Meijaard herhaalt: 'Gaan binnenkort rustig zitten met Blind'

door BadembaBarrie 179

Bron Voetbal International

Meijaard herhaalt: 'Gaan binnenkort rustig zitten met Blind'

door BadembaBarrie 179

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax heeft de terugkeer van Danny Blind als commissaris verre van uit het hoofd gezet. Dat vertelt Leen Meijaard, voorzitter van de Raad van Commissarissen, aan Voetbal International. Blind wordt nog altijd gezien als de ideale kandidaat om de voetbaltechnische rol binnen de RvC op zich te nemen.

Meijaard wil Blind graag terug, maar een officieel gesprek daarover voerden de twee nog niet met elkaar. 'We kennen elkaar en spreken elkaar weleens, maar niet over de hete hangijzers bij Ajax', vertelt Meijaard. 'Kan ook niet natuurlijk', aldus de voorzitter van de Raad van Commissarissen van de Amsterdammers.

Dat gesprek zal op niet al te lange termijn wel volgen, verzekert Meijaard. 'Over een mogelijke terugkeer kan ik alleen zeggen wat ik vorige maand op de aandeelhoudersvergadering heb gezegd; dat we een technische commissaris zoeken en binnenkort eens rustig gaan zitten met Blind.’

'Blind is een uitstekende commissaris'

Want, zo moge duidelijk zijn, Ajax wil maar wat graag verder met Blind senior, die zijn rol als commissaris begin 2021/22 neerlegde om als assistent van bondscoach Louis van Gaal te dienen. 'We waren heel blij met hem, hij is een uitstekende commissaris', zegt Meijaard, die een grote pre ziet in de vele functies die Blind binnen Ajax en in het voetbal bekleedde. 'En hij heeft niet de drang meer om zelf op de stoel van de trainer of technisch directeur te gaan zitten. Dat maakt hem extra aantrekkelijk als commissaris.'

Daarbij probeerde Blind zich ook altijd afzijdig te houden als het zaken betrof waarin een belangenconflict dreigde. Dat was te zien toen Blind zijn functie als commissaris neerlegde bij het aantreden als assistent-bondscoach, maar ook in zijn handelen binnen Ajax, als het zijn zoon Daley betrof. 'De afspraak was van begin af aan duidelijk: ging het over Daley, dan maakte hij geen deel uit van de vergaderingen. Hij is een rationeel mens, die dat begrijpt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JanBiesbos +29272

Jezus wat een Kutzooi bij Ajax

26-12-2022 18:00

Omar +17193

Ba dum tsssssss

26-12-2022 15:49

debarbaar +8250

Meijaard is duidelijk niet bijgepraat door zijn protegé van der Sar. Ik zou maar eens beginnen met de trap van boven schoon te vegen. Nieuw management, van der Sar, weg, hoofd jeugdopleidingen weg, Hamstra een warme hand, die kan nog niet eens een jeugdkeeper verlengen en daarna zou ik toch maar vervroegd afscheid nemen als ik Meijaard was. Als je daar jaren zit en niet bent voorbereid op een vertrek van Overmars en ten Hag dan ben je een prutser als president commissaris.

26-12-2022 15:42

waayop +882

Dit is laatste jaar van Meijaard.

27-12-2022 17:27

BokkieBokstra +11349

Snap wel dat Blind sr niet staat te trappelen. Zoon Daley heeft mot met de trainer en hij moet wat over de trainer zeggen.

25-12-2022 13:34

debarbaar +8250

Dailey gaat weg. Ik heb eerder het idee dat Danny klaar is met Schreuder en van der Sar. Danny had goed ingezien dat Ocampos niet in het spelletje paste en dat 10 miljoen voor Wijndal drie keer de marktwaarde zou zijn.

26-12-2022 15:44

Rockanje23 +37133

Als ik dit zo lees heb ik het idee dat de RvC wel verder wil met Blind, maar dat hij er zelf niet zo veel trek meer in heeft. Waarom anders al die loftuitingen voor hem ?

24-12-2022 08:49

Oxxer +165098 moderator

Blind gaat zelfstandig nooit weg bij Ajax, net als Henrichs blijft hij zitten totdat hij bovenop de apenrots zit.

24-12-2022 11:32

TeringHenkie +28689

Juist, Blind is de opvolger van de kliek Henrich, Coronel ect.

En ook Henrich lult net als Scholletje met alle winden mee en is achter je rug om staatsgevaarlijk.

24-12-2022 11:40

Oxxer +165098 moderator

Stel Blind sr komt terug omdat de RVC dat graag wil is hij degene die Schreuder weg wil hebben.

24-12-2022 13:20

Rockanje23 +37133

Dat is dan toch alleen maar positief. En een reden temeer om Blind terug in de RvC te krijgen. Adrie Koster gaat in ieder geval niet ingrijpen.

24-12-2022 14:46

Oxxer +165098 moderator

Schreuder is verantwoordelijk voor de schade, hij hoort zsm te wieberen.

24-12-2022 14:57

SjakiedeWit +2636

Hou eens op man. Als 1 man achter de coach!

26-12-2022 14:17

VOETBALisOORLOG +1822

Het zit namelijk zo. Voetbal know-how ontbreekt het niet aan bij Ajax. Het probleem binnen Ajax is dat de 'chemie' weg is.

Chemie die Overmars en Erik wel bracht met elkaar en zo de doorslag gaf op het team.
Bogarde de chemie overbracht op de verdediging en zo Reiziger en Witsche ook beter in z'n vel zaten en hun taken beter konden uitvoeren.

Nadat Overmars wegging, werd het iets minder maar hield je de chemie nog aardig aan.

Na exit Erik en Bogarde, is de chemie totaal verdwenen. De vreugde is weg. Men probeert het op te leuken met H2, maar die hebben ook geen 'charisma'.
Die Duitser kan Bogarde ook niet doen vergeten.
Alhoewel Schreuder mischien verstand heeft van voetbal, heeft het 0,0 chemie met zijn omgeving en dat slaat over. Dat werkt averechts.

