Ajax sluit voorbereiding af met nederlaag in Dortmund

door Wessel Kroon 6379

Ajax sluit voorbereiding af met nederlaag in Dortmund

door Wessel Kroon 6379

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zondagavond de laatste wedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen met 3-1 verloren. In Duitsland was Borussia Dortmund te sterk voor de Amsterdammers. Brian Brobbey makte het enige doelpunt aan de kant van Ajax.

De wedstrijd begon flitsend. Al na zes minuten kwam Borussia Dortmund op een 1-0 voorsprong. Mats Hummels gaf de bal voor op Julian Brandt en laatstgenoemde tikte de bal eenvoudig binnen. Nog geen minuut later kwam Ajax langszij. Op aangeven van Steven Bergwijn kopte Brobbey knap raak.

In de twintig minuten daarna kregen de Duitsers de bovenhand. In de 27e minuut kreeg Marco Reus een levensgrote kans na een voorzet vanaf de rechterkant, maar Olivier Aertssen hield de bal voor de doellijn tegen. Twee minuten later kreeg Ajax ook een kans. Na een goede aanval kwam de bal terecht bij Bergwijn. Hij kwam naar binnen en schoot op doel, maar zijn schot werd gered door de doelman van Dortmund.

Een tijdje later kreeg Borussia Dortmund een kans. Sébastien Haller speelde zichzelf vrij en haalde uit, maar schoot over het doel van Ajax heen. Vier minuten later kregen de Duitsers opnieuw een kans. Een vrije trap belandde op het hoofd van Hummels. De mandekker kopte de bal over. Twee minuten voor rust werd Borussia Dortmund nog één keer gevaarlijk. Een afvallende bal belandde voor de voeten van Reus. De Duitser haalde uit vanaf de rand van het strafschopgebied, maar Gerónimo Rulli redde op spectaculaire wijze.

Het laatste wapenfeit van de eerste helft was voor Ajax. Bergwijn kreeg de bal aan de linkerkant en kwam naar binnen. Hij schoot op doel, maar zijn schot miste kracht en was makkelijk te pakken voor de doelman. Zodoende zochten beide ploegen de kleedkamers op met een 1-1-stand.

Ajax begon met één wijziging aan de tweede helft. Jakov Medić kwam in de ploeg voor Aertssen en maakte daarmee zijn debuut voor de Amsterdammers. Vlak na rust was de eerste grote kans van de tweede helft voor Ajax. Mohammed Kudus leek de bal op aangeven van Bergwijn simpel binnen te kunnen schieten, maar struikelde. Iets later was het aan de andere kant wel raak. Haller legde de bal klaar voor invaller Felix Nmecha. Laatstgenoemde schoof de bal beheerst binnen.

Ongeveer vijf minuten later was het opnieuw raak voor de Duitsers. Het was opnieuw Nmecha die de bal kreeg en beheerst afrondde. Ajax kreeg hierna een grote kans via Kudus. De Ghanees kreeg de bal in het strafschopgebied en haalde uit, maar hij schoof de bal voorlangs. Na achttien minuten mocht ook Diant Ramaj zijn debuut voor Ajax maken. De Duitse doelman kwam in de ploeg voor Rulli.

Twintig minuten voor tijd kreeg Ajax weer eens een kans. Brobbey zette Bergwijn door middel van een goede steekpass oog in oog met de doelman. Bergwijn kreeg het echter niet voor elkaar om de bal in het doel te schuiven. Iets later kregen de Amsterdammers opnieuw een kans. Medić kopte een voorzet van Kudus voorlangs.

Een kwartier voor tijd mocht ook Carlos Forbs zijn debuut maken. De nieuwkomer kwam in de ploeg voor Kudus. In de slotfase van de wedstrijd kreeg Ajax via Brobbey een grote kans. De spits van Ajax sprintte Hummels er met speels gemak uit, maar wist de bal niet langs de doelman te krijgen. Vijf minuten voor tijd kreeg Borussia Dortmund nog een grote kans, maar Jorrel Hato haalde de bal knap van de doellijn. Zodoende bleef het bij 3-1.

Opstelling Borussia Dortmund:

Meyer; Ryerson (Wolf 65'), Sule, Hummels, Bensebaini (Bueno 71'); Can, Sabitzer (Ozcan 71'), Reus (Nmecha 46'), Brandt; Malen (Hazard 63'), Haller (Moukoko 63').

Wissels Borussia Dortmund:

Bamba, Blank, Bueno, Hazard, Lotka, Moukoko, Nmecha, Ozcan, Papdopoulos, Pohlmann, Wolf.

Opstelling Ajax:

Rulli (Ramaj 63'); Rensch, Aertssen (Medić 46'), Hato, Salah-Eddine; Tahirovic (Hlynsson 88'), Klaassen (Berghuis 63'), Taylor (Van den Boomen 63'); Kudus (Forbs 77'), Brobbey, Bergwijn.

Wissels Ajax:

Gorter, Ramaj, Medic, Wijndal, Gooijer, Vos, Van den Boomen, Berghuis, Hlynsson, Daramy, Forbs, Rasmussen.

Doelpunten:

1-0 Julian Brandt (6')

1-1 Brian Brobbey (7')
2-1 Felix Nmecha (54)
3-1 Felix Nmecha (60')

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

Aspers Art +2772

Waar is het 'Goed is niet goed genoeg' gebleven?

07-08-2023 09:24

Ricoteb +53178

Die is samen met Overmars en Ten Hag vertrokken. Nu zijn we al blij als we kunnen zeggen “zo slecht was het niet”.

07-08-2023 09:30

DEELM +11891

Zaterdag begint de competitie. Hoe krijgen ze dit zooitje wedstrijdklaar in een weekje?

Oprechte vraag!

07-08-2023 09:20

Bramble1988 +9329

Zooitje? Je mist 2 CV’s en een rechtsback, verder is het absoluut geen zooitje imo.

Dit kan prima de eerste 2 wedstrijden. Dan is het eind Augustus en zal de selectie compleet zijn

07-08-2023 09:22

DEELM +11891

We spelen dus met één verdiger van niveau en die is 17. We hebben geen creativiteit achter de spits(en). Op dit moment beschikken we over 4 links buiten, 1 spits die veel verprutst en een onderbezette rechter flank. En oh ja, Rulli is ook geen schim meer van de eerste maanden. Alle oefenpotjes zijn kansloos verloren en jij noemt dat geen zooitje. Vorig jaar had ik al m'n twijfels, maar die zijn nu echt nog veel groter. Hopelijk zit ik er met mijn onderbuik gevoel flink naast.

07-08-2023 09:42

Bramble1988 +9329

Ik denk idd dat je er flink naast zit, ik vind zelfs dat we er al op vooruit zijn gegaan sinds vorig jaar. De voorhoede vind ik zelfs de beste van de ED momenteel. Wetende dat er nog spelers gaan bijkomen, gaat dit echt wel goed komen!

07-08-2023 10:14

DEELM +11891

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar voor mij oogt de groep erg uit balans.

