Farioli maakt zich zorgen om fitheid: 'Zonde dat we onze spelers op dit veld moeten gooien'

door NielsOpdam 208

Bron AS

Farioli maakt zich zorgen om fitheid: 'Zonde dat we onze spelers op dit veld moeten gooien'

door NielsOpdam 208

Bron AS

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli maakt zich zorgen over de fitheid van zijn spelers nadat hij het veld in Brussel heeft gezien, zo vertelt de Ajax-trainer op een persconferentie. Donderdagavond speelt de Amsterdamse club in het Koning Boudewijnstadion tegen Union Saint-Gilloise. Het veld in de Belgische hoofdstad is erg slecht, maar werd door de UEFA toch goedgekeurd.

'Het is helaas niet de eerste keer dat we op zo'n veld spelen', begint Farioli zijn antwoord, verwijzend naar de uitwedstrijden tegen RFS en Fortuna Sittard. Volgens de Italiaan moet zijn selectie er simpelweg klaar voor zijn. 'Maar mijn enige zorg is de fitheid van de spelers. We hebben al een prijs betaald voor afgelopen zondag, met de blessure van Jordan Henderson. Ook Branco (van den Boomen, red.) heeft last na de wedstrijd in Riga. Met al het werk dat we erin hebben gestoken, is het zonde dat we onze spelers op dit veld moeten gooien.'

Dinsdag maakte de UEFA nog bekend dat de wedstrijd niet in het Koning Boudewijnstadion kon worden afgewerkt, maar onderweg naar België veranderde dat, legt Farioli uit. De Ajax-trainer wil niet zeggen of hij die beslissing begrijpt. 'Als de UEFA zegt dat we hier kunnen spelen, gaan we hier spelen', laat de Italiaan, die daarna even omschrijft hoe zijn woensdag verliep, weten. 'We begonnen op De Toekomst en gingen naar België, zonder te weten op welk veld we zouden spelen. Dat was de realiteit, niet meer dan dat. Maar we gaan geen energie verspillen aan dit soort onderwerpen.'

Farioli en de technische staf van Ajax hebben dinsdag nog wel aan het wedstrijdplan gesleuteld, nadat er werd gezocht naar een andere locatie voor de wedstrijd. Nu het duel toch in het Koning Boudewijnstadion wordt gespeeld, moeten sommige dingen misschien weer worden aangepast, vertelt de oefenmeester. Toch gaat hij geen spelers sparen vanwege het slechte veld. 'De spelers die gaan spelen - en hier zijn - zijn fit om te spelen.'

Tekst gaat door onder X-bericht.

Farioli vergelijkt Berghuis met Ronaldo: 'Waarom lachen jullie?'

Steven Berghuis omschrijft het veld in Brussel als 'weinig gras'. Hij geeft droogjes aan weleens betere velden te hebben gezien. Afgelopen zondag speelde Ajax in Sittard op een slecht veld, maar volgens Berghuis is het veld in België nog slechter. 'Het is natuurlijk wel a different ball game, daar moeten we rekening mee houden in de manier van spelen. Beide teams hebben er last van. Union speelt hier ook niet elke week.'

De ervaren Ajacied vindt het jammer dat het veld er zo bijligt. 'Je bent natuurlijk een liefhebber. Dan zit je dinsdag een aantal wedstrijden te bekijken en dat ziet er heel anders uit. Maar we zijn nu hier en er moet een goed resultaat mee naar Amsterdam genomen worden', aldus Berghuis.

Farioli vertelt daarna nog dat hij Ronaldo in 1998 'geweldig' heeft zien spelen op een slecht veld in Moskou. 'Uiteindelijk hebben kwaliteitsspelers op goede en slechte velden kwaliteit', vertelt de Italiaan, die de vraag krijgt of hij Berghuis en Ronaldo in dezelfde categorie plaatst. Farioli reageert droog: 'Het is dezelfde categorie, absoluut. Waarom lachen jullie? Nee oké, verschillende kwaliteiten, maar absoluut wel kwaliteit', besluit de trainer lachend.

Lees meer over:
Plaats reactie

Noam +4122

Weet iemand hoe ernstig de blessure van Hendo is? Ik kan er niets over lezen. Is hij aankomend weekend weer inzetbaar?