Ajax moet zorgen dat zij mensen binnenboord halen, die wel chemie met zich mee brengt. Dan komt de rest vanzelf.

24-12-2022 07:17

Spielmacher +10800

Leen en zijn bitterballen schransende corpsvriendjes willen natuurlijk zo lang mogelijk zelf aan de knopjes zitten. Want dat gaat zo goed en hun plassertje is de hele tijd hard. Maar neem de tijd, Leen, JIJ bent uiteindelijk namelijk de club! Toch?

23-12-2022 23:01

PH2BOT +40536

Iedereen in dit kleutetmanagement is doodsbang om de zwarte Piet te krijgen doorgeschoven ....dus blijven ze allemaal doodstil en met poep in de broek zitten. NEC uit nadert......

23-12-2022 20:13

Amp +38003

Ze doen wel erg rustig aan met voetbalcruciale posities binnen de club

23-12-2022 20:07

SjakiedeWit +2636

Laten we afscheid nemen van de hele familie Blind…

23-12-2022 16:53

Soccerskins v2 +43474

‘’Ziyech would love a move back to Ajax if an offer comes. That’s his preference’’
‘’Both he and Chelsea have refused to rule out a Januari move dispite his impressive form in Qatar’’

@Ben Jacobs van CBS Sports op Twitter.

Ik denk dat de komst van ZIyech een zelfde soort aankoop zou zijn als Tadic in 2018. Toevallig ook dezelfde leeftijd (beide 29) en met Ziyech heeft Ajax voor de komende 3/4 jaar een leider in de selectie waar veel talenten naar op zullen kijken zoals Mazraoui dat in het verleden heeft gedaan. Daarnaast is Hakim ook een fantastische voetballer natuurlijk. Ik zou er geen twee keer over nadenken.

Bergwijn, Brobbey, Ziyech
Berghuis (8), Grillitsch (6), Tadic (10)
Wijndal, Bassey, Timber, Rensch
Flekken

Om er toch nog een redelijk seizoen van te maken. Volgend jaar kan Hakim naar 10 en mag Conceicao het overnemen op rechts.

23-12-2022 16:30

PH2BOT +40536

Tadic speelde nooit eerder bij Ajax. Ziyech terughalen zou de zoveelste miskleun worden.
Niet doen dus.

23-12-2022 17:32

Soccerskins v2 +43474

Waarom zou dat een verschil maken?

23-12-2022 19:08

RobDAZ +2726

Laten we herstel AJAX bij onszelf aanvangen..
Wij zijn de Club.

23-12-2022 15:34

kngbolo +575

Wie is wij?

23-12-2022 16:04

RobDAZ +2726

Lid/supporter AFC Ajax.

23-12-2022 21:02

Betuwe85 +20967

Waar blijven de winter aankopen of wachten we tot ma ee klassieker

23-12-2022 15:19

j0rnnn +5104

Meijaard: “rustig aan!”

23-12-2022 16:04

vanreenen +10338

Transfermarkt gaat 3 januari 2023 open,dus ff geduld. Ajax probeert het lekken te beperken, vermoed ik.

23-12-2022 17:07

PH2BOT +40536

Ik vermoed dat er alleen maar bagger bij komt i.p.v. bagger uit. Met kapitein Scheurbuik aan het roer en AD Edje snorrend in het vooronder varen we vol op koers richting de Marianentrog...

23-12-2022 17:36

SjakiedeWit +2636

Ze denken allemaal: Rustaaghhhh….

25-12-2022 13:56

Catenaccio +2761

Als je nou eens rustig gaat zitten met Arnesen…!!!
Blind heeft na zijn actieve voetbalcarrière in geen enkele functie succes gehad!

23-12-2022 14:42

j0rnnn +5104

Arnesen? Is dat die vent die Feyenoord en psv geen steek vooruit heeft geholpen?

23-12-2022 16:05

SjakiedeWit +2636

Feyenoord staat bovenaan, boven ons…., toch?

23-12-2022 16:55

ditisdebeslissing +4211

Off topic maar ik liep net mijn bedevaart rondje om de arena kom ik juriën timber tegen. Ben dan wel benieuwd wat hij bij de arena moet om 14.00 net na een wk

23-12-2022 14:35

Rockanje23 +37133

Weet je zeker dat het niet zijn broer was ?

23-12-2022 15:05

Beachboy +2920

Zijn Kerstpakket ophalen?

23-12-2022 16:45

Cruijffiaann +2958

Afscheid nemen van Schreuder hopelijk.

23-12-2022 16:56

Amsterdam4ever +2369

De frustratie en hier en daar ook boosheid die de man oproept door het gebruik van het woord rustig - dan heb je echt weinig inlevingsvermogen in wat er nu leeft onder de supporters.

23-12-2022 14:31

goajaxgo +14170

Vooral heeeeel rustig.

23-12-2022 14:20

Steffenhagen +38079

Overmars was statutair directeur en daarmee was het voetbal optimaal vertegenwoordigd in de directie en naar de RVC . Daar wilde de RVC vanaf en dat is dus de strijd die nu gaande is. Dat de RVC geen haast heeft begrijp ik, hoe langer het duurt hoe kleiner de kans dat er een volwaardig TD komt . Als ik van der sar zou zijn had ik allang hard op tafel geslagen . Nu is hij eindverantwoordelijk voor transfers . En dat gaat helemaal niet goed . Het is het aloude liedje bij Ajax en dus weer terug bij af. Dank u wel RVC

23-12-2022 13:57

Amsterdam4ever +2369

Denk niet dat dit klopt, volgens mij is juist de conclusie na het debacle van afgelopen zomer dat er juist weer een sterke TD moet komen die korte lijnen heeft met de RVC. En dat is dus een conclusie van het RvC voor de duidelijkheid.

Van de Sar is een zachte heelmeester is mijn analyse, ik denk niet dat die ooit hard op tafel gaat slaan.