07-08-2023 11:11

Bramble1988 +9329

Mooi hoe een ieder er anders naar kijkt, voor mij is het elftal veel meer in balans dan vorig jaar!😏

07-08-2023 11:57

FransHoek +8984

Ik vind onze verdediging helemaal niet zo slecht. In ieder geval niet in vergelijking met Dortmund. Het was een vrij open wedstrijd en Brobbey liep Hummels er makkelijk uit. Hij had alleen wel moeten scoren; daar ligt het probleem...kansen afmaken.
Wedstrijden tussen Dortmund en Bayern zijn heel vaak zo..heel energiek en veel kansen voor beide teams; uitslagen als 3-4, 3-2. Manchester United verliest laatst ook met 2-3 van hun.
Als we onze kansen gaan afmaken, dan kan het echt een mooi seizoen worden.

07-08-2023 07:47

Ricoteb +53178

Je vindt onze verdediging niet zo slecht, en beargumenteert dat door te zeggen dat we slecht zijn in kansen afmaken? Onze verdediging is echt heel matig hoor. Kijk de doelpunten en kansen nog maar eens terug. En die van vorige week. En van de week ervoor

07-08-2023 07:54

FransHoek +8984

Ik zeg in vergelijking met Dortmund. En ik zeg dat het een open wedstrijd was, waardoor je meer goals tegen krijgt, maar ook meer doelpunten maakt. (als je die 100% kansen gewoon afmaakt). Dat je 3 goals tegen krijgt in zo'n type wedstrijd wil niet zeggen dat de verdediging slecht is. Wij hadden ook 3-4 x moeten scoren..is de verdediging van Dortmund dan ook slecht??

07-08-2023 08:58

FTS95 +16117

Ik vond het bij vlagen best aardig. Brobbey ziet er wat mij betreft heel goed uit. Fit, gretig en ik ben er van overtuigd dat de goals gaan komen. Bergwijn begint ook uit het dal te kruipen en lijkt eindelijk een betere klik met Brobbey te ontwikkelen. Medic viel goed in. Vond dat een rare aankoop, maar Sven lijkt dat goed gezien te hebben. Klaassen is dramatisch, heel vreemd dat hij nog steeds speeltijd krijgt. Backs zijn niet heel best. Daar moet, naast Sutalo, je prioriteit liggen., Kunnen met een gerust hart de competitie in vind ik. Met de juiste aanvullingen denk ik dat we echt een goed elftal kunnen ontwikkelen. Ik heb er vertrouwen in.

07-08-2023 06:56

AjaxAddicted +2999

Snap wel wat je zegt hoor. Er wordt enorm dramatisch gedaan maar het moet nog groeien. Alleen maak me wel zorgen als Alvarez en Kudus ook nog vertrekken. De spoeling is dun. Waarom Ziyech niet halen? En nog een centrale verdediger. Klaassen en Taylor op de bank. Maar nogmaals. Steijn moet er wat van maken. Helaas de realiteit zo 5 dagen voor de start van de competitie

07-08-2023 07:39

Omar +17193

Ziyech zal niet gehaald worden omdat hij een exorbitant salaris zal eisen, wat Ajax niet wil betalen

07-08-2023 07:50

j0rnnn +5104

Huren. Chelsea wil van hem af en nemen wellicht genoeg met lagere kosten.

07-08-2023 08:48

AjaxAddicted +2999

Wat een elftal. Wat een jaar weer. Wederom een opgeraapt zooitje. Totaal niet nagedacht over de combi ervaring en talent. Forbs halen als linksbuiten terwijl je er twee hebt en juist op rechts wat moeten hebben. Je mist nog een CV en een RB en een spits…nog 5 dagen hahaha

07-08-2023 08:59

FTS95 +16117

Ik ben sowieso niet zo'n heel groot voorstander van het terughalen van Ziyech. Als 10 wellicht nog wel, maar ik vrees dat hij dan gewoon weer aan de rechterkant gaat spelen en ik zie daar veel liever een echte buitenspeler.

07-08-2023 11:40

FTS95 +16117

Forbs gaat gewoon op rechts spelen.

07-08-2023 11:40

brullie +7054

Nog duidelijker dan we eigenlijk al wisten, Brobbey is niet de aangewezen persoon voor de spits positie. Wat is deze jongen slecht 1 op 1 op de keerpers!

07-08-2023 06:49

Rockanje23 +37129

Tien keer liever Valentin Gomez dan Barreal waar nu ineens sprake van schijnt te zijn.
“Een linksbuiten die ook als rechtsbuiten kan spelen maar nu voornamelijk linksback speelt”
Gomez kan lcv en linksback. Daar heeft Ajax behoefte aan.

07-08-2023 06:33

Vik86 +42397

Ik ken ze allebei niet.. Wat ik wel weet is dat barrael meer wedstrijden in de benen heeft..

07-08-2023 08:42

Rockanje23 +37129

Als dat het criterium is… Davey Klaassen heeft ook heel veel wedstrijden in zijn benen.

07-08-2023 12:24

Tommyshelby +129843

Morgenmiddag 13:00 loting vEL, hoop dat we een beetje een gunstige tegenstander krijgen.

07-08-2023 02:46

DEELM +11891

Maakt eigenlijk niet uit. Conference League zal al lastig genoeg zijn momenteel.

07-08-2023 09:16

GiannisAntetokounmpo +8427

Zo... Voorbereiding zit erop. Ik vind niet dat Ajax er zo slecht voor staat als sommige pessimisten mij hier doen geloven, maar met de huidige selectie wordt een plekje bij de eerste 2 wel een flink kluif.

Wat betreft de aankopen die we aan het werk hebben gezien lijkt Branco vd Boomen wel een gouden greep te zijn. Heerlijk om zo een goede passer op het middenveld te hebben, die continu vooruit denkt.

Tahirovic is op momenten nog beetje onwennig maar heeft wel degelijk kwaliteiten om uit te groeien tot een vaste waarde op het middenveld.

Verder maakte Medic vandaag een solide indruk en lijkt hij op het eerste oog een speler die je prima kunt inbrengen op het moment dat de wedstrijd daar om vraagt, zonder te hoeven stressen als je wel deed bij een Magallan, of een Bassey..

Forbs nog te weinig van kunnen zien. Zit wel echt op de brommer en ik denk dat we hier heel veel plezier aan gaan beleven.

Gezien de ontwikkelingen rondom Alvarez en Kudus, en de competitiestart die nu echt naderbij komt, hoop ik dat al het ge-F5 deze week op AS, Twitter, etc. nu wel gaat worden beloond.

Ik geloof heilig dat een paar aantal voltreffers op de transfermarkt, Ajax weer volledig kan laten opbloeien..

Fijne week Ajacieden!

07-08-2023 01:51

jerryisthename +31985

Helemaal eens. Fijne week!
Op naar mooie aanvullingen voor ons aller Ajax en op naar minimaal de tweede plek (lees: eerste plek 😉).

07-08-2023 02:28

WantAmsterdam +116219

Paar goeie dingen gezien. Die goal van Brobbey was echt een Ajax goal, die uitgespelde kans van Bergwijn in de eerste helft was ook heel goed gespeeld. Door drukzetten konden we bij vlagen iets forceren en Dortmund tot fouten dwingen.
Maar we moeten echt nog beter. Afstemmingen en communicatie kloppen nog niet, en in de spits, op 10, RB en centraal achterin is er nog kwaliteit nodig. Klaassen is echt een schande voor het Ajax middenveld.
Ook missen we nog een leider in de defensie. Ik hoop dat of Sutalo of Medic dat kan zijn.
Maar we mogen ook niet vergeten dat Dortmund een fantastische ploeg heeft die op een haar kampioen werd en vandaag met hun beste elf speelde en aardig op dreef was.

