Overmars: 'Wij zullen hem niet halen'

door SJvanveen 103

Overmars: 'Wij zullen hem niet halen'

door SJvanveen 103

Laatst geüpdatet

Marc Overmars heeft bij het programma Ajax TV Kick Off laten weten dat Ajax niet Hakim Ziyech zal halen. Het heeft te maken met doorstroom van eigen creatieve, talentvolle middenvelders.

'Hij is een fantastische speler, maar wij zullen hem niet halen', begint Overmars. 'Als je zo een jongen haalt, leg je hem voor vier jaar vast. Dan weet je zeker dat je een of twee jongens kunt afschrijven. Dan kies je voor beleid, ja.'

De kritiek over het gebrek aan creativiteit op het middenveld, weerlegt de directeur voetbalzaken. 'Sinkgraven heeft dat (creativiteit red.), Frenkie de Jong heeft het, Nouri heeft het. Die zijn er nu niet, maar misschien calculeer je in dat er eentje weggaat op het laatst. Dan heb je een bepaalde basis in huis.'

Lees meer over:
Plaats reactie

afcavinnie +0

Ziyech is buitencatagorie. Die heeft wel creativiteit en doet niet alles plichtmatig. Nouri is voor de toekomst prima. Maar voor nu moet je Ziyech gewoon halen. Die gaat het prima doen bij Ajax. Koop nu gewoon. Niet zo zuinig doen.

21-08-2016 16:42

carel romijn +3

Waarom ook zou je de beste middenvelder van Nederland kopen terwijl er middel matige spelers in je selectie zitten.
Over 2jaar verkoop je hem voor het dubbele bedrag.

21-08-2016 10:35

Albertini +0

Overmars moet begrijpen dat hij met dit elftal nooit geen kampioen kan worden. Dus volgend jaar weer voorronde CL als dat al lukt. Je zult toch wat meer vernuft en slimmigheid in het team moeten brengen. Voorronde CL en weer niet door. Ben absoluut geen PSV fan, juist het tegenovergestelde, maar ik moet toegeven dat zij het elftal veel beter in balans hebben. Lopen kerels en techneuten in. Kunnen een steekpass geven ( Propper. had ook bij Ajax kunnen lopen) . We hebben teveel jonkies. Geweldige voetballers maar kunnen niet met tegenslag omgaan. Ajax heeft in het verleden altijd spelers gehad die een elftal bij de hand kunnen nemen als het even moeilijk liep. Deze knapen laten te snel het hoofd hangen. Heb mijn twijfels bij het aankoopbeleid . Als je zoveel geld op de bank hebt moet je inkopen op spelers die er direct staan als je tenminste kampioen wilt worden. De jonkies worden dan vanzelf beter en met de inkomsten uit de CL ben je uiteindelijk toch spekkoper. Dus toch maar Ziyech halen voor het vernuft en intelligentie en nog wat extra body achterin. En enkele lopers verkopen ( Gudelj, El Ghazi, Sinkgraven, ). Neem desnoods je verlies want uiteindelijk ga je dat makkelijk terugverdienen. Ajax hoort in de CL. We hebben een naam hoog te houden in Europa en die wordt op deze manier mooi te grabbel gegooid. Mark ga eens nadenken en niet zo impulsief inkopen.

21-08-2016 10:23

KalkbrennerP +86

Ik denk na het zien van deze wedstrijd dat hij tot de conclusie is gekomen dat hij Ziyech toch maar even moet gaan bellen, want met de middenvelders van vanavond gaat het em niet worden, op DK na dan!

20-08-2016 20:58

4-3-3 +3509

Alleen een beetje jammer dat tot nog toe geen van de door Overmars genoemde creatievelingen een kans heeft gekregen op het middenveld... Twee lopers op het middenveld lijkt me er al één teveel, drie is gewoon belachelijk. Ik denk dat Ajax een stuk makkelijker gaat spelen en scoren met een creatieveling op het middenveld. Dat zou ook de druk op de verdediging verminderen. Mijn favo middenveld: Één loper; Klaassen/Van de Beek. Één breker/balveroveraar; Riedewald/Bazoer (Bazoer is geen echte breker/balveroveraar, maar bij gebrek aan beter omdat Serero verbannen is naar JA). Één creatieveling; Sinkgraven/Nouri/De Jong.

