Matig Ajax gaat in de slotfase onderuit tegen Chelsea

door Jesse ter Haar 898

Matig Ajax gaat in de slotfase onderuit tegen Chelsea

door Jesse ter Haar 898

Laatst geüpdatet

Een slordig Ajax heeft woensdagavond een 0-1 nederlaag geleden tegen Chelsea. In de eigen Johan Cruijff ArenA was het samenspel van de Amsterdammers gedurende de hele wedstrijd niet overtuigend en dus ging de wedstrijd verdiend verloren.

De wedstrijd ging in de eerste minuut veel op en neer, maar Chelsea meldde zich iets meer op de helft van Ajax. De eerste poging die de Amsterdammers wisten te wagen, kwam echter al na een minuut of vier voetballen. Joël Veltman haalde met links uit van afstand, maar hij mikte een meter naast. Vijf minuten later moest André Onana voor het eerst écht ingrijpen. Mason Mount kwam vanaf links naar binnen en schoot strak in de korte hoek, maar de goalie van Ajax tikte de bal knap naast.

Na twintig minuten voetballen waren er voor beide ploegen nog geen echte kansen te creëren, maar kort daarna werd Callum Hudson-Odoi gevaarlijk. Lisandro Martínez wilde de bal wegkoppen, maar plaatste hem in de voeten van de aanvaller. De jongeling hield zijn hoofd echter niet koel en werkte naast. Ajax kwam hierna in een mindere, slordige fase terecht, maar daar kwam het heelhuids doorheen.

Hierna dacht Ajax op voorsprong te komen. Hakim Ziyech waagde een poging, maar zijn schot werd geblokkeerd en belandde voor de voeten van Quincy Promes. De aanvaller werkte af, maar na ingrijpen van de VAR werd de goal afgekeurd. Het was terecht, maar het scheelde bijzonder weinig. Even later werd Ajax weer gevaarlijk, toen Promes het eindstation was van een aanval van Sergino Dest en Donny van de Beek. De pass van Van de Beek naar Promes echter, was iets te hard en daardoor kon hij niet afwerken. Voor rust werd Chelsea nog gevaarlijk via César Azpilicueta die doorbrak via rechts, maar hij ging voor eigen succes en schoot wild over. Hierna was het rust bij de brilstand.

Na rust ontstond hetzelfde spelbeeld als voor rust. Het ging veel heen en weer, maar beide ploegen waren te slordig om kansrijk te worden voor het doel van de tegenstander. Na een klein uur voetballen werd Ajax écht gevaarlijk. Promes kreeg een corner te nemen, waarna Edson Álvarez op doel kon koppen. Hij raakte de bal goed, maar schampte de paal. Vrijwel meteen hierna nam Blind het doel onder vuur vanaf links, maar zijn schot met rechts was niet machtig genoeg om de doelman te passeren.

Hierna gebeurde er lange tijd weinig noemenswaardigs, totdat Michy Batshuayi het veld inkwam. Hij kwam meteen in kansrijke positie, maar kreeg geen kracht ander de bal, waardoor Onana op kon rapen. Meteen hierna was de Belg wéér gevaarlijk. Hij dook in zijn eentje op voor Onana, maar hij schoot de bal huizenhoog over. Ajax bleef hierna slordig, maar trof met Chelsea ook geen tegenstander die overtuigend spel op de mat legde. De Londenaren werden bij vlagen gevaarlijk, maar tot overtuigend gevaar kwam het amper.

Lang leek het op de brilstand uit te lopen, maar Chelsea stak daar nog een stokje voor. Invaller Christian Pulisic gaf voor vanaf de linkerflank, waarna een vrijstaande Batshuayi via de onderkant van de lat binnen kon werken. Hierna greep Erik ten Hag in met het inbrengen van Klaas-Jan Huntelaar en Siem de Jong, maar zij konden het verschil niet meer maken. Op die manier verloor Ajax haar ongeslagen status in de groep van de Champions League.

Opstelling Ajax:

Onana; Dest, Veltman (De Jong 89'), Blind, Tagliafico, Álvarez (Huntelaar 89'), Van de Beek, Martínez; Ziyech, Tadic, Promes (Neres 74').

Wissels Ajax:

Varela, Schuurs, Neres, Huntelaar, Mazraoui, De Jong en Marin.

Opstelling Chelsea:

Kepa; Azpilicueta, Zouma, Tomori; Hudson-Odoi (James 90'), Kovacic, Jorginho, Alonso; Willian (Pulisic 66'), Abraham (Batshuayi 71'), Mount.

Wissels Chelsea:

Caballero, James, Emerson, Gilmour, Pulisic, Giroud, Batshuayi.

Doelpunten:

0-1 Michy Batshuayi (86')

 

Lees meer over:
Plaats reactie

louis60 +11472

Tegenstander Chelsea is de eerste sterke tegenstander in de reeks van sterke clubs die nu gaan volgen. Tot nu toe hebben we in het nieuwe seizoen nog niet gewonnen van de betere teams. Kunnen de spelers en de nieuwe aankopen dat aan, of hebben we met alle miljoenen op de bank toch te weinig ingekocht? En zo ja, dan graag echte versterking in de winter. Sterke CV, extra snelle spits en goeie middenvelder voor blessures, etc.

25-10-2019 12:54

ajax1forever +404

Voetbalgogme ver te zoeken op het middenveld, Martinez zakt internationaal door het ijs, bijna niet aanspeelbaar of wordt overgeslagen.
Verdediging straalt geen rust en vertrouwen meer uit. Dat is de basis van een goed draaiend elftal, Kijk maar naar het succes van vorig jaar.
Het zegt veel dat een Veltman zich kan handhaven. Alvarez moet gewoon naar achteren zodat het vertrouwen weer terugkomt, daar is hij tenslotte voor gehaald.
Daarna kan het puzzelen op het middenveld beginnen, daar zou ik ook niet 1 2 3 een oplossing voor hebben. De creativiteit van Frenkie en in iets mindere mate Schone is niet voldoende opgevangen. Misschien toch Propper halen in de winterstop.

