Lyon maatje te groot voor zoekend Ajax

door JipVR 465

Lyon maatje te groot voor zoekend Ajax

door JipVR 465

Laatst geüpdatet

Ajax heeft dinsdagavond een oefenwedstrijd van Olympique Lyon verloren. Daar waar Ajax 2 eerder op de dag met 2-2 gelijkspeelde tegen de beloften van Lyon, ging het beoogde basiselftal met 2-0 onderuit tegen het sterkere elftal van de Fransen.

Ajax en Lyon kwamen beiden fel uit de startblokken, waardoor het tempo lekker hoog lag. Zowel Ajax en Lyon kwamen in de beginfase een aantal keer gevaarlijk voor de goal. Namens de Amsterdammers kwam Amin Younes gevaarlijk op via de linkerkant, maar zijn voorzet wist spits Kasper Dolberg net niet te bereiken. Lyon kwam daarnaast dicht bij de openingstreffer, toen Fekir op de lat schoot.

Vlak nadat Donny van de Beek de bal rakelings naast prikte, lag de bal er aan de andere kant in. Een voorzet van Fekir werd ongelukkig door Nick Viergever in eigen doel getikt, waardoor de goed keepende Benjamin van Leer kansloos was. Daarna bleef Lyon aanvallen en kwam men nog een paar keer dicht bij de 2-0, maar Van Leer bracht knap redding.

Na rust veranderde er niet bijzonder veel aan het spelbeeld en bleven goede aanvallen van Ajax spaarzaam. Hakim Ziyech was nog wel dicht bij de gelijkmaker, omdat de Franse goalie niet op zat te letten. De Ajax-verdediging was echter ook niet scherp en zodoende kon Giouri makkelijk binnen tikken, nadat hij totaal niet gedekt werd: 2-0.

Opstelling Ajax: Van Leer (Van Bladeren 73'); Veltman, Sanchez, De Ligt, Viergever; Van de Beek, Schöne, Ziyech; Kluivert (Lang 82'), Dolberg, Younes (Cassierra 65').

Opstelling Olympique Lyon: Lopes, Tete, Marcelo, Diakhaby, Marçal, Tousart, Darder, Cornet, Fekir, Memphis, Gouiri.

Doelpunten:
1-0 Viergever (12' e.d.)
2-0 Giouri (77')

Bijzonderheden:
- Om 17.00 uur speelden de reserves ook een oefenwedstrijd tegen Lyon.
- Alle Ajacieden die meedoen, spelen in principe negentig minuten.

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

skinny hein +0

voor alle negatieve jankerds hier over deze wedstrijd : een paar maanden geleden verloren we ook met 3-1 van Lyon,maar vonden we het fantastisch omdat we doorgingen.

20-07-2017 11:48

Ajax95Duivendrecht +24163

Wat mij betreft de volgende basis tegen Nice:

Younes-Dolberg-Neres
Ziyech-Vd Beek (6)-De Jong
Viergever-De Ligt-Sanchez-Veltman
Onana

19-07-2017 19:25

Dennis_Gijs12 +0

Frenkie op 6 voor de rest niks mis mee!

19-07-2017 19:30

Blok537 +0

Zonde dat er na Nouri zo wordt meegeleefd met de familie en de spelers. Een paar oefenpartijtje, ja om te oefenen worden er al weer spelers neergehaald. Het is überhaupt al knap dat ze er staan nadat een maat deze maand neervalt en er hersenschade aan overhoudt. En de meeste maken zich nu alweer druk om het kampioenschap. Steun de spelers. Help waar kan en hou dat gezeik voor jezelf. Wees blij dat je gezond bent en zelfstandig leeft. Dit jaar is sowieso al verloren, al zouden wij in de CL doorgaan en kampioen worden. Man man drama fans, schaam je als je je aangesproken voelt

19-07-2017 18:16

NouriVandeBeek +7

Wat zou het toch mooi zijn als Frenkie de Jong heel snel een basisplaats krijgt. Het liefst al volgende week. Hij is er aan toe.

19-07-2017 14:23

Ajax95Duivendrecht +24163

Mee eens, prachtige technische speler. Eindelijk weer eens een technische rechtshalf

19-07-2017 14:30

A-west +5744

Helemaal mee eens, deze analyse van Dexy. Trouwens wel leuk om te zien hoe die achterlijke DePay bakzeil haalde tegen Sánchez. Lyon wisselde hem uiteindelijk na een belachelijke schwalbe. Die Depay leert het nooit. Wat een waardeloze instelling heeft die gast. Daar zijn ze snel klaar mee denk ik. Als Overmars het maar niet in zijn bolle hoofd haalt Sánchez te verkopen. Wat een beul is dat, geweldig. De Ligt ook trouwens. Een lust voor het oog deze twee. Wat een body voor zijn leeftijd.

19-07-2017 13:28

altijdwelwat +7

Toch is de Ligt kwetsbaar op snelheid en wendbaarheid , heeft daar echt nog werk aan de winkel maar het is inderdaad een prachtig centrum samen. Sanchez is abnormaal die verzaakt echt zelden tot nooit.