23-12-2022 14:33

Steffenhagen +38079

Ajax gaat het niet meer invullen met een TD ( met tekeningsbevoegdheid) maar met een of twee technisch managers (h2) want anders was die TD er allang geweest . De keus lijkt mij al gemaakt

23-12-2022 15:12

Amsterdam4ever +2369

Nee, ze hebben de volgorde;
1. nieuwe technische commissaris
2. nieuwe TD met statutaire bevoegdheid
3. ik hoop nieuwe trainer
4. ik hoop dan pas weer geld uitgeven aan nieuwe spelers

Ook als ze Alvarez verkopen dit window, wmb wordt er niets gekocht. Enkel huren.
Ik hoop dat ze 2 CV's (LCV en RCV) en een rechtsbuiten huren voor de basis. Koopoptie is prima, maar geen geld strooien tenzij het buitenkansjes zijn voor max 5 miljoen, zoiets als onze turbohamster.

Die CV's moeten goed aan de bal zijn, dan kunnen we Wijndal en Rensch op de vleugels en een goed centrum spelen. Timber op 6 proberen naast Berghuis met Tadic ervoor. Brobbey, Bergwijn en de nieuwe buitenspeler zou het elftal wmb zijn.

23-12-2022 16:08

RobDAZ +2726

Wie ook langskomt of z'n nek uitsteekt bij Ajax, iedereen wordt gebasht, niet incidenteel door enkeling, maar voortdurend, massaal, dominant.

Wat gaat hier niet goed bij ONZE club?
Missen we grote gemene deler?
Gespleten club, elkaar afzeiken kansloos doel.

23-12-2022 13:33

Oxxer +165098 moderator

“ En hij heeft niet de drang meer om zelf op de stoel van de trainer of technisch directeur te gaan zitten”

In alle functies na zijn actieve loopbaan heeft Blind meer dan 1x gefaald.

23-12-2022 13:08

Web +178830

Jij zit bij de RVC vergaderingen

23-12-2022 15:27

Oxxer +165098 moderator

Daar is hij weer de waakhond van de familie Blind en de user die alle kritische reacties op zijn idolen meteen aanvalt.

23-12-2022 15:31

Web +178830

Misschien moeten de supporters eens door hebben dat je de laatste 6 jaar moet koesteren
Alles viel op zijn plek
Aankopen Blind, Tadic. Ziyech en Onana gekoppeld aan goede jeugd die door kwam
Nous, Donny, De Ligt, Frenkie, Gravenberch

Jong gehaald Neres, Antony, Martinez en Tagliafigo

Nu willen ze geforceerd hetzelfde blijven doen, en loop je voor veel geld tegen miskopen aan

Altijd goede jaren gevolgd door mindere periode

Ajax zal NOOIT structureel aanhaken
Dat denk ik niet, maar weet ik zeker

23-12-2022 12:48

RobDAZ +2726

Je kunt je afvragen welke club wel structureel Europese top is en of dat leuk/gewenst is voor club en supporter.
Manchester United wat dat betreft even treffend als dubieus voorbeeld.

23-12-2022 12:54

Omar +17193

Prima dat er mindere periodes zijn, maar probeer dan wel ergens voor te blijven staan. Aanvallend voetbal met veel jeugdspelers is wat je hoopt te zien. Ipv daarvan krijgen we een historisch pak slaag in de CL. Er zitten op dit moment bij de Ajax organisatie heel veel verkeerde mensen op belangrijke plekken, waardoor je zowel geen resultaten boekt en je niet volgens de Ajax filosofie voetbalt. Hele kwalijke zaak

23-12-2022 12:56

Juichtoon +32809

@Omar
En al die verkeerde mensen stellen weer verkeerde mensen aan.

23-12-2022 13:03

Juichtoon +32809

@Web
Daar kun je niet op varen Web. De opwaartse beweging begon(!) met het uitspreken en het geloof in de aansluiting bij de Europese top. Ajax had het geloof dat het weer een Europa Cup 1 kon winnen. Niet in de laatste plaats doordat Cruijff dit zei. Dat echte geloof, dat uitspreken, die ambitie leiden tot de weg omhoog en niet een toevallige cyclus.
Jouw uitspraken zitten vol fatalisme dat leidt tot de weg omlaag.
Ik weet dat je het niet zo bedoelt maar dat is niet de weg .
Fnoord is altijd een mooi voorbeeld van hoe het niet moet (en dat is niet neerbuigend naar Fnoord bedoeld of zo). Maar juist daar ontbrak 40-50 jaar lang een voetbalvisie - kennis en ambitie. Natuurlijk met incidentele oprispingen. Dat kan Ajax dus ook overkomen. Die cyclus is geen vanzelfsprekendheid daar moet je iets voor doen .
Met Fnoord heb ik overigens voor het eerst in 40 jaar het idee dat daar nu wél met een idee gewerkt wordt.
Het zal alleen nog moeten blijken of dat louter door Slot en zn entourage komt. Dan is het niet ingebed in de organisatie.

23-12-2022 13:02

RobDAZ +2726

Na #beursexit en samenvoeging bestuursraad met RvC lijkt mij Danny Blind zeer geschikt als bestuurder technische zaken.
#éénAjax

23-12-2022 12:47

Web +178830

Blind heeft voor van Gaal gekozen rond de revolutie, waar ik best in kan komen
Daar heeft hij in 1995 en 96 enorme successen mee gehaald
Ongelofelijk dat mensen daar problemen mee hadden
Cruijff blijft voor mij ook de grootste Ajacied
En voor Blind ook, maar dat zegt niets over kiezen
Zeer democratische ook nog

Jammer dat ze hem nu niet de schuld kunnen geven over het laatste halfjaar

23-12-2022 12:37

Heimwee +6766

weten ze bij Ajax wel dat over 14 dagen de competitie word hervat?

23-12-2022 12:10

MarcelvTol1971 +15472

De markt is nog dicht toch ....

