Ajax mist vier geblesseerde spelers in Brussel; Godts, nieuwelingen en talenten wel mee

door Bart Veenstra 167

Bron Ajax.nl

Ajax mist vier geblesseerde spelers in Brussel; Godts, nieuwelingen en talenten wel mee

door Bart Veenstra 167

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Ajax reist zonder Jordan Henderson en Branco van den Boomen af naar Brussel voor het Europa League-duel met Union Saint-Gilloise. Dit valt te lezen op Ajax.nl. De twee middenvelders zijn niet fit genoeg om in actie te komen. Daarnaast ontbreken ook Youri Regeer en Wout Weghorst, terwijl Davy Klaassen, Lucas Rosa, Oliver Edvardsen én Mika Godts wel van de partij zijn.

Trainer Francesco Farioli kan in het Europa League-duel met Union Saint-Gilloise wel beschikken over aanwinsten Rosa en Edvardsen. Daarnaast is ook Klaassen mee naar Brussel. De ervaren middenvelder speelt al langer bij Ajax, maar was voor de competitiefase van de Europa League niet speelgerechtigd. Dat is hij nu wel en dat geeft Farioli meer opties op zijn middenveld in Europa.

De oefenmeester zal het in Brussel moeten doen zonder aanvoerder Henderson en ook zijn min of meer directe vervanger Van den Boomen. Het is dan ook afwachten wie er donderdagavond 'op zes' zal spelen. Eerder speelde Kenneth Taylor op die positie, terwijl Farioli ook al eens liet doorschemeren dat Jorrel Hato op zes kan spelen.

Terugkeer Godts

Een opvallende naam op de spelerslijst is die van Mika Godts. De Belgische aanvaller liep twee weken geleden een blessure op tijdens de Europa League-wedstrijd tegen Galatasaray. Hierdoor miste de behendige dribbelaar de duels met Feyenoord en Fortuna Sittard. Godts traint inmiddels alweer enkele dagen mee en lijkt dan ook 'gewoon' inzetbaar tegen Union Saint-Gilloise.

Farioli neemt ook enkele talenten mee naar België. Zo staan Charlie Setford, Dies Janse, Jorthy Mokio, Sean Steur en Rayane Bounida op de spelerslijst van Ajax. Mokio stond afgelopen zondag tegen Fortuna Sittard voor het eerst in de basis bij Ajax. Bounida op zijn beurt is de laatste weken goed bezig bij Jong Ajax, lijkt inmiddels toch af te stevenen op een contractverlenging en behoorde tijdens De Klassieker ook al tot de wedstrijdselectie.

Dit is de volledige spelerslijst van Ajax

Remko Pasveer
Jay Gorter
Charlie Setford
Lucas Rosa
Anton Gaaei
Jorrel Hato
Ahmetcan Kaplan
Youri Baas
Daniele Rugani
Dies Janse
Josip Šutalo
Kenneth Taylor
Davy Klaassen
Kian Fitz-Jim
Brian Brobbey
Mika Godts
Oliver Edvardsen
Bertrand Traoré
Steven Berghuis
Christian Rasmussen
Jorthy Mokio
Sean Steur
Rayane Bounida

Ajax speelt op dramatisch veld in Koning Boudewijnstadion

Ajax speelt donderdag op een dramatisch veld in het Koning Boudewijnstadion. Sinds dinsdag leek het erop dat de wedstrijd niet door kon gaan in het Brusselse stadion, maar uiteindelijk kan het duel toch doorgaan. Het veld is speelklaar gemaakt met behulp van warmteblazers. De UEFA heeft aangegeven dat er 'gewoon' gevoetbald kan worden op het veld, dat er niet bepaald bij ligt als een biljartlaken.

Lees meer over:
Plaats reactie

Robbie en de Kock +11118

Bounida basisplaats!