20-08-2016 11:30

Sam Badi +0

Prima, maar zet ze er dan ook in. En niet op 'linksbuiten'.

20-08-2016 10:38

Cruyffie +2375

Top, Marc. Visie dit, eindelijk.

20-08-2016 09:24

Catenaccio +2721

Maw Ajax wil helemaal geen kampioen worden laat staan championsleague om niet te spreken van het woord overwinteren in de mond nemen.
Kom op nouri en Frankie zijn met 18. Als je Ziyech haalt is hij over 2 jaar weg.
Hebben die jonge gasten toch wat geleerd!
Van wie moeten ze nu wat lezer? Bazoer, Gudelj? Hahahahaha

20-08-2016 06:32

mvdk +42811 moderator

Een ding ben ik blij mee. Geen AFCAHeadlines meer. Lamme vinger van het deleten.

20-08-2016 00:51

Hurkie +0

Overmars gebruikt in zijn uitleg over deze kwestie, wel misbruik m.b.t het beleid. Op zich prima als deze keuze zo wordt gemaakt, maar vervolgens geldt dit dan voor Bailey niet meer met een hoge transfersom..

19-08-2016 23:13

A Kind of Magic +582

Ik vraag me af of hij hetzelfde zal zeggen als Sneijder haalbaar blijkt te zijn. Sommige spelers moet je namelijk áltijd halen wanneer je dat kan.

Ziyech begrijp ik wel in dit geval

Off: iemand heeft de min-knop gevonden. Nou, als je Sneijder niet haalt vanwege twee talenten dan heb je weinig van topsport begrepen!

19-08-2016 22:33

Cello +52495 moderator

Prima uitleg van Overmars. Tuurlijk...je kunt het niet leuk vinden en het er niet mee eens zijn. Maar zijn uitleg is duidelijk, geredeneerd vanuit een visie. En ja, dat sommigen het niet eens zijn met die visie, dat kan natuurlijk. Maar het is een visie, die door het gevoerde beleid ook ondersteund wordt.

En wbt mijn persoonlijke idee hierover. Ik heb liever, mocht er een middenvelder verkassen bijvoorbeeld, dat een Nouri of een Frenkie die plek gaat opvullen. Ja zelfs als dat betekent dat je dan minder ervaring hebt tov een komst van Ziyech. Dat is trouwens een ervaring mbt de Eredivisie, want Europees loopt Ziyech niet eens zo heel veel voor op onze jonge boys.
Verder denk ik, dat Nouri en Frenkie zich ook al meer dan goed zouden kunnen staande houden in de Eredivisie.

19-08-2016 22:29

Semmier +625

Heel goed Marc!

19-08-2016 21:51

jarenfan +5

Ben benieuwd of je dat over een paar maandjes nog zegt,.....

20-08-2016 00:01

jarenfan +5

ziyech,staat niemand in de weg,is direct inzetbaar,
staat waarschijnlijk alleen het ego van marc in de weg.

19-08-2016 21:37

Jesse519 +0

Dit is om de prijs te verminderen, slimme man die marc

19-08-2016 21:53

AjaxAddicted +2983

Terecht maar waarom stelt Bosz dan betonblok Bazoer op? Waarom geen Donny, Sinkgraven of Nouri? En we missen nog steeds ervaring op het middenveld. Dit kost je je kampioenschap

19-08-2016 21:21

Beachboy +2858

Volstrekt terecht dat onder de huidige omstandigheden Ziyech niet gehaald wordt. Had wel vorig jaar gekocht moeten worden, toen was al duidelijk dat ie toegevoegde waarde zou hebben. Nu prima om te gaan voor al aanwezige spelers.

19-08-2016 20:36

Daniellieuwe020 +0

Nee en wat zei je aan het begin van deze transferperiode? Ik ga twee kanonnen kopen, maar ondertussen is de enige echt aankoop Traoré en zelf die is gehuurd. Walgelijk

19-08-2016 20:08

Dwergje48 +4

"De enige echte aankoop"

De 2 Colombianen zijn komen aanwaaien?