19-07-2017 13:48

Ajax95Duivendrecht +24163

Naar omstandigheden vind ik dat Ajax het prima gedaan heeft deze voorbereiding. Het druk zetten gaat bij vlagen goed, de backs staan een stuk hoger en de vleugelspelers krijgen onder Keizer veel meer vrijheid dan onder Bosz, wat resulteert in een hogere productiviteit van onze buitenspelers.

Een paar verbeteringspunten:

- Doordat de backs bij Keizer hoger staan, vallen er achterin grotere gaten dan onder Bosz. Onze backs (Viergever en Veltman) hebben niet het loopvermogen om deze gaten 90 minuten lang te belopen, iets wat moderne backs wél kunnen.

- Schöne is niet geschikt voor de 6 positie. Komt handelingssnelheid tekort en positioneert zich veel te diep op het veld. Daardoor is hij slecht aanspeelbaar in de 1e fase van de opbouw. Van de Beek moet onze nieuwe 6 worden. Geweldige allround middenvelder met een goed gevoel voor druk zetten, goed aanspeelbaar in 1e fase opbouw en aan de bal ook zeer sterk!

- Frenkie snel naar rechtshalf! Exact het type half dat we al jaren missen.

- Een voorhoede Younes-Dolberg-Kluivert is veel te statisch. Kluivert is nog te jong voor het grote werk en gaat 'op rechts' bovendien alleen maar buitenom. Weinig afwisseling en makkelijk voor de tegenstander om te verdedigen dus. Neres brengt veel meer afwisseling in het veldspel en is moeilijker te verdedigen.

- Dolberg oogt erg afwezig. Huntelaar maakt veel meer indruk deze oefencampagne.

Qua transferbeleid zou ik graag willen dat Ajax het volgende nog bewerkstelligt:

- Zo snel mogelijk 1 moderne linksback aantrekken. Eigenlijk zijn Viergever en Sinkgraven al gemaakte linksbacks, maar Sinkgraven is daarbij erg vaak geblesseerd. Dat betekent dus dat je delen van het seizoen maar met 1 linksback speelt. Erg kwetsbaar!

- Sinkgraven vaste stand-in maken van Ziyech. Niet langer linksback dus.

- Geen extra CV kopen, maar Bergsma doorschuiven. Doet het erg goed deze voorbereiding en verdient een plek in de selectie van Ajax 1.

- Eventueel een linksbuiten kopen, maar alleen wanneer Younes vertrekt.

19-07-2017 12:59

DJMokum +15

Hebben echt 1 of 2 kerels erbij nodig (zeker na het vertrek van Davy). Hebben genoeg talentvolle jongens, maar het zijn nog jongens. Zeker als je wel de CL mocht halen of willen halen hebben we nog 1a2 kerels nodig qua ervaring en fysiek.

19-07-2017 11:42

AjaxPassion +3899

Haha knuppel. Davy past 2x in Donny en verder hebben we met Onana, Sanchez, de Ligt en Dolberg 4 reuzen. Viergever, Veltman, vd Beek ( de Jong) zijn fysiek ook vrij sterk en voor de rest hebben we gelukkig een paar behendige spelers.

19-07-2017 12:32

Puurvoetbal +1

Kolere, jij begrijpt er echt geen reet van !

19-07-2017 12:50

wendoo9 +8125

Nou als jij 1.80 reuzen noem ! KIjk even naar de CV Lyon ! Als mensen goed hadden gekeken naar Kluivert die verloor elk kopduel op die positie , terwijl met Bertje verleden jaar won je op die positie bijna alle kopduels. Het mee verdedigen van Bertje zie je ook niet gebeuren, en daar komt Veltman ook van in de problemen. En dit is maar een klein detail

19-07-2017 13:15

DJMokum +15

Een kerel wordt je met name door ervaring, leeftijd etc etc....niet alleen door cm en kg's...

19-07-2017 14:05

AjaxPassion +3899

Dus jij vond Klaassen vorig jaar meer kerel dan Onana, Sanchez en de Ligt?

Donny doet alleen qua scorend vermogen en diepgang onder voor Klaassen, maar voor de rest echt in helemaal niks

19-07-2017 20:32

wendoo9 +8125

Mee eens !

19-07-2017 13:27

Kingoffdatoilet +17243

Ik denk dat het verstandig is om Dolberg tegen Nice niet te laten spelen. Het lijkt wel of hij zijn best niet meer doet terwijl Huntelaar gretig is en een betere voorbereiding speelt. Daarnaast denk ik dat Sanchez beter speelt als Viergever in het centrum speelt en Sinkgraven op de backpositie. De Ligt is ook nog jong dus heeft heel veel toekomst. Voor de rest was het erg ondermaats gisteren. Schone, Veltman en Ziyech speelden slecht. Eigenlijk het hele elftal op van Leer na.

19-07-2017 11:40

AjaxPassion +3899

Flikker op gek. Hij kreeg nauwelijks bespeelbare ballen en hij moet ze als spits niet gaan halen. Huntelaar bakt er niks van, kan geen bal fatsoenlijk aannemen of kaatsen.