07-08-2023 01:21

Soccerskins v2 +43474

Davy Klaassen:
- 63 minuten gespeeld
- 20 bal aanrakingen
- 13 succesvolle passes (92.9%)

Steven Berghuis:
- 27 minuten gespeeld
- 25 bal aanrakingen
- 12 succesvolle passes (75%)

Bizar dat Berghuis in 27 minuten meer betrokken is bij het spel dan Klaassen in 63 minuten.

07-08-2023 01:14

WantAmsterdam +116219

Ik begrijp er echt niks van dat Deef nog hier mag ballen. Wat was hij vandaan weer onzichtbaar.

07-08-2023 01:16

Soccerskins v2 +43474

Ik heb veel respect voor Klaassen maar hij moet zelf gaan inzien dat hij niet meer meekan. Veel voetballers maken de fout dat ze te lang doorgaan.

07-08-2023 01:18

Professor +11208

Klaassen rent alleen maar gaat nooit een duel aan. Voegt totaal niets toe is een schande dat hij bij Ajax op het middenveld staat. En ook een zwakte bod.

07-08-2023 01:24

tripleA +3944

Ik denk dat het de bedoeling is om met Klaassen een ander soort spel te spelen. hij moet met zijn loopvermogen gaten trekken en ook opduiken in de 16. In theorie is dit mooi maar dan moet de rest van het team elkaar weten te vinden met - in principe - een man minder op het middenveld. Op dat punt is Ajax nu niet en de combinatie Klaassen Taylor kan al zeker niet.

Ik zou Klaassen wel willen zien met Berghuis en Van den Boomen op het middenveld. Die kunnen de aanval goed bedienen en jongens zoals Klaassen diep sturen. Ik denk dat een speler zoals Klaassen erg nuttig is tegen teams die je kapot moet spelen met beweging en positiewisselingen. Vooral de tegenstanders die zich ingraven dus.

07-08-2023 09:29

Rob1976 +9564

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/us-united-states-mls/2023/08/ajax-betaalt-ruim-zeven-miljoen-euro-voor-barreal

Wat vinden jullie van deze speler?

07-08-2023 00:14

mistert +119

Op transfermarkt staat zijn main positie ook linksbuiten is. Volgens mij is dat voor veel de favoriete positie

07-08-2023 00:23

noppenkoning +41552

Aangeboden door NL zaakwaarnemer vind ik altijd beetje raar, beter zelf ontdekken

07-08-2023 07:52

Adam24 +39247

Dit Ajax moet echt vertrouwen gaan putten uit goede resultaten. Ik denk dat we niet meer mogen en kunnen verwachten momenteel. Als ze vanuit een goede organisatie spelen en geconcentreerd zijn dan moeten we de eerste 3 potjes kunnen winnen. Daarna zien we wel weer verder.

07-08-2023 00:13

caspervans +5351

Ja, terechte nederlaag. Ik hoop wel echt heel erg op nog een goede spits (of Bergwijn in de spits) en 2 nieuwe backs. Of dat dan uit de jeugd moet zijn of een aankoop, is mij om het even. Maar aan beide kanten is het echt nog niet goed.

Bij Brobbey soms goede dingen gezien, maar ook wel veel slordigheden, ontzettend aanstellen na een gewoon stevige tackle (rollen alsof 'ie doodging, blij dat de scheidsrechter er niet voor floot) en weer eens een aantal gemiste kansen. Ja, hij komt vaak in een kansrijke positie, maar ik heb intussen liever een spits die kan scoren in die kansrijke posities...

Ook Rensch kon op het gebied van aanstellen weer z'n ei kwijt, maar had intussen wel te weinig pit om een goede wedstrijd op de mat te leggen. Lijk bij ASE nog wel iets meer potentie te zien, maar ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat komen te zien als de ploeg om hem heen iets beter wordt. Zou met hem eerder het risico nemen dan met Rensch.

Verder gaan er ook echt genoeg dingen goed. Natuurlijk, vandaag was niet fantastisch, maar uit bij Dortmund met veel nieuwe spelers tegen een heel erg goede ploeg, hoeven we ons daar ook nog niet voor te schamen. Hopen op nog wat versterkingen, ook centraal achterin. En ik ga ervanuit dat we niet zullen starten met dezelfde elf als vandaag. Ik ga dan toch voor een middenveld met Taylor, Branco en Tahirovic.

07-08-2023 00:09

Nieuwmarkt +2989

Als iedereen nou gewoon eens stopt met te klikken op alles wat met www.telegraaf.nl begint. Dan krjgen ze geen hits/clicks, geen inkomsten dus van advertenties etc.

Ben je klaar met de Telegraaf? lees het dan niet, zijn ze snel uitgespeeld.

06-08-2023 23:56

JantjeVanAmsterdam +2516

West ham kan nu gas gaan geven voor Alvarez. Spits verkocht voor 25-35 miljoen

06-08-2023 23:56

j0rnnn +5104

Dat was niet nodig na Rice.

07-08-2023 09:04

cabenb +1604

Verloren, Oke, maar zo slecht vond ik het niet. Wanneer de aankopen aansluiten denk ik dat we echt stappen gaan maken.

06-08-2023 23:52

rastamario +65

Rulli zijn dagen zijn geteld!!!

06-08-2023 23:49

Ajax1812 +9178

Rulli deed het juist vandaag goed.

07-08-2023 00:08

JanBiesbos +29271

Die twee goals hebben niks met medic te maken je moet due zooi in de televaag niet lezen

06-08-2023 23:40

Artemio +32219

Brobbey heeft conditioneel wel stappen gezet. Dat wordt wel een succes in de Eredivisie. Hij zal veel kansen missen, maar zal uiteindelijk wel kunnen eindigen op 20+ goals.

06-08-2023 23:35

caspervans +5351

Maar man o man, wat een kansen mist 'ie weer. Ik hoop toch wel echt dat er nog een spits bij komt hoor. Leuk en aardig, maar je oefenwedstrijden verlies je tot nu toe vooral door fouten achterin en door het missen van kansen.

07-08-2023 00:11

GekkeGerrit +1733

Dat is over het algemeen de essentie van voetbal..

07-08-2023 06:49

champhead +14500

Steijn zag er verschrikkelijk uit in het interview op de ajax app. Als iemand die 10 dagen op een onbewoond eiland geleefd heeft en niet heeft geslapen. Hoop dat hij de Ajax-druk aan kan..

06-08-2023 23:26

AlexLitmanen10 +14461

Steijn wordt tot nu toe in de steek gelaten door Mislintat.

Er had allang een nieuw centrum moeten staan. Ipv daarvan krijg je medic(viel zeker niet tegen)

Dat is nog lang niet genoeg. Ik verwacht snel sutalo (nog steeds hoop) of twee andere

06-08-2023 23:27

Ajax1812 +9178

Mislintat wordt in de steek gelaten door de RVC en de vorige TD.