13-02-2025 16:36

PH2BOT +39985

De belangrijkste vraag wordt met hoeveel langdurrige blessures we terugkeren uit dat teringtyfusstadion a.g.v. dit bizarre Uefa beleid..

13-02-2025 13:03

appiehappie +3022

Erg vervelend dat Branco vd Boomen niet mee kan naar België. Dat is een aderlating

13-02-2025 01:53

appiehappie +3022

Ja wilde ik ook schrijven. Weghorst geblesseerd, Akpom moest zonodig verhuurd worden. Waarom Rijkhof niet als 2e spits op de lijst?

13-02-2025 01:52

Siemjo +7844

Rijkhoff?

13-02-2025 00:50

Ruben.H +65

Oil veredvartdsen kwam fizajim

12-02-2025 20:08

Ruben.H +65

Rayane bounido en jorthy motio

12-02-2025 20:05

Ruben.H +65

Opstelling van ajax klaasen en berhuis nieuwe kepper b

12-02-2025 20:00

debetweter +10061

Moet je nu blij zijn of niet als je mag spelen?

12-02-2025 19:58

Sander31 +7682

Laat Godts maar lekker op de bank

12-02-2025 19:36

Dolblij +44838

Hendo, onze ploegschaar er niet bij? Die had toch gratis en voor niets deze akker omgeschoffeld. Hadden ze daarna aardappels kunnen poten.

12-02-2025 19:19

PH2BOT +39985

Veel te nat daar voor aardappels..

13-02-2025 13:06

MarkP +21527

Koning voetbal branco vd boomen is er niet shit.

12-02-2025 19:13

maarten0909 +6360

Vd Boomen en Regeer, onze sterkhouders😅

12-02-2025 19:10

Rockanje23 +36940

Het wordt met de dag belachelijker dat Kroes Akpom en Mannsverk verhuurd heeft i.p.v. verkocht. Bij een verkoop had je nog kunnen investeren in versterkingen. Nu heb je niks en kan je niks. Geen geld en geen spelers. #wanbeleid

12-02-2025 18:59

Ajaxxx2021 +361

Ik weet niet of je het beleid een beetje hebt gevolgd? Ze willen helemaal niet nog meer spelers aantrekken. De jeugd gaat juist kansen krijgen

12-02-2025 19:03

Rockanje23 +36940

Jeugd die bij lange na niet goed genoeg is om het eerste elftal naar een hoger niveau te tillen hoef ik echt niet in Ajax 1 te zien. Zeker niet in Europese wedstrijden. De lat moet omhoog bij Ajax en jeugdspelers moeten kansen verdienen ipv krijgen.

12-02-2025 19:14

Ajaxxx2021 +361

Dat is toch precies wat Fariola ook zegt. Ik weet niet of jij het Ajax van 95 hebt meegemaakt echter dat waren toch ook jonge jongens met aangevuld van enkele ervaren krachten.

12-02-2025 20:46

Rockanje23 +36940

Kom op man, de jeugdige spelers van 1995 hadden stuk voor stuk veel meer kwaliteiten dan de jeugdspelers van nu. En ja, ik heb dat bewust meegemaakt. Ik heb zelfs Cruijff en Keizer nog bewust meegemaakt. Dan weet je ook hoe hoog de lat bij Ajax hoort te leggen.

13-02-2025 06:30

Ajaxxx2021 +361

Goed blijven opletten het kan snel gaan met jeugd als je ze de kans geeft. Litmanen was in het begin bij Ajax ook niet bijzonder. Ibrahimovic was in het begin bij Ajax ook niet bijzonder.

13-02-2025 23:24

NW23 +5020

Kroes heeft gefaald tot op heden, maar dit is echt zo'n achteraf wijsheid.

Akpom was gewoon een enorme misfit. Geen linksbuiten én de derde spits. Volkomen logisch dat je die laat vertrekken.

Mannsverk kwam op alle gebieden tekort en inmiddels was Regeer ook gekomen. Toen hij ging was Tahirovic er ook nog.