23-12-2022 12:16

Sportvolgert +40741

Ze doen helaas alles erg "rustig" momenteel bij ajax. Dag na de laatste wedstrijd voor het wk hadden ze al moeten handelen, sterker een uur na die wedstrijd had de trainer er al uit gemoeten.

23-12-2022 11:56

Flaco +19596

Geen idee op basis van welke kwaliteiten en ervaringen deze man op zulke belangrijke posities komt. Als trainer en bestuurder volledig gefaald. Hij kijkt altijd alsof hij het voetbal heeft uitgevonden en ondertussen heeft hij overal gefaald. En daarbij snap ik niet waarom iemand die voorstander is van 532 het technisch beleid van Ajax mede moet gaan bepalen.

23-12-2022 10:32

Web +178830

Omdat hij een vracht ervaring heeft
Marco van Basten had het ook niet als trainer

23-12-2022 12:30

TeringHenkie +28689

Maar van alle bondscoaches heb ik de laatste jaren wat voetbal betreft het meeste genoten van het spel van v Basten!!

23-12-2022 14:42

Gewoon Gijs +18438

Vooral rustig aan doen hoor

23-12-2022 10:26

Bals +3780

Beleid maken is vooruitzien en daar maatregelen op afstemmen en doorpakken. Over niet al te lange tijd zal de nieuwe CL zorgen voor een waterscheiding tussen top en sub top. Vanaf dat moment zal de (financiele) kloof tussen die twee categoriën groter en groter worden. PSV, AZ en Feyenoord bouwen dit seizoen al aan die toekomst. AJAX dient nog volledig gerenoveerd te worden en staat nu al op achterstand. Terwijl de concurrentie een seizoenshelft heeft om een elftal ingespeeld te raken, te bezien welke kleine aanpassingen nog nodig zijn om echt fijn te slijpen om volgend seizoen vol gas te kunnen gaan staan wij nog in de offertestand voor renovatiemateriaal..... Die waterscheiding komt rap dichterbij!!!

23-12-2022 10:24

Matts +2152

Als commissaris prima (voor zover ik erover kan oordelen), maar liever niet in een andere rol a.u.b.

23-12-2022 10:18

Web +178830

Daar kun je wel over oordelen dan?
Trainer word hij niet meer

23-12-2022 12:39

Danielson +50623

Off topic: bij NOS sport heeft het personeel het al 15 jaar over wangedrag. Leidinggevenden wisten ervan maar keken weg. De Witte Chinees (ja dezelfde die zo fulmineerde hoe Ajax de Overmars affaire aanpakte) is al jaren chef sport daar. Zelf stak hij z'n kop in het zand. Maar wel lekker Ajax bashen in innige samenwerking met de dolle mina Olfers.
Terwijl Ajax een en ander voorbeeldig heeft aangepakt vergeleken met andere organisaties zoals de NOS.
Vuilnisman, kan deze hypocriete ZAK ook mee?

23-12-2022 10:01

behangdelul +32876

Ik wacht even met het vormen van een mening tot ik Marjan Olfers bij een praatprogramma heb gehoord. Die zal er ongetwijfeld komen.

23-12-2022 10:44

behangdelul +32876

Gelukkig wel veel VI kijkers hier, want sinds JD hem scholletje heeft genoemd was de beer aan hier. Misschien even vergeten wat Danny en sowieso de familie Blind voor Ajax hebben en nog steeds betekenen?

Serieus hoor, Ajax verdient niet alleen een nieuwe trainer, maar ook 50% nieuwe supporter die de helft komen vervangen hier. Die zijn een beetje bedorven.

23-12-2022 09:15

Danielson +50623

Eens. En mede daarom is het absurd dat Daley Blind moet wijken voor de antiajacied.

23-12-2022 10:32

BokkieBokstra +11349

Het manolev effect

23-12-2022 10:37

behangdelul +32876

Dat dus, en als supporters van andere clubs dat doen: oke...maar je eigen supporters man.
Hoewel, die trollen die hier nog steeds worden toegestaan zorgen ook voor ruis.

23-12-2022 10:43

Web +178830

@behangdelul
Ja zo werkt het bij een best grote groep hier

23-12-2022 12:40

Rockanje23 +37133

Waarom haast maken, het gaat toch prima zo ?

23-12-2022 08:38

Altijdindestraat +40302

Ja alle tijd van de wereld. Wat een onbenullen die onze club runnen nu, of beter gezegd niet runnen!

23-12-2022 08:52

AjaxMiddelburg +2954

Laat Blind aub vandaag beginnen en op technisch gebied orde op zaken stellen. Hij is perfect op zijn plaats in de rvc. Mag van mij zelfs voorzitter worden en Van De Sar op zijn huid zitten. Blind voorzitter en Louis op de technische plaats. Of andersom. Dan gaat er Weer wat gebeuren. Nu zijn we in afwachting van een paar keer puntverlies voordat er wordt in gegrepen.

23-12-2022 07:38

JanBiesbos +29272

Wat een prutsers , een amateur trainer aangesteld bij een topclub, geen TD., geen T RvC lid… wat zijn die allemaal aan het doen???

23-12-2022 07:33

Siemjo +7918

Bij Ajax zijn ze weer in het tijdperk beland van voor de Cruijff revolutie. Een trainer die niet presteerd, geld wordt over de balk gegooid met waardeloze aankopen. De eigen opleiding wordt weer verwaarloosd. Een incompetent bestuur en Scholletje die weer terug komt.

23-12-2022 06:43

BokkieBokstra +11349

Die revolutie heeft niets gebracht behalve dan dat Overmars toevallig op een plek belandde die niet had mogen bestaan. De ene helft van Ajacieden deugde niet en kon wieberen en de andere helft heeft elkaar de tent uitgevochten. Een ramp deze actie van Cruijff cs.

23-12-2022 08:03

BokkieBokstra +11349

Dat lijkt me niet, die deugt niet.