13-02-2025 09:28

Henny +1808

Bij de returnwedstrijd tegen de Belgen is ‘ie weer inzetbaar!

13-02-2025 09:31

ajax4ever001 +18626

Het valt mee.. hij krijgt gewoon rust gezien de slechte omstedigheden van het veld willen ze geen risico's nemen.

13-02-2025 10:21

Paulios +691

Het enige statement wat Ajax kan maken is er gewoon een parodie van een voetbalwedstrijd op maken. Alle ballen 3 hoog achter over de tribunes knallen, een C-elftal opstellen etc. etc. En de Uefa kan er niks van zeggen, want die beginnen zelf een parodie van een voetbalorganisatie te worden met deze belachelijke keuze.

13-02-2025 09:26

Jeugd +24906

Wat een gejank allemaal over het veld.
Dit is van alle tijden. Soms heb je een kut veld en soms spel je dan ook een kut wedstrijd. Goh! Dat hoor gewoon bij voetbal en zeker bij internationaal voetbal.
Gewoon knallen vanavond!

13-02-2025 09:25

Luuks2 +345

Vroeger speelden we de hele winter op zulke velden. Toen hadden we voetbalschoenen met noppen. Nu dragen ze baletschoentjes, moet mooi en ligt zijn. Maar praktisch is het niet. TIP De juiste schoenen dragen

13-02-2025 08:51

Duggoutdennis +6394

Vroeger was het aantal wedstrijden ook vele malen minder, het spel veel trager en hierdoor het herstel veel makkelijker... Nu spelen ze ook gewoon op noppen/ijzeren pinnen dus ik snap dat vroeger alles volgens jou beter was maar aan het schoeisel ligt het niet...

13-02-2025 10:21

Aspers73 +3241

Vroeger zag ieder veld er zo uit in de winter, stop met zeuren.

13-02-2025 08:17

Hans Verhagen +14139

Vroeger heette mijn oom Jan en nu is het tante Jantine.

13-02-2025 08:37

burwatti +14349

Vroeger kon je ook niet met de auto of ov, dus ga maar lopen 🙄

13-02-2025 09:03

ajax4ever001 +18626

Ajax moet gewoon een B opstellen als dat kon

13-02-2025 08:14

JanMolby +1631

We weten dus al voor de wedstrijd dat t voetbal bagger zal zijn.

13-02-2025 07:23

Aspers73 +3241

Dit worden weer 90 hele slechte minuten.

13-02-2025 07:18

Spectre +2306

Je zou echt een geweldig statement maken door niet op te komen dagen

13-02-2025 06:54

Duggoutdennis +6394

En door daarna 2 jaar te worden uitgesloten van Europees voetbal… Degraderen, club failliet.. Echt goed statement man

13-02-2025 07:24

Hersenspinsel +8210

Ja, dat is niu echt een statement maken. Dat zouden ze bij de UEFA niet leuk vinden.

13-02-2025 07:26

Spectre +2306

Ajax zal nooit degraderen of failliet gaan, wat je nu doet is gewoon weer braaf naar de EUFA luisteren. Met een beetje pech vernaggel je vanavond je titelkansen als er weer geblesseerden bijkomen denk daar maar eens over na

13-02-2025 12:56

Duggoutdennis +6394

Als wij 2 jaar geen Europees mogen spelen gaat het aardig die kant op denk je niet? Laat mij raden, jij bent ook een 1312 figuur?

13-02-2025 13:29

Spectre +2306

Doe maar niet meer raden Dennis, je bent er niet goed in😉

13-02-2025 13:33

Duggoutdennis +6394

Als jij dan geen domme opmerkingen meer plaatst ok?

13-02-2025 14:00

Duggoutdennis +6394

Kan het blijkbaar niet meer aanpassen, maar bovenstaande mag verwijderd worden want we mogen niet persoonlijk worden bedenk ik mij... Neemt niet weg dat het niets met maar dom en braaf luisteren maar er gewoon consequenties hangen aan niet op komen dagen en mensen te simpel nadenken...