Dat Weghorst een week later geblesseerd raakt kun je niet ruiken. Hetzelfde geldt voor Regeer en Van den Boomen. In de spits kun je nog steeds spelen met Traore en Rijkhoff. Dat Henderson, Branco en Regeer nu alle drie niet beschikbaar zijn is botte pech. Mannsverk houden voor het geval dat dit scenario zich zou afspelen was ook onverantwoord geweest.

Kroes heeft veel fout gedaan, maar Akpom en Mannsverk laten gaan hoort niet op die lijst. Je moet wel kampioen koe in de kont kijken zijn om hem dat te verwijten.

12-02-2025 19:06

Rockanje23 +36940

Traore en Rijkhoff in de spits, ja daar worden we echt sterker van. Akpom was met afstand je gevaarlijkste aanvaller die je nu in de beslissende fase van het seizoen gewoon mist maar in de zomer weer terugkomt. Wat een doordacht beleid is dat.

12-02-2025 19:17

NW23 +5020

Traore is een betere spits als Akpom. Rijkhoff is als derde spits bij een club die met 1 spits speelt een veel logischere optie als derde spits, bij een club die op het geld moet letten en een filosofie heeft om ook een beetje ruimte te laten voor jeugdspelers.

Nogmaals, kampioen koe in de kont kijken.

Akpom gevaarlijkste aanvaller is natuurlijk ook een idiote fabel. Hij is een mindere versie van Wout Weghorst. Niets meer en niets minder.

12-02-2025 19:51

FGLJN +3889

Alsof de club het altijd zelf in de hand heeft... Als alle geinteresseerde clubs alleen maar willen huren, en niet kopen, hoe wou je ze dan verkopen?

12-02-2025 20:48

NoPants +7456

Akpom was derde spits en tweede linksbuiten, daarvoor hebben we nu edvardsen.
Mannsverk was derde 6 en 4e half, daarvoor hebben we nu regeer.

Het was pas belachelijk om die beide spelers te behouden terwijl ze alleen maar zakten in pikorde.

12-02-2025 22:22

Petterson +24833

Toch leuk voor Deef dat hij deze EL campagne nog minuten kan maken. Wellicht kan hij de groep ter inspiratie beelden laten zien van Schalke en Lyon wedstrijden uit zijn eerste periode. Speaking of which: zal Dolberg zijn oude club nog (in stilte) komen aanmoedigen in zijn nieuwe thuisstad!?

12-02-2025 18:42

NW23 +5020

Anderlecht doet ook mee in de Europa League he.. geen idee of Dolberg wedstrijdfit is, maar die gaat dan natuurlijk niet bij Ajax kijken.

12-02-2025 19:56

Petterson +24833

Heeft Anderlecht zich niet rechtstreeks geplaatst dan? Die stonden er op een gegeven moment bijzonder goed voor toch?

12-02-2025 20:30

NW23 +5020

Nee, zij spelen tegen Fenerbahce (uit)

12-02-2025 22:22

JanMolby +1424

Van de 20 veldspelers in deze selectie , dus naast de keepers, zijn er 13 spelers 23 jaar of jonger , Brobbey is van hen de oudste (net 23'geworden) en Mokio de jongste (wordt 17 eind februari). Gemiddelde leeftijd van deze 13 spelers is precies 20 jaar. Rosa, Sutalo en Edvardsen rond de 25 , en de oudjes zijn bekend:)

12-02-2025 18:28

Ajaxbrl +13630

Ajax is gek dat ze hier aan meewerken, willen we nog meer geblesseerde en de eventuele titel dus weggooien!? F#ck de EL!

12-02-2025 18:26

Ans B +19809

Ben heel benieuwd wie op 6 gaat spelen.
In principe veel kandidaten: Baas (Rugani als CV), FJ (verwacht ik niet), Mokio, Berghuis, Klaassen, Taylor. Als ik moet gokken wat Farioli kiest dan wordt het Baas.