23-12-2022 08:29

WijZijnAjaxAmsterdam +11633

We gaan weer helemaal naar de klote!

23-12-2022 06:16

Adt +1654

Een echt Ajax icoon met veel kennis van zaken en ervaring in de voetbalwereld en bij Ajax. Hopen dat hij snel begint en dan snel een betrouwbaar technisch hart samenstelt, waarna die dan de trainer kunnen evalueren. Ondanks dat Ajax spelers zal verliezen in de winterstop, ben ik er niet gerust op dat ze voor het geld wat ze daarmee verdienen de juiste spelers gaan kopen

23-12-2022 06:04

LukaLitmanen +82297

Na Jan Wouters de slechtste trainer ooit.

23-12-2022 05:26

AFCAjax +17839

schreuder?

23-12-2022 05:56

leeuw58 +1940

Je dient iemand die, zichzelf niet rijp voelt hoofdtrainer van Ajax te worden, niet te dwingen maar zijn mening te respecteren. Dat heeft Ajax toen niet gedaan. Jan Wouters was, is en blijft iemand met een Ajax-hart. Jij als onbenullige supporter dient deze man niet zo af te serveren.

23-12-2022 07:13

wladimir +3059

Als trainer van Ajax kwalificeerde Danny Blind zich voor Champions League en wist zelfs te overwinteren. Hij won de Johan Cruyffschaal en de beker. Dat overwinteren in de Champions League lukte alleen Ronald Koeman, Danny Blind en Erik ten Hag deze eeuw, Je lult uit je nek dus!

23-12-2022 08:12

El Pistolero +4932

"Je lult uit je nek dus".

De afkeer die bepaalde "supporters" van Blind jr en sr hebben, wordt hen ingefluisterd door de onderbuik. En de onderbuik heeft niet zoveel op met feiten, daarom komen daar dan ook zelden tot nooit oplossingen vandaan, dat is vooral een broedplaats voor problemen. De mensen die een objectief oordeel kunnen geven omdat ze met hem gewerkt hebben, zeggen allemaal dat Danny Blind een voortreffelijk veldtrainer is met uitstekende oefenstof. Datzelfde zeggen ze ook over Frank de Boer. Met de voetbalkennis en -verstand zit het bij beide Ajax iconen wel goed, ik denk dat hun tekortkomingen zitten in het coachen. Daar zijn (ook) andere en aanvullende vaardigheden voor nodig dan voetbaltechnische. Is ook helemaal niet erg, alle mensen hebben met elkaar gemeen dat ze niet onfeilbaar zijn, dat geldt zelfs voor de meest talentvolle en geschoolde onder hen.

23-12-2022 08:29

DarkChild +3451

ehm. we werden dat seizoen na 10 nederlagen in de competitie 4e op 24 (!) punten afstand van PSV. Onder Blind werd verschrikkelijk voetbal gespeeld, zelfs een periode 4-4-2 en iedere wedstrijd wisselde hij maar door.
Het elftal maakt een ontredderde indruk, een spiegel van de coach. Volkomen terecht ontslagen.

Waarom laat je dat toch steeds weg Danny?

23-12-2022 10:59

wladimir +3059

Door die vierde plek mocht Ajax meedoen aan de nacompetitie die werd gewonnen. Daarom mochten we het seizoen erop kwalificeren voor Champions League. Dit lukte echter niet onder Henk ten Cate.

Danny Blind was de opvolger van Ronald Koeman die na een machtsstrijd met Louis van Gaal die tot zijn vertrek had geleid ook zelf opstapte. Voor en na Danny Blind ging het niet beter. Pas in 2011 pakte Ajax weer een titel. Drie keer raden wie toen assistent coach was?

23-12-2022 11:13

MarkP +21773

Wraak v danny blind op schreuder vanwege passeren zoonlief daley. Danny blind is de schreuder killer.

23-12-2022 01:10

BokkieBokstra +11349

Als Schreuder met Ajax oogstrelend voetbal had gespeeld met overwinning na overwinning was er niets aan de hand geweest.

23-12-2022 08:04

JanBiesbos +29272

En dat gebeurd niet omdat het een eigenwijze lul is met kudus in de spits ….

23-12-2022 08:27

BokkieBokstra +11349

Of Bassey centraal achterin blijven opstellen.

23-12-2022 09:04

YRGI +32985

Fijn dat hier wordt gezegd dat Blind niet op de stoel van TD wil gaan zitten. Als commissaris met voetbal kennis lijkt het me een prima zet.

23-12-2022 00:51

Ajax '69 +3859

Overmars Is de reden van de huidige chaos. Hij heeft dingen heel goed gedaan en ook minimaal evenveel heeeeeeeel slecht. Ongeveer evenveel miskopen als successen en verder vind ik het een enorme flapdrol met name vanwege zijn achterbakse karakter dat culmineerde in zijn eigenlulfoto's. En dan Blind als scholletje afserveren omdat Johan Derksen dat heeft geplugd. Bah. Respectloos.

23-12-2022 00:20

fc Barcelona_ke +19255

Als Overmars bleef, hadden we Bergwijn Brobbey Bassey nooit zoveel betaald. Schuurs verplicht gebleven, Gravenberch misschien nog meer geld krijgen..

ik zou nooit weten of Overmars Martinez en Antony wel laten gaan??

heel misschien hadden we afgelopen zomer wel 1 van Zuid-Amerikaan gehaald. Sanchez hoort bij midden amerika!

23-12-2022 00:46

Bowie +2382

Aannamens en misschiens ..
Alles wat Ajax '69 zegt heeft gewoon een kern van waarheid. Marc heeft het goed gedaan, maar het succes van Ten Hag heeft ook veel verbloemd

23-12-2022 08:07

michaellaudrup +4660

Als mijn tante wielen had ……

23-12-2022 09:57

MosesD +14713

Scholletje, bobo, middelmatige voetballer , mislukt als trainer en td. Het is zoals Henk ten Cate het zei in VI. Allemaal meninkjes van jongetjes met je petjes, gescheurde broekjes, die alleen maar ‘jij-en en jou-en’ zonder iets van niveau of zelf überhaupt wat bereikt te hebben in het leven.

