sorry Rulli pakt inderdaad veel punten voor Ajax, hij is echt van onbesproken gedrag, duh!

25-04-2024 16:26

Odysseus +14237

Hoe oud ben je Roy? 12?

25-04-2024 22:58

Gooseman +11853

Doe oom Johan de groeten en drink gezellig een glaasje azijn met hem.

25-04-2024 13:13

Roy Derksen +1083

Nee was inderdaad onhoudbaar! Eitje

25-04-2024 15:01

Dolblij +44782

Maak Pasveer head of coaching dan.

25-04-2024 12:14

Suavimani +11850

Kap hier nou eens mee. Ja, keepers gaan langer mee dan veldspelers. Maar voorbij de 35 zijn ze bovengemiddeld vaak geblesseerd en heb je er als stand-in dus alsnog niets aan.

Talentvolle eerste keeper, ervaren (niet bejaarde) tweede keeper, keeper van Jong Ajax als derde keeper.

25-04-2024 12:12

Rolo +13590

Dus, Ramaj, ......, Setford.

Wie zou jij op de .... neerzetten dan?

25-04-2024 12:19

Jayq +3337

Ik zou Olij niet zo'n gekke optie vinden. En zo zijn er nog wel meer namen te bedenken denk ik.

Pasveer was ook maar een gewone eredivisie keeper toen hij naar Ajax kwam om 2e keeper te worden. Ervaring op internationaal niveau is niet per se belangrijk om een goede reservekeeper van Ajax te zijn.

25-04-2024 16:18

Rolo +13590

Denk alleen niet dat Olij met zijn 28 jaar er nu al voor kiest om tweede viool te spelen. Dat is toch anders dan Pasveer die op zijn 36ste instapt bij Ajax.

25-04-2024 16:32

Rolo +13590

En daarbij, zou je ook een Modric niet als mentor willen hebben dan? Die wordt immers ook 39.

25-04-2024 12:22

Suarez16_ +9171

Hier moet je gewoon afscheids van nemen. Zal een paar ton opstrijken, maar niet spelen.

25-04-2024 12:01

Rolo +13590

Laat hem die paar ton maar opstrijken. Als hij daarbij wat jonge jongens bij de hand kan nemen is hij die paar ton al waard.

25-04-2024 12:03

Suavimani +11850

Niet elke 40'er is ook automatisch een goede mentor.

25-04-2024 12:13

Rolo +13590

Zeker mee eens, al denk ik dat Pasveer dat wel kan zijn:

https://www.ajaxlife.nl/articles/2024/januari-2024/pasveer-spreekt-klare-taal-bij-huidige-generatie-spelers-zie-ik-minder-toewijding

25-04-2024 12:16

twynestar +28183

Prima oplossing. Liefst als 3e keeper maar zolang Gorter bij je selectie zit (en Rulli vertrekt) liever als 2e. Die druktemaker zie ik echt niet graag in ons doel.

25-04-2024 11:58

PuntNaarAchterSVP +5240

Is Potter al gespot? Of zal blijken dat dat ook allemaal gebakken lucht was?

25-04-2024 11:57

Mijnclub33x +9767

Keepers trainer bijvoorbeeld

25-04-2024 11:40

SUPERJODEN1900 +608

Zou ik ook doen als ik hem was, beetje trainen, beetje voetbal kijken vanaf de tribune en een dik salaris opstrijken.

25-04-2024 11:35

Juichtoon +32277

Mislintat denken ..0 tegen doelpunten dit seizoen..klasbak ..:-).

25-04-2024 11:32

Sampaoli +39149

Ramaj
Aankoop
Pasveer
C. Setford / De Graaff, voor nu zou ik voor De Graaff kiezen. Rouleren in Jong Ajax lijkt me goed.

Overigens lachwekkend dat VI gisteren nog meldt dat Pasveer 100% zeker was van stoppen.

25-04-2024 11:31

Jayq +3337

Haha, dat is inderdaad wel bizar van VI, de ene dag melden dat Pasveer stopt en een dag later alweer dat zijn contract verlengd wordt.

Wat betreft keepers ben ik niet zo'n voorstander van een ervaren 3e keeper. De 3e keeper is vrijwel nooit nodig (ook dit seizoen in principe niet aangezien Ramaj en Rulli niet tegelijk geblesseerd zijn geweest). Wat mij betreft zonde van het geld en als je die 3e keeper toch nodig hebt is dat een mooie kans voor de eigen jeugd. Dat is wat mij betreft des Ajax'

Dus
1e keeper: zo goed mogelijk (op dit moment Ramaj)
2e keeper: ervaren stabiele kracht (kan Pasveer zijn)
3e keeper: 1e keeper Jong Ajax (Setford of De Graaff of wie er op dat moment het beste is)

25-04-2024 11:53

Torcida +5539

Uitstekend, dan hoef je alleen nog maar De Graaf of Setford door te schuiven (Gorter kan weg).