12-02-2025 18:20

C14 +22315

Hij had het eerder eens over Hato als 6, misschien wordt dat het.

Helaas is hij meer van het breken dan voetballen op 6. Hij beseft niet dat juist meer voetbal daar, verdedigend gezien ook beter is, want minder balverlies, bal sneller veiliger voorin, meer balbezit, meer controle, meer tijd om aan te sluiten voor de linies waardoor je compact komt te staan, etc.

12-02-2025 18:34

Ans B +19809

Ja, maar hij had het over 'op termijn' bij Hato, dus het zou me verbazen.
Ik zou ook altijd voor een echte voetballer gaan. Helaas denkt Farioli tot nu toe alleen aan ervaring.

13-02-2025 00:07

C14 +22315

Klopt, maar soms ontstaat er iets van nood, zoals nu, waarbij je geen echte 6 beschikbaar hebt, al ben ik van mening dat Fitz-Jim een echte 6 is. Zeker in de double pivot, maar kan ook als enkele 6.

Hopelijk kiest ie voor Fitz-Jim op 6. Qua type zou het niks voor hem zijn, maar hopelijk laat Fitz-Jim zien wat voor enorme voordelen dat met zich meebrengt.

Ja, Farioli lijkt inderdaad vooral in ervaring en fitheid te denken. Misschien dit seizoen wel onderdeel van het relatieve succes, maar dat moet vanaf de zomer wel anders.

13-02-2025 14:55

Ans B +19809

Hij heeft ons beiden verrast met Mokio!
Ik geloof heel erg in FJ in een opstelling met een dubbele 6, maar bij een enkele 6 weet ik het eerlijk gezegd niet. Hij heeft zeker het inzicht ervoor, maar in zijn duels vind ik hem vaak net iets te slap. Voor de opbouw is hij wel weer goed als enkele 6.
Ik zou het in elk geval heel graag eens willen zien.
Nu nog even afwachten of Mokio in de praktijk ook echt de enkele 6 is.

13-02-2025 18:22

ratje +3505

Ik denk dat hij voor Taylor kiest. Met FJ en Klaassen ervoor.

12-02-2025 18:38

Ans B +19809

Ik denk inderdaad dat Baas en Taylor de meest voor de hand liggende kandidaten zijn voor F. Of toch Klaassen.

13-02-2025 00:09

ProperFootball +14456

Baas, Klaassen of Taylor denk ik inderdaad. Hopelijk niet Klaassen. Taylor zal op links gemist worden indien hij op 6 gaat. De kans dat Mokio op die positie gaat spelen met zo weinig ervaring in de benen en onder deze omstandigheden (tussenronde EL, veld) acht ik klein.

12-02-2025 18:49

Ans B +19809

Ik verwacht evenmin dat Farioli voor een hele jonge speler gaat kiezen. De drie die jij noemt acht ook ik het meest waarschijnlijk.

13-02-2025 00:10

Juan62 +46106

De kop die hier eerst boven stond '''' Ajax mist een paar sterkhouders'''

En dan lees je de namen die erbij horen.....

Logisch dat de kop verandert is, al blijft het gek dat die kop er zowiezo stond

12-02-2025 18:18

Toni21 +3527

Had graag ook nog Konadu bij de wedstrijdselectie gezien. Echte Ajax spits die prima aan had kunnen sluiten tijdens de absentie van Weghorst. Hopelijk gaat dat volgende weken nog komen.

12-02-2025 18:11

Amp +37407

Geen rijkhoff of lees ik over zn naam heen?

12-02-2025 18:02

insectenverdelg +23374

aals je Regeer meetelt kan je wijndal ook meetellen.

12-02-2025 17:59

Squadron11 +2395

Jij snapt het

12-02-2025 18:00

AFCAjaxMidNineties +12621

VD Boomen sterkhouder? 🤣🤣🤣

12-02-2025 17:52

Stamhoofd +11513

Pff. Hoe moet dat nou zonder Branco van den Bomen..