23-12-2022 00:05

Spelvreugde +4654

Scholletje, bobo, mislukt als trainer en TD: Ja.

Middelmatige voetballer: Nee. Bovengemiddelde passer. Bovengemiddelde functionele techniek. Geweldig inzicht. Geweldig gevoel voor positie. Niet voor niks door Cruijff gehaald en door Van Gaal altijd in de basis gezet, zelfs in het gouden Ajax van '94/'95.

23-12-2022 04:20

Steffenhagen +38079

Die houding weer van de RVC . Rustig praten , rustig wachten op een TD . De hele club staat al maanden in de fik en die Meijaard ziet het niet of wil het niet zien

23-12-2022 00:03

Hans.D88 +3780

Juist, zelfs al zouden we degraderen, dan gaan de directie en RvC rustig zitten om te praten en evalueren onder het genot van een kopje koffie/thee met een koekje.

23-12-2022 04:36

JanBiesbos +29272

En een dik salaris ….. rustig zitten. NIKS RUSTIG!!!!

23-12-2022 07:37

jerryisthename +32006

Amateurs die teveel verdienen en absoluut niet bij een topclub als Ajax horen. Iemand zou ze er per direct uit moeten trappen. De klootzakjes...

23-12-2022 10:55

Rikkie66 +22858

Blind is ook Ajax! Binnenboord houden.

23-12-2022 00:00

Mundus +1241

Alsjeblieft niet. Heeft overal gefaald en voegt op geen enkel gebied iets toe. Denk aan Guus Hiddink bijvoorbeeld !

22-12-2022 23:24

VOETBALisOORLOG +1822

Guus Hiddink? Die part-time B trainer uit de Achterhoek?
Die heeft nooit een kijkje kunnen nemen in de 'Ajax keuken' en kan daar ook niet over meepraten.

24-12-2022 06:57

Ajaxisart +18781

Misschien moeten we een keer afscheid nemen van de familie Blind. Dat bedoel ik niet als aanval op Danny en Daley, maar het valt niet te ontkennen dat het altijd rommelt rondom familie Blind. Als je lang bij een club zit, ga je misschien denken dat je té belangrijk en onmisbaar bent.

22-12-2022 23:12

Rentokill +4609

Scholletje. De bijnaam omdat hij altijd overal tussendoor glibberde tijdens revoluties en schoonmaakrondes. En toch denk ik dat zo’n commissariaat wel een goeie match is. Iig is duidelijk dat het gebrek van een ex prof er deze zomer flink in heeft gehakt.

22-12-2022 23:06

Michiel Kapteijns +5372

Tussendoor glibberde? Volgens mij heeft Blind geen positie langer dan een jaar vast weten te houden, werd hij ondanks zijn zogenaamde macht ontslagen als directeur spelersbeleid en hoofdtrainer (wat hij met goedkeurig van Cruijff werd) en zijn het steeds anderen geweest die Blind steeds terugvroegen. Hij bleef bij Ajax trouw toen hij gedegradeerd werd van manager tot assistent, terwijl hij bij Vitesse hoofdtrainer kon worden. Hij kon na WK 2014 met Van Gaal mee naar Man Utd, maar vond het niet verstandig dagelijks met zijn zoon te werken en verkoos een commissariaat bij Ajax. Kun jij glibberen noemen, ik zie het als ultieme clubliefde. Overigens ken ik geen speler die slecht over Blind spreekt. Niet met wie hij speelde (met de kabel is het allang uitgesproken), en niet die hij trainde bij de A1, het 1e of bij Oranje. Dat Bergkamp later een hekel aan Blind kreeg, of Derksen en Telegraaf hem een scholletje zijn gaan noemen vind ik niet zoveel zeggen.

23-12-2022 01:06

Rentokill +4609

Dan kun jij het op de persoon spelen waar ik dat niet doe...Maar IK heb hem deze bijnaam niet gegeven he. (Anders zou ik die laatste zin niet schrijven). Dat komt uit de wandelgangen (Derksen loopt daar niet). Met glibberen bedoelen ZE (DENK IK) dat hij juist van positie naar positie ging.

23-12-2022 13:45

Michiel Kapteijns +5372

Was zeker niet mijn bedoeling op de persoon te spelen, en als dat zo is overgekomen bied ik daar mijn excuses voor aan. Derksen loopt niet in de wandelgangen en Blind zal door zijn vijanden best 'scholletje' zijn genoemd, zoals iedereen bij Ajax voor- en teenstanders heeft en minder flatteuze bijnamen heeft. Vind dat flauw. Cruijff werd in de wandelgangen ook weleens psychopaat genoemd, dat namen Derksen en Telegraaf toch ook niet over? En dan laatst, toen Derksen beweerde dat elke trainer het moeilijk krijgt wanneer hij de familie Blind tegenover zich heeft. Het is eerder andersom. Elke trainer die Derksen en Telegraaf tegen zich over heeft krijgt het moeilijk.

23-12-2022 15:51

michaellaudrup +4660

Ajax is op sterven na dood dan kan je met Blind erbij het laatste zetje geven, in en in triest dit.

22-12-2022 23:01

Drukwerk1968 +7116

Blind heeft bewezen goed te functioneren binnen de rvc. Blind heeft meerdere malen gezegd geen trainer of td te willen worden, die ambitie is weg. En nog gaan mensen oude bijnamen erbij halen. Bind heeft als trainer en td niet goed gefunctioneerd bij ajax. In al zijn andere rollen wel. Clubliefde heeft hij zeker. Veel betekend voor ajax? Ja! Wat met respect voor deze man is op zijn plaats.

22-12-2022 22:58

Juichtoon +32809

Blind is helemaal geen uitstekende commissaris. Zou niet weten waar dat op gebaseerd is. Blind is in alle functies buiten de lijnen een enorme faalhaas gebleken.