13-02-2025 14:03

ajax4ever001 +18626

Supporters kunnen een beter statement maken richting de UEFA en nee niet door rotzooi te trappen maar door duidelijk te maken dat dit niets met voetbal te maken heeft wat de UEFA heeft besloten. Dit kan je doen dmv spandoeken maar ook sociall media erbij te betrekken. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. We hebben immers een vrijheids van meningsuiting dus we hebben het recht voor onze mening uit te komen.

13-02-2025 08:16

Spectre +2306

Ja maar het probleem is dat de UEFA niks doet met supporter statements, hoevaak hebben we de spandoeken gezien met UEFA MAFFIA erop, er gebeurde helemaal niks

13-02-2025 13:00

Duggoutdennis +6394

Zeker doen ze er wel wat mee, de clubs dikke boetes geven!

13-02-2025 14:07

Hans Verhagen +14139

Gewoon andere spelers een kans geven. Nul houden en thuis afmaken.

13-02-2025 06:53

Ewald +6732

Als je niet oppast bepaalt deze wedstrijd straks ook nog of je wel of niet kampioen wordt ivm blessures.
Belangrijke spelers sparen en geen risico nemen.

13-02-2025 06:40

Dapperestrijders +4686

Het wordt vanavond bepaald geen Brussels Lof

13-02-2025 02:57

JanMolby +1631

Hopelijk ook geen Brusselse Sof.

13-02-2025 07:24

Henkjanklaas +20661

Doodziek van die UEFA .. de almachtige…
Eigenlijk zouden we het niet moeten accepteren maar dan loop je zelfs het gevaar geschorst te worden oid.

12-02-2025 23:52

arufred +9820

Geen probleem toch. Alles op de competitie. 100% gaan voor het kampioenschap. Geen E.L. en geen beker

13-02-2025 00:12

Henkjanklaas +20661

Onzin. We gaan nu ook al ronde verder in de EL. Toch leuk meegenomen …

13-02-2025 20:33

PH2BOT +40494

Wie van onze spelers gaat morgen op dat modderige knollenveld in Brussel een langdurige blessure oplopen...ik vrees met grote vrezen.

12-02-2025 23:22

eros +4820

Laten we hopen op minimaal een gelijkspel en dat iedereen fit blijft

12-02-2025 23:13

Professor +11201

Farioli is echt gek op Berghuis hoop dat Berghuis het vertrouwen in hem ook gaat uitbetalen!

12-02-2025 22:49

DeHeerVanDeMeer +25199

Gooien met spelers gaat het er niet beter op maken.
Alle onkosten met rente verhalen op de Uefa, die zijn verantwoordelijk.

12-02-2025 22:40

Hebbendiekip +4828

Can you do it on a cold rainy day in Stoke?

12-02-2025 22:15

Tommyshelby +129681

Daarom lekker rouleren. We moeten het niet alleen tegen tegenstanders opnemen, maar ook tegen de politie (in september/oktober) en nu tegen de grasvelden.

12-02-2025 21:56

Noam +4122

Beter stelt hij jong Ajax op. Dan kun je het thuis wellicht corrigeren. Nu de schaal voor het grijpen ligt kunnen we geen risico nemen.

12-02-2025 21:11

maarten0909 +6433

Want die mogen wel geblesseerd raken?

12-02-2025 21:55

Hersenspinsel +8210

Juist, die lopen er voor de toekomst.

12-02-2025 22:40

Chalana1984 +4642

Wat mij betreft gaat het de komende 24 uur keihard regenen in Brussel en wordt het veld alsnog afgekeurd. Is toch te gek voor worden dat er Europees voetbal gespeeld moet worden op een veld waar de kans op blessures levensgroot is.

12-02-2025 20:59

arufred +9820

Helaas niet. Verwachting is droog en een graad of 2 a 3 boven nul.

13-02-2025 00:16

Jariiii +22212

De conditionele en fysieke toestand onder de vorige trainers was echt om te janken. Dusdanig dat het leuk nog altijd niet boven lijkt. wát een wanbeleid is er jarenlang systematisch gevoerd.

12-02-2025 20:56

nightgoat +31199

Stuur de dames er anders op af, die vreten het 'gras' op.

12-02-2025 20:50

Mözil +2541

Welk gras?