12-02-2025 17:45

Jake the Snake +17314

Weer geruchten over Tariq Lamptey en Ajax. Zou nu gaan om transfervrije overstap in de zomer.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1257303/groot-nieuws-uit-ghana-ajax-gaat-lamptey-transfervrij-overnemen-deal-bijna-rond.html

12-02-2025 17:42

C14 +22315

Mag toch aannemen dat het onzin is. Net Rosa gehaald en je hebt Alders al.

12-02-2025 18:36

Baco123 +6052

Jaja mannen we zijn onderweg naar Brussel
Veel zin in
Hopen op een goed resultaat daar morgenavond

12-02-2025 17:40

Bassey +8186

Mika moet je toch niet willen idem brobbey.
De beentjes heel houden.

12-02-2025 17:33

markk +8882

We moeten het ook niet overdrijven. Het zijn de play-offs voor de Europa League. Daar moet je ook je beste team opstellen.

12-02-2025 17:45

Lazell +16973

Mwah. Je moet vooral aan het grotere geheel denken op dit moment. Je bent op dit moment op sommige plekken slecht bezet. 3 geblesseerde middenvelders, paar verkocht/verhuurd. Een geblesseerde en verkochte spits. Op linksvoor een speler van GAE en een blessure gevoelige speler die terugkeert van een blessure.

12-02-2025 17:53

markk +8882

Als je het holistisch bekijkt dan wil je juist zoveel mogelijk inkomen genereren. Daarnaast lig je al uit de beker dus heb je hoogstens 3 wedstrijden elke 2 weken. Dat moet prima lukken. Ik denk dat het belangrijker is om meer speelminuten samen te spelen en te werken aan automatismes dan in angst te leven en wedstrijden spelen met een B elftal in de playoffs van de Europa League. Ik maak mij niet zoveel zorgen over blessures en vermoeidheid. Dat Weghorst geblesseerd is geraakt kan ik niet los zien van het waardeloze veld en het veld in Brussel is nog slechter maar ik denk dat de kans op blessures nagenoeg hetzelfde is als bij andere wedstrijden. Ik denk juist dat Ajax dit soort confrontaties nodig heeft om te blijven groeien.

12-02-2025 17:58

NW23 +5020

Lijkt me neit. De competitie heeft een veel groter belang en als je op een veld wordt gezet waar de kansen op blessures een stuk hoger liggen dan normaal, dan heb je alle reden om 'eieren voor je geld' te kiezen en dus reserves op te stellen.

Ik zou geen risico nemen met Hato, Brobbey, Berghuis en Traore. Taylor eigenlijk ook niet, maar de opties op zijn positie zijn wel erg beperkt.

Gaaei, Sutalo, Rugani, Baas, Janse,
Klaassen, Mokio, Taylor,
Rasmussen, Edvardssen

Geen risico en hiermee kun je een resultaat over de streep trekken. Daarom ook Taylor ipv FJ (want die is niet geschikt voor zo'n vechtwedstrijd).

12-02-2025 20:00

KvD90 +1456

Jeugd en b keuze morgen de wedstrijd laten afwerken. Niks gaan riskeren hier.

Hopen op een gelijkspelletje of stiekeme winst, zodat je het thuis kunt afmaken

12-02-2025 17:27

markk +8882

Met die arrogantie worden we genadeloos afgestraft en dan komt de frustratie in de ploeg. Je moet juist een goede uitgangspositie creëren. Het is niet vanzelfsprekend dat spelers geblesseerd raken. Liever nu wat meer vermoeid dan volgende week donderdag want daarna moeten we tegen GAE spelen

12-02-2025 17:48

vak114 +5530

Godts lekker thuis laten,dit veld is toch helemaal ruk voor hem.