19-08-2016 20:10

hallo1 +0

die colombianen zijn talenten. Heel goed, maar wel jong net zo als de rest van het basis elftal. Met 20 jaren oud gemiddeld red je het niet.
Het Ajax in 95 word vaak als drog reden gebruikt van dat een jong elftal wel succesvol kan zijn, maar dat was ook een elftal van 25 jaar oud gemiddeld!!! En dat was toen al jong..
Bewijs: http://www.afc-ajax.info/nl/wedstrijd/1995-5-24-Ajax-AC-Milan

19-08-2016 20:14

Dwergje48 +4

Neemt niet weg dat het "echte" aankopen zijn.

19-08-2016 20:18

TheRiviera +5452

Het zijn wel echte aankopen maar geen kanonnen. Overmars heeft het wel allemaal leuk lopen te vertellen maar Ajax heeft deze transfer geen kanonnen gehaald.

19-08-2016 20:22

daniajax1 +4

Als Traore en Bailey komen dan mag je voor Ajax begrippen in mijn ogen zeker wel spreken van kanonnen. Daarnaast heeft Mike Verweij die term de wereld ingeslingert en heeft Overmars dat zelf nooit gezegd.

19-08-2016 20:29

hallo1 +0

Echte aankopen van heel jong en dat is het probleem. De balans tussen heel jong en ervaren moet beter en anders gaan we een teleurstellend seizoen tegemoet. Ik wil het ook anders zien maar denk niet dat het gaat gebeuren.

19-08-2016 20:26

Arie Vink +4817

Dat heeft Overmars nooit geroepen....

19-08-2016 20:35

Zlatan1900 +2

Volgende keer weten wat je 'walgelijk' noemt. Overmars heeft deze woorden niet in zijn mond genomen. Eerst weten wat er speelt en gezegd wordt en graag daarna pas te koop lopen met een mening.

19-08-2016 23:42

4xbestevaneurop +0

Heb niks tegen Bosz, maar kijk ff naar deze foto. http://www.at5.nl/artikelen/159422/bosz-over-mogelijk-vertrek-cillessen-natuurlijk-is-het-vervelend
Denk ik toch met veel plezier terug aan frank, die als hij een verkeerde pass zag op de training, met zijn ogen dicht even voor kon doen het het wel moet. Als je Bosz ziet en hoe hij praat,zonder ervaring als speler of trainer in de echte top, heb ik toch echt m'n twijfels of hij Ajax kan brengen waar het hoort. Uitstraling etc. is ook niet alles en wie weet laat hij Ajax nog de pannen van het dak spelen. Maar ik verwacht een kwakkelend seizoen, omdat er geen balans in het team zit. Ik noem ff 3 spelers van psv: Moreno (+100 primera division wedstrijden) Guardado (+100 interlands +200x primera division) De Jong (+50 wedstrijden engeland+d'land)
Alleen de jong heeft al meer ervaring dan welke andere Ajax speler in de selectie (op westermann na)
Selectie van Ajax heeft nog spelers lopen die bij elkaar opgeteld meer dan 100 miljoen op gaan brengen (Klaassen 20,Bazoer 20,El ghazi 20, Gudelj 15, Tete 15,+ de volle clubkas. Investeer dan eens fors zodat de kans dat je volgend jaar kampioen wordt en rechtsstreeks CL speelt groter is.

19-08-2016 20:03

3*stars*3 +22982

ik snap jou punt wel over ervaring maar we zien toch ook dat Ajax nu echt wel veel leuker en verfrissender speelt?
een hele pot vol houden zit er nog niet in maar is kweste van tijd.

Probleem is dat Ajax nog niet koelbloedig is want tegen de Russen had Ajax 12 schoten op doel gelost... Rostov 2...

19-08-2016 20:08

TheRiviera +5452

Je vergeet even dat het al jaren duidelijk is dat de titel halen niet de nummer 1 prioriteit meer is bij Ajax. Het trainen , doorstromen en verkopen van zelf opgeleide spelers is waar Ajax de focus op gooit. Elke transfer of dat nou gehuurd,transfervrij of gekocht is zal aangepast worden op dit beleid.

19-08-2016 20:19

pablofranka +0

hahah Klaassen en Gudelj gaan echt niet zoveel opleveren hoor, Gudelj gaat niet verkocht worden die gaat eindigen als Schone en Klaassen gaat Siem achterna en heel misschien 7 miljoen als we geluk hebben.