07-08-2023 00:09

Mv9494 +16659

erg bleek

06-08-2023 23:28

Ricoteb +53178

Zoveel doet het met een man die voor het eerst in de top werkt en waarvan wordt verwacht dat je met een veredeld jeugdelftal om de titel gaat spelen.

06-08-2023 23:37

JanBiesbos +29271

Stonden 4 jeugd spelers in de ploeg toen zaten berghuis / vd boomen / medic op de bank. Klaassen is leuk als je moet forceren bij 0-0 en je speelt 90 min op helft tegenstander.

06-08-2023 23:44

Ricoteb +53178

Nog steeds mis je extreem veel kwaliteit in de ploeg. Als Steijn wist dat z’n selectie er op deze manier uit had gezien bij de start van de competitie, denk ik dat ie liever bij Sparta was gebleven.

06-08-2023 23:46

Slang3 +46109

Mislintat zag er ook al slecht uit, zware weken

06-08-2023 23:38

Ricoteb +53178

Is ook een logisch gevolg van het gekozen beleid. Blijkbaar hebben ze besloten dat het seizoen in zijn geheel op de doortastendheid en mazzel in augustus rust

06-08-2023 23:41

Artemio +32219

De manier waarop de 2-1 en 3-1 valt is wel matig. Ze verdedigen nog niet met volle overgave. Dat is wel zorgelijk. Er was veel ruimte voor Nmecha om te schieten waarbij de 2e goal houdbaar leek.

06-08-2023 23:18

JanBiesbos +29271

Hij mocht gewoon koffie drinken bij die tweede goal van hem zo vrij stond hij. Werd ook niet gecoached in het veld, die 8 was gewoon goed

06-08-2023 23:28

Professor +11208

Bij de 1-0 ook niemand greep in echt zorgelijk

07-08-2023 01:28

wijzijndebeste123 +165513

SAE liet zijn man zomaar lopen bij de 1-0. Hato ging terecht flink tekeer tegen SAE.

07-08-2023 02:24

DonGuan +280

Net terug uit Dortmund. Ik lees hier en daar wat dingen waar ik me niet ik kan vinden. Nee het is inderdaad niet zo goed als de afgelopen jaren (vorig jaar daargelaten). Maar Ajax speelde vandaag bij vlagen echt prima voetbal en deed niet onder voor Dortmund. Op de tribune hoorde ik die Duitsers ook van een ‘spannende’ pot spreken. Als Ajax nog wat gerichte aankopen doet (verdedigers, goede spits), wat beter gaat verdedigen en kansen gaat afmaken dan is het kampioenschap niet onrealistisch. Jaar daarna maar weer Europees proberen te bouwen.

06-08-2023 23:15

DannyAdam2 +3386

Zeker niet kansloos idd en de verdediging zal zeker versterkt worden.

06-08-2023 23:30

Okocha078 +14076

Nog 3 weken voor een aantal aankopen. Er zit zeker potentie in het team.Daarbij hoop ik dat we een aantal spelers nog kunnen slijten: Klaassen, Wijndal, Sanchez, Gorter. Alvarez,Kudus en Daramy lijken al zeker te gaan voor zown 95M. Hoop dat Fitz-Jim verlengd en verhuurd word.Hoop op nog 5 aankopen.
GK:Rulli/Ramaj
LA:Hato/ASE
CV/Ito*/Sutalo*/Kaplan/Medic
RA:Rensch/Aankoop*
CVM:Tanake*/Tahirovic
CM:VDB/Vos
AM:Berghuis/Taylor
LV:Forbs/Godts
SP:Bergwijn/Brobbey
RV:Nuamah*/Chico
Bergwijn als valse 9 zie ik zeker zitten.
Zouden we zeker kampioen mee kunnen worden

06-08-2023 23:15

JanBiesbos +29271

RA=rechtsachter of rechter aanvaller?
RV=rechtsvoor of rechter verdediger?

06-08-2023 23:32

Allesreiniger +3361

Eerste gedachte bij VDB was van de beek. Dacht heel even dat ik iets had gemist 😉

06-08-2023 23:53

milan-jantje +2838

Ja zeker doen Bergwijn begint nu eindelijk lekker te voetballen vanaf links gaan we net als vorig seizoen hem telkens ergens anders neerzetten. Doe maar niet.

07-08-2023 06:23

LukaLitmanen +82283

Wat is er toch met Rensch aan de hand?

In de kern is dat gewoon een hele talentvolle jongen, maar mentaal zit er zoveel mis bij hem.

Heeft al 90 wedstrijden gespeeld maar maakt nog steeds dezelfde fouten en een dromerige indruk.

Doodzonde joh

Wordt ie binnenkort ook nog vader waardoor hij nog meer een slaapkont wordt op het veld.

06-08-2023 23:12

JanBiesbos +29271

Thuis problemen, vrouw die de broek aanheeft te weinig rust wie zal zeggen

06-08-2023 23:17

AlexLitmanen10 +14461

Rensch heeft eigenlijk alles (net als wijndal) maar mist het heilige vuur..

Stond vandaag ook vaak tegen 2 man (kudus had niet zo’n zin)

06-08-2023 23:25

DannyAdam2 +3386

Dat dekken bij die eerste goal, mijn god wat slecht. Zit er dicht op, haal de voorzet eruit man.

06-08-2023 23:40

Slang3 +46109

Vraagt je na zo lang dan ook af zien ze het bij Ajax niet en helpen ze niet? Want als ze dat wel doen en hij luistert niet, waarom stel je hem op. Dus neig te zeggen dat ze hem er niet in helpen

06-08-2023 23:40

Wieno +9248

De AJAX bus is vanavond nog terugvereden naar het stadion. Ze waren Deef vergeten, die stond zich nog te verstoppen achter een hoekvlag....

06-08-2023 23:11

Tommyshelby +129843

Alle interviews

https://www.ajax.nl/artikelen/reacties-uit-duitsland-aan-supporters-laten-zien-dat-we-blijven-knokken/

06-08-2023 23:06

Cafeoostindie +2747

grootse zwaktes van ajax vooralsnog zijn de backposities en het middenveld.
word nog een hele klus om deze posities goed in te vullen. op het middenveld is niet iets van alleen vorigjaar, sinds het aantrekken van klaasen, is ons hele middenveld van een embarmelijk nivo, het schuiven van spelers van schreuder en in mindere maten heitinga heeft natuurlijk niet meegeholpen om aan in een goede ontwikkeling te komen.
ajax heeft simpelweg geen goed aansluitende Cq. controlerende middenvelders, en als klap op de vuurpijl is het daardoor achterin ook slecht doorontwikkeld na wegvallen van goede spelers en daardoor het geheel onsamenhangend gaan spelen.

het middenveld heeft gewoon betere spelers nodig, je kan niet bouwen op een jonge taylor en een davy klaassen die echt een waardeloze middenvelder is maar meer een hele goede aanvaller pur sang imo.

voor degene die ooit verdediger zijn geweest, weten dat zonder juiste positionering en ondersteuning van een middenveld, verdedigen een nachtmerrie is, verdedigen word zwaar ondergewaardeerd en onderschat.

laten we voorop stellen dat een verdediger ook daadwerkelijk kan verdedigen, haal je verdediger moet dat een moderne verdediger zijn die zich kan wapenen tegen moderne sneller techische middenvelders en aanvallers, dus ook snel technisch en sterk, maar geen spelers die obsessief een drang naar voren hebben tegen elke tegenstander.
je moet als verdediger ook het middenveld laten lopen, en snel meters geven aan de bal

06-08-2023 22:57

JanBiesbos +29271

Nee hoor volgens de cruiff en guardiola filosofie moet je zorgen dat je verdedigend niet of nooit in problemen komt en moet je zoveel mogelijk middenvelders en aanvallers opstellen en in balbezit blijven en zo snel mogelijk een doelpunt maken. Ook je keeper moet opbouwen met links rn rechts een cv. Daarom zou ik in dit elftal voor een 3-4-3 gaan of 3-5-2 of 3-2-3-2 met zoveel mogelijk goede voetballers. Bij balverlies snel op de bal . Dit elftal maakt echter bij balverlies zulke knullige fouten weet niet of dat goed komt.