12-02-2025 17:22

Lekkerhoor +3370

Die moet hier inderdaad geen minuut spelen

12-02-2025 17:34

peterVKV +6416

Lichtvoetige spelers doen het het best op zo'n zwaar veld. Herinner me nog zo'n wedstrijd met Vanenburg en Olsen. Of Robbie Witschge uit tegen een of andere Spaanse club. Middenveld met Hato, Taylor en Fitz. Geen Brobbey in de spits......

12-02-2025 17:13

Artemio +31674

Precies.

12-02-2025 17:37

meerschehelden +2279

Met een beetje pech kost dit veld je gewoon de titel. Voor je het weet heb je een aantal baisspelers die een blessure overhouden. Farioli, nu is het tijd om te rouleren.

12-02-2025 17:03

Dolblij +44838

Schande dat dit door moet gaan. Op kaplaarzen zeker. Top natuurlijk dat een paar beloftes mee mogen, maar lekker man, spelen op een onbespeelbare akker.

12-02-2025 17:02

AFCA-pride +17318

Alles voor het geld van die maffe Europese voetbalbond. Krankzinnig

12-02-2025 17:39

Epiret +4365

Gewoon het schoeisel aanpassen...

12-02-2025 16:42

Jeffrey.W72 +457

Afgezaagde noppen?

12-02-2025 17:22

sucre +15102

Zwemvliezen.

12-02-2025 17:29

Multi +33137

Alles wat ook maar een lichte blessure heeft lekker op de bank houden. Voetballen kan je toch niet op dat veld, dus lekker Klaassen neerzetten met wat geluk loopt hij er nog een binnen.
Gewoon. Zorgen dat je de 0 houdt daar en hopen dat je er nog een in prikt. Thuis vervolgens direct afmaken.

12-02-2025 16:38

JaapStam +136561

Doe maar Traoré in de spits, met Godts en Edvardsen op de flanken. Brobbey was weer ouderwets matig afgelopen zondag.

12-02-2025 16:38

Multi +33137

Laten we vooral Godts niet gebruiken die pas net terug komt. Dat veld is een drama en gegarandeerd krijg je daar blessures, zeker als je al niet 100% bent.

12-02-2025 16:39

OpaHooligan +3537

En Traoré stond ook niet lekker op zijn benen zondag. Ik zeg Rasmussen en Edvardsen als de twee spitsen. Vier mans middenveld. En gewoon op 0-0 spelen. Enige belangrijke is geen blessures. Daarna, ruim daarna: niet meer dan met 1 goal verschil verliezen. Dan maken we het thuis op een normaal veld wel af.

12-02-2025 16:48

gi0vanni +7123

Na twee weken al terug op zichzelf is al vreemd eerder lag hij er langer uit en toen kreeg hij die blessure ook terug door te vroeg te beginnen.

12-02-2025 17:55

Epiret +4365

Brobbey is wel iets pittiger dan Traore, maar qua afmaken heb ik meer vertrouwen in Traore.

12-02-2025 16:41

Rockanje23 +36940

Traore was helemaal verschrikkelijk tegen Fortuna. Zelden iemand zo slecht zien voetballen. Ja Mikautadze vorig seizoen tegen Hercules.

12-02-2025 18:57

Dirk.v +14868

Zouden we een regelementaiere 3-0 nederlaag in eigen huis recht kunnen zetten?

Je zou bijna zeggen dat je weigert te spelen op zo'n veld. Je bedrijfsrisico (wat voetbal ook wel is) is gigantisch.

Je zou zomaar 4 steekhouders geblesseerd uit zien vallen waardoor je het al bijna onmogelijke kampioenschap zeker mis gaat lopen.

12-02-2025 16:37

Cruijffthebest +13318

Gewoon met alle spelers voor de pot gaan liggen en laat die Belgen maar proberen te voetballen op dat zwembad, echt volslagen belachelijk om daar te spelen.
Hoop dat Farioli de beste spelers lekker laat banken en andere opstelt die zelden spelen, want extra blessures kunnen we niet gebruiken.
Wat een achterlike UEFA!!!!!!!!