25-04-2024 11:29

EdwinvanderSar +4342

Haha. VI brengt enkele dagen geleden zelf het nieuws dat Pasveer gaat stoppen en brengt nu het nieuws dat hij doorgaat. Toch handig als journalist dat je onzin kunt opschrijven; als het echt niet klopt word je wel gecorrigeerd door de zaakwaarnemer en heb je opnieuw 'nieuws'.

25-04-2024 11:17

FissaDeGekste +3368

VI is echt niet meer wat het geweest is. Je kan veel zeggen van Derksen, maar hij was wel een fantastische hoofdredacteur. De kwaliteit is er simpelweg niet meer (en/of de wil om echt kwaliteit te brengen).

Als je een losse editie haalt voel je je echt opgelicht; er staat niks meer in wat niet meer op internet staat. Terwijl je vroeger ook wel veel leuke diepte en achtergrondartikelen had.

25-04-2024 12:30

Curacao +0

Het wordt gemaakt door kleuters. Ik ben al zeker 10 jaar afgehaakt. Vroeger stond ik bij wijze van spreken iedere woensdag te wachten op de postbode.....

25-04-2024 19:09

Vossig +403

Prima, maar niet als derde keeper. Derde keeper moet liever een talent zijn. Houd hem erbij als team begeleiding oid.

25-04-2024 11:15

Zuid2 +2523

Prima om zo'n man er bij te hebben als derde keeper.

25-04-2024 11:04

AFCAViper +4651

Cultheld. Zegt waar het op staat. En kan helpen in het proces.

25-04-2024 11:02

debarbaar +8219

Het wordt achterlijker en achterlijker
Aardige vent maar volstrekt bizar. Dus je laat nu je jeugdige keepers gewoon plek 3, 4 of 5 innemen?
Ajax is ziek, doodziek.

25-04-2024 11:00

Tabbink +1535

Je zult toch echt ervaring nodig hebben, die jonge broekpoepers kunnen nog heel veel van hem leren. Zeker een stukje mentaliteit, dat lijkt wel verdwenen te zijn bij dit Ajax!

25-04-2024 13:04

A-west +5695

Prima van Pasveer. Heeft ervaring. Er zijn al genoeg ervaren spelers op een onfatsoenlijke manier de deur gewezen. Gelukkig nog iets positiefs.

25-04-2024 10:54

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Top gozer nooit gedacht dat hij zich zo staande kon houden in Amsterdam.

Prima om erbij te hebben met al zijn ervaring

25-04-2024 10:46

El Grande Ghacied +1316

Prima kerel die de jonge jongens als één van de weinigen op hun plek durft te zetten. Geen moeite mee dat hij blijft.

25-04-2024 10:39

debarbaar +8219

Ik ken tal van topkerels. Dat maakt het nog niet logisch.

25-04-2024 11:00

El Grande Ghacied +1316

Vanwege zijn leeftijd? Hij is één van de weinigen, denk ik, die de topsport cultuur kent en daar de maatstaf voor wil zetten zonder een gezicht als een donderwolk rond te lopen (Berghuis) of die het geen reet interesseert zoals onze aanvoerder. Zie eerder zijn opmerkingen over bezetting krachthonk bijvoorbeeld.

25-04-2024 11:16

PuntNaarAchterSVP +5240

Ik vrees dat Pasveer met die opmerkingen voor de bühne een contractverlenging heeft verdiend, en niet met zijn goede spel. Denken we dat de veldspelers van Ajax harder gaan trainen omdat een (vanuit hun oogpunt) bejaarde keeper zonder noemenswaardige carrière dat zegt? Zo'n goede keeper was het niet, en het zal nu nog minder zijn. En wat zal een keeper in de jeugd denken over zijn kansen?

25-04-2024 11:33

Curacao +0

Jij bent onderdeel van het probleem. Je mentaliteit lijkt vergelijkbaar met de mentaliteit die we bij Ajax niet willen zien. Bovendien makkelijk te weerleggen. De meeste Ajacieden die Real Madrid en Juventus versloegen, zullen niet heel erg onder de indruk geweest zijn van de voetbalcarriere van Ten Hag. Ze luisterden wel naar hem....

25-04-2024 19:13

MarkP +21515

Gewoon tot zn aow bij de selectie houden.

25-04-2024 10:37

Breuk +25024

Net als Simon

25-04-2024 10:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.