22-12-2022 22:56

fc Barcelona_ke +19255

Toen Blind weg bij Ajax, ging binnen RvC heel chaos. zeker ook zonder Overmars! dus ik ben zeker juichen als hij terug is.

22-12-2022 22:57

Juichtoon +32809

Blinds vertrek ging gepaard met het vertrek van Overmars. Dat is meer de reden voor de chaos die jij ziet.

22-12-2022 23:00

Ajax '69 +3859

Overmars Is de reden van de huidige chaos. Hij heeft dingen heel goed gedaan en ook minimaal evenveel heeeeeeeel slecht. Ongeveer evenveel miskopen als successen en verder vind ik het een enorme flapdrol met name vanwege zijn achterbakse karakter dat culmineerde in zijn eigenlulfoto's. En dan Blind als scholletje afserveren omdat Johan Derksen dat heeft geplugd. Bah. Respectloos.

23-12-2022 00:17

Michiel Kapteijns +5372

Overmars was anders heel erg tevreden over Blind en had een uitstekende werkrelatie met hem.

23-12-2022 00:20

Juichtoon +32809

Overmars was een goede manager ja. Ook het probleem Danny managde hij hiermee goed ..:-).

23-12-2022 12:47

Michiel Kapteijns +5372

In zijn periode als Hoofd opleidingen/trainer A1 waren ze anders zo tevreden over hem dat hij mede met goedkeuring van Cruijff hoofdtrainer werd.

23-12-2022 00:50

Juichtoon +32809

Nee joh totaal niet. De jeugdopleiding ging onder Danny met rasse schreden achteruit. En Johan vond Danny als hoofdtrainer echt helemaal niks...
Johan antwoordde op de vraag hoe hij vond dat het Ajax van Blind naar zijn smaak/idee speelde met 'dan zou je zo niet spelen ' en hij wenkte met zn hoofd naar het veld waar net de warming up was begonnen. Het werd bijna een rampjaar met op de valreep een bekerwinst.

En die 'ze' waar jij het over hebt waren juist die mensen die je ver van de club moest houden. En die lijken er nu weer te zitten.

23-12-2022 12:53

Michiel Kapteijns +5372

Danny Blind is echter met goedkeuring van Johan aangesteld als hoofdtrainer, na zijn periode als trainer A1/Hoofd opleidingen. Ajax is zelfs nog naar Barcelona gegaan voor advies. En leg jij eens uit hoe de opleiding onder Blind met rasse schreden achteruit ging. Met oa Vaart, Sneijder, Heitinga, Babel, Anita, Van der Wiel, Nigel de Jong, Eriksen, Vertonghen, Emanuelson zijn er toch aardig wat spelers doorgebroken die onder Blind zijn opgeleid. Maar praat lekker makkelijk de Telegraaf na

23-12-2022 13:12

Juichtoon +32809

Ik praat niemand na. Maar je bent gewoon niet op de hoogte. Johan geloofde in oud spelers op sleutelposities ( we hebben het hier over 2004 oid!) Dus was de aanstelling van Danny in dit licht te begrijpen. Maar hij bakte er niks van ..daarna heeft Johan duidelijk gezegd dat als iemand op zoveel posities heeft gefaald je hem niet steeds een nieuwe plek moet geven. Dan kies je voor een ander.

23-12-2022 13:17

Michiel Kapteijns +5372

Ja klopt, ik ben niet op de hoogte. En dat proces, wat heeft dat uiteindelijk opgeleverd als het niet om de poppetjes gaat? Dat zogenaamde wiel? Jeugdtrainers die geen vast elftal meer onder hun hoede hebben, wat na een half jaar weer werd teruggedraaid? Het technisch hart, waarbij spelers die jarenlang de kleedkamer deelden binnen de kortste keren overhoop lagen? Een looptrainer die ineens de waarheid in pacht had maar van wie niemand nu nog wat hoort. Kerel, ik heb dat rapport 'Ajax, de weg naar georganiseerde chaos' gelezen. Sorry hoor, als Cruijff niet de geestelijk vader was had geen hond dat rapport serieus genomen. En dan al die vertrouwelingen van Cruijff, waarvan het merendeel pseudo-vedetten waren die enkel achter Cruijff aanliepen omdat ze op eigen naam niks voorstelden. keje die met Steven ten Have kwam aanzetten. Peter Boeve en Dick Schoenaker die deel gingen uitmaken van een technische commissie. Cruijff die bleef vasthouden aan Ling. We hebben allemaal kritiek op sar. Wie vond hem zo geschikt om algemeen directeur te worden?

23-12-2022 13:37

Juichtoon +32809

Sar is een uitstekende directeur Buitenlands beleid, voetbal technisch niet zo.
Je weet kennelijk niet meer dat Cruijff toen uit de ledenvergadering liep juist omdat ze zijn beleid niet volgde. Niet .
En hij sprak zn laatste woorden aan Ajax gericht: " ik hoop dat het goed komt, maar ik denk van niet '. En hij reed weg ..
Je hebt precies de kern gemist. Je hangt dingen op aan zaken die niet gebeurd zijn (volgens de hoofdbedenker zelf in 2014)..

23-12-2022 13:42

Michiel Kapteijns +5372

Dus ik heb de kern gemist omdat Cruijff tijdens de laatste ledenvergadering riep: ik hoop dat het goed komt, maar denk het niet.'' Nou, zo profetisch waren die woorden niet. En wat klopte er niet aan mijn bewering over dat rapport weg naar ongeorganiseerde chaos? Heeft Cruijff zich niet in zijn eigen voet geschoten door te lang aan Ling vast te houden, door die looptrainer en zijn schoonzoon zeggenschap te geven? En dan die enge bankier, bah! Dacht jij dat al die pseudo-vedetten echte vertrouwelingen van Cruijff waren? De echte vertrouwelingen van Cruijff waren mensen die ook eerlijk tegen hem zeiden wanneer ze het niet eens met hem waren. De echte vertrouwelingen van Cruijff waren mensen die tegen hem ingingen als ze vonden dat iets te ver ging, maar nu wel de enigen zijn die nog omkijken naar Danny Cruijff. Het is zo pijnlijk dat Cruijff op het laatst helemaal alleen stond, en hij zelf doorkreeg dat de mensen die hij in het zadel had geholpen helemaal niet zulke vertrouwelingen bleken. En sorry, dat is ook te wijten aan Cruijff zelf.