19-08-2016 20:32

TheRiviera +5452

Zelf zag ik Ziyech ook niet komen en had meer voor een ervaren creatieve middenvelder gegaan. Ondanks dat bevestigd Overmars wel wat ik altijd denk en dat is dat Ajax voorrang geeft aan het doorstromen van de jeugd ondanks het feit dat veel van die jonge spelers nog niet veel toevoegen.

Het is nou eenmaal een feit dat als je club je eigen continue moet blijven versterken op plaatsen waar het nodig is om mee te blijven doen voor de titel. Jonge talentjes moeten bewijzen dat ze beter zijn dan de basis spelers om in aanmerking te komen voor een basis plaats. Een goed voorbeeld vind ik Eriksen die onder Jol al doorbrak toen hij 17 was en duidelijk zoveel kwaliteit toonde dat hij niet meer weg te denken was uit het eerste elftal. Momenteel hebben we Nouri,vd Beek en Frenkie maar geen van die 3 tonen de kwaliteit dat Eriksen had op zijn 17de maar ze zijn wel ouder.

Iedereen met een halve brein kan toch tot de conclusie komen dat van de 9 middenvelder die Ajax heeft ( Bosz rekent Riedewald mee ) zullen alleen Klaassen,Gudelj en Bazoer regelmatig zullen spelen , Riedewald zal meer CV staan dan middenveld gok ik , Sinkgraven zal regelmatig op links gebruik worden en Schöne zal niet echt een kans meer krijgen. Dus dan hou je alleen 3 middenvelders over die grotendeels het zelfde zijn.

19-08-2016 19:58

Ajaccus +10

Klinkt alsof er ook belangstelling is voor een van de middenvelders.

19-08-2016 19:52

OntlastendeMiddenvelder +1986

Ik hoop dat dit betekent dat Bailey komt.

19-08-2016 19:51

OntlastendeMiddenvelder +1986

Misschien calculeer je in dat het dit seizoen niet gaat lukken met die drie genoemde jongens. Dan is er dus geen creativiteit in het elftal. Kan niet. Zelfs als het maar een half seizoen is.

19-08-2016 19:49

hallo1 +0

Geen creativiteit in het middenveld en geen ervaring in het basis elftal. Succes er mee Bosz of wat zal Overmars denken?

19-08-2016 19:50

chubaloe +0

Waarom is dan in godsnaam sinkgraven gehaald.
Een speler vastleggen die echt de jeugd in de weg loopt.

19-08-2016 19:45

hallo1 +0

idioot ja. Ajax haalt de verkeerde spelers die lopen vervolgens de jeugd in de weg en als er echte kwaliteit beschikbaar is moet de jeugd die geen speelminuten krijgt (Nouri) niet in de weg gelopen worden. Idioot.

19-08-2016 19:50

OntlastendeMiddenvelder +1986

Dat wist men toen niet. En er was ook geen creatieve middenvelder die zich aandiende.

19-08-2016 19:51

Professor +10954

Als ik zo de laatste alinea lees heb ik het idee dat hij verwacht dat er nog wel een middenvelder weggaat (Bazoer?). En dan heb je een bepaalde basis in huis zegt Overmars. Dan zal er wel 1 overgeheveld worden naar 1.
Overigens vind ik het leuk dat hij verteld wie er niet komt. Maar liever heb ik dat hij verteld wie er wel komt.

19-08-2016 19:44

vak114 +5442

Doodzonde,nu doen met 2 houthakkers als Gudelj en Bazoer.

19-08-2016 19:43

marty21 +444

Tuurlijk, middenveld is overvol. Maar echte CL kwaliteit mist. Zyech en of De Jong, zouden wat toevoegen. Neen liever wachten tot de talenten rijp zijn, dat duurt echt nog 2-3 jaar. Dan zijn de bovengenoemde heren toch al weer weg.

19-08-2016 19:32

hallo1 +0

ja en als die 3 jaar om zijn en ze eindelijk echt goed zijn verkopen we ze en kopen we op nieuw iemand van 19. Ziet niemand anders dat dan? Dat je het met zo'n jonge elftallen niet gaat redden?

19-08-2016 19:47

Ajaxmax +1

Alles uitgeven en Europa bestormen, is dat realistisch? Ik weet het echt niet. Misschien heefr Marc Overmars wel gelijk. Dat met zijn zuinigheid onze club over 100 jaar nog bestaat. Zeg het maar....