12-02-2025 16:32

Amsteraaij +2224

Traore sowieso basis! Kan ie record uitglijden zetten

12-02-2025 16:25

Baco123 +6052

Nachtje bij geboekt, dus vertrek met een kleine 45 minuten naar Brussel
Heel veel zin in deze nieuwe Europese away day

12-02-2025 16:23

Duke3D +3616

Heerlijk man! Geniet er van.
Was helaas kansloos voor een kaart met enkel m’n SCC. Dan maar Eintracht 💪🏼

12-02-2025 16:27

Baco123 +6052

Precies gap, ze zijn wel in de verkoop geweest voor scc, iets van 220 kaarten waren het, ja dan maar Frankfurt

12-02-2025 17:11

Duke3D +3616

Klopt. Zat ook vlijmscherp klaar, maar het is dan gewoon een loterij. Volgende keer beter en ben blij voor die 2300 die ons thuis trots gaan maken

12-02-2025 17:53

AFCA-Driebergen +22059

Heel veel plezier strijder ❌️❌️❌️

12-02-2025 16:58

Baco123 +6052

Bedankt gap

12-02-2025 17:11

Baco123 +6052

Gewoon Ajax gek dat ben ik haahaha

12-02-2025 17:11

Artemio +31674

Ik vind je een held.

12-02-2025 17:13

Baco123 +6052

Bedankt hahaha🤝

12-02-2025 17:39

Miskopabal +2893

Godts is alleen maar mee voor familiebezoek mag ik hopen.

12-02-2025 16:11

lexy88 +8816

Laat Bounida maar een keer invallen, in z'n thuisland

12-02-2025 16:05

Eurysaces +29499

Zou Sutalo, Hato, FJ, Taylor, Godts en Brobbey lekker thuis laten. Je gaat hier niet voetballen je gaat hier rennen en glijden met af en toe een bal aan de voet.

Ideale wedstrijd voor jongens als Rugani en Klaassen, jammer dat Weghorst niet beschikbaar is, ook die is als een vis in het water zonder bal.

12-02-2025 15:48

tijssenajax +13902

Rugani in de spits en alleen maar ballen pompen. Voetballen gaat toch niet :-)

12-02-2025 16:00

Ajax95Duivendrecht +24072

Brobbey en Godts kun je echt niet opstellen morgen in die knollentuin, no way

12-02-2025 15:47

MickS +6231

Ik verwacht Klaassen op de plek van Henderson, Hato gewoon op zijn eigen plek. Ik zet hier niet zo snel een opstelling neer maar ik verwacht dit:

---------------Pasveer------------
---Gaaei---Sutalo---Baas---Hato
--Fitz---Klaassen---Taylor---
--Berghuis--Brobbey--Edvardsen

ipv Berghuis wellicht Traore en dan Berghuis ipv Edvardsen zou ook nog kunnen.

Godts laten spelen zou ik alleen doen als het qua uitslag zodanig slecht dreigt te gaan dat hij de 2e helft nog een half uurtje invalt, maar liever niet. Mochten we gelijk spelen/verliezen moeten we het volgende week thuis gewoon goed afmaken.

12-02-2025 15:32

Ajaxcbs123 +1235

Klaassen als 6??
Taylor speelde daar wel prima toch?

12-02-2025 15:38

lexy88 +8816

Klaassen heeft bij Werder een behoorlijke tijd op 6 gespeeld, ging niet verkeerd dacht ik

12-02-2025 16:07

Baco123 +6052

Goed op de hoogte, Davy Klaassen kan daar meer dan prima uit de voeten

12-02-2025 16:24

MickS +6231

Dat had ik ook in gedachten, lexy88

12-02-2025 16:46

Ajaxcbs123 +1235

Lekker op dit veld je 2e elftal spelen, of een combi ervan;
Edvardson -Rasmussen - Traore
Fitz Jim - Klaassen
Steur
Hato - Baas - Rugani - Rosa
Pasveer

12-02-2025 15:31

Invincibles +5193

Kzou Godts lekker sparen. Die gaat op dit veld gegarandeerd blesseerd raken.