25-10-2019 08:36

PetrusKeizer +10739

nog ff over dat offside geval. t zou eigenlijk over t hele idee van offside moeten gaan, niet over een millimeterneukende VAR. Promes komt in op n voorzet en doet dat slim vanuit de rug van n verdediger. Zo hoort t ook. Maar nou worden er lijntjes getrokken en blijkt een andere verdediger die mijlenver uit de buurt is zogenaamd iets verder van dat lijntje te staan. Heeft dit invloed op de keuzes die een doelman moet maken als die voorzet onderweg is? hebben die paar millimeter daar invloed op. of centimeters. Er zijn genoeg voorbeelden waar de definitie van offside wel hout snijdt. bijvoorbeeld als 2 spelers op n keeper afkomen, dat de bal dan niet van degene in balbezit naar de ander naar voren gespeeld mag. Dat kan ik goed volgen. Zou me benieuwen wat van Basten er over te zeggen had toen hij nog bij de FIFA werkte. De huidige offside regels zijn nodeloos ingewikkeld en verzieken voor n deel de aantrekkelijkheid vh spel.

24-10-2019 19:46

BillSplate +9723

Dat Siem gisteren mocht invallen. Absurd. Ik weet niet hoeveel hij doorslikt, maar onze assistent trainer Poulsen zou veel meer brengen dan Siem nu nog kan. In hoeverre is Siem nu beter dan Heitinga was toen hij terugkwam?

24-10-2019 12:22

jarenfan +5

Waar blijft dat optimisme op deze site,
Als er enig voorbehoud werd gemaakt (door mij),
werd dat de grond ingestampt.
Hier moest je een keer tegenaan lopen.

24-10-2019 12:11

ram +7283

Hier is iedereen altijd in paniek en ontzettend geil op zeiken en negatief doen. Relativeren is er niet bij. Logisch nadenken ook niet. Het niveau daalt hier helaas. Zeker bij een kleine tegenslag komen alle scheldende/domme/negatieve mensen uit alle kieren gekropen.

Gister was het gewoon niet zó slecht. En we hadden wat pech. Nou nou, het is wat! We verliezen nét van een hele goede ploeg. Dat kan iedereen gebeuren. Dat gepaniek en gezeik. Waardeloos.

24-10-2019 17:16

MichelAngelo66 +22270

Emoties wat weggeëbd. Het zat niet mee gisteren. Eigenlijk waren we niet echt minder dan Chelsea. Allebei niet veel gecreëerd. Allebei veel fouten.

Ajax stond verdedigend aardig, maar aanvallend was het onder de maat. Teveel spelers uit vorm. Tadic, Ziyech, Donny. Als je dan vanuit het midden te weinig creatief bent dan wordt het lastig. Dat mag ten Hag zich aanrekenen en wat hoger op de ladder Overmars. Je kan niet serieus menen dat deze twee Midden en zuid Amerikaanse jongens het beoogde en gewenste middenveld zijn.

Verder zat er ook veel tegen gisteren. Bal op de paal, onthouden penalty, onterecht afgekeurd doelpunt. De leiding op en nu ook buiten het veld waren als vanouds niet ons voordeel. Dat was wel een schandalige vertoning. Maar ja, je hebt alles in eigen hand. Die negatieve spiraal moeten we uit. Nu kan ten Hag laten zien of hij het echt waard is.... de eerste reacties van hem over uitstekend spel stemmen mij niet hoopvol.

24-10-2019 10:06

PetrusKeizer +10739

negatieve spiraal, jeeze. zelfs mn vrouw bedenkt dat niet.

24-10-2019 12:06

MichelAngelo66 +22270

Ik vind nou niet echt dat ze beter worden, jij? Integendeel, het is de laatste weken steeds billen knijpen.

25-10-2019 01:22

MankeNelis +7

Vergis je niet dit Chelsea is best een sterke ploeg. Ajax was niet top gisteren. We zitten in een mindere fase. Met een beetje mazzel pak je in Londen punten. Komt wel goed met ons aller Ajax!

24-10-2019 09:31

Daneman +1387

goed geschreven

24-10-2019 10:56

roodwit007 +14213

de media uit het buitenland zeggen gewoon dat Ajax is bestolen , UEFA = MAFIA

24-10-2019 09:20

b.hulshof +3774

Het middenveld met de 2 Amerikaanse controleurs past gewoon niet bij AJAX. Ik zou graag een middenveld zien met 1 controleur Alvarez en daarnaast Gravenberg/Ekkelenkamp en Donny.

24-10-2019 09:11

BillSplate +9723

Amerikaanse controleurs? Heb ik iets gemist. Is dat een voetbalterm?

24-10-2019 12:21

Rdk1983 +4

Was n mooie pot, VAR wel discutabel. Echter, je ziet gewoon dat buiten Neres en KJH je niks op de bank hebt om iets te forceren. Je mist iemand met creativiteit of dé inspeelpass oid die je in kan brengen.

24-10-2019 08:55

MankeNelis +7

Best een smalle selectie wat dat betreft.

24-10-2019 09:35

NegentigMinutenLang +1490

Daarom begrijp ik niet dat Siem de Jong op de bank zit (en ook nog gebracht wordt) in plaats van Gravenberch. Je hebt dit seizoen al vaker gezien dat als het op het middenveld niet loopt, je niet zoveel opties hebt. Ik denk dat je dan met Gravenberch meer je middenveld versterkt dan met Siem, zeker wat creativiteit en duelkracht betreft.

24-10-2019 09:48

Jariiii +22212

Maar die zaten dan ook wél op de bank.