19-07-2017 12:34

altijdwelwat +7

Nauwelijks bespeelbare ballen heeft ook te maken met zijn eigen inbreng, beetje makkelijk om iedereen daarvan te beschuldigen behalve Dolberg zelf. Positie kiezen, scherp zijn in duels, voor je man komen, uit de rug weglopen, arbeid verrichten etc je ziet het momenteel te weinig terug, geeft helemaal niets is inherent aan zijn leeftijd.

19-07-2017 13:37

Kingoffdatoilet +17243

Zoals altijdwelwat al aangeeft zijn er genoeg punten waar Dolberg momenteel in verzaakt. Dit zag ik Huntelaar en Cassiera wel doen. Daarnaast onderschat jij Huntelaar wel heel erg zeg. Hij heeft op heel hoog niveau gevoetbald en kan er nog zeker 25 tot 35 goals maken in de eredivisie. Oh en aannemen eb kaatsen kan hij echt wel.

20-07-2017 11:24

altijdwelwat +7

Gister een ploeg zien spelen die het na alle ellende van de afgelopen dagen zichtbaar erg moeilijk had. Dat is natuurlijk begrijpelijk, maar in het profvoetbal gelden helaas geen excuses. Des te knapper de prestatie van van de Beek, die gewoon voor 2 speelde. Ook het gemak en de brutaliteit waarmee Lang inviel kon mij prima bekoren, prima balaannames en een hoge handelingssnelheid. Volgende week komt waarschijnlijk te vroeg , of iedereen moet van de Beek als voorbeeld nemen, en het kutgevoel omzetten in energie.

19-07-2017 10:30

robertomalone +1185

Moest toch denken aan een middenveld met Donny en Frenkie. Frenkie speelde gisteren ook weer erg dominant. Goede actieradius, altijd aanspeelbaar, mocht iets meer duels winnen, maar brengt meer dynamiek én controle dan Lasse.

19-07-2017 11:26

altijdwelwat +7

Jaa eens ik zie ook liever Frenkie , en die gaat echt nog wel een paar keer tactisch de fout in ( laat nog steeds met regelmaat iemand uit zijn rug weg lopen) maar voegt voetballend voldoende toe om dat te compenseren. Dat laatste moet trouwens nog blijken op het hoogste niveau ,maar daar heb ik wel vertrouwen in.

19-07-2017 11:31

Ajaxbrl +13857

Marc haal Sneijder!

19-07-2017 10:15

AjaxPassion +3899

-.- zucht. Die loopt nog minder en trager dan Schøne

19-07-2017 12:28

Knalpot +3625

Bel hem ff.

19-07-2017 12:42

Finalvoetbal +0

Gisteren terecht verloren van Lyon. Nice was vorig jaar ook gelijkwaardig aan Lyon. Die 3e plek was wel een enorme uitschieter vorig jaar. ZIj hebben ook maar een begroting van bijna 40 miljoen.
Wij zouden met een begroting van 80 miljoen in principe hun beste spelers dus eigenlijk gewoon weg kunnen kopen. Ik weet echter niet of er iets leuks tussen zit voor ons.
Maar ik denk dat Nice zeker wel haalbaar is om te verslaan. Ik zag ook dat ze in het verleden na een goed seizoen soms ook helemaal weg konden vallen in het rechter rijtje.

19-07-2017 09:36

carel romijn +3

Hoewel de meeste spelers vorig jaar ook in de basis stonden, was het gisteren geen eenheid.
Weer wachten tot het laatste moment Overmars, het basis team had er al moeten staan.

19-07-2017 09:23

Siemmie +2161

Ik heb zo'n gevoel dat vooral Bosz die eenheid tussen de spelers heeft veroorzaakt. Hij deed iets met de jongens waardoor ze ongelofelijk hecht waren met elkaar en voor elkaar door het vuur gingen.
Hopelijk is iedereen nu een beetje met zichzelf bezig door de situatie van Nouri en komt die eenheid er vanzelf weer.

19-07-2017 09:35

Sam Badi +0

Zoals je zelf al zegt: het basisteam staat er al. Alleen de vechtlust van de aanvoerder is weg. Donny gaat dat in de loop van het seizoen brengen, maar heeft nu even genoeg aan zichzelf. Om begrijpelijke redenen. Weet je nog hoe Ajax vorig jaar de campagne begon?

19-07-2017 10:38

Eastwood +0

Gezien het feit dat het een oefenpot is, plus dat de situatie van Nouri bij iedereen nog in het hoofd maalt, vind ik dat ze het nog best redelijk hebben gedaan. We zijn er nog niet, maar het komt vast goed.
Toch denk ik dat iemand als Wesley Sneijder dit elftal, dat emotioneel zo'n tik heeft gehad, bij de hand kan nemen en in het goede spoor kan leiden.

19-07-2017 08:57

Hammerzeit +147

Grappig dat jij, ik en vele anderen zien dat Sneijder broodnodig is bij dit elftal - vooral op dit moment - maar dat Marcie z'n kop in het zand steekt.

Hoe kan dat toch is mijn vraag?
Is een transfervrije Sneijder geen buitenkansje dan?