19-08-2016 19:27

hallo1 +0

Zeg het maar ja. Wij spelen met een elftal van 20 jaren oud. Dat is veeeel en veeel te jong om in Europa ook maar iets te bewerkstelliggen. Wij hebben 120 miljoenen op de bank en kopen niets dat ons elftal direct heel veel beter maakt. Nee we verkopen Cilessen in de laatste week voor 12 miljoen. NOta bene de enige speler die wat ervaring heeft en basis heeft.

19-08-2016 19:30

Ajaxmax +1

Eens, maar hij gaat toch, serieus zonde dit.

19-08-2016 19:47

Talent +693

PSV is veel adequater op de transfermarkt.
Ze zeggen aan het begin v d week dat ze met Ramselaar en De Jong gezin zijn. Aan het inde v d week zijn ze beide binnen. Gewoon super snel gehandeld.
Ajax zegt nu al weken dat ze op zoek zijn naar een buitenspeler. Nou komt er een naam, maar zal het wel weer 2 weken duren alvorens er duidelijkheid komt, of het gaat niet door.
Dan moeten ze over naar plan b.....maar helaas...plan b hebben we niet.
Dus, we moeten het doen met Onana onder de lat en verder geen aanvulling.

In Eindhoven lachen ze zich de ballen uit hun broek.

PSV, alvast proficiat met het komend kampioenschap.

19-08-2016 19:19

hallo1 +0

Helemaal met je eens ..Helaas. Overmars maakt er een grote teringbende van. We hebben een elftal van 20 jaren oud. Dat is veeeeel een veeeel te jong om ook maar iets te bereiken. PSV haalt onder tussen onze held van een paar jaar terug op. Ik word er schijtziek van

19-08-2016 19:21

Shqiptar +0

Ach man lazer toch op.
De Jong, Ramselaar en Schwaab.
Als die 3 naar Ajax werden gehaald ging je waarschijnlijk schuimbekkend tekeer.
En als Psv Traore, Sanchez en Cassierra had gehaald zou je roepen hoe fantastisch Brands is door een Chelsea huurling en 2 zuid Amerikanen te halen.

19-08-2016 19:23

Bargoens +0

Haha, echt he.

19-08-2016 19:29

Guv +0

Flikker op met je kut PSV!

19-08-2016 19:30

hallo1 +0

Dat vind ik ook. Flikker op met dat kut Pisvee maar ik zie wel dat zij daar beter na denken en een betere selectie af leveren. Gemiddeld 25 jaren oud en wij gaan met een verkapt jeugd elftal van 20 de competitie en europa in. Idioot vind ik dat.

19-08-2016 19:53

The "O" +783

Psv heeft op 9 augustus hun intresse kenbaar gemaakt in de Jong en op 10 augustus die in ramselaar waarbij de Jong nog steeds niet binnen is (wel bijna).

Overmars voldoet ook aan die termijn tot nu toe. Het moment dat namen bekend werden en dat deze daadwerkelijk binnen waren was ook binnen 10 dagen.

19-08-2016 19:38

SamW +1333

Dit is wat Cruijff wilde, toch? Of zijn we die alweer vergeten? Eigen jeugd eerst.

19-08-2016 19:18

Shqiptar +0

Ja gewoon goed gehandeld door Overmars.
Dit is logisch beleid. Althans dan zou het wel handig zijn als de Jong en Nouri ook een kans krijgen.

19-08-2016 19:20

hallo1 +0

Goed beleid jaaa met je elf tal van 20 jaren oud. Een jeugd elftal moet het 1ste van Ajax ver gaan brengen in de competitie en champions laegue? Ik geloof er helaas niet in

19-08-2016 19:23

hallo1 +0

ja en alleen aankopen die echt wat toevoegen. Bij Ajax gaat bijna iedere aankoop verkeerd. Westerman zit bij jong Ajax, grappig en triest te gelijk. Ajax moet eens een paar spelers kopen die het elftal vanaf minuut 1 beter maken en ook andere jongens leiding kunnen geven.