06-08-2023 23:25

Cafeoostindie +2747

dat is anno jaren 80 en 90.
cruijff heeft altijd gewerkt met wereldklasse middenvelders, dan kan je zo spelen.

vandaag de dag zijn middenvelders verkapte aanvaller, en beschikken over bijna dezelfde eigenschappen als een aanvaller. ze zijn technisch en snel, gevolg daarvan is dat een verdediger ook technisch en snel moet zijn en vooral nog beter moet kunnen verdedigen door iig dezelde wapens ertegenover te zetten.
sowieso is het nivo merkbaar als een aanvaller makkelijk de achterlijn haalt voor een voorzet, omdat onze verdedigers eruit worden gelopen. we hebben geen de ligt lopen die de ballen uit de lucht onderschept.

maar zoals jezelf aangeeft moet die bal weg worden gehouden uit de verdediging, en daarvoor heb je dus betere middenvelders nodig om dat te bewerkstelligen.
kan je niet met een klaassen spelen die over rondzwerft en absoluut niet kan meeverdedigen.

07-08-2023 11:34

Slang3 +46109

ASE was prima, zeker geen grote zwakte

06-08-2023 23:41

Ricoteb +53178

Even een kleine quiz, kunnen jullie raden van welk medium dit vrij zure stukje komt?

“Na rust debuteerde Jakov Medic centraal achterin als vervanger van Olivier Aertssen. De 24-jarige Kroaat stond nog geen kwartier in het veld of hij incasseerde met Ajax twee tegentreffers van zijn directe tegenstander en invaller Felix Nmecha”.

Medic was juist 1 van de weinigen die verdedigend stabiel was vandaag.

06-08-2023 22:54

Michael 1974 +22035

Nmecha was ook niet zijn directe tegenstander toch?

06-08-2023 23:02

JanBiesbos +29271

Nee helemaal niet die stond hoog op middenveld

06-08-2023 23:34

Michael 1974 +22035

Precies, dat dacht ik ook

06-08-2023 23:36

JanBiesbos +29271

Nr 8 was de 10 van bvb en dus niet van medic

06-08-2023 23:34

JanBiesbos +29271

Maskte bijna de kopbal

06-08-2023 23:35

hetgroteajax +659

Medic speelde als een god

06-08-2023 23:36

vak114 +5546

Zolang kutje Rensch je 1e RB is ben je gewoon hopeloos verloren.
Wat een schande dat deze slappe kut een Ajax shirt aan mag trekken.
Op links is het met ASE en Wijndal niet veel beter gesteld.
Aertssen heeft het nog lastig zat in Jong.
Alles hangt momenteel af van de jonge Hato.
Het is te triest voor woorden dat 7 dagen voor de start van de competitie met een verdediging moet beginnen van niveau VVV,Helmond Sport.

06-08-2023 22:45

MichelBoerebach +29286

Valt geen speld tussen te krijgen.

06-08-2023 22:48

Writehistorywithfutere +108

Eens, Sven is puin aan t scheppen dat H2 in mekaar heeft laten donderen

06-08-2023 22:51

Ricoteb +53178

Het ergste is nog dat je qua geruchten helemaal niks hoort over een rechtsback, of Mislintat of Steijn. Ik begrijp al echt anderhalf jaar niet waar mensen zoveel vertrouwen in Rensch vandaan halen

06-08-2023 22:56

AlexLitmanen10 +14461

Rensch stond vandaag vaak tegen 2 man. Kudus mist wat ritme, was weinig terug te vinden

Er zin toch geruchten over Gaaei? Die kost 4 miljoen, lijkt me prima

06-08-2023 23:09

Ricoteb +53178

Over dat soort momenten gaat het niet. Het gaat over de momenten dat ie zich simpel van de bal laat lopen. Dat ie bij de 1-0 er als een simpele achteraan loopt te hobbelen. Dat er werkelijk geen enkele pit in die gozer zit. Het laatste en enige serieuze gerucht over Gaaei is alweer anderhalve maand geleden. Persoonlijk zou ik m er graag bij hebben, maar Mislintat lijkt daar alles behalve haast mee te maken. Ik denk namelijk dat het inderdaad amper wat kost en die gozer lopend naar Amsterdam zou komen.

06-08-2023 23:14

JanBiesbos +29271

Bij die 1-0 staat iedereen te slapen kijk maar terug de hele rechterkant ligt open geen rest verdediging niks

06-08-2023 23:38

Babangida83 +23966

Dortmund begon erg sterk en domineerde het eerste kwartier. Logisch natuurlijk, gesteund door een vol stadion. Maar daarna pakte Ajax het initiatief gewoon brutaal over. Het druk zette wierp zijn vruchten af.

Vorige wedstrijd vond ik dat de afstand tussen de cv en de spits nog kleiner kon. Tegen Dortmund was dit het geval. Dat is een katalysator voor het druk zetten, omdat de tegenstander dan in kleinere ruimtes moet schakelen. Dat is veel moeilijker.

Het druk zetten is ook verfijnd. Men krijgt beter de druk op de bal. Ze proberen de bal naar de back te lokken en gaan er dan vol op. Daarom lijkt het alsof ze in eerste instantie geen druk zetten, maar ze zetten het midden vast en lokken daarmee dus de tegenstander om naar de back te spelen. De back is van alle spelers het makkelijkst in te sluiten, omdat hij aan de zijlijn staat.

Tweede helft word je gewoon weggespeeld de eerste 25 minuten en stelt Dortmund orde op zaken. Wat mij betreft omdat je Aertssen niet onder druk kunt zetten en Medic wel. Medic lijkt me overigens een goede aanwinst. Maar in principe zorgt Aertssen ervoor dat je aanvallers goede aanvoer behouden door onder de hoge druk van Dortmund uit te spelen en Medic in mindere mate. Vooral positioneel een dingetje, maar Aertssen is ook heel slim in het uitstellen van de pass.

Om een aantal spelers er uit te halen:
Rulli zonder fouten. Laten we geloven dat het ritme is en was de vorige keer.
Bergwijn erg dominant, geeft ook de assist en speelde echt heel goed.