12-02-2025 20:55

NatteKrant +1779

Dit duel niet met je beste 11.
In de ArenA afmaken.

Je kunt geen blessures riskeren van key players voor het kampioenschap.

12-02-2025 20:49

BeterVanafDeZijlijn +1106

Eens alleen is onze selectie ook niet heel super breed dat je met je back ups onnodig veel risico kan lopen

12-02-2025 22:31

Cruijffthebest +13441

Johan Cruijff Arena!!!

13-02-2025 04:36

Duggoutdennis +6394

Want je spreekt ook altijd over Amsterdam Football Club Ajax ipv Ajax?

13-02-2025 07:26

AFCAjaxMidNineties +12756

Zoveel mogelijk jeugd de kans geven. Dit slaat nergens op. De competitie is een stuk belangrijker!!!

12-02-2025 20:45

Icoontje +416

Niet zo jammeren hier . Voordeel dat de Belgen ook niet in hun eigen stadionnetje spelen en wij ze thuis op een goede grasmat alle hoeken laten zien . Of niet soms 😇

12-02-2025 20:36

Rikkie66 +22850

https://youtu.be/wK-NqVduvP8?si=gECCsswqIPCE6Bi3

Kan altijd erger. Wel met een geweldig resultaat.

12-02-2025 20:22

Dolblij +45463

Ja, waar klagen we eigenlijk over. 🤣🤣

12-02-2025 20:44

Rikkie66 +22850

Inderdaad 😊

12-02-2025 20:45

Rockanje23 +37111

Voor geen enkele speler in de as van het elftal hebben we op dit moment een fitte en/of kwalitatief goede vervanger. Met dank aan de destructieve werkzaamheden van onze TD, Alex Kroes.

12-02-2025 20:17

Rockanje23 +37111

Nee, gewoon feiten

12-02-2025 21:24

AjaxNWH90 +1864

En welke feiten zijn dat dan mijn jongen?

13-02-2025 05:14

Rockanje23 +37111

Als je dat zelf niet ziet heb je weinig kijk op voetbal vriend.

13-02-2025 06:33

AjaxNWH90 +1864

Ben je vriend niet maat. Ooh.. jij bent de expert op het gebied van transferbeleid begrijp ik? Mooi man.

13-02-2025 19:17

Lapzwans +1553

Jah joh we staan op plek één, einde seizoen staan we weer voor het beoogde CL ticket gereed maar hup laten we blijven afgeven op Kroes..

Al geef je een aap een gouden ring, het blijft een lelijk ding. Je zou zelf met weinig middelen wonderen moeten proberen te verrichten.. Kortom binnen de marge die er is en de bezuinigingen die er gedaan moeten worden doet hij het meer dan prima.

12-02-2025 21:20

Rockanje23 +37111

Kroes had die middelen zelf moeten creëren. Dat heeft hij nagelaten. Hij had moeten verkopen ipv moeten verhuren. Nu komen al die verhuurde spelers in de zomer weer terug en krijgen we precies hetzelfde verhaal weer van hem te horen. Moeilijke markt, de markt komt laat opgang enz enz. Die man is volkomen ongeschikt voor zijn taak. Kroes functie elders !

12-02-2025 21:28

Lapzwans +1553

Je weet dat heel veel clubs nu voor het gemak huurdeals doen omdat er nog weinig duidelijkheid is over wat er gaat gebeuren met de transfermarkt?

Zelfs al had Kroes meer kunnen creëren met materiaal dat niet slijt omdat het niet de beste kwaliteit is en het zich nergens in de kijker speelt (beiden erfenis vorige bestuurders trouwens) dan had hij nog weinig marge gehad om de verliezen op te vangen.

12-02-2025 21:35

Dirk.v +15142

Jarenlang heb ik PSV verguist om spelers in de Europese wedstrijden te sparen. Om in de eredivisie wél fit te kunnen zijn.

Maar nu dat we op zo'n belachelijk veld MOETEN spelen zou ik opteren dat met de 'tweede' selectie te doen.

Zeker nu dat we door omstandigheden ook in een titelrace zitten waar met wat geluk je zomaar landskampioen kunt worden.

Dat ga je dankzij zo'n veld toch niet verspelen?