23-12-2022 15:36

Juichtoon +32809

Zeker heb je de kern gemist, want juist Johan zelf vond dat ze zijjn visie niet volgden ..terwijl jij dat plan (wat ze dus niet volgden) de schuld geeft...
Pijnlijk wordt het straks als Johan gewoon gelijk krijgt. Overmars was nog ons licht in de duisternis (ook zonder een goed uitgevoerd Plan Cruijff). De neergang gaat nu bliksemsnel...
En zeker heeft Cruijff niet alles goed gedaan. Hij gaf hij zelf al aan door weg te gaan doen wat niet ging werken ( de weg was nog lang maar was wel de weg).
Dat Johan uiteindelijk alleen stond zal vooral voor ons pijnlijk worden.

23-12-2022 17:09

Michiel Kapteijns +5372

Ja ja, dus als dat plan 'de weg naar georganiseerde chaos' opgevolgd was, was het helemaal goed gekomen?

23-12-2022 18:25

Juichtoon +32809

Hoe kom je nu steeds bij georganiseerde chaos? Er was niks chaotisch aan...beetje framing van je...
En het belachelijk maken van het plan is zooo goedkoop en vol miskenning. E=mc2. Zijn maar een paar letters maar zette de wetenschap op zn kop. .
Voor jouw begrip: de beweging is net zo belangrijk geweest als het plan zelf. Maar dat heb ik hierboven al geschreven...

23-12-2022 18:28

Michiel Kapteijns +5372

Hoe ik daarbij kom? Dat plan heette: Ajax, de weg naar georganiseerde chaos, op weg naar succes.' Kan ik niks aan doen. Hier een link naar een pdf bestand van dat plan. Ik zou zeggen: bekijk het eens en zeg dan eerlijk wat je ervan vindt. Is niet tijdrovend, het doornemen van dat plan kost nauwelijks 10 minuten. https://www.wakkereburgers.nl/wp-content/uploads/2011/04/johan-cruijff-plan.pdf

23-12-2022 18:48

Michiel Kapteijns +5372

Ben het overigens wel met je eens dat de beweging heel goed is geweest. Maar laten we eerlijk zijn. Van Cruijff moest dat plan volledig worden uitgevoerd, dus het was in zijn ogen wel degelijk erg belangrijk. Iedereen die ook maar een nuance wilde aanbrengen moest weg. Bergkamp en Jonk die collega-trainers stiekem moesten beoordelen en dan aan Cruijff rapporteerden wie er allemaal weg moesten. Nou, we hebben gezien hoe Bergkamp uiteindelijk een splijtzwam bleek in de periode van Bosz. Kijk eens hoeveel ajacieden er zijn geslachtofferd.

23-12-2022 19:05

Michiel Kapteijns +5372

Joo juichtoon, had je dat rapport 'weg naar georganiseerde chaos' nog bekeken wat ik je had doorgelinkt? Ben oprecht benieuwd naar je mening. Toen ik het voor 't eerst onder ogen kreeg dacht ik dat het fake was.

23-12-2022 21:56

Juichtoon +32809

Heb ik.al zo vaak gelezen. Waar staat die georganiseerde chaos voor, weet je dat? Tip het is een verwijzing naar iets .er zijn 2 goede antwoorden?
Edit: zal er morgen nog even naar kijken...
Edit 2: Johan zat niet zo strak in het plan als je suggereert. Het was een startpunt niks meer niks minder. Zou iets niet werken zou het dienen te worden aangepast. Een constante aanpassing, dat is eigenlijk een andere metafoor voor de georganiseerde chaos.. Die chaos was Cruijff, alleen hij wist waar hij zat op elk moment. Door hem georchestreerd.
Wat wij als chaos ervoeren was voor hem een stabiele situatie .

23-12-2022 23:05

Michiel Kapteijns +5372

Georganiseerde chaos stond voor de nieuwe structuur (pag 12) die het plan behelsde, en was de werktitel van het plan. Georganiseerde chaos stond voor een aanpak in een minder strakke hierarchie: geen TD, geen Hoofd Opleidingen, jeugdelftallen geen vaste trainer meer. Je zou het kunnen vergelijken met een One Tier Board bij een groot bedrijf. Weet ook wel dat Johan eigenlijk alleen voortrekker, symbool en boegbeeld voor het plan was, en de jongens het moesten doen. Aan de andere kant wilde Johan per se vast blijven houden aan Ling, en vond Johan dat Bergkamp en Jonk geen sturing nodig hadden.

23-12-2022 23:51

Juichtoon +32809

Ik zal je niet verder plagen. Maar 'georganiseerde chaos' was Cruijffs metafoor voor de speelwijze van Ajax tussen 70-73. Dit mag je toch wel weten want hiermee werd het duidelijk waar Johan Ajax heen wilde hebben. Ook heeft hij een de voorhoede van het NLs elftal en ook Barça in de jaren 90 een georganiseerde chaos genoemd. Het is een metafoor voor fantastisch voetbal mét resultaat. Een geweldige titel dus. Je bent niet goed (genoeg) op de hoogte. Maar serieus bedoelt je kan niet alles weten, doe ik ook niet. Jouw link bekijk ik nog ..
Edit: in die georganiseerde chaos teams had niemand een vaste plek (als de posities op elk moment maar bezet waren, door wie maakte niet uit), zie je de analogie met de functies in het plan?

24-12-2022 14:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.