24-10-2019 11:48

WillyBrokamp +11117

ETH had weer rare wissels. Ziyech oogde zeer vermoeid maar hij wisselt Promes die prima speelde. Verder was Nous misschien een optie geweest om een van de middenvelders af te lossen. Nee nu krijgen we Siem en KJH in de 86e minuut. Je moet ook los 3x wisselen als je ziet dat zo'n wedstrijd op 0-0 afgaat. Tactisch wisselen is ook een kunst.

24-10-2019 07:19

Jariiii +22212

Promes prima? Bwah. Maar Ziyech had inderdaad een mindere dag. Aan de aan de andere kant geeft hij wel die beslissisende pass (al wordt de goal dan afgekeurd) - één magisch moment heeft hij altijd wel in huis.

24-10-2019 14:55

PetrusKeizer +10739

voor n aantal hier is een half gevuld glas noch half vol, noch half leeg. Nee, het is HELEMAAL leeg. Ik vind t wel vermakelijk, hoor.

//Chelsea-Ajax 1-1.

24-10-2019 05:56

PetrusKeizer +10739

als Ajax net zo goed speelt als AS zeikt en klaagt worden we fluitend kampioen & halen we probleemloos de finale vd CL, hahahaha

24-10-2019 05:36

Cruijffthebest +13441

Het was weer zeer matig en weer heel duidelijk dat we minimaal een creatieve middenvelder missen.
Nog uit naar Chelsea en Lille en thuis tegen Valencia zal er een heel stuk beter gevoetbald moeten worden en zondag tegen 010 ook!
Er waren teveel spelers die niet thuis gaven, dat kan een keer gebeuren, maar we moeten hel snel weer naar een hoger niveau

24-10-2019 04:31

MPAjax +8442

hoe had trouwens deze opstelling uitgepakt?

tadic(huntelaar)
promes - ziyech(vrije rol) - neres
martinez - van de beek(marin)
nico(mazraoui) - blind - alvarez - dest(veltman)

hadden ze dan aanvallend niet veel meer gekund of was de counter van chelsea dan te sterk?

24-10-2019 01:23

MPAjax +8442

die scheids is het voorbeeld van hoe de uefa met zijn leidsmannen de stempel op een 50/50 wedstrijd kunnen drukken want als ze niet zo op de hand van chelsea waren was het gewoon minimaal een gelijkspel en anders een overwinning voor ajax

24-10-2019 01:09

Ajax75Amsterdam +0

Toch even een dankwoord voor alle NIET Ajax fans die tegenwoordig maar een weg in hun vingertoppen hebben , in een rechte lijn naar een Ajax fansite om te reageren en vooral minetjes uit te delen . gelukkig staat reageren vrij ! Dus als je er plezier aan beleefd prima toch ? hebben jullie ook eens succes ! Al is het maar vanavond bij verlies , en anders bij frustratie verwerking als Ajax weer eens gewonnen heeft .

24-10-2019 01:01

MPAjax +8442

creativiteit en schotkracht weg op het middenveld, ze speelde in de omschakeling alleen naar de buitenkanten, die liepen zich vast en dan de stilstaande fases is ook niet meer beslissend

balletje breed, tikkie terug begint weer langzaam erin te sluipen en daardoor komen ze onnodig onder druk te staan

24-10-2019 00:42

Ajax75Amsterdam +0

Neem aan dat de minetjes zijn van mensen die het terecht vonden dat het doelpunt werdt afgekeurd !! Zegt genoeg dacht ik zo ?

24-10-2019 00:39

MPAjax +8442

de scheids vind ik een belangrijke rol spelen in deze wedstrijd, wat je ook zegt, tijd rekken toelaten, handsbal in penaltie gebied niet toekennen, onterecht buitenspel promes helemaal in het begin, vrije trap ajax door overtreding chelsea speler en dan de bal geven aan chelsea waarna niet veel later werd gescoort, stond er wel om ze naar de overwinning te loodsen want chelsea was niet veel beter

dat var moment helaas maar promes zijn hand was voorbij de arm van de laatste verdediger als je een lijn trekt

24-10-2019 00:54

PetrusKeizer +10739

ja, maar aan die hand heb je alleen maar wat in 'buitenspelpositie' als je Diego Maradona heet, hahahaha

24-10-2019 07:23

THE36CHAMBERSWU +1548

Als wijvan chelsea verliezen en valencia wint van lille staan we 1 punt achter , hoeven we alleen maar in de arena te winnen van valencia en tegen lille een punt pakken, dan komen we kwa punten gelijk, onderlinge resultaten van ons zijn beter en dan reken ik ook al mee dat valencia wint van chelsea in spanje ( wat ik ook nog niet zo snel zie gebeuren )

24-10-2019 00:34

Ajax75Amsterdam +0

Overigens vorig jaar was er ook de eerste maanden van het seizoen veel kritiek op TH , en het werd uiteindelijk een fantastische seizoen . Als je dat aan het begin van het seizoen had gezegd was je voor gek versleten. !!

24-10-2019 00:30

Ajax75Amsterdam +0

Je kunt niet op tegen 100 procent doelpunten die hoe dan ook afgekeurd worden !! Als het 1 0 is voetbal je anders . Win je deze wedstrijd dan heb je de volle 9 punten , en dan waren de meeste Reakties deze avond niet geplaatst . Zo dun is de lijn tussen geweldig & helemaal niks . Komt goed !!

24-10-2019 00:26

Gewoon Gijs +18422

Is ook zo. Blijft staan dat Ajax nog niet goed in elkaar zit. En dat bepaalde kwaliteit ontbreekt die niet goed is ingekocht. Ik snap ten Hag als die zegt dat het (blok) goed stond. Chelsea kon niet zomaar doorlopen en open kansen krijgen. Maar aanvallend bracht Ajax veeeeel te weinig. Dat kwam ook door de verdediging van Chelsea wat soms op een bus leek. Wat dat betreft was 0-0 veel eerlijker geweest en is het afkeuren van glaszuivere goal een cruciaal moment.