PSV deed het al jaren omdat het hun geen drol uitmaakte met betrekking tot de Coefficiëntiepunten. Nu 'mogen' wij door deze omstandigheden ook wel een keer.

12-02-2025 20:16

slowmow +1028

Oude tijden herleven..in den beginne was de grasmat in de Arena soms ook om te huilen.

12-02-2025 20:14

PeterLarsson +13316

En toen zat de tegenstander ook te zeiken , dus we mogen gerust klagen hier.

12-02-2025 20:27

slowmow +1028

Niet alleen de tegenstander klaagde

12-02-2025 23:23

Praagout +1330

Zelfs het veld van Knollendam ligt er beter bij.

12-02-2025 20:12

jaripettersson +9525

Je zou moeten kunnen spelen met een Passanen, Verlaat, Larsson en Kuffour. Midden met Tahirovic, Knopper en Delorge. Voorin Urzaiz, Luque en Gabrich. Lekker genieten op dat veld!

12-02-2025 20:06

AjaxNWH90 +1864

Wissels: Ziemling, Sanogo, Westermann en Atouba.

12-02-2025 20:29

Nr.10 +111509

Larsson?

12-02-2025 20:45

AjaxPositivo +6962

Toen was Jaripettersson nog voor feyenoord met Sam Larsson

12-02-2025 20:50

ElSandrini +18206

Of Hendrik Larsson

12-02-2025 22:14

Marcw1972 +16692

Peter Larsson natuurlijk. Jullie zijn nog jong he, denk ik?

12-02-2025 22:42

Odysseus +14334

Had gedacht dat jij Peter Larsson wel zou kennen.

12-02-2025 23:41

BillSplate +9727

Ik snap wat je probeert te doen, maar je kan Pasanen, Tahirovic en Knopper toch onmogelijk in hetzelfde rijtje zetten van de overige namen?

12-02-2025 23:04

36 +8695

Schandalig dit, hopelijk winnen we

12-02-2025 20:05

ajaxfan83 +3488

https://www.vi.nl/nieuws/uefa-praat-met-partij-die-champions-league-in-amerika-wil-laten-spelen


Zo blijkt maar weer dat ze dit belangrijker vinden dan dat er in Europa wedstrijden gespeeld worden op velden wat onspeelbaar is

12-02-2025 19:59

MrPink +81984

Alleen het idee is al debiel

https://www.vi.nl/nieuws/uefa-praat-met-partij-die-champions-league-in-amerika-wil-laten-spelen

12-02-2025 19:56

Amsterdamnoord +6155

Zo gaat het voetbal kapot #againstmodernfootball

12-02-2025 20:04

Mung +1665

Voetbal is al kapot joh, laatste CL zege van een NLse club dateert uit 1995. En dat is heel waarschijnlijk ook de laatste. Kijk naar de plannen van de Super League. Een paar Engelse, Spaanse en Italiaanse clubs blijven over en verdelen de pegels.

12-02-2025 20:15

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25437

Niet zeuren op tijd wisselen.

12-02-2025 19:55

RichardWitschge8 +5219

Gewoon lekker ouderwetse spijkernoppen onder de schoentjes en knallen!

12-02-2025 19:53

El Grande Ghacied +1336

Slim, dom, kop in t zand.. noem t zoals je het wil noemen, maar mooi vind ik de teksten van Farioli wel. Niet vooraf verstoppen in excuses. Er kan gevoetbald worden, dus gaan we voetballen.
Doet me ergens denken aan vroeger: weer of geen weer, we gaan gewoon lekker spelen.

12-02-2025 19:53

EinSteijn +4781

Zou echt de reserves de wei in sturen morgen.

12-02-2025 19:53

JariJari +15272

UEFA kiest de route van de minste weerstand. Als Ajax vanaf minuut 1 had gecommuniceerd never nooit te gaan spelen op dit veld en z'n prestige in de strijd had geworpen hadden we een reglementaire overwinning gehad. Maar dat is nu te laat.

Heel anders dan in NL waar de KNVB ons een reglementaire nederlaag geeft als we dat flikken.