19-07-2017 09:36

Eastwood +0

Dat bedoel ik. Sneijder is transfervrij en je hebt dus de kans om hem terug te laten keren. Als je één van de twee steunpilaren van het Nederlands elftal (Robben is de andere) binnen kunt halen, moet je het altijd doen. Maar wie weet zijn ze achter de schermen al wel bezig met hem.

19-07-2017 10:11

Sam Badi +0

Sneijder en Ziyech zijn hetzelfde type speler. Je hebt een middenvelder nodig met diepgang en dat gaat niet als je beide opstelt. Sneijder komt niet voor de bank en ook Ziyech zal bepaald not amused zijn als hij moet banken. Hoe wilde je dat dan oplossen? Als je zegt dat je ze toch beide wil opstellen, vertel me dan even hoe je de dynamiek in de ploeg denkt te houden.

19-07-2017 10:52

robertomalone +1185

Dat lijkt zo. Ik denk echter dat Ajax dan wel een ander spel moet gaan spelen. Sneijder moet veel meer loopvermogen brengen in dit Ajax dan hij in staat is te doen. De voortdurende pressie en de opbouw door het midden beteken dat hij voortdurende én aanspeelbaar moet zijn in balbezit én aangesloten moet zijn bij balverlies. En dat redt hij niet. Lasse ook niet. Donny wel; Frenkie en eigenlijk heeft Hakim er ook nog niet de power voor.

19-07-2017 11:24

Knalpot +3625

Wel eens aan gedacht dat Wes misschien wel eerst andere opties wil verkennen? Marc heeft heus zn telefoonnr wel.

19-07-2017 12:38

Ajax4xbestevaneuropa +2

Wesley,Amsterdam roept je! Ziyech zou met alle respect zijn 10 aan je geven. Recordinternational, wk finale, CL gewonnen. En sommigen zeggen: Wesley is te oud! Voor dit Ajax, na appie's drama, is er maar 1 man die voor de jonge jongens weer een leider zijn.

19-07-2017 08:21

PJK54 +1

Oké een "oefenpotje" na een heel moeilijke week maar ben bang dat we er nog lang niet zijn en er toch ervaring moet komen welke de kar kan en wil trekken, Wesley misschien?
Volgende week moet die stap gezet zijn anders wordt dit jaar weer zo'n kwakkeljaar met mooie wedstrijden maar weer drama's tegen de kleintjes.

19-07-2017 08:10

Afca85meer +1

Uitslagen van dit soort potjes zeggen me niets. Tegelijkertijd hou ik er geen goed gevoel aan over. Ik ben bang dat we er dit seizoen geleidelijk gaan achterkomen dat we het leiderschap van Davy Klaassen missen. De keuze om Veltman die taak te geven is in mijn ogen onbegrijpelijk. Joel heeft zelf al moeite om bij de ondergrens weg te blijven maar is daarnaast ook totaal geen natuurlijke leider. Hij heeft geen ruggegraat. Deze man gaat Ajax in eventuele lastige wedstrijden niet verder helpen. Dat zijn juist de wedstrijden die belangrijk zijn voor een eventueel kampioenschap.

19-07-2017 07:40

han23 +0

Volgensmij zit dit het hier vol met jonge gasten die nog niet helemaal snappen hoe het leven in elkaar zit en nog niet iets meegemaakt hebben. Het was gister 10 dagen geleden dat de jongens hun collega en voor sommige misschien wel goeie vriend in elkaar zagen zakken op t veld in oostenrijk. Zagen hem gereanimeerd worden, om vervolgens 5 dagen later te horen dat de beste jongen waarschijnlijk een kasplantje blijft. Ik denk dat zulke dingen er wel even inhakken bij je als speler en dat je er voorlopig met je hoofd even niet bij bent.

en vindt op sommige sites de beschrijving dat ajax overklast werd eigenlijk ook wel een beetje ver gaan. Dat viel eigenlijk best wel mee.

19-07-2017 05:58

DaenerysTargaryen +1

Ik denk dus juist dat het vooral zure 'oude' mannetjes zijn.

19-07-2017 06:17

DirkvanDam +2

inderdaad.... vd beek en ziyech zijn volgens mij de grootste maatjes uit de selectie van appie. dit hakt er bij ons al in..... laat staan hoe dat inderdaad voor hun is.

19-07-2017 06:41

BvD27 +0

Helemaal mee eens. We zijn nog helemaal niet zo veel dagen verder. Eigenlijk vind ik het erg knap dat ze dan gewoon weer allemaal op dat veld staan. Mij maakt het ook niet uit of ze CL spelen. EL voorronde doorkomen moet wel te doen zijn, zelfs op 70 procent. Maar inderdaad het overklassen. Kom op zeg media..

19-07-2017 07:16

han23 +0

Iedere wedstrijd? Het is 10 dagen geleden!! Als je zoiets over 3 weken roept geef k je gelijk, maar wat je nu zegt in echt onzin

19-07-2017 08:45

Knalpot +3625

Dat die snotneusjes je hiervoor nog durven te minnen ook.