19-08-2016 19:20

Ferd +37896

Ja, zo zijn de aankopen Younes, Cillissen, milik, Sánchez, cassierra echt heel verkeerd..... Sinkgraven is nog een twijfelgeval ..... Viergever, Van der Hoorn en poulsen hebben hun waarde gehad..... Gudelj speelt ook altijd.

Mislukt: gehuurde zimling, goedkope sana, gehuurde sanogo.

Zo verkeerd is het dus niet. Westerman is te nieuw om nu al te oordelen maar als hij mislukt is het ook maar een transfervrije speler geweest

19-08-2016 19:32

hallo1 +0

Het is wel verkeerd want er staat een elftal dat 20 jaar oud is en dus niet in staat is de doelstellingen te halen. Hoe wil je in de competitie voor blijven bij PSV die over het algemeen 25 jaar gemiddeld zijn. Dat is een gigantisch verschil en ik vrees dat het de doorslag gaat geven. Net zo als dat de doorslag gaat geven in europees verband.

19-08-2016 19:39

hallo1 +0

hoezo komen daar nog zat troubles. Gaat daar een broeder ruzie ontstaan dan? Dat klote Pisvee haalt een van onze beste spelers van een paar jaar geleden op en wij zitten met een te jong basis elftal van 20 jaar oud en geen creativiteit op het middenveld. Ik word daar niet vrolijk van.

19-08-2016 19:59

hallo1 +0

Ik steun mijn team altijd maar mag ik geen kritiek geven op het aankoop beleid? Overmars levert een elftal af van gemiddeld 20 jaren oud. Wat zijn je ambities dan? Dat is veeelll en veel te jong. Met de juiste aankopen kunnen we een fantastisch elftal hebben maar Marc koopt enkel spelers die niet ouder zijn dan 22. Sorry ik zou het ook graag anders zien maar daar mee word je geen kampioen en ga je ook in Europa een flater slaan. Dat is ook waarom ik telkens zo boos ben op het beleid bij Ajax. Dit is gekken werk.

19-08-2016 19:58

hallo1 +0

Wat ik bedoel is kwaliteit en ervaring.
http://www.afc-ajax.info/nl/wedstrijd/1995-5-24-Ajax-AC-Milan
Deze link bevestigt dat het Ajax dat jong was en champions league won 25 jaar oud gemiddeld was.
En dat was toen al jong...... Ajax moet meer ervaring halen in combinatie met kwaliteit. Daar zijn scouts voor, ik scout niet als beroep.

19-08-2016 20:08

Bargoens +0

Cruijff vergeten? Doe eens normaal.

19-08-2016 19:32

Runnerlex +1693

dan moet je nouri wel opstellen en een kans geven..

19-08-2016 19:18

hallo1 +0

Netto zit op geld. En daar blijft hij dus ook op zitten. Lekker dat bonusje op strijken en weinig versterkingen halen. Oowww jaaa we verkopen ook nog even Cilessen. Die 12 miljoen kan ik nog net boven op die andere 120 miljoen stapelen. Kwaliteit halen, neeeee. Ziyech hoeft niet. We halen nog wel een jongen van 17. Dat is oud en gelukkige goedkoop genoeg.

19-08-2016 19:16

X-RaY +3

Hij komt niet?

19-08-2016 19:12

RyanBabbel +0

offtopic: maar na al de kritiek op cillessen wil ik dit toch even zeggen.

Ik baalde als geen ander hoe knullig de vrije trap van rostov in het doel rolde, maar als je naar wat compilaties van hem op youtube kijkt dan weet je dat we in onze handen mogen knijpen dat dit onze keeper is, die helaas op weg is naar Barcelona.

19-08-2016 19:10

boye04 +0

Ik vind dit echt gelul van de bovenste plank. Waarom staat Ziyech de ontwikkeling van 2 spelers in de weg die nog nooit hun debuut hebben gemaakt? Hetzelfde kan gezegd worden voor Bailey met Cerny en Dekker. Maar dan maakt het ineens niet uit.

19-08-2016 19:08

hallo1 +0

Gaat lekker bij Ajax. We hebben een jeugdelftal staan van 20 jaar en zien zelfs onze voormalige helden naar de concurrent gaan. Wel 120 miljoenen op de bank maar ons een goed elftal voorschotelen hooo maarrr. Het is volgens Netto wel makkelijk dat je veel van de spelers van 1ste Ajax ook kunt opstellen in het 2de en de A1. 3 voor de prijs van 1 zal Overmars gedacht hebben....