Aertssen moet van deze potten leren. Soms ging het hem een beetje te snel. Dat is prima. Meerendeel ging gewoon prima. Mede door hem, hadden we wel een megagoede opbouw tegen Dortmund en domineerden we. Positioneel ijzersterk. Ook voor Hato ging het in het begin te snel. Maar hij speelde met de minuut beter. Dat is echt een natuurtalent. Aertssen groeide ook, maar iets minder snel. Toch mooi om te zien.
Taylor ook ijzersterk. Zonder bal tijdens het jagen, maar ook aan de bal als verbindingsspeler. Zakte zonder aanvoer van achteren weg de tweede helft, terechte wissel. Dan heb je weinig aan hem. Misschien ook conditioneel nog stappen te zetten.
Salah Edinne, was zijn tegenstander eigenlijk altijd de baas en ook aan de bal echt een meerwaarde.

We hebben weer een ploeg die voetballend beter kan zijn dan de tegenstander. Als dit groeit, effectiever wordt en volwassener wordt tijdens dit seizoen al, dan ben ik heel benieuwd waar dat gaat eindigen. Ik verwacht volgend seizoen pas de echte resultaten, maar ik vind dat we er beter voorstaan dan verwacht.

Dortmund is nog wel echt van een ander niveau. Dat is ook niet gek in dit stadium en die spelen bovendien thuis. Medic is een goede vervanger, met mogelijk potentie op meer. Viel mij positief op. Kan ook echt een aanjager worden. Denkt positioneel nog te veel aan zoneverdediging. Toch heeft Aertssen voor nu mijn voorkeur. Als je voetballend én verdedigend de eerste twee kwartieren van beide helften naast elkaar neerlegt, functioneerde het met hem veel beter als team. Als jij de bal hebt, kunnen zij niet scoren.

06-08-2023 22:42

Andersen de man +2002

Hoopvol verhaal!

06-08-2023 23:17

4EVERAJAX +8414

Leuke analyse! Goed om te lezen.

06-08-2023 23:18

woutpeters08 +3047

Amen. Ik vind Aertssen ook echt een heerlijke speler aan de bal, maar verdedigend ontbreekt het een en andere wel

06-08-2023 23:26

Babangida83 +23966

@wout, verdedigend moet hij nu wel echt stappen gaan zetten. Is ook nog maar 18, dus daar zit nog veel rek in. En ik vind hem in bepaalde facetten van het verdedigen nu al erg sterk. Vooruitverdedigen, voor de man komen.
Vooral in de 1vs1 kwetsbaar. Anderzijds is zijn kracht om juist uit die 1vs1 te blijven. Maar dat het nog beter moet, is duidelijk. Overigens gisteren wel niveau Dortmund. En hij werd echt niet weggespeeld, verdedigend. Ruimtes klein houden is belangrijk met hem. Zijn corrigerend vermogen is namelijk niet groot.

07-08-2023 09:51

WantAmsterdam +116219

Lekker verhaal man, heel veel inhoud en oog voor detail.

07-08-2023 01:30

Chrismokum020 +16450

In tegenstelling tot velen zie ik dit seizoen nog wel iets moois ontstaan. Een combinatie van voetbal en mentaliteit; dan ben je gewoon heel moeilijk te kloppen in de Eredivisie. Het spelplezier lijkt ook terug te komen + spelers als Brobbey en Bergwijn lijken de weg omhoog gevonden te hebben. Komende week vuurwerk op de transfermarkt en erop klappen!

06-08-2023 22:34

rich67 +6687

Sluit ik me bij aan 😃

06-08-2023 22:38

michaellaudrup +4660

Zo slecht was het niet, is niet belangrijk of je wint of verliest, op welke plaatsen je nog wat nodig hebt is duidelijk. Maar het ziet er een stuk degelijker uit als onder Alfred. Het begint er op te lijken.

06-08-2023 22:33

SpursAjax +6724

Keepers- Rulli, Ramaj, Pasveer. Gorter verhuren
RB- Rensch,Sanchez
RCV-( Sutalo),Medic
LCV- Hato, Kaplan
LB- (aankoop) Salah edinne, Wijndal weg doen.
CVM- Tahirovic, ( Aankoop )
LM- Boomen,Taylor,Vos
CAM- Berghuis, Klaassen, Misehouy
RB- (Nuamah), Conceicao
SP- Brobbey, (Aankoop)
LB- Bergwijn, Forbs, Godts

Met een paar gerichte aankopen zie ik het dit seizoen nog wel goedkomen!

06-08-2023 22:14

Nr.10 +111576

Kaplan = 1e seizoenshelft nee

06-08-2023 22:17

Jelluhafca +3476

Rechtsback vind je prima? Verder wel eens met de voorgestelde aankoop(posities)

06-08-2023 22:20

YRGI +32985

Rensch en Sanchez kunnen ook weg.

06-08-2023 22:44

AlexLitmanen10 +14461

Misschien idee om volgend jaar de voorbereiding af te sluiten met een redelijk makkelijke pot
Om een beetje vertrouwen te tanken

06-08-2023 22:08

Nr.10 +111576

Nou ja, we hebben ook al verloren van Augsburg en Anderlecht, en gelijk tegen Den Bosch, dus je gaat dan wel echt richting amateur niveau.

06-08-2023 22:18

NipeB +15850

Ja als je bij oefenwedstrijden alleen om de uitslag geeft. Het spel wordt steeds iets beter en dit is niet de definitieve selectie. Je ziet de hand van de trainer al. Het is ook een tussenjaar. Amateur niveau, pfff.

06-08-2023 22:35

AlexLitmanen10 +14461

Paar jaar geleden begonnen we altijd tegen amateurs.

Dan afsluitend tegen een eerste divisie club.

06-08-2023 22:46

Nr.10 +111576

Opbokken met die tussenjaren, vorig jaar vond ik wel genoeg tussenjaar, we moeten gewoon kampioen worden dit seizoen.

07-08-2023 08:33

MichelBoerebach +29286

Thuis tegen Genemuiden lijkt me wel wat.

06-08-2023 22:52

BxM +4079

Genemuiden hoor je ook niet vaak. Ben ik geboren!

06-08-2023 23:24

MichelBoerebach +29286

Ik wilde eerst voor DOVO gaan, maar die heb ik al vaker gebruikt. SC Genemuiden leek me een betere keuze. Is Genemuiden een beetje goed toeven?

07-08-2023 00:44

4EVERAJAX +8414

Dat moet je afsluiten tegen een psv of zo, soort handbal wordt het dan, met af en toe een sprintje terug om een counter eruit te halen. Mooie game toch tegen dortmund.

06-08-2023 23:21

AlexLitmanen10 +14461

Oh zeker wel.

Maar winnen is alles! Die jongens staan nu al onder hoge druk.

En we missen nog een centrum verdediging

06-08-2023 23:29

WantAmsterdam +116219

Nee, imo moet de laatste wedstrijd echt een test zijn voor het seizoen, dus een zware tegenstander gewoon. Stel je voor je speelt de laatste wedstrijd tegen een FC Den Bosch, die niet eens Eredivisie niveau zijn, en moet de volgende week Eredivisie spelen…

07-08-2023 01:32

AlexLitmanen10 +14461

Ik mis ook het Amsterdam Tournament

07-08-2023 06:55

KKoossiiee +3062

Tja Rensch Aarssen en Hato horen nog niet op dit niveau thuis.
Lijkt vrij duidelijk ......... verdedigend dra-ma-tisch.
Nu al meer doelpunten tegen in een oefen campagne dan in een regulier seizoen.