19-07-2017 12:42

Afcagauke95 +0

Belachelijk dat mensen zo negatief zijn.. vorig seizoen verloren we in de voorbereiding alles zelfs van amateurs en matig tot slechte ploegen. Om nu dan na alles wat er afgelopen week gebeurd is te verliezen met 2-0 van Lyon is echt geen drama. Daarnaast ligt het basis niveau voor mijn gevoel al hoger dan vorig jaar tijdens de voorrondes, en acht ik de kans dus ook hoger dat wanneer we voor de champions league spelen we er klaar voor zijn.

19-07-2017 05:57

Harrie Nak +4

Veltman en Schöne kan echt niet meer als we stappen willen maken!

19-07-2017 02:46

Fredschuit1 +1536

Dat van Veltman zeg ik al Jaren. En wie word er beloond met een nieuw contract en aanvoerdersband? Frenkie is ook al verder dan Schöne. Echte vrije trappen specialist maar verder doet hij onder voor eigen talent. Die posities vervangen plus een goede linksback en we zijn zoveel verder.

19-07-2017 02:55

Ajaxsupzuidned +0

Vallen beiden iedere "grote" wedstrijd door de mand! Dit ziet iedereen behalve bij Ajax zelf....

19-07-2017 07:20

Knalpot +3625

haha , ik denk eerder dat jij door de mand valt met je 'iedereen'.

19-07-2017 12:45

dave41 +1

nee maar die blijven wel staan, en jongens als Tete en Riedewald laten ze gaan....

19-07-2017 08:58

Johan1 +2941

Lyon een maatje te groot. Wat ik niet snap is dat we weer de selectie niet op tijd compleet hebben. De afgelopen jaren was dit ook al zo. Een linksback moet toch niet zo moeilijk zijn om te scouten? Wat dat betreft doet Feyenoord het veel beter. St. Juste, Haps en Boetius zijn gewoon hele goede spelers. Van Geel is wat dat betreft sneller dan Overmars die altijd laat is met zijn aankopen.

19-07-2017 01:59

ajaxminimax +5471

Die spelers zijn allemaal pure middelmaat. Als overmars in die categorie ging zoeken, had hij ook al iedereen binnen gehad. En was hier nog meer afgebrandt dan wat nu het geval is.

19-07-2017 06:55

Ajacied33 +36807

Ik heb liever dat niemand wordt aangetrokken dan de 3 spelers die jij noemt. Dat is pas weggegooid geld

19-07-2017 06:59

glob +230

Ajax vist in een vijver met spelers die nu nog te duur zijn maar die betaalbaar worden zodra het eind van de transfertermijn in zicht komt. Dat is de situatie en daarom zijn die aankopen er nu nog niet. Het is gewoon belachelijk dat die transferperiode zo lang is. Slaat nergens op. 1 juni t/m 15 juli zou genoeg zijn. Het is maar wat je afspreekt met elkaar. Dan zouden alle selecties definitief zijn zodra er weer om de knikkers gevoetbald wordt.

19-07-2017 07:17

Jappindo +0

Ongelofelijk teleurgesteld in de reacties van sommigen hieronder, en dan heb ik het niet over de mensen die roepen dat er versterking moet komen (daar ben ik het mee eens), maar over de negatieve reacties op de jongens die vandaag gespeeld hebben. Men zal moeten beseffen dat de situatie rond Appie nog altijd een enorme impact heeft op deze groep en dat zal ook nog wel even zo blijven. Tuurlijk kan je niet eeuwig het vertoonde spel daarmee in verband brengen, maar we moeten niet vergeten dat het pas 5 dagen geleden is. Die gasten zaten dagelijks met hem in de kleedkamer. Daarnaast zijn er een aantal al jaren bevriend met hem. Het verwerken van dit nieuws zal tijd kosten, voor de één zal dat sneller gaan als voor de ander, en dat is oké. Het enige wat wij als supporters kunnen doen is achter deze groep gaan staan en hen alle mogelijke steun bieden ipv ze publiekelijk af te vallen. Ik ben trots op ze.

19-07-2017 01:27

Sneijdertje +2379

Proberen jullie uberhaupt nog wel een beetje te genieten van het spelletje of lijdt 'de supporter' anno 2017 echt alleen nog maar aan een extreem doorgeslagen vorm en drang naar over analyse?

19-07-2017 01:12

Caelintroy +1652

Hahahahahaa, LOL

19-07-2017 09:13

Barmhartig +0

Trots op deze boys! Goed was het niet, maar wat wil je na zo'n week. Op naar volgende week woensdag, knallen! Zeker nu moeten we voor de volle 100% achter dit team staan.

19-07-2017 01:13

WyZynDeBeste +2

Opmerkelijk hoe ieder jaar op basis van oefenwedstrijden conclusies worden getrokken. Puur op basis van wat emotie.

Duidelijk is dat het drukzetten nog niet zoals gewenst gaat op vlagen na en Schöne niet meer kan op 6.

19-07-2017 01:13

Ajax95Duivendrecht +24163

Enkele spelers die me deze voorbereiding zowel in positieve als in negatieve zin zijn opgevallen:

- Cassierra: Heeft zich goed laten zien deze voorbereiding. Deed het opvallend goed als (valse) linksbuiten, alleen vanavond was het niet veel. Niettemin toch het proberen waard? Zeker omdat Younes - nota bene een speler mét individuele actie - geen tuinhekje voorbij komt en bovendien een veel lager rendement heeft.