12-02-2025 19:52

EuforischeRealist +15620

Doe niet zo naïef! Er is in een nog niet al te grijs verleden gespeeld in Moskou en Kiev terwijl de velden daar half bedekt waren met sneeuw.

Het is een schande dat een veld er zo bij ligt maar een protest gaat je echt niks helpen hoor.

12-02-2025 19:59

JariJari +15272

Doe zelf niet zo naief. Wij zijn Ajax, een historisch top team met extreem veel prestige. Als wij weigeren te spelen heeft dit invloed op de UEFA en staan zij en niet wij voor lul in de media als ze voet bij stuk houden.

Zeg: Riga was de druppel. Hier gaan we niet aan beginnen. Wij hebben respect voor onze spelers en gaan ze niet onnodig in gevaar brengen, we hebben immers een zorgplicht en die nemen wij heel serieus.

Dan impliceert je dat de UEFA klaarblijkelijk hun zorgplicht niet serieus neemt.

12-02-2025 20:03

ProperFootball +14699

'Zeg: Riga was de druppel. Hier gaan we niet aan beginnen.'

Dan zegt de UEFA: 'WIJ bepalen of een veld bespeelbaar is en of de wedstrijd doorgang kan vinden, niet de clubs. Veel succes ermee en bedankt, bij deze een reglementaire verliespartij, en tot de volgende keer.'

12-02-2025 22:47

JariJari +15272

Prima toch? Dan gaat de UEFA weer veel negatieve press krijgen over zich compleet niet om de veiligheid van de spelers bekommeren. Niet zo pussy zijn

12-02-2025 23:34

Pizzapunt20 +10041

Ik zou gewoon weigeren te spelen, 0-3 incasseren en de thuiswedstrijd proberen je verlies goed te maken. Anders dikke pech. Als je straks 2 sterkhouders afvoert en naast de CL grijpt ben je er zieker van.

12-02-2025 19:48

Mung +1665

Dan stel je die sterkhouders niet op. Weigeren zou wel heel extreem zijn.

12-02-2025 19:51

Pizzapunt20 +10041

Beetje sneu op Rasmussen op te stellen en als hij zijn benen breekt

12-02-2025 20:06

Mung +1665

Je benen breek je op skipiste, overspannen gedoe

12-02-2025 20:18

RichardWitschge8 +5219

Haha serieus man? Ook met blessures moet je gewoon die 2e plek pakken. Buiten het feit dat ik het leuk vind om mijn cluppie Europees te zien spelen levert het ook nog eens het broodnodige geld op.

12-02-2025 19:52

JariJari +15272

Ik ook. Ik zou erachter staan als Ajax dit besluit, ook als we eruit vliegen.

Vraag mij af wat de UEFA echt doet. Die staan ook ongelofelijk voor lul dan namelijk.

12-02-2025 19:53

w86 +9467

Ik vraag me vooral af wat er gebeurd als je als team tijdens een wedstrijd besluit te stoppen ivm onbespeelbaar veld.

12-02-2025 20:01

JariJari +15272

Dan heb je grotere problemen. Plus het lijkt er altijd op of je de boel manipuleert.

Als je stopt bij een voorsprong lijkt het of je hoopt dat de UEFA het daarbij laat en bij een achterstand lijkt het alsof je je probeert te redden door te weigeren te spelen en wil hopen op een reglementaire overwinning.

Gewoon niet beginnen.

12-02-2025 20:06

w86 +9467

Goed punt Jari, maar stel het gaat tijdens de wedstrijd regelen. Dan staat dat veld gelijk weer blank, dat water is nog lang niet weg door een paar bladblazers.

Een scheids kan dan ook bepalen dat het niet verder kan. De bal moet kunne rollen toch?

12-02-2025 21:21

JariJari +15272

Ja de scheids hoort de wedstrijd te stoppen als de bal niet rolt, als vanaf de middenstip niet beide goals zichtbaar zijn of als de staat van het veld een gevaar opleverd voor de spelers. Dat geldt bij aanvang maar ook gedurende de hele wedstrijd.

Dat de scheids de wedstrijd stopt (of niet laat beginnen) is de normale gang van zaken, maar als de scheids z'n taak niet doet moet je wat.