19-08-2016 19:04

Ajacied1978 +0

HUILEN! En het is nog volkomen onjuist ook. Wat een prestatie!

19-08-2016 19:08

Youp020 +0

Off topic: wie is er voor Haps als extra linksback?

Lijkt mij echt een prima aanvulling op de selectie!

19-08-2016 18:56

De Stift +7012

Ik ben het helemaal met Overmars eens. Met Sinkgraven, Nouri en De Jong hebben we drie talentvolle en creatieve middenvelders. Die moeten het komend seizoen en het seizoen daarna laten zien.

Bailey zou wel een fantastische aanwinst zijn, want dat soort spelers hebben ook in de jeugd te weinig (wat overigens ook wat zegt over onze eigen jeugd)

Als Cillissen vertrekt zou ik vol inzetten op het aantrekken van Tim Krul of Michel Vorm.

19-08-2016 18:51

boye04 +0

Sinkgraven heeft het de afgelopen 2 jaar NIET laten zien en die andere 2 moeten zelfs nog hun debuut maken. Hoe heeft Overmars dan gelijk? Plus, Klaassen gaat zo goed als zeker weg na dit seizoen. Geen opvolger dan maar, gewoon verder gaan met een middenvelder minder?

19-08-2016 19:01

SigAjaxSig +0

Ik snap sommige mensen niet. Traore, Sanchez, Cassierra en heel, heel, heel misschien Bailey. Maar er zijn er gewoon een paar die je niet tevreden kunt houden.

19-08-2016 18:50

PetrosQ +1

Ik zie het anders meneer Overmars

Nu haal je Ziyech, verhuur je Sinkgraven en laat je Frenkie en Nouri in Jong spelen.

Volgend jaar verkoop je Ziyech, die dan ziek gewild is omdat hij bij Ajax 10 goals heeft en 15 assists, haal je de opgebloeide Sinkgraven terug en laat je Frenkie en/of Nouri af en toe invallen

Daarna laat je Sinkgraven gaan als Frenkie en/of Nouri er klaar voor is en anders behoud je hem nog een jaartje.

19-08-2016 18:45

SigAjaxSig +0

hahahahah heb je Overmars niet gehoord? Hij komt niet, nu terug naar je slecht belichte zolderkamer.

19-08-2016 18:51

Youp020 +0

Eens. Ajax wordt er sterker van. En de verhuurde jongens ontwikkelen zich sneller.

Denk dat als dat in een desl met Twente wordt meegenomen er alleen maar winnaars zijn.

Marc?

19-08-2016 18:57

jollie18 +9744

Waarom noemt Overmars eigenlijk Sinkgraven die speelt niet op het middenveld.

19-08-2016 18:43

Jornnn +5

Dus maar weer een topper huren? Want met alleen Sinkgraven gaan we de oorlog niet winnen. En met "de 3 Davy's" hebben we echt te weinig voetbal op het middenveld.

19-08-2016 18:43

jollie18 +9744

Hopelijk gaan ze nog wat middenvelders verkopen. Zodat hij toch gehaald kan worden.

19-08-2016 18:42

De Ajax Ziel +2

Van sportief Ajax-beleid is geen sprake -opportunisme troef-, maar in deze eens met Overmars.

19-08-2016 18:41

Ajacied1978 +0

Besef je wel wat je typt? Ik denk het niet he? Opportunisme roep je dan. Ziyech halen is puur opportuun.

19-08-2016 18:42

RusselWestbrook +21

ooooh, vertel meer.

Wat voor beleid stel jij voor?

19-08-2016 18:51

Ajacied1978 +0

Dat weet je nu toch wel? Koop geen scc meer, boycot het corrupte bestuur, vernietig alles wat de N.V heet.

19-08-2016 19:09

RusselWestbrook +21

Dat is geen beleid. Dat is dom alufoliehoedje geschreeuw.

Ik wil weten wat hij met Ajax wil. Hij zegt alleen maar wat ie niet wil.

Lijkt Wilders wel.