- Huntelaar: Oogt bijzonder gretig en doet goed mee in het druk zetten. Velen zeggen dat hij voetballend niks kan, maar ik heb hem deze voorbereiding veel meer aan de bal gezien dan Dolberg. Laatstgenoemde moet echt gaan oppassen.

- Van de Beek: Zeer dominant spelend en een terechte basisplaats. Diep respect ook voor hem! Eerst je grote vriend verliezen en amper een week later zo goed spelen. Mag wat mij betreft onze nieuwe 6 worden.

- De Jong: Wat een heerlijke technische speler! Leek in de eerste wedstrijd na het drama-Nouri nog duidelijk aangeslagen, maar heeft zich meer dan herpakt. Snel naar de basis (liefst rechtshalf) graag!

- Ziyech: Eigenlijk wat we van hem kennen. Soms geniaal (zie pass bij goal Cassierra tegen Bremen) maar vaak ook slordig in balbezit. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, maar goed was het zeker niet wat hij deze voorbereiding liet zien.

- Neres: Heeft zich goed laten zien! Positioneert zich slim tussen de linies, loopt op de juiste momenten diep, zwerft veel over het veld. Een typische moderne buitenspeler. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven op rechtsbuiten!

- Kluivert: Behoorlijk opportunistisch en laat zich makkelijk uit de tent lokken (ruzies met tegenstanders). Jong Ajax is voorlopig zijn niveau.

- Dolberg: Zeer afwezig, zowel 'met bal' als 'zonder bal'. Moet gaan oppassen voor Huntelaar.

- Schöne: Komt heel erg tekort tegen zwaardere tegenstanders.

19-07-2017 01:13

afcas +3803

je hebt het hier over de voorbereiding, maar younes is pas sinds vrijdag bij de groep... voor de rest helemaal met je eens al zie ik toch liever ziyech en de jong andersom.

19-07-2017 01:30

ajax2004 +2

velen zijn hier verkeerd en kunnen zich beter op psv netwerk aanmelden. Wij zijn geen koopclub wij geven jeugd de kans en het aantal jeugdspelers is niet zo hoog momenteel.

19-07-2017 00:39

atalantanio +539

Champions League kunnen we vergeten. Hopelijk staat Ajax er als de competitie begint. Op dit moment lijkt het nog nergens op.

19-07-2017 00:29

SundayOliseh +2054

Je kan nog een seizoenskaart van AZ halen. Kan je lekker mekkeren met een plastic klappertje in je hand.

19-07-2017 00:46

atalantanio +539

O je mag hier niet kritisch zijn want dan ben je voor AZ of PSV. Je mag wel spelers ophemelen en een week later weer keihard afbranden, je mag hier Overmars door het slijk halen omdat hij niet alles koopt wat los en vast zit, dat mag, maar wees vooral niet kritisch op een slecht Ajax dat vandaag nog niet klaar was voor het echte werk, want dan ben je een nepsupporter.

19-07-2017 01:02

SundayOliseh +2054

Je weet helemaal niet of ze klaar zijn voor het echte werk want het echte werk is nog niet begonnen. Je baseert alles op een oefenpotje om de kat z'n kut. Ze hebben de hele week getraind, het is er 35 graden, de hele Nouri situatie zit in het achterhoofd, en ze verliezen dit oefenpotje wat je kan vergelijken met een trainingspartijtje .
En dan kunnen we volgens jou de CL vergeten. Mag ik dat overdreven vinden?

19-07-2017 01:14

L1tman3n +0

Wat een voorbarige conclusie.
Afgaande op wat er recent gebeurd is, speelden we best ok.
Moet het stukken beter? Ja.
Is het logisch dat het nog niet was wat het moet wezen? Ook ja.
Tegen Nice uit proberen een uitgoaltje te maken en, als we niet kunnen winnen, de schade beperkt proberen te houden.
Thuis met het publiek erachter kunnen we het dan echt nog wel afmaken.
En zo niet: so be it.
Er zitten jongens in onze selectie net die hun beste vriend hebben verloren. Als Nouri weer bijkomt zal hij nooit meer dezelfde zijn. Geef ze de tijd om zoiets heftigs te verwerken. Het zijn mensen, geen machines.

19-07-2017 01:35

Finalvoetbal +0

Na een week vol met emoties rondom Nouri was ik trots om Ajacied te zijn om te zien hoe iedereen elkaar steunde. Maar om nu onze jongens en Marc Overmars zo af te vallen, schaam ik me gewoon een beetje om Ajacied te zijn. En hebben de buitenstaanders nog gelijk ook nog dat wij veel ''successupporters'' hebben. Erg jammer.

19-07-2017 00:24

ram +7283

Ach ja, niet best. Maar kom op mensen... Wat een stel paniekvogels hiero!
Anders vergeten jullie Nouri allemaal even... Nogal een vervelende voorbereiding, denken jullie niet? En het feit dat wedstrijden in de voorbereiding nooit een reet zeggen.