12-02-2025 22:33

Aram +18132

Stel maar een betonelftal op. 0-0 of misschien ergens een goaltje mee pikken. Vooral blessures voorkomen nu.

12-02-2025 19:45

DonarPower +42

Wat zou er waar zijn van dit gerucht?

Lees hier verder >>> https://footballvikings.com/hoog-overleg-transfervrije-daley-blind-terug-naar-ajax/

12-02-2025 19:44

Aeter +6638

Dit is een kulartikel. Er staat zelfs dat hij al weg is bij Girona wat pertinent niet waar is. Ik denk dat jij enkel naar de titel hebt gekeken. Ik zou zeggen lees het artikel en zie dat het pure onzin is. Ik zou daarna ook niks meer lezen van deze website. Is pure clickbait aangevuld met valsheden.

12-02-2025 19:53

ProperFootball +14699

Dit is echt zo'n 'generated by ChatGPT' artikel inderdaad.

12-02-2025 22:50

JariJari +15272

Ik hoop het.

12-02-2025 19:54

Jaridebeste1 +6682

Zet er nou toch in godsnaam een B-team neer. Echt.

12-02-2025 19:44

JariJari +15272

Ons B team is ook heel licht.

Ik zou wel met bv Rasmussen spelen. Die kan wel knokken. Rugani zet ik er ook in.

Je kan trouwens morgen ook gewoon weigeren en naar huis rijden. Dikke middelvinger we zijn gekke Henkie niet.

12-02-2025 19:56

babanightshift +9059

Vrij absurd dat de UEFA het veld afkeurt, vervolgens tevergeefs de thuisspelende club de opdracht geeft een alternatief te vinden, om een dag later het veld dan maar goed te keuren omdat de club er niet in is geslaagd een alternatief te vinden...

12-02-2025 19:41

Dolblij +45463

Je zou bijna denken dat een stille rijke Belg z'n portemonnaie heeft getrokken.

12-02-2025 20:08

Juichtoon +32677

Ze hebben kennelijk wel een betere ingang dan Ajax...

12-02-2025 20:15

Dolblij +45463

Ja, via een kilometerlang slijmspoor. Of een modderspoor.

12-02-2025 20:31

TheMagicalLion +316

Snelheid voorin en achterin gewoon naar voren rossen de bal. Paar uitbraken en dan de wedstrijd proberen blessure vrij door te komen.

12-02-2025 19:41

Sportvolgert +40717

Had gewoon gewonnen van dat Riga dan was je lekker vrij geweest. Dit hoort erbij dus niet teveel zeiken , ga het vooral niet jinxen. Dan krijg je juist blessures.

12-02-2025 19:40

JariJari +15272

Zelfs met 1 punt tegen Riga waren we in de top 8 gekomen.

12-02-2025 19:56

Rockanje23 +37111

Met dank aan Fitz Jim, die daar zowel aanvallend als verdedigend blunderde.

12-02-2025 20:19

JariJari +15272

Ja inderdaad. Nadeel van jonge spelers: niet constant

12-02-2025 22:34

barry1988 +24071

Als je dat toch perse wilt spelen, dan kan je beter de reserves/jong opstellen. En als protest het meeste vervelende spel spelen wat maar kan zodat de scheidsrechter van narigheid affluit. Dubbele bus en bij alles gaan liggen etc.

12-02-2025 19:37

wijzijndebeste123 +164876

Precies hoe ik t ook zou aanpakken. De UEFA geeft gezien t veld blijkbaar niet om t niveau vd wedstrijd. Dus wij ook niet.

12-02-2025 19:38

JariJari +15272

Elke bal het stadion uitmaaien.

Alle wissels kunnen ook geel pakken want die krijgen toch nooit een schorsing.

12-02-2025 19:57

Bergkam +4704

Stel de jeugdspelers maar op. Faberski, Bounida. Lichte mannetjes op dit blubber festijn. Ook Edvardsen, die is vermoed ik itt andere spelers groot geworden op zulke velden in Noorwegen.

12-02-2025 19:36

JariJari +15272

Nee niet doen dan raken ze geblesseerd.

Hoewel: Bounida moet bij een zware blessure wel bijtekenen. 4d chess move.

12-02-2025 19:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.