24-10-2019 09:23

markk +8909

https://imgur.com/a/RQvmQtF

Hier is het toch super duidelijk dat UEFA totaal de verkeerde frame gebruikte of ligt dat nou aan mij?

23-10-2019 23:43

Cupmetgroteoren +5

Ja ze gebruikten het verkeerde frame. Kan gebeuren. Veel zorgwekkender is het spel. Ik heb ten hag daar nog niks over horen zeggen dit seizoen. Hij lijkt het allemaal wel best te vinden en gaat ook gewoon door met martinez en alvarez op het middenveld. Ajax heeft de afgelopen seizoenen met voornamelijk eigen jeugd de halve finale CL en finale EL gehaald. Waarom dit seizoen plots radicaal van koers veranderen. Gravenberch, Lang, Ekkelenkamp en Ünuvar maken nauwelijks minuten. Dat is niet waar Ajax voor staat.

23-10-2019 23:48

AjaxHoorn +32989

Unuvar? Jij wilt een kind van net 16 met een jongens lichaam laten spelen? Dat komt vanzelf wel. Gravenberch en Lang mogen wel minuten maken.

23-10-2019 23:51

Cupmetgroteoren +5

Ja, drie jaar geleden had ünuvar gewoon de kans gekregen. Nouri had een nog kinderlijker lichaam en kwam er met dat lichaam ook gewoon in..

23-10-2019 23:55

Knalpot +3625

Nouri was al wel 19 slimpie

24-10-2019 21:09

MPAjax +8442

zijn hand is buitenspel als de bal de voet van ziyech verlaat als je een lijnt trekt, daarop hebben ze het buitenspel gebaseerd maar de hands en onterecht buitenspel zeiden genoeg over het motief van de arbitrage

24-10-2019 00:35

Litmanen85 +4644

hand buitenspel? Met een hand mag je niet scoren...

24-10-2019 01:16

De_Realist +365

Waaron krijgt Siem ook alweer speelminuten?

23-10-2019 23:41

MPAjax +8442

kolderieke beslissing, net als neres een paar speelminuten geven op het laatst, ten hag is conservatief in zijn beslissingen om te wisselen in europese wedstrijden

24-10-2019 00:36

Ajax75Amsterdam +0

Kijk eens een aantal jaren terug ! Dan had je met dit soort wedstrijden in deze poel voor deze stand getekend zeker weten . Dit noemen ze verwachtingspatroon , je kunt ook wel eens niet winnen ! Daarbij als de 1 0 was goedgekeurd dan was het anders gelopen ? Niks aan de hand .

23-10-2019 23:37

Cupmetgroteoren +5

Het is telkens wel schrijnend om te zien dat die Engelse ploegen telkens voetballend zoveel beter zijn dan Ajax. Maar goed, aan de andere kant ook weer niet vreemd, gezien Chelsea een begroting heeft van 500 miljoen. Ajax kan dat financiële geweld uiteindelijk gewoon niet aan helaas. Zou wel mooi zijn als Ajax nog een keer de Europa League wint. CL zit er niet in tenzij er iets drastisch verandert.

23-10-2019 23:41

AjaxHoorn +32989

Het zijn vooral die jonge gasten die goed spelen.

23-10-2019 23:52

trainerdv +2

Het is goed dat ze een keer verliezen en er is geen man overboord, we staan nog bovenaan in de CL poule. Maar ik had er wel veel meer van verwacht, veel meer bezieling vooral.

23-10-2019 23:16

Ajaxforever1985 +0

Ajax kan slecht zijn geweest, maar zelfs The Sun heeft in zijn krant al statement gemaakt tegen wat er in gebeurt. Ze zeggen daar zelfs dat chelsea supporters allemaal een geldige goal vonden. De uitvergrootte foto's zijn daar ook gepubliceerd. Dit is echt een zooitje want je staat dan wel vlak voor rust op 1-0.

23-10-2019 22:56

FrancescosRavioli +15367

Kreeg een Deja Vu a la Madrid Zagreb Lyon. Zweet in de nek en schreeuwend wakker worden in de nacht. Wat een nachtmerrie was dat.

23-10-2019 23:57

mvdk +44276 moderator

Nou, de moetenwerkenvloek is voorbij:-(.

23-10-2019 22:49

Babangida83 +23948

Helaas voetballend de mindere. Spijtig te constateren. Zowel Martinez, Alvarez en Veltman kunnen op dit niveau (nog) niet mee. Dest ook nog niet, maar die komt er wel en zit wat mij betreft dichter tegen het niveau aan dat we willen (CL-finale niveau). De andere drie komen voetballend voor hun huidige positie gewoon te kort. Zeker het middenveld, we durven ze gewoon niet in te spelen vaak en zeker Alvarez kiest heel vaak de verkeerde oplossing.

Desalniettemin moet je ook met dit team overwinteren in de CL. Dus zo slecht is het allemaal niet. Maar voor wat Ajax nastreeft, kunnen we Gravenberch best eens een kansje gaan geven en Alvarez naar achteren om eens te beginnen.

23-10-2019 22:42

ajaxrulesz +2

spelers van cl nivo halen is voor ajax vrijwel ondoenlijk, doordat we in de eredivisie spelen. vraag het marc, hij heeft het geprobeerd bij valencia en bayern zelf hun jeugdspelers willen niet niet naar de eredivise laat staan bewezen spelers van cl nivo. Het is gewoon het lot van Ajax spelend in de eredivisie. Het is te hopen dat de Beneliga zsm zijn intrede vind ik Belgie en Nederland alleen dan is ajax mischien in staat om bepaalde veelbelovende jeugdspelers van bayern aan te kunnen trekken die nu voor laagvliegers uit Engeland kiezen.