Wel vind ik dat Ajax onprofessioneel en niet ambitieus is in het samenstellen van de selectie. Maar dat is niets nieuws. Altijd veel te laat met aankopen. Als er überhaupt al gezorgd gaat worden voor een waardige selectie. Ik vrees wel een beetje dat er te weinig wordt geinvesteerd. Ondanks onze status en rijkdom zijn we veel te behoudend, vind ik. Jammer! Nu zijn we onnodig jong en niet in balans. We kunnen ook gewoon zorgen dat we 'zeker' kampioen worden en vrij zeker overwinteren in Europa. Nu maak je het onnodig spannend.

19-07-2017 00:03

zivkabrimovic +261

Mensen die na deze wedstrijd conclusies trekken vind ik echt lachwekkend. Het is een fucking moeilijke periode waar ze met z'n allen in zitten. Daar komt bij, het is een oefenduel tegen een goede tegenstander terwijl je net een nieuwe trainert hebt.

Ja, er moet een linksback komen. Ook mag Veltman vertrekken (Niet ineens na deze wedstrijd btw) en moeten we een rechtsback aantrekken. Verder hoeft er niets te komen, op misschien een buitenkansje qua buitenspeler na.

Ze moeten dit als team verwerken, en de trainer en het team moeten aan elkaar wennen. Met wat extra kwaliteitsimpulsen en wij als steunend publiek moet het goed komen. CL hoeven we niet veel van te verwachten, maar zou wel mooi zijn.

Het is een kloten tijd, maar het komt wel goed, wij zijn Ajax.

19-07-2017 00:03

rotynl +300

Precies, laten we die voorronde vergeten. Het komt wel goed maar duurt effe.

19-07-2017 00:28

Bram410 +3

Wat een negatief weer..

18-07-2017 23:50

AjaxAddicted +2997

Een week voor voorrondes. Mag het?

18-07-2017 23:45

afca4eva +5957

Het is ergens maar goed dat we nog minimaal 2 spelers nodig hebben na de ellende van vorige week. Deze jonge groep zit er doorheen, dat die je aan alles.
Haal 2 spelers voor in de basis en het liefst van ver die de ellende niet van dichtbij hebben meegemaakt, het liefst 2 die je zelfs nog op de hoogte moet brengen van Nouri nadat ze getekend hebben.. 2 spelers/smaakmakers die de rest van het team uit het dal kunnen trekken, naast en op het veld.
Hoe erg de afgelopen week was en de komende tijd nog zal zijn, deze ploeg moet de knop weer omzetten en met plezier gaan voetballen!
Speel dit seizoen met nr. 34 op de mouw! Samen aan het seizoen begonnen dus maken we het ook samen af.
Hiermee eren we Appie en halen we misschien het beste in dit team naar boven, maar er moet vers bloed in dit team gepompt worden waar de andere zich aan vast kunnen houden!

18-07-2017 23:48

DaishRedan +0

Talent die Giouri, scoorde al 9 goals 5 wedstrijden in de Ek o17, pas 17 jaar.

18-07-2017 23:37

ajaxminimax +5471

Hahaha, ik kijk nu net de tweets terug van Afcaheadlines, kan me echt slap lachen. Die gast heeft vanavond echt te veel op.

18-07-2017 23:41

Ajacied0343 +0

Kon niet kijken, toch leuk dat Lang zo het vertrouwen krijgt van Keizer. Geeft ook een signaal af. Overigens zijn 5 verdedigers veels te weinig (de Ligt, Sanchez, Viergever, Veltman en Zeefuik) dus moet mintens 1 bij en het liefst gewoon n creatieveling, voorin of middenveld maakt neit uit, dan is je selectie rond

18-07-2017 23:34

FrankAFCA020 +0

Zeefuik komt ook gewoon tekort

18-07-2017 23:43

AjaxPassion +3899

Er komt sowieso ook nog 1 verdediger, misschien wel 2.

19-07-2017 12:50

Toekomst1900 +2

Ten allereerste: Ajax loopt fysiek en conditioneel een week achter en mentaal nog veel meer, maar toch, ja, ik ben geschrokken. Maar het zijn eigenlijk ook bij de meeste bevestigingen.

Je kan bij Ajax echt wel 11 tot 15 goede namen opstellen bij de eerste 11. Maar dan houdt het op. Gaf het vanmiddag al aan: in de breedte zijn we echt minder geworden. Verdedigend is het erg fragiel. Schone viel, net als de laatste weken vorige seizoen keihard door de mand. Kan het tempo van Ziyech en Donny niet aan. Hierdoor vielen continue gaten tussen verdediging en middenveld. Lyon werd hierdoor steeds gevaarlijk. Andere negatieve uitschieters waren voor mij Viergever, Kluivert en Dolberg! Sanchez en Veltman waren ook niet op kracht. Wellicht had dat met diegene voor ze te maken? Ik heb best hoop dat het wat kan worden, maar achterin moet -versterking- komen, Schone moet vervangen worden door Frenkie en voorin moet er wat bij achter Younes!! En misschien toch Sneijder erbij??