12-02-2025 15:25

BasseyAdriaan33 +13604

Godts hier NOOIT opstellen, en ik zou er nog een paar sparen. Brobbey, Hato, Taylor, Fitz, Sutalo en Baas allemaal sparen. Te belangrijk voor het kampioenschap

12-02-2025 15:23

Francesco +5406

Hoe zet je het sterkste elftal neer zonder automatismes te verbreken...
Berghuis heb je nu 2x linksbuiten gezet, ga je dat nu weer veranderen? Dilemma.


BERGHUIS___BROBBEY_____TRAORE

_____TAYLOR__________FITZ JIM
_____________HATO______
MOKIO____BAAS___SUTALO___GAAEI___
__________PASVEER____________

Ik denk dat Henderson vervangen (proberen) het meest lastige is, daarom zet ik Hato daar.
Traore verdiend de bank, maar voor de 'vastigheden' zet ik hem toch erin.
Klaassen speelde zo slecht, dan verdien je geen basisplek...

12-02-2025 15:21

DJPostma +3981

Toch denk ik dat ie met Klaassen op het middenveld gaat spelen en Taylor op 6.

12-02-2025 15:23

Francesco +5406

Zou zomaar kunnen.

12-02-2025 15:38

AINIESTA +44328

Welke automatismen precies?

12-02-2025 16:17

Juichtoon +32309

Die waarmee Ajax psv op een hoopje speelde, weet je nog. 3-2...

12-02-2025 19:44

AINIESTA +44328

Hey mijn grootste fan weer. Ga je al m'n posts nalopen haha

12-02-2025 19:46

Juichtoon +32309

Ik geef antwoord. Je stelt toch een vraag.

12-02-2025 22:03

AINIESTA +44328

Dat voetbal tegen PSV hebben we daarna nog gezien tegen Maccabi en dan houdt het wel op. Dus nogmaals welke automatismen? Het is effectief vecht voetbal. Maargoed jij denkt dat ik voor PSV ben, hoezo reageer je überhaupt nog op mij.

12-02-2025 22:06

Francesco +5406

Henderson missen is echt helaas niet op te vangen. Cement van dit team.
ben benieuwd wie op het middenveld gaan spelen..

Fitz en Taylor moeten het dan echt doen, want als zij het laten afweten, kan je het vergeten.

12-02-2025 15:17

Erol1969 +50

Waar is Rijkhoff? Heeft ie iets verkeerds gezegd over de wenkbrauwen van Ravioli of zoiets?

12-02-2025 14:52

DrFootball +15141

Er zijn ee genoeg die in de spits kunnen spelen. Laat Rijkhoff eerst maar eens over een langere tijd bewijzen bij Jong dat hij Ajax 1 materiaal is.

12-02-2025 14:55

fc Barcelona_ke +19239

Met traore, rasmussen en bij nood klaassen hebben we al 3 spelers die in de spits uit voeten kunnen. Die zijn wel beter doen dan die rijkhoff

12-02-2025 14:55

PuntNaarAchterSVP +5241

Maar we hebben buiten Traoré geen fatsoenlijke rechtsbuitens. Dus eigenlijk hebben we voor de backup in de spits alleen Klaassen en Rasmussen. Ik weet niet of die het beter doen dan Rijkhoff

12-02-2025 15:22

Ajaxcbs123 +1235

Bounida :-)

12-02-2025 15:32

Rock69 +8404

Is niet goed genoeg. Lijkt me duidelijk

12-02-2025 15:14

suarez30 +361

Kijk je wel eens naar jong Ajax.
Daar huppelt hij vrolijk mee.
En dat is het!!!

12-02-2025 16:03
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.