23-10-2019 23:13

Babangida83 +23948

Of je geeft de jeugd wat meer de kans. Is de laatste 6-7 jaar prima bevallen. Frenkie de Jong stond er ook niet meteen. Die heeft Keizer ook gewoon een kans gegeven en dat pakte ook niet altijd goed uit. Maar uiteindelijk sta je bijna in de CL-finale. Met kopen schiet je niks op, want je kunt als Ajax nooit de kwaliteit terugkopen die je net hebt laten gaan. Laat staan dat die in de Eredivisie willen ballen, zoals je zelf al zegt. Maar iets meer vertrouwen in de opleiding mag. Dat heeft ons ook gebracht waar we nu zijn.

24-10-2019 12:53

Balgobind +1

Veltman is dit seizoen echt prima. Die laat wel zien hoe je kan terugkomen en verdedigt prima. Martinez had een mindere dag maar is een topper. Alvarez heb ik ook mijn twijfels over.

24-10-2019 10:16

Babangida83 +23948

Behalve op voetballend gebied. Als je een positiespel speelt, moet iedereen mee kunnen voetballen. Veltman heeft 2 seconden nodig voor zijn aanname. Zo kun je niet onder hoge druk uit spelen. Simpele Ajax basisvaardigheden van de opleiding na Veltman.

24-10-2019 12:49

FreddyAX +0

De VAR beslissing blijkt fout, Promes had dus wel de 1-0 gescoord maar Ajax heeft in de tweede helft gewoon geen vuist kunnen maken.
Tadic had met een simpele pass op Neres hem vrij voor de keeper kunnen zetten maar faalde,Ziyech was erg slordig en leek vermoeid.
Klaas Jan Huntelaar vond het nodig om met 30 seconden speeltijd zijn armen even te gebruiken en ga zo maar door.
Vanavond was geen goede avond voor Ajax.
De tegenstander gaat zich instellen op Ajax en daar hebben wij onvoldoende antwoord op doordat we niet met verrassingen uit de hoge hoed te komen.

Ajax staat er nog steeds goed voor maar in onze poule kan het echt alle kanten uit en dat blijkt tot nu toe ook .
Hopelijk gaat Ajax zich tegen Feyenoord weer herstellen van deze teleurstelling en halen we in elk geval Europees voetbal na de winterstop.

In deze fase laat het verlies van met name Frenkie zich voelen, toch is zes punten uit drie wedstrijden zeker geen slecht resultaat maar het geeft wel aan dat we keihard moeten knokken om door te gaan in de CL. Geen schande lijkt me .

23-10-2019 22:40

Aad82 +1688

Ziyech heeft volgens mij Pfeiffer en lijkt doodop. Waarom in hemelsnaam laten starten tegen RKC afgelopen weekend? Gooi die Lang maar eens voor de leeuwen.

23-10-2019 22:49

FrancescosRavioli +15367

Had natuurlijk een plasje moeten zijn.

23-10-2019 23:15

Aad82 +1688

Als Ten Hag blijft vasthouden aan dit middenveld, zie ik ons ook verliezen bij Chelsea en van Lille en Valencia. We hebben enorm veel mazzel gehad de eerste twee partijen en die arme gasten achterin bij ons, Joel en Daley, staan continu onder zware druk, door die twee klootviolen die voor hen spelen.

Martinez gaat nog wel, maar wordt enorm nerveus van Alvarez die er werkelijk waar helemaal niks van kan op de 6 positie. Schöne lijkt op fucking Andrea Pirlo als je hem vergelijkt met Alvarez.

Heb Alvarez ook een aantal wedstrijden de kans gegeven, maar het ziet er niet uit. Wellicht dat Marin op 10 kan spelen als Donny vertrekt en Martinez centraal achterin, maar waarom zou Joel moeten wijken voor hem? Als je Marin en Alvarez in de winterstop zou kunnen verkopen, dan zou Overmars dat meteen moeten doen.

23-10-2019 22:40

Babangida83 +23948

Omdat Veltman's controle te slecht is. Toevallig leidde dat vandaag ook weer eens een gevaarlijke counter in. De afgelopen tijd kwam hij er vaak nog mee weg.

23-10-2019 22:54

FrancescosRavioli +15367

Alvarez moet centraal achterin staan. Is geen middenvelder. Marin naast Martinez zou misschien kunnen renderen. Blind en Marin was te statisch. Martinez vind ik toch een ander soort CM dan Blind. Maar is proberen dan maar. Of Ziyech op 6... Dit kan iig niet meer.

23-10-2019 23:59

DeMeervanweleer +7588

Ik ben ook niet zo van de complotten, maar aan de andere kant alle macht corrumpeert en als er ook zo krankzinnig veel geld met iets gemoeid is dan weet je ook zeker dat daarmee niets heilig is en alles geoorloofd. Alles waarvan je denkt dat het zou kunnen gebeuren gebeurd dan soms gewoon ook. De UEFA heeft er alle belang bij dat het geldmachientje van CL optimaal blijft draaien, daar horen geen ongenode gasten als Ajax bij, slecht voor de zaken

23-10-2019 22:38

Ajaxfan16 +27480

Hahaha typisch Showtime weer hier, als het 1 wedstrijd wat minder gaat, is iedereen weer kut, Ten hag, Overmars en weet ik veel wie en als we over 2 weken winnen bij Chelsea, dan zijn het weer helden. Besef ff dat dit onze eerste nederlaag is van het seizoen en dat we nog genaaid zijn door de Var.

23-10-2019 22:37

GvanAchteren +871

Zo is dat. Ik zie ons gewoon flink winnen in Londen.