18-07-2017 23:32

korem +878

Kom op man 1 je speelt tegen Lyon en op papier zijn die eigenlijk gewoon een maat te groot voor Ajax 2 deze ploeg heeft dat laatste tijd al zwaar genoeg gehad en dat werkt gewoon zeker door, en daar moet begrip voor zijn. Ik vond het wat slordig maar 2-0 in deze omstandigheden is nog niet eens zo slecht, we hadden wat kansjes en 1 hele grote van Dolberg. Kom op vorig jaar de voorbereiding vergeten zeker. Alles komt goed !!

18-07-2017 23:29

AFCSANCHEZ +1

Beste heer Overmars. Filipe Luis, Sneijder, Pavon graag. Bij voorbaat dank.

18-07-2017 23:28

Ajax4life16 +4

Plus Neymar, Suarez en Eriksen graag. Bedankt

18-07-2017 23:44

gdwa +0

en Messi.

19-07-2017 00:01

BillSplate +9718

Het was zeker niet goed. Collectief druk zetten heb ik minimaal terug zien komen. Heb het idee dat onze de selectie in de breedte niet sterk genoeg is. Onvoldoende talenten die dat op kunnen vangen. Dit speelt met name achterin.

Wat wel positief is, is dat we 90 minuten lang wel geprobeerd hebben. Zulke wedstrijden ga je hebben. Dan moet je proberen er toch voor te gaan. Lang had wat goede acties. Jammer dat Dolberg er niet aan kan komen, want anders maak je tenminste nog een eretreffer. In een knockout ronde kan die ene goal net helpen om door te gaan.

18-07-2017 23:17

NouriVandeBeek +7

Een nederlaag in een oefenwedstrijd. In deze tijden moet je dat toch kunnen relativeren.

18-07-2017 23:22

ajaxminimax +5471

Ja dat zal je wel denken, maar dat is heel moeilijk schijnbaar hier

18-07-2017 23:32

RusselWestbrook +21

Paar oefenpotten in de benen en alles is weer kut.

Never change, AS, never change.

18-07-2017 23:18

Watkennytetediegast +0

gelukkig heb ik vandaag kennis gemaakt met TomStaall de legend vanuit Shanghai

18-07-2017 23:20

deeftherave +1048

Steun je club in moeilijke tijden. Dat is het enige waar je je als supporter in kunt onderscheiden.
Nieuwe trainer, jonge ploeg die hun maatje nog maar net gereanimeerd hebben zien. En dan zeiken op zulke details.
Eerst moet het plezier in voetbal terugkomen, van ver, automatismen erin. En dan kunnen alle trieste kneusjes die nu zo piepen, weer pochen met 'hun' Ajax.

18-07-2017 23:07

ajaxminimax +5471

John van zweden heeft een gigantische haat aan Ajax en wil alleen maar reacties uitlokken met zo'n tweet. Als sneijder morgen voor 3 jaar tekent in utrecht dan vreet ik me schoen op.

18-07-2017 23:14

AFCAsphere +9

Dat kunnen die gasten van z'n lang zullen ze leven niet betalen :')

John van Zweden is wellicht het zieligste persoon ter aarde.

19-07-2017 01:13

RvhC74 +5371

Na de uitschakeling tegen Nice wil ik de reacties allemaal wel eens horen. De selectie is in de breedte met name zeer verzwakt. Alleen Huntelaar is goede aankoop. Snap het beleid van Ajax echt niet meer. Je laat je supporters keihard stikken met dit (wan) beleid. Met jong Ajax Europa in whahahaha. Echt kansloos due OVERMARS en Sar

18-07-2017 23:14

lf87 +4

Zijn vorig seizoen toch redelijk ver gekomen in Europa met een heel jong ajax

18-07-2017 23:17

RvhC74 +5371

Breedte selectie Ajax is volledig weg duh

18-07-2017 23:17

erwtenpeller +2038

Beste Justin Kluivert laat je voeten spreken in plaats je mond. en Veldman gaat eens normaal doen en ga eens echt verdedigen.ik erger me kapot aan je.

18-07-2017 23:14

AFCAzef6 +0

Wie is John van Zweden? Betrouwbare bron of niet?

18-07-2017 23:12

insectenverdelg +23512

een omhooggevallen behanger.

18-07-2017 23:12

Ajax#1900 +1

Haha, treffende omschrijving.

18-07-2017 23:17

AjaxCitizen +2163

Die dikke vetklep die alleen relevant is, omdat hij als 'de behangkoning uit Den Haag' goedkoop aandelen in Swansea had gekocht en er miljonair mee is geworden. Sindsdien moet hij zogenaamd iets voorstellen op het gebied van voetbal.

18-07-2017 23:14

Sampaoli +39261

Het was zeer pover, maar we moeten door; deze wedstrijd zal de boys helpen over de verschrikkelijke gebeurtenis helpen.

18-07-2017 23:10

lf87 +4

Mooi om te zien hoe sterk Donny speelde

18-07-2017 23:10

GvanderK +2747 moderator

Komt goed vorig jaar verloren we van FC Liefering

18-07-2017 23:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.