06-08-2023 22:04

Nr.10 +111576

Aarssen? Haha doe je dat nou expres?

06-08-2023 22:18

MichelBoerebach +29286

Welk regulier seizoen?

06-08-2023 22:54

WantAmsterdam +116219

Hato heeft laatst seizoen aangetoond absoluut op dit niveau thuis te horen (Eredivisie tenminste).

07-08-2023 01:33

Bram +2068

Rensch vervangen voor Nous. Ziyech terughalen. Bergwijn speelde goed. Nu nog zijn kansen afmaken . Backs zijn slecht.

06-08-2023 22:02

MichelBoerebach +29286

Die twee zouden een geschenk uit de hemel zijn! Kwaliteit én ervaring erbij!

06-08-2023 22:56

DeBankzitter +2596

TG: voorbereiding Ajax totale mislukking. Volgens mij is dit juist een super nuttige voorbereiding geweest. Werken aan de wederopbouw vana Ajax. Zwaktes bloot kunnen leggen en daar nu op anticiperen. Langzaam maar zeker slijpt Steijn er nieuwe vastigheden in.
Ik heb liever een voorbereiding als deze dan eentje waar alles op rolletjes loopt waardoor alles in slaap gesust wordt. Reken maar dat dit team scherp aan de start staat tegen Heracles.

06-08-2023 21:53

Gewoon Gijs +18438

dit is puur stoken van de T, zolang ze geen bron hebben vallen ze Ajax aan. Toen lek Schreuder en vriend Johnny trainer waren moesten die ondanks wanprestaties gewoon blíjven van deze nep journalisten

06-08-2023 21:55

DS84 +1856

haha hoe dat stuk ook begint wat een hoopje diarree is die valentijn toch ook.

06-08-2023 22:30

Ajaxtrouw +6360

O ja, het ligt weer aan de T. Word ik zo moe van. Het is gewoon ruk met deze selectie, maar er moeten eerst punten worden verloren voordat iedereen dit blijkbaar wil zien.

06-08-2023 22:35

DS84 +1856

klopt het ligt inderdaad aan de T. welterusten.

06-08-2023 22:36

Yeshyeshyall +11001

Tja maar het is wel waar toch? Wederom te veel spelers verkocht, al is het dit jaar terecht en goed, het zijn er wel te veel. Weinig echte kwaliteit nog terug weten te halen en nauwelijks goede oefenwedstrijd gespeeld. Dat Medic vandaag al aan de bak moest zegt veel. Vertrouwen in Sven en Steijn of niet, het is wel een beetje een bende

06-08-2023 22:33

NipeB +15850

We hebben een nieuwe TD/AD, voetbalzaken man in de RvC, nieuwe voorzitter RvC, nieuw hoofd scouting, nieuwe staf, spelers die er uit gaan en komen. Achter elke aankoop zit een idee. De functies zijn beter verdeeld zodat alle macht bij Sar/Overmars niet meer kan gebeuren. Maar jij vindt het een bende. Ik zie na 1,5 jaar ellende eindelijk een richting en duidelijkheid ontstaan. Nog een paar spelers erbij en dan bouwen aan een nieuw team dat volgend seizoen succesvol kan zijn.

06-08-2023 22:39

Yeshyeshyall +11001

Leuk dat er goede mensen worden aangesteld maar ik heb het over de selectie. Die is niet op orde. Te veel verkopen en te traag aankopen

07-08-2023 00:15

Sportvolgert +40740

Nu moet sven laten zien wat hij echt waard is. Goed verkopen is leuk, maar goed aankopen nog belangrijker. Ben erg benieuwd.

06-08-2023 21:50

Ajaxtrouw +6360

Hij zal daar ongetwijfeld weer lekker de tijd voor nemen. Competitie is pas over zes dagen en ach van Heracles winnen we toch wel….Wat een sof!

06-08-2023 22:37

YRGI +32985

Of koop binnen paar dagen Bassey, Sanchez, Lucca en probeer Ocampos ook nog ff.

06-08-2023 22:51

Ajaxtrouw +6360

Wat ik dus steeds zeg, juist niet van dat soort aankopen maar dat krijg je wel als je te laat bent en dat is hij!

06-08-2023 23:21

MrMalandro +1757

Ik heb na de wedstrijd tegen Anderlecht al mijn pijlen op Klaassen gericht, dus die zal ik maar even met rust laten…

Maar jongens, jongens, die Taylor kan toch echt niet… Wat zien die trainers en coaches toch dat ik niet zie?! Ik snap het, hij is nog jong, snel doorgeschoven, mag nog foutjes maken, heeft z’n uitstraling niet helemaal mee etc…. Maar dat is het helemaal niet, hij kan gewoon niet goed genoeg voetballen en voegt structureel helemaal niets toe aan het spel of aan een wedstrijd.

Voor diegenen die daar anders over denken, ik hoor heel graag over wedstrijden van niveau die Taylor goed gespeeld heeft en echt een verschil maakte, iets toevoegde, zodat ik zelf kan kijken, want misschien mis ik iets aan de Taylor-hype…

06-08-2023 21:49

YRGI +32985

Taylor heeft weleens goed gespeeld. Vooral op 10. Daarnaast is hij geen dragende speler en nog jong inderdaad. Nooit meer opstellen op 6 of 8 in ieder geval. Klaassen überhaupt nooit meer opstellen.

06-08-2023 21:52

michaellaudrup +4660

Taylor is niet goed genoeg en Klaassen rent maar wat, doet wel zijn best maar het rendement is 0,0.

06-08-2023 22:37

HendrikAjax +16899

Die wedstrijden zijn er meer dan genoeg. Eerste 10 potten van dit seizoen en de laatste paar van het seizoen daarvoor.

06-08-2023 22:04

ck69 +13135

Taylor is van de generatie die het handje boven het hoofd gehouden moet worden.

"Ja, maar hij is nog jong"
"Ja, maar hij is nog jong"
"Ja, maar hij is nog jong"

En dan is hij opeens 25 en speelt hij bij Heracles oid.

06-08-2023 22:17

michaellaudrup +4660

Gravenbergh 2.0.

06-08-2023 22:37

Orangesoul +5991

Gravenbergh is al 10 stappen verder.. zelfde leeftijd en speelt al bij een europese topclub. Taylor zie je alleen maar klungelen bij Ajax en zit totaal geen progressie in.. en dan roepen mensen "hij is nog jong en moet t leren?" Gravenbergh is ook jong maar zet wel de volgende stap. Taylor is 't 'm gewoon niet..

06-08-2023 23:06

WantAmsterdam +116219

Taylor hype? Hij is hier meestal (en vaak onterecht) het pisballetje. En hij speelde vandaag ook helemaal niet slecht, stond aan de basis van de 1:1 ook.

07-08-2023 01:36

Ajax1inVuurenVlam +1233

Weet iemand waarom Vos niet speelt?
Ik zie het enorm zitten in die gast, maar Taylor en Klaassen staan erin. Ik vind het onbegrijpelijk.