19-08-2016 19:12

OlavMokum +0

Nou ik wil wel even die vraag beamtwoorden voor de Ajax ziel
Lijn Cruijff (de echte) stelt dat alleen spelers wordem gehaald die er direct staan en dus van toegevoegde waarde zijn. Zyech is er zo eentje. Elegante en technische voetballer die show maakt (ter info: daar houden wij Ajaciedem van).
Gudelj en bazoer/klaaseen verkopen (klaassen of Bazoer levert zak geld op). Ga je er kwalitatief op vooruit en komt er een plekje vrij voor een vd aankomende creatieve talenten. Doorselecteren noemen we dat ook wel en vertrouwen op aanstormende jeugd in lijn met de enige echte Ajax cultuur...

19-08-2016 19:13

RusselWestbrook +21

Als je van elegante, technische voetballers houdt die show maken heb ik nog wel een goed filmpje voor je:

https://www.youtube.com/watch?v=o1siuv7q-iI

19-08-2016 19:33

OlavMokum +0

hahah omggg... ik heb het filmpje niet kunnen afspelen Russel me telefoon liep spontaan vast en begon te roken

19-08-2016 20:42

OlavMokum +0

Daarom zeg ik ook dat enkele moeten vertrekken als Zyech komt (Gudelj, bazoer/Klaassen) om daarmee ruimte voor doorstroom te maken (doorselecteren).
Graag even goed lezen in t vervolg Crisjuhhh .. dank u vriendelijk :))

19-08-2016 20:38

lauw +50

Begrijpelijk en goed gefundeerd antwoord van onze Marc. Terecht dat ziyech niet gehaald word alleen de jongens die hij noemt zijn er nog niet klaar voor. Haal voor de overbrugging een creatieve middenvelder ala sneijder van begin 30 die ergens op een dood spoor zit of in een competitie waar hij weg wil. Geef deze man een 2 jarig contract en de kans om zich in de picture te spelen voor een laatste financiële klapper en breng de jonge jongens rustig.

19-08-2016 18:40

daniajax1 +4

Die Ziyech zit onderhand ook op het punt van een depressie. Weer een club die 'm niet wil. Die gast wil al een jaar weg bij Twente en loopt er steeds triester bij daar. De gooit zichzelf echt van de brug als hij dit seizoen nog steeds bij Twente zit.

19-08-2016 18:35

Kupke +0

Let op, straks bij Kick off zal Marc ook wel aangeven dat Bailey onhaalbaar is.

19-08-2016 18:35

Rolleman +0

jep. we gaan het met deze selectie doen. elk jaar toch hetzelfde.

19-08-2016 18:38

Ajacied1978 +0

Het is de vader van Bailey die aan geeft dat er zoveel geld geboden is, daar komen nog bonussen bij. Dit is geen gerucht om de supporters zoet te houden. Wat loop je nou dom uit je hersens te ruften man.

19-08-2016 18:41

AFCAsphere +9

Mooi zo. Ben erg benieuwd naar Nouri, en ook Frenkie de Jong natuurlijk.

19-08-2016 18:32

Dwergje48 +4

Nu hebben Bosz én Overmars duidelijk verteld dat Ziyech niet komt. Zijn we nu klaar met dat hysterische gezeik?

19-08-2016 18:32

Spuit11 +1229

Ik begon er net aan te wennen! Jammer hoor

19-08-2016 18:53

pcknaller +17

Slappe hap, twee van de drie spelen in Jong Ajax. Sinkgraven is in potentie de mogelijke kandidaat om deze positie in te vullen maar helaas speelt Ajax (nog steeds) niet met een creatieve middenvelder. Ik begrijp echt wel dat je zo een speler vast legt voor 4 jaar maar je krijgt dan wel iemand die je team direct beter maakt. Van de overige 3 moet je nog maar afwachten of ze het kunnen gaan maken. Risico is groter dat deze het niet redden dan deze directe kwaliteitsimpuls.
Keuzes maken is ook een vak. Ik hoop dat ze de juiste maken en dat niet 3 van die gasten straks via de achterdeur vertrekken om vervolgens moeten zeggen dat ze Ziyech toch beter hadden kunnen kopen.

19-08-2016 18:28

Gonzo +4778

Voorlopig spelen Nouri, de Jong, Cerny vanavond in JongAjax. Bos vindt dat ook voorlopig hun plaats zei hij vanmiddag hier op AS toen hij zei dat Muric geen geduld had.

19-08-2016 18:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.