24-10-2019 01:15

Joodhannus73 +3579

Kut sfeer, kut pot, kut scheids! Erger nog de disbalans in het team en de selectie. Als je met Huntelaar en Siem de Jong als wissels aan komt zetten, gaat er iets niet goed. En maar blijven klappen voor Overmars. Onbegrijpelijk. Stengs, Boadu en Odegaard had je al lang binnen moeten hebben. En een échte laatste man. Je koopt Magalian en die kan er niets van. Dan koop je twee verdedigers en die staan op het middenveld. Terwijl Marin daarvoor gehaald was en die kan er ook geen kloot van. Je hebt al een paar jaar geen goede spits. Twee weken voor sluiting van de transfermarkt verkoop je je spits en haalt daar niets voor terug. Mismanagement van de bovenste plank. Maar hij mag wel zijn bonus bijschrijven. Voor de twee grootste talenten van de laatste twee decennia die hij voor een fooi heeft verkocht. Ga lekker naar Arsenal en daar prutsen!

23-10-2019 22:31

Vertonghen +15

Siem de jong als stormram... really?
Wat een slorige werstrijd van beide maar Ajax had niet hoeven te verliezen.
Veltman de stuntelaar ook weer op niveau bezig geweest, wat een vreselijke speler is dat toch.
Scheids ook nog eens drama nee een avond om snel te vergeten.

Niks positiefs gezien.

23-10-2019 22:29

Aeter +6636

Snap niet dat hij bij de selectie zit. We hebben ervaring genoeg en ik zie liever Gravenberch erbij, die zie ik zelfs liever in de basis dan Alvarez.

23-10-2019 22:31

stefanwillem +12155

Veltman was samen met blind, Nico en onana de enige die een voldoende haalde. Lekker opgelet.

23-10-2019 22:37

Vertonghen +15

Lekker opgelet? Heb je een hond nodig?
Wat een blinde vink is Veltman, dat ziet toch iedereen...
Nico, Blind & Onana waren ok, de rest echt niet.
Veltman staat iedere wedstrijd 2/3 x per wedstrijd te dromen of weer iets anders bizars te doen.

God wat ben ik blij als deze gozer pleite is, 1 en al onrust in de groep...
Trekt Ajax terug naar 2012, om gek van te worden!

23-10-2019 22:49

stefanwillem +12155

Is goed pik. Als jij dat zo ziet is dat je goed recht. Realistisch is het in elk geval niet.

23-10-2019 22:55

Vertonghen +15

Ik weet niet waar en hoe jij kijkt maar er klopt geen ene fluit van... koop een bril of kijk de wedstrijd nog eens terug en let eens op deze ‘vedette’

23-10-2019 23:04

Knalpot +3625

Ik zou zeggen ga jij de wedstrijd nog maar eens terugkijken want volgens mij heeft er stront voor je bril gezeten.

23-10-2019 23:20

Vertonghen +15

Haha, als je niet ziet dat Veltman staat te kloten als een eerstejaars dan heb je toch echt zelf stront in je ogen.
Maar eerlijk is eerlijk hier op AS zit een groep Veltman addepts die gewoon niks slechts willen zien.
Blijf lekker in je droom leven, maar ga hier geen feiten verdraaien.

23-10-2019 23:33

Knalpot +3625

Heb je die wedstrijd nou al teruggekeken?

23-10-2019 23:45

Ajax75Amsterdam +0

Het gaat mij om het gigantische verschil van Reakties hier na winst of verlies !!!

23-10-2019 22:27

JariJari +15272

Ajax speelde niet veel minder dan tegen Lyon en Valencia. De scheids en VAR hebben ons gewoon gefucked. Fucking oplichters!

23-10-2019 22:34

DannTheDon020 +40

Sterker nog, we verdedigden stukken beter (alleen bij de goal weer kinderlijk) alleen aanvallend was het wel iets slordiger waardoor stukken minder

23-10-2019 22:37

Puurvoetbal +1

Nee hoor, je bent in de tweede helft overlopen door Chelsea.

23-10-2019 22:38

Cupmetgroteoren +5

Valencia was ook veel beter, technisch rn tactisch. Tegen olympiakos en cyprus had Ajax het heel erg lastig. Alleen tegen Lille speelden ze een redelijke pot, maar gaven ze redelijk wat kansen weg. Ik blijf erbij dat de as een groot probleem is. Veltman doet het verdedigend goed, maar roept ook door zijn verdedigende spel (achteruit verdedigen) de problemen over Ajax af, samen met Martinez en Alvarez. Tadic is ook gewoon niet goed de laatste tijd en Van de Beek rent overal naartoe zonder taakbewust te zijn. Als de as niet goed is kan de rest ook niet uitblinken.

23-10-2019 23:31

Henkjanklaas +20661

Nieuw var beelden na de wedstrijd laten duidelijk zien geen off side op het moment dat de bal van de voet van Ziyech vertrok !

23-10-2019 22:25

FrancescosRavioli +15367

Eindelijk doet Genee iets goeds

24-10-2019 11:06

FrankRijkaard4 +1859

We zijn uit zoveel beter dan thuis. Over 2 weken pakken we ze

23-10-2019 22:21

Tufono +4195

Ajax leert het ook nooit, altijd in de slotfase een wedstrijd verliezen. Door dom de bal niet vast inde ploeg te houden! Ze dachten we gaan voor een gelijkspel, maar de tegenstander was gewoon sluwer en deed niets anders dan de val naar voren brengen bij de spitsen.

Ik denk dat de wissel van Promes toch niet zo verstandig was, immers die jongen verdedigde ook mee en was veel gedrevener dan Neres.

23-10-2019 22:17

Pauw +2241

F-Side nu ook tijdens Europese wedstrijden lamgeslagen? Hielp vanavond ook niet.

Veltman was goed.

23-10-2019 22:16

onderkantlat +1768

Foute beslissing? Ja misschien wel, maar geen reden om als huilende baby'tjes uefa maffia te typen

23-10-2019 22:16

Aeter +6636

Prima, maar leg jij mij eens uit hoe het kan dat de VAR die beeld voor beeld alles kunnen checken, bewust het verkeerde beeld pakken waar Promes plots buitenspel staat en de bal al een meter van Ziyech's voet weg is. En waarom de handsbal in de eerste helft genegeerd wordt? Ja, buitenspel zeggen ze terwijl een blinde kan zien dat het niet zo is en de VAR dus 800 herhalingen kan bekijken en niets doet.