Je moet dit seizoen inzetten op Vos en Hato. Help die jongens groeien, want daar ga je echt plezier aan hebben. Echt jammer dat er momenteel nog geen team staat om juist deze jongens verder te helpen.

06-08-2023 21:42

Techno303 +2635

Omdat Vos veel te licht is. Snap best hoor, hoop doet leven, maar vooralsnog beeld te vroeg

06-08-2023 21:45

Sportvolgert +40740

Valentijn ook weer een heerlijk stukje proza geschreven. Je leest de vooringenomenheid, zo duidelijk wat zijn agenda is. Om te kotsen.

06-08-2023 21:39

suarez30 +363

Ik hoor hier bijna niemand over Rensch.
Is een schijn verdediger. Gaat nooit een duel aan.
Wordt nooit meer wat!!!. Dus snel een RB halen.
2 CV en LB en een centrum spits

06-08-2023 21:36

Gewoon Gijs +18438

rensch was m niet, is m niet en wordt m niet

06-08-2023 21:57

michaellaudrup +4660

Ik vond hem minder slecht dan anders, maar voor zijn doen speelde hij redelijk.

06-08-2023 22:39

WantAmsterdam +116219

Won laatst seizoen ver bovengemiddeld veel duels ivm met andere Ajax spelers.
Vandaag was hij niet best nee.

07-08-2023 01:37

AFCCruyff +4043

Brobbey
Bergwijn Borges
Spertsyan
Berghuis Tahirovic
Barco Hato Sutalo Gaaei
Rulli

Met andere woorden we hebben nog een compleet nieuwe verdediging, een 10, een spits en Nuamah nodig

06-08-2023 21:35

Nr.10 +111576

Spertsyan = nee

06-08-2023 21:35

AFCCruyff +4043

Kadri of Tresor zouden opties kunnen zijn

06-08-2023 21:38

AFCACruijff14 +162609

Den Bosch 2 tegen
Shakthar 0 tegen

Anderlecht, Unterhachting, Augsburg en Dortmund 3 tegen

We zijn wel constant gaan preseren de laatste 4 potjes...

Kan toch niet. Denk niet dat ik ooit zo'n slecht Ajax qua verdediging heb gezien. Durf te stellen dat het zelfs onder D. Blind en van Basten verdedigend beter stond.

Tempo Sven, versterkingen!

06-08-2023 21:34

Nr.10 +111576

Je bent nog wel ff bezig daarmee. Als die versterkingen er eenmaal zijn moet je het ook nog op elkaar laten inspelen.
Waarom hebben wij in hemelsnaam zo’n Ito, en zelfs Medic, niet gewoon 6 weken geleden gehaald?

06-08-2023 21:37

Ajax '69 +3859

Handig. D. Blind.

06-08-2023 22:32

michaellaudrup +4660

Goeie rechtsback Sutalo Medic en Hato.

06-08-2023 22:42

Therealist2021 +2698

Feyenoord wint wel van Benfica hè was groot verschil, Feyenoord en psv zijn

06-08-2023 21:31

Hans Verhagen +14156

Ik maak je laatste zin wel af 1-1=0

06-08-2023 21:34

WantAmsterdam +116219

Dortmund is beter en verder in de voorbereiding dan Benfica was toen ze tegen Feyenoord speelden.

07-08-2023 01:38

Hans Verhagen +14156

Veel mensen die het somber inzien.. Alles goed beschouwd viel het reuze mee. Vooral nadat Vd Boomen erin kwam ging het stukken beter. Er staan veel nieuwe mensen in het veld en dit heeft tijd nodig. Medic maakte op mij prima indruk.

06-08-2023 21:30

Nr.10 +111576

Tja, het is maar waar je de lat legt hè. Ik ben zelf meer van die wedstrijden tegen Dortmund die wij in 2022 in de CL speelden. Dat niveau kijk ik graag naar, en dat moet het doel zijn.

06-08-2023 21:35

Nr.10 +111576

Je kan niet echt een voorspelling doen voor over twee jaar of bouwen aan een selectie voor over twee jaar. De grootste talenten van onze huidige selectie gaan dan namelijk al weg.

06-08-2023 21:47

WantAmsterdam +116219

2021, en dit Dortmund is imo beter dan het Dortmund van toen. Ook was dat echt een historische wedstrijd die we zo snel niet meer zullen meemaken.

07-08-2023 01:39

Nr.10 +111576

2021 natuurlijk, je hebt gelijk. In jaren daarvoor speelden wij vaak op dat niveau, ook tegen Chelsea, Lille bijvoorbeeld, een wedstrijdje tegen Valencia 3-0 uit, en natuurlijk daarvoor Bayern, Juve, Real…
Het was een niveau wat wij over meerdere jaren met verschillende teams regelmatig aantikten.

07-08-2023 05:47

michaellaudrup +4660

Wel een beul die gast, maar had bij die goal moeten instappen. Maar ja eerste minuten het zij hem vergeven.

06-08-2023 22:44

ElFlaco +3651

Laatste half uur biedt hoop. Enkele goede kansen gecreëerd en helaas gemist. Ik heb er itt velen hier wel vertrouwen in. Als Alvarez en Kudus nog verkocht worden gaat Sven ons positief verrassen.
Goede uit support ook 👍

06-08-2023 21:29

Gaza +4424

Voorin vind ik het bijzonder armoedig.

06-08-2023 21:37

ck69 +13135

En achterin zijn we het armoedigst van allemaal 🤣

06-08-2023 22:20

Champy95 +1516

Echt weinig oefenwedstrijden gespeeld…

06-08-2023 21:27

Nr.10 +111576

Ik vind het wel mooi geweest anders.

06-08-2023 21:34

Nr.10 +111576

Kijk net nog even het rijtje wedstrijden terug dat wij in de voorbereiding hebben gespeeld. Man man man… het is te hopen dat er komende week al een hoop gebeurt, maar je bent gewoon erg laat. Echt zo dom dat we hebben zitten wachten op transfers waarvan je zeker weet dat ze komen.

06-08-2023 21:24

Steffenhagen +38077

Precies dat ! Het was dus niet nodig en toch een rigide beleid voeren . Dat ligt primair aan de RVC

06-08-2023 21:45

Nr.10 +111576

Ik heb geen kennis van hoe het intern bij Aja gaat, maar denk dat de financiële afdeling hier in elk geval een grote rol in heeft gespeeld. Voor de technische afdeling slaat het nergens op, maar Mislintat zal zich als nieuweling hebben geconformeerd.

06-08-2023 21:49

michaellaudrup +4660

Ajax begint weer op nul, van hoog naar laag in de organisatie. Geef het tijd ik ben overtuigd dat we voor de schaal gaan strijden als Ajax compleet is en gaat draaien. Geduld Ajax is een nieuwe weg in geslagen. Vorig seizoen waren we al 100 miljoen lichter en stonden we er nog slechter voor.

06-08-2023 22:51

Nr.10 +111576

Ajax is een topclub die elk jaar kampioen moet worden.

07-08-2023 05:51

Ajax34 +4087

Positief we creëren ook tegen Dortmund een groot aantal kansen.
Negatief we verprutsen ook veel kansen.
De goals worden erg makkelijk weggegeven

06-08-2023 21:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.