23-10-2019 22:23

Engeltje +7352

Het beste is er van af, daar moeten we genoegen mee nemen, de tegenstanders zijn ook niet gek iedereen zet een stuk hoger druk tegen ons en laten niet meer opbouwen, RKC, en Chelsea hebben daar al succes mee dat sterkt de meeste om het zo tegen ons te doen. Het zal me zelfs niet verbazen als Feyenooit dat zondag ook gaat doen en we daar ook veel problemen mee gaan krijgen. Het spel zal snel moeten verbeteren anders wordt dit nog een lang seizoen

23-10-2019 22:09

Engeltje +7352

Ik verwacht van wel, proberen ze vorig seizoen ook en in de badkuip hetzelfde verhaal

23-10-2019 22:11

Knalpot +3625

Precies Tadic, Neres en Ziyech duidelijk niet in grootste vorm. Martinez zakt de laatste weken ook wat weg. Deze wedstrijd kan je altijd zomaar verliezen, Chelsea heeft gewoon prima spelers en wij zijn (nog) niet op het niveau van de laatste maanden van vorig seizoen.

23-10-2019 23:23

wendoo9 +8125

Niet zo depri pik !!! Chelsea is geen koekenbakkers ploeg. Ze hebben snelle, fysieke en technische spelers en daar kan je van verliezen.

23-10-2019 22:22

ajaxrulesz +2

Het beste is er vanaf ja door het vertrek van Frenkie en Mathhijs en niks anders.

23-10-2019 22:27

altijdwelwat +7

Het moment dat Chelsea jeugdspelers inbrengt, en Ajax overbetaalde veteranen .... wie had dat 2 jaar geleden kunnen denken .

23-10-2019 22:07

Engeltje +7352

Precies dit

23-10-2019 22:10

AjaxCitizen +2163

Want een jeugdspeler in de 90e minuut is ook echt iets. En Chelsea zou natuurlijk ook een jeugdspeler inbrengen als ze 1-0 achter zouden staan.

23-10-2019 22:16

AFCAsphere +9

Lekker makkelijk likes pakken. Chelsea gebruikt alleen jeugdspelers vanwege hun straf, anders hadden ze een heel nieuw elftal bij elkaar gekocht. Tuurlijk, Lampard doet het knap met die jonge jongens, maar zodra die straf over is gaan ze weer smijten met de ponden hoor.

23-10-2019 22:50

PetrusKeizer +10739

is niet zo belangrijk, dat van die straf. Die straf heeft Chelsea dus eigenlijk juist geholpen, want ze kunnen nu zelf constateren dat t inbrengen van eigen jeugd niet tot mindere resultaten/voetbal leidt. Dus wie zegt dat ze na de straftijd niet op deze voet zullen doorgaan?

24-10-2019 07:35

Cello +52979 moderator

Het vreemde van het VAR moment is...op het beeld met totaal-overzicht zie je op het moment dat de bal van Ziyechs voet vertrekt (het moment waar het om draait dus), dat het rechter been van Quincy nog naast dat van de verdediger is. Op het beeld waarop de lijn is getrokken is dat been ineens naar voren (in loopactie) en is het dus een fractie later dan op het eerdere beeld. En dus is dat niet het juiste moment.
Hier gaat de VAR echt in de fout. Het eerste moment zou moeten tellen en dan is het GEEN buitenspel.

23-10-2019 22:06

DeMeervanweleer +7588

en dat is niet per ongeluk

23-10-2019 22:09

Cello +52979 moderator

En dat hands in de tweede minuut. Dan fluit ie nota bene voor buitenspel, wat het ook al niet was. Maar ja...daar komt de VAR niet in actie omdat het geen doelpunt was.

23-10-2019 22:15

Henkjanklaas +20661

Inderdaad. var beelden na de wedstrijd laten duidelijk zien dan op het moment dat de bal vertrekt promes niet buitenspel staat

23-10-2019 22:27

Babayaka +7

Liever deze verliezen dan zondag.

23-10-2019 22:05

GvanderK +2750 moderator

Het zat gewoon tegen vanavond, daarnaast was iedereen slordig aan de bal. Erg irritant duel, er was ook een vreemd sfeertje in de Arena. Maar goed, we hebben nogsteeds 6 punten. Volgende keer weer drie punten pakken!

23-10-2019 22:02

Ajax75Amsterdam +0

het feit dat je niet meer weet wie hier de supporters zijn of eventuele ramptoeristen !! laat ik maar in de midden !!!! Maar Reakties als we halen het niet na een wedstrijd met 0 1 niet te winnen ? heel gek . Je kunt ook wel eens verliezen , maar het lijkt net na menig Reaktie gelezen te hebben dat er velen alleen supporter willen zijn als er gewonnen wordt en het gelijk ook opgeven . Altijd geloof houden en suporten je weet nooit hoe het loopt gelukkig ook maar !!!!

23-10-2019 22:02

Cupmetgroteoren +5

Of... mensen hebben gewoon de realistische mening dat EL er ook gewoon in kan zitten dit seizoen, gezien het belabberde spel. Waar maak je je druk om.

23-10-2019 22:05

PetrusKeizer +10739

volkomen gelijk, maar dit is n gevecht tegen de bierkaai. Die types zal je er altijd bij hebben.

24-10-2019 07:37

HilversumNoord +0

Het was gewoon niet genoeg. Slordige passes. Een aantal stakeholders (van de Beek, Ziyech, Tadic) hebben het al een paar weken niet. En Veltman heeft het nooit. Traag, slordig, geen spelinzicht. Slim van die gasten om hem te laten opbouwen want dat kan hij niet. Aub zet hem eens aan de kant en koop Vertonghen in de winterstop. Nee, de magic is ff weg. Zondag maar weer echt vlammen.

23-10-2019 22:01

FrancescosRavioli +15367

Dan heb je 2 linkspoten op CV. Liever Alderweireld.

24-10-2019 11:12

markk +8909

Ajax deelt boete uit aan UEFA voor afkeuren valide doelpunt Ajax. Maar laten wij eerlijk zijn, Ajax speelde gewoon bizar slecht en een tegendoelpunt hing al een tijdje in de lucht. Het is balen maar gebaseerd op de wedstrijd van vandaag is er gewoon wat te halen in Londen als Ajax naar behoren speelt.

23-10-2019 21:58

dezengene +2

Wat een ge-calimero hier zeg. Kom op, Ajax is geen slachtoffer van een samenzwering vanuit de UEFA. Waarom zou het ook? Ja, er is een fout gemaakt en dat is heel erg balen. Maar nee, er is geen complot tegen Ajax. Net zoals er geen KNJB bestaat, zoals bepaalde fans van andere Nederlandse clubs zeggen. Er flink de pest in hebben dat de goal is afgekeurd is logisch, maar 'UEFA MAFIA' roepen is gewoon dom.

23-10-2019 21:54

dezengene +2

10.000 euro. Van George Soros. En ik zit ook achter de samenzwering van alle media. En achter 9/11. En achter de maanlanding, die nooit echt heeft plaatsgevonden.

23-10-2019 21:58

AFCAsphere +9

Het is wel echt een enorm amateuristische fout hoor, het beeld stilzetten op het verkeerde moment. Hoe kan dat? Er staan vier grote monitoren recht voor hun neus.

23-10-2019 21:57

Bramzel +3568

Maar het lijkt niet op een fout, maar een bewuste waarom anders niet het uitgezoomde beeld laten zien en niet alleen het ingezoomde beeld (waardoor je niet kan zien wanneer de bal van de voet van Ziyech gaat).

23-10-2019 22:01

AFCAsphere +9

Goede vraag, ze laten namelijk altijd het ingezoomde beeld zien, ipv eerst het totaalplaatje te laten zien en daarna pas in te zoomen.

23-10-2019 22:48

stefanwillem +12155

Zelfs de Telegraaf noemt de var beslissing discutabel. Hoeveel bewijs wil je hebben?

23-10-2019 22:00

dezengene +2

Het is een discutabele beslissing, maar geen gevolg van een enorm complot tegen Ajax. Het is gewoon een enorme fout, dat wel. En de UEFA moet met een verklaring komen. Maar ik geloof niet dat er vanuit de UEFA-top een samenzwering tegen Ajax bestaat. Waarom zouden ze?

23-10-2019 22:01

Cupmetgroteoren +5

Omdat Ajax zo verschrikkelijk aanvallend en geweldig speelt dat de Uefa het niet meer kan aanzien.

Nee, het is gewoon de usual coping van supporters dit soort geblaat, waarmee ze niet hoeven in te zien wat het daadwerkelijke probleem is: een slecht spelend elftal.

23-10-2019 22:04

Aeter +6636

Heeft niks met Ajax te maken, maar wel met grote clubs als Chelsea.

23-10-2019 22:06

stefanwillem +12155

Om ervoor te zorgen dat de miljardairsclubjes niet uitgeschakeld worden. Kijk alle discutabele beslissingen (met of zonder var) tegen Ajax maar na. En zeg dan nogmaals met droge ogen dat de “grote” clubs niet beschermd worden.

23-10-2019 22:06

dezengene +2

Discutabele VAR-beslissing als in Madrid? Toen de goal van Tadic makkelijk afgekeurd had kunnen worden (want de bal bij Mazraoui was misschien uit), maar dat niet gebeurde.

Natuurlijk zat het soms tegen, maar het zat ook vaak genoeg mee. Er is geen complot.

Was dit een fout? Dat zeker, een enorme blunder. En dat is mooi kut. Maar denken dat er een samenzwering is tegen Ajax, is net zo sneu als wanneer Feyenoorders roepen dat de KNVB eigenlijk de KNJB is.

23-10-2019 22:11

stefanwillem +12155

Bij twijfel mag je niks afkeuren, en dat gebeurd nu dus wel, 2 x zelfs aangezien de grensrechter bij dat hands moment nooit had mogen vlaggen voor buitenspel. De goal van tadic in Madrid werd terecht goedgekeurd omdat niet duidelijk was of de bal uit was. Dit was teveel om als toeval te bestempelen en dat heeft niks met “Calimero” gedrag te maken want Ajax was dramatisch. Maar dan nog horen regels nageleefd te worden.

23-10-2019 22:16

TontoKarnaggel +42546

Is ook geen complot maar al jaren valt het kwartje wel verdomd vaak de verkeerde kant op voor Ajax, tel daarbij de makkelijk gegeven straf bij op en hoewel het best allemaal toeval zal zijn heb ik wel begrip voor sommige reacties.

23-10-2019 22:15

PetrusKeizer +10739

UEFA werkt met dit soort beslissingen van n VAR doelbewust mee aan n sfeertje waarin uiteindelijk Overmars de lul is en weggepest wordt naar Arsenal. Wist je niet dat Arsenal en de UEFA uitstekende contacten hebben? Zo zit t gewoon, hahahaha

24-10-2019 07:41

DeMeervanweleer +7588

Wat het zo opvallend maakt is de keuze van het beeldmoment en de ampele overweging van de scheidsrechter. De VAR is bedoeld om fouten er uit te halen niet om ze te maken en hier worden er duidelijk twee fouten gemaakt. 1. Bij twijfel zo luidt de regel wordt er in het voordeel van de aanvallende partij gefloten. 2. de keuze van het beeld is opmerkelijk, er is maar een moment bepalend en dat is het moment waarop de bal vertrekt, dat laten ze juist niet zien, terwijl ze dat wel moeten hebben gehad.

23-10-